Kirjoittaja Aihe: Käynnistyvyys  (Luettu 11191 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käynnistyvyys
« Vastaus #30 : 27.12.09 - klo: 17.03 »
Ryypyllä käynnistyy alle kymmenellä vedolla. Saa muuten kyllä riuhtoa todella paljon :D
Voimaa ja valtaa.

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käynnistyvyys
« Vastaus #31 : 27.12.09 - klo: 18.44 »
alle -5 asteen pakkasessa ei taho lähteä käyntiin dst sitten millään!
tai no... jos jaksaa päälle 300 nykäisyä kiskoa niin kyllä varmaan sitten...
...tai sitten ei...
Passiivista harrastelua

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Käynnistyvyys
« Vastaus #32 : 27.12.09 - klo: 22.33 »
alle -5 asteen pakkasessa ei taho lähteä käyntiin dst sitten millään!
tai no... jos jaksaa päälle 300 nykäisyä kiskoa niin kyllä varmaan sitten...
...tai sitten ei...

Kantsii varmistaa että tulppa hehkuu kunnollasiinä -5 pakkasella, hehkun patterit saattaa hyytyä.

Ja jos tuot sen auton ulos ja ootat sen 10 min ni voin taata et se auto ei lähe käyntii...
Eli heti kun auto tulee lämpimästä niin alat rykii käyntii.

Mut eikös sulla ollu se starttiboxi?

 
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käynnistyvyys
« Vastaus #33 : 28.12.09 - klo: 18.32 »
onhan se!






...
ei vaan sovi suoraan mikään mihinkään ;D
piuhat palaa puhki
startterin kumi ei osu vauhtipyörään...


niin voihan sekin vaikuttaa, että hehkutin on puolillaan virtaa...
« Viimeksi muokattu: 28.12.09 - klo: 18.35 kirjoittanut vilzuh »
Passiivista harrastelua

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Käynnistyvyys
« Vastaus #34 : 29.12.09 - klo: 18.11 »
Hei mikä siinä dst:n käynnistyksessä on niin vaikeeta?! Mulla aina lähtee -15 asteenkin pakkasella korkeintaan 10 vedolla käyntiin...
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa P.M

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Käynnistyvyys
« Vastaus #35 : 29.12.09 - klo: 18.14 »
onhan se!






...
ei vaan sovi suoraan mikään mihinkään ;D
piuhat palaa puhki
startterin kumi ei osu vauhtipyörään...


niin voihan sekin vaikuttaa, että hehkutin on puolillaan virtaa...

Ei vissiin kannattas pistää sopimaan?

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käynnistyvyys
« Vastaus #36 : 29.12.09 - klo: 18.31 »
no joo on sekin tehty mutta ei vielä kokeiltu...

taidan kyllä jättää sen "telakalle" talven ajaks.
Passiivista harrastelua

Poissa Makeclick

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Käynnistyvyys
« Vastaus #37 : 29.12.09 - klo: 18.51 »
Kamu on miettiny tuollasta "starttialustaa" sopiiko se kaikkiin buggyihin? Minkä verran ne yleensä maksavat?

Poissa Hpi_savage

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käynnistyvyys
« Vastaus #38 : 29.12.09 - klo: 19.17 »
Hei mikä siinä dst:n käynnistyksessä on niin vaikeeta?! Mulla aina lähtee -15 asteenkin pakkasella korkeintaan 10 vedolla käyntiin...
Sulla taitaa olla vähän uudempi mitä puolen vuoden ikänen auto... mullakin yli puolen vuoden ikänen dst ja tarvii kyllä miljoona vetoa että starttaa talvella ja ehkä 10vetoa helpommalla kesäsin....
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Käynnistyvyys
« Vastaus #39 : 29.12.09 - klo: 22.29 »
Hei mikä siinä dst:n käynnistyksessä on niin vaikeeta?! Mulla aina lähtee -15 asteenkin pakkasella korkeintaan 10 vedolla käyntiin...
Sulla taitaa olla vähän uudempi mitä puolen vuoden ikänen auto... mullakin yli puolen vuoden ikänen dst ja tarvii kyllä miljoona vetoa että starttaa talvella ja ehkä 10vetoa helpommalla kesäsin....

Tai sit se on taidost kiinni...


Kamu on miettiny tuollasta "starttialustaa" sopiiko se kaikkiin buggyihin? Minkä verran ne yleensä maksavat?

Joo pitäs käydä kaikkiin buggyihin, paitsi ehkä joku kiinalainen ihmevärkki.
Starttiboxin hinta on noin 60-130e välillä, riippuu tietenkin boxista.

|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käynnistyvyys
« Vastaus #40 : 30.12.09 - klo: 09.41 »
Hei mikä siinä dst:n käynnistyksessä on niin vaikeeta?! Mulla aina lähtee -15 asteenkin pakkasella korkeintaan 10 vedolla käyntiin...
Sulla taitaa olla vähän uudempi mitä puolen vuoden ikänen auto... mullakin yli puolen vuoden ikänen dst ja tarvii kyllä miljoona vetoa että starttaa talvella ja ehkä 10vetoa helpommalla kesäsin....

juu näin se taitaa olla.. 1,5 vuotta vanha auto mulla?
olen sen toinen omistaja edellisen kokemuksista en tiedä.
Passiivista harrastelua

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käynnistyvyys
« Vastaus #41 : 31.12.09 - klo: 15.20 »
Hei mikä siinä dst:n käynnistyksessä on niin vaikeeta?! Mulla aina lähtee -15 asteenkin pakkasella korkeintaan 10 vedolla käyntiin...
Sulla taitaa olla vähän uudempi mitä puolen vuoden ikänen auto... mullakin yli puolen vuoden ikänen dst ja tarvii kyllä miljoona vetoa että starttaa talvella ja ehkä 10vetoa helpommalla kesäsin....

juu näin se taitaa olla.. 1,5 vuotta vanha auto mulla?
olen sen toinen omistaja edellisen kokemuksista en tiedä.

Ei munkaan DST lähre käyntiin kun vasta kymmenennellätuhannennella vedolla. Mutta sillon lähtee helposti, kun laittaa kaasarista sisään ainetta vähän ja lämmittää kuumailmalla. Ryypytyskin olis varmaan kiva, mutta en ole vielä spotannut paikkaa, mistä putkisto vuotaa.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käynnistyvyys
« Vastaus #42 : 31.12.09 - klo: 15.36 »
Kyllä mulla DBX lähtee käyntiin kolmannella vedolla... (; Säädöt... Säädöt...
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Joel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Käynnistyvyys
« Vastaus #43 : 31.12.09 - klo: 19.33 »
Kyllä mulla DBX lähtee käyntiin kolmannella vedolla... (; Säädöt... Säädöt...
TheKyosho millo oot viimeks startannu koneen ja miten usein säätöi teet? Eli säädätkö säätöjä aina kun ajat, vai onko sulla melkein ku perus säädöt? :undecided: Itellä lähtee DRT talvella auton jalkatilassa oltuaan joskus muutamalla, joskus monella vedolla. :grin:
« Viimeksi muokattu: 31.12.09 - klo: 19.52 kirjoittanut Joel »
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käynnistyvyys
« Vastaus #44 : 31.12.09 - klo: 19.39 »
Viimeksi käynnistin DBX:än ensilumilla... Säädän aina jos vaihdan ajopaikkaa, että lämmöt ovat 120. Tässä pihassa lämmöt ovat yleinsä 120. Jos sää muuttuu paljonkin niin tietenkin säädän hieman moottoria, eli jos lämpötila vaihtuu +25 asteesta nollaan asteeseen...

PS. Ryypytän koneen aina hyvin ja sen jälkeen lämmitän vähän föönillä.
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Joel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Käynnistyvyys
« Vastaus #45 : 31.12.09 - klo: 19.48 »
Kuinka hyvin sul pysyy auto käynnissä ku oot paikallaan. Mulla kesällä auto pysyy käynnissä noin 5 sekkaa ja melkein sammuu jos ei anna kaasuu, mut talvel viime viikonloppuna pysy käynnissä monia sekuntteja (olin Keski-Suomessa ja pakkasta oli noin -15 astetta),
luin Ari-Pekan RC-sivuilta että korkeus voi vaikuttaa säätöihin, ite asun kato hesassa. :wink:
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Käynnistyvyys
« Vastaus #46 : 31.12.09 - klo: 20.18 »
Empä oo koittanu kauanko pysyy käynnissä paikoillaan... Kesällä kun moottorin lämpötila oli n. 115 astetta niin pysy käynnissä paikoillaan ainakin 3 minsaa eikä ollu edes sammumassa, mutta lähin sitten 3 minsan kohalla taas ajamaan... Kyll se varmaan käynnissä pysyy, vaikka kuinka kauan. Kun säädöt ovat kohdallaan niin varmasti pysyy sullakin.

EDIT: Kun kone on juuri käynnistetty ja kylmä niin ei se silloin pysy käynnissä kauaa ilman kaasua
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Joel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Käynnistyvyys
« Vastaus #47 : 31.12.09 - klo: 20.27 »
Kiitti neuvoist!! :mrgreen:
Oon sen kylmänä jutun huomannu :lol:
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Poissa olli

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Käynnistyvyys
« Vastaus #48 : 26.03.10 - klo: 17.41 »
olen pååneulasta sååtåny dbx:ååni.ongelmana on ettå kun annan kaasua niin kone hyytyy ja simahtaa!mikå avuksi?vai johtuuko kenties siitå et pari pakkas astetta?tai sit kaasutrimmiå ettå melkein låhtee pyörimåån renkaat ja kierroksii kovemmalle kun liikenteeseen låhen.mut sit se vaan sanoo bruuh kun kunnol kaasutan ja simahtaa :undecided:e ja muutenkin menovettå pårskiå .onko kokemuksia tai hyviå vinkki apuja???!!


Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Käynnistyvyys
« Vastaus #49 : 28.03.10 - klo: 13.44 »
Jos sulla on jäähdytinkansi löysällä (se mikä on siinä koneen päällä, minkä keskelle hehku tungetaan, kaverilla oli se vika) tai sitten sulla on liian rikkaalla.

Jos model technicsiä käytät niin se röpöttää niitä öljyjä sieltä putkesta aina säädöistä huolimatta,mutta jos sitä tulee muualta ku putkesta sitä ainetta nii sitten kone vuotaa.

Tulppa kunnolla kiinni?

Ton ekan lauseen perusteella sulla on liian rikkaalla, pistä pääneulaa kiinni vaikka 1/4 kierrosta kerralla.

Kato että sulla on ohjaimesta trimmit neutraalilla ja säädä sit sitä ilman määrää(iso musta ruuvi koneen kylessä, ainaki .21 koneessa). jos ei toimi nii jotain muuta vikana.
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa olli

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Käynnistyvyys
« Vastaus #50 : 28.03.10 - klo: 18.45 »
kiitos vinkeistä, :wink: menovettä tullu myös ihan sytytys tulpan läpi sinne sinne jäähdyttimen kannen päälle.pitää laittaa viel tiukemmalle tulppa .mutta yhen jutun huoamasin kun aloin ottaa kanisterista gasoliinia,nimittäin pieni reikä siellä, ja on ollu yön viel auton takaboxissakin kun unohin perskule,liekö syy sitten pilaantunu menovesi??meinaa ilma ja kosteus ei taida tehä hyvää, pitoisuus laskee..oiskohan se syy tähän onkelmaan :grin:

Poissa poisonxxx

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Käynnistyvyys
« Vastaus #51 : 04.04.10 - klo: 12.48 »
voikos nitro vettyä talven aikana? kuten esim tavalliselle gasolle käy kun on prätkän tankissa? nitroa säilytetty talvi kellarissa jossa ei lämmitystä...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Käynnistyvyys
« Vastaus #52 : 04.04.10 - klo: 12.56 »
Kunnolla suljettu polttoainetonkka niin ei mitään ongelmaa.
Tavallinen gaso prätkän tankissa... Ei ensinäkään ilmatiivis.
Suljettu kannu on.

Poissa poisonxxx

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Käynnistyvyys
« Vastaus #53 : 04.04.10 - klo: 12.58 »
ok täytyy kokeilla tonkasta seuraavaks, kun oli tankkaus puteliin jääny nitroa syksyltä ni sillä ei ainakaan suostu starttaamaan...