Kirjoittaja Aihe: Projekti: Touring-kisailu  (Luettu 60570 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #240 : 19.04.10 - klo: 17.02 »
Nyt tulee tyhmä kysymys:
Kuinka korkeita varikkopöydät yleensä on?

Ostin liian korkean pöydän ja nyt sitä ajattelin madaltaa.
Korkeutta utelen siksi että saisin pöydän suurin piirtein saman korkuiseksi kuin muillakin, olisi kivempi laittaa pöytiä vierekkäin kisoissa.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #241 : 19.04.10 - klo: 17.17 »
Casull: Samanlaisia pöytiä kuin sinulla on muillakin käytössä "normikorkuisena". Jaloista on lyhennetty rautasahalla n. 10 cm suunnilleen siihen alimman poikittaistuen kohdalle pätkäisten.

Jotta ei mene OT:ksi niin onnittelut aiheen aloittajalle hienosta talvikaudesta TSS-10 luokassa!

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #242 : 19.04.10 - klo: 18.01 »
Jotta ei mene OT:ksi niin onnittelut aiheen aloittajalle hienosta talvikaudesta TSS-10 luokassa!

No kiitos, Pauli. Katotaan mitä kesällä tehdään, vielä eio mitään päätetty. Mukavaa hommaa joka tapauksessa.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #243 : 19.04.10 - klo: 18.24 »
Sähkötouring alkaa olla tältä erää pikkuhiljaa paketissa. Nyt voidaan mennä uimarannalle, kaivaa helevetin iso kuoppa ja polttaa kaikki jäljelle jäänee kseenonit ja tanssia ympärillä voodoo-tanssia.

Kiva kausi takana, vaikka koskaan ei ollutkaan tarkoitus ajaa turistia, taidan silti ajaa sitä ensi kaudellakin, siis kuitenkin ilmeisesti jotain muuta kuin stanua. Menestys/sen puute oli jokseenkin suhteessa panostukseen ja synnynnäisiin lahjoihin, joten kovin paljoa ei ollutkaan luvassa. Hyviä kisoja, tiukkaa kilvanajoa ja mukavia kisareissuja, pikkuautoilua parhaimmillaan.

Tästä sitten pikkuhiljaa ulkoradoille ja GT-8 ja M8-luokkien pariin.
Flying Calacucco

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #244 : 27.04.10 - klo: 11.21 »
Ulkoajelut lähenee, niin mitäs pitää ottaa huomioon ulkona ajellessa?
Lähinnä tulee ensimmäisenä mieleen pohjalevyn suojaus. Harrastetaanko sellaista?
Satasen hiilarilevyä on jotenkin ikävä tarjota betonikanttariin sellaisenaan.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #245 : 27.04.10 - klo: 11.41 »
Ainakin pidotus on erilaista ja vaihtuu renkaatkin, setuppi varmaan täysin eri. Moni käyttää kait myös renkaan lämmittimiä. Ehkä prot osais kertoo meille?  :huh:
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #246 : 27.04.10 - klo: 13.45 »
Setuppi on ainakin Tamiyan kanssa pysynyt aika samana, viimevuonna ei taidettu muuttaa oikeastaan mitään, olisko öljyt vaihtuny löysemmiksi.  :tongue: Tietty joissain tiimeissä on muutettu autot aika täysin, en tosin tiedä miten näitten tiimien uusien autojen kanssa on. Siiven paikan vaikutus korostuu nopeilla ulkoradoilla, tämä tuli opittua viimekesänä. Jos auto puskee ihan hulluna nopeissa mutkissa niin siiven takaylitystä kannattaa vähentää jos mikään muu ei auta.

Pitoaineitten käyttö nyt on ollut vähän mitä on. Lähinnä sillä Suomen oloissa on kait saanut hieman säästettyä rengasta, hyvin pärjää kyllä ilmankin. Jos käyttää pitoainetta niin pitää muistaa sitten käyttää asfaltille tarkoitettuja litkuja. Renkaanlämmittimistä saa iloa viilemmissä keleissä erän alusta muutamalta kierrokselta. Kuumalla kelillä niillä lähinnä saa aikaan ongelmia enemmän kuin hyötyä jos käyttö on vähänkään hakusessa. Valmiiksi ylikuumenneet renkaat kun varmasti sulavat alle erän loppua kohti.

Ilman pitoaineita ja renkaanlämppäreitä varmasti pärjää ihan hyvin. Tietty sitten jos haluaa hifistellä niin sitten voi ostaa pelit ja vermeet, mutta tällöin kannattaa tarkasti seurata ja kysellä mitä kokeneemmat kuskit tekee.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #247 : 27.04.10 - klo: 14.05 »
Tulee arvon turistikuskeille tällainen kysymyksen poikanen koskien kesän asfaltilla ajettavia turistikisoja. Eli mielessä olisi että ajaisin ainakin yhden asfaltilla ajettavan turistikisan. En kuitenkaan raaskisi naarmuttaa oman autoni pohjaa ja mietinkin että jos ostaisi jonkun halvemman turistin jolla voisi sitten huoletta rytistellä asfaltilla. Silmiini osui Honkkarin X-10e ja XRAY T2R PRO. kysymys kuuluukin että onko nuissa autoissa potentiaalia ihan radalle ja pystyykö niillä kamppailemaan sijoituksista ? Ajotaidossahan on kyllä korjaamista mutta siis yleisesti ajatellen.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #248 : 27.04.10 - klo: 14.28 »
No johan sen halpisauton hinnalla saa ostettua sitten syksyllä uuden pohjalevyn (ei se auto muilta osiltaan kulu sen enempää) ja saa kesälläkin nauttia kunnon kalustosta? Tietty jos sateella meinaa ajaa niin sielä joku halpis saattas toimia, kuhan se nyt on ees oikean kilpa-auton halpismalli, jollain TT-01 on turha ajaa silloinkaan.

*En ole testannut, mutta ainakin RC Devil kaupasta saisi jonkunlaista erikoiskestävää muotoonleikattua suojakalvoa pohjalevyille.
« Viimeksi muokattu: 27.04.10 - klo: 14.36 kirjoittanut Stilo »
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #249 : 27.04.10 - klo: 14.33 »
Semmoinen aloittelijaratkaisu vielä, että liimaa krossareista tuttu kontaktimuovi pohjaan säästäämän naarmuilta. Ei välttämättä kestä montaa hiittiä, eikä tarvi voitosta ajaa ja kaikki nauraa sulle sit varikolla myös...  :mrgreen:
---

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #250 : 27.04.10 - klo: 15.15 »
Ulkoajelut lähenee, niin mitäs pitää ottaa huomioon ulkona ajellessa?
Lähinnä tulee ensimmäisenä mieleen pohjalevyn suojaus. Harrastetaanko sellaista?
Satasen hiilarilevyä on jotenkin ikävä tarjota betonikanttariin sellaisenaan.

-Kaikki ylimääräiset voiteluaineet ja teippi- ja rasvatahrat kannattaa putsata pois osista ja rungosta, pöly tarttuu rasvaan kuin pa*** kuuluisaan Junttilan tuvan seinään. Erityisesti vetareiden nivelet tykkää huonoa pöly-rasva -seoksesta.
-Em. syystä voisi ennen ulkoradalle siirtymistä viimeistään olla hyvä huolehtia siitä, että iskarit eivät vuoda aivan tolkuttomasti... :grin:
-Pohjalevyn reunojen pikaliimauksesta kannattaa huolehtia, paksulla pikaliimalla voi myös liimata "palkoa" pohjalevyn reunan kuluvimpiin kohtiin. Tämä säästää levyn reunoja rispaantumiselta. Naarmuja ei kannata pelätä, eivät ne vauhtia hidasta.
-Laakerit kuluvat ulkona nopeammin vaihtokuntoon.
-Paineilman käytöstä auton puhdistuksessa ollaan montaa mieltä; minä en käytä, sillä paineella saa työnnettyä paljon pölyä ja muuta debristä laakereihin. Pehmeä sivellin riittää myös ulkokäytössä.
-Eri koreja kannattaa kokeilla, korin vaikutus korostuu ulkona, kun tuulta on enemmän kuin sisällä.

-Sateessa ei nykysäätimillä ja koneilla kiinnosta ajella, joten siitä en nyt sano mitään... :tongue:
Tiim Lahti

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #251 : 27.04.10 - klo: 18.16 »
Erityisesti vetareiden nivelet tykkää huonoa pöly-rasva -seoksesta.

Tästä en välttämättä ole samaa mieltä. Kuiva metalli metallia vasten, sekaan pöly niin kiinnileikkaantuminen tulee esiin kulumisen muodossa. Kuivavoiteluaine, grafiitti jota saa lyijykynästä on sopivaa voiteluainetta niveliin jos ei mustaa rasvaa halua käyttää. Itse käytän mustaa rasvaa myös ulkoleluissa, omien havaintojen mukaan säännöllisesti rasvattu/huollettu nivel kestää kulumatta pidempään kuin kuivalla nivelellä kirskuttelu.

No, elämä on valintoja täynnä joten kukin parhaaksi katsomalla tyylillä :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #252 : 27.04.10 - klo: 20.48 »
Erityisesti vetareiden nivelet tykkää huonoa pöly-rasva -seoksesta.

Tästä en välttämättä ole samaa mieltä. Kuiva metalli metallia vasten, sekaan pöly niin kiinnileikkaantuminen tulee esiin kulumisen muodossa. Kuivavoiteluaine, grafiitti jota saa lyijykynästä on sopivaa voiteluainetta niveliin jos ei mustaa rasvaa halua käyttää. Itse käytän mustaa rasvaa myös ulkoleluissa, omien havaintojen mukaan säännöllisesti rasvattu/huollettu nivel kestää kulumatta pidempään kuin kuivalla nivelellä kirskuttelu.

No, elämä on valintoja täynnä joten kukin parhaaksi katsomalla tyylillä :wink:

Jepu. Olen kokeillut kumpaakin vaihtoehtoa vetareissa;sekä kuivavoiteluaineita että mustaa rasvaa. Hyvin pestyllä asfaltilla toimii musta rasva ihan hyvin, mutta mitä pölyisempää on, sitä enemmän kallistuu grafiitin tai molybneenisulfidin puolelle.
Tiim Lahti

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #253 : 27.04.10 - klo: 21.03 »
Tulee arvon turistikuskeille tällainen kysymyksen poikanen koskien kesän asfaltilla ajettavia turistikisoja. Eli mielessä olisi että ajaisin ainakin yhden asfaltilla ajettavan turistikisan. En kuitenkaan raaskisi naarmuttaa oman autoni pohjaa ja mietinkin että jos ostaisi jonkun halvemman turistin jolla voisi sitten huoletta rytistellä asfaltilla. Silmiini osui Honkkarin X-10e ja XRAY T2R PRO. kysymys kuuluukin että onko nuissa autoissa potentiaalia ihan radalle ja pystyykö niillä kamppailemaan sijoituksista ? Ajotaidossahan on kyllä korjaamista mutta siis yleisesti ajatellen.

Moi Snakepoison!

Minulla itselläni on Xray:n T2R Pro ja aion ajaa sillä VTR kisoja.
Uskon, että auto on aivan kilpailukykyinen.

Sähkispuolelta löytyy "Xray T2R Pro" topikki, jossa on jaettu kokemuksia autosta.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #254 : 28.04.10 - klo: 23.03 »
Taitaa olla että tuolla samalla kalustolla ajetaan myös kesällä muutama kapina. Kuten tuolla jo joku mainitsikin, saa kesälläkin nauttia kunnon kalustosta. Sitten jos pohjan naarmut ärsyttävät niin sillä uuden halppisauton hinnalla todellakin ostetaan se uusi pohjalevy. Mitenkäs ostetaanko kesällä myös renkaat kisapaikalta vai mikä on käytäntö ? En myöskään itse löytänyt edes tuota kyseistä Vtec-rengasta muutamalta suomalaisilta sivuilta. Kuinkas paljon matto ja asfaltti ajo sitten eroavat toisistaan ja mitä kannattaa ottaa huomioon ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #255 : 28.04.10 - klo: 23.24 »
En myöskään itse löytänyt edes tuota kyseistä Vtec-rengasta muutamalta suomalaisilta sivuilta. 

http://rc10.fi/index.php?topic=45606.msg424366#msg424366
Flying Calacucco

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #256 : 05.11.10 - klo: 10.01 »
Nostetaampa aihetta ylöspäin. Nyt kun rengas on valittu,säätimet ja koneetkin lyöty lukkoon olisi mukava kuulla testien tuloksia ja ajatuksia siitä miten radikaalisti säädöt ovat muuttuneet ajatellen viime vuotta. Itse ajattelin TSS-luokkaa jatkaa. Eli minkälaiseen säätöön auto kannattaa alustavasti vääntää ? Millaisilla kokonaisvälityksillä kannattaa lähteä liikkeelle, nyt kun dynaamiset ennakot on poistettu. Kaikki vinkit ovat kovasti tervetulleita.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx