Kirjoittaja Aihe: Projekti: Touring-kisailu  (Luettu 60565 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Projekti: Touring-kisailu
« : 29.10.09 - klo: 17.16 »
Piti tehdä uus topikki, kun on niin laidasta laitaan nää mun kysymykset ja voin lisäillä sitten lisäillä tänne juttua, jos ja kun homma etenee.

Oon vähän spekuloinut, että alkaisko sitä kiertämään 1/10 krossin lisäksi joitain turistikisoja, lähinnä siis talvikauden 1/10 sähkötouringista ois kyse. Tällä hetkellä mulla ei ole vielä edes autoa, mutta poltetta olisi hommata.

Ajattelin ajaa stanua, kun sinne saan sääntöjen mukaan ilmeisesti vielä osallistua.
Ilmeisesti FTT:n kausi alkaa tammikuussa, mitään kalenteria ei kai ole vielä lyöty lukkoon? Riittääkö lauantain kaksi treeniä radan opetteluun ja samalla auton säätöön? Maastosarjassa homma ei olisi kyllä toiminut niin pienellä treenillä.

Ko. luokkaan osallistuminen maksoi viime vuonna ilmeisesti 20€/kisa ja ilmeisesti itse oli vastuussa renkaiden hankkimisesta, ettei osallistumisen yhteydessä saanut kumeja?

Miten vertaisitte turistilla kisaamisen kuluja maastosarjaan? Renkaita pitää varata yksi sarja per kisa ja tietty ois hyvä ajaa jollain autolla, mille on järjestetty varaosapalvelu. Kaiken järjen mukaan varaosia pitäisi mennä kuitenkin vähemmän. Jos perjantaina ei saa sääntöjenkään mukaan treenata, niin yöpymiseenkään ei menisi rahaa.

Jos alan keräämään kalustoa Stockia varten, niin onko nyt niin, että LRP:n SXX on ainoa nopari, millä on tsäänssejä ajaa kilpailullisesti sen muuttuvan ajoituksen takia?
Onko SP:n tai CS:n koneessa nähty mitään eroa suorituskyvyssä tai ajettavuudessa?
Säätöpöytä, siihen asteikot ja ajokorkeuden mittatikku taitaa olla aika must turisia säädettäessä.
Mites alumiiniset setup pyörät ja setup system?

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #1 : 29.10.09 - klo: 17.29 »
Tuossa on tämän hetkinen kisakalenteri: http://www.autourheilu.fi/lajit/pienoisautoilu/kilpailukalenteri/

Muistaakseni tuo Kuusankosken avauskisa kuitenkin siirtyy viikolla eteenpäin, mutta eiköhän noi asiat selviä kun sarjasäännöt julkaistaan hyvissä ajoin ennen kauden alkua. Vakioluokassa tuo osanottomaksu oli ainakin tänä vuotena 20 eur. Renkaita vakioluokissa sai käyttää vain yhden sarjan ja ensi vuonna ne ostetaan kisajärjestäjän kautta ilmoittautumisen yhteydessä.

Osia menee touringissa yleensä vähemmän kuin crossissa, mutta aika samoihin sähkötouringin ja nelivetocrossin kulut menee. Vakioluokka säilyy tietääkseni lauantaina, jolloin treenit on tosiaan vain aamulla nuo 2 akkua.

Säätiminä suositaan nykyään vakioluokassa LRP:n SPX:ää, SXX taas on virisäädin. Koneet pitäisi olla valittu niin ettei niissä ole tehoeroa eli kumpi vaan käy. Tuo Hudyn säätölevy on hyvä, tarra ei niinkään pakollinen. Joku maavaramitta hyvä olla, itse olen selvinnyt 5 millin kuusiokoloavaimella kun ei oikeestaan muuta maavaraa tule koskaan käytettyä. Ainakin alkuvaiheessa kannattaa panostaa muuhun kuin noihin setuppisysteemeihin, tavallisella cambermitallakin pärjää pitkälle.

Mika R

  • Vieras
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #2 : 29.10.09 - klo: 21.30 »
hyvä avaus, itseäkin on alkanut tämä kiinnostaa kun sain auton. Siis ei mikään vtr mallailu vaan ihan sedanit. Jossain säännöissä puhuttiin yli 20 lankaisesta hiilikoneesta, mitkä ovat vaihtoehtoja? Onko orionilla myös, tiedättekö? Kiitos

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #3 : 29.10.09 - klo: 21.36 »
Hiilikoneilla ei ole ajettu enää vuosiin, tuossa on tämän vuoden säännöt: http://rc10.fi/index.php?topic=32354.0

Noilla jatketaan myös ensi vuonna vakioluokassa:
TSS-10:
CS Super Sport Brushless Motor 17,5T
- Valmistajan osanumero: C110305
Speed Passion Ultra Sportsman Stock - 17,5T
- Valmistajan osanumero: SPF175


ProStockissa on vastaavasti sallittu kaksi 10,5T käämillä olevaa konetta (CS ja GM), viritetyssä luokassa saa sitten koneen valita vapaasti (valmistajia mm. LRP, Orion, SpeedPassion, Corally...).

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #4 : 29.10.09 - klo: 21.49 »
Mun mielestä hyvä juttu tässä on nyt se, että samalla rungolla, noparilla ja koneella voi ajaa VTR:ää ja TSS-10-luokkaa. Nyt kun ikärajakin on poistettu, tällaiset "19-vuotiaatkin" pääsee mukaan.

Omalta kohdalta kiinnostus heräsi lähinnä VTR-luokkaa kohtaan, mutta melko suurella varmuudella tulee ainakin kokeiltua ainakin stanuturistia. Auto varmaan menee molempiin luokkiin jotakuinkin samoilla säädöilläkin, tietysti maavara huomioiden, joten kahden luokan ajaminen jopa samoissa kisoissa voisi olla mahdollista vaikka samalla autolla.
Flying Calacucco

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #5 : 29.10.09 - klo: 22.49 »
Peitsamon kanssa samoilla linjoilla. VTR-luokkaan itse alunperin lähdin mukaan ja nyt sähkö touringista innostuneena olen myös ajatellut osallistua TSS-10 luokkaan kun ikäraja poistettiin, tuolla aivan samalla autolla, sen kun maavaran laskee ja renkaat vaihtaa.

 

Mika R

  • Vieras
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #6 : 29.10.09 - klo: 23.09 »
ahaa. No täytyy miettiä tilannetta uudelleen. Alue 8 kerhokisoissa näytti hiilikoneet olevan vielä sallittu mikä on mukava asia minusta koska autopaketit vielä sellaisia sisältävät ja toiseksi pärjää niillä sisäkrossissakin ihan riittävästi.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #7 : 29.10.09 - klo: 23.11 »
A8:ssa voi tietysti ajaa sillä vanhalla hiilikoneella, pappa-luokassa. Sekaan vain. Virissä ei kuitenkaan taida olla pelkoa, että hiilikoneella mentäisiin ohi.
---

Mika R

  • Vieras
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #8 : 29.10.09 - klo: 23.18 »
jees kiitti. Mun sijoituksia saakin lukea lopusta päin, ei pelkoa. Sama krossissakin, silti sai olla mukana. Mutta pappa luokkaa ei taida enää olla, se on sitten joko s, m tai p jos oikein ymmärsin. Eli varmaankin tuo s jos sellainen hiilikone k kaupasta löytyy, muuten 17t ja sorex tai vtec.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #9 : 29.10.09 - klo: 23.34 »
Täällä ilmottautuu myös yksi stanukuski. Itse ajattelin kanssa aluksi VTR-luokkaa, mutta päädyin kuitenkin stanuvehkeeseen. Vaikkakin samalla autolla voisi ajaa molempia. Kuitenkin mukava homma, että stanussa hyväksytään myös vanhemmat ajajat.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #10 : 29.10.09 - klo: 23.36 »
Kiitos vastauksista!
Mites kriittisiä stanut ja prostockit ovat LiPOn kunnon suhteen? Onko akkukikkailu jatkunut vaikka siirryttiin Lipoihin? Kuvittelisi, ettei ainakaan stanussa virtaa oteta niin paljon, ettei normi kisa-akulla tulisi toimeen.

EDIT:
Tuo LRP SPX Brushless Competition StockSpec on ilmeisesti nyt se THE valinta stokkiin ja pro stokkiin. Nopari on aika hyvissä hinnoissa, yli 200e Suomessa.

Mutta speksejä autolle alkas oleen sähköjen puolelta:
Nopari: LRP SPX Brushless Competition StockSpec
Servo: Savöx SC-1251MG
Radiot: Spektrum DX3S
Akut: Pari samanlaista lipoa (joku 4000-5000mAh ja 30-40C)
« Viimeksi muokattu: 30.10.09 - klo: 08.09 kirjoittanut AiR »

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #11 : 30.10.09 - klo: 09.02 »
Edelleen eniten vaikuttaa se, että ajaa linjaa, kaatamatta ja rataa pitkin koko erän.. Sitten kun näin onnistuu tekemään koko illan putkeen treeneissä tai koko kisapäivän, voi katsella, jos saisi lisää tehoa jostain.
---

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #12 : 30.10.09 - klo: 09.08 »
^ Kyllähän se näin on loppujenlopuksi. Nyt minulla on ollut kantavana ajatuksena hommata kerralla kunnon vehkeet, ettei tarvi tehdä uudestaan samaa rumbaa, mitä on tehnyt ton maastopuolen kanssa. Eli ostanut aina sellasta, mikä riittää just ja just ja päivittänyt sitten parin kk:n päästä parempaan.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #13 : 30.10.09 - klo: 09.34 »
AiR: Vakioluokkien koneiden vaatimista virtamääristä en osaa kyllä sanoa, mutta ainakin viritetyssä luokassa LRP:n 5300mAh 28C akuista saatava 150A jatkuva virta on riittänyt kevyesti. Nuo linkittämäsi laitteet on kyllä hyvät eikä pitäisi pärjääminen jäädä niistä kiinni. Kannattaa kuitenkin odotella ensi vuoden sarjasääntöjä ennen akkuostoksia (tai jos haluaa ostaa nyt niin ainakin nykyisellä EFRA-listalla olevilla akuilla saa ajaa).

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #14 : 30.10.09 - klo: 12.58 »
Moi vaan kaikki,

Täälläkin yksi kiinnostunut ilmoittautuu mukaan harkitsevien porukkaan. Taustasta sen verran, että aikoinaan 80-90-luvun taitteessa tuli ajettua assolla takavetocrossia ja mattoa 1/12-luokassa -eipä silloin muita luokkia matolla ollutkaan. Nyt piruuttani ostin 1/8-polttiksen ja niinhän tässä nälkä taitaa kasvaa syödessä. Hurjiksi on sähköpuolella elo menny, täytyy opiskella ahkerasti ennen kuin uskaltaa mukaan. Tänään eka steppi vetää luut Rajatorppaan pikaista lajitutustumista varten.
Löysin rantein...

Mika R

  • Vieras
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #15 : 30.10.09 - klo: 13.02 »
Todellakin. Nyt kun tätä opiskelee niin kyllähän mäkin ymmärrän että harjattomat ovat "pop" mutta että aloittelijoiden luokissa pakollisia, niin hieman yllätti.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #16 : 30.10.09 - klo: 13.15 »
Hiilettömät tuli Suomen kisoihin muutamia vuosia sitten ja on ollut kyllä todella hyvä muutos vanhoista hiilikoneista. Ensimmäisellä "hiilettömällä" kaudella sallittiin vakioluokassa rinnalla vielä vanhat 27t vakiokoneet, mutta niillä ei ole ajettu enää pariin vuoteen Suomessa. Akkujakin on tässä välissä vaihdettu 6 metallikennosta viiteen, jolloin vakioluokassa konerajaksi tuli 13,5t. Nyt ollaan taas palattu "vanhoihin" volttimääriin eli nyt 2 kennon lipolla 7,4V jännitteeseen ja vakiokoneina on 17,5t hiilettömät.

Erityisesti uuden kuljettajan kannalta nuo hiilettömät helpottavat todella paljon kun kaikilla kulkee samaa vauhtia, hiilikoneita virittämällä kun kokemuksella ja tietotaidolla tehtiin paljon eroa. Samoin uudet lipot ovat todella helppokäyttöiset verrattuna vanhoihin peltikennoihin joista tarvitsi pitää hyvää huolta etteivät ne kuolleet.

Mika R

  • Vieras
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #17 : 30.10.09 - klo: 13.23 »
Näin se varmasti on, en epäile. Mutta jos joku haluaa ajaa Stanua tuolla "aataminaikasella" RTR/Readyset teknologialla niin miksi ei voi? Näitä kun edelleen saa kaupasta helposti ja vaivattomasti suoraan radalle.

Kuulostaa siltä ettei paketista radalle -tyyppisiä kuljettajia kaivata. e: Oikeampi syy taitaa kuitenkin löytyy tuosta kusettamisnäkökohdasta eli "kokenut" virittajä saa etua.. olkoon niin sitten.

Sähkökrossissa sisällä tämä kuitenkin vielä onneksi onnistui ja olin tällä aataminaikaisella teknologialla B-finaalin 3., jopa erissä ajoin ajoittain ykkösenäkin. Ei minua voittaminen kiinnosta vaan osallistuminen. Jo siitä syystä etten pysty ajotaidoillani voittamaan oikeita harrastajia/kuljettajia.

Mutta - Alue 8 sallii vielä hiilikoneet ja nimh packit, niin sinne halutessani pääsen ja tämä hienompi talvisarja jääköön vakaville harrastajille.
« Viimeksi muokattu: 30.10.09 - klo: 13.29 kirjoittanut Mika R »

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #18 : 30.10.09 - klo: 13.31 »
Hommaa se 17,5 cs tai sp, ja tule vtr-luokkaan pommittamaan. Tosin renkaat ja korin joutuu kanssa vaihtamaan mutta on muuten hauskaa!

Sillähän sitten saapi stanuunkin osallistua eli proplem solved!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #19 : 30.10.09 - klo: 13.34 »
Kerhokisoissa toki ei ole niin tarkkaa koneiden kanssa, mutta TSS-10 luokassa on hyvä että kaikilla on samanlainen kalusto. Tietyissä tapauksissa tuo 27t hiilikone voisi olla nopeampi kuin 17,5t hiiletön, jolloin ne jotka voitosta kamppailisivat hankkisivat taas hiilikonekaluston eikä siinä olisi mitään järkeä.

Vaikka TSS-10 on "aloittelijoiden" luokka niin kärkikuskit ovat todella nopeita, se on nähty mm. tänä vuotena kun August Poutiainen (nuortenmestari 2009 TSS-10 luokassa) voitti kesällä polttiscrossi SM-osakilpailun ja ajoi kauden viimeisessä kisassa viritetyssä luokassa A-finaaliin.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #20 : 30.10.09 - klo: 13.43 »
« Viimeksi muokattu: 30.10.09 - klo: 13.59 kirjoittanut jarkkom »
---

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #21 : 30.10.09 - klo: 14.14 »
Näin se varmasti on, en epäile. Mutta jos joku haluaa ajaa Stanua tuolla "aataminaikasella" RTR/Readyset teknologialla niin miksi ei voi? Näitä kun edelleen saa kaupasta helposti ja vaivattomasti suoraan radalle.

Kuulostaa siltä ettei paketista radalle -tyyppisiä kuljettajia kaivata. e: Oikeampi syy taitaa kuitenkin löytyy tuosta kusettamisnäkökohdasta eli "kokenut" virittajä saa etua.. olkoon niin sitten.

Sähkökrossissa sisällä tämä kuitenkin vielä onneksi onnistui ja olin tällä aataminaikaisella teknologialla B-finaalin 3., jopa erissä ajoin ajoittain ykkösenäkin. Ei minua voittaminen kiinnosta vaan osallistuminen. Jo siitä syystä etten pysty ajotaidoillani voittamaan oikeita harrastajia/kuljettajia.

Mutta - Alue 8 sallii vielä hiilikoneet ja nimh packit, niin sinne halutessani pääsen ja tämä hienompi talvisarja jääköön vakaville harrastajille.

Jos haluat ajaa rtr autolla mitää vikaa Mini sarjassa on? Tasaväkistä vääntöä ja pieni kustannus päästä mukaan.

Siellä kilpailu ei varmaan ole niin vakavaa? Luulen että viihtyisit siellä paljon paremmin kuin stanussa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #22 : 30.10.09 - klo: 14.22 »
Eikö hiilettömiä settejä ja laillisia koneita saa kaupasta ihan yhtä helposti kuin vanhantekniikan laitteita? Kerta säännöt on tehty, niiden mukaan mennään. Pointtina touringin TSS- ja TSP-luokissa on yksityyppikone (2 sallittua), joten valinta on varsin helppo.

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #23 : 30.10.09 - klo: 14.47 »
Jos alan keräämään kalustoa Stockia varten, niin onko nyt niin, että LRP:n SXX on ainoa nopari, millä on tsäänssejä ajaa kilpailullisesti sen muuttuvan ajoituksen takia?
Onko SP:n tai CS:n koneessa nähty mitään eroa suorituskyvyssä tai ajettavuudessa?
Säätöpöytä, siihen asteikot ja ajokorkeuden mittatikku taitaa olla aika must turisia säädettäessä.
Mites alumiiniset setup pyörät ja setup system?
Eikös tässä topikissa ollu tarkotus käsitellä tätä aihetta (yllä)? Eikä alottaa sitä iänikuista vääntämistä niistä säännöistä.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #24 : 30.10.09 - klo: 14.51 »
Jostain kumman syystä itselläkin on mielessä keikkunut että pitäisikö hankkia jonkilainen turistiauto.

Olen innokas tekniikanpäivittäjä-virittäjä ja käsistäkarkaamisen mestari mitä tulee kaluston järki-hintasuhteeseen.
Tästä tuleekin sitten ongelma:
Millaisen auton hankin että sillä voisi osallistua  mahdollisimman moneen luokkaan?

Eli jos hankin esim TRF416:n tai muun vastaavantasoisen auton, saako sillä silti osallistua TSS-10-luokkaan jos moottori, akku, nopari, renkaat, yms helposti vaihdettavat osat täyttää vaatimukset?

Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #25 : 30.10.09 - klo: 14.53 »
Tottakai saa.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #26 : 30.10.09 - klo: 14.56 »
Eikös tässä topikissa ollu tarkotus käsitellä tätä aihetta (yllä)? Eikä alottaa sitä iänikuista vääntämistä niistä säännöistä.

Voisin aatella että Mika R on ostanut RTR paketin joka on hiilikoneella ja nyt ihmettytää että siihen pitää vaihtaa koko tekniikka että pääsee mukaan...
Onhan niitä hiilettömiä settejä kaupan, eihän se siitä ole kiinni.
Saa kai ylläolevan topikin alla jutella säännöistäkin.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #27 : 30.10.09 - klo: 15.00 »
Casull. Katso Tamiyan, Asson, Yokomon,Xrayn yms touring autot läpi sieltä kyllä löytyy autoja. Eikös nuissa kisoissa paljon eri merkkisiä autoja ole.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #28 : 30.10.09 - klo: 15.13 »
Tähän vois kertoa kans sellaisen omakohtaisen kokemuksen, et innostuin kans kaverinkautta kunnolla keväällä turisti autoista ja erityisesti VTR luokasta. Kuukausi sitten sain hankittua Xray T2 007 alustan ja nyt kaikki muut osat, paitsi VTR:ään sopivan korin (Kori on hyllys maalaamattomana vielä) ja renkaat. Eli auto on tällähetkellä stanu.

Vaikkei oo päässykkään ku vähän asvaltilla koittamaan tuota niin hauskaahan se on. Huomenna pitäis mennä ensimmäistäkertaa kunnolla ajamaan ja eiköhän täs jossain vaiheessa pidä sit ajaa oikein kunnolla VTR:ää ja koska samalla autolla voi koria ja renkaita vaihtamalla ajaa stanuakin niin kaippa sitäkin voi jossainvaiheessa koittaa jos joku sopiva kisa osuu kohdalle.

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #29 : 30.10.09 - klo: 15.29 »
Tähän vois kertoa kans sellaisen omakohtaisen kokemuksen, et innostuin kans kaverinkautta kunnolla keväällä turisti autoista ja erityisesti VTR luokasta. Kuukausi sitten sain hankittua Xray T2 007 alustan ja nyt kaikki muut osat, paitsi VTR:ään sopivan korin (Kori on hyllys maalaamattomana vielä) ja renkaat. Eli auto on tällähetkellä stanu.

Vaikkei oo päässykkään ku vähän asvaltilla koittamaan tuota niin hauskaahan se on. Huomenna pitäis mennä ensimmäistäkertaa kunnolla ajamaan ja eiköhän täs jossain vaiheessa pidä sit ajaa oikein kunnolla VTR:ää ja koska samalla autolla voi koria ja renkaita vaihtamalla ajaa stanuakin niin kaippa sitäkin voi jossainvaiheessa koittaa jos joku sopiva kisa osuu kohdalle.

Aika samalla linjalla,VTR herätti kiinnostuksen ja nyt on Xray 008,toki niin vaiheessa ettei pääse huomenna vielä ajamaan :sad:
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104