Kirjoittaja Aihe: inferno ve/mp9e  (Luettu 299118 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa infernooo

  • Jäsen
    • Profiili
inferno ve/mp9e
« : 12.12.09 - klo: 18.32 »
Kannattaako ostaa inferno ve?

« Viimeksi muokattu: 19.06.10 - klo: 21.02 kirjoittanut infernooo »
inferno 7,5 us sports 2 Lazer zx5 ja mini z awd.

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #1 : 12.12.09 - klo: 18.53 »
Ainakin yhdellä henkilöllä tällä foorumilla on kyseisestä autosta varmaankin kokemusta.
http://rc10.fi/index.php?topic=6777.msg389261#msg389261
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #2 : 16.01.10 - klo: 22.59 »
Onko kellään oikeasti, ei siis mitään että kaikki kössit on romuja, vaan omakohtaista kokemusta inferno ve:stä.
Itse en voi kössiä haukkua, kaikki mitä minulla on ollut ovat toimineet siinä missä muutkin ja onhan meillä jo parisenkymmentä autoa ollut.
Onko muita vastaavia kuin Hpi:ltä, se kun maksaa aika tavalla enemmän.

Poissa Mauno gasdevil

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #3 : 18.01.10 - klo: 18.49 »
Moi

Autoista en paljoa tiedä. Mut kyl tolla infernolla on kiva ajella tehoa on riittävästi. Minun mielestä hyvä ostos. Vortexin säädin vain kärähti ku sai vettä sisälle. Suoja lakkaus kannattaa tehdä säätimelle ennen ulkona ajoa. Mulla akkuna 4s lipo 4200 mAh. Mitenkähän tästä autosta ei ole enempää keskustelua ollut? Kyosho kauppias etelä-suomesta sanoi että on myynyt autoja paljon????
Kyosho Inferno VE/Tamiya Volkswagen Beetle/Spektrum DX3S

Poissa infernooo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #4 : 20.01.10 - klo: 19.10 »
Voiko tuota ve:tä verrata vastaavanlaiseen polttikseen tehoissa?

« Viimeksi muokattu: 21.06.10 - klo: 22.08 kirjoittanut infernooo »
inferno 7,5 us sports 2 Lazer zx5 ja mini z awd.

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno ve
« Vastaus #5 : 07.02.10 - klo: 00.58 »
Olin aikeissa laittaa kasaan Inferno GT:n Ferrari F430 korilla, mutta mutta.. noita nitro käyttöisiä kilpa-autoja kun jo löytyy sekä asfaltille (RRR) että savelle (MP9) niin ajattelin rakentaakin Ferrarista harjattoman "IGTe" version kesäksi, radalle ja parkkisuttailuun ja myös ihan koemielessä mihin näillä pystyy.

Alkuun auto rakentuu Inferno VE readyset alustalle, jossa tulee mukana Orionin harjattomat sähköt. Katsotaan sitten mitä seuraa siitä eteenpäin.

Ehkä joku keksii kilpailuluokan näillekin, kukapa tietää. Olen kuullut että ainakin Honkkarin DM-1 specistä olisi myös brushless konversio joten siitä vaan autoja samalle viivalle, ja ihan leikkimielellä aluksi ainakin. Ja kotikutoisia brushless GT autoja luulisi löytyvän myös??

Kuvia näin alkuun.. omia kuvia tulee myöhemmin.





Hintalappu tälle redisetille on reilut neljä ja puolisataa plus siihen GT kamat päälle kuten GT iskarit, korisarja ja puskuri jne.

Ostin myös A-mainista halvalla King Headzin 777 CNC alustasarjan joten katsotaan mitä siitä päätyy autoon vaikkakin suurin osa jää alkuun käyttämättä, koska alusta on 7.5 eikä 777 ja vieläpä harjaton eikä polttis.

En ole vielä päättänyt vielä mennäänkö gummeilla vai foameilla, mutta jos jälkimmäisillä niin edessä voisi koittaa spoolia.

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno ve
« Vastaus #6 : 07.02.10 - klo: 08.54 »
MP9e official video...

http://www.youtube.com/watch?v=uQN6Rr6CzBU

Alun normi selitysten jälkeen ihan makeeta ajokuvaa ensin sisällä ja sitten ulkona amerikoista

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno ve
« Vastaus #7 : 08.02.10 - klo: 14.43 »
Samalla kun hain Ultima SC:n niin tarttui VE:kin matkaan.

Tällä voi sitten osallistua M8e kisoihin jos niitä joskus tulee vaikka primäärisesti meinaankin tästä GTe auton tehdä. Ja ainahan voi ottaa sähkövermeet irti ja laittaa MP9:iin.

Eli vaihtoehtoja piisaa.  :tongue:

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #8 : 09.02.10 - klo: 00.05 »
Löytyykö tähän Inferno VE:hen käypäisiä koneita tarvikkeena? kv-arvo valmistajan sivulla on 1500 ja paljonkohan alkuperäinen mahtaa maksaa tahi nopeudensäädin?

Harkinnassa on auton osto,mutta mietityttää mitä kustantaa sähköt sitten kun ne menee ja saako tarvikkeena?

Käyttääkö moottori 15V kun autoon tulee kaksi akkua?
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #9 : 09.02.10 - klo: 00.12 »
eiköhän tuohon infernoonkin käyne muutkin 1/8 sähköt esim mamba monster ja castlen 2200kv moottori tai team tekin combo yms mamban combon hinta taitaa suomessa olla n 300e moottori ja nopari. ja kyllä nuo 1/8 autot käytännössä kaikki käyttää 4s lipoa tai kahta 2s lipoa sarjaan kytkettyinä eli nimellis jännite se 14.8v ja akkujen virran antokykyyn ja laatuun kannattaa kiinnittää huomiota itsellä 5200mah 35c akutkin tuppaa lämpiämään. kullostaa tuon vakio sähköjen kv arvo aika pieneltä toki en tiedä sitten mitkä on auton välitykset pinjoni ja spurri...
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno ve
« Vastaus #10 : 09.02.10 - klo: 15.10 »
Löytyykö tähän Inferno VE:hen käypäisiä koneita tarvikkeena? kv-arvo valmistajan sivulla on 1500 ja paljonkohan alkuperäinen mahtaa maksaa tahi nopeudensäädin?

Harkinnassa on auton osto,mutta mietityttää mitä kustantaa sähköt sitten kun ne menee ja saako tarvikkeena?

Käyttääkö moottori 15V kun autoon tulee kaksi akkua?

älä huoli, ne (siis kaikki sähköt akut poislukien) tulee auton mukana, tämä on ns. rediset
ostat siihen 2 lipoa samasta Kyosho liikeestä ja laturin päälle. kaapelit tulee akkuja varten auton mukana sekä yhdelle että kahdelle ajoakulle

alla kuva, jota olen juuri konvertoimassa GT autoksi asfaltille
kuvassa vain yksi akku, mutta siihen tulee toinen viereen kyllä ajaessa



Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #11 : 09.02.10 - klo: 15.39 »
Sulla on oikea taka- ja vasen eturengas ristissä.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno ve
« Vastaus #12 : 09.02.10 - klo: 16.20 »
on joo, eikä se muutenkaan ole valmis. kunhan löin gummit kiinni kuvaa varten  :grin:

Poissa Mauno gasdevil

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #13 : 10.02.10 - klo: 16.36 »
Löytyykö tähän Inferno VE:hen käypäisiä koneita tarvikkeena? kv-arvo valmistajan sivulla on 1500 ja paljonkohan alkuperäinen mahtaa maksaa tahi nopeudensäädin?

Harkinnassa on auton osto,mutta mietityttää mitä kustantaa sähköt sitten kun ne menee ja saako tarvikkeena?

Käyttääkö moottori 15V kun autoon tulee kaksi akkua?

Mistä tollasen kv arvon löysit meillä se 2050? Meillä ajetaan 4 kennosella lipolla 4200 mAh
Kyosho Inferno VE/Tamiya Volkswagen Beetle/Spektrum DX3S

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #14 : 10.02.10 - klo: 17.41 »


Mistä tollasen kv arvon löysit meillä se 2050? Meillä ajetaan 4 kennosella lipolla 4200 mAh
[/quote]

Kyosho.fi:  http://www.kyosho.fi/modell_detaljer.aspx?ArtNr=01.30875&familj=FamInf7&BildLopNr=09
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #15 : 10.02.10 - klo: 19.57 »
Kyosho.fi:  http://www.kyosho.fi/modell_detaljer.aspx?ArtNr=01.30875&familj=FamInf7&BildLopNr=09

Olihan tuola sivullakin specsi boxissa
Lainaus
550-storlek-2040kV

Se on todellisuudessa vähä päälle 2tonnin kv:lla.

Se 1500kv on "käännös" virhe.
(Kyoshon mainoksissa ja kuvastoissahan niitä riittää: esim.
 polttisauto esitellään sähköautona ja päin vastoin)
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #16 : 10.02.10 - klo: 22.57 »
Kuvia katsellassa tulee mieleen muutama kysymys:
Onkohan tässä VE infernossa ne diffin päärattaat sikkipainevalua ja onko kukaan ehtinyt tarkistaa onko pikkurattaita 2 vai 4kpl?

Samoin nuo Perfexin servot herättää kysymyksiä, vieläkö niissä on muovirattaat?

Ihan vain puhtaasta mielenkiinnosta moisia kyselen. 
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno ve
« Vastaus #17 : 11.02.10 - klo: 10.07 »
Jees,

Samaa sinkkiä(?) mutta oikeesti niissä ei ole mitään vikaa, ainoan kerran kun muistan että joku olis niitä rikkonut niin se on vetäny p*skarinkiä tankillisen ilman öljyjä diffeissä.

Samoja materiaaleja käsittääkseni käytetään edelleen MP9:ssä ja onko kukaan valittanut missään - ei. Niissä on se hyvä puoli ettei niitä tarvii ajaa sisään lainkaan kuten teräksisiä vastaavia.

Pikkurattaita on 2 kpl. Muutamalla eurolla saat sinne pari lisää.

Perfexin servot voi varmaan heittää alun jälkeen mäkeen, siis se yksi mitä autossa on, toinenhan on Orionin BL säädin jäähdyttimellä.

Oma projekti etenee, koritolpat asennettu ja jäykemmät GT iskarinjouset laitettu noiden vakio aluiskareiden päälle, toimii.

Keskidiffin lukitsin, nyt herää kysmys että kestääköhän moottori jäykkää akselia. Sama rakennehan on 1/10 touring autoissa, ei siellä ole mitään slip -mekanismia, nyt joku vaan kertoi mulle että pitäisi olla. Toisaalta kunnon koneen pitäisi kestää myös moottorijarrutus ja rullauksen tuoma vaikutus moottorille (ei kytkintä siis).

Neuvokaapas aloittelijaa.

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #18 : 11.02.10 - klo: 16.34 »
Samaa sinkkiä(?) mutta oikeesti niissä ei ole mitään vikaa, ainoan kerran kun muistan että joku olis niitä rikkonut niin se on vetäny p*skarinkiä tankillisen ilman öljyjä diffeissä.

Samoja materiaaleja käsittääkseni käytetään edelleen MP9:ssä ja onko kukaan valittanut missään - ei. Niissä on se hyvä puoli ettei niitä tarvii ajaa sisään lainkaan kuten teräksisiä vastaavia.

Pikkurattaita on 2 kpl. Muutamalla eurolla saat sinne pari lisää.

Keskidiffin lukitsin, nyt herää kysmys että kestääköhän moottori jäykkää akselia. Sama rakennehan on 1/10 touring autoissa, ei siellä ole mitään slip -mekanismia, nyt joku vaan kertoi mulle että pitäisi olla. Toisaalta kunnon koneen pitäisi kestää myös moottorijarrutus ja rullauksen tuoma vaikutus moottorille (ei kytkintä siis).

Neuvokaapas aloittelijaa.

Taisin nyt hiukan ilmaista itseäni epäselvästi jälleen kerran, käsitteetkin oli mulla hiukan hukassa.
Eli tarkoitin diffin pinjonia ja lautaspyörää, eihän ne vain ole sitä harmaata valutavaraa?

Nuo diffin sisällä olevat pikkurattaat on aivan varmasti alumiini/sinkkipainevalua, niinkuin kaikissa muissakin.

Sisäänojosta olen erimieltä.
Uudet diffit kannattaa shimmata aika tiukaksi ja ajaa vaikka puoli gallonaa.
Sitten diffit uudestaan auki, puhdistus, shimmaus tarvittaessa ja uusien rasvojen kanssa kasaan.
Sitten kestääkin ajaa melko kauan.

Parit diffit olen sisäänajanut hiomatahnan kanssa irrallaan.
Yllättävän paljon rattaissa on hiotumisen varaa ennekuin sopivat toisiinsa hyvin ja pyörivät pienelläkin välyksellä herkästi.
Tämä on siis minun mielipide diffien sisäänojosta.

Tuosta keskidiffiasiasta:
En usko että sen lukitseminen juurikaan lisää moottorin rasitusta, ainoastaan kiihtyvyys paranee kun eturenkaat ei enää sudi niin paljon.
Eli lukkoon vaan niinkuin rata-autoissa yleensä on.
Näin siis asvaltilla.
Sora-alustalla keskidiffiä ei kannata lukita, autosta tulee aivan hirveä ajaa.

Tuolla slip-mekanismilla on tarkoitus vain suojella voimansiirtoa kovilta iskuilta, esim hyppyjen alastuloissa.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno ve
« Vastaus #19 : 11.02.10 - klo: 18.10 »
Ok, kiitos

En usko että olet sisäänajosta eri mieltä, asiat meni vain sekaisin -

Eli sisäänajolla edellä tarkoitin diffin sisuskalujen sisäänajoa, en pinjonin ja lautaspyörän välyksen sisäänajoa. Jälkimmäinen, jos siitä haluaa hyvän, menee juuri niin kuten kuvailit.

Mitä tulee itse diffiin niin joissakin autoissa on diffeissä teräksiset rattaat sisällä (6 kpl) joka tarvitsee myös kevyen sisäänajon.

Jees, olen järkeillyt asian samalla tavalla kanssasi mitä tulee tuohon keskidiffiasiaan.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #20 : 11.02.10 - klo: 18.45 »
Mika hyppää kärry kyytiin, kun tipuit pois kyydistä :wink:

MP9:ssä on teräksiset diffinrattaat (kyllä sä sen tiesitkin)
Ja niin on melkein kaikissa muissakin 1/8 Infernoissa, lukuun ottamatta niitä huonoimpia Sport1,2,3,4 malleja.

Ne pikkurattaat sisällä on sinkkivalup'skaa niinku kaikissa muissakin, mutta lautaspyörät ja pinjonit on terästä.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno ve
« Vastaus #21 : 11.02.10 - klo: 18.47 »
Hehe, joo sen unohdin mainita että Infernon kisamalleissa on teräksiset pinjonit ja lautasrattaat, VE:ssä on ne vinohammastetut sinkkip*skat jotka ei mulla ainakaan koskaan esim. GT:ssä hajonnut

Että en ihan kokonaan kyydistä pudonnut, puolikroppaa vaan laahas maata  :wink:

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #22 : 11.02.10 - klo: 20.24 »
Gt:ssä on kyllä terästä ne vinop*skat ;) MA050, Mad Forcen optio pinion ja lautaspyöräsetti alkujaan. Näkyy tässä olevan samat, olisikohan ne alumiiniset rattaan irvikuvat jo historiaa..
Liikaa Kyoshoja

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno ve
« Vastaus #23 : 11.02.10 - klo: 21.11 »
on vai? ne on sellasta harmaata matskua kuitenkin...

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #24 : 11.02.10 - klo: 21.42 »
Hehe, joo sen unohdin mainita että Infernon kisamalleissa on teräksiset pinjonit ja lautasrattaat, VE:ssä on ne vinohammastetut sinkkip*skat jotka ei mulla ainakaan koskaan esim. GT:ssä hajonnut

Että en ihan kokonaan kyydistä pudonnut, puolikroppaa vaan laahas maata  :wink:

Jos siinä on kerta vinohampaiset, niin silloin ne on terästä ja erittäin kestäviä.
Samat diffit kuin GT, GT2, MP7.5US ja MP7.5US2 malleissa
Ei sillä viimeistelypinnoitteen värillä ole väliä, terästä ne on.

Ne sinkkip'skat tunnistaa ensin siitä että ne on suorahampaiset ja valetut.
(MP777:ssakin on samannäköiset suorahampaiset, mutta ne on teräksiset jotka kyllä on kestäviä.)

Niin ja parhaiten ne sinkkipainevalu lautaspyörä rattaat tunnistaa pinjonista, joka on kaksi osainen: akseli on teräksinen ja itse pinjoni hammasratas sinkkipainevalua.
(oikea neronleimaus ollu käyttää halvempaa materiaalia ja tehdä osa valamalla)
Ja näitä oikeasti käytetään vieläkin niissä halvimmissa MP7.5 Sp1,2,3&4 malleissa
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno ve
« Vastaus #25 : 11.02.10 - klo: 22.08 »
oukkis doukkis.. jees, samat on kuin noissa mainitsemissasi autoissa eli GT1 ja GT2 jne. eli teräksiset pinnoitteesta huolimatta siis..

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #26 : 12.02.10 - klo: 21.44 »
Nyt on Inferno VE tilattu ja ensiviikkoon täytyy odottaa että auton saa kotiin  :p.
Kannattaakos tuohon pistää diffiölyt heti alkuun sisään ja millaiset viskositeetit kannattaa laittaa näin alkuun eri diffeihin?
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno ve
« Vastaus #27 : 12.02.10 - klo: 22.19 »
makeeta..

kyllähän se kannattaa, siellä oli lähinnä voitelua mutta ei varsinaisia öljyjä.

5000-7000-2000 on aika perinteinen setup edestä taakse

tai no, mene nyt ajamaan ensin ja teet sen sitten myöhemmin

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #28 : 12.02.10 - klo: 22.55 »
makeeta..

kyllähän se kannattaa, siellä oli lähinnä voitelua mutta ei varsinaisia öljyjä.

5000-7000-2000 on aika perinteinen setup edestä taakse

tai no, mene nyt ajamaan ensin ja teet sen sitten myöhemmin

Harmi vaan kun Kuopiosta ei löydy sisärataa.Täytynee joku viikonloppu käydä Jyväskylän radalla koittamassa Inferno VE:tä ja pojatkin pääsis ihan radalle ajamaan Lazereillaan.. ,mutta viimeistää kesällä on pakko käydä Jyväskylän ulkoradalla mikäli ei Kuopioon saada rataa ensikesäksi..

Pari polttista on aiemmin talosta löytynyt ja nyt kun Infernosta saatiin sähkömalli niin jopa isäkin haluaa siirtyä sähköaikaan..  :azn: Kiitokset Mikalle diffisetupeista.
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno ve
« Vastaus #29 : 12.02.10 - klo: 23.10 »
no problemo ihan peruskamaahan tuo   :cool:

keskidiffin irroitus toisesta päästä on pikkasen perinteistä hankalampi, selviää kun saat auton, joten älä pidä sen kanssa turhaa kiirettä. onnistuu kyllä