Kirjoittaja Aihe: Nutech 1:5 autot  (Luettu 339054 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhamatti

  • Vieras
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1200 : 11.05.13 - klo: 21.53 »
Sitä se voima aiheuttaa :grin:

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1201 : 27.05.13 - klo: 10.18 »
Onko kellään kokemusta tuosta putkesta? Olisiko järkevä päivitys TB3:een? Tuota juhamatin suosittelemaa olimat:in putkea kun ei tunnu löytyvän mistään.

http://www.davesmotors.com/fd760


Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1202 : 02.06.13 - klo: 23.00 »
XT5 Monsteri alkaisi olemaan muuten valmis kunhan tuon pahuksen Sanwan MT-4 toosan saisi ohjaamaan Killer:a... :angry:
Onko kellään kyseistä radiota bensa-autossa ohjaamassa Killeria ? Jos niin miten sen saa toimimaan siitä kahvasta olevasta SW2 painonapista ( AUX1 / Ch3)  niin että Killeri päälle / pois.
Meikäläiseltä rupeaa loppumaan hermot ja aika ton kanssa pelaamiseen. Koko päivän tapellu taas...olen aina inhonnut vaikeaselkoisia radioita ja niiden aivan käsittämättömiä valikoita.
Ohjeen olen lukenut moneen kertaan (englanti ei ole ongelma), mutta en vaan tajua sitä ohjetta...koko ajan hypitään sivulta toiselle ja lopulta ollaan siinä mistä alotettiin.

Radiot osastossa Sanwa MT-4 topiccissa on lisää selostusta siitä miten kuten se nyt toimii...mutta ei hyvä :sad:

Meneehän se Killeri tietty päälle kun katkasee virrat radiosta...mutta olisi kiva saada toimimaan muutenkin.

Edit: Vissiin tuossa on ongelmana se että radio on suunniteltu ohjaamaan servoa jolla on liikerata. Jos oikein päättelen, niin tuota ei saa ollenkaan toimimaan ON / OFF tyyppisesti. Toimii ainoastaan siten että muutetaan sen LEVER säätöpotikan asento joka kerta toiseksi, jolloin se muuttaa tavallaan "servon" suunnan toiseksi eli tässä tapauksessa pistää Killerin päälle/pois.
Tavallaan se toimii myös eräänlaisena varmistimena...eipä sammuta ajossa vahingossa autoa.

Sanwan ohje -> http://www.powertoys.se/media/content/sanwa/3019_MT-4/MT4.pdf
« Viimeksi muokattu: 03.06.13 - klo: 01.11 kirjoittanut SavageRS »
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1203 : 03.06.13 - klo: 16.37 »
Alkaa olemaan valmis, pari kuvaa kun se vielä on ehjä...seuraavaksi täytys sekotella bensat ja ekat testit  :cool:





Kaasariin pääsee ainakin hyvin käsiksi ja muutenkin kaikki on aika hyvin käsillä vaikka kori olisikin päällä.


Kiinan "Dominator" istuu aika hyvin paikalleen, käytäntö näyttää tarviiko jonkinlaiset suojaraudat.

MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

juhamatti

  • Vieras
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1204 : 03.06.13 - klo: 18.38 »
Yhdekkä sanalla sanoen, HÄJY :smiley:

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1205 : 04.06.13 - klo: 11.40 »
Kyl on komea monsteri! Ite kyl varmaan laittaisin lavalle jonkunlaiset turvakaaret ja putken turvaksi kans jotain mikä ottais iskut vastaan ennen putkea...
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1206 : 04.06.13 - klo: 19.23 »
Kiitoksia kehuista  :cool:

Käyttelin ensimmäisen tankillisen äsken...korvat soi vieläkin  :grin:

Tässä vähän kuvausta koekäytöstä:

Polttoaineena Nesteen 4T pienkonebensa ja Panolin Off Road 2T öljy 5% seoksella, johon oli lisätty aavistus öljyä eli lopullinen seos oli toivottavasti luokkaa 6 %.
Ensimmäinen havainto kun konetta rupesi käynnistelemään oli että polttoaineletkut oli väärin päin tankissa, yllätys...mitäpä tuossa ei olisi kasattu päin p...ä  :undecided:
No ne piti vaihtaa tai siis se upposuodatin vaihtaa toisen letkun päähän tankissa.
Muutamia nykäisyjä ilman mitään, sitten rupesi yskimään ja pärähti käyntiin. Sammui pari kolme kertaa kunnes jäi käyntiin.
Käyttelin ensin pukin päällä jonkun aikaa ja seurailin että kierroslukumittari toimi ja myös lämpömittari pelasi, hyvä.
Motti kävi kohtuu hyvin tyhjää heti ja petrasi lämmetessään. Lämmöt asettuivat sinne 88 - 97 C välille Sanwan lämpömittarin mukaan ja tyhjäkäyntikierrokset ovat n. 3300 - 3500 i/min.
Pari kertaa kierrätin hetkellisesti 10 000 i/min tuntumaan, muuten käyttelin sellaista 5000 - 8000 i/min pikkusen kaasutellen...kytkin tuntui ottavan kiinni n. 7500 i/min.
Ajoin varovasti pihalla pintakaasulla muutaman lyhyen lenkin jolloin lämmöt nousi n 95 - 97C ja kone tuntui pelaavan ihan hyvin, ulkoilman lämpötila oli n. 29C toisen anturin mukaan, ei käy minusta kuumana...

Kaasuun vastaa todella ärhäkästi ja meteli on sanoin kuvaamaton tuolla "Domilla" = naapurisopu on taattu jos tuolla nurkissa rupeaa ajamaan  :police:

Killerikin tuntuisi pelaavan, sammuttaa auton kuten pitääkin, vielä kun tuon Sanwa MT4 radion osaisi ohjelmida toimimaan niin että Killeri toimisi vain yhdestä painonapista ON - OFF - ON.

Tulppa oli täysin puhdas kun katsoin, elektrodien kärjissä ihan aavistus tummaa josta näki että oli käynyt.

Siinä ensikokemukset tuosta, kohtuu hyvin tuntuisi toimivan ja ite väsätty kierroslukuanturikin tuntuu pelaavan Sanwan radion kanssa, tarkkuudesta en tosin osaa sanoa.
Kierroslukuanturista iso kiitos nimimerkille moska  :cool:
« Viimeksi muokattu: 04.06.13 - klo: 19.39 kirjoittanut SavageRS »
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa moska

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1207 : 04.06.13 - klo: 19.42 »
XT5 Monsteri alkaisi olemaan muuten valmis kunhan tuon pahuksen Sanwan MT-4 toosan saisi ohjaamaan Killer:a... :angry:
Onko kellään kyseistä radiota bensa-autossa ohjaamassa Killeria ? Jos niin miten sen saa toimimaan siitä kahvasta olevasta SW2 painonapista ( AUX1 / Ch3)  niin että Killeri päälle / pois.
Meikäläiseltä rupeaa loppumaan hermot ja aika ton kanssa pelaamiseen. Koko päivän tapellu taas...olen aina inhonnut vaikeaselkoisia radioita ja niiden aivan käsittämättömiä valikoita.
Ohjeen olen lukenut moneen kertaan (englanti ei ole ongelma), mutta en vaan tajua sitä ohjetta...koko ajan hypitään sivulta toiselle ja lopulta ollaan siinä mistä alotettiin.

Radiot osastossa Sanwa MT-4 topiccissa on lisää selostusta siitä miten kuten se nyt toimii...mutta ei hyvä :sad

Meneehän se Killeri tietty päälle kun katkasee virrat radiosta...mutta olisi kiva saada toimimaan muutenkin.

Edit: Vissiin tuossa on ongelmana se että radio on suunniteltu ohjaamaan servoa jolla on liikerata. Jos oikein päättelen, niin tuota ei saa ollenkaan toimimaan ON / OFF tyyppisesti. Toimii ainoastaan siten että muutetaan sen LEVER säätöpotikan asento joka kerta toiseksi, jolloin se muuttaa tavallaan "servon" suunnan toiseksi eli tässä tapauksessa pistää Killerin päälle/pois.
Tavallaan se toimii myös eräänlaisena varmistimena...eipä sammuta ajossa vahingossa autoa.

Sanwan ohje -> http://www.powertoys.se/media/content/sanwa/3019_MT-4/MT4.pdf

Bajaan laitoin killerin toimiin sillä sanwan peukalovivulla, ja ainakin ite olen tyytyväinen siihen
HPI Baja + Traxxas mini revo/slash + Crono

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1208 : 04.06.13 - klo: 19.52 »
Mulla se toimii nyt siten että auto sammuu kun painaa SW2 kahvassa ja se peukalovipu (LEVER) on alhaalla. Sitten se pitää kääntää ylös ja painaa uudestaan SW2 jollon auton voi nykästä käyntiin uudelleen. Sitten se LEVER peukalovipu pitää muistaa kääntää taas alas että Killeri sammuttaa uudestaan.

