Kirjoittaja Aihe: Mistä tarroja / Tarrojen laillisuus ** KAIKKI MUUT MUTTA EI RC-TARRAT **  (Luettu 32370 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Tällainen asia minua kiinnostaa. Eli yleensä tulee tarroitettua autoa jollainlailla, RC-aiheisia tarrojahan saa alan liikkeistä, mutta mistä kannattaa kysellä jos halutaan autoon hieman erilaista tarroitusta ? Itse meinasin tarrata autoihin Monster Energy teeman, mutta tarroja kun en ainakaan minä meinaa löytää mistään =/. Täytyykö vain tylysti teettää haluamiaan tarroja mainosliikkeissä? Mutta kuinka on sitten laillisuusasia ? Esim jos netistä etsii jonkun tarra-aiheen ( esim nyt tuo Monster Energy ) ja teettää siitä tarrat autoon, onko se laillista ja katsotaanko sitä esim kisoissa pahalla ? Muutenkin tähän topiciin olisi mukava kerätä linkkejä liikkeistä joista tarroja saa ja jota porukat käyttää.
« Viimeksi muokattu: 13.10.09 - klo: 11.49 kirjoittanut snakepoison »
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #1 : 11.10.09 - klo: 23.14 »
ebay:stä kannattaa katsoa :)
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa TfeK

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #2 : 11.10.09 - klo: 23.23 »
ainakin team jägermeister mallin mukaan tarroitettu 2002tii teilattiin täällä kielletyksi vtr-10 luokkaan. Joten skaala kilpureita turha tarroitella jos ei löydä aihetta mistä ei löytyisi mitään nautintoaineita.

niin ja tarrat tulostin itse. Ostin netistä 100 arkkia kirkasta A4-kokoista tarrapaperia. siihen olen värilaserilla tulostellut. Samoja tarroja on myös 1:1 auton lasissa ja todettu säänkestäviksi.
Kyosho InfernoGT_LRP ZX.30X | Kyosho tf-5_Nosram brushless 4200kv | Xray T2'008_Team losi xcelorin 7500kv | FG CompetitionMonsterTruck_Formulaoffroad | Traxxas Slash_Flux 5700kv

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #3 : 11.10.09 - klo: 23.26 »
ainakin team jägermeister mallin mukaan tarroitettu 2002tii teilattiin täällä kielletyksi vtr-10 luokkaan. Joten skaala kilpureita turha tarroitella jos ei löydä aihetta mistä ei löytyisi mitään nautintoaineita.

niin ja tarrat tulostin itse. Ostin netistä 100 arkkia kirkasta A4-kokoista tarrapaperia. siihen olen värilaserilla tulostellut. Samoja tarroja on myös 1:1 auton lasissa ja todettu säänkestäviksi.
Juu ei taida alkoholi ja tupakkatuotteita saada mainostaa. Taidan myös itse tehdä nuin että tarra-arkkia vaan ja tulostaa tarrat siihen
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #4 : 11.10.09 - klo: 23.27 »
Itse en tajua miksi noi jägermeister tarrat jne on kielletty  :huh:
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #5 : 11.10.09 - klo: 23.29 »
Nokun 15v harrastajat ryntää samantien alkoon ostamaan viinaa ja ryyppäävät ittelleen kurat housuun.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #6 : 11.10.09 - klo: 23.52 »
Tuskin kenestäkään tulee alkoholistia, jos jonkun autossa on Jägermaister tai Koff
tarra...

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #7 : 12.10.09 - klo: 00.11 »
Eiköhän AKK:n alaisissa jutuissa kuitenkin linja ole melkosen tiukka, eli ehdoton kielto päihdemainonnalle.

mutta jossaki monttusuttauksessa nyt on ihan sama mitä tarroja on autossa ja kuskin poskessa. Tuskin se jack monster tulee kyseleen rojalteja jos mainostat sen tölkkijäteöljyä nikkoautossa.


Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #8 : 12.10.09 - klo: 00.15 »
Tuskin juu...

Tosin minä en ole koskaan ymmärtänyt miksi joku mainostaa omasta vapaasta tahdostaan jotain isoa firmaa, tai ylipäätään mitään...

Itse en autossani mitään mainosta puhtaasti ilmaiseksi... tosin eipä siitä mainostamisesta mitään rahaakaan saa, vaan tarrat on yleensä sponsoroivan firman tuotteista jne.

Jos ostan koffini kaupasta kuten kaikki muutkin niin en missään nimessä kyseistä tuotetta mainosta.

Poissa JL-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #9 : 12.10.09 - klo: 00.21 »
Kyllähän tarrat silti ulkonäköä monesti parantavat ja elävöittävät, tuskin kovin moni niitä oikeasti mainostamisen takia laittaa :roll:
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Poissa peanuts

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #10 : 12.10.09 - klo: 00.34 »
Tuskin juu...

Tosin minä en ole koskaan ymmärtänyt miksi joku mainostaa omasta vapaasta tahdostaan jotain isoa firmaa, tai ylipäätään mitään...



no pöh, son se reisinki meininki, tä!
läpällä päissään kahtasattaa selevästä päästä auto jossain puun ympärillä solmussa oraakkelin hattu silmillä!!!!11

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #11 : 12.10.09 - klo: 00.35 »
Maalauttaa tarpeeks hienon korin niin ei tartte mitään mainostarroja laitella.

Poissa eSATA

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #12 : 12.10.09 - klo: 00.45 »
Toisaalta tarroilla voi peitellä sitä epäonnistunutta maalausta..
Cannondale Scalpel Team Replica

Poissa TfeK

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #13 : 12.10.09 - klo: 07.07 »
Tuskin juu...

Tosin minä en ole koskaan ymmärtänyt miksi joku mainostaa omasta vapaasta tahdostaan jotain isoa firmaa, tai ylipäätään mitään...

Itse en autossani mitään mainosta puhtaasti ilmaiseksi... tosin eipä siitä mainostamisesta mitään rahaakaan saa, vaan tarrat on yleensä sponsoroivan firman tuotteista jne.

Jos ostan koffini kaupasta kuten kaikki muutkin niin en missään nimessä kyseistä tuotetta mainosta.


VTR säännöissä vaaditaan esikuvan mukainen teema. Eihän se tarkoita sitä notta pitäisi olla suora kopio aidosta, mutta kaikki ei välttämättä halua koppaa vetää koko mustaksi.
Kyosho InfernoGT_LRP ZX.30X | Kyosho tf-5_Nosram brushless 4200kv | Xray T2'008_Team losi xcelorin 7500kv | FG CompetitionMonsterTruck_Formulaoffroad | Traxxas Slash_Flux 5700kv

Poissa Funk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #14 : 12.10.09 - klo: 07.49 »
Itse meinasin tarrata autoihin Monster Energy teeman, mutta tarroja kun en ainakaan minä meinaa löytää mistään =/.

En tiedä missä asut, joten en voi tarkkaa kauppaa sanoa, mutta Allrightista ja Allright jälleenmyyjiltä saa tilattua tai jopa hyllystä Monster Energy tarra-arkkia. Tai ainakin ennen sai.
Team Associated B44
JConcepts BJ4 WE

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #15 : 12.10.09 - klo: 07.56 »
Maalauttaa tarpeeks hienon korin niin ei tartte mitään mainostarroja laitella.

Sehän sitte sitä tuning/showmeininkiä! Tarrat on reisinkiä!

 :mrgreen:

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #16 : 12.10.09 - klo: 08.50 »
Kuski: "Mees varaa meille hotellihuoneet niin päästään nukkumaan."
Kartturi: "Anna rahaa."
Kuski: "Mitä anna rahaa? Ota sponsorikassasta."
Kartturi: "Mistä sponsorikassasta?"
Kuski: "No tää autohan on täynnä... Kerropas mitä on sponsorointi?"
Kartturi: "No, sponsorointi on eräänlaista liiketoimintaa jossa yritys antaa urheilijalle tarroja tai kangasmerkkejä."
Kuski: "Älä ny vaa s**tana väitä että sä oot ilmaseks antanu liimata auton tarroja täyteen."
Kartturi: "E, kyllä mä niistä maksoin."

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #17 : 12.10.09 - klo: 08.58 »
Tällainen asia minua kiinnostaa. Eli yleensä tulee tarroitettua autoa jollainlailla, RC-aiheisia tarrojahan saa alan liikkeistä, mutta mistä kannattaa kysellä jos halutaan autoon hieman erilaista tarroitusta ? Itse meinasin tarrata autoihin Monster Energy teeman, mutta tarroja kun en ainakaan minä meinaa löytää mistään =/. Täytyykö vain tylysti teettää haluamiaan tarroja mainosliikkeissä? Mutta kuinka on sitten laillisuusasia ? Esim jos netistä etsii jonkun tarra-aiheen ( esim nyt tuo Monster Energy ) ja teettää siitä tarrat autoon, onko se laillista ja katsotaanko sitä esim kisoissa pahalla ? Muutenkin tähän topiciin olisi mukava kerätä linkkejä liikkeistä joista tarroja saa ja jota porukat käyttää.

http://www.kisaosa.fi/webshop/product_info.php?products_id=1038 se on A4:n kokoinen.. Itse maalasin kynäruiskulla ja lexan kalvolla konepeltiin tuollaisen Monster logon...
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #18 : 12.10.09 - klo: 11.12 »
No niin kiitoksia Jondelle ja Funk:ille nuista vinkeistä. Jos joku on niin rahanahne että ei halua pitää tarroja autossa ilmaiseksi niin olkoon. Minua ei nyt yksi tai parikaan tarra-arkkia perikatoon aja ja en edes ajattele asiaa niin että mulle nyt pitäs maksaa siitä jos pidän jonkun firman logoja autossa. Kyse ei ole minun tapauksessani mistään muusta kuin siitä, että haluan vaan laittaa autoni johonkin kyseiseen teemaan. Ja itse nyt satun pitämään Monster Energyn logosta. Tässä lähiympäristössä ei valitettavasti asu kynäruiskumaalaria, joten tarrat ovat järkevä vaihtoehto.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #19 : 12.10.09 - klo: 11.29 »
Kyllä ne on monesti ITSE tehtävä, niin tarrat kuin muutkin scale muutokset.

Laki toki asettaa rajoituksia etenkin jos auto/kalusto on nähtävillä/esillä suurelle yleisölle. Pitää siis muistaa alkoholi- ja tupakkatuotteiden mainostamisen lainalaisuus sekä muut mahdolliset lait ja tekijänoikeudet kuten "oikeassa" kalustossakin. Jos mainostaa tunnettuja tuotemerkkejä ja haluaa varmuuden niin kannattaa kysyä tuotemerkin omistajalta 7 haltijalta lupaa sen käyttöön! Tuossa edellä moni oli sitä mieltä että monttu hommissa tuskin muita kuin itseä kiinnostaa "tarroitus". Ja niin sanottu "hyvä maku" kun on mukana terveen tai ainakin maalaisjärjen kera niin tuskin tulee isompia ongelmia. Mikäli saa isompaa julkisuutta laitteelle/kalustolle missö on tunnetuja brändejä niin tuskin pahalla muistavat tekijää.  :wink:

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #20 : 12.10.09 - klo: 11.34 »
Minä näen myös asian niin, että kun tässä harrastetaan pienoisautoilua, jossa pyritään jossain määrin esikuvanmukaisuuteen, niin kilpa-autojen kohdalla erilaiset "mainos"tarrat kuuluvat asiaan. Asia on tietenkin täysin eri kun puhutaan huippukuljettajista joilla voi olla jo varaa pyytää maksua mainoksista auton korissa.

Noista alkoholi ja tupakka mainoksista sen verran vielä että pienois kilpailu-hommiin ne eivät mielestäni kuulu. Mutta silloin kun ensisijaisesti haetaan tarkkaa esikuvan mukaista lookkia autoon jolla ei ole tarkoitus kilpailla(eli enemmänkin staattinen mutta toimiva auto), autossa silloin kuuluu olla nekin "kyseenalaiset" tarrat.

Toisin sanoen asia on taas niin paljon kiinni näkökulmasta, että juupas-eipäs tyyppinen keskustelu ei varmaankaan johtaisi mihinkään.  :p

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #21 : 12.10.09 - klo: 11.38 »
Niin, ja kun nyt no ovat motocross ja mopoihin nuo tarrat ja varmasti 5000ihmistä näkee ne niin varmaan vähemmän eri ihmistä näkee rc auton... Itellä Monster Energy tarraa mopossa eikä kukaan siitä valita...
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #22 : 12.10.09 - klo: 11.41 »
mvar:in kanssa olen samaa mieltä siitä että tarrat kuuluvat RC-autoiluun. VTR-sarja on sitten eri homma, ja mielestäni on ihan hyvä että siellä pyritään rajoittamaan hieman nuiden tarrojen määrää. Minua se ei haittaa ollenkaan jos tupakka ja alkoholitarrat ovat kielettyjä, onhan kuitenkin niin paljon lapsia ja nuoria harrastamassa rc-autoilua ja vieläpä seurakunnankerhoissa.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa nitrott

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #23 : 12.10.09 - klo: 12.59 »
Onhan minullakin lrp Shark jonka koppa on täynnä LRP:n tarroja :afro:
Kukaan koskaan mitään sanonut :grin:
LRP Shark 18 + quark ProCar 33, Multiplex permax 400/4D

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #24 : 12.10.09 - klo: 13.49 »
Niin mutta ne ovat ilmeisesti tulleet auton/säätimen/vastarin tms. mukana ja olet "maksanut" niistä...
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa nitrott

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #25 : 12.10.09 - klo: 14.14 »
Niin mutta ne ovat ilmeisesti tulleet auton/säätimen/vastarin tms. mukana ja olet "maksanut" niistä...

Mutta tarroja nekin ovat :wink:
LRP Shark 18 + quark ProCar 33, Multiplex permax 400/4D

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #26 : 12.10.09 - klo: 14.17 »
Kyllä ne on monesti ITSE tehtävä, niin tarrat kuin muutkin scale muutokset.

Monenlaista tarraa saa (jopa toiveiden mukaan), esim:

www.tarrapaikka.net

Olen tuolta tilaillut muutamia tarroja, laadultaan hyviä, mutta aika hinnakkaita, varsinkin yksittäiskappaleina.
Flying Calacucco

Poissa juhku1

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #27 : 12.10.09 - klo: 15.37 »
Kyllähän tarrat silti ulkonäköä monesti parantavat ja elävöittävät, tuskin kovin moni niitä oikeasti mainostamisen takia laittaa :roll:
Samaa mieltä!
Ei se täys sininen koppa näytä miltään ilman tarroja  :tongue:
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #28 : 12.10.09 - klo: 18.01 »
No tuossa olisi käärmeenmyrkylle monster energy tarrasatsi...
Esim. minimotoracing.fi löytyy noita, luulisin että on hyllyssä.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mistä tarroja RC-Laitteisiin ? / Tarrojen laillisuus
« Vastaus #29 : 12.10.09 - klo: 19.52 »
mvar:in kanssa olen samaa mieltä siitä että tarrat kuuluvat RC-autoiluun. VTR-sarja on sitten eri homma, ja mielestäni on ihan hyvä että siellä pyritään rajoittamaan hieman nuiden tarrojen määrää. Minua se ei haittaa ollenkaan jos tupakka ja alkoholitarrat ovat kielettyjä, onhan kuitenkin niin paljon lapsia ja nuoria harrastamassa rc-autoilua ja vieläpä seurakunnankerhoissa.

VTR sarja ei ole erikseen vaan meilläkin noudatetaan ihan nolla linjaa mikä on AKK säännöissä :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