Kirjoittaja Aihe: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO  (Luettu 70962 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #90 : 06.11.09 - klo: 16.28 »
No, mielipiteitä on kaikenlaisia..

Kyosho Turbo Optima MID on edelleen paras nelkkusähkökrossari jonka olen omistanut
Kyosho Turbo Ultima on edelleen paras takavetokrossari jonka olen omistanut
XPress Roadrunner oli muihin senaikaisiin touringautoihin verrattuna todella hyvä laite ja Swauger-edition oli vielä paranneltu malli tästä.

Ja mielestäni RC-Skoda on aina tehnyt esikuvaansa parempia kopioita + materiaalit ovat aina olleet aivan 10++

-A-

ps. ja esim Asso ei osaa vielä 25-vuotta myöhemminkään tehdä yhtä hyviä iskareita kuin KYOSHO-Option House Gold iskarit olivat.


Niin jos minä nyt lisään tähän vähän. Tuo auto mitä minä äänestin niin se on todellakin laadultaan huono mutta todella hieno suunnittelijan luomus mikä ei vaan toimi millään. Siinähän myös takapyörät kääntyvät ja iskarintuet ovat niin pehmeät että jousitus ei vaan toimi.
Mutta mitä Annti laittoi esille niin nuo GOLD ISKARIT ovat edelleen todella hienot ja toimivat.
Ja nuo autot mitä Antti toi esille niin ovat jo LEGENDOJA rc-alalla ja monta autoa ei ole saannut tuota statusta aikaiseksi, ei edes lehellekkään.
Ei ollut MIKA missään nimessä tarkoitus että lähdetään yhtä merkkiä mollaamaan.
Itse laitan sisä autoksi turbo ultiman (KOSKA SE ON MAAILMAN PARAS AUTO--->sori että laitoin isoilla kirjaimilla) tai sitten tuon optima midin koska niin menee pötkö lipot ja varmasti toimivat ja varmasti pysyt kasassa.
Sori Mika.
Jerzi

PS Olen omistanut jokunen  :lol: rc-auto ja olen ollut onnellinen että on ollut suht hienoja rc-autoja millä on leikkinyt. Jopa vanha grasshopper on aivan loistava leikki kalu :tongue:
« Viimeksi muokattu: 06.11.09 - klo: 21.57 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #91 : 06.11.09 - klo: 16.37 »
...
Tottakai tiedän että suomessa on 100.000 Kyoshoon tuskastunutta mutta siihen lainaan Albert Einsteinia:
Kaksi asiaa ovat loputtomia: Ihmisten tyhmyys ja avaruus, ja jälkimmäisestä en ole ihan varma.

tuossa siis lukee, että jokainen, joka on kyöstiinsä tuskastunut, on kirjoittajan mielestä tyhmä.   :huh: :huh: :huh: 

Ihmetyttää, miksi porukka ottaa niin henkilökohtaisesti. Kysymys on kuitenkin vain pienoisautoilusta.
« Viimeksi muokattu: 06.11.09 - klo: 17.11 kirjoittanut jarkko »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #92 : 06.11.09 - klo: 16.41 »
Viimetalven jumpseissa sivusta seuranneena ku 3 kaveriani ajoi lazereilla ja minä asson b4 autolla niin voin sanoo että poikien varosakustannukset oli about 10 x sen mitä mun assos. Lazeri ei kestä kisaamista ja isoja tehoja.

Aika turhaa mennä arvioimaan autoa ilman mitään omaa kokemusta siitä.
Myönnän kyllä, että autoon sai päivittää tärkeimmät osat, mutta on hyvä peli todella ajottelijalle ja kestää minkä kestää. (RTR:än voi jättää ostamatta)
Sun on huono sanoa että "ei kestä tehoja" kun ei kerta ole omaa kokemusta autosta ja sen kestävyydestä.
Itselläni on kiinni GM 5.5t ja ei ole kyl tehonsiirrossa(eikä muuallakaan) jälkiä näkynyt.

Aika turhaa ja aika turhaa, kyllä sen näki jokainen joka oli paikalla että lazerit on täyttä p****a, jatkuvasti sai olla vaihtamassa jotain osaa. RTR:ssä ei ole oikeastaan yhtään osaa joka kestäs edes vakio tekniikalla kovinkaan kummosta ajamista. Kestää varmaan asfaltilla ees taas ajamista aikansa, mutta hypystä pikkasen huonosti alastullessa saatto hajota kaikkea väliltä c pala - pohjalevy.

Autoa ei ole siis missään tapauksessa tarkoitettu kisaamiseen, vaan lähinnä vakiotekniilalla rullaamiseen tasamaalla.  Toki osaava kuski sillä pääsee jonnekin asti, jos ei tee yhtään ajovirhettä joka johtaa törmäämiseen johonkin kiinteään.

Kit version kestävyys ei ole sen parempaa, (SP versiosta en tiedä, enkä edes halua)

UGH!!

edit: nii joo hyvää keskustelu  :lol:

« Viimeksi muokattu: 06.11.09 - klo: 16.49 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #93 : 06.11.09 - klo: 16.52 »
Minun huonoin ostamani auto on Leopard Truck! Täys p*ska!
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Mika R

  • Vieras
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #94 : 06.11.09 - klo: 17.08 »
Tamiya ei sävättänyt vaikka hankin kokeeksi.



Puhutko TT-01D:stä kenties?

Ei ihme ettei säväyttänyt, on niin entry-level auto kuin vaan voi olla..

Entry level joka maksaa luokkaa 300€ molemmin puolin riippuen ostopaikasta. Ovh. oli yli 320€ Olisin odottanut hieman enemmän. 150 olis ollu tosta ämpärimuoviammeesta ja -laitteesta oikeampi hinta. Nikko luokkaa. Kyoshossa on huomattavasti sophistikoituneempi rakenne ja kevyempi voimansiirto, hinta 189, tosin esikuvan näköinen kori ja ledivalot puuttuu. Kori on Tamiyassa kyllä erittäin hieno, kai se siinä maksaa melkein 200e

Lue BB noi speksit
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Tamiya/57783-XB-Tamiya-Nissan-Skyline-GT-R-R32-TT01D-Drift-Spec-108090
ei ihan entry level?
(Autoa en ole ostanut tuolta.)



TT-01D:hän maksaa Racing Factoryllä 169e. Eli aika oikea hinta ämpärimuovisesta autosta? http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Tamiya/58386-Tamiya-Nismo-Coppermix-Silvia-TT-01D-Drift-Spec-101780

Kyoshon hinnoista en tiedä, löytyykö niiltä sitten paljon parempaa RTR pakettia 300e hintaan, linkkisi nimittäin oli RTR. Ja minulla ei ole mitään Kyoshoa vastaan, koska en ole yhdelläkään koskaan ajanut.

Väärä malli, toi ei ole RTR. Puuttuu ohjausservo, nopari moottori, ohjain. Se sanotaaan ihan selvästi.

Mika R

  • Vieras
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #95 : 06.11.09 - klo: 17.13 »
...
Tottakai tiedän että suomessa on 100.000 Kyoshoon tuskastunutta mutta siihen lainaan Albert Einsteinia:
Kaksi asiaa ovat loputtomia: Ihmisten tyhmyys ja avaruus, ja jälkimmäisestä en ole ihan varma.

tuossa siis lukee, että jokainen, joka on kyöstiinsä tuskastunut, on kirjoittajan mielestä tyhmä.   :huh: :huh: :huh: 

No oli vähän huonosti sanottu mutta se mitä tarkoitin oli, että useimmat "tuskastumiset" johtuvat siitä mitä on korvien välissä ja miten sitä käyttää, ei autopaketin vika. Asiat on tässä, nyt ja heti, haastan oikeuteen, vaadin rahat takaisin, miksi mun pitää -periaatteella.

Mika R

  • Vieras
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #96 : 06.11.09 - klo: 17.17 »
Niin jos minä nyt lisään tähän vähän. Tuo auto mitä minä äänestin niin se on todellakin laadultaan huono mutta todella hieno suunnittelijan luomus mikä ei vaan toimi millään. Siinähän myös takapyörät kääntyvät ja iskarintuet ovat niin pehmeät että jousitus ei vaan toimi.
Mutta mitä Annti laittoi esille niin nuo GOLD ISKARIT ovat edelleen todella hienot ja toimivat.
Ja nuo autot mitä Antti toi esille niin ovat jo LEGENDOJA rc-alalla ja monta autoa ei ole saannut tuota statusta aikaiseksi, ei edes lehellekkään.
Ei ollut MIKA missään nimessä tarkoitus että lähdetään yhtä merkkiä mollaamaan.
Itse laitan sisä autoksi turbu ultiman tai sitten tuon optima midin koska niin menee pötkö lipot ja varmasti toimivat ja varmasti pysyt kasassa.
Sori Mika.
Jerzi
PS Olen omistanut jokunen  :lol: rc-auto ja olen ollut onnellinen että on ollut suht hienoja rc-autoja millä on leikkinyt. Jopa vanha grasshopper on aivan loistava leikki kalu :tongue:

No tämä on paljon asiallisempaa tekstiä, apologies accepted Jerzi, jos avaus olisi ollut tämä niin ihan toinen juttu. Nyt on hieman taustaa ym. joka on jopa kiinnostavaa koska useimmissa autoissa on jotain juttuja mitkä pitää tietää jne.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #97 : 06.11.09 - klo: 17.20 »
Kyoshossa se juttu on:

Älä osta rtr autoa vaan tonnin kilpa-auto.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Funk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #98 : 06.11.09 - klo: 17.25 »
Tamiya ei sävättänyt vaikka hankin kokeeksi.



Puhutko TT-01D:stä kenties?

Ei ihme ettei säväyttänyt, on niin entry-level auto kuin vaan voi olla..

Entry level joka maksaa luokkaa 300€ molemmin puolin riippuen ostopaikasta. Ovh. oli yli 320€ Olisin odottanut hieman enemmän. 150 olis ollu tosta ämpärimuoviammeesta ja -laitteesta oikeampi hinta. Nikko luokkaa. Kyoshossa on huomattavasti sophistikoituneempi rakenne ja kevyempi voimansiirto, hinta 189, tosin esikuvan näköinen kori ja ledivalot puuttuu. Kori on Tamiyassa kyllä erittäin hieno, kai se siinä maksaa melkein 200e

Lue BB noi speksit
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Tamiya/57783-XB-Tamiya-Nissan-Skyline-GT-R-R32-TT01D-Drift-Spec-108090
ei ihan entry level?
(Autoa en ole ostanut tuolta.)



TT-01D:hän maksaa Racing Factoryllä 169e. Eli aika oikea hinta ämpärimuovisesta autosta? http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Tamiya/58386-Tamiya-Nismo-Coppermix-Silvia-TT-01D-Drift-Spec-101780

Kyoshon hinnoista en tiedä, löytyykö niiltä sitten paljon parempaa RTR pakettia 300e hintaan, linkkisi nimittäin oli RTR. Ja minulla ei ole mitään Kyoshoa vastaan, koska en ole yhdelläkään koskaan ajanut.

Väärä malli, toi ei ole RTR. Puuttuu ohjausservo, nopari moottori, ohjain. Se sanotaaan ihan selvästi.

Saatoin ilmaista itseni epäselvästi. Siis tarkoitin sanoa, että sinun linkissäsi Tamiya oli täysin RTR josta puuttuu vain ohjaimen paristot. Mielestäni ihan järkevä hinta 300 euron nurkilla.

Pelkkä TT-01D siis oli minun linkissäni 169e ilman mitään sähköjä (paitsi ne ledit!  :cheesy: )

Ja Kyoshon hinnoista en tiedä mitään, mutta täytyy sanoa että jos niiltä löytyy parempi RTR paketti 189e hintaan, niin on ainaskin hinta kohdillaan.
Team Associated B44
JConcepts BJ4 WE

Mika R

  • Vieras
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #99 : 06.11.09 - klo: 17.26 »
Joo, löytyy. Lue TF5 topikkia lopustapäin. En ole ainoa joka niin sanoo.

Kyoshossa se juttu on:

Älä osta rtr autoa vaan tonnin kilpa-auto.

Kun vaan se vaan ei ole niin. Sitähän kävin todistamassa Espoon RC Centerin kisoissa RDS Lazerilla, oli 13/22. Ihan ok.

Seuraavaksi "todistellaan" UAU alue-8 kertsikisoissa TF-5 redisetillä.

Kesällä ajoin ST US readysetillä (moottori & servot vaihdettu) Turku Openissa podiumille (2).

IGT redisetillä ajoin koko kauden minusta aika hyvin 2008 ja 2009 oli 8. (vasta) mutta alkuerien jälkeen muistaakseni 3.

Jätkät ei vaan halua uskoa.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #100 : 06.11.09 - klo: 17.31 »
Eiköhän nyt jokainen tajua että kun puhutaan rtr autosta kyoshon kohdalla on kyse puretenistä yms.

Koita mika ihan oikeesti kattoo niitä autoja ilman kössölaseja , edes kerran.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa junttapave

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #101 : 06.11.09 - klo: 17.38 »
Kyosho pta 3. Täysi susi joka osaltaan.
VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

Mika R

  • Vieras
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #102 : 06.11.09 - klo: 17.41 »
Eiköhän nyt jokainen tajua että kun puhutaan rtr autosta kyoshon kohdalla on kyse puretenistä yms.

Koita mika ihan oikeesti kattoo niitä autoja ilman kössölaseja , edes kerran.

Ihan totta???  Ei kyllä tullut mieleenkään. Onko sellasta edes enää.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #103 : 06.11.09 - klo: 17.48 »
Joo, löytyy. Lue TF5 topikkia lopustapäin. En ole ainoa joka niin sanoo.

Kyoshossa se juttu on:

Älä osta rtr autoa vaan tonnin kilpa-auto.

Kun vaan se vaan ei ole niin. Sitähän kävin todistamassa Espoon RC Centerin kisoissa RDS Lazerilla, oli 13/22. Ihan ok.

Seuraavaksi "todistellaan" UAU alue-8 kertsikisoissa TF-5 redisetillä.

Kesällä ajoin ST US readysetillä (moottori & servot vaihdettu) Turku Openissa podiumille (2).

IGT redisetillä ajoin koko kauden minusta aika hyvin 2008 ja 2009 oli 8. (vasta) mutta alkuerien jälkeen muistaakseni 3.

Jätkät ei vaan halua uskoa.


Huoh...

Aivan sama vaikka olisit voittanu perähikiän kisan millälie vessalla...
Se ei silti tarkoita etteikö kyseinen auto olisi jollekin ollut se surkein, tai ettei parempaa löytyisi jne...

Vielä kun otetaan huomioon että porukka on sanonut puhtaasti auton merkin ja mallin, mutta sinä luet vain kössö... kössö... kössö.
Pelkkää puhdasta ylimääräistä vänkäämistä kun et hyväksy muiden mielipiteitä.

En minäkään ole sanonut että KYOSHO on huonoin mitä koskaan olen omistanut...
Sattumoisin vain sattui tuo yksi kössö olemana joka nyt on noista koskaan omistamistani autoista se huonoin.
Mikäli en olis tuota koskaan itselleni vahingossakaan hankkinut niin mainitsemani merkki olisi aivan toinen.... Ja silti... kyoshoja olen omistanut.

Jotenkin ei vaan mahdu mun kaaliin että miksi aina kun joku sanoo "mun madforce on aivan susi..." niin johan sinä olet vänkäämässä "ei se kyosho ole huono"...
Huoh.

Lobotomiakaan ei auttais näin pahalaatuseen vaivaan.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #104 : 06.11.09 - klo: 17.59 »
Mutta tiedät silti jälkeenpäin mikä noista on huonoin...

Tuosta allekirjoituksestasi voisi oikeastaan heittää helpostikin...
Marui Shogun...
Heh heh, kaikki on suhteellista. Ei multa ajot loppunu sen takia, että auto p*ska olis ollut ja vieläkin ko. auto pelittää. Hieno peli aikanaan, sai paljon pommia jne. Kesti hyvin pihasuttailua. Ei tietty mikään kiree kisapeli ollut varmaan aikanaankaan mutta ei mulla siitä pahaa sanottavaa ole. Tai no varaosia ei saa enää näin 20 vuoden jälkeen jolloin sillä ei hirveesti viitti enää ajaa. Ei sitä näihin uusiin voi verratakkaan.

Äsh... etkai sä ajattele samalla tavalla kuin mika???

Enhän minäkään sanonut että tuo auto olisi p**ka...
Totesin vain että sehän olis noista allekirjoituksen autoista se huonoin...
Ei se silti aina tarkoita että auto olisi oikeasti huono.
Itseasiassa itselläkin on noita ollut aikanaan jopa kaksi...
Silti se ei listallani pääsisi edes kolmanneksi huonoimmaksi... Kun on sattunut olemaan vaan huonompia härveleitä.

Tai muut omistetuista autoista on vain sattuneet olemaan parempia... Kumminko päin sen sitten sanookaan... asia on silti aivan sama.

Vaikka nyt kuka tahansa sanoisi minkä tahansa automerkin ja mallin niin se ei edelleenkään tarkoita suoraan että auto olisi surkea lehmän jätös...
SE VAIN ON HUONOIN MINKÄ ON SATTUNUT ITSE OMISTAMAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!


Joku on saattanut hommata ensimmäisen autonsa...
No jos hän tulee tähän vastaamaan niin hänen vastauksensa on silloin se auto mikä omistaa...
Jos tehdään viereen topikki missä kysytään parasta omistamaansa autoa niin vastaus on edelleen sama.

Kumpikaan näistä ei tarkoita että auto olisi se PA**IN, tai PARAS.

Mutta kun autoja on nyt vain tupannut olemaan nämä niin näistä sitten huonoin on se joka on näistä huonoin... ja samalla paras...... silti huonoin, vaikka oliskin paras.....
« Viimeksi muokattu: 06.11.09 - klo: 18.09 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #105 : 06.11.09 - klo: 18.24 »
Kyosho dst(nytkin vähän#%%"!) Kotelo mihin iskaritorni tulee kiinni on nyt rikki eikä löydy suomesta osia!!
Tekis mieli heittää takkaan koko !"#¤"!!
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

stimpson

  • Vieras
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #106 : 06.11.09 - klo: 18.30 »
Meikäläisellä huonoin omistettu auto on Kyoshon Salute.

Aikanaan kauppias moisen myi helppona autona aloitella ja lupasi, että paketissa on mukana kaikki tarvittavat työkalut. Onneksi kotitilalla oli perustyökalut kunnossa. Ei olisi tullut muuten kasaan koko auto!

Auto oli niin suuri pettymys, että harrastus loppui lyhyeen. (Ristipääruuvit? TÄ)

Onneksi näin myöhemmällä iällä on päässyt oikeiden RC-autojen pariin ja harrastus on sujunut huomattavasti mukavammin! :D

Mika R, Ihan turha väittää, että se oli aikanaan hyvä auto! EI VARMASTI OLLUT EDES SILLOIN!  :grin: :grin:

Poissa Juize

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #107 : 06.11.09 - klo: 18.54 »
Omalle kohdalle sattuneista vempeleistä mielestäni huonoin on ollut Schumacherin Cougar (toivottavasti muistin mallin oikein) joskus 80-90 luvun taitteessa, siis 2wd sähkökrossari. Autossa oli siis alumiiniamme pohjana ja etuiskarit makaavaa mallia. Heikoin lenkki oli diffiboxin sisällä ylempänä ollut hihnapyörä, jonka tappikiinnitys ei montaa akullista kestänyt.

Kyoshoja kun täällä on oikein urakalla haukuttu, niin omat kokemukseni niistä ovat hiukan erilaiset, joskin aika vanhat. Ensimmäinen "kisa-auto", jonka olen omistanut oli Kyoshon Turbo Optima. Ei sinänsä hullumpi peli mutta myöhemmin tuli hankittua Turbo Optima Mid, joka oli kyllä loisto peli. Noista Option Housen Gold iskareista mullakaan ei ole kuin hyviä kokemuksia, käytin niitä vielä viimeisessä takavetokrossarissani, Losin JRX2:ssa. Tämän jälkeenhän oma rc autoiluni hyytyi siellä 90-luvun alkupuolella ja homma otti tuulta siipiensä alle vasta syksyllä 2007.

Juha

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #108 : 06.11.09 - klo: 19.03 »
Viimetalven jumpseissa sivusta seuranneena ku 3 kaveriani ajoi lazereilla ja minä asson b4 autolla niin voin sanoo että poikien varosakustannukset oli about 10 x sen mitä mun assos. Lazeri ei kestä kisaamista ja isoja tehoja.

Aika turhaa mennä arvioimaan autoa ilman mitään omaa kokemusta siitä.
Myönnän kyllä, että autoon sai päivittää tärkeimmät osat, mutta on hyvä peli todella ajottelijalle ja kestää minkä kestää. (RTR:än voi jättää ostamatta)
Sun on huono sanoa että "ei kestä tehoja" kun ei kerta ole omaa kokemusta autosta ja sen kestävyydestä.
Itselläni on kiinni GM 5.5t ja ei ole kyl tehonsiirrossa(eikä muuallakaan) jälkiä näkynyt.

Aika turhaa ja aika turhaa, kyllä sen näki jokainen joka oli paikalla että lazerit on täyttä p****a, jatkuvasti sai olla vaihtamassa jotain osaa. RTR:ssä ei ole oikeastaan yhtään osaa joka kestäs edes vakio tekniikalla kovinkaan kummosta ajamista. Kestää varmaan asfaltilla ees taas ajamista aikansa, mutta hypystä pikkasen huonosti alastullessa saatto hajota kaikkea väliltä c pala - pohjalevy.

Autoa ei ole siis missään tapauksessa tarkoitettu kisaamiseen, vaan lähinnä vakiotekniilalla rullaamiseen tasamaalla.  Toki osaava kuski sillä pääsee jonnekin asti, jos ei tee yhtään ajovirhettä joka johtaa törmäämiseen johonkin kiinteään.

Kit version kestävyys ei ole sen parempaa, (SP versiosta en tiedä, enkä edes halua)

UGH!!

edit: nii joo hyvää keskustelu  :lol:



Tämä on täyttä bullsh****ä!

Lazer kestää kisaamista ja tehoja aivan yhtä hyvin kun Assot ja muut, tämä nähtiin taas tänäkin kesänä. Ja meillä ainakin viime talvena Lippiksessä B4:stä hajos enemmän osia, kun Lazerista.
Lazerista hajos kesän kisoissakin ainostaan yksi takahubi Vaasan neloshyppyrin alastulossa. Koneena on 5.5T, joten menohaluja on.
SC10 4x4

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #109 : 06.11.09 - klo: 19.10 »
Huonoin auto oli minullakin Kyosho. Aikaa on kulunut paljon ja en millään saa muistiini mikä kössi oli kyseessä. Se kuitenkin vaihtui Yokomoon. Kyoshoa en ala mollaamaan, koska se että minun yksi kyosho oli huono ei tarkoita että kaikki olisivat. Kuten sanoin kokemusta ei ole, mutta olen kyllä kiertänyt merkin kaukaa juurikin monien foorumien puheiden perusteella.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa maqqaRa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #110 : 06.11.09 - klo: 19.14 »
Ehdottomasti Kyosho PureTen Alpha 3 Gp.
Auto oli vakio .15 koneella ja silti oli joka ajon jälkeen voimansiirto jostain silppuna. Autoon tarvitsi myös tehdä huolestuttavan paljon omia patentteja, että sen sai jotenkin liikkumaan. Sattui olemaan vielä ensimmäinen oma rc peli, hyvä ettei jäänyt koko harrastus tuon auton myötä. Tuon jälkeen ostinkin TT-01:sen ja se olikin hieno peli se :grin:
MAN TG 410 A 6x6, Savage Flux (X)XL ja lentäviä

Poissa Tuumou

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #111 : 06.11.09 - klo: 19.28 »
Jos joku auto pitää nimetä, niin Kyosho Mega Force, MUTTA tämä mielipide tulee vain tiettyjen heikkojen kohtien takia, jotka päivitin samontein uutuuttaan kestävempiin. Tämän jälkeen eniten ajettu ja parhaiten toiminut auto minulla...

Tamiya Midnight Pumpkin QD | Tamiya TXT-1 | Tamiya Mini M03 | HPI Micro RS4

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #112 : 06.11.09 - klo: 19.31 »
Huonoin omistamani auto oli kenties Kyosho Ultima ST Ep, tästä pistän kyllä hieman kunnon piikkiin, kun käytettynä ostin.

Uusista autoista kärkeen ampasee kyllä Tamiya TT-01 (niitä ollut 2 kpl). Ei siitä varsinaisesti mikään huonoa ollut, mutta verrattuna myös omistamaan PTA 3 sähköversioon, niin ei siinä oikeestaan mitään hirveen hyvääkään ollu. PTA kesti mulla paljon paremmin, mitä oon muiden kokemuksista lukenut sen kestävän. Muistaakseni vain yksi ohjauslinkistö katkesi ja vetari vääntyi. Autolla ajoin yli vuoden verran aktiivisesti. Siinä oli tamiyaan verrattuna kuitenkin öljyiskarit, kuulalaakerit, teräskardaani jne., ja vakiomoottori oikeesti kuljetti autoa hölkkävauhtia kovempaa. Läpimätiä ne kössön RTR paketit ei ole, vaikka ei parhaita olisikaan.

Mad Forcenkin olen omistanut, mielestäni kulki umpimaastossa savagea paremmin, johtunee kiinteistä akseleista. Savage taas oli selkeästi parempi yleiseen kaahailuun.

Jotta näin, vähän Kyoshoa tukevaakin kommenttia. Ei merkki kokonaisuudessaan huono ole, vaikka kyseisen merkin myyjien kanssa asiointi ei ole säväyttänyt, varaosien saatavuus välillä huono, ja ne on kalliita. :mrgreen:
| Academy | Axial |

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #113 : 06.11.09 - klo: 19.56 »
Omalle kohdalle kyllä tuo SG Tiger on ollut heikoin esitys.
Siihen vaikuttaa kyllä se että säästin siihen iltaduunirahoista kolmetonnia, kaikki meni mitä oli ja sitten tuo OPS:n kolmepuolikas ei oikein toiminut, tyyliin tankin ajoin ja sitten kävi minuutin joskus kaksi ja välillä ei inahtanutkaan
Auto sinänsä olisi voinut olla hyvä mutta kokonaisuudesta jäi huomattavasti pahempi maku suuhun kuin tuosta Ansmanista, jolla sentään oli kakskytyksvuotta myöhemmin ajoittain jopa hauskaa...
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #114 : 06.11.09 - klo: 20.12 »
Niin joo ja huonoin omistamani auto on ehdottomasti ollut Tenth Technology Predator. Sen voimansiirto ei oikeasti kestänyt kisakäyttöä ja oli muutenkin rimpula.
SC10 4x4

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #115 : 06.11.09 - klo: 20.24 »
Itselläkin on huonoin auto ollut tuo kyösti. Olisko ollut ultima gp  :huh: Toisaalta ei voi merkkiä pystyynkään haukkua. Kaverilla on PTA3 ja hyvin on toiminut mitä nyt rattaat kuluu huonon suojauksen vuoksi.
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #116 : 06.11.09 - klo: 20.41 »
Meikäläisellä huonoin omistettu auto on Kyoshon Salute.

Auto oli niin suuri pettymys, että harrastus loppui lyhyeen. (Ristipääruuvit? TÄ)

Onneksi näin myöhemmällä iällä on päässyt oikeiden RC-autojen pariin ja harrastus on sujunut huomattavasti mukavammin! :D

Mika R, Ihan turha väittää, että se oli aikanaan hyvä auto! EI VARMASTI OLLUT EDES SILLOIN!  :grin: :grin:

..oli se!

Salute = Turbo Optima

==> suomenmestari.... euroopanmestari... ainakin

-A-

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #117 : 06.11.09 - klo: 20.42 »
Omalle kohdalle kyllä tuo SG Tiger on ollut heikoin esitys.
Siihen vaikuttaa kyllä se että säästin siihen iltaduunirahoista kolmetonnia, kaikki meni mitä oli ja sitten tuo OPS:n kolmepuolikas ei oikein toiminut, tyyliin tankin ajoin ja sitten kävi minuutin joskus kaksi ja välillä ei inahtanutkaan
Auto sinänsä olisi voinut olla hyvä mutta kokonaisuudesta jäi huomattavasti pahempi maku suuhun kuin tuosta Ansmanista, jolla sentään oli kakskytyksvuotta myöhemmin ajoittain jopa hauskaa...


Jos myit tuon auton huuto.net:n kautta niin se on nyt minun omistuksessa, tosin palasina (toiminut osaluovuttajana)
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #118 : 06.11.09 - klo: 20.46 »
Omalle kohdalle sattuneista vempeleistä mielestäni huonoin on ollut Schumacherin Cougar (toivottavasti muistin mallin oikein) joskus 80-90 luvun taitteessa, siis 2wd sähkökrossari. Autossa oli siis alumiiniamme pohjana ja etuiskarit makaavaa mallia. Heikoin lenkki oli diffiboxin sisällä ylempänä ollut hihnapyörä, jonka tappikiinnitys ei montaa akullista kestänyt.

==> Suomenmestari ja Euroopanmestari tämäkin auto. Oikea mallinimi "Topcat" ja puikoissa Jamie Booth sekä Jukka Steenari.

Itselläni jäi tästäkin autosta oikein hyvät muistot mieleen. Tällä voitin ensimmäiset kilpailuni ja pääsin isoissa kisoissa finaaliin mukaan.

-A-

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #119 : 06.11.09 - klo: 20.56 »
Omalle kohdalle kyllä tuo SG Tiger on ollut heikoin esitys

Jos myit tuon auton huuto.net:n kautta niin se on nyt minun omistuksessa, tosin palasina (toiminut osaluovuttajana)

Jep, se lähti heinäkuussa ´08 parinkymmenenvuoden makaamisen jälkeen ruhtinaalliseen 30€ hintaan vanhemmalle herrasmiehelle joka sanoi että pojanpojalla on iskältä "perintönä" saatu samanlainen vehje mutta nyt rikki. Tuumasi että kaveri on varmaan tyytyväinen kun tää lyödään räpylään.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä