Kirjoittaja Aihe: inferno ve/mp9e  (Luettu 298388 kertaa)

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #240 : 16.06.11 - klo: 15.47 »
Varmasti hyvä valinta RTR-autoksi. Radio on todella hyvin käteen sopiva, 4 pariston ansiosta kevytkin ja löytyy myös EPA-säädöt.

Olinko eka jolla on jo VE Race Spec? :roll:






No joko Ilellä on kerrottavaa autosta?

VE race spec sarjan ohella vastaavaan nitro mallistoon ilmestyi tällainen. Jos olis T kisoja niin voisin ajatella.



Saa nähdä tuleeko tästäkin VE malli. Itsellä ei tietoa.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #241 : 16.06.11 - klo: 21.32 »
No joko Ilellä on kerrottavaa autosta?

Hyvä se on.
Tosin vaihdoin moottoripukin CNC-versioon, korin + siiven ja renkaat erilaisiin ja sähköiksi MMM combon ja 17kg digiservon. Vakaajat otin pois paikaltaan.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #242 : 16.06.11 - klo: 22.25 »
Mainiota  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa kappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #243 : 24.06.11 - klo: 09.21 »
Tutkiskelin tuota omaa Kyosho MP 9 "E" autoa taas kerran todetakseni että ei pääse mitään remonttia tekemään vieläkään. Autolla olen sähköistyksen jälkeen päästellyt radalla n. 60 akullista (4s/5800). Autoon on tullut havaittavaa klapia aavistuksen verran takahubien saranatapppien reikiin ja samoin etu c-palojen vastaaviin.
Pallonivelet ovat ihan ok kunnossa, pientä klapia, mutta oli niissä uutenakin. Laakereitakaan ei tarvi vielä vaihdella.

Vikoja on ollut seuraavasti tänä ajelu aikana: Kahdesti irronnut ohjauspalan kiinnitysruuvi (taitaa lukitteen päiväys olla ummessa), takaiskarin yläkiinnitysruuvi löystynyt kerran, raidetangon sisempi pallonivel yhden rajumman kaadon jälkeen pullahti pois paikoiltaan, en vaihtanut vaan "plumsautin" paikoilleen ja meno jatkui, takaspoileri haljennut mutta ei vaihtokunnossa. Siinä kaikki jotka liittyy alkuperäisiin vehkeisiin.

Renkaita on tietysti kulunut ja hajonnut (AKA, PL, GRP)

Sähköinä oli ensin Speed passion Cirtix R8 2500kv koneella (RF, ei enään listoilla), kesti muutaman akullisen rataa kiertää kunnes "suli". En edes osannut ajatella että noinkin surkeita vehkeitä on, jotka meikäläisen "köröttylyssä" ei kestä. Kerroin kotimaan myyjällekin ja en edes ruvennut mitään takuita vaatimaan, pääkallopaikalle kyllä laitoin moitetta. Ei vastausta, mutta ei myöskään tule yhtään tuon merkkistä tuotetta mulle enään.
Ruuvasin tilalle Hobbywing Xerunin  http://fi.eurorc.com/product/533/hobbywing-combo-for-18-scale-car--truck-150a-2000kv  (on ostettu ulkoa) ajatellen että sulatetaan tämä seuraavaksi. Tämäpä ei olekkaan sulanut, vaan on pelannut moitteetta. Kolmantena pakettina on Tekinin RX 8 http://fi.eurorc.com/product/10/tekin-rx8-bl-esc---4038-bl-motor-25d-1700kv-18-system (kiitokset Eurorc pojille hyvin sujuneesta kaupasta). Tämän viimeisen olenkin saanut jo kytkeä toiseen autoon. Minä yllätyin että tämä viimeinenkin on puhtaasti kiinalainen, mutta onhan nokian luuritkin.

Akkuja on 6 kpl joka on sopiva määrä, saa ajettua aina tarpeeksi yhdellä ratareissulla ilman lataamisia. Pehmeäkuorisia halpislipoja köytettynä pehmustettuun petiin hyvin kiinni. Hanskat ja mattopuukon olen pitänyt lähtökuopissa jos vaikka jonkun rysäytyksen jälkeen tekee oikosulkua, saa edes jotain pelastettua jos on nopea. Ei ole tarvinut vaan nuo kestää kyllä ihmeitä.

Autoa olen huoltanu ja säädellyt iskareiden osalta putsaamalla ja eri öljyjä kokeillen, renkaat osoittavat siihen suuntaa ja siinä asennossa kun ne on ollutkin alusta lähtien, poislukien takaaurauskulma. Joka ratareissun jälkeen olen tehnyt seuraavat toimenpiteet: Puhallus paineilmalla, vastari irti, pesu auton vahashamppoolla varovasti käyttäen pensseliä ja sientä, puhallus täysin kuivaksi , viimeiseksi CRC 5-56 vähä joka paikkaan ja huolellinen puhallus paineilmalla vielä. Auto näyttää seuraavana päivänä kuin uudelta, ainakin uudehkolta, ja kaikki liikkuu herkästi. Kun toimenpiteet on suoritettu niin auto näyttää puhalluksen jälkeenkin vähä kostealta, mutta yön yli kuivuttuaan ei jää sellaiseksi kun liuotteet on haihtunut.


Nyt alkaa jo sähkön suhina pikkasen kyllästyttämään, ja tekisi mieli vaihtaa polttomoottoria tilalle. Vaihtaisinkin jos radalla kävisi enemmin porukkaa, autonnostajia ja tankkaajia saattaisi siten olla myös vapaina. Sähkö on siitä hyvä kun saa ajaa aika paljon pidempään akullisella verrattuna tankilliseen, eikä nostelussa ole niin hätä. Molempi parempi, sano "ile" :wink: Eihän sitä tiedä vaikka kohta olisi toinen MP 9......
« Viimeksi muokattu: 24.06.11 - klo: 09.47 kirjoittanut kappi »

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #244 : 23.08.11 - klo: 18.47 »
Tänään tuli VE postiin. Hain sen, kasailin sitä ja kokeilin aluksi ajaa yhdellä 8.4 v NiMh akulla. Auto liikkui eteenpäin moitteettomasti. Sen jalkeen kokeilin kahdella 8.4 volttisella. Laitoin virran päälle noparista ja ohjaimesta. Servo käänsi pyöriä normaalisti mutta auto ei reagoinut kaasuun. Yhdellä akulla noparissa olevat punainen ja vihreä valo paloivat tasaisesti, mutta kahdella akulla ne vilkkuivat. Onko nopari ohjelmoitava kahdelle akulle erikseen ja miten? LiPo akut hommaan kyllä parin viikon sisällä, mutta ois kivaa, jos 2x8.4 akuilla vois siihen asti rullailla.
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa rcjkl.fi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #245 : 23.08.11 - klo: 21.21 »
Tänään tuli VE postiin. Hain sen, kasailin sitä ja kokeilin aluksi ajaa yhdellä 8.4 v NiMh akulla. Auto liikkui eteenpäin moitteettomasti. Sen jalkeen kokeilin kahdella 8.4 volttisella. Laitoin virran päälle noparista ja ohjaimesta. Servo käänsi pyöriä normaalisti mutta auto ei reagoinut kaasuun. Yhdellä akulla noparissa olevat punainen ja vihreä valo paloivat tasaisesti, mutta kahdella akulla ne vilkkuivat. Onko nopari ohjelmoitava kahdelle akulle erikseen ja miten? LiPo akut hommaan kyllä parin viikon sisällä, mutta ois kivaa, jos 2x8.4 akuilla vois siihen asti rullailla.

Akkujen kokonaisjännite ylittää nopeudensäätimen suurimman sallitun. Sallitut vaihtoehdot ovat 2x 7,2V NiMh tai 2x 7,4V LiPo.

rcjkl.fi / Teemu
Suomen virallinen Kyosho maahantuoja ja jälleenmyyjä. Traxxas -tuotteet, varaosat ja tarvikkeet Jyväskylästä. RC Play OutdooR ulkorata. www.rcjkl.fi / www.rcplay.

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #246 : 23.08.11 - klo: 21.49 »
Ok. Kiitos tiedosta. Mutta eikös 4s lipo, joka on 14.8v käy auton akuksi?
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa anqq

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #247 : 23.08.11 - klo: 21.59 »
Kyllä käy. Niinkuin edellinenkin viesti antaa ymmärtää.

