Kirjoittaja Aihe: Projekti: Touring-kisailu  (Luettu 60490 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #60 : 02.11.09 - klo: 15.11 »
Itsellä SPX VTR-kilpurissa ja 4.3 välit ja hyvin rokkaa...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #61 : 06.11.09 - klo: 15.38 »
Mistähän löytyisi täydellinen luettelo EFRA-hyväksytyista Lipo-akuista?
Netin syövereistä yhden listan löysin mutta siinäkään ei ollut esim Medasecin myymiä EFRA-akkuja.
Linkki akkulistaan:
http://www.motorsportforbundet.no/files/%7B4B374380-9CE9-4F30-A797-C8C9214864E0%7D.pdf

Linkki Medasecin akkuihin:
http://www.medasec.com/do?action=group&id=67

Eli miten tässä nyt mitään akkua uskaltaa alkaa ostamaan kun kerran näiden pikkuautojen katsatus tuntuu olevan paljon tiukempaa kuin täysikokoisten autojen katsastus aikana ennen yksityisiä konttoreita...   :huh:

"...seuraa välitön hylkäys kilpailusta ilman varoitusta."
Lainaus on peräisin akkujen sääntöjenvastaisesta lataamisesta kertovasta kohdasta, mutta antaa minulle, autottomalle vasta-alkajalle, turhan tiukkapipoisen kuvan koko lajista ja varsinkin sen säännöistä.

Tarkentajille tiedoksi että ymmärrän kyllä hyvin sääntöjen olemassaolon merkityksen kokonaisuudessaan.
Em. mainitun lisäksi ymmärrän myös miksi juuri lipo-akkujen lataamisesta on annettu varsin tarkat ja tiukat ohjeet.

Valitettavasti minulla, ja aivan varmasti todella monella muullakin, tämä sääntöjen ja rajoitusten käsittämättömän laaja viidakko ja yleinen keskustelutapa näistä kilpaluokista nostaa kisatouhun aloittamisrimaa erittäin korkealle.

Kerhokisat on asia erikseen.
Ajoin viikko sitten kilpaa pikkuassolla turistien seassa ja kaikilla oli kivaa!
Enkä ollu edes viimeinen!  :grin:
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #62 : 06.11.09 - klo: 16.11 »
Casull: Oon kerännyt tänne kaikki linkit sarjasääntöihin eri luokkiin ja tuossa on linkit efralistoihinkin. Tuo linkittämäsi lista on se mitä Suomessakin noudetetaan kuten muuallakin Euroopassa. Uusi akkulista tulee EFRA:lta taas vuoden alussa ja se tulee mun tietääkseni voimaan Suomessa taas kesäkauden kynnyksellä eli 1.5.2010.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #64 : 06.11.09 - klo: 17.43 »
Minua lievästi hämää tämä luokkakysymys stanussa. Viestiketjussa todetaan useaan otteeseen, että TSS-10 on nyt ikärajaton, mutta mitä se tarkkaan ottaen tarkoittaa? Esimerkiksi onko niin, että ensi vuoden sarja on varmuudella järjestetty ilman ko. ikärajaa, vai onko kyse jostain varsinaiseen kilpailusarjaan kuulumattomien kisojen sääntöhuojennuksesta? Ja onko siellä edelleen myös TSP-10-luokka? Itse tälläisenä uudelleenheränneenä ennemmin hommaisin hieman rauhallisemmat vehkeet jotta saa taas hommasta kiinni, mutta kuitenkin suoraan sellaiset, että pääsen skabaamaan ilman päivityksiä. Siis, ykskantaan, mihin tälläinen 35v vaari saa osallistua ja missä kaikki muut vastaavat vaarit ajaa?? Ja mihin vaarien noin ylipäätään olisi suotavaa suuntautua...
Löysin rantein...

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #65 : 06.11.09 - klo: 17.50 »
EFRA:n LiPO-lista:
http://www.efra.ws/PDFs/2009%20EFRA%202S%20LiPo%20List%20V5%20pdf.pdf

Tuo on täsmälleen sama lista hyväksyttyjen akkujen osalta kuin tuo itse aiemmin linkittämäni.
Päivämäärissä tms oli pikkuisia eroja.

Heuli: Oon noita sarjasääntöjuttuja jo aika tavalla kahlannutkin läpi mutta ainakaan Autourheilu.fiin linkit ei toimi.

Olenko nyt ymmärtänyt oikein jos luulen ettei kilpailuissa ajeta kuin vain ja ainoastaan tuolta listalta löytyvillä akuilla?
Jos näin on niin ihmettelen miksi medasecin akuista annetan ymmärtää että olisivat EFRA-hyväksyttyjä.
Vai riittääkö että akku täyttää nuo EFRAn mitta, yms vaatimukset?
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #66 : 06.11.09 - klo: 18.09 »
Kaasukake: Tuossa on noi vakioluokan ensi vuoden säännöt jo kerrottu eli jos et ole aikaisemmin ajanut niin saat ajaa oli ikä mikä vain: http://rc10.fi/index.php?topic=40569.0

Casull: Mitkä linkit sulla ei toimi? Mulla ainakin toimi kaikki kun pikaisesti kokeilin. Kilpailuissa tosiaan noudatetaan tuota EFRA-listaa sekä akuissa että koreissa. Polttisautoissa vastaavasti on pillilistat (ja korilistat rata-autoissa) EFRA:lta. Onhan tuolla Medasecissa noita listalla oleviakin akkuja, mutta nuo CS:t ovat EFRA-sääntöihin tehty, muttei vielä hyväksytty. Uskoisin että keväällä niillä jo saa ajaa.


Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #67 : 06.11.09 - klo: 18.13 »
Moi!

Tuo 4100 mAh CS:n LiPo taitaa olla ainoa noista EFRA Spec -akuista, jossa ei lue tuota lisähuomautusta: "Akku ei ole kisalaillinen vielä SM-sarjassa 2009." Muiden kohdalla tuo huomautus lukee.

Eli EFRA Spec tarkoittaa sitä, että akut on tuotu Eurooppaan CE -leimojen kanssa ja ne on valmistettu EFRA:n antamien specsien mukaisesti. Se ei siis automaattisesti tarkoita sitä, että akut olisivat listalla.

Tähän on oikeastaan pari syytä:
*Paikka EFRA-listalla maksaa valmistajille, tämän takia kaikki eivät viitsi ostaa tätä ja lisätä hintaa akkujen myyntihintoihin.
*Esim. Saksassa (ja monissa muissakin maissa) riittää, että akut ovat EFRA Spec. Niiden ei siis ole pakko olla tuolla listalla. Näin myös tosiaan Saksassa, joka on CS:n keskeisin markkina-alue.

Toivottavasti tämä selvensi hieman.

Matti / Medasec

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #68 : 06.11.09 - klo: 22.13 »
Nyt kun on puolenkymmentä treeni-iltaa stanu-turistilla alla, voi vaan sanoa, että kivaa on! Olin ensi alkuun hieman skeptinen koko jutun suhteen, että jaksaako kiinnostaa,  mutta tämähän on todella mielenkiintoista ja hienoa hommaa.

Autokin alkaa pikkuhiljaa tottelemaa kuskia, säätöhommiin en paljon ole vielä alkanut, kun tuntuu, että autossa ei ole mitään parannetavaa. Tietysti niitä on, mutta kierrosajat tuntuu vielä paranevan aika reilusti ihan ajoharjoittelullakin.
Flying Calacucco

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #69 : 06.11.09 - klo: 23.34 »

*Paikka EFRA-listalla maksaa valmistajille, tämän takia kaikki eivät viitsi ostaa tätä ja lisätä hintaa akkujen myyntihintoihin.

Paikka efra listalla maksaa yhden lipo akun ja 500e + vakuutus että akkuja on tarpeeksi myynissä EFRA maissa, eli en usko että on akkuvalmistajalle rahakysymys.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #70 : 07.11.09 - klo: 01.03 »
Heuli:
Olen näköjään tavannut eri sivua kuin minkä ylempänä linkitit, pikavilkaisulla vain katsoin sen olevan sama.
Sivu jolla linkit ei toimi on tämä: http://rc10.fi/index.php?topic=32354.0
Eli minä pölvästi.

Matti Medaseciltä: Kiitos kovasti kun selvensit tätä akkuasiaa!

Jospa tämä turistiautohomma tästä pikkuhiljaa alkaisi aueta minullekin.

Vielä kun sen auton joku minulle möisi...
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #71 : 08.11.09 - klo: 02.26 »
Ja taas päässä kiertää kysymys:
Onko nopareille kuinka tiukat vaatimukset?
Ajatuksena olisi tietysti hankkia kerralla sellainen että sillä saisi ajaa mahdollisimman monessa luokassa.
(jos tässä nyt koskaan mihinkään kisoihin pääsee mutta silti...)

En ainakaan noista AKK:n pienosautoilusäännöistä löytänyt mainintaa noparista.
Tai sitten en osannut oikeasta kohdasta etsiä.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #72 : 08.11.09 - klo: 08.20 »
Ei ole nopeudensäätimelle mitään mitta- väri- tai muitakaan rajoituksia, TSS:ssä ilmeisen paljon sinistä käytössä.. Johtunee säätimen kierosta ohjelmoinnista, se kun osaa muuttaa ajoitusta kiertävämmäksi kun kone saavuttaa tietyn kierrosnopeuden eli ikään kuin "lykkää kakkosta tupaan" suorilla.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #73 : 08.11.09 - klo: 09.55 »
Ei ole nopeudensäätimelle mitään mitta- väri- tai muitakaan rajoituksia, TSS:ssä ilmeisen paljon sinistä käytössä.. Johtunee säätimen kierosta ohjelmoinnista, se kun osaa muuttaa ajoitusta kiertävämmäksi kun kone saavuttaa tietyn kierrosnopeuden eli ikään kuin "lykkää kakkosta tupaan" suorilla.

Huomioitavaa ehkä myös että ulkomailla ajetaan vastaavissa sarjoissa paljon tekinin ja GM:n säätimillä mistä löytyy vastaavat ominaisuudet. Suomessa näköjän LRP on yleistynyt.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #74 : 08.11.09 - klo: 11.24 »
Ei ole nopeudensäätimelle mitään mitta- väri- tai muitakaan rajoituksia, TSS:ssä ilmeisen paljon sinistä käytössä.. Johtunee säätimen kierosta ohjelmoinnista, se kun osaa muuttaa ajoitusta kiertävämmäksi kun kone saavuttaa tietyn kierrosnopeuden eli ikään kuin "lykkää kakkosta tupaan" suorilla.

Huomioitavaa ehkä myös että ulkomailla ajetaan vastaavissa sarjoissa paljon tekinin ja GM:n säätimillä mistä löytyy vastaavat ominaisuudet. Suomessa näköjän LRP on yleistynyt.

Jaa tota ominaisuutta on muillakin. Voisitko olla spesifimpi, että mistä säätimistä tuo "kakkosvaihe" löytyy?

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #75 : 08.11.09 - klo: 18.02 »
Jaa tota ominaisuutta on muillakin. Voisitko olla spesifimpi, että mistä säätimistä tuo "kakkosvaihe" löytyy?

tekin rs, asia tosin ei ole niin yksinkertainen. En sen enempää aio puhua asiasta kun en tiedä mikä on totta ja mikä ei kun en ole semmosta ikinä nähny edes, mutta laitteessa on 3 erilaista ennakkoa. Tämä vaatii myös ohjelmointipalikan ja säädöt tapahtuu PC:ltä

GM genius 120 oli mitä ajattelin mutta en löytänyt mitään varmistusta että tässä olisi.

Itse aloitin touring ajamisen syksyllä mutta otin vasta tänä viikonloppuna käyttöön profiilin 7 SPX:stä (profiilissa 7 ja 8 on tuo "kakkos vaihde"), joten aloitteleva kuski pärjää varmasti halvemalla jos tuo hinta pelottaa. Kakkos vaihde ehkä ratkaisee kuka on eka ja toka mutta ei se ratkaise kuka pärjää ja kuka ei. Suurin ongelma lienee siinä että oppii eka ajamaan niin hyvin että tuosta on edes hyötyä, puhumattakaan kaikesta autoon liittyvästä säätämisestä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #76 : 25.11.09 - klo: 09.57 »
Nostetaanpas tätä aihetta ylös, kun asia on ajankohtaisempaa kuin koskaan.

Eilen tuli kannettua rojut kotiin, ja aloitettua kasaaminen. Ohjeet japaniksi on kivat, mutta laatu tuntuu olevan erittäin korkea. Ehtiskö sitä jo sunnuntaiksi Torppaan aloittelijoiden vuorolle? Edellisestä mattoajosta on vierähtänyt 18 vuotta.

Kuvassa siis Yokomo BD5

Löysin rantein...

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #77 : 25.11.09 - klo: 10.09 »
^ Mainiota, mainiota.

Meikällä on kanssa auto ajettavassa kunnossa. En oo tosin saanut vielä yhtään läppiä radalla.

Akkujen kiinnitys pitää vielä tosin miettiä. TRF416:een sais jotenkin sovitettua lipon noihin Nimh-reikiin silleen, että akun liittimet on auton takapäässä ja sisempi liitin menee ylädekin välistä. Sitten vaan laittaa punttia akun kylkeen. Vai onko jotain järkevämpiä vaihtoehtoja, mitkä ei maksa 50euroa?

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #78 : 25.11.09 - klo: 14.56 »
Kysymys korin maalauksesta:
Säännöissä sanotaan että ikkunoiden pitää olla läpinäkyvät.
Mutta pitääkö niiden olla täysin kirkaat vai saako niihin suhauttaa hyvin lievän tummennuksen?

Tulin koppaa hioessa pyyhkineeksi ikkunatkin sumeaksi...  :embarrassed:

Toisaalta, tuo maalaus näyttää muutenkin penevän niin pahasti perssielleen että taidan hyppiä tuon kopan roskiin ja ostaa jostain valmiiksi maalatun.

Ei oikein tunnu palkitsevalta tämä maalaushomma.
Tähän mennessä on työtunteja kulunut pelkän korin kuvioiden piirtämiseen, nestemaskin kanssa tuhratessa ja kuvioiden leikkelyyn noin 5.
Ja nyt jo tiedän että pilalle meni.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #79 : 25.11.09 - klo: 15.21 »
^ Kaippa ne läpikuultavat ikkunat riittää.

Nestemaskin kanssa maalatessa kannattaa ainakin ekoilla kerroilla pyrkiä mahdollisimman simppeleihin kuvioihin. Suorat viivat on kohtuu helppo tehdä siististi ja niillä pääsee jo pitkälle.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #80 : 25.11.09 - klo: 15.22 »
Kysymys korin maalauksesta:
Säännöissä sanotaan että ikkunoiden pitää olla läpinäkyvät.
Mutta pitääkö niiden olla täysin kirkaat vai saako niihin suhauttaa hyvin lievän tummennuksen?

Saa tummennella. Joskus on käytäntönä ollut se, että jos sanomalehteä näkee lukea lasin läpi, niin on tarpeeksi läpinäkyvä. Pointtihan tuossa säännössä on vaan se, että autot olisi edes vähän auton näköisiä. Sama koskee noita etu- ja takavalojen maalaamista tai tarrojen käyttöä.

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #81 : 25.11.09 - klo: 15.50 »
^ Mainiota, mainiota.

Meikällä on kanssa auto ajettavassa kunnossa. En oo tosin saanut vielä yhtään läppiä radalla.

Akkujen kiinnitys pitää vielä tosin miettiä. TRF416:een sais jotenkin sovitettua lipon noihin Nimh-reikiin silleen, että akun liittimet on auton takapäässä ja sisempi liitin menee ylädekin välistä. Sitten vaan laittaa punttia akun kylkeen. Vai onko jotain järkevämpiä vaihtoehtoja, mitkä ei maksa 50euroa?
Tässä on mun juuri valmistunut kilpuri stanuun ja meinasin lähteä kokeilemaan akun kiinnitystä ihan noin.. Liittimelle on tarpeeksi tilaa eikä ole pänningissä ja teipillä akku kiinni. Painot täytyy vielä puntaroida jahka kerkiää.


Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #82 : 25.11.09 - klo: 15.56 »
Hyvän näköinen paketti.

Tuohon akun kiinnitykseen kannattaa panostaa, pelkällä teipillä se ei pysy. Siinä vaiheessa kun tulee "töks-pöks" radan päätyseinään, joutuu keräilemään akkuja ja piuhoja pitkin rataa, eli jonkin sortin stopparit akun edessä/takana on pakko olla.

Nimim. kokemusta on.
Flying Calacucco

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #83 : 25.11.09 - klo: 16.50 »
Akku kannattaa kiinnittää kunnolla.

Sekin on nähty, että
- huonosti kiinnitetty akku sinkoutui pois paikoiltaan niin, että
- piuhat pysyivät kiinni akun liittimissä ja vielä
- juotokset noparin päässä (valitettavasti) pitivät, jolloin
>>> noparin piirilevyn päästä, mihin johdot juotetaan kiinni, repeytyi irti suurin osa

Hankala tapaus korjattavaksi ja takuukaan ei taida kattaa tuollaista tilannetta.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #84 : 25.11.09 - klo: 17.49 »
Tarkentakaahan kokeneemmat millaisia "stoppareita" olette käyttäneet?

Itsellä akku on ollut toistaiseksi pelkällä teipillä kiinni, toistaiseksi ongelmitta...

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #85 : 25.11.09 - klo: 18.09 »
Teippikiinnitys toimii hyvin, jos akussa on pohjassa nystyrät, jotka lukitsevat akun sivusuunnassa paikoilleen.

Aika monella on akun pohjaan kiinnitettynä painoja, jotka lukitsevat akun sivusuunnassa paikoilleen. Painoa kun yleensä on tarpeen lisätä, niin senhän on parempi sijaita mahdollisimman alhaalla. Ja sitten yleensä teipillä kiinnitys paikoilleen.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #86 : 25.11.09 - klo: 22.11 »
Tuollainen siitä nyt sitte tuli:




Kuvat tekee kopalle kovasti oikeutta, läheltä ei kovin siisti.

Virheet joita tein:
-Yritin itse (eka kerta maskin, kynäruiskun ja useamman värin kanssa)
-Liian paksusti ja epätasaisesti maskia, ei ollutkaan leikkaantunut jokapaikasta
-Liian terävä veitsi, niistäkohden joista maski oli leikkaantunut kunnolla, myös korissa on paha viilto
-Väärät maalit, vesiohenteinen automaali ei tahdo tulla kynäruiskusta kunnolla läpi ja puolikuivana käyttäytyy täsmälleen samoin kuin kuivunut nestemaski poisrevittäessä.
Eli jo maalatut kuviot yritti lähteä maskin mukana pois. Saa sitten nähdä miten muuten tuo litku korissa kuivuttuaan pysyy.
-Häivytyksiä tehdessä ruisku kannatta pestä ensin edellisestä väristä puhtaaksi...
-Olisi kannattanut varmaan ensin hiukan harjoitella esim HK:N Potkupurkin kanteen.


Yllämainitusta huolimatta onnistumisen iloa koin seuraavista asioista:
-Nenässä on kivan sinistä räkää
-Myös auton sävyihin olen tyytyväinen
-Kuviot on kohtuullisen symmetriset auton vastakkaisilla puolilla
-Sitä sinistä räkää on muuten yllättävän paljon.
Niistämisen jälkeen tulee mieleen että olenkohan sniffannut smurrfin?
-Kaukaa tuo on silti omasta mielestä ihan hieno!!  :grin:
-Muistuttaa ihan vähän hiukan pikkuisen jopa esikuvaansa:
http://www.rcsmart.com.my/webshaper/pcm/pictures/Team%20Associated/TC5R-1.jpg
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #87 : 25.11.09 - klo: 22.26 »
Olet nostanut riman melkoisen korkealle jos todella on ensikerta maskin ja ruiskun kanssa.. Nyt kun rupeat puuhaamaan seuraavaa koriasi, tiedät monta asiaa jotka teet hieman erilailla ja lopputulos paranee huomattavasti. Kuten janna A:kin tuossa mainitsi, kannattaa maskin käyttäytymistä harjoitella ensin hieman yksinkertasemmilla grafiikoilla. Häivytyksethän tossa on heti onnistunut ihan hyvin.. Reeniä vaan niin hyvä tulee!!

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #88 : 25.11.09 - klo: 22.38 »
Kuten sanoin, kuvassa näyttää paremmalta kuin elävänä.
Konepellin häivytys onnistui ihan hyvin, kyljet ei niinkään.

Siinä kyllä olet oiekassa että rima taisi olla hiukan turhan korkealla ekakertalaiselle.

Mutta minkäs minä sille voin jos haluaisin samanlaisen auton ku paketin kannessakin on...  :embarrassed:
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #89 : 25.11.09 - klo: 23.12 »
Ei juuri häpeä tuolle stilon heulille tekemän kopan jäljessä. No ehkä vähän :cheesy:
Revo ja pari pienempää nelipyörästä