Kirjoittaja Aihe: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO  (Luettu 70943 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #210 : 25.01.10 - klo: 10.05 »
Ääääh, läpäläpä alkaa taas....

Eiköhän tän voi lukittaa pois, kun näin monelle näyttää olevan ylivoimasen vaikeata yksinkertaisesti nimetä se omalle kohdalle osunut huonoin rc-auto..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Rairai

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #211 : 25.01.10 - klo: 13.52 »
Mielestäni ei voi sulkea, koska Ansmannin autoista ei ole vielä paljoa parjattu. :evil:

Ansmann Smacker, sen säätämättömyys ja osien huono laatu on vailla vertaa.
Ansmann X2 evo / CS rocket competition | -->www.rceet.net<--

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #212 : 26.01.10 - klo: 02.56 »
Omalle kohdalle sattuneet huonoimmat autot, huonousjärjestyksessä, huonoin ensin:

1. sija:
Joku 90-luvun alkupuolen kyoshon takaveto"monsteri", muovikaukalorungolla.
Samaa autoa tehtiin myös pienemmillä renkailla ns ralliautomallina, auton mallia en enää muista.

Aivan surkea kapistus kaikin puolin, pohjalevy oli ainoa mitä siitä ei saatu rikki, kaikki muut osat kyllä, vaikka koitti välillä varovaisestikkin ajaa.

Mutta yllätys yllätys: Auto oli erittäin kiva ajaa ja leikkiä, varmaan yksi hauskimmista, mitä minulla on koskaan ollut!
Myös moottori oli todella käyntivarma kun polttoaineeseen sekoitti 20% nitroa.
Moottorista ei hajonnut muuta kuin kytkinpalat koska olivat muovia.

2: sija:
Kyosho 1/8 Land Max.
Malliesimerkki siitä miten huonolaatuinen voi rtr-auto parhaimmillaan (pahimmillaan?) olla.

Joka paikassa oli liukulaakerit!!!!

Korin kanssa tuolla ei tullut ajettua juuri koskaan koska se harvoin pysyi niin kauan tyhjäkäynnillä että korin olisi ehtinyt laittaa paikoilleen.
Tosin nykyisellä kokemuksella luulen että tuonkin olisi saanut pysymään aika hyvin käynnissä.

Diffin rattaat olivat jotain sinkkivalua ja loppuivat jopa noin vaatimattomilla tehoilla ja ajomäärillä todella nopeasti.
Jos lautaspyörästä eivät hampaat kuluneet loppuun, niin pinjoni halkesi.

Iskarit oli tietysti todella hontelot muovi-sellaiset, öljy niissä ihme kyllä pysyi aika hyvin sisällä.

Auton vaihteisto, joka muuten maksoi 500mk lisävarusteena, kesti aina kerrallaan tasan yhden kiihdytyksen.
Kytkentä perustui keskipakovoimasta nousevaan kynteen joka nappasi kiinni muovikehän sisällä pyörivään metallitappiin.
Mutta koska kynnen liikealuetta ei ollut mitenkään mekaanisesti rajoitettu, kynsi tuli muovista läpi ja repi koko höskän kappaleiksi.

Sain ihme kyllä takuuseen kaksi kertaa uuden.

Kolmannen yksilön kynnen nokkaan sitten viilasin loven joka tarttui tappiin kiinni estäen kynnen tulon kehältä läpi.
Nyt vaihteisto toimi monta kertaa kunnes yksisuuntalaakeri petti...

3. sija:
CEN Genesis
Aivan järjettömän kallis auto heikkoon kiinalaiseen laatuun nähden.
Tämänkin kanssa tosin oli todella paljon ongelmia ihan kokemattomuudenkin vuoksi.


Ja ettei minunkin postaukseni menisi ihan kössin mollaamiseksi niin mainittakoon että omistan vieläkin Inferno DX:n.
Siinäkin oli toki omat RTR-ongelmansa, kuten nuo sinkkirataat, ihan kelvottomat alumiiniosat, muovispurri ja onneton vakiomoottori.
Sen kuitenkin sai viilaamalla ja 40% nitroilla kulkemaan yllättävän hyvin. :azn:

Autossa on nykyään karkaistut teräsrataat diffeissä, nivelvetarit, tuplat pikkurattaat diffien sisällä, teräksinen spurri omatekoisella sovitteella, tuplalevyjarrut ja takavuosien OS-kisakone.

Alumiiniset iskaritornit on edelleen huonot mutta eiköhän nekin tässä joskus päivity hiilikuituisiin tai ainakin kunnollisesta alumiinista tehtyihin.

Auto ei muuten ole myynnissä, vaikka sitä on vuosien varrella yritetty ostaa todella monta kertaa pois.
Päinvastoin, minulle voi tarjota hyväkuntoista varaosaautoa, myös MP5:sta.  :wink:

Kaveri osti tuollaisen silloin joskus uutena ja se oli todella hyvin tehty kunnollisista materiaaleista. Voi että olin kade...  :p


Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #213 : 26.01.10 - klo: 20.35 »
Kyosho TR-15 Inferno
Tuohon autoon upposi ihan uskomattomasti rahaa ja lopulta puolet osista oli koottu ympäri maailmaa. Vasta sitten alkoi kestämään.

 - Hount

Poissa Fla2h

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #214 : 04.02.10 - klo: 19.12 »
Kyllä se on toi hpi e10. Kaikki rutisee tekee mitä tahansa.
Nykyään kaikki alumiinia kyllä krstää!
Ainoa autoni ja myynnissä. Tarkotus olis hankkia tollanen Hot Bodies/Hpi TC-D :afro:
???????The Drift Princess??????
TEAM DriftX.

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #215 : 04.02.10 - klo: 20.09 »
mun huonoin auto joka on ollut on mulla vieläkin. se on kyoshon fw-05t. kantama lyhyt hanat tiskissä seinään niin puoli autoa mäsänä.

No mikäs auto sitten kestää sen että ajat sen hanat auki seinään? Pitääkö auton edes kestää sitä että se ajetaan hanat auki seinään??

Minun huonoin auto on ollu kyöstin mini-z awd herrrrrrrvottomasti radio häiriöitä.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa maironi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #216 : 05.02.10 - klo: 07.26 »
mun huonoin auto joka on ollut on mulla vieläkin. se on kyoshon fw-05t. kantama lyhyt hanat tiskissä seinään niin puoli autoa mäsänä.

No mikäs auto sitten kestää sen että ajat sen hanat auki seinään? Pitääkö auton edes kestää sitä että se ajetaan hanat auki seinään??

Minun huonoin auto on ollu kyöstin mini-z awd herrrrrrrvottomasti radio häiriöitä.
  mun kaverin savage ajoi hanat tiskissä seinään ja home made etupuskuri vaan meni rikki
Mopo on kiva. Auto on kiva. Mutta ärseessä on vaan sitä jotain :)

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #217 : 05.02.10 - klo: 11.58 »
mun huonoin auto joka on ollut on mulla vieläkin. se on kyoshon fw-05t. kantama lyhyt hanat tiskissä seinään niin puoli autoa mäsänä.

No mikäs auto sitten kestää sen että ajat sen hanat auki seinään? Pitääkö auton edes kestää sitä että se ajetaan hanat auki seinään??

Minun huonoin auto on ollu kyöstin mini-z awd herrrrrrrvottomasti radio häiriöitä.
  mun kaverin savage ajoi hanat tiskissä seinään ja home made etupuskuri vaan meni rikki

Eli siis mielestäsi auto on silloin huono jos se kestä seinään ajamista?? SELLLLLLVÄ
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa maironi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #218 : 05.02.10 - klo: 14.12 »
mun huonoin auto joka on ollut on mulla vieläkin. se on kyoshon fw-05t. kantama lyhyt hanat tiskissä seinään niin puoli autoa mäsänä.

No mikäs auto sitten kestää sen että ajat sen hanat auki seinään? Pitääkö auton edes kestää sitä että se ajetaan hanat auki seinään??

Minun huonoin auto on ollu kyöstin mini-z awd herrrrrrrvottomasti radio häiriöitä.
  mun kaverin savage ajoi hanat tiskissä seinään ja home made etupuskuri vaan meni rikki

Eli siis mielestäsi auto on silloin huono jos se kestä seinään ajamista?? SELLLLLLVÄ
  no ei ku jos se ei mee mikskään siitä ku ajaa hanat tiskissä seinään niin sit se on hyvä
Mopo on kiva. Auto on kiva. Mutta ärseessä on vaan sitä jotain :)

Poissa apt93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #219 : 05.02.10 - klo: 14.17 »
Kyllä joku crawleri selviää aika helpostikin vaikka vetäisikin lämät tiskissä seinään... jopa huonolaatuisetkin. Silti oon lähes varma että mun asso t4:losesta tai mamba monster e-maxxista hajoo jotain jos ajan täysii seinään, vaikka molemmat on erittäin laadukkaita autoja. Kisa krossit ja trukiaat ei siitä välttämättä poksumat selviä. ...ylläripylläri.
« Viimeksi muokattu: 05.02.10 - klo: 14.20 kirjoittanut apt93 »

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #220 : 05.02.10 - klo: 17.32 »
mun huonoin auto joka on ollut on mulla vieläkin. se on kyoshon fw-05t. kantama lyhyt hanat tiskissä seinään niin puoli autoa mäsänä.

No mikäs auto sitten kestää sen että ajat sen hanat auki seinään? Pitääkö auton edes kestää sitä että se ajetaan hanat auki seinään??

Minun huonoin auto on ollu kyöstin mini-z awd herrrrrrrvottomasti radio häiriöitä.
  mun kaverin savage ajoi hanat tiskissä seinään ja home made etupuskuri vaan meni rikki

Eli siis mielestäsi auto on silloin huono jos se kestä seinään ajamista?? SELLLLLLVÄ
  no ei ku jos se ei mee mikskään siitä ku ajaa hanat tiskissä seinään niin sit se on hyvä


Täytyy kyl sanoa että on nassikalla ihmeellinen järjenjuoksu, kai sä sit testaat jokaisen uuden autos silleen et ajat ne ensiks hana auki seinään?? korvaakohan takuu tollasta :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #221 : 05.02.10 - klo: 18.01 »
Heh just joo, täytyykin Savage Fluxilla kokeilla tuota seinään ajamista täysillä. :lipsrsealed:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #222 : 05.02.10 - klo: 18.15 »
a. Joko on erittäin lussu (väljä/pieni kone).
b. Säädöt koneessa aivan mettässä.
c. Muuten vaan romu savage.
d. Tai on lähdetty metrin päästä seinästä "lämä" pohjassa, osuen seinään.

Itsellä ainakin otti savage parin seinäkontaktin ansiosta ihan omiks tarpeiks kipeää.

Mutta asiaan.
Vaikea on määritellä oma huonoin auto.
Joko se on savage tai e-revo, eli lähtökohdat ei ole huonot..
son loppu ny.

Poissa Beachrocket

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #223 : 17.02.10 - klo: 19.14 »
Tamiya Grasshopper.Huono rakenteeltaan, onneton jousitus, jäykkä taka-akseli,edessä naurettavat kynäjouset, ei mitään viritys potentiaalia.Kestävä ja edullinen se kyllä oli ja ajelin pentuna sillä monta vuotta.

Poissa Niko79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #224 : 17.02.10 - klo: 20.12 »
Joku Nikko kakarana varmaan huonoin. Sitten voisi mainita Cen racingin Mt16 tosin auto ei välttämättä niin huono, mutta kun osia ei saa vaan kirveelläkään näitä myyvästä liikkeestä,helpommaksi tuli tilata toinen rtr setti

Poissa Rairai

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #225 : 17.02.10 - klo: 23.43 »
Tamiya Grasshopper.Huono rakenteeltaan, onneton jousitus, jäykkä taka-akseli,edessä naurettavat kynäjouset, ei mitään viritys potentiaalia.Kestävä ja edullinen se kyllä oli ja ajelin pentuna sillä monta vuotta.

"Pentuna" parempi ettei olekaan liikaa liikkuvia osia. Mutta jos se oli kestävä ja edullinen niin oliko se täysin susi? Edelleen liputan Ansmanin nimeen. Siinä samanlainen viritysmahdottomuus kuin kuvaamassasi grasshopperissa.
Ansmann X2 evo / CS rocket competition | -->www.rceet.net<--

Poissa Beachrocket

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #226 : 18.02.10 - klo: 12.33 »
Ei se nyt ihan romu ollut mutta huonoin rc mitä olen omistanut kuitenkin.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #227 : 18.02.10 - klo: 13.53 »
Lisätään tänne vielä Yokomon YZ-10 . Tämä oli se auto johon rc-autoilun lopetin silloin teininä. Klappia jokapaikassa yms. Toisaalta eihän sitä voi verrata tämänpäivän krossareihin, sen verran on kehitys mennyt eteenpäin.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #228 : 18.02.10 - klo: 14.41 »
Tamiya Grasshopper.Huono rakenteeltaan, onneton jousitus, jäykkä taka-akseli,edessä naurettavat kynäjouset, ei mitään viritys potentiaalia.Kestävä ja edullinen se kyllä oli ja ajelin pentuna sillä monta vuotta.

"Pentuna" parempi ettei olekaan liikaa liikkuvia osia. Mutta jos se oli kestävä ja edullinen niin oliko se täysin susi? Edelleen liputan Ansmanin nimeen. Siinä samanlainen viritysmahdottomuus kuin kuvaamassasi grasshopperissa.

Tässä oikein täydellinen esimerkki siitä miten ei ymmärretä topikin aihetta.

Aihehan on että mikä on kenenkin huonoin koskaan omistamansa auto.
Jos hän ei ole ansmannia koskaan omistanut niin silloin hänen vastauksensa ei voi olla ansman.
Huonoja ne varmaan on, mutta silti minunkin vastaukseni voi olla auto joka on valovuoden parempi kuin ansmanilla tulee koskaan yksikään auto olemaan.
Jos joku ei ole koskaan omistanut muuta kuin huippuluokan kisapelejä mitä ei voi huonoksi sanoa niin silti joku niistä on hänen huonoin omistamansa.

Esim snakepoisonin huonoin auto on ollut tuo YZ-10
Itsellä on edelleen sellainen kaapissa, ja auto oli loistopeli silloin omana aikanaan.
No mutta se on ollut hänen huonoin... Silti se ei tarkoita etteikö silloin olisi ollut huonompiakin... saati tänäpäivänä.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #229 : 18.02.10 - klo: 16.01 »
Sen verran vielä tuosta YZ10 autosta. Olihan se siihen aikaan esim kallis ja moni sillä ajoikin ja jopa voitti. Ja onhan Yokomo kuitenkin yksi tunnettuja automerkkejä, mulla se vaan ei toiminut. Osia meni, rahaa meni vaikka yritin suht nätisti ajella. On kaara silti mullakin vielä hyllysssä, onhan se ensimäinen omistamani " kunnon auto " ( tai ainakin suuren merkin valmistama )
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Einiinopee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #230 : 19.03.10 - klo: 15.31 »
Kyllä se on tuo HSP Torche Brontosaurus mikä mulla on nyt(täytyy pärjätä), uutena vuotaa jotkut iskarit eivätkä jousta kunnolla, sama juttu kuin ajaisi makaroonit iskarien tilalla, kannattaa jättää kaupanhyllylle, paitsi jos haluat projekti aihioksi.
Moa crawleri.

Poissa CrawlerKing

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #231 : 19.03.10 - klo: 16.04 »
Huonoin omistamani auto on kyllä Kyoshon mini inferno. Vähän aikaa kun ajelee niin osia menee rikki. Sitten kun oltiin asuntovaunulla ja ajelin vähän hienommalla hiekalla niin rattaat ulisee ja lopulta sileeks.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #232 : 19.03.10 - klo: 16.19 »
Näistä "kunnon rc-autoista" huonoin taisi olla eka mallinen Revo 3.3, lähinnä vakio TRX 3.3 motin ja sen onnettoman ez-startin takia. Olihan se hauska ja hyvä ajettava, mutta liikaa ongelmia aina, tässä oli syy miksi kyllästyin polttiksiin. :p
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #233 : 20.03.10 - klo: 19.20 »
Thunder Tiger The Challenger/83, lähinnä siksi että siihen ei saa(nut) mistään oikeen varaosia. Mun mielestä ihan hieno hyllyn koriste. Vielä pitäisi Kyosho Silver Fox:n saapua hyllyn koristeeksi..
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa rottapaavo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #234 : 20.03.10 - klo: 19.27 »
Kyllä se on varmaan toi Nikko Arion, jonka sain joskus 90-luvun 2000-luvun vaihteessa. Jaksoi sitten parketilla sutia, kun laittoi renkaisiin teippiä. On se kuitenkin vielä tallella. Ajot loppui lähinnä sen takia, että akku sanoi sopimuksen irti.
.

Poissa _micro_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #235 : 20.03.10 - klo: 19.32 »
Kyosho mini inferno. Ekan kerran, kun kävin pihalla niin meni etuiskarin torni ja vähän ajanpäästä meni nopari/vastari rikki. Tuon jälkeen myinkin sen sitten pois ja olin monta vuotta ilman rc autoja  :sad:.

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #236 : 27.03.10 - klo: 08.49 »
siis tän perusteella mä tajusisn että ei ikinä kannata ostaa kyoshoo

Poissa Somnium

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #237 : 27.03.10 - klo: 09.14 »
Thunder Tiger The Challenger/83, lähinnä siksi että siihen ei saa(nut) mistään oikeen varaosia. Mun mielestä ihan hieno hyllyn koriste. Vielä pitäisi Kyosho Silver Fox:n saapua hyllyn koristeeksi..

Tarkotat vissiin TT Silver Foxia. Laitahan toki kuvia molemmista jakoon.

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #238 : 27.03.10 - klo: 10.43 »
1/ kyosho lazer zx5.   2/ poltis revon koeversio. (kumpikin aina rikki joka ajon jälkeen joku osa kappaleina.)
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: HUONOIN OMISTAMASI/OSTAMASI RC-AUTO
« Vastaus #239 : 27.03.10 - klo: 12.26 »
Fs Racing Leopard 1/8 Nitro Truggy ja Kyosho Inferno. Noiden väliltä on vaikea päättää se ykköspaikan pitäjä.