Kirjoittaja Aihe: DRT kysymykset ja tuunausvinkit  (Luettu 9944 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« : 01.12.09 - klo: 21.26 »
mietin ostaa drt:n joten kertoisitteko tietoja ja tuunaus vinkkejä.  :huh: :huh: :huh: :roll: :afro:  :shock:
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #1 : 01.12.09 - klo: 21.29 »
Älä osta kyoshoo, kato vaikka muita merkkejä. :wink:
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #2 : 01.12.09 - klo: 21.48 »
miksi ei kyosho. käsitin et on hyvä merkki.
mulla on kokemusta kyoshon sähkö malleista eli mini-z:tasta
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #3 : 01.12.09 - klo: 21.59 »
Kyosho ei todellakaan ole hyvä merkki, katso vaikka hpi, hobao, tamiya, xray, traxxas.  :grin:
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #4 : 02.12.09 - klo: 08.33 »
Luepa foorumilta lisää vaikka autonostovinkkejä niin huomaat miksi Kyoshoa ei varsinkaan rtr- autona kannata ostaa.

Tai valoitetaan vaikka sen verran, että varaosat kalliita ja välillä todella huono ja hidas saatavuus, autojen kestävyys ei niin hyvä ehkä ja samalla rahalla saa muun merkkisen paljon kestävämmän ja paremman auton.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #5 : 02.12.09 - klo: 08.43 »
Siinäkin gxr.18 motti mikä TODELLA vaikea säätää kohdalleen koska alussa kylmänä pelittää ihan ok mutta kun lämpenee katoaa tehot ja kierrokset
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Mika R

  • Vieras
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #6 : 02.12.09 - klo: 10.37 »
Kyosho readysetit ... tossa kuvassa on muuten mun taannoinen Inferno GT2 readyset.. toi keltainen Vette.



(Selvennykseksi että minä en ole osallistunut kuvan tekemiseen mitenkään)

http://gtworldchampionships.com/default.aspx
« Viimeksi muokattu: 02.12.09 - klo: 10.46 kirjoittanut Mika R »

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #7 : 02.12.09 - klo: 11.18 »
Onko tämä postaus ja kuva uusi tapa yrittää peittää K-autoista kokemusta keränneiden negatiiviset kommentit???  :huh: :huh:

En löydä kuvasta tai sen aiheesta DRT:tä tai siihen liittyvää.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #8 : 02.12.09 - klo: 11.37 »
Ei vaan että joku kelpuuttaa Kyosho readysetit ihan kilpa-autoiksikin kun se nostettiin edellä esille. En viitsi vertailla kun en halua muita merkkejä haukkua samalla tavalla kuin..

Mä jo kerroin aiemmin että yks porukka espoossa ajaa DRT autoilla suoraan paketista, siellä 6 30-40 -vuotiasta tyytyväistä kuskia. No ehkä ne ei tiedä paremmasta, heh.
Tosiaan DRT:tä ei tarvii tuunata mitenkään, se toimii suoraan paketista siinä tarkoisessaan mihin se on tehty.
« Viimeksi muokattu: 02.12.09 - klo: 11.42 kirjoittanut Mika R »

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #9 : 02.12.09 - klo: 12.46 »
Ei vaan että joku kelpuuttaa Kyosho readysetit ihan kilpa-autoiksikin kun se nostettiin edellä esille. En viitsi vertailla kun en halua muita merkkejä haukkua samalla tavalla kuin..

Eikös GT-8 pyörinyt meilläkin viime kesänä ihan aktiivisesti - ainakin minusta.
Alla luokan viimeisen (Kouvola) osakilpailun tulokset. Ihan hyvän kokoinen joukko uudehkolle luokalle.
En tiedä merkeistä sen enempää, mutta eiköhön (kuvan mukaisia) IGT:eitäkin ollut mukana.
Kisa oli hyvää ja kuskeilla näytti olevan hauskaa.

A-FINAALI
1.   # 3   Jiri Jokinen               UAU           81   30:11,96
2.   # 75  Juha Menna                 TUA           78   30:09,27
3.   # 43  Vesa Rousku                VihUA         76   30:01,62
4.   # 99  Antti Laurinkoski          JärvSRK       76   30:03,39
5.   # 87  Antti Ollinmäki            JärvSRK       73   26:30,09
6.   # 33  Juha Rousku                TapUA         71   30:06,58
7.   # 39  Jukka Rahunen              JärvSRK       68   30:11,25
8.   # 6   Pekka Kuronen              UAU           48   30:04,74

B-FINAALI
9.   # 58  Markus Aallonen            AAU           37   15:10,39
10.  # 59  Juho Hattunen              JärvSRK       37   15:12,13
11.  # 12  Tommi Turku                TAK           36   15:21,30
12.  # 11  Antti Savolainen           UAU           35   15:19,81
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #10 : 02.12.09 - klo: 14.28 »
Taisi olla ko. GT-8 luokassa kouvolan kilpailussa seuraava otanta:
Kyosho IGT tai IGT2 2 kpl tai 3 (Hattunen ja Savolainen)
HongNor DM1 2 kpl (turku ja kuronen)
HongNor DM1 Spec loput.
Laurinkosken ja Rahusen autoja en muista, joten saattaa heittää johonkin suuntaan.
Kuitenkin suurin osa ja kaikki kärkiautot oli Honkkareita. Savolaisellakin nykyään DM1.

Kyseiset kuskit ja autot ulkomuistista ja saattaa olla virheitä.

Se Mika että jenkeissä ajetaan kyoshoilla merkkiluokkaa on vähän eri asia. Siellä on noita harrastajia niin paljon enemmän että on mahdollisuus ajaa ja järjestää mallikohtaisia kilpailuita.
Suomessa taitaa olla aika mahdotonta, ellei joku auto ole jossain luokassa äärimmäisen ylivoimainen jolloin kaikki ajaa sillä.  Tosiasia GT8 luokassakin oli, että DM1:llä mentiin paljon lujempaa ja autot kestivät paremmin...

Jenkeissä toimii varmaan kössin varaosapalvelukin paremmin kuin suomessa ja samalla varaosien hinta on halvempi siellä suhteessa muihin merkkeihin.
Suomessa tämän hetkinen tilanne on kuitenkin se, että Kyöstiä parempia (RTR) autoja saa ja löytyy samaan hintaan tai halvemmalla sekä varaosien hinnat on halvemmat.

Ja tämä pitää kertoa aloittelijoille jotka tulevat kyselemään autoista tänne.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #11 : 02.12.09 - klo: 15.04 »
Vaikka aihe ei GT-luokkaa ensisijaisesti koskekaan, niin tiedoksi tietämättömille ensimmäisen Kansallisen GT-8 sarjan lopputulokset:



Autoista voin todeta sen, että kahdeksan eniten pisteitä kerännyttä kuljettajaa ajoi Hong Nor- autolla.
Flying Calacucco

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #12 : 02.12.09 - klo: 15.33 »
Vaikka aihe ei GT-luokkaa ensisijaisesti koskekaan, niin tiedoksi tietämättömille ensimmäisen Kansallisen GT-8 sarjan lopputulokset:



Autoista voin todeta sen, että kahdeksan eniten pisteitä kerännyttä kuljettajaa ajoi Hong Nor- autolla.
pysytään aiheessa. Eikö muka kyosholta löydy tyytyväisiä asiakkaita. Ja minä haluan vertailuja muihin autoihin. +/-
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #13 : 02.12.09 - klo: 15.51 »
Kyoshon asiakas voi olla tyytyväinen jos on laittaa 1000e autoon kiinni , eikä ole niin justiinsa jos varaosat maksaa kolminkertaisen määrän muihin merkkeihin verrattuna. Tai että se varaosa tulee 1-3kk viiveellä tilauksesta.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #14 : 02.12.09 - klo: 15.53 »
Täältä löytyy yksi tyytyväinen asiakas, mutta varauksella. Suomen Kyoshon varaosapalvelusssa olisi parantamista. Itselläni ollut kohtuuttoman pitkiä toimitusaikoja varaosien toimituksissa ja kallis hinta.. Autot ovat olleet MP-7xx malleja. Autojen vertailuun en ota kantaa kun ei ole vielä muista merkeistä kokemusta.

Edit: parhaimmillaan osat tulivat viikon kahden viiveellä ja pahimmillaan odotusta oli 4 kk

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #15 : 02.12.09 - klo: 15.58 »
...pysytään aiheessa. Eikö muka kyosholta löydy tyytyväisiä asiakkaita. Ja minä haluan vertailuja muihin autoihin. +/-

Autojen aito vertaileminen on aika vaativaa puuhaa. Tässä omia K-kokemuksia.

1) Kyoshon RTR:t
perheeseen juniorille aikanaan 2000 luvun alkupulella hankitut muutama Kyoshon RTR:ää olivat kaikki pettymyksiä. Ei niinkään ajaminen sinänsä, vaan kun jotain hajosi, niin osien saantiin meni aikaa ja hinnat olivat kovat.
Ne RTR:t menivät kiertoon aika nopeasti.

2) Kyoshon V-one RRR evo, 1/10 ratapolttis
erittäin hyvä auto, josta vain hyviä kokemuksia ja sijoituksiakin.
Power-Racingillä oli silloin muutama vuosi sitten osat mukana kisoissa ja Tony R. tiimissä korkean luokan asiantuntijana. Sillä asetelmalla oli hyvä tulla uuteen luokkaan.

Meillä merkki vaihtui vuosi sitten, muttei sen vuoksi että V-one RRR autossa olisi ollut jotain vikaa tai suorituskyvyssä puutteita.
Aikaisempien kirjoittajien kanssa olen samaa mieltä V-one RRR evo2 hyvästä kilpailukyvystä autona. Kisakuskin kuvioihin kauden aikana kuuluu sitten paljon muutakin automerkkiin liittyvää, jonka tulisi olla myös kunnossa, jotta "koko paketti" olisi asiakkaaksi houkutteleva.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #16 : 02.12.09 - klo: 16.13 »
Täältä löytyy yksi tyytyväinen asiakas, mutta varauksella. Suomen Kyoshon varaosapalvelusssa olisi parantamista. Itselläni ollut kohtuuttoman pitkiä toimitusaikoja varaosien toimituksissa ja kallis hinta.. Autot ovat olleet MP-7xx malleja. Autojen vertailuun en ota kantaa kun ei ole vielä muista merkeistä kokemusta.

Edit: parhaimmillaan osat tulivat viikon kahden viiveellä ja pahimmillaan odotusta oli 4 kk

asun kärkkäisen vieressä joten varaosien ei pitäisi olla ongelma.
ja löytyy vähän rahaa varaosiin...
« Viimeksi muokattu: 02.12.09 - klo: 16.19 kirjoittanut HELIUM »
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #17 : 02.12.09 - klo: 16.21 »
Kärkkäisellä ei taida olla lähtökohtaisesti mitään osia hyllyssä.
Suomen kaikki Kyosho-varaosat tulevat Ruotsin kautta ja siitä sitä viivettä tulee sitten kun ei Ruotsissakaan ole osaa varastossa . Lähes kaiken olen itse nyttemmin ostanu Amainhobbies.com:ista, palvelu pelaa ja osat saa ajallaan (viikossa)..
Liikaa Kyoshoja

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #18 : 02.12.09 - klo: 16.29 »
mikä olisi (halpa) samaa tyyppiä oleva auto jota suosittelette?
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #20 : 02.12.09 - klo: 16.32 »
polttis nyt kuitenkin. katon nyt onko sivuilla kivaa polttista.
4WD kin saa olla helppo käyttää ja hinta alle 400e
« Viimeksi muokattu: 02.12.09 - klo: 16.37 kirjoittanut HELIUM »
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #21 : 02.12.09 - klo: 17.01 »
Tuossa olisi yksi alle 400€ ja todella laadukas auto harrastuksen aloittamiseen:http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&products_id=370
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #22 : 02.12.09 - klo: 17.05 »
tykkäsin mut kanssa ulkonäöltä niinkuin drt
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #23 : 02.12.09 - klo: 17.29 »
Vähän kössi kokemuksia multakin, omistin noin vuoden MFR polttis monsun ja olin siihen kyllä tyytyväinen, kesti siinä missä muutkin ja kone ei vaatinut kun ne normaalit säädöt mitä muissakin joutuu tekemään.
Varaosia en montaa tarvinnut, vaikka auto sai kyllä kyytiä ja osumia tuli...
Varaosat mitä tarvitsin (iskari, diffikotelon kuori) tuli parissa päivässä proshopista, sitä a- alkavaa kauppaa en voi suositella/kehua.
Kokemusta on nyt kuudesta Traxxasin tuotteesta spedestä summittiin, Hpi:in Savage 4.6Xss kit laitteesta ja Asson 18MT autosta ja en minä sitä kössiä eniten korjannut :shock:
Rc Sabe on kyllä mainio kauppa Traxxasin ja Asson tuotteiden toimituksissa, vois ottaa atala oppia!

Poissa juhku1

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #24 : 03.12.09 - klo: 20.56 »
polttis nyt kuitenkin. katon nyt onko sivuilla kivaa polttista.
4WD kin saa olla helppo käyttää ja hinta alle 400e

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/POLTTOMOOTTORI-AUTOT-Traxxas/Traxxas-Slayer-Pro-4WD-Short-Course-Race-Truck-103792
Tossa hyvä kunhan säästät vielä sen 100€. Ja se 100 euron lisä on sen arvoista.
Ja tossa on samaa ulkonäköä!

Äläkä missään nimessä osta DRT:tä!!
Kalliit varaosat + auto kokonaisuudessaan todella surkea!  :wink:
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Poissa Mihaline

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #25 : 05.12.09 - klo: 15.53 »

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/POLTTOMOOTTORI-AUTOT-Traxxas/Traxxas-Slayer-Pro-4WD-Short-Course-Race-Truck-103792
Tossa hyvä kunhan säästät vielä sen 100€. Ja se 100 euron lisä on sen arvoista.
Ja tossa on samaa ulkonäköä!

Äläkä missään nimessä osta DRT:tä!!
Kalliit varaosat + auto kokonaisuudessaan todella surkea!  :wink:

Monenko vuoden kokemuksella DRT:stä sinä tätä ilosanomaasi julistat? Mikä tuossa traxxasissa on mielestäsi parempaa kuin drt:ssä ja miten ne ominaisuudet tuo lisäarvoa pihasuttauksessa?
Hobao Hyper 8 Pro / O.S. V-Spec / Futaba
Hong Nor CRT.5-E

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #26 : 05.12.09 - klo: 15.56 »
Ensinäkin varaosien hinnat ovat hieman järjellisemmät mitä kyosholla eikä tartte miettiä saako niitä osia vai eikö saa kun käy kyoshon jälleenmyyjällä ? Traxxasin osia saa helpommin ja varmasti.
- Tapsa

Poissa Mihaline

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #27 : 05.12.09 - klo: 16.05 »
Ensinäkin varaosien hinnat ovat hieman järjellisemmät mitä kyosholla eikä tartte miettiä saako niitä osia vai eikö saa kun käy kyoshon jälleenmyyjällä ? Traxxasin osia saa helpommin ja varmasti.

Ja se on elämää suurempi asia jos pihasuttauslaitteen osia joutuu odottamaan enemmän kuin 2 pvä? Voi jeesus nyt mä oon nähny kaiken...
Hobao Hyper 8 Pro / O.S. V-Spec / Futaba
Hong Nor CRT.5-E

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #28 : 05.12.09 - klo: 16.20 »
Ensinäkin varaosien hinnat ovat hieman järjellisemmät mitä kyosholla eikä tartte miettiä saako niitä osia vai eikö saa kun käy kyoshon jälleenmyyjällä ? Traxxasin osia saa helpommin ja varmasti.

Ja se on elämää suurempi asia jos pihasuttauslaitteen osia joutuu odottamaan enemmän kuin 2 pvä? Voi jeesus nyt mä oon nähny kaiken...

Juuri pihasuttaajallehan se osien saanti on tärkeetä,  auto on uusi eikä ihan kestä hanskassa, Ja kun kyseessä on kyosho niin se myös hajoaa pienistäkin tälleistä.

Eihän siinä mitään jos sen osan odotus aika olis vaikka viikon..mutta kun ennakkotapauksia on useita joissa odotusaika on kuukausia.

Kyllä se vituttaa kun on vehkeet levällään yhden osan takia.

nimim. Kyoshoista on kokemusta.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa juhku1

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: DRT kysymykset ja tuunausvinkit
« Vastaus #29 : 05.12.09 - klo: 16.43 »
Monenko vuoden kokemuksella DRT:stä sinä tätä ilosanomaasi julistat? Mikä tuossa traxxasissa on mielestäsi parempaa kuin drt:ssä ja miten ne ominaisuudet tuo lisäarvoa pihasuttauksessa?

Ilosanomaa?!?   :huh: :angry:
Tuo minun aikasempi viestini oli neuvo HELIUM:lle, eikä mikään ilosanoma.   :angry:

DRT on melkein ihan sama, kuin DBX joka minulla oli puoli vuotta.
Autoon kului rahaa varaosiin n.400€ ja oli suurimman osan ajasta (puoli vuotta) hyllyssä odottamassa varaosia.  :undecided:

Traxxas on varmasti parempi, eikä varaosien tulo kestä sitä 3 viikkoa-3kuukautta.
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.