Kirjoittaja Aihe: HoBao Hyper 10SC  (Luettu 113742 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa kaitsu82

  • EPUArc
    • Profiili
    • Kerhokisat
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #120 : 22.04.10 - klo: 17.11 »
onkos tietoo mitkä öljyt vakiona diffeissä?
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #121 : 22.04.10 - klo: 19.42 »
Keskidiffissä on 5000 ja edessä ja takana vain rasvaa.
SC10 4x4

Poissa kaitsu82

  • EPUArc
    • Profiili
    • Kerhokisat
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #122 : 24.04.10 - klo: 22.15 »
ny on melkein valmis, ainut miinus et paketin mukana yks iskarin prikka oli 0.5mm liian ohut et siihen tarttee tilata korjaus sarjan  :cry: mutta muuten todella laadukkaan oloinen. servo uupuu vielä ja vastari on jossain enklannin ja suomen välillä... muuten valmis! alla muutama kuva autosta.





Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

Poissa kaitsu82

  • EPUArc
    • Profiili
    • Kerhokisat
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #123 : 28.04.10 - klo: 00.36 »
mikä muuten on välitys suhde vakiona?
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

Poissa Tomy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #124 : 28.04.10 - klo: 13.47 »
Tuolla EZ-RUN/XE-RUN ketjussa oli mielenkiintoista luettavaa auton säätämisestä, mutta kysyn täältä, kun tänne ehkä paremmin kuuluu.

Hyper SC:llä on mielestäni melkoinen taipumus sukeltaa joka hypystä nokka edellä maahan. Kuinka autoa tulisi säätää, jotta auto lentäisi ilmassa enemmän vaaka-asennossa? Minulla on tähän saakka ollut noparissa hiukan drag brakea, joka varmasti on vaikuttanut auton sukeltamiseen. Vai onko niin, että jo pelkkä kaasun vapaalle päästäminen saa auton sukeltamaan ilmassa, vaikka drag brakea ei olisikaan? Kaasulla saan kyllä toisinaan auton asentoa korjattua, mutta olisi leppoisampaa, mikäli ilmalennot menisivät itsestään suotuisammassa asennossa.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #125 : 28.04.10 - klo: 14.37 »
Ei mulla kyllä ole tollasta "ongelmaa" ollut.
Kaasullahan tuota saa ohjattua todella hyvin.

Mutta säätämiseen vaikuttaa tietysti iskaritkin.
Esim. liian löysä takaiskari tekee niin kun tulee hyppyriin ja iskari pohjaa tai ei vaimenna liike voimaa tarpeeksi niin se myös palautuu nopeasti eli juuri hypyn nokkaa kohti "nostaa" perää ylös jolloin tulee takakorkeita. Ja tähän jos vielä lisää kaasun pois oton tai jarrutuksen niin sukeltaahan se.

Ja mikäli sikäli saat kaasulla vain joskus korjattua niin > harjoittelua > harjoittelua.

Hypythän pitäisi vetää tasakaasulla.
Axial SCX 10 TR

Poissa Tomy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #126 : 28.04.10 - klo: 15.07 »
Minun täytyy opetella sitten tavoille. Huomaan, että vaistomaisesti päästän kaasun vapaalle hyppyrille tultaessa. Täytyy yrittää pitää hiukan kaasua päällä ilmassakin.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #127 : 28.04.10 - klo: 17.07 »
Päästämällä kaasun vapaalle ja drag brake käytössä, on aika varmaa että tulee nokalleen alas. En ole tätä Hobaon SC:tä kokeillut, mutta sen verran tasaisesti etenevältä ja hyppäävältä näyttää, että ei pitäisi olla mikään ongelma hypätä sillä nätisti. Tuo drag brake tekee sitten vielä sen, että alastullessa sulla on jarrutus päällä ja auton keula painuu alas, kenties pohja lyö rataan, jos iskunvaimennus antaa myöten.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #128 : 28.04.10 - klo: 21.53 »
Hyperin painopiste on niin edessä, että varmasti tulee nokilleen joka hyppyristä, jollei pidä kaasua pohjassa. Suosittelen siirtämään akkua 36mm taaksepäin.
SC10 4x4

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #129 : 01.05.10 - klo: 16.08 »
Akku taakse ja takaiskareissa pitää olla poratut 1.2mm reiät. Loppuu sukeltelu.

Servoksi Sanwa ERG-VZ, niin ei väpätä ja kestää monta vuotta.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Tomy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #130 : 15.05.10 - klo: 22.46 »
Akku taakse ja takaiskareissa pitää olla poratut 1.2mm reiät. Loppuu sukeltelu.

Akun siirtämisen ymmärrän. Mutta mitä hyötyä saavutetaan poraamalla reiät suuremmiksi verrattuna ohuemman öljyn käyttämiseen?

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #131 : 26.05.10 - klo: 10.31 »
Kokeilemalla näet  :wink:
Tulee vähemmän "pakkia"
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa prmc

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #132 : 26.05.10 - klo: 15.23 »
 Mistäs sais kestävämpiä alatukivarsia eteen? Nyt hajonnu kolme lähes putkeen ihan pikkupannusta ( Jkylän pattisuora) lennot 1m- 1.5m luokkaa... kaikissa katkenneissa tukivarsissa muovin valussa kuplia?? Kuuluko asiaan.
 Kauppias voisi kertoa käykö muut firman tukivarret sc autooon?

Poissa Tomy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #133 : 26.05.10 - klo: 15.34 »
Kokeilemalla näet  :wink:
Tulee vähemmän "pakkia"

Onko siis ideana, että lähtökohtaisesti pidetään samat öljyt vai tarviiko öljyä jäykentää suurempien reikien myötä?

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #134 : 18.06.10 - klo: 07.31 »
Noniin, kyssäri ammattilaisille. Kunhan josaki vaiheessa tällanen hiluxi rantautuu tänne porojen maille, niin tulee luultavasti tekniikan päivitys eteen mallia budjetti. Eli mikä L kokonen kannu tohon kantsis valita, säädin on ezrunin järvessä uitettu luotto-60A. Niin ja mikä pinjoni tälle koneelle. Joku Kiinan-mallin motti kelpaisi alkuunsa ihan hyvin, esim hobbycitystä jos sieltä jotain löytyy. Itellä ei oo oikeen mitään hajua KV arvoista, mihin haitariin noissa pitkissä kannuissa pitää arvot jäädä että vehje vielä kulkeekin johonki.

Niin ja käyttö on radalla ja montulla, pitäs pelata molemmissa.


Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #135 : 18.06.10 - klo: 20.36 »
Mulla on Feigaon 3500kv L kone ja 2S Lipolla ihan mukavasti kulkee. Pinjonina taitaa olla 16 piikkinen.
 
Axial SCX 10 TR

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #136 : 24.06.10 - klo: 09.31 »
Noniin nyt on ajettu ekat akut, voi helekatti että on makia laitos! Koneena oli 9t ezruni ja 60a säädin. Molemmissa on tuulettimet ja kun puhaltaa akun putkeen radalla, lämmöt on ~45astetta ja ~30astetta. Eli kärsis välittää vielä reippaamminkin, 12piikkisellä pinjonilla ajelin ja meidän radan lyhyellä pääsuoralla on vauhti tapissa jo puolessa välissä. Pitää pistää 13 tai 14 hampainen seuraavana pesään. Iskareiden kans on vielä vähän ihmettelyä. Löytyykö jostain viskositeettitaulukko, ku itellä on noita asson liemiä eikä tekis mieli ostella miljoonaa eri lillinkiä.

Kääntöpala napsahti poikki tosi heleposti. Siinä on lapsellinen suunnitteluvirhe, kun vahvikevalu loppuu ennen pallon kiinnikettä, siittä napsahti tosta vaan. Saisko noita alumiinisinä niin ei tarttis ressata tyhyjää.

Mutta kuitenkin, ei voi ku suositella! Aivan älyttömän makia pirssi!

Tossa video ekoista akuista, mahtava paiskoa vastaheitolla mutkiin  :mrgreen:


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3QJQGIwVmdA[/youtube]


Pari fotoa



« Viimeksi muokattu: 24.06.10 - klo: 09.51 kirjoittanut Datajätkä »

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #137 : 24.06.10 - klo: 13.02 »
Mulla ei ole yhtään noita kääntöpaloja mennyt vaikka ajettu sellaset 50 akullista eli sulla ollut vaan huonoa tuuria.

Iskareissa Asson 45/40.
Renkaat Pro-Linen Caliber M4 bead-loc vantein on osoittautunut riittävän hyviksi pölyiselle savi radalle.

Juu ja parasta on vetää pitkää slaidia  :smiley:
Axial SCX 10 TR

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #138 : 24.06.10 - klo: 14.35 »
Katkenneesta kääntöpalasta tulee aina mieleen että onko ohjauksen EPA säädetty oikein ja onko servosaver tarpeeksi löysällä?

Joskus on rikottu ohjauksen osia kun EPA:lla on "vedätetty" ohjaukset tappiin paremman kääntyvyyden toivossa.

Mulla oli hetken aikaa Hyper ja kovasta yrityksestä huolimatta en saanut yhtään osaa rikki, tai sitten mä en vaan osannut. Oikeastaan vähän harmittaa että tuli myytyä pois, olisi kiva suttauspeli mökille ja miksei paanalle :wink:

Kylätason RC-kuski.

Poissa tomppa80

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #139 : 24.06.10 - klo: 20.02 »
Renkaat Pro-Linen Caliber M4 bead-loc vantein on osoittautunut riittävän hyviksi pölyiselle savi radalle.

Mitkä bead-lockit tohon menee hyvin. Itse kokeilin axial artr vanteita, mutta eivät mene paikalleen taakse. Kokeilin kääntää tukivarrenpään mutterin tukivarren takapuolelle, mutta ei siltikään. Axial kitin vanteet olivat toisella foorumilla kuvassa paikallaa, mutta vissiin aika ahdasta niilläkin.
Traxxas TRX-4 Traxx/ Arrma Kraton 6s/
 Kyosho Big Brute x2

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #140 : 24.06.10 - klo: 22.35 »
Renkaat Pro-Linen Caliber M4 bead-loc vantein on osoittautunut riittävän hyviksi pölyiselle savi radalle.

Mitkä bead-lockit tohon menee hyvin. Itse kokeilin axial artr vanteita, mutta eivät mene paikalleen taakse. Kokeilin kääntää tukivarrenpään mutterin tukivarren takapuolelle, mutta ei siltikään. Axial kitin vanteet olivat toisella foorumilla kuvassa paikallaa, mutta vissiin aika ahdasta niilläkin.

Pro-line slash taka bead-lockit.
SC10 4x4

Poissa Don

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #141 : 24.06.10 - klo: 22.44 »
Noniin nyt on ajettu ekat akut, voi helekatti että on makia laitos! Koneena oli 9t ezruni ja 60a säädin. Molemmissa on tuulettimet ja kun puhaltaa akun putkeen radalla, lämmöt on ~45astetta ja ~30astetta.

Siis onko kone varustettu jäähytysrivoilla eli on tämä ?:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7195

Ripojen ansiosta konehan on oikeesti 380 kokoinen 540 kiinnistyksellä.

Ei muuten mutta itellä olis kans samat sähköt ja hapatin osto vahvasti harkinnassa  :azn:
| Hobao Hyper 10SC |

Poissa Tomy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #142 : 24.06.10 - klo: 23.10 »
Hyper on aivan tolkuttoman kestävä auto. Itse aloittelin kevättalvella krossiharrastuksen ja ulkoradalle siirryttäessä auto on saanut järkyttävää rääkkiä, kun olen yrittänyt opetella hyppäämään sillä. Toistuvasti parin metrin korkeudesta täydessä vauhdissa vastapalloon olivat arkipäivää lähes jokaisella ajokerralla alkuvaiheessa  :cool:. Hypyt alkavat hiljalleen luonnistua ja noin 100-200 akullisen kokemuksella voin sanoa, että eniten hajoavat osat ovat koritolpat (kannattaa ehdottomasti tehdä omavalmisteet delrinistä, eivät hajoa vaikka mitä yrittäisi), etutukivarret, etupuskuri ja kori. Itselläni mennyt muutama satsi koritolppia ennen kuin tein omat delrinistä, yksi etutukivarsi, 3 koria ja 2 etupuskuria. Nykyään teippailen korin mahdollisimman pitkään, samoin etupuskurin elinkaarta jatkan nippusiteillä. Noin 50-100 akullisen kohdalla kannattaa tsekata etuvetareiden ja kardaanien pinnit sekä uusia kaikki laakerit. Iskaritorneilla on taipumus taipua eteenpäin. Takadiffin kotelo halkeaa toistuvissa kovissa törmäyksissä. Ohjauspaloja ei ole rikkoutunut yhtäkään, joten Datajätkällä epäonnea, kuten Duster jo totesi.

Tomi 

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #143 : 25.06.10 - klo: 10.55 »
Mulla taitaa olla Pro-Line Slashin etuset bead-lockeina. Eli ne leventävät.
Ne menee ainakin heittämällä ja mahtuu pyörimään.

Juu ja auto on todella kestävä. Nyttenkin takana ainakin 15 akullista eikä mitään ole mennyt.

Vanteen reunasta hexin pohjaan.
Hyper 10 SC 24 mm
Blitz 25 mm
Slash front 21.5 mm
Slash rear 23.7 mm 
Axial SCX 10 TR

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #144 : 27.06.10 - klo: 02.54 »
Juu Don, just toi kone. Pienellä radalla ainakin kulkee ihan mukavasti ja on todella helppo ajaa. Pitää katella vähän noita pinjonivaihtoehtoja, josko kokeilis 13-14t hammasta tohon. Nyt lämmöt pysyy tosi hyvin alhaalla vaikka vetää hellekelillä akullisen putkeen rataa ympäri.

Yks vaihtis saattaa ton ohjauskäikäleen hajoamisen suhteen olla ulosjoustot. En oo rajottanu niitä vielä yhtään ja ohjauksen saa abt lukkoon kun ulosjousto on tapissa ulkona.. täytyy pikkusen kirrata tuota huomenna ja testata lisää.


Poissa Don

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #145 : 28.06.10 - klo: 19.34 »
Oujee nyt on kiesi tilattu.
Mulla olikin toi 35A versio tuosta noparista. Ei voi käsittää miten nuo kamat kestää jos kestää  :tongue:
| Hobao Hyper 10SC |

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #146 : 28.06.10 - klo: 19.40 »
Jebu, kyl toi vaatii tolla 9t koneella pitemmän välityksen. Kone ei ajossa lämpeä yhtään, toisaalta ei kyllä kulekkaan mihinkään, tolla meän lyhyellä neppisradalla saa ajaa kaasu auki flättimutkasta pääsuoran päähän asti. Pitää katella josko josaki välissä ehtis hommaileen rattaita, 13 tai 14 luultavasti on toimivin vaihtis. Ja tosiaan mulla on puhallin koneessakin.

Eilen tuli hakkautettua radalla 8 tuntia putkeen, tai no välillä tietty kahavitaukoja, eikä pirssissä ollu mitään ihmeempiä. Tosiaan ulosjoustoja kantsii rajotella sen verta ettei ohjaus kanita ääriasennossa. Oikeastaan kaikki pelaa niinku itte tahtookin, seuraavana pitää kokeilla diffiliemiä ja josko niillä sais lisää kääntyvyyttä värkkäiltyä.

Perhanan mukava peli!


Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #147 : 29.06.10 - klo: 16.00 »
Jatketaampa spämmiä, mitä välityksiä on käytetty ulkoradoilla novakin 4.5 HV koneella? Pähkäilen tossa, josko tollasen koneen pistäis spheren jatkoksi. Toinen kyssäri luonnollisesti on, että pelaako LRP TC specci ja hv novakki yhdessä niin ettei kohta pala noparin mallinen kynttilä kopan sisässä.. käsittääksein tuo ristisiitos on ihan toimiva?


Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #148 : 29.06.10 - klo: 18.20 »
Meillä on Speedpassionin Silver Arrow 4.5T ja vakio 11t pinjoni. Ei juurikaan lämpene, joten kestää isommankin, taitavat maailmalla ajella 14-piikkisellä (tilauksessa). Vauhtia riittää.
SC10 4x4

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: HoBao Hyper 10SC
« Vastaus #149 : 29.06.10 - klo: 20.02 »
17 piikkistä on täälläpäin ollu HV4.5 jatkeena, tosin autona se toinen nelkku. Mulla on HV6.5 ja 18T pinioni kun isompaa ei modailematta mahdu.