Kirjoittaja Aihe: inferno ve/mp9e  (Luettu 298352 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno ve
« Vastaus #90 : 09.03.10 - klo: 16.20 »
Viikonloppuna meni kuhunkin diffiin 2kpl. lisää pikkurattaita ja öljyt meni 5k-7k-2k.
Tänään päivittyi servo Savöx:in 16kg digiservoon.

Noniin, tollahan mennään sitten jo kovaa. Kato jos vielä vaihtaisit tuon ohjauksen linkin kunnon vanttiruuviin niin ohjauksesta tulee tarkempi kovassa menossa.

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #91 : 09.03.10 - klo: 20.07 »
Viikonloppuna meni kuhunkin diffiin 2kpl. lisää pikkurattaita ja öljyt meni 5k-7k-2k.
Tänään päivittyi servo Savöx:in 16kg digiservoon.

Noniin, tollahan mennään sitten jo kovaa. Kato jos vielä vaihtaisit tuon ohjauksen linkin kunnon vanttiruuviin niin ohjauksesta tulee tarkempi kovassa menossa.

Jep Olet oikeassa. Tuohon linkkiin kiinnitin jo ensimmäisenä huomiota,että vaihtoon menee.
Servosaver vaihtuu vielä laakeroituun ennen "ajokautta".
Vastariboxin korotukseen servon vaihdon myötä oli "verhokiskon nipsunrullat" juuri passelit korkeudeltaan/kooltaan..ja ruuvit piti vaihtaa pidempiin.Savöx:in mukana tulleet vaimennin kumit laitoin myös paikalleen holkkien kera. :wink:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno ve
« Vastaus #92 : 09.03.10 - klo: 21.26 »
Hyvä hyvä.. täytyy itsekin jossain vaiheessa kokeilla myös krossina (osien vaihto GT:n ja krossin välillä nopea homma) .. etenkin jos pojat viittii järjestää kisoja M8e autoille, tosin corrin 4WD:n myötä voi olla vähän hataraa...

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #93 : 10.03.10 - klo: 13.00 »
Itseasiassa eipä tässä autossa juuri muuta olekaan mitä autoon kannattaa heti alkuun tehdä,kuin pikkurattaiden ja öljyjen lisäys diffeihin ja tuon servon jos päivittää metallirataiseen niin saa jo suht. kestävän auton.
Alkuperäisistä valetuista ohjauspaloistakin saa kyllä ihan hyvät jos käyttää laakeripesissä lukitetta ja laittaa shimmejä hexin alle kuten Ile jo mainitsi.

Onhan siinä sekin hyvä puoli että harrastuksen aloittaja saa heti alkuun pientä näprättävää ja tulee auton huolto siinä samalla sitten tutuksi ja mukavahan näitä on mekkailla.   :wink:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno ve
« Vastaus #94 : 10.03.10 - klo: 14.23 »
todellakin näin. italiassahan se paikallinen heebo ajoi tällä VE:llä melkein sekunnin sisään siinä missä polttiksellakin, ja siis se oli joku stara. tosin siellä radat on vähän sileämpiä kuin paikalliset perunapellot.

Samoja alkuperäisiä valettuja ohjauspaloja käytettiin 2000 luvun alkupuoli ihan täysin. Pieni klappi ei haittaa tässä ajossa.

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno ve
« Vastaus #95 : 11.03.10 - klo: 12.17 »
Foameilla.. nyt vois kokeilla jossain sisäbaanallakin..



Juskalle muuten kiitos noista Shell tarroista viime kesältä.
« Viimeksi muokattu: 11.03.10 - klo: 14.20 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno ve
« Vastaus #96 : 11.03.10 - klo: 21.59 »
Juuri äskettäin Espoon RC Centerin radalta kotiutuneena pääsin valvojan avustuksella (iso kiitos Voyager!) kokeilemaan tätä GT autoa kevyesti siinä drifting radan puolella -

voihan kick*some*butt !! Täytyy sanoa ettei vähään aikaan mikään RC auto ole säväyttänyt kuten tämä, älytön teho yhdistettynä sulavaan ulkomuotoon tuloksena hieno kokonaisuus.

Näillä olis varmasti mieletöntä talvisin päästellä jossain isommalla sisäbaanalla, mutta nyt odotellaan kesää ja kärpäsiä ja lisää testeja baanalla.

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno ve
« Vastaus #97 : 11.03.10 - klo: 23.17 »
Sanoinko myös "instant power" ?? Toi auto ei mieti - se lähtee ja lujaa. Toisin kuin 3-pala kytkimellä varustetut polttikset.

Läheltä katsottuna myös äänet olivat aika "scale".

Rocks  :evil:

Mika R

  • Vieras
Vs: inferno ve
« Vastaus #98 : 11.03.10 - klo: 23.31 »
Sain muuten just tilattua RC monsterilta sen pinjoni -adapterin 5mm akselille vaihdelaatikkoa varten! Odotettavissa "vakavia" nopeuksia Tattiksella kesällä.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno VE
« Vastaus #99 : 20.03.10 - klo: 10.55 »
Näköjään vanha juttu jo, mutta itse törmäsin siihen vasta nyt: Red RC

Kyosholta tulossa harjaton GT2 Inferno...



Edit: Näköjään Kyosho Amerikan sivuilla oli selkeät ohjeet aloittelijalle konversion tekemiseeen: Tech Tips
« Viimeksi muokattu: 20.03.10 - klo: 11.42 kirjoittanut Ile__ »
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #100 : 20.03.10 - klo: 18.04 »
OT: mitä Mikan profiilille on käyny?
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa OzKi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #101 : 20.03.10 - klo: 18.20 »
OT: mitä Mikan profiilille on käyny?

Lue tuolta viimeinen viesti.http://rc10.fi/index.php?topic=45447.120
HoBao Hyper 7, HoBao.21|Traxxas Rustler, Lrp 6900kv

Poissa maironi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #102 : 20.03.10 - klo: 18.44 »
Mika R, kunnon mies ja lähti noin vaan :embarrassed: :embarrassed: .  harmi... :cry:  harmi ku joku joutuu aina kärsimään näistä
Mopo on kiva. Auto on kiva. Mutta ärseessä on vaan sitä jotain :)

Poissa rottapaavo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #103 : 20.03.10 - klo: 19.11 »
Mika R, kunnon mies ja lähti noin vaan :embarrassed: :embarrassed: .  harmi... :cry:  harmi ku joku joutuu aina kärsimään näistä
:laugh:
taas ot
.

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #104 : 24.03.10 - klo: 17.36 »
No niin, inferno kävi eka kertaa ulkona kun parkkipaikan reunassa oli sulaa/kuivaa asfalttia.
Onhan se ihan pirteä menemään, tietysti kun kaverina on savage flux niin ei infernon meno ole niin näyttävää, keskidiffillä on tietysti osansa tähän. Ajettavuus on tietysti aivan erimaata, nätisti sai vietyä grp:n katurenkailla driftinkiä.
Hyvä maku jäi autosta, saa nyt nähdä kun meni pari kertaa läpi parinsentin syvyisestä ja kaksimetriä leveästä lätäköstä että ottiko nopari nokkiinsa :huh: eka kerran meni itsellä jarrutus pitkäksi ja toisella kerralla ajoi tytär kaasupohjassa suoraan lätäkköön.


Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #105 : 24.03.10 - klo: 17.40 »
sniifsnääfsnuuf... "Parkkipaikan reunassa oli SULAA/kuivaa asfalttia. Mites nyt noin  :mrgreen:

Joo, kannattaa se nopari suojata vedeltä, ennenku vesileikkeihin ryhtyy! Kaverilta menny jo yks nopari, ku ei suojannu :P
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #106 : 24.03.10 - klo: 20.24 »
sniifsnääfsnuuf... "Parkkipaikan reunassa oli SULAA/kuivaa asfalttia. Mites nyt noin  :mrgreen:

Joo, kannattaa se nopari suojata vedeltä, ennenku vesileikkeihin ryhtyy! Kaverilta menny jo yks nopari, ku ei suojannu :P

Niin siis joo eli jää vapaata asfalttia, ei tuo aurinko ihan vielä jaksanut sitä asfalttia sulatella :roll:.
En mä viittinyt sitä noparia suojata kun kuivaa banaa oli tarjolla (ja se yksi lätäkkö)

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno VE
« Vastaus #107 : 30.03.10 - klo: 14.45 »
Siinä on Kyoshon uuden mallinen IGW008 vaihteisto paikallaan GT VE:ssä...

Youtube linkki

Hyvin kuulee kun vaihtaa vaihdetta.

Youtube linkki jarrujen kans
« Viimeksi muokattu: 31.03.10 - klo: 04.21 kirjoittanut Ile__ »
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #108 : 08.04.10 - klo: 20.45 »
Tänään tuli vedettyä ekat akulliset pihalla ja oli kyllä todella hauskaa ajaa.
Edessä oli TCD diffi ja keskellä sekä takana vakiot.
Ajotuntuma oli lähinnä kuin takapotkuisella olisi ajellut ja hauskaa oli driftailla.
Saa nähdä miten ajotuntuma muuttuu kun saa keskellekin TCD:n Ei ollut toiseen TCD:hen laittaa Kyoshon omaa TCD-öljyä,joten sai vakiodiffi jäädä vielä keskelle.Voikohan siihen laittaa tilalle jotain muuta öljyä?

Parit kuvatukset pesun jälkeen  :azn:

« Viimeksi muokattu: 08.04.10 - klo: 21.28 kirjoittanut jekku »
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa skodakuski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #109 : 09.04.10 - klo: 07.18 »
Itselläni tämäkin auto löytyy,hauska peli kerrassaan.Minun "kisainsinööri" suositti noihin diffeihin lisärattaiden lisäksi eteen 5000,keskelle 3000ja taakse 1000 öljyjä,näistä varmaan on erilaisia mielipiteitä ihmisillä.

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #110 : 18.04.10 - klo: 03.47 »
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #111 : 02.05.10 - klo: 18.26 »
Käytiin tänään poikien kanssa ajamassa kuivalla ja isolla asfalttikentällä.Täytyy todeta että VE:llä oli aivan mielettömän hauskaa driftailla asfaltilla mutta liipasinsormessa on vielä harjoittelemista..Auto pyörähtää helposti ympäri jo puolikaasulla tosin auto on nyt säädetty enemmän takavetoiseksi.Hieman harmittaa kun tuli jätettyä uudenveroiset crossirenkaat eteen kun arvelin ettei ne paljoa kulu,mutta yksien akullisten aikana menivät tuohon kuntoon:  :grin: 
Kunnolliset asfalttirenkaat on kyllä hommattava.Siitä todella mahtava auto että samassa paketissa on täysverinen crossari ja silti meno asfaltilla,sekä driftailu on todella kivaa!

Moottorissa on uskomattoman paljon paukkuja pyörittämään painavaa kasia asfaltilla ihan miten vaan haluaa.Ensimmäistä kertaa saatiin kone kunnolla lämpeämäänkin ja ajoaikaa oli Orionin 4000:lla lipoilla n.24min.  :azn:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #112 : 15.05.10 - klo: 15.51 »
Tulipahan taasen rällättyä "pihabashausta" ja samalla testattiin miten nämä Orionin sähköt oikein lämpeää.Ulkoilma varjossa ihan riittävä kuskillekin: +26 astetta.
Lämpöjä mittailtiin niin ajon aikana sekä lopuksi ajon päätyttyä ja kieltämättä olen vakuuttunut Orionin sähköjen laadusta.Moottorista mitattiin korkeimmat lämmöt: n.+67 astetta,noparista:n.+45 astetta,sekä akuista noin.40,5 asteen lämmöt.
Sellainen mielikuva on näistä sähköistä jäänyt,että voisivat kestää jopa 6 kennoiset lipottimet..mutta jokainen kokeilee omalla vastuullaan..  :wink:
Pojan Rustlerista saatiin motti +97 asteeseen  :grin:

« Viimeksi muokattu: 15.05.10 - klo: 17.21 kirjoittanut jekku »
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #113 : 15.05.10 - klo: 17.21 »
Tuli mitattua nyt ensimmäistä kertaa Orionin lipojen kennokohtaiset jännitteet ajon jälkeen.
Lipo cut-offiin ei aivan ajettu ja toisen akun kennokohtaiset jännitteet oli:3,68 ja 3,69 ja toisessa akussa 3,70 ja 3,71  eli ilmeisesti kaikki OK? Paljonkohan on ns.normaaliheitto että ei tarvitse huolestua?
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #114 : 15.05.10 - klo: 20.19 »
On OK nuo jännitteet. Ei tarvi turhaan jännittää :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #115 : 15.05.10 - klo: 20.33 »
On OK nuo jännitteet. Ei tarvi turhaan jännittää :wink:

Millaisista heitoista muuten kannattaa alkaa huolestumaan? Nuo mainitsemani heitot on varmaan sitten melkolailla normaalia?
Ennen ajoa kennojen jännitteet olivat parinpäivän seisonnan jälkeen molemmissa akuissa tasan 4,158 volttia. 

edit:tai no jos pilkkua viilataan niin vilahteli näytössä välillä 4,157-4,158  :angel:
« Viimeksi muokattu: 15.05.10 - klo: 21.01 kirjoittanut jekku »
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #116 : 15.05.10 - klo: 20.57 »
Itselläni tämäkin auto löytyy,hauska peli kerrassaan.Minun "kisainsinööri" suositti noihin diffeihin lisärattaiden lisäksi eteen 5000,keskelle 3000ja taakse 1000 öljyjä,näistä varmaan on erilaisia mielipiteitä ihmisillä.

Voin omalta kohdaltani myös suositella "pihabashaajille" diffeihin esim.  10000 eteen 3000 keskelle ja 1000 taakse tai soveltaa itse,mutta kuitenkin periaatteella eteen paljon jäykempää kuin taakse..
tuolla tavoin saa taakse enemmän potkua ja sitä myötä on hauskempaa "pyöritellä"  :azn:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #117 : 15.05.10 - klo: 21.08 »
Kuopion Kyoshon myymälästä kertoivat että hyvään aikaan auton ostin:nyt on kuulemma niin paljon kysyntää ettei Kyosho pysty toimittamaan Inferno VE autoja tarpeeksi kysyntään nähden..
Ruotsissa on jo kuulema myyty autoja huikeat määrät.  :azn:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa rmakez

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #118 : 19.05.10 - klo: 10.36 »
On tämä auton valinta vaikeaa....
Pitkään ajettelin hankkia tuon dbx ve:n, mutta aloin sitten miettimään että olisi ehkä fiksumpaa hankkia kunnon auto samantien.
Ja luulisin että inferno ve olisi kuitenkin parempi ratkaisu pidemmän päälle.
Kysymys kuuluukin noista akuista, eli millä setillä porukka ajelee?
Tähänhän suositellaan 2x2s-4s väliltä vaihtoehtoja.  Saksan ebaystä saisi 4kpl 3s 2200mAh akkuja 57€, noita kun tilaisi kaksi settiä, niin olisi neljä pakettia ajamista.
Nuo on 25c/30c akkuja, eli 110A jatkuvaa ja 132A hetkellistä, riittääkö vai minkälaiset arvot pitäisi tällaiseen autoon olla?
Ongelmana sitten että tarvitsisi kaksi laturia ettei mene ihan odotteluksi...
MP9 tkie, st-usse,  Axial Ax-10,  1.9 Scale RR Sport

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve
« Vastaus #119 : 19.05.10 - klo: 15.52 »
25C purkuvirta riittää.Suosittelen kahta 2S akkua.Valinnanvaraa on 2S-lipoissa vaikka kuinka,kunhan mitat on kutakuinkin: 140x26x55 tai alle,niin kaksi 2S lipoa menee rinnakkain akkukoteloon.
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |