Kirjoittaja Aihe: CS-27  (Luettu 2134 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
CS-27
« : 27.08.03 - klo: 21.12 »
EM-kisojen jälkeen Keski-Euroopassa on esiintynyt kohinaa CS-27-renkaan laadusta. Sitä sanotaan olevan peräti kahdeksaa eri reseptiä. En tiedä, onko tämä väärinkäsitys siitä, että rengasta on EM-kisojen yhteydessä löytynyt kahdeksalla eri muotilla tehtynä.
Onpa todella erikoinen "yksityyppirengas" EM-kisoihin.

Sain Saksasta päin kyselyn, mitä kahdeksasta tyypistä Suomessa käytetään, vai käytetäänkö kaikkia? Onko näin suuri vaihtelu ylipäätään ollut tiedossa?

Toinen kysymys osoitettiin Juholle: oletko testannut kaikki tyypit, vai "mistä tiesit käyttää parasta"?

Poissa Juho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc10.com
CS-27
« Vastaus #1 : 27.08.03 - klo: 23.27 »
Minulle selvisi vasta finaalipäivänä, että renkaita on olemassa erilaisia. Ajoin sillä jossa on 27 jälkeen se piste. Otin omat renkaat mukaani RC Pisteestä ja niillä ajoin koko kisan. Käsittääkseni vain muotti on erilainen, kumiseos on kaikissa sama. Tietty jos on kaapista kaivanut jotain 2 vuotta vanhoja renkaita niin pito ei ehkä ole aivan uusien tasoa... En ole vertaillut eri muoteilla tehtyjä renkaita ollenkaan.
Associated/Reedy/Sanwa/Pro-Line/Protoform/V-Dezing/RC-Trim

Poissa Julle

  • Tulokas
    • Profiili
CS-27
« Vastaus #2 : 28.08.03 - klo: 12.54 »
Niin, oliko se sitten paras tyyppi jolla Juho ajoi? Vai mahtoikohan ajotaidolla olla mitään osuutta asiaan :)

Perinteisestihän suurkisoissa käy aina niin, että lähes kaikki kuskit ajaa samoilla snagoilla kuin ns. isot pojat, koska niiden on oltava parhaita kun isot pojatkin ajaa niillä niin kovaa :) Jos tätä sopuliilmiötä ei esiintyisi, niin miksi rengasvalmistajat yleensäottaen sponssaisivat munkkeja kenellekään?

Sinänsä ei voi kuin ihmetellä tuollaista yksityyppirengasta, jota löytyy noinkin montaa sorttia, kuinka ratkaisevia nuo erot sitten todellisuudessa ovat olleet, niin se lienee se todellinen kysymys?

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
CS-27
« Vastaus #3 : 24.02.04 - klo: 00.23 »
Kun valmiiksi avattu topici jo oli, jatkan siihen.
Luin Turun kisojen "jälkilöylyistä" renkaiden kulumisesta. TS10

Kunnon virikonetta kokeillessamme, ja säätöjä virikoneella ajoa varten harjoitellessamme, on todettava:
Nopeasti kuluvat, jos ei säätöjä saa äkkiä kohdalleen.
Ja huomattavasti nopeammin, kuin stanukoneella ajaessa kuluvat, vaikka säädöt olisi kohdallaankin!

Melkoinen yhtälö, kovempi seos, vielä heikompi pito!  (?)
Pehmeämpi seos, vielä kuluvampi!  (?)

Lainaus:
Tänä talvena on sapettanut lähinnä se että kun tekee kisoihin setin JB:n sinisillä ja ajaa sen kisan ja seuraavan treenin niin rengas ei ole kulunut juuri miksikään, mutta insertti on niin kasaan painunut ja pehmeä ettei setillä tee mitään.

Syy taisikin olla tuo, ja itse luulin laittaneeni autoon renkaat, joissa olisi ollut eri insertti!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.