Kirjoittaja Aihe: Ultima SC (Short Course) 2WD  (Luettu 182170 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #120 : 12.03.10 - klo: 10.44 »
Paljonko oli erot kierrosajoissa renkaiden välillä ja minkälaisia aikoja sait?

Aika huonoja aikoja, välillä meni alle 17 Kössin renkailla. Ari H huuteli että kun on lapsikin katsomassa niin pitäs edes yrittää päästä kovempaa; no ei päässyt kun lämä tiskissä. No ainakin oli skaalanmukaista, heh. Ulkona varmaa oikein sopiva.

HPIllä oli läppi selkeesti huonompi, pitkälle yli 17. Tosin ajoittain hauskempi kun sai ajaa lievessä peräluisussa.

Toi Orion sensorillinen 13.5 "stock" on kyllä kiva ajaa mutta ei kovin kiertävä jostain syystä ja isompi pinjoni vaatisi moottorilevyn avartamista ruuvien kiinnitysrei'istä (pikku juttu sinänsä).

Mutta yritän vielä kalibroida ohjekirjan kautta säätimen ohjaimelle ja katsoa säätöjä josko nopeutta saisi puristettua jostain lisää. Alavääntö taasen on todella hyvä.

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #121 : 12.03.10 - klo: 10.48 »
Toi Orion sensorillinen 13.5 "stock" on kyllä kiva ajaa mutta ei kovin kiertävä jostain syystä ja isompi pinjoni vaatisi moottorilevyn avartamista ruuvien kiinnitysrei'istä (pikku juttu sinänsä).

Vaihda ennemmin spurri pienempään.

Mika R

  • Vieras
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #122 : 12.03.10 - klo: 10.51 »
No mä kokeilin sitä taannoin mutta oli minusta vielä hitaampi, tosin silloin saattoi olla tuota kylmäjuotos/liitin ongelmaa. No kiitos vinkistä, kokeilen sitäkin vielä!

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #123 : 12.03.10 - klo: 12.00 »
Kyllä niillä Blitzin omilla renkailla pääsee alle 16 aikoihin joten ei muuta kun autoa säätämään :wink:
Kylätason RC-kuski.

Mika R

  • Vieras
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #124 : 12.03.10 - klo: 12.07 »
Mahdollisesti. Autoa pitäs muuttaa ja varmaan ajotyyliä hieman niille, mutta mielummin laitan alle Kyoshot. Mutta mun kone ei ole todellakaan mikään tykki (tai ainakaan ole ollut tähän asti vaan aika mieto). Se sensoriton 14T joka oli mulla välillä, niin se oli sellanen että otti jo varmaan voimansiirron päällekin jo jonkun verran ja tarjoili hyviä läppiaikoja, mutta tällä on kivempi kurvailla rauhallisemmin ja sulavampaa linjaa.

Mika R

  • Vieras
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #125 : 14.03.10 - klo: 18.36 »
Taas yksi päivä takana kisoissa ja yhtä kokemusta rikkaampana. Skabat meni ihan kohtuullisesti, ajoin A-finaalissa 3 x tuloksen 7/8 ja koska laskettiin 2 parasta niin jäin 8:ksi lopulta. Juho ajoi Ultimalla saman tuloksen kuin minä viimeksi eli B-finaalin 2 - ekassa sähkökisassaan ikinä joten hyvä suoritus.
Kokonaisuutena siis ihan ok ja autot päätyivät ehjinä kotiin.

Toivomisen varaa jättivät renkaat, omat sliksit olivat vähän turhankin liukkaat jo ja Juholla taas uusi rengas liian pitävä; niitä Asson renkaita olis varmaan tarvittu - jos niitä sais kotimaasta, olis ihan kiva. Ulkonahan savella toi K rengas voi olla oikeesti hyvä.

Toisin kuin Juhalla myös mun moottori (13,5T) jäi tehoissa nopeimmille, vaikka säädin siitä about kaikki irti. Ei se hidas ollut mutta ei myös terävimmän kärjen vauhtinen. Kokeilin myös pienempää pinjonia mutta tuli liian liukasta noilla slickseillä paikoin joten ajoin isomalla "vaihteella". Ulkona savella voisi jälleen tuo sensorillinen moottori toimia maniosti, tuntui siltä.

Jos sisäkisoja olisi lisää Espoossa, vaihtaisin tiukempaan moottoriin. Näyttää kuitenkin siltä että eletään hiljalleen loppukautta ennen ulos siirtymistä joten investointi tässä vaiheessa ei kuulosta fiksulta. Vaikka onhan siellä Nokian kisa tulossa mutta kun radasta en tiedä.

Summa summarum: Auto oli nasta ajaa ja hypätä, mutta kärjen vauhtiin ei ollut noilla renkailla ja moottorilla asiaa. Ulkona tulee mielenkiintoista. Luulen että sijoitukset nousee.
« Viimeksi muokattu: 14.03.10 - klo: 18.46 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #126 : 15.03.10 - klo: 10.28 »
Jos auto kiinnostaa, niin To 18.3. saapuvat ... http://rc10.fi/index.php?topic=45335.0

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #127 : 15.03.10 - klo: 21.07 »
Juu hauska oli sisäradallakin rymistellä..
Pistin iskarit ja pikkusälää tilaukseen Proshopista. Vakiokepit ei mitenkään säväyttäneet, mutta tilalle tulee markkinoiden parhaat :wink:
Pito oli kyllä aika yllätys, kun on ajanut vaan ulkoradoilla polttiksella. Sai ihan tosissaan varoa ettei kippaa, mutta eiköhän nuo iskarit tuo siihenkin parannusta.
Liikaa Kyoshoja

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #128 : 15.03.10 - klo: 22.02 »
Mikä vika vakiokepeissä on? Epäherkät? Vuotaa?
Kylätason RC-kuski.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #129 : 15.03.10 - klo: 23.01 »
Yhdellä kiinteällä o-renkaalla tiivistys, eli vuotaa. Mulla oli yksi iskari selkeästi nihkeän tuntuinenkin, kun täyttelin kiireesti ennen kisaa..
Liikaa Kyoshoja

Mika R

  • Vieras
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #130 : 16.03.10 - klo: 06.06 »
J. Itävuori Espoon radalta kokeili eilen tätä puolisenkymmentä läppiä ja oli nätinnnäköistä menoa, kommentitikin tuntuivat olevan yksinomaan positiivisia. Kyselkää häneltä jos mielipiteet kiinnostaa, hän on ajanut slassiä (2WD/4WD) ja blitziä ahkeraan joten vertailupohjaa riittää.

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #131 : 16.03.10 - klo: 19.53 »
slassiä (2WD/4WD) ja blitziä ahkeraan joten vertailupohjaa riittää.
Mainituilla laitteilla on tullut ajettua, mutta muuten kokemusta näistä laitteista reilun kolmen kuukauden verran, joten en liene paras referenssi  :mrgreen:

Mutta auto kyllä kulki nätisti, äkkiseltään sanoisin että sitä oli helpompi viedä kuin omaa Blitziä... Olihan siinä toki hieman miedompi kone, ja alustasta taisi löytyä Kyoshon blingbling-osaa?
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Mika R

  • Vieras
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #132 : 17.03.10 - klo: 10.45 »
Jep, iskarit, ei muuta. Sanoisin ettei noilla iskareilla mikään alytön ero ajotuntumaan ole, suurempi merkitys on sillä että niissä öljyt pysyy sisällä "alusta loppuun"

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #133 : 19.03.10 - klo: 20.35 »
Yhdellä kiinteällä o-renkaalla tiivistys, eli vuotaa. Mulla oli yksi iskari selkeästi nihkeän tuntuinenkin, kun täyttelin kiireesti ennen kisaa..
Jaa onhan siellä tuplarenkaat. Jenkki oli vaihtanut "grooved" o-renkaat ja oli ilmeissti alkanut öljyt pysymään sisällä. Lukkorenkaalla sisältäpäin kiinnitetty kasaan.
Onhan nuo velvet coat-iskarit kuitenkin ihan eri maata  :tongue:
Liikaa Kyoshoja

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #134 : 25.03.10 - klo: 09.36 »
Taitaa olla tämä Ultima ihan kisakelpoinen peli...

Voitto Cactus Classic SC-kisassa
Old fart

Poissa Tomsantommy

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #135 : 01.04.10 - klo: 20.12 »
Kävin tänään ihan ohimennen suutarilassa kyoshon pajalla.

Oli aika makee toi SC.
Mut myyjä näytti mulle netistä,kyoshon sivuilta uuden SC auton,joka on neliveto ja keskimoottori alustalla.
Oli kyllä ihan kunnon kilpurin näkönen.
Harmi kun ei ollut puhelin esillä,et olisi ottanut sivun osoitteesta kuvan,olisin linkittänyt.
No odotellaan,millon kuullaan enemmän.
-Tamiya mini m01,2*tamiya mini m03,tamiya trf415 mre,traxxas slash2wd,axial scx10,Kyosho ultima 2wd vintage-

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #136 : 07.05.10 - klo: 09.04 »

Poissa Spyrox

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #137 : 07.05.10 - klo: 20.04 »
Ekat testit alla PRC:n radalla. Ultiman sähköistä kelpuutin mukaan vain vaki kannun.
Rakenteeltaan auto on kovin heikon oloinen. Vakio sähköjen kanssa romulootaan lentävät myös iskarit, jotka muuten antautuivat ekan 10min ajon jälkeen. Päivä päätettiin tyylikkäästi taka akselin katkaisuun, joka ei taida olla kyöstin ultima historiassa kovinkaan tuntematon juttu.

Ultima sc CC01 M03

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #138 : 07.05.10 - klo: 20.17 »
Ekat testit alla PRC:n radalla. Ultiman sähköistä kelpuutin mukaan vain vaki kannun.
Rakenteeltaan auto on kovin heikon oloinen. Vakio sähköjen kanssa romulootaan lentävät myös iskarit, jotka muuten antautuivat ekan 10min ajon jälkeen. Päivä päätettiin tyylikkäästi taka akselin katkaisuun, joka ei taida olla kyöstin ultima historiassa kovinkaan tuntematon juttu.



Jos Tebon setupista haluaa jotain johtopäätöksiä tehdä vaihtoa kaipaavista osista, niin:

RTR truck with:
- velvet RT5 shocks
- RB5 SP2 rear hubs
- CVD’s
- ball diff
- RT5 topshaft and slipper
- aluminum rear arm mounts
- RT5 turnbuckles

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #139 : 07.05.10 - klo: 22.12 »
Varaosa taka-akseleiden kanssa sai oikein yrittää, että sai poikki :wink:
Iskarit saa tosiaan grooved o-renkailla ilmeisen toimiviksi. Itse laitoin velvet coatit, onhan ne hyvät..
Muuta en toistaiseksi ole vaihtanut sähköjen lisäksi (8.5T kiinakombo).
Tukivarret ym. tuntuu kestävän melkoista pommitusta, kun en saanut edes model-expossa poikki...
Taka-akseleita meni molempien päivien lopuksi yksi, kun "harjoittelin" hyppäämistä ja takakulmalle alas.
En sitten tiedä mitä kaikkea tuon pitäisi kestää, kun ei meinaa ajamalla saada rikki :grin:

BTW. On muuten kevyt auto, 2058g ajokunnossa 4000mAh lipon, Savöx 12kg servon ja ZTW 60A kombon kanssa velvet coat iskareilla.
« Viimeksi muokattu: 07.05.10 - klo: 22.23 kirjoittanut InfernoGT »
Liikaa Kyoshoja

Poissa Spyrox

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #140 : 15.05.10 - klo: 15.47 »
Kävästiin kesän kunniaksi rankaisemassa ultimaa oikein olantakaa.
Tohdin jopa tehdä säätöihin muutoksia, mutta niistä ei sen enempää.
Katkeilevien akseleiden sairauteen saatiin lääke nimeltään UMW601
Ultima sc CC01 M03

Poissa rottapaavo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #141 : 15.05.10 - klo: 17.09 »
Sori ot, mutta onko tuo kuva lahdesjärveltä?! Taidan tulla kesällä tuonne ajelemaan, kun kesäm lempäälässä majailen. Hienon näköiset on maisemat.
.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #142 : 18.05.10 - klo: 18.02 »
Pro-mallia pukkaa Kyosholtakin. Heinäkuussa myyntiin.. (ainakin jossain maailmankolkassa)
http://www.redrc.net/2010/05/kyosho-ultima-sc-r-race-kit/
Liikaa Kyoshoja

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #143 : 18.05.10 - klo: 18.26 »
Pro-mallia pukkaa Kyosholtakin. Heinäkuussa myyntiin.. (ainakin jossain maailmankolkassa)
http://www.redrc.net/2010/05/kyosho-ultima-sc-r-race-kit/

Mikäli RT-5 mallin hinnasta voi jotain päätellä, niin melko suolainen tulee olemaan hinta...

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #144 : 18.05.10 - klo: 18.47 »
RT5 280$, SC 210$. Ei toi minusta mahdoton ole, jos (kun) joutuu normaali SC:hen iskarit vaihtamaan..
Tosin SC-R:n hinta lienee korkeampi, kuin RT5:n.

btw. On hilattu SC:n hintaa Suomessa 259->272€ (Messuilla 229)
Liikaa Kyoshoja

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #145 : 18.05.10 - klo: 19.00 »
RT5 280$, SC 210$. Ei toi minusta mahdoton ole, jos (kun) joutuu normaali SC:hen iskarit vaihtamaan..
Tosin SC-R:n hinta lienee korkeampi, kuin RT5:n.

btw. On hilattu SC:n hintaa Suomessa 259->272€ (Messuilla 229)

Ja suomessa RT-5:n hinta on tätä nykyä 345 euroa... että siitä jos päättelee niin ei kotimaasta taida tuota SC-R:ää ihan halvalla saada.

Ja vielä tuohon hintavertaukseesi, niin esim Assolla on esimerkiksi B/T4:n FT malli halvempi kuin RTR (SC10FT:stä en osaa kotimaan hintoja sanoa), ja vastaavasti HPI Blitz on ESE-mallina vain aavistuksen kalliimpi kuin RTR. Siihen nähden tuo 280 vs 210 dollaria on kyllä aika iso ero.

Poissa Tummeli

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #146 : 24.05.10 - klo: 12.22 »
Onkos kellään kokemusta tuosta ultima sc:n vakionoparista LiPo-akkujen kanssa? Mikä mahtaa olla sen LiPo-moden katkaisujännite? Tuli vaan mieleen kun olen pikkuhiljaa LiPoja tilaamassa.
Ultima SC & Turnigy Nano-Tech

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #147 : 24.05.10 - klo: 13.43 »
Onkos kellään kokemusta tuosta ultima sc:n vakionoparista LiPo-akkujen kanssa? Mikä mahtaa olla sen LiPo-moden katkaisujännite? Tuli vaan mieleen kun olen pikkuhiljaa LiPoja tilaamassa.

Onko nämä sinun ekat LIPO akut mitkä aiot ostat :huh:
Ihan syvällä rintaäänellä sanon (omat kokemukset) että kuin auto alkaa hidastua niin lopeta ajeleminen silloin olet vihreäällä alueella edelleen.
Omat akut näyttää n. 3.8 per kenno kuin otan auton pois radalta.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Tummeli

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #148 : 24.05.10 - klo: 14.04 »
Jep, kyseessä ekat LiPot. Lähinnä vaan kyselin että jos joku on ollut rohkea ja ajanut niin kauan kunnes auto seisahtuu niin paljon ollu kennon jännite silloin. Mutta tuo "kun hiadastuu selkeesti" on varmaan myös ihan hyvä "tauon paikka"  :grin:
Ultima SC & Turnigy Nano-Tech

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« Vastaus #149 : 24.05.10 - klo: 14.33 »
Jep, kyseessä ekat LiPot. Lähinnä vaan kyselin että jos joku on ollut rohkea ja ajanut niin kauan kunnes auto seisahtuu niin paljon ollu kennon jännite silloin. Mutta tuo "kun hiadastuu selkeesti" on varmaan myös ihan hyvä "tauon paikka"  :grin:
Missään nimessä lipolla ei saa ajaa niin pitkään, ettei auto enää liiku, tuolloin kennot ovat menneet aivan liian tyhjiksi. Jerzin ohje lopettaa kun meno alkaa puutumaan on hyvä. Itse olen samalla kaavalla ajellut, eikä ongelmia ole ollut. Siinä kohtaa kun meno alkaa puutumaan on kuitenkin ajettu jo melkoinen tovi...
Old fart