Kirjoittaja Aihe: Team Xray T3  (Luettu 73550 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #30 : 22.10.10 - klo: 16.32 »
Pistittekö lukitetta ohjaustolppiin? Ja jos kyllä, vaan alas tai ylös, vai alas ja ylös?
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #31 : 22.10.10 - klo: 16.48 »
Ultimaten soft lukitetta laitoin alas.

Aika vähän lukitteita käytin.
Lähinnä vain softia pienet tipat just esim tuohon ohjauksen tolppiin ja tottakai tykimpää tavaraa vetareihin.

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #32 : 22.10.10 - klo: 16.56 »
Alas laitoin jotain lukitetta hitusen.
Pohjan ruuveihin ei ainakaa kannata laittaa, tai saa poistaa pyöristyneillä ruuvinkannoilla olevia ruuveja pois parhaaksi näkemällään tavalla.  :tongue:
Etuakseleihin laitoin flat spotilla olevat pinnit, http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-T2-ja-T3-Varaosat/305392-DRIVE-SHAFT-PIN-2-x-10-WITH-FLAT-SPOT-2-108575 ja taakse tein pinneihin tasaiset kohdat dremelillä kun ei ollut omassa varastossa enempää em. valmiita pinnejä. Kumpiinkin tottakai hieman lukitetta.

Edit: Etuakseleihin laitoin nämä, käytetyt keventämättömät versiot: http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=1555&kategoria=1869&catName=XRAY%20T2%20007%20US%20Foam%20%20-%20Drive%20Axle%20%96%20Hudy%20Spring%20Steel%99
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Destiny VD-12 1:12, Team Xray XB8e 2016 &XB2 Dirt & XB4 2016, Hobbywing/Orion/Muchmore & Sanwa/Savöx/SRT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #33 : 26.10.10 - klo: 02.11 »
Ensitestit uutukaisella otettu.

Auton balanssi on yllättävän hyvin kohdallaan mun käytössä olevilla sähköillä.

Akku GM 5400 50C
Servo Savöx 1251
Nopari SP Pro
Vastari Sanwa 451
Moottori Nosram 10.5T

Sähköjen puolelle tartti laittaa 10g punttia, auton ollessa yllätyksekseni painavampi akun puolelta.
Vakio kokoisella servolla auto olisi siis ollut aikalailla balanssissa eikä lisäpuntteja olisi mahdollisesti tarvittu ollenkaan.

Yllättävän hyvin auto istui parkkiintuneen krossitorstin käteen ja sillä pystyi heti ajamaan kohtalaisen kovaa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #34 : 29.10.10 - klo: 04.27 »
Radalla kuuli parin hemmon suusta "ongelmia" ohjauslinkkejen sisempien pallojen paikoilleen laittamisesta ilman prikkoja.
Näin ulkolaisella foorumilla samaa mainittavan.

Eli palloissa ei ole kierre loppuun asti eikä siis näytä menevän pohjaan asti.

Ruuvari käteen ja kääntää vaan.
Menee oikeesti aikalailla ilman väkivaltaa pohjaan asti.
Itse myös asiaa epäröin, mutta kun otin ja ruuvasin pallot pohjaan asti niin kyllä ne sinne myös vahingoittumattomina menivät.

Poissa AnttiL

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #35 : 06.11.10 - klo: 16.51 »
Onko T3:n aluiskareiden kasaamisessa jokin kikka että saisi reboundin hyvin pieneksi. Jotenkin tuntuu pirun hankalalta hommalta ja kaikkea mitä päähän juolahtaa olen jo kokeillut. Aina tuloksena että rebound lähes 100%.
**Contrast NEOX**FG EVO-07**Durango DEX410V4**

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #36 : 06.11.10 - klo: 17.32 »
Onko T3:n aluiskareiden kasaamisessa jokin kikka että saisi reboundin hyvin pieneksi. Jotenkin tuntuu pirun hankalalta hommalta ja kaikkea mitä päähän juolahtaa olen jo kokeillut. Aina tuloksena että rebound lähes 100%.

Muutama kikka, ei ole pakko tehdä näitä kaikkia:
1. Ota foam pois bladderin päältä
2. Kun aiot laittaa korkin kiinni, työnnä vartta sisään niin että sitä näkyy enään esim. 1/4. Paina bladderi sormella öljyä vasten niin että ylimääräinen tulee pois. Samalla kannattaa olla varovainen ettei päästä ilmaa iskariin. Tämän jälkeen korkki paikoilleen niin reboundin pitäisi olla huomattavasti vähemmän kuin 100%.
3. Koita 2011 mallin matalampia bladdereita. Tamiyankin omat sopii.
(4. Poraa korkin läpi keskeltä reikä pystysuuntaan, ja poraa myös vaakatasoon reikä joka yhdistyy aiemmin porattuun reikään.)
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Destiny VD-12 1:12, Team Xray XB8e 2016 &XB2 Dirt & XB4 2016, Hobbywing/Orion/Muchmore & Sanwa/Savöx/SRT

Poissa Miko

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #37 : 06.11.10 - klo: 18.46 »
2. Kun aiot laittaa korkin kiinni, työnnä vartta sisään niin että sitä näkyy enään esim. 1/4


Olen työntänyt varren täysin sisään ja tuloksena 2-3mm rebound. Ja kaikki nuo muut Apk:n kohdat myös tehty. Tästäkin voi ottaa mallia vaikka ei varsinaisesti xraylle olekkaan:



Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #38 : 06.11.10 - klo: 18.50 »
APK:n laittama 4 vaihtoehto oli mulla käytössä ja poraamisen jälkeen oli todella helppo tehdä samanlaiset iskarit.
Kylätason RC-kuski.

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #39 : 06.11.10 - klo: 18.56 »
APK:n laittama 4 vaihtoehto oli mulla käytössä ja poraamisen jälkeen oli todella helppo tehdä samanlaiset iskarit.


Tässä on vielä kuvina ohje Xray foorumilta kohtaan 4:
http://forum.teamxray.com/viewtopic.php?p=90029#p90029
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Destiny VD-12 1:12, Team Xray XB8e 2016 &XB2 Dirt & XB4 2016, Hobbywing/Orion/Muchmore & Sanwa/Savöx/SRT

Poissa AnttiL

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #40 : 08.11.10 - klo: 22.52 »
Kiitos vinkeistä. Tein nuo kaikki APK:n viestissä olevat niin johan helpottui homma.  :smiley:
**Contrast NEOX**FG EVO-07**Durango DEX410V4**

Poissa Varaosa

  • Uusi jäsen
    • Profiili
    • MakeeStudio
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #41 : 15.01.11 - klo: 10.29 »
Terve,

Haluaisin kysyä, että onko kenelläkään kokemusta siitä, että mitä tuossa Xtray T3 -paketissa olevat Öljyt ovat? Mihin käytetään tätä "350ml" -valkoisen läpinäkyvää öljyä ja mitä se on? Mihin käytetään tätä keltaista "Hydy Diff Grease" öljyä ja mitä se on? Mihin käytetään tätä mustaa "Hydy Graphite Grease" öljyä ja mitä se on? :tongue:
~Projekti: XRAY T3 (0%)~
 Sponsors: | ~MakeeStudio~ | ~Älä hätäile~

Poissa genlee

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #42 : 15.01.11 - klo: 10.36 »
Terve,

Haluaisin kysyä, että onko kenelläkään kokemusta siitä, että mitä tuossa Xtray T3 -paketissa olevat Öljyt ovat? Mihin käytetään tätä "350ml" -valkoisen läpinäkyvää öljyä ja mitä se on? Mihin käytetään tätä keltaista "Hydy Diff Grease" öljyä ja mitä se on? Mihin käytetään tätä mustaa "Hydy Graphite Grease" öljyä ja mitä se on? :tongue:

"350ml" iskareihin, "Hydy Diff Grease" Diffiin (tasauspyörästö), "Hydy Graphite Grease" vaikka esim. vetoakseleille.

Poissa Sähkömies

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #43 : 15.01.11 - klo: 12.44 »
Asiasta kolmanteen, eli mikähän olisi sopiva välitys T2 autoon aloittelijalle, kun ajetaan stanuluokkaa? Auton mukana tullut 30t pinioni näyttää isolta..

Poissa goos

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #44 : 15.01.11 - klo: 13.06 »
Asiasta kolmanteen, eli mikähän olisi sopiva välitys T2 autoon aloittelijalle, kun ajetaan stanuluokkaa? Auton mukana tullut 30t pinioni näyttää isolta..

17.5t+0ennakko? Sopiva välitys on jotain 3.5 ja 4 välillä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Sähkömies

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #45 : 15.01.11 - klo: 14.56 »
Juurikin nuo kilkkeet! Eli suomennappa vielä nyybille millä eväillä tuohon pääsee :grin:?Omistan tosiaan vain tuon 30t pinionin ja spurreja löytyy 84,76 ja 78.Kiitooos!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #46 : 15.01.11 - klo: 15.10 »
30 pinioni ja 78 spurri antaa välitykseksi vasta 4.94
Eli tarvitset vielä pienemmän spurrin ja vieläkin isomman pinionin.

34 pinioni ja 70 spurri antaa välitykseksi 3.91
Sillä aletaan olla alueella.

T3 sisäinen välitys on 1.9
Eli välitys suhteen saat laskemalla spurri jaettuna pinionilla kertaa 1.9

Poissa genlee

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #47 : 15.01.11 - klo: 15.18 »
http://www.comeseethis.com/gearing/Default.aspx

tuossa on aika kätevä ohjelma välitysten hakuun. T2 auton sisäinen välitys on 1.7
« Viimeksi muokattu: 15.01.11 - klo: 18.47 kirjoittanut genlee »

Poissa Sähkömies

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #48 : 15.01.11 - klo: 16.20 »
Kiitti jätkät!Tätä mä kaipasin.. :wink:

Poissa goos

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #49 : 15.01.11 - klo: 16.46 »
Kiitti jätkät!Tätä mä kaipasin.. :wink:

xray t2009 autoon mahtuu 111 hammasta yhteensä. Eli jos spurri on 80t niin maks pinioni on 31t
eli 70t spurri on aikalailla pakollinen stanussa. Mulla taisi olla itsellä kiinni 70t ja 38t
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa ihis81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #50 : 22.01.11 - klo: 23.52 »

T3 sisäinen välitys on 1.9
Eli välitys suhteen saat laskemalla spurri jaettuna pinionilla kertaa 1.9

Kysynpä tähän väliin itsekkin. Mä en ymmärrä näistä välityksistä mitään muuta, kuin mitä olen takavetokrossareissa pinjonia laittanut sen mukaan, että jos motti on kuuma niin pienempää pinjonia :laugh:

Eli ajattelin hankkia tuon T3R mallin, ja siinähän on tuo sisäinen välitys 1.9(joka ei mulle kerro mitään mitä tarkoittaa)

Niin asiaan, mulla on ylimääräisenä arrowindin 8.5T combo, joka pitäisi olla noin 4000KV motti.
Eli käykö tämä motti ylipäätään tuohon autoon, ja jos käy, niin millasta pinjonia laitan paikoilleen? n.20T?
Vai onko suositella jotain hyväksi todettua sensorillista mottia jolla saa varmasti välitykset kohdalleen?


Sitten vielä toinen asia joka liittyy vanteisiin ja renkaisiin.
Eli mistä löytyisi kuvioidut asfaltti renkaat ja vanteet eteen ja taakse samanlaiset, mutta taakse leveämmät?

Ja mites kun olen lukenut että T2 etuvetarit pitää ääntä mutkissa isoilla ohjauskulmilla, niin onko tässä T3 ja T3R mallissa ratkaistu tämä ongelma?
« Viimeksi muokattu: 23.01.11 - klo: 01.00 kirjoittanut ihis81 »
---Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla--

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #51 : 23.01.11 - klo: 09.51 »
Tuo moottori kyllä käy autoon mutta melkoinen ohjus siitä tulee. Pinionin koon valintaan vaikuttaa spurrin koko joten tuohon ei pysty vastaamaan. En tunne tuota t3r mallia mutta oisko siinä vakiona tuplanivel vetarit jotka ei töki renkaat ääriasentoon käännettynä.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa ripwalker

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #52 : 23.01.11 - klo: 10.29 »
Ei taida kyllä tulla tuossa T3R mallissa tuplanivel vetareita mukana. Autohan on halvemmista osista kasattu T3 mallinen auto, jotta saataisiin myös myyntihintaa alaspäin. Joten epäilen vahvasti, että olisivat laittaneet halvempaan malliinsa kalliimmat vetarit mukaan kuin kalliimmassa mallissa.

En tiedä mitä tuon Arrowindin manuaalissa (ei löytynyt googlella) sanotaan sopivaksi välitykseksi, mutta Xrayn välitys taulukon perusteella saat tuolla 20 hampaisella pinionilla ja mukana tulevalla spurrilla (84t 48p) välitykseksi 7.98.
Yokomo BD7 / Xray T3 2012 / Xray T3 / Associated B44 / Sanwa M11
"These Go To Eleven"

Poissa ihis81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #53 : 23.01.11 - klo: 11.36 »
« Viimeksi muokattu: 23.01.11 - klo: 11.40 kirjoittanut ihis81 »
---Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla--

Poissa ripwalker

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #54 : 23.01.11 - klo: 11.47 »
En tiedä millainen on tuplanivelakseli, mutta mielestäni T3 ja T3R,ssä on vetoakselissa yhtä monta niveltä.


Tuosta näkee normaalin vetarin ja tuplanivelvetarin (ECS) eron.
http://rcspecial.com/news/wp-content/uploads/2008/12/xrayt21512084.jpg
Yokomo BD7 / Xray T3 2012 / Xray T3 / Associated B44 / Sanwa M11
"These Go To Eleven"

Poissa ihis81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #55 : 23.01.11 - klo: 11.49 »
Ahaa, eipä siinä T3R ole tollasia. :grin:
---Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla--

Poissa ripwalker

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #56 : 23.01.11 - klo: 11.57 »
Ahaa, eipä siinä T3R ole tollasia. :grin:


Tuoltahan noita saa. Huomaa, että tuossa tulee vain yksi kappale.

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-T2-ja-T3-Varaosat/305327-EQUALIZED-CORNERING-SPEED-ECS-DRIVE-SHAFT-52MM-HUDY-SPRING-STEEL-1-106143

Spec-R taitaa myös valmistaa T3 meneviä tuplanivelvetareita, jotka on halvemmat kuin nuo Xrayn omat.
Yokomo BD7 / Xray T3 2012 / Xray T3 / Associated B44 / Sanwa M11
"These Go To Eleven"

Poissa ihis81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #57 : 23.01.11 - klo: 12.18 »

Spec-R taitaa myös valmistaa T3 meneviä tuplanivelvetareita, jotka on halvemmat kuin nuo Xrayn omat.


Mitkä tuon valmistajan vetarit on kyseessä? En löytänyt mistään? Tietääkö joku?

Niin olikos T3 käytetty stock luokan moottori 10.5T?
Onko se moottori vain ja ainoastaan tämä http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Harjattomat-moottorit-ja-roottorit/GM-Pro-Stock-105-T-FinTrack-2011-104468 joka on virallinen kisa motti?

Entäs onko tuo sensorilla? Vai saako käyttää sensorillista sääntöjen mukaan? Olisiko jossain nuo säännöt missä on lueteltu sallitut moottorit?
« Viimeksi muokattu: 23.01.11 - klo: 12.55 kirjoittanut ihis81 »
---Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla--

Poissa ripwalker

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #58 : 23.01.11 - klo: 13.45 »

Spec-R taitaa myös valmistaa T3 meneviä tuplanivelvetareita, jotka on halvemmat kuin nuo Xrayn omat.


Mitkä tuon valmistajan vetarit on kyseessä? En löytänyt mistään? Tietääkö joku?

Niin olikos T3 käytetty stock luokan moottori 10.5T?
Onko se moottori vain ja ainoastaan tämä http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Harjattomat-moottorit-ja-roottorit/GM-Pro-Stock-105-T-FinTrack-2011-104468 joka on virallinen kisa motti?

Entäs onko tuo sensorilla? Vai saako käyttää sensorillista sääntöjen mukaan? Olisiko jossain nuo säännöt missä on lueteltu sallitut moottorit?


Pahoittelen. Se olikin joku toinen valmistaja joka valmisti Xrayn tuplanivelvetareita.

Tuo 10.5T kone on TSP-luokan eli Pro Stock luokan kone. Stock luokkaa eli TSS-luokkaa ajetaan, joko tällä http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Harjattomat-moottorit-ja-roottorit/Nosram-Pure-Evo-Spec-Racing-175T-FinTrack-2011-108918
tai tällä http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?cPath=24_65&products_id=691.

Nuo kaikki on sensorillisia.

Tuolla on säännöt http://rc10.fi/index.php?topic=53025.0
Yokomo BD7 / Xray T3 2012 / Xray T3 / Associated B44 / Sanwa M11
"These Go To Eleven"

Poissa ihis81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Xray T3
« Vastaus #59 : 23.01.11 - klo: 15.04 »
Mikäs luokka on suosituin?

En oikein nyt tiedä minkä motin laittaa paikoilleen tuohon T3R,ään. :shock:

Jos nyt päädyn laittamaan tuon GM Pro Stock 10.5 T motin, niin minkä spurrin ja pinjonin mun pitäis laittaa että on välitykset kohdallaan?
« Viimeksi muokattu: 23.01.11 - klo: 15.09 kirjoittanut ihis81 »
---Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla--