Kirjoittaja Aihe: Paikkakuntamerkinnät  (Luettu 5549 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Paikkakuntamerkinnät
« : 11.12.09 - klo: 21.27 »
Olisiko mitään mahdollisuutta laittaa ilmoituksiin paikkakunta?

Monesti kuitenkin on sellaista tavaraa myynnissä jonka ostaisi jos sattuisi olemaan hakuetäisyyden sisällä.
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Paikkakuntamerkinnät
« Vastaus #1 : 11.12.09 - klo: 22.54 »
Liian vaikeaa kysyä myyjältä?

Axial SCX 10 TR

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Paikkakuntamerkinnät
« Vastaus #2 : 11.12.09 - klo: 23.49 »
Liian vaikeaa kysyä myyjältä?



No ainahan sitä voi kysyä, mutta niin voisi hintaa, myytävän tuotteen kuntoa, ominaisuuksia, kuvausta tai kuvien saatavuutta jne jne. Kyse on vain siitä että mitä kaikkea myynti-ilmoituksessa tulisi oletuksena olla. En minä lähde jokaista kiinnostavaakaan kohdetta erikseen kyselemään että mikä millainen mistä ja milloin. Jos ilmoituksesta selviää tarvittavat tiedot niin silloin saattaa sopu kaupoista syntyä.

Myyjän etuhan se on yhtälailla jos saa tuotteensa houkuttelevuutta parannettua.
Monilla foorumeillahan tämä on pakollisena, josta varmasti monen tuntema muroBBS hyvänä esimerkkinä.

Se on, sanotaan nyt vaikka jotkut käytetyt monsterin renkaat, kun eivät postilaatikosta sisään mahdu, kauppahinnan saa melkein tuplata itellan/matkahuollon ryöstön jäljiltä. Jos ne sattuisi tässä saman kaupungin lähialueilla olemaan niin aina jotenkin saa sumplittua paikan päältä haun. Tai sitten jostain toisesta kaupungista saa jonkun kaverin hoitamaan puolestaan haun. Sen verran sitä on saituutta siunaantunut että ei huvittaisi posteja maksella jos ne vältettävissä on.
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa Vesa-Ratti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Paikkakuntamerkinnät
« Vastaus #3 : 12.12.09 - klo: 01.14 »
Samaa mieltä, monesti kaupattavan tuotteen hinta on miltei sama ku pk:t. Ja tulishan fasetofase kaupassa kontakteja, muuten marginaaliseen harrastukseen.

E:Profiiliin paikkakunta, ellei sitten häpeä tai ole huijari.
« Viimeksi muokattu: 12.12.09 - klo: 01.17 kirjoittanut Vesa-Ratti »
Ei tuu mittään, vaikka polovillaan kirroilis.

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Paikkakuntamerkinnät
« Vastaus #4 : 12.12.09 - klo: 09.20 »
Profiiliin paikkakunta, ellei sitten häpeä tai ole huijari.

Kertaakaan ei ole ollut profiilissa kun myynti-ilmossa ei ole ollut. Jos ilmoitukseen on joku laittanut niin yleensä se on sitten profiilissakin. Kait se laiskuutta enemmän on kuin häpeää, en minä ainakaan keksi Suomesta kuin Turun ja Porin jossa on vähän noloa asua  :afro:
(ei herneitä, se oli vitsi, niiden tuhansien muiden Turku/Pori vitsien seassa)
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Paikkakuntamerkinnät
« Vastaus #5 : 12.12.09 - klo: 10.05 »
Liian vaikeaa kysyä myyjältä?



Jos jostain tavarasta ihan oikasti haluaa päästä eroon, ei se kai ole liikaa vaadittu myyjältä, että laittaa myynnissä olevasta tavarasta ilmoitukseen muutaman perustiedon.
Se on varmaankin makusia josta ei voi kiistellä, mutta omasta mielestäni on helpompi kirjoittaa tuotteen sijainti suoraan ilmoitukseen, kuin vastailla jokaiselle kyselijälle erikseen.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Paikkakuntamerkinnät
« Vastaus #6 : 12.12.09 - klo: 22.08 »
No kyllä aika vähiin jää tarjonta/ostaminen jos pitää päästä hakemaan.
Suomessa kun ei suurin osa asu niissä betoni punkkereissa joihin metro/ratikka tulee viereen halvalla :wink:

Kyllä täällä on niin pienet markkinat näille käytetyille, jotta jos ei jaksa muutamaan kyselyyn vastata niin miten ylipäätänsä jaksaa sit kauppaa tehdä.

Itsekin olen kauppaa aika paljon tehnyt foorumin kautta ja vain murto-osa on kysynyt missä tuote sijaitsee. 1/10 ehkä kysyy missä tuote on. Hirvee vaiva vastata yhdelle niistä 3.sta ostaja ehdokkaasta.
No Itellan päässä tietenkin  :grin:
Axial SCX 10 TR

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Paikkakuntamerkinnät
« Vastaus #7 : 12.12.09 - klo: 22.16 »
Mitä siinä menettää jos sen paikkakunnan skriivaa siihen ilmoon? Korkeintaan joku puolittian kiinnostunut voi päättää, että käympä hakemassa tuon kun on lähellä. Muutoin olis skipannut. En minä ainakaan jaksa jokaselta ruveta vonkaamaan paikkakuntaa jos kiinnostus on fifty fifty.

Kummasti se porukka kuitenkin jaksaa tulla hakemaan rojuja kauempaakin. Ainakin omalla kohdalla huomannut oli sitten kyse rc kamasta tai tietokoneen osista.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Paikkakuntamerkinnät
« Vastaus #8 : 13.12.09 - klo: 14.43 »
Itse en pääsääntöisesti paikkakuntaa ilmoitukseen laita, mutta profiilista se kyllä löytyy. Syy tähän on aiemmissa wanna be -ostajissa ja siinä vaivassa mikä myynnistä tuli sillä tavalla että ostaja ilmoittaa jonkin ajan jolloin on tulossa hakemaan, mutta tulee sitten tuntia myöhemmin tai ei tule ollenkaan. Sitten on toinen juttu, jos olen myymässä jotain kalliimpaa, niin minulle kyllä sopii sekin että ostaja noutaa tavaran. Kokemusten mukaan yleensä kauppaa syntyy silloin muustakin kuin juuri siitä yhdestä tuotteesta jota ostaja tuli noutamaan.

Toinen juttu, että täällä periferiassa yksikään ostaja ei ole lähellä, vaikka on se välillä huvittavaa ollut kun joku ostaja tulee 10 euron tavaran perässä 50 km:n päästä säästääkseen kolmen euron postikulut. Mitäpä me RC-harrastajat emme olisi valmiita sijoittamaan siitä että voimme säästää muutaman euron.

Toisaalta on sitä itsekin tullut käytyä ostamassa käytetty auto 160 km:n päästä eli ajoin 320 km vai voidakseni tehdä sen autokaupan kasvotusten. Siinä tapauksessa kuitekin halusin nähdä mitä olen ostamassa, vaikka kuvat autosta olinkin nähnyt ja varmistaa se että autoa myyneellä alaikäisellä oli lupa tehdä ne kaupat.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Paikkakuntamerkinnät
« Vastaus #9 : 14.12.09 - klo: 10.35 »
Juu tuo sovitusta aikataulusta poikkeaminen on kyllä vähän sieltä jostain. Varsinkin kun yleensä siihen on joku syy, vaikka sitä nyt jokaselle viitti mainostii miksi ja miksi siihen aikaan sopii tulla. Itekkin ilmotin edelliselle renkaan potkijalle, että 16-18:00 voi tulla. Sitten soittelee 15:00 nyt olisin tässä pihalla. Jep jep. Muksut päikkäreillä, mutta menin sitten sinne pakkaseen näyttämään autoa. Mutta miten tuo taas liittyy siihen, että onko se paikkakunta ilmotuksessa... Mutta jos se profiilistakin kerran löytyy niin eiköhän kiinnostunut henkilö sen sieltäkin löydä.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Paikkakuntamerkinnät
« Vastaus #10 : 14.12.09 - klo: 13.01 »
No se liittyy siten paikkakuntaan, että mun ilmoituksissa on viimeaikoina lukenut "toimitus vain postitse" tai vastaavaa. Silloin sillä paikkakunnallakaan ei ole niin merkitystä. Ei näet jaksanut sitä säätämistä. Kesällä voi sitten taas katsoa asiaa uudelleen kun pojat on lomalla koulusta ja ajavat kaiket päivät krossia ja crawlinkia pihalla olevilla radoilla, niin joutavat siinä samalla pitämään "rc-kauppaa".
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Paikkakuntamerkinnät
« Vastaus #11 : 14.12.09 - klo: 14.30 »
Juu no totta kai se on eri asia jos toimitus vain postitse. Viestistäsi ei vain sitä voinut päätellä...

Mutta noin yleisesti ottaen kai sen paikkakunnan samalla vaivalla laittaa kuin hp:nkin.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Paikkakuntamerkinnät
« Vastaus #12 : 14.12.09 - klo: 15.48 »
Mulla on vain muutama kokoemus ostajista jotka on halunnut noutaa tuotteen/-t ja niistäkin ainoa positiivinen on ollut nimimerkki cornelius.

Jatkossa esim. 60 euron tuote on noudettuna mallia 80 euroa, paitti corneliukselta jonka kanssa on ilo tehdä kauppoja.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Paikkakuntamerkinnät
« Vastaus #13 : 14.12.09 - klo: 15.56 »
Kyllä mä mielummin tavaraa myyn ja ostan nokikkain. Tietää kumpikin osto/myynti hetkellä, mitä saa. Aika monet kaupat olenkin hoitanut henk. kohtaisesti ja siksi myös olen sitä mieltä että olisi hyvä laittaa paikka kunta ilmoitukseen. Ja jos puuttuu niin katson suoraan aina nimimerkin tiedoista. Tosin aika harvoin sieltä löytyy paikkakuntaa.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Paikkakuntamerkinnät
« Vastaus #14 : 14.12.09 - klo: 22.35 »
Mulla on vain muutama kokoemus ostajista jotka on halunnut noutaa tuotteen/-t ja niistäkin ainoa positiivinen on ollut nimimerkki cornelius.

Jatkossa esim. 60 euron tuote on noudettuna mallia 80 euroa, paitti corneliukselta jonka kanssa on ilo tehdä kauppoja.

Kyllä mulla jää sit varmaan sun kanssa kaupat tekemättä jos et uskalla myytävää tuotetta näyttää, sikäli jos sellaista tilannetta nyt syntyisikään. Mitä ihmettä ne ostajat on sulle tehny??? :shocked:

Melkoista.

No se liittyy siten paikkakuntaan, että mun ilmoituksissa on viimeaikoina lukenut "toimitus vain postitse" tai vastaavaa. Silloin sillä paikkakunnallakaan ei ole niin merkitystä. Ei näet jaksanut sitä säätämistä. Kesällä voi sitten taas katsoa asiaa uudelleen kun pojat on lomalla koulusta ja ajavat kaiket päivät krossia ja crawlinkia pihalla olevilla radoilla, niin joutavat siinä samalla pitämään "rc-kauppaa".

Tuttu nimimerkki ja tulisi hakemaan, ei onnistu? Pistät mieluummin postiin? Ei hyvää päivää, mitä teille on pienenä tehty? Mitä ihmeen säätämistä? Mulle on kyllä ne muutamat kerrat kun olen tietokonetavaraa yms myynyt, niin ollut aika helvetin paljon helpompaa kun ei ole tarvinnut lähteä raahaamaan romuja postiin. Senkus on ovelle asti jaksanut raahautua ja homma selvä. Muutaman kerran olen vienytkin (ilman kuluja) jos nyt 20-30 km sisään on ollut. Sekin on vielä helpompaa kuin postiin saati matkahuoltoon pakkaaminen ja vieminen. Plus että molemmat ovat epävarmoja siitä että mitä toinen tuotteesta oikein ajattelee. Se on tietty jos sieltä joku piripää sattuu tulemaan kamoja pöllimään niin joutuu urheilemaan hieman yllättäen mutta kuntoilu kannattaa aina.
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Paikkakuntamerkinnät
« Vastaus #15 : 14.12.09 - klo: 23.21 »

Kyllä mulla jää sit varmaan sun kanssa kaupat tekemättä jos et uskalla myytävää tuotetta näyttää, sikäli jos sellaista tilannetta nyt syntyisikään. Mitä ihmettä ne ostajat on sulle tehny??? :shocked:

Melkoista.


Soitellut yhdentoista maissa illalla, että nyt tultais kattomaan autoa. Soittaneet ja ilmoittaneet että tulevat klo 16 ja ei näy vielä klo 18 jne jne.

Joka ei multa uskalla ostaa kuvien perusteella on sitten ostamatta.

Melkoista.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Paikkakuntamerkinnät
« Vastaus #16 : 15.12.09 - klo: 00.16 »

Soitellut yhdentoista maissa illalla, että nyt tultais kattomaan autoa. Soittaneet ja ilmoittaneet että tulevat klo 16 ja ei näy vielä klo 18 jne jne.

Joka ei multa uskalla ostaa kuvien perusteella on sitten ostamatta.

Melkoista.

Sen enempää vihaa lietsomatta, mä oon tällaisten asioitten kanssa pärjännyt sillä että en vastaa puhelimeen jos en halua jutella. Ynnättynä äänettömällä profiililla jonka saa ainakin nokialaisissa puhelimissa päälle aika kätevästi virtanäppäintä painamalla ja valitsemalla äänetön. S60 käyttöjärjestelmälle löytyy jopa ilmainen profiilien ajastus, joka oli kyllä erinomaisen kätevä.

Sitten toi odotuttaminen. Mulla kait on aika heikot hermot kun jaksa jäädä ketään vartomaan. Oon mä soittanu et mikä maksaa ja missä mennään, sillä on selvinnyt kyllä liki aina, mut jos mulla on jotain muuta menoa, niin mä meen.

Mut joo, tää homma taitaa jakaantua kahteen kuppikuntaan, niihin jotka ei ilman postin suomaa yksityisyyden varjelua tule toimeen ja niihin joita taas postin kanssa häslääminen ei houkuttele.
Täällä taitaa ensimmäiset olla äänekkäämpiä.
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Paikkakuntamerkinnät
« Vastaus #17 : 15.12.09 - klo: 07.42 »


Sen enempää vihaa lietsomatta, mä oon tällaisten asioitten kanssa pärjännyt sillä että en vastaa puhelimeen jos en halua jutella. Ynnättynä äänettömällä profiililla jonka saa ainakin nokialaisissa puhelimissa päälle aika kätevästi virtanäppäintä painamalla ja valitsemalla äänetön. S60 käyttöjärjestelmälle löytyy jopa ilmainen profiilien ajastus, joka oli kyllä erinomaisen kätevä.

Sitten toi odotuttaminen. Mulla kait on aika heikot hermot kun jaksa jäädä ketään vartomaan. Oon mä soittanu et mikä maksaa ja missä mennään, sillä on selvinnyt kyllä liki aina, mut jos mulla on jotain muuta menoa, niin mä meen.

Mut joo, tää homma taitaa jakaantua kahteen kuppikuntaan, niihin jotka ei ilman postin suomaa yksityisyyden varjelua tule toimeen ja niihin joita taas postin kanssa häslääminen ei houkuttele.
Täällä taitaa ensimmäiset olla äänekkäämpiä.

Kiitos vinkistä, täytyykin tutkia puhelinta jos siihen saisi tuon s60 käyttiksen... NOT

Tuota yksityisyyden varjelua ei tule sekoittaa yksityiselämän varjeluun, jokainen minulta ostanut/ostava tietää kyllä mun osoitteen ja jopa puhelinnumeron. Nämä täysin siltä varalta että tuotteen kanssa on ongelmia, ei siksi että haluaisin kaikki kotiini pyörittelemään pikkuautonrenkaita.

Lisäksi postin välityksellä tomimalla voi palvella paremmin, kun voi viedä tuotteen postiin heti kun raha-asiat on ok, ei tartte ketään odotella etc etc.

Esimerkiksi viime transponderikimpasta yksi meidän kerholainen ei halunnut postitusta, jonka seurauksena ponderi pyöri minulla mukana milloin missäkin kunnes lopulta reilun parin viikon jälkeen satuimme samaan aikaan treenaamaan ja sain luovutettua sen. Posti olisi helpottanut toimitusta melkoisesti, veinhän muidenkin ponderit postiin saapumista seuraavana aamuna..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Paikkakuntamerkinnät
« Vastaus #18 : 15.12.09 - klo: 10.08 »
Ite oon tridewolfin kanssa samoilla linjoilla. Tosin postiinkin kyllä kannan enkä lähde hakemaan 70km päästä turusta 300e rojua ellei ole muuta asiaa eli silloin postin kautta.

En sitten teidä onko rc-auto puolella niin paljon erikoista sakkia, että nouto hommat menee renkaan potkimiseksi tai yleisesksi häsläämiseksi. Tietokonepuolella noutoja on myydessä ja ostaessa tullut hoidettua lukematon määrä eikä kertaakaan ole poikittaista ajatusta jäänyt mieleen.


Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Paikkakuntamerkinnät
« Vastaus #19 : 16.12.09 - klo: 01.04 »
Tuttu nimimerkki ja tulisi hakemaan, ei onnistu? Pistät mieluummin postiin? Ei hyvää päivää, mitä teille on pienenä tehty? Mitä ihmeen säätämistä? Mulle on kyllä ne muutamat kerrat kun olen tietokonetavaraa yms myynyt, niin ollut aika helvetin paljon helpompaa kun ei ole tarvinnut lähteä raahaamaan romuja postiin. Senkus on ovelle asti jaksanut raahautua ja homma selvä. Muutaman kerran olen vienytkin (ilman kuluja) jos nyt 20-30 km sisään on ollut. Sekin on vielä helpompaa kuin postiin saati matkahuoltoon pakkaaminen ja vieminen. Plus että molemmat ovat epävarmoja siitä että mitä toinen tuotteesta oikein ajattelee. Se on tietty jos sieltä joku piripää sattuu tulemaan kamoja pöllimään niin joutuu urheilemaan hieman yllättäen mutta kuntoilu kannattaa aina.

Tämä oli rc-autofoorumi ainakin vielä viimeksi kun asian tarkistin.

Tutut ja kaverit kyllä osaavat ottaa yhteyttä ja heidän kanssaan sovitaan mitä sovitaan toimitustavoista ja ajoista. Toki sen mukaan mikä sattuu itselleni sopimaan. En juuri aikataulujani menojani kauppojen mukaan ala järjestelmään. Niitäkin "ostajia" vaan tuntuu olevan, joiden on pakko päästä hakemaan vitosen tavara 50 km:n päästä ja sitten haukkumaan myyjä kun tavara ei ole mieleistä ja piti ajaa niin pitkä matka. Mulla on kuitenkin ilmoituksissa jokaisesta tavarasta kuva, joten ei pitäisi olla mikään hirveä yllätys mitä on myynnissä. Sen lisäksi myyn vain kunnossa olevaa tavaraa ja romut menevät kierrätykseen tai asianmukaisella tavalla hävitettäväksi.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Paikkakuntamerkinnät
« Vastaus #20 : 16.12.09 - klo: 17.08 »

Tämä oli rc-autofoorumi ainakin vielä viimeksi kun asian tarkistin.

Tutut ja kaverit kyllä osaavat ottaa yhteyttä ja heidän kanssaan sovitaan mitä sovitaan toimitustavoista ja ajoista. Toki sen mukaan mikä sattuu itselleni sopimaan. En juuri aikataulujani menojani kauppojen mukaan ala järjestelmään.

No sitähän minäkin, näin nimenomaan kannattaa toimia, tai ainakin itse toimin.

Lainaus
Niitäkin "ostajia" vaan tuntuu olevan, joiden on pakko päästä hakemaan vitosen tavara 50 km:n päästä ja sitten haukkumaan myyjä kun tavara ei ole mieleistä ja piti ajaa niin pitkä matka. Mulla on kuitenkin ilmoituksissa jokaisesta tavarasta kuva, joten ei pitäisi olla mikään hirveä yllätys mitä on myynnissä. Sen lisäksi myyn vain kunnossa olevaa tavaraa ja romut menevät kierrätykseen tai asianmukaisella tavalla hävitettäväksi.

Jos näitten romppeitten myynti näin kamalan vaikeaa on niin eihän tässä uskalla mitään laittaa myyntiin. Ostan vaan lisää kaappitilaa, niin joutavat olemaan siellä siihin asti kun raaskii heittää pois. No tuskin nyt sentään. Aikahan sen näyttää että miten hankalaa väkeä sitä tulee puoleensa vedettyä. :angel:

Myyntikertomuksena ja kait osin hankaluutenakin, mulla on ollut yksi vanhempi harrasteauton projekti myynnissä kohta varmaan vuoden verran, on sitä käyny muutama jantteri katsomassa ja parikin on sen puhelimessa jo ostanut, mutta tontille asti eivät ole päässeet. Jollain on ollut vaihdossa antaa myyjän mielestä hyväkuntoista autoa ja niin edelleen. Puhelimessa olen aina sanonut että sitä on ihan turha lähteä kuvailemaan sanoilla "hyväkuntoinen" tai "ruosteeton", kun toiselle edes maahantuojan varastossa myyntiinasetusta odotteleva auto ei täytä hyvän kriteereitä ja toisella taas riittää että renkaat koskettaa maata. Kun tulee katsomaan niin ei jää epäselvää. Jos se oli pettymys niin voivoi ja byhyy. Tähän asti kaikki paikalle asti innostuneet ovat pitäneet autoa täysin hintansa arvoisena, mutta kenelläkään ei ole vielä ollut rahaa sellaista summaa laittaa :cheesy:

Sama kait se näissäkin laitteissa, kun on harrastajia lapsista työttömien kautta eläkeläisiin, niin monella saattaa olla penni tiukassa ja joku parin satasen lelu on puolen vuoden säästöt. Kyllä siinä varmasti on ostaessa tarkkana ku porkkana. Jos pääsee paikan päälle katsomaan lelun kunnon ja siinä samalla säästää 10% hankintahinnasta niin ymmärrän penninvenyttäjää enemmän kuin hyvin.
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa mese1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Paikkakuntamerkinnät
« Vastaus #21 : 20.12.09 - klo: 12.10 »
pari asiaa pisti silmään tässä keskustelussa,ensinnäkin toi kuvat myynti ilmoissa,miksi täyttää foorumi kuvilla?,kun niitä voi pyytää s-postiin.foorumi kun on muutenkin välillä jumissa noiden kuvien takia,kun kaikki ei niitä viitti pienentää.sitten tämä paikkakunta asia kuvitellaanpa tilanne,että kaveri asuu vaikkapa perähikiällä,niin ihan varmasti joku kysyy missäs päin maapalloa tommonen paikka sijaitsee.itse olen törmännyt ainakin näihin kyselijöihin,myydessäni tavaraa.
tamiya/kyosho/x ray/futaba/traxxas

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Paikkakuntamerkinnät
« Vastaus #22 : 20.12.09 - klo: 12.48 »
Täällä tuntuu olevan kaksi kovin vastakkaista koulukuntaa. Ensimmäinen haluaa ilmoituksiin mahdollisimman tarkat kuvaukset tuotteesta, kuvat, hinnan, paikkakunnan, yms. ja toinen on ilmeisesti sitä mieltä että riittää kun ilmoitus on myydään osiossa ja otsikkona vaikka rc-tavaraa. Kyllä se tosiostaja sitten osaa kysellä myyjältä loput.

Ne ilmoitukseen linkitetyt kuvat eivät mitenkään hidasta tätä foorumia ja jos se oma nettiyhteys on niin kovin hidas, niin voihan sille selaimelle sanoa, ettei hae kuvia. Kyllä aika vähälle jää kyselyt ilmoituksiin, joissa ei ole tavarasta kuvaa/kuvia. Jotain on tullut kyseltyä, mutta tuntuu niin kovin usein olevan vaikeaa se kuvien laittaminen tai laitetaan sähköpostilla sellaisia suttuja, ettei niistä tunnista edes tavaraa, saati että näkisi missä kunnossa se on.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Paikkakuntamerkinnät
« Vastaus #23 : 25.12.09 - klo: 01.56 »
pari asiaa pisti silmään tässä keskustelussa,ensinnäkin toi kuvat myynti ilmoissa,miksi täyttää foorumi kuvilla?,kun niitä voi pyytää s-postiin.foorumi kun on muutenkin välillä jumissa noiden kuvien takia,kun kaikki ei niitä viitti pienentää.sitten tämä paikkakunta asia kuvitellaanpa tilanne,että kaveri asuu vaikkapa perähikiällä,niin ihan varmasti joku kysyy missäs päin maapalloa tommonen paikka sijaitsee.itse olen törmännyt ainakin näihin kyselijöihin,myydessäni tavaraa.

Penguin vastaskin kuviin jo hyvin. Ihmettelen myös niitä kutka tekevät täysin vajaan ilmoituksen ja lähes kaikkki pitää erikseen tavata myyjältä. Myyjällä on sitten aikaa vastailla kaikille renkaan potkijoille kun huomattavasti helpommalla olis päässy kun olis kunnon ilmotus hyvällä kuvalla/kuvilla.


Mitä sitten jos joku kysyy missä tollanen persläpi on? Lapsuuden koti oli tarvasjoella (35km) turusta. Edes turkulaiset ei tienny missä tollanen persreikä on. En tiedä tuottiko se suuria tuskia vastata 35km turusta hämeenlinnaan päin. www.eniro.fi on myös hyvä vastaus jos ei jaksa selittää jokasta mutkaa.