Tapellu noiden Sanwan asetusten kanssa jo pari päivää ja ainoastaan tuolla tavalla sen sain toimimaan.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1209 : 04.06.13 - klo: 20.01 »
Mullakin on niin, että killeri aktivoituu kun peukalovipu on alhaalla.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1210 : 04.06.13 - klo: 22.35 »
Mullakin on niin, että killeri aktivoituu kun peukalovipu on alhaalla.

Tuokin tietty kelpaa jos sillä vivulla voi auton sammuttaa tarvittaessa...tuota mitenköhän tuon radion saa ohjelmoitua tekemään sen ?
Mulla se sammuu nyt kun kääntää tuon LEVER vivun alas ja painaa sitten SW2.

Jos jonkinlaista ohjetta saisi rautalangasta väännettynä...

MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1211 : 04.06.13 - klo: 23.52 »
Mullakin on niin, että killeri aktivoituu kun peukalovipu on alhaalla.

Tuokin tietty kelpaa jos sillä vivulla voi auton sammuttaa tarvittaessa...tuota mitenköhän tuon radion saa ohjelmoitua tekemään sen ?
Mulla se sammuu nyt kun kääntää tuon LEVER vivun alas ja painaa sitten SW2.

Jos jonkinlaista ohjetta saisi rautalangasta väännettynä...

En mä muistaakseni muuta tehnyt kuin:

System -> Key assign -> Lever -> AUX 2 (Jossa killeri on kiinni).

Ja jos johonkin toiseen nappiin oli laitettu Aux 2, niin siitä se pois.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1212 : 05.06.13 - klo: 00.20 »
Mullakin on niin, että killeri aktivoituu kun peukalovipu on alhaalla.

Tuokin tietty kelpaa jos sillä vivulla voi auton sammuttaa tarvittaessa...tuota mitenköhän tuon radion saa ohjelmoitua tekemään sen ?
Mulla se sammuu nyt kun kääntää tuon LEVER vivun alas ja painaa sitten SW2.

Jos jonkinlaista ohjetta saisi rautalangasta väännettynä...

En mä muistaakseni muuta tehnyt kuin:

System -> Key assign -> Lever -> AUX 2 (Jossa killeri on kiinni).

Ja jos johonkin toiseen nappiin oli laitettu Aux 2, niin siitä se pois.

No HÖH...noinko helppoa se muka on ?  Mulla on Killeri kiinni AUX1 ja virrat vastarille tulee AUX2:n...hmmm...mahtaako olla joku ero noilla, täytyypä kokeilla tota, mutta AUX1:lla.

Kiitos  :smiley:
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1213 : 10.06.13 - klo: 16.07 »
No niin, Killeri saatu toimimaan tuosta LEVER-vivusta päälle ja pois, kiitos vinkeistä  :cool: Kaasuvivustoa fixattu tänään ja lisätty erillinen palautusjousi varmuuden vuoksi.

Ajeltu eilen toinen tankillinen varovasti tasaisella asfaltilla, toimii ihan ok, mutta lämmöt vähän ihmetyttää.
Kolme mittaria näyttää ihan eri lukemia samasta pisteestä mitattuna, anturi on siinä pytyn kyljessä kytkimen puolella. Sanwan telemetrian mukaan lämmöt ajossa 110 - 130 C, mutta HPI:n infrapuna ja toinen pistoolimallinen infrapunamittari näyttää molemmat 20 - 30C vähemmän...ja nekin tietty molemmat ihan eri lukemia keskenään  :shocked:
Sanwan toinen lämpöanturi on vertailun vuoksi mittaamassa ulkoilmaa ja se pitää kyllä kutinsa himan sekä auton ulkolämpömittarin kanssa ja eilen oli ulkona aika tarkkaan  22C, ei tiedä oikein mihin uskoisi ?

Paljonko tollasen koneen lämmöt saa olla ajossa ?

Polttoaineena Nesteen 4T pienkonebensa ja Panolin Off road öljyt 5% seoksella.

Vissiin tuolle voi nyt ruveta antamaan hanaa kun pari tankillista menny...joten mites tuota kaasaria WT-990 kannattaisi alkaa säätelemään ?
On ylempi ja alempi ruuvi, kummasta kannattaa alottaa ja kumpi vaikuttaa ala- ja yläkierroksille...käsittääkseni seosruuveja molemmat siis ??

Varmaan tyhmiä kysymyksiä, mutta mieluummin kyselen tyhmiä kun tuhoan heti tuon koneen  :embarrassed:
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1214 : 10.06.13 - klo: 16.31 »
Mulla koneen maksimilämmöt on ollu noin 130-160 silloin kun luukutetaan oikeen urakalla.

L-ruuvi alapään seokselle ja H-ruuvi yläpään seokselle. Olen yleensä laittanut L-ruuvin silleen sopivalle, yleensä 990 kaasarissa noin 1 kierros auki, mut tämäkin riippuu koneesta, putkesta ja viritysasteesta.

H-ruuvin olen säätänyt tulpan värin mukaan. Sullakin säätö onnistuu mukavasti kun on toi killeri asennettu. Ensin kone lämpimäksi. Sen jälkeen hanaa oikeen niin kuin kunnolla ja tarpeeksi pitkään. Kannattaa etsiä sellainen ajopaikka missä voi luukuttaa kunnolla koko ajan. Sit vauhdista killerin avulla sytkä pois päältä ja tulppa irti. Väri kertoo kuinka mukavat seokset on ollut palotilassa. Säätö on silloin kohdillaan kun tulppa on sopivan rusehtavan harmaa. Entinen alkon paperipussin väri on mulla toiminut ohjesääntönä.

Alapään neula on sitten seuraavaksi säätövuorossa. Melkein korvakuulolta olen alapään neulan säätänyt siten että silloin kun kaasari siirtyy alaneulalta yläneulan säätöalueelle niin koneen kierrokset pitää nousta jouhevasti mukana ilman ylimääräistä booaamista tai mooaamista.

Sen aivan optimisäädön etsiminen onkin enemmän kuin taidetta ja säätöjä kannattaa tehdä todella pienin muutoksin 1min kerrallaan ruuveja pyöritellen. Niin ja muuttuvia tekijöitä onkin sitten ilman suhteellinen kosteus, lämpötila ja taitaa ilman painekin vaikuttaa asiaan.

Itse olen säätänyt kaasarin silleen lähelle optimia ja päivän / kelin mukaan hakenut ne viimeiset säädöt jos siltä on tuntunut. Yleensä en ole jaksanut sen enempää säätää.

Ammattilaiset vastatkoon vielä tarkemmin ja perusteellisemmin. Tämä oli vain minun mielipide.

Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1215 : 10.06.13 - klo: 16.39 »
Tuolla joskus yritin selostaa oikeaoppista moottorisahan säätötyyliä:
http://rc10.fi/index.php?topic=55778.msg667534#msg667534
Äänen perusteella mä oon opetellu säätämään. Kait se opetusvideo pitäisi koettaa tehdä.
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1216 : 10.06.13 - klo: 16.54 »
Hei toi opetusvideo olis hieno juttu!!

Jos tarvetta voin osallistua tekemiseen vaikka ihan vaan apupojan roolissa, kuvaajana tai yleisenä hulttiona joka juovuspäissään pilaa kaiken.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1217 : 13.06.13 - klo: 21.08 »
Tuossa olis nyt sitten viimoinen kehitelmä putken osalta.




Tuo putkihan on sitten kirjainyhdistelmältään VRC + Mielke + HKR + ELS. Jokainen saa sitten itse keksiä noille lyhenteille järkevät selitykset.

Lyhyen testin aikana todettavaa oli huomattava koneen huippukierrosten nousu sekä yläpään tehopiikki joka yllätti kuskin aivan täysin.

Hauskasti piirti mustaa viivaa kun tuota testasin, vaikka takadiffi meni edellisessä kisassa rikki ja on tällä hetkellä tuntemattomasta syystä täysin lukossa. Edellisen kisan lisävaurioihin kuuluu etukardaanin hauska s-mutka joten sekin menee vaihtoon. Ihme juttu kun ei edelliselläkään putkella saanut autoa pysymään läjässä koko kisaa niin silti pitää vielä tehoja saada lisää

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1218 : 02.07.13 - klo: 16.01 »
.......

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1219 : 02.07.13 - klo: 17.28 »
En ole autoa ajanut, mutta sitä hypistelleenä voin sanoa että mukavan tuntuinen laite.

Tekniikka pääosin sama kuin tbIII. Hiukan kapeampi raideväli. Hiekkakuopalla ja pihasuttaamisessa varmasti pätevä peli. Krossikisaan tarvitsee muutaman päivitysosasen niin sielläkin pärjää kivasti.

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1220 : 02.07.13 - klo: 18.01 »
Voisiko tuommoisessa autossa käyttää vakiokokoisia servoja? Tai siis kyllä ne saa sopimaan mutta kannattaako? Jos ohjaukseen laittaisi tämmöiset http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=8_92&products_id=17268 siis 2kappaletta...

Kaasulle ja jarrulle vastaavanlainen mutta n.15kg vääntävä vakiokokoinen servo.
.......

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1221 : 02.07.13 - klo: 18.14 »
En suosittele,tämän kokoluokan vehkeissä standardiservo porsii jossain vaiheessa.
Toki kaasu/jarrulle se onnistuu.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa rhm

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1222 : 02.07.13 - klo: 18.27 »
En suosittele,tämän kokoluokan vehkeissä standardiservo porsii jossain vaiheessa.
Toki kaasu/jarrulle se onnistuu.

Varmasti kestää laatuservot pienempänäkin! Vääntöä vaan pitää olla. Itsellä ei ainakaan oo ollu ongelmaa. Taitaa kisakuskeistaki suurin osa ajaa pikkuservoilla?

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1223 : 02.07.13 - klo: 20.25 »
En suosittele,tämän kokoluokan vehkeissä standardiservo porsii jossain vaiheessa.
Toki kaasu/jarrulle se onnistuu.

Varmasti kestää laatuservot pienempänäkin! Vääntöä vaan pitää olla. Itsellä ei ainakaan oo ollu ongelmaa. Taitaa kisakuskeistaki suurin osa ajaa pikkuservoilla?
mutta eiks sulla ole kaksi servoa ohjauksessa.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1224 : 02.07.13 - klo: 21.53 »
Nyt nuudelimiehille tavaraa tarjolla:

http://rc10.fi/index.php?topic=76883.0

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1225 : 03.07.13 - klo: 15.59 »
Minkälaisia vastari akkuja olette noihin nuudeleihin laittanu? Sopiiko tuollainen hpi bajasta tuttu "humb" akku nuudeliin? Voiko noita life akkuja käyttää kun niissä näyttäis olevan jännite 6.6v ja servot kestää sen 6.0v?
.......

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1226 : 03.07.13 - klo: 16.09 »
Kyllä kestää 6.6v lifellä ajella.
Itse olen ollut tyytyväinen kun ei tarvi nimhejä latailla jatkuvasti.
Ja lifen koko on plussaa kun se ei ole semmoinen möhkäle niinkuin
nimhit.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1227 : 03.07.13 - klo: 16.54 »
XT Monsterissa mulla HPI Plazma 4300 NiMh hump-akku, kokonsa puolesta sopii juuri vastarikoteloon Killerin ja vastarin kanssa. Servot kestäs kyllä 7.4V...mutta on se toiminut tolla 6V:llakin ja onhan siinäkin täyteen ladattuna se n.7.4V.
Life olisi kaiketi puolta kevyempi ja pienempi...mutta riittääkö niissä oikeasti virtaa miten pitkään kun kapasiteetit vaan 2000 - 2700 mAh ?

Mulle on ihan hebreaa noi Lipot ja Lifet...tykänny noista perinteisistä NiMh akuista, helppo ladata kun tökkää latauspiuhan kiinni autoon ja pistää laturin päälle.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1228 : 03.07.13 - klo: 18.25 »
Minäkin siirryin nikkeliakuista lifeen.
Mulla on nyt venomin 1600mah akku ja 3 tankillista oon samalla varauksella jyystäny
ja virtaa tuntuu vielä piisaavan.

Tuokin akku on kooltaan 45x30x30 kokoinen joten painojakaumaankaan se ei juuri vaikuta.
Lifet on vähän turvallisempia vastarikäytössä kuin lipot,eikä nämä muutenkaan mitään rakettitiedettä ole
oikeanlainen laturi,balanseri kiinni ja lipopussiin.

Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #1229 : 03.07.13 - klo: 18.32 »
Mitä muuten tartteis väliin että sais lipon toimimaan bensa autossa? Tai vaikka lifen?

Minun savoksin ohjaus servo on specsattu 7,4 voltille mutta kaasu servosta en tiedä mitä se kestää. Sais sillä vähän enemmän voimaa ohjaukseen eikä sitä hyytymistä olis siinä määrin kuin nikkeli akulla.

tuo servo kyseessä
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-servot-ja-tarvikkeet-servot/savox-sv-0235mg-35kg-015-sv-0235mg

Kaasussa tämä
http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=5245&nav=60020012
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...