tere
tainnu pistää silmään jossain saksan kaupassa 129€ hinta (sis valot ja nopari), mutta toimituskulut suomeen 15.9€ muistaakseni. itte pistin pojan lantikkaan kovakorin taka kiinnikkeet kun tuppa rälläileen että ei tulis koriin taittumia vaan tiijä onko siitä mitään hyötyä.
lantikan korillisessa tulee mukana myös välipalat (nam) akselivälin muuttamista varten. kun kovakorisissa on voi wb.tä muuttaa vain 242mm ja 257mm välillä.
mittailin tuossaa päivänä eräänä pajeroa ja googlailin saman ikäsen pätkä pajeron mittoja ja ilokseni totesin että mittojen puolesta cc01 (ainakin pajeron kohdalla) on erittäin tarkka 1:10 pienennös alkuperäisestä, siis se on true10 skale:)
Moron,
Jep, tuo hinta voi hyvinkin pitää paikkansa. Satuin nyt tilaamaan nuo kaksi autoa Seidelistä, kun ne + kasa laakereita ja muutama varaosa matkusti kotiovelle alle 10€ kuluilla.
Nuo välipalat unohdin mainita, ja sen että myös kovakorin etukiinnike on mukana. Lantikka taitaa olla kaikkein kattavin setti korikiinnikkeiden suhteen -ja rakennussarjoista halvin.
Mä tutkiskelin tuota pojan Jeeppiä ja se näyttäisi myös olevan aika tarkka jäljennös alkuperäisestä. Jos ihan hiuksia halkoo, niin kaikissa 1:1 malleissa ei kaikki valot ole ihan sellaisia kuin tuossa Wranglerissa, mutta sitten tarvitaan jo asiantuntijaa.
Tilasin itselleni Pro Linen Jeep Cherokeen korin, jonka aion istuttaa tähän CC-01 alustaan. Tuo puuha lienee syksyiltojen ilona (Saatan jopa tilata oman 99€ alustan tätä varten. Nopari ja vastari istuu kuitenkin radiolevyn päällä, eikä sen vaihtaminen autosta toiseen vie montaa minuuttia. Kolme ruuvia ja servon + moottorin pikaliittimien irrotus). Akseliväliä täytyy kasvattaa aikalailla, n. 6cm mutta eiköhän tuo onnistu. Kierretangosta saa mieleisensä mittaiset 4-linkit takapäähän ja iskarit voi kiinnittää alempiin linkkeihin alkuperäisten, taaempien yläkorvakkeiden kohdalle taka-akselin etupuolelle.
Tuolla on kuvia Cherokeesta, joka istuu CC-01 alustassa. Minusta aika hieno, mutta taidan olla vähän jäävi kun aikanaan omistin juuri tuollaisen. Yllätti etenemiskyvyllään joka talvi...
http://www.tamiyacrawlers.com/forum/showthread.php?1373-This-one-s-for-you-One-Eyed-Willy.
Ainakin oikeassa Cherokeessa oli tasan samat etulyhdyt kuin vanhan mallisessa Wranglerissakin, joten eiköhän nuo Tamiya Wranglerin valot istu Cherokeehenkin pikkuvaivalla.
Sitten yksi kysymys korikiinnikkeistä. Kuinka olette ratkonut korin kiinnityksen ILMAN korin läpi tulevia koritolppia lexan koreissa? Vai liekö kukaan edes yrittänyt? Ajattelin laittaa Land Cruiserin / Cherokeen takakiinnikkeet sarjan omilla kovan korin kiinnikkeillä. Perään saa aina vararengasta/puskuria/kanisteria yms. joka peittää tolpat. Mutta etukiinnitys on kinkkinen. Jos tekee scalemallia, ei kelpaa että konepellistä törröttää kaksi tankoa. Muistaakseni omassa Jeepissäni ei ollut heinäseipäitä -niitä puisia johon tulee välitappi- näkökentässä kun autolla ajeli
Itse mietin, että jos lexaniin saisi esim. etuvalojen taakse pultattua vaikkapa pari neodymimagneettia ja runkoon vastaavasti pellinpalat/prikat samalle kohtaa. Ko. magneetti pitää kuin tauti ja jos se tärähdyksessä meinaakin irrota, vetää itsensä varmaan samaan kohtaan takaisin.
-Mika