Racing Factory

Kirjoittaja Aihe: Savage xl  (Luettu 51861 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SavageRS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #60 : 19.04.15 - klo: 11.39 »
Tuolta uusi 2-speed lodju...tulee noin viikossa, JRC on yksi suosikki eBay-myyjistäni, voin suositella  :wink:

http://www.ebay.com/itm/Savage-X-4-6-TRANSMISSION-85052-86081-tranny-2-Speed-HPI-109083-/371275481630?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5671be421e

Ei kannata ruveta muuttamaan 2-vaihteiseksi 3-lovista. Ei se vaikea homma ole, mutta jos ei ole osia itellä, niin halvempi ostaa kokonaan uusi kun ostaa erikseen osat. Sen jälkeen voi lisäksi vaihdella askia aina tarpeen mukaan  :cool:
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa wille86

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #61 : 19.04.15 - klo: 12.42 »
Nyt on toi robinsonin 50t teräs spurri ja 15t kello ja tuntuu että ei meinaa jaksaa lähtee kiihtymään tuolla kolmos vaihteella. Eihän sille nyt mitään lentokentän suoraa pidä olla että huiput ottaa. Tsekkasin lootan säädötkin ja ne oli vakiot 2 vaihde 4 ½ auki ja kolmonen 3 kierrosta auki. Ruuvasin kyllä tuota kolmosta vartin kiinni tai auki en vaan muista enää että kumpaan suuntaan  :grin: Mites se vaikutus oli kiinni lyhenee? auki pitenee?
Savage Flux XL, Savage XL 5.9, Losi 5ive T

Poissa SavageRS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #62 : 22.04.15 - klo: 15.56 »
Kiristämällä jousi tiukkenee ja vaihtaa myöhemmin tai päin vastoin. Katso että ruuvaat oikeaa ruuvia, ettet avaa vahingossa sitä lukitusruuvia.
2-vaihteen säätö vaatii laatikon avaamisen...no se on helppo kun avaa paikallaan autossa turvakaaren 4 ruuvia ja sitten ruuvaa laatikon kannen auki 3 ruuvia ja rataspakka yläkautta käteen ja kolmosen kytkin + ratas pois, jonka jälkeen pääsee säätämään kakkosen.

CEN:n idemmät perävälitykset vaikuttavat, etenkin jos on isokokoiset renkaat...suosittelen Savage 29T / 9T Machined Bullet Proof tai Sintered Bullet Proof diffejä tai isompaa Spurria.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa wille86

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #63 : 22.04.15 - klo: 16.43 »
Eilen otin kolmosvaihteen ruuvia puoli kierrosta auki ja toimi pikasella testauksella oikein hyvin. Pitää lauantaina käydä paremmin testaamassa ja säätämässä lisää.
Savage Flux XL, Savage XL 5.9, Losi 5ive T

Poissa wille86

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #64 : 05.06.15 - klo: 12.01 »
Kyllä taas kävi p*ska tuuri kuin 2 ja 3 vaihteisista laatikoista molemmista antautui se muovinen ratas ..
Savage Flux XL, Savage XL 5.9, Losi 5ive T

Poissa wille86

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #65 : 03.10.15 - klo: 20.13 »
Toi midtankmodi kiinnostas toteuttaa, mitäs kaikkee tuohon tarvitseekaan?
Savage Flux XL, Savage XL 5.9, Losi 5ive T

Poissa wille86

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #66 : 23.04.16 - klo: 21.47 »
Tästäkin on näköjään tulossa päivitetty versio jossa valmiiksi keskitankki, näyttäs vaan olevan sama 1.6dl tankki
https://hpiracing.world/fi/kit/116050
Savage Flux XL, Savage XL 5.9, Losi 5ive T

Poissa Lappu

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #67 : 04.06.16 - klo: 00.31 »
Hei!
Oliskos jollain kertoa Savage xl:n ala ja yläneulan tehdas säädöt? Kun ei meinaa millään löytyä säätöjä polttoaineen vaihdoksen jälkeen ja itse en muista noita vakio säätöjä.
Mistä muuten johtuu että kone toimii viileänä melko hyvin mutta kun kuumenee niin ei pysy enää käynnissä? Tai kun antaa kaasua niin kukkuu hyvin mutta sammuu heti kun kierrokset alkaa tippumaan tyhjäkäynnille?
Oikeastaan kuumana kone ei lähde käyntiin jos ei kaasuttele kunnolla samalla kun käynnistää ja sitten sammuu heti kun kaasuttelun lopettaa. Tyhjänkäynti ei ainakaan ole liian pienellä.

Edit: oonkin näköjään koko ajan säätänyt seosventtiiliä alaneulan sijasta, joten jos joku tuon seosventtiiliruuvin tehdas asetuksen kertoisi niin olisin enemmän kuin kiitollinen! Ei pysy auto käynnissä muuta kuin tyyliin kaasu pohjassa, muuten sammuu kuin seinään..
« Viimeksi muokattu: 04.06.16 - klo: 10.44 kirjoittanut Lappu »

Poissa wille86

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #68 : 04.06.16 - klo: 10.42 »
Hei!
Oliskos jollain kertoa Savage xl:n ala ja yläneulan tehdas säädöt? Kun ei meinaa millään löytyä säätöjä polttoaineen vaihdoksen jälkeen ja itse en muista noita vakio säätöjä.
Mistä muuten johtuu että kone toimii viileänä melko hyvin mutta kun kuumenee niin ei pysy enää käynnissä? Tai kun antaa kaasua niin kukkuu hyvin mutta sammuu heti kun kierrokset alkaa tippumaan tyhjäkäynnille?
Oikeastaan kuumana kone ei lähde käyntiin jos ei kaasuttele kunnolla samalla kun käynnistää ja sitten sammuu heti kun kaasuttelun lopettaa. Tyhjänkäynti ei ainakaan ole liian pienellä.


Tuosta videosta selviää nuo tehdasasetukset
www.youtube.com/watch?v=wb1mcW33maM

Lämpimänä jos ei pysy käynnissä niin saattaa olla moottori päässyt väljäksi.
Savage Flux XL, Savage XL 5.9, Losi 5ive T

Poissa Jumitzu

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #69 : 20.11.20 - klo: 15.07 »
Löytyykö  gurua/osaajaa joka osaa säätää vaihteet ja vähä muutenki?
laittakoon yv:tä tulemaan

Poissa Jumitzu

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #70 : 21.11.20 - klo: 13.21 »
Sain vaihteet pelittämään, nyt tehdasasetuksilla tuntuu et vaihtaa liian äkkiä kakoselle.. pitääkö säätöruuvia hiukan kiristää ni vaihtaa myöhemmin kakoselle? pitääkö samaten kolmoden ruuvia kiriä kun kakkosenki ruuvia säätää?

Vs: Savage xl
« Vastaus #71 : 25.11.20 - klo: 16.24 »
Juu, kireemmälle. Kolmosen ruuvaus ei ole sidottu kakkoseen. Jos vaihto kakkoselta kolmosella on hyvä, niin anna kolmosruuvin olla.
Tekno SCT410.3, Team associated RC10SC6.1

Poissa Jumitzu

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #72 : 26.11.20 - klo: 11.52 »
Juu kiitti, manuaalista löytu apu näihin.
Nyt ongelmana tuli uusien osien jälkeen että välillä katoaa vaihtee  ja jää luistamaan kytkin? ja välillä tuntuu ettei vaihde vaihdu lainkaan, oon kokeillu säätää vaihde ruuvit ohjeiden mukaan 3 1/4 sekä 5 kierrosta kolmosta.

Oon kattonu räjäytys kuviaki että onko joku väärin.. 😁

Poissa Jumitzu

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #73 : 27.11.20 - klo: 16.46 »
Prkl, kiinnitin kuvissa kytkimen käpäliin huomion ja aloin tarkisteleen niitä ni prkl väärin päinhän ne sielä olikin.. en aiemmin kiinnittäny niihin huomiota ku laitoin uudet.. edellinenki oli laittanu ne väärinpäin sinne 😅😆 Joha loppu slippaaminen, vähä prkl meinas käpy kärähtää 😇😂😊

Poissa Jumitzu

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #74 : 27.11.20 - klo: 21.38 »
no nyt.. käynnistin pyöriityhjää ennen sitä yritti käyntiin mut ei, sittte pyöritti konetta kuin ilman hehkua ja nyt puörittää tyhjää mitähän kaikkea koneeseen saan uusia?😁

Poissa Jumitzu

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #75 : 28.11.20 - klo: 12.54 »
Rikkihä se oli, männästä oli palanen lähteny.
No uutta moottoria etsimään samallaista K5.9 saa mutta vasta tammikuussa.. bääh.
 Onkohan jotain muuta vaihtoehtoa koneeksi saman tehoista tietenki? Voiko joku suositella?