Kirjoittaja Aihe: Team Xray T3  (Luettu 134492 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa CallidaC

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #120 : 02.07.12 - klo: 22.16 »
En jaksa laskea välitystä, mutta itellä kiinni 70 spurri ja 36-38 pinjoni.

En viitsi aloittaa uutta topikkia, joten laitan tänne...

Mitä välitystä stanu kuskit on käyttänyt ulkoradoilla?

Toni
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #121 : 02.07.12 - klo: 22.52 »
Samoilla mennään (mentiin), eli n. 3.5 FDR.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa rjf

  • Myyntialueen valvoja
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #122 : 02.08.12 - klo: 18.44 »
XRAY T3 olisi tarkoitus askarrella TSP-10 luokan turistiksi, sen enempää kuitenkaan tietämättä kuin, että säännöt on luettu ja toisella merkillä harrastettu muutama vuosi, sisä- ja ulkoradalla.

Onko kohtuu setuppia tarjolla. Kattelin sieltä täältä motti+nopari comboja ja LRP vector x12 combolle jää hinnaksi palttiarallaa 250,00€, vähän suolanen, toki on varmasti hyvä.

Omaan käyttöön soveltuu takuulla edullisempi vaihtoehto ja kysynkin tässä toimivia comboja ks.luokkaan. Halvalla ei saa hyvää, ja tarkoitus olisikin löytää semmoinen kultainen keskitie tämän combon osalta...

Mitä settejä on todettu toimiviksi ja "laillisiksi"?

Poissa CallidaC

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #123 : 02.08.12 - klo: 18.57 »
XRAY T3 olisi tarkoitus askarrella TSP-10 luokan turistiksi, sen enempää kuitenkaan tietämättä kuin, että säännöt on luettu ja toisella merkillä harrastettu muutama vuosi, sisä- ja ulkoradalla.

Onko kohtuu setuppia tarjolla. Kattelin sieltä täältä motti+nopari comboja ja LRP vector x12 combolle jää hinnaksi palttiarallaa 250,00€, vähän suolanen, toki on varmasti hyvä.

Omaan käyttöön soveltuu takuulla edullisempi vaihtoehto ja kysynkin tässä toimivia comboja ks.luokkaan. Halvalla ei saa hyvää, ja tarkoitus olisikin löytää semmoinen kultainen keskitie tämän combon osalta...

Mitä settejä on todettu toimiviksi ja "laillisiksi"?
Setupin lähtökohtana kannattaa käyttää ohjekirjan mukana tullutta "pakettisetuppia" josta muokata sitä mukaa ratakohtaisesti parempi, jos auto ei toimi halutulla tavalla.

Viime kautena TSP-10 moottorina käytettiin sääntöjen mukaan tätä:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Harjattomat-moottorit-ja-roottorit/GM-Pro-Stock-105-T-FinTrack-2012-104468 Ei ole pahan hintainen.

Nopeudensäätimeksi valitsin itselleni täksi kaudeksi TSP-10 luokkaan Hobbywingin tuotteista sairaan hyvän, mutta edullisen:
http://www.eurorc.com/product/2143/hobbywing-xerun-120a-v3-black

TAI vaihtoehtoisesti halvempi "viimevuoden malli"
http://www.eurorc.com/product/1428/hobbywing-xerun-120a-brushless-esc-v21---black-edition

TAI tämä jolla ajoin itse viimevuonna TSS-10 luokan kolmanneksi.
http://www.eurorc.com/product/2148/hobbywing-xtreme-stock-esc-60a-black
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #124 : 02.08.12 - klo: 21.24 »
Tällä setupilla irtosi luokan mestaruus.
http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=342&setup=t3_2012

Kyseisellä setupilla auto on helppo ja vakaa ajaa.
Ei setuppina se kaikkein nopein yhdellä kierroksella, mutta siinä tärkeimmässä eli 5 minuutin suorituksessa todella nopea kuten lopputuloksista on voinut todeta.

Ensikaudelle en tee ihmeempiä muutoksia.
Säätimen päivitän tähän.
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-nopeudensaatimet-ja-tarvikkeet-nopeudensaatimet/vortex-r10-pro-brushless-esc-160a-2-3s-0765102

Ja akut näihin
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-ajoakut-lipo-akut/orion-carbon-pro-74v-6500mah-90c-4mm-tubes-0714045

Samalla setupilla lähden liikkeelle ja teen pienet viilaukset setuppiin sen mukaan miten tulevan kauden renkaat käyttäytyy.

Poissa rjf

  • Myyntialueen valvoja
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #125 : 02.08.12 - klo: 21.32 »
-
« Viimeksi muokattu: 20.09.14 - klo: 19.50 kirjoittanut rjf »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #126 : 02.08.12 - klo: 21.52 »
Nimenomaan TSP-10 setuppi toi mun setuppi on.
Eli 10.5T moottori.

Vai tarkoitatko nyt TSS-10 luokkaa, eli 17.5T koneella meinasit ajella???

Tosin tuo mun setuppi toimii jokaisessa luokassa... ainoastaan pieniä hienosäätöjä tarvitsee tehdä.

Mutta väitän että jokainen aloitteleva ja harrasteleva turisti kuski pystyy ajamaan mun setupilla hyviä tuloksia, koska nimenomaan ajan helpolla ja vakaalla setupilla.
« Viimeksi muokattu: 02.08.12 - klo: 21.55 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa rjf

  • Myyntialueen valvoja
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #127 : 02.08.12 - klo: 22.01 »
-
« Viimeksi muokattu: 20.09.14 - klo: 19.50 kirjoittanut rjf »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #128 : 03.08.12 - klo: 14.41 »
Minkäs kerhon alueelta olet?

Mikäli pääkaupunkiseudulta niin ei muuta kuin syksyllä tikkurilan radan auettua heti radalle ajelemaan ja kiskomaan hihasta niin pistän sulle autoon setupin mikä toimii ja kerron parit tipsit

Poissa rjf

  • Myyntialueen valvoja
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #129 : 03.08.12 - klo: 15.09 »
Varsinais-suomi.

Jos apua on tarjolla niin ei ole yhtään hullumpi idea lähteä vaikka pk-seudulle ajamaan.
Uusi rata tuo aina mielenkiintoa ja tuo myös treeniin vähän monipuolisuutta kun ei samoilla radoilla tule ajettua.

Pistetään mieleen, kiitos.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #130 : 03.08.12 - klo: 18.59 »
jeps... Ja jos aiot osallistua jo nyt talvella FTT kisoihin (suosittelen) niin eka kisahan on jo tämän vuoden puolella tikkurilassa.
Eli kannattaa tulla tiksiin treenaamaan ennen kisoja. Pito on varmasti jälleen meidän radalla ylivoimaisesti kovin ja muualla suomessa pidot ovat hyvin lähellä toisiaan.
Tiksi siis vaatii ehdottomasti treenaamista että saa tuntuman siihen pidon määrään.

Siellä mä taas asustan harva se ilta ja jeesailen mielelläni.

Poissa rjf

  • Myyntialueen valvoja
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #131 : 11.08.12 - klo: 23.50 »
Sattumalta osui kohdalle kohtuu hinnalla nopari ja motti jotka oli tuossa kaverilla. Ei ihan osunut siihen mitä haettiin, mutta nopari on kelpoinen ja mitä motteihin tulee niin niitä voi olla vaikka sen pari laatikossa kun niiden hinta ei enää kaada harrastusta.

Eli nyt setupiksi muodostui LRP SXX TC Spec V2 ja sen kaverina GM Pro 7T Delta moottori, Servona Sanwa SDX-810. Radiona tuttu ja turvallinen Spektrum.


Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #132 : 12.08.12 - klo: 00.19 »
Ööööö... eli siis nyt puhutaankin  jo viri luokasta?
Eli TSM-10

TSS-10 luokkaan verrattuna tehoero on järkyttävä.

Poissa rjf

  • Myyntialueen valvoja
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #133 : 12.08.12 - klo: 00.52 »
Moottori tuli sopivasti pakettina noparin kanssa. 10.5T motti lienee toimivan myös tuon lrp noparin kanssa? Nopari on hallussa, "laillinen" moottori vaan ostoskoriin niin setti on valmis, tuo GM 7T motti saanee jäädä laatikkoon odottamaan.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #134 : 12.08.12 - klo: 00.59 »
Okei...

Toki 10.5T kone tuon säätimen kanssa on toimiva.

Poissa TeemuS

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #135 : 14.08.12 - klo: 21.55 »
Noniin nyt on ylädekki rikki. Kumpi kannattaa hommata alkuperäinen 2mm vai 1.6mm? Auto on T3 2012 ja pääasiallinen käyttö on talvella vtr /stanu.
www.racingfactory.fi  www.epuarc.fi  XRAY T4´15 XRAY T4´16

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #136 : 14.08.12 - klo: 22.04 »
Vakio mielummin.

Autoon pystyy saamaan muullatavoin fleksaamista lisää, mutta jäykemmäksi sitä ei saa jos ylädekki on jo valmiiksi noin ohut.

Itse ajoin vakio ylädekillä ja silti mun auto fleksas enemmän kuin porukalla fleksas ohuen pohjan ja ylädekin kanssa.
Ja silti mulla oli edelleen mahdollisuus jäykistää autoa tarpeentullen.

Poissa CallidaC

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #137 : 14.08.12 - klo: 22.25 »
Noniin nyt on ylädekki rikki. Kumpi kannattaa hommata alkuperäinen 2mm vai 1.6mm? Auto on T3 2012 ja pääasiallinen käyttö on talvella vtr /stanu.
Itse hankkisin varmaan normaalin ihan kestävyyssyistä.
Itse en saanut viime vuonna yhtään ylädekkiä rikki, vaikka pommitin pari kertaa auton atomeiksi pohjalevyä myöten. Lähes kaikilla kilpakumppaneilla se vakioylädekkikin meni poikki jossain vaiheessa kautta.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #138 : 14.08.12 - klo: 22.50 »
Huomasitko CallidaC mitä kommentoin kuva topikissa
http://rc10.fi/index.php?topic=6777.msg624457#msg624457

Poissa CallidaC

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #139 : 15.08.12 - klo: 00.09 »
Huomasitko CallidaC mitä kommentoin kuva topikissa
http://rc10.fi/index.php?topic=6777.msg624457#msg624457
Kiitoksia vinkistä, eipä ois tullu mieleen, koska stanukoneella tätä ongelmaa ei käsittääkseni ole?
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #140 : 15.08.12 - klo: 00.16 »
Nosram / LRP moottoreilla ei, koska kannun etureuna ei ole suora kuten GM koneessa.
Mutta tosiaan GM:ssä on isot ilma aukot joka tosiaan on näppärästi kohdallaan ylädekin kanssa kun kone on käännettynä 45 astetta, eikä siis silloin osu.

Poissa CallidaC

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #141 : 15.08.12 - klo: 22.33 »
Tämmösen löysin netistä.
Feikki/proto vai oikeasti kuva Xray T3 2013 mallista? Servokiinnitys vaikuttaa ainekin tukevammalta, kuin nykyinen "optio-osa" 2012 malliin. Moottorin kiinnityskin näyttää mielenkiintoiselta.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #142 : 15.08.12 - klo: 22.36 »
Tämmösen löysin netistä.
Feikki/proto vai oikeasti kuva Xray T3 2013 mallista? Servokiinnitys vaikuttaa ainekin tukevammalta, kuin nykyinen "optio-osa" 2012 malliin. Moottorin kiinnityskin näyttää mielenkiintoiselta.


Ei ylädekkiä ollenkaan, huima parannus eräiden käyttämään yhden ruuvin kiinnitykseenkin verrattuna :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #143 : 15.08.12 - klo: 22.41 »
Kylläpähän tuosta on vaan ylädekki syrjässä ruuvailun alta.

Perus pohjalevyllä on mahdoton ajaa ilman ylädekkiä.
Hihnat hyppii jo stanu koneella.

+ että spurri pomppais paikaltaan välittömästi.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #144 : 15.08.12 - klo: 22.48 »
Kylläpähän tuosta on vaan ylädekki syrjässä ruuvailun alta.

Perus pohjalevyllä on mahdoton ajaa ilman ylädekkiä.
Hihnat hyppii jo stanu koneella.

+ että spurri pomppais paikaltaan välittömästi.

Tylsimys..

:)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #145 : 16.08.12 - klo: 09.25 »
Tämmösen löysin netistä.
Feikki/proto vai oikeasti kuva Xray T3 2013 mallista? Servokiinnitys vaikuttaa ainekin tukevammalta, kuin nykyinen "optio-osa" 2012 malliin. Moottorin kiinnityskin näyttää mielenkiintoiselta.


Onhan se MM kisoista kuva protosta.

Ohjaus on erilainen, ainakin kiinnitetty leveämmälle. Servo on myös kulmassa runkoon nähden (näkyy toisesta kuvasta) ja diffibulkit on sisempänä (erilaiset diffikannakkeet). Sen lisäksi ne on samanlaisia.
Myös keskiakselin tuenta on erilainen, eipähän enää dekit katkea laakereiden kohdalta kun ei tarvi siitä kohtaa dekkiä jyrsiä.
Iskarituet on matalemmat ja iskarit lyhyemmät.

Tuo moottoripukki ei ole ihan vielä auennut olemassa olevista kuvista. Kenties alhaalta kiinni yhdeltä ja toinen spurrin luota koneen puolesta välistä?
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #146 : 16.08.12 - klo: 09.42 »
Tossa kuvassa kone on kiinni kahdesta vierekkäisestä ruuvista.
Kannun ylälaidan tyhjät ruuvipaikat havainnollistaa asiaa.

Yks tärkeimmistä asioista tossa autossa on noi diffien bulkit.
Ei ole niin pitkältä matkalta kiinni pohjalevyssä.
Nykyiselläänhän kun takabulkki tulee tohon tukivarsien kiinnikkeen ja moottoripukin väliin kiinni.
Saadaan siis lisää fleksausta aikasiks kun ei ole koko perä moottorille asti yhtä puuta.

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #147 : 10.09.12 - klo: 09.41 »
Minkälainen homma on vaihtaa T3 '11 malliin ohjaus samanlaiseksi, kuin 12 mallissa?

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #148 : 10.09.12 - klo: 10.04 »
Minkälainen homma on vaihtaa T3 '11 malliin ohjaus samanlaiseksi, kuin 12 mallissa?

Helppo. Hommaat vaan servon keskikiinnityssarjan ´12-malliin, ja poraat pohjalevyyn yhden uuden reijän.
« Viimeksi muokattu: 10.09.12 - klo: 10.08 kirjoittanut bluebeetle »
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #149 : 10.09.12 - klo: 10.43 »
Tota ulompaa servo tolppaa ei taida saada mihinkään kiinni alhaaltapäin? Vai mahtuuko se tuos 11 mallis siihen pohjalevyn puolelle?

Mitäs tosta on muuten lopulta hyötyä?