Kirjoittaja Aihe: Projekti: Touring-kisailu  (Luettu 60500 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #90 : 26.11.09 - klo: 12.38 »
näyttäs olevan meikäläisen maalaamasta Leväsen Juhon korista tuo kopio pari viestiä ylempänä ;)

http://aedownloads.com/downloads/wallpaper/wp_tc5c_1024.jpg

T. V-Dez
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #91 : 26.11.09 - klo: 15.37 »
Ihan mieltä lämmittää jos alkuperäinen taiteilija tunnistaa mallin kuvastakin, eikä pelkästään kuvatekstistä.  :grin:


Eli ei ehkä käynytkään ihan niinkuin pienempänä usein kävi omaa hengentuotostaan äidille esitellessä:
"Voi kun on hieno!  Mitä tuo muuten esittää.... ?"
Kommentti oli jokseenkin sama, olin sitten piirtänyt norsun, äidin, joulukuusen tai isän kuorma-auton...

Olin valitettavasti vain kyllin tyhmä etten tajunnut että helpommalla olisi päässyt jos olisin aina näyttänyt saman tuherruksen ja sanonut sen esittävän mitä nyt kulloinkin mieleen olisi juolahtanyt.

Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #92 : 26.11.09 - klo: 23.51 »
Huh, ei tahdo vanhalla enää silmät ja selkä kestää väkertämistä. Nyt on kiesi kuitenkin jo loppusuoralla, korikin maalattu. Ei niin hienosti kuin toverilla tuossa edellä, mutta onpahan yksivärinen. Ja oranssi! Pitää laittaa valmiista sitten vielä myöhemmin yksi kuva. SPX ei oikein mahtunut pitkittäin, piti panna poikittain. Niin se Yokomon ohje tosin neuvoikin. Hirvittää kun sähkölaitteet ovat noin avonaisesti reunoilla kuin vain odottamassa että joku tinttaa kylkeen, tai mikä vielä todennäköisempää; itse junttaa vehkeen kylki edellä johonkin betonitolppaan.

Näillä mennään, vielä elää toivo että sunnuntaina pääsisi Torppaan ottamaan ns savut tästä.



T Tuukka
Löysin rantein...

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #93 : 27.11.09 - klo: 14.12 »
Eli onko tilanne se, et kaikki ajaa stanua tolla spx stock specillä? Onko noparin suhteen mitään muita vaihtoehtoja ?

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #94 : 27.11.09 - klo: 14.15 »
Varmasti sinne A-finaaliin mahtuu millä vaan säätimellä, mutta tuolla SPX:llä ja muilla vastaavilla (esim. Advanced tehdasvalmiina ja tietääkseni sekä GM/CS sekä SP huippumallit softapäivityksellä) voi saada sen muutaman kympin vielä läpistä lähtemään. Tärkeintä kuitenkin alussa on opetella ajamaan 5 minuuttia virheettömästi ja vasta sitten alkaa katsomaan parin sadan säätimiä.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #95 : 29.11.09 - klo: 10.52 »
Auto ois ajokunnossa. Kohta pitäs lähtee korkkaamaan. :)


Isompana


Speksit:
Auto: Tamiya TRF416
Nopari: LRP SPX Brushless Competition StockSpec
Servo: Savöx SC-1251MG
Kone: CS-Super Sport Brushless Motor 17.5T
Radiot: Spektrum DX3S
Akut: GP 4300-series (4000mAh, 35C)

Välitys:
72t spur, 33t pinjoni, auton välitys 2,055 = kokonaisvälitys ~4,48.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #96 : 29.11.09 - klo: 17.55 »
No höh, nyt se stanukärpänen puraisi tännekkin...

Viikko sitten ei osattu edes kuvitella että tulevalla viikolla tulee käytyä 3 kertaa ajamassa stanulla ja toista autoa rakennetaan pojalle että molemmat pääsee ajamaan. Vieläpä tuli ilmoittauduttua kerhokisoihin joten pahasti näyttää siltä että se on menoa ny :wink:

Vajaa 3 talvea on pojan kanssa ajettu pelkästään krossia ja nyt alettiin opiskelemaan ajamista tasamaalla. Kalusto oli jo valmiina drifterisäädöillä joten uudet setupit ja luokaksi valittiin stanu, alkuun vähän epäilytti että sellaisella mopolla pitäisi rataa kiertää... Valinta oli aivan oikea, stanullakin joutuu tekemään paljon duunia oman ajamisen kanssa että pääsee tasaisiin kierroksiin mälläämättä.

Kolmen treenikerran jälkeen voisi sanoa että oikein mukavaa touhua ja vielä kun kokeneemmilta tulee neuvoja pyytämättä, niin pääsee hyvin alkuun, eikä tarvii opiskella kaikkia asioita kantapään kautta.

Ja takaisin sorvin ääreen rakentamaan toista stanua ettei tarvii pojan kanssa kinata kumpi ajaa seuraavalla ajovuorolla :grin:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Youha

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #97 : 29.11.09 - klo: 18.12 »
Mulla kävi myös niin että luulin crossin olevan mun juttu mutta ehkä tuo touring on enemmän se oikea vaihtoehto. Tosin kyllä varmaan ens kesäks pitää hankkia varmaan neliveto crossari.
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #98 : 29.11.09 - klo: 19.36 »
Auto ois ajokunnossa. Kohta pitäs lähtee korkkaamaan. :)


Isompana


Speksit:
Auto: Tamiya TRF416
Nopari: LRP SPX Brushless Competition StockSpec
Servo: Savöx SC-1251MG
Kone: CS-Super Sport Brushless Motor 17.5T
Radiot: Spektrum DX3S
Akut: GP 4300-series (4000mAh, 35C)

Välitys:
72t spur, 33t pinjoni, auton välitys 2,055 = kokonaisvälitys ~4,48.

Oli vallan mainio auton korkkaus. Niin fiiliksissä, että oli pakko tehdä fiilistelykuva. :)

Isompana

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #99 : 29.11.09 - klo: 19.52 »
Hjuvinhan se alkoi. Yokomo oli oikein helppo ajella, vaikka ei voi vielä sanoa osaavansa ajaa. Pakettisäädöillä pl. iskariöljyt, nyt takana 35 ja edessä 50. Jotain sitä näköjään muistaa 90-luvun alusta, itse asiassa paremmin tämä käyntiin lähti kuin odotin. Jarruttaminen pitää opetella kokonaan alusta, aikoinaan tuli käytettyä Vortex-säädintä jossa ei ollut jarrua. Kiitokset Aakelle muille työkalujen lainasta, kun omat jäi kotiin. Ja Tommille corally-uroksista, ilman niitä olisi ollut hankalaa.

Epäilin niin pirusti ennen kokeilua, että miten oneway-etupää toimii, mutta auto ohjautui mainiosti. Tai ainakaan en paremmasta tiedä. Spooli mua epäilyttää vieläkin enemmän, mutta pitää testata sitä niin sittenpähän tietää. Pitempään harrastaneelle nämä epäilyt varmaan kuulostavat oudoilta, mutta en olisi ylipäätään millään uskonut että näillä ajetaan ilman etudiffiä.

Korin keulasta halki, muuta en saanu rikki. Tästä on vallan mainiota jatkaa! Ehkä sitä jo uskaltaa keskiviikkona normaalivuorolle turaamaan.

t Tuukka
Löysin rantein...

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #100 : 29.11.09 - klo: 20.12 »
Oli vallan mainio auton korkkaus. Niin fiiliksissä, että oli pakko tehdä fiilistelykuva. :)

Isompana


Ettei olis ultimaten maalia korissa ja sillä ajossa tehtyä "efektiä"?  :roll:
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #101 : 29.11.09 - klo: 21.50 »
^ Jaa-a, en tiedä millä maalilla on maalattu, kun on edellisen omistajan kori. :)
Olen kyllä myös huomannut vastaavaa käytöstä tietyissä UR:n väreissä.

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #102 : 30.11.09 - klo: 14.25 »
Ur:n maaleilla pitää maalata todella ohut kerros, sitten pysyy kiinni.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #103 : 01.12.09 - klo: 09.39 »
Jannen TRF416

Tuo mun auto painoi LiPO:n kanssa 1238 g, kun tämän hetkisten sääntöjen mukaan minimipaino stanussa on 1425g. Mulla ei ole erillisiä vaakoja käytettävissä kulmapainojen selvittämiseen, niin miten kannattaisi lähteä autoa painottamaan? En oikein voi laittaa akun kylkeen painoja esim. velcrolla, kun käytän samoja akkuja muissakin autoissa. Tietty jos tekisi jonkun pitkän listan painoista/messinkilistasta ja liimaisi sen aina servoteipillä akun kylkeen, kun menee ajamaan Tamiyalla.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #104 : 01.12.09 - klo: 09.51 »
Taitaa olla tuo sun paino ilman koria kuitenki? kori painaa n 95-110g ja autothan punnitaan ajokunnossa eli korin kanssa.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #105 : 01.12.09 - klo: 10.34 »
Ensi vuoden painorajat on otettu jo mm. alue-8 ja UAUn kerhokisoissa käyttöön
- TSM-10 1350 gr
- TSP-10 1375 gr
- TSS-10 1375 gr

Jos käytät messinkilistaa, niin yksi näppärä ja helppo tapa on Ilvessalon Lassen käyttämä; liimataan messinkilistan palasia tasaiseen palaan lexania tai muuta sopivan suoraa muovia
niin että muovi jää akun alle ja messinki/painopalat ovat kolojen kohdalla.
Näin ei tarvitse liimata akkuun kiinni mitään.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #106 : 01.12.09 - klo: 10.39 »
Lajiryhmällä käsittelyssä olevissa ensi kauden sarjasäännöissä kaikkien touring-luokkien painoraja on 1350 g. Tämä voi toki muuttua vielä lajiryhmän päätöksellä, mutta itse en näe tarpeelliseksi eri painorajaa TSS-10 ja TSP-10 -luokkiin.

Vielä tämän vuoden säännöissä ero painorajoista johtui siitä, että Suomessa painoraja oli jo sovittu ennenkuin saimme EFRAn painorajan ja ainoastaan TSM-10 siirtyi siihen. Teknistä syytä eri painorajoihin ei ole olemassa.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #107 : 01.12.09 - klo: 10.42 »
Vesa: Auton paino oli korin kanssa, ilman ponderia. GP:n Lipo, 4000mAh:n akku painaa ~229g, joka on tuossa 1238 grammassa mukana. Autossa Protoformin LW Mazda koppana.

Jarkko: Tällä hetkellä akku menee timmisti paikoilleen vanhoihin peltikennokoloihin, joten sen puoleen se olisi pirun hyvin paikallaan.

Jos sitä puuhastelisi telineen pleksistä ja messingistä, niin silloin pleksiin pitäisi rouhia akun jaloille kolot, että saisi koko paketin lukittumaan akkuteipin lisäksi.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #108 : 01.12.09 - klo: 10.42 »
Taitaa olla tuo sun paino ilman koria kuitenki? kori painaa n 95-110g ja autothan punnitaan ajokunnossa eli korin kanssa.

kyllä se ihan ajokuntosena punnittiin, itse olin vieressä virallisena valvojana

e: jaa janne kerkeski väliin
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #109 : 07.12.09 - klo: 09.41 »
Nyt on parit treenikerrat takana ja eilen kokeilin lopuksi Xenoneita. Olihan melkoinen ero Sorexiin. Mun auto on vieläkin sen 100g liian kevyt, kun en ole askarrellut vielä mitään ratkaisua.

Xenoneilla perä muuttui ihan hirveeksi ajaa, pito katosi. Laitoin sitten taakse pykälää löysemmät jouset ja vakaajan (edessä ei vakaajaa), niin auto alkoi käyttäytyä vähän rauhallisemmin, mutta Sorexin kaltaisella attackilla ei autoa voinut ajaa. Sen virheen tajusin jälkeenpäin, etten laskenut maavaraa renkaita vaihtaessa.

Mistähän löytyisi stanuun joku hyvä lähtösetupin TRF416:een. Voisi ensi kertaa varten rakennella sen ja lähtee siitä sitten katsomaan hommaa eteenpäin.

Teittekö jotain muutosta pitoaineen käyttöön (kummatkin renkaat koko leveydeltä?), kun siirryitte tähän uuteen renkaaseen?
Onko jotain nyrkkisääntöä, kuinka pitkään pitoaineen pitäisi kuivua ennen erän alkamista?
Itselläni on purkki CS:n High Grippiä, joka toimi kyllä Sorexin kanssa ihan kivasti noilla Laukaan matoilla.

-Nimim. kysymysmies

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #110 : 08.12.09 - klo: 20.36 »
Ensimmäinen varsinainen turistikisa tuli ajettua pojan kanssa ja kyllähän se oli sen verran hauskaa että varmasti ei jää viimeiseksi mittelöksi. Stanuissa meno on tasaista ja joutuu ihan oikeesti opetella ajamaan tarkasti ettei kaverit mene ohi vasemmalta ja oikealta. Tykästyttiin sen verran pojan kanssa että heti laitettiin kalustoa päivitykseen ja jatketaan tasamaan autoilua ja kisailua aina kun keretään :wink:

Kylätason RC-kuski.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #111 : 08.12.09 - klo: 20.40 »
Mulla kävi niin, että pieni kokeilu muuttui vakavaksi riippuvuudeksi. Kivaa on todella ollut ja ennenkaikkea tasainen kilvanajo on (stanu)homman suola.
Flying Calacucco

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #112 : 08.12.09 - klo: 21.14 »
Janne A:
pitoaineen käyttöä muutettiin lähinnä etupään osalta. Mäntsälässä jo lyhennettiin etupidotuksen aikaa ja Torpan radalla vielä lisää. Taitaa olla aika yleistä pidottaa edessä noin 5 min tai vähemmänkin Xenoneilla. Takana noin 15-20 min.

Pitoaineista ainakin osa on sellaisia, että niiden ei pitäisi antaa kuivua itsekseen renkaan pintaan, vaan jos alkaa kuivua, niin laitetaan lisää ja sitten pyyhitään pidot pois ennen radalle menoa.

Olen muutamille VTR-kuskeille ehdottanut pidotuksen tekemistä vain renkaan sisemmälle osalle, esim. 1/2 tai 2/3, jos kaatumista korkean maavaran kanssa tulee ihan koko ajan.

Tamiyan kokoomisohjeen mukainen setuppi on hyvä lähtökohta. Xenoneilla ja kovemmalla pidolla iskariöljyjä voi jäykentää (~45) ja ulosjoustoa vähentää.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #113 : 14.12.09 - klo: 17.19 »
Itse ajattelin päivittää servo-osastoani turistiin,koska viime kisoissa tuli nuita muovirattaisia servoja pilkottua aikalailla =). Tuota Savöxin servoa ajattelin itsekin testata koska porukka sitä suosii ja suosittelee. Kysynkin että minkälainen servo on sitten riittävä turistiautoon ? Vääntöä ei ilmeisesti tarvitse olla niin kamalasti kuin krossareissa. Savöxin servo jota ajattelin kokeilla vääntää 3.9kg ja nopeutta on 0.13sek. Eli riittääkö tällainen turistiin ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #114 : 14.12.09 - klo: 17.39 »
Itse ajattelin päivittää servo-osastoani turistiin,koska viime kisoissa tuli nuita muovirattaisia servoja pilkottua aikalailla =). Tuota Savöxin servoa ajattelin itsekin testata koska porukka sitä suosii ja suosittelee. Kysynkin että minkälainen servo on sitten riittävä turistiautoon ? Vääntöä ei ilmeisesti tarvitse olla niin kamalasti kuin krossareissa. Savöxin servo jota ajattelin kokeilla vääntää 3.9kg ja nopeutta on 0.13sek. Eli riittääkö tällainen turistiin ?

Kantsis laittaa vääntävämpi ja varmaan nopeampikin servo. Isot pojat ajelee turistia kuitenkin joillain 6-9kg ja 0.09s servoilla  :grin:

Noo, on itellekkin vähempi riittänyt. Tärkeintä on että löytyy metallirattaat, ettei tarvi vähän väliä uusia.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #115 : 14.12.09 - klo: 17.56 »
Meillä on kiinni 0,07 Sanwa ERG-RZ ja 0,048 Savöx 1290, jälkimmäinen on omaan makuun turhankin hätäinen. Molemmilla ajoin ja hieman hitaammalla Sanwalla ajaminen on hieman helpompaa kun se kärsii veivata rattia rankemmalla kädellä kuin sikanopea Savöx :wink:

Nopeutta saa olla mutta tärkeää on myös servon tarkkuus ja että keskittää aina samaan kohtaan. Kyllä tolla 0.13sek servollakin pärjää mutta mielummin alle 0,1sek niin ajosta saa tarkempaa eikä tarvii ennakoida niin paljoa. Savöxeja on kiinni useammassa autossa ja en juurikaan muuta servoa enään harkitse, toimii hyvin ja näyttää siltä että on niissä on hieman enemmän nopeutta kuin kilpailijoiden vastaavissa servoissa vaikka lukemat on samat.
Kylätason RC-kuski.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #116 : 14.12.09 - klo: 18.19 »
Kiitoksia vastauksista. Tuota kyseistä servoa nyt kaksi kappaletta. Jos tuntuvat turistiin liian hitailta niin isketään miniin sitten =)
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #117 : 20.12.09 - klo: 19.58 »
Tänään ensimmäiset metrit Pro Stockilla, ei ollutkaan ihan niin helppoa, mitä kuvittelin. Ensimmäisen parin akun aikana tuli vaan semmonen olo, että tämä homma ei yksinkertaisesti ole tehty minun käsille. Kyllä se siitä alkoi pikkuhiljaa onnistumaan, mutta veikkaan että stanulla ajan nopeampia läppejä, ainakin toistaiseksi. Ajanotto ei ollut torpassa tänään päällä, mutta Ossin vauhti on aika hyvä mittari, stanuilla ajettiin jotakuinkin yhtä kyytiä, mutta tiukemmalla koneella ei enää pysynytkään kyydissä.

Varmaa tämäkin laji tarvii harjoitusta..
Flying Calacucco

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #118 : 20.12.09 - klo: 22.50 »
Jatkoa tähän: http://rc10.fi/index.php?topic=41206.msg389706#msg389706

Tänä viikonloppuna oli kahden päivän treenit Laukaassa. Otin Stilon setupsheetistä vähän osviittaa, tehden muutamia modeja ja hommahan lähti skulaamaan Xenoneilla oikein kivasti. Varmaan tollaset 12-14 akkua tuli ajettua yhteensä.

SPX:ssä on jo 8. profiili käytössä, eli täydet forssit. Auto on 1368g pondereineen kaikkineen, että vähän vois ottaa punttia pois. Lisätessä autoon painoa, kokonaisvälityksellä 4.48 meno tuntui vähän nihkeeltä. Niinpä puotin pari piikkiä pinjonista, että kokonaisvälitys on jotain 4.7 tienoolla. Sopii paremmin Laukaan profiiliin.

Pidotuksena CS High Grippiä 14 min takana ja 5 min edessä. Eteen ei ihan koko renkaan levyinen pidotus. (Kiitos vaan Jarkolle vinkeistä)

On tuo vaan pirun hauskaa hommaa, kun saa tasaista vääntöä ja mennään nokka kaverin kontissa kiinni. Kausi lähenee ja vauhtikin jopa vähän lisääntyy treenikertojen karttuessa.  :shock:

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Projekti: Touring-kisailu
« Vastaus #119 : 31.12.09 - klo: 12.59 »
Noita välityksiä alettiin vielä miettiin, niin mikä näistä FTT:n radoista on varustettu pisimmällä suoralla ja minkälaista kokonaisvälitystä siellä on käytetty? Laukaassa tuo 4,77 näyttäs toimivan hyvin, mutta pääsuora ei ole pitkä.

Stanukeskustelu on ikävän vähäistä täällä foorumilla. En tiedä mistä homma johtuu, haluaako porukka pitää vinkit piilossa ja "oman tiimin" sisällä? Toisaalta kuskit on tähän asti ollut aika nuoria, ketkä ei välttämättä täällä foorumilla ole niin kovasti äänessä. Toivottavasti tähän saataisiin muutosta, kun ikärajaa raotettiin vähän meille vanhemmillekkin.
« Viimeksi muokattu: 31.12.09 - klo: 13.10 kirjoittanut Janne A »