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #248 : 24.08.11 - klo: 21.50 »
Noniin. Nyt on ekat akulliset ajeltu VE:llä. Onko muilla kokemuksia siitä, että kaasu pohjassa ajaessa auto pysähtyy yhtäkkiä. Matkaa voi jatkaa silloin, kun auto on pysähtynyt kokonaan ja jarrua on käytetty pohjassa. Se on kai joku ohjelmoitava juttu, mutta miten se ohjelmoidaan pois päältä. Pysähdyksiä tulee n.10 sek välein.
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa primeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Re: inferno ve/mp9e
« Vastaus #249 : 24.08.11 - klo: 22.02 »
Kuulostaa ihan siltä, että akun/akkujen virranantokyky ei riitä. Mitkäs sulla siinä on?

Sent from my Milestone using Tapatalk
Xray 808e | Venom Creeper | Chevrolet Silverado 2007 "axial"scale | Turnigy Talon V2
http://prmr.1g.fi

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #250 : 24.08.11 - klo: 22.04 »
Empä usko, kun välillä olen saanut sen pelittämään ihan normisti.
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #251 : 24.08.11 - klo: 22.13 »
Akun liitin rikki? Itsellä kun oli liitin lähes poikki, niin se teki just noin. Luulin että elektroniikassa on vika, no ei ollut.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #252 : 24.08.11 - klo: 22.18 »
Tarkistettu ja ehjä on. Jännäksi menee, kun saan sen välillä pois sillä, että painan kaasuliipasimen pohjaan ennen virtojen päälle laittoa ja pidän pohjassa jonkin aikaa.
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #253 : 24.08.11 - klo: 22.28 »
Joo, no ton takia en ajakaan sähköillä. Neuvokoon joku muu lisää  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa primeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Re: inferno ve/mp9e
« Vastaus #254 : 24.08.11 - klo: 22.35 »
Kerrohan nyt vielä mitkä akut sulla siinä on?

Sent from my Milestone using Tapatalk
Xray 808e | Venom Creeper | Chevrolet Silverado 2007 "axial"scale | Turnigy Talon V2
http://prmr.1g.fi

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #255 : 24.08.11 - klo: 22.40 »
Tällä hetkellä ajelen 8.4 v NiMh akulla, kun 4s lipo on tilauksessa :grin: Voiko se muka vaikuttaa siihen? Ja eniten mua ihmetyttää se kun saan jotenkin laitettua sen välillä pois.
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa primeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Re: inferno ve/mp9e
« Vastaus #256 : 24.08.11 - klo: 22.44 »
Helpostikin vaikuttaa. Ja onkohan vielä mahdollisesti noparissa lipo cutoff päällä? Jännitteet kun tippuu alle rajan, niin siitä seuraa juurikin tuollainen reaktio lipoillakin, riippuen tietysti säätimestäkin.

Sent from my Milestone using Tapatalk
Xray 808e | Venom Creeper | Chevrolet Silverado 2007 "axial"scale | Turnigy Talon V2
http://prmr.1g.fi

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #257 : 24.08.11 - klo: 22.58 »
Se tekee sitä myös silloin, kun akku on täynnä. Löytyisköhän tohon nopariin mitään manuaalia netisttä?
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #258 : 24.08.11 - klo: 23.17 »
Niin ja mites toi LiPo cut off kytketään pois?
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #259 : 25.08.11 - klo: 10.15 »
VE vakiosäädin ohjelmointi vaatii ohjelmointiboksin:
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=07.65020&BildLopNr=01
Manuaalista pitäis selvitä saako cutoffin pois päältä ilman tätä, tuskinpa.
VE on kuitenkin nimenomaan tarkoitettu lipo akuille.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa speed

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #260 : 25.08.11 - klo: 14.29 »
Tällä hetkellä ajelen 8.4 v NiMh akulla, kun 4s lipo on tilauksessa

Pitäiskö tossa kuitenkin olla 2 akkua? Eli jännite se n 14V?
Jos näin on, ei yksi 8.4V akku riitä.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #261 : 25.08.11 - klo: 14.55 »
piti nyt oikein katsoa manuaalista
http://www.kyosho.com/jpn/support/instructionmanual/buggy/pdf/30875_INFERNO_VE_IM_m.pdf

viisi tapaa mainitaan manuaalissa (liittimet yhdelle ja kahdelle akulle tulee auton mukana)

1) 7.2V nimh min. 3300 mAh

2) 7.4V 2S lipo

3) 11.1V 3S lipo

4) 2 x 7.2V nimh min. 3300 mAh

5) 2 x 7.4V 2S lipo

8.4V akkua ei mainita ja muiden tapojen käyttöä vähän niinkuin käyttäjän omalla vastuulla
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #262 : 25.08.11 - klo: 16.41 »
piti nyt oikein katsoa manuaalista
http://www.kyosho.com/jpn/support/instructionmanual/buggy/pdf/30875_INFERNO_VE_IM_m.pdf

viisi tapaa mainitaan manuaalissa (liittimet yhdelle ja kahdelle akulle tulee auton mukana)

1) 7.2V nimh min. 3300 mAh

2) 7.4V 2S lipo

3) 11.1V 3S lipo

4) 2 x 7.2V nimh min. 3300 mAh

5) 2 x 7.4V 2S lipo

8.4V akkua ei mainita ja muiden tapojen käyttöä vähän niinkuin käyttäjän omalla vastuulla

Siiis mitä?! Ihanko oikeasti tuota autoa voi ajaa yhdellä 7,2V nimhiakulla? Jotta saavutettaisiin edes jossain määrin järkevä teho tulisi tuosta akusta repiä vähintään 100-200 A virtaa mikä on nopeasti arvattuna n. 2-4 kertaa enemmän mitä nimheistä tulee.

 - Hount

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #263 : 25.08.11 - klo: 17.32 »
Niin ja aina kun kaasu pätkii, noparissa punainen valo vilkkuu ja vihreä valo pätkii. Mitäköhän se tarkoittaa?
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa speed

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #264 : 25.08.11 - klo: 17.41 »
Niin ja aina kun kaasu pätkii, noparissa punainen valo vilkkuu ja vihreä valo pätkii. Mitäköhän se tarkoittaa?

Mahtaisko toi nopari kuvitella, että siellä on tyhjä 3s lipo.
 

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #265 : 25.08.11 - klo: 17.49 »
Ajatuksissani kirjoittelin vähän väärin. Siis punainen valo vilkkuu ja vihreä valo palaa tasaisesti.
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #266 : 25.08.11 - klo: 18.36 »
Ajatuksissani kirjoittelin vähän väärin. Siis punainen valo vilkkuu ja vihreä valo palaa tasaisesti.

Lainaus
ESC red LED flashing
•    Battery empty or defective, recharge or replace
battery.
@ http://images.rcuniverse.com/forum/upfiles/11413/Qo39728.pdf

Eli nopari luulee akun olevan tyhjä. Lukaise tuo läpi ja vaihda nopari pois akun automaattitunnistukselta. MUTTA! Kun hommaat ne lipot, niin älä unohda laittaa noparia takaisin lipoasentoon, muuten tuhoat uudet akkusi pahimmassa tapauksessa ensimmäisella ajokerralla.

Näemmä ei tunnista oikein sun akkuja ja luulee niiden olevan tyhjät. Muutenkin kaikki automaattitunnistukset on paha hyi-hyi! esim. 6S akun jännite tyhjänä on n. 19 V. 5S akku täytenä on taas 21 V. Jos käytät nopeudensäätimen sammuksissa niin se luulee 6S akun vaihtuneen 5S akkuun ja antaa kuskin ajaa akun kerrasta rikki!

Okei tuo Vortex 8 ei kelpuuta kuin maksimissaan 4S akkuja, niin ongelma ei ole niin paha... Tosin sielläkin on mahdollista leiskauttaa 4S akku rikki laakista, kun käyttää noparin sammuksissa akun loppupäässä. Tai vaihtoehtoisesti nopeudensäädin ei koskaan anna ajaa 3S akkua loppuun ellei sitä pura ensin vähän ettei nopari tunnista akkua tyhjäksi 4S akuksi.

AHAA! Vortex 8 noparissa et voi säätää akun tunnistusta pois automaatilta mihinkään tiettyyn kenno tai jännitemäärään! Tuolla on vain kaksi vaihtoehtoa. Automaatti ja NiMh... Nimhimoodissa tuhoat lipot 100% varmuudella ja Automaatilla olet tosiaankin automatiikan armoilla.

Koitin kerran säätää tuollasta Vortex 8:ia tuolla säätöboksilla, mutta joko boksi tai nopeudensäädin oli rikki, koska manuaalin kanssakaan ei tuosta ottanut mitään selkoa.

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 25.08.11 - klo: 18.39 kirjoittanut Hount »

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #267 : 25.08.11 - klo: 18.59 »
Eli aina kun ajan autolla ja kaasu pätkii, niin säädin on LiPo lle soveltuvalla asetuksella? Mutta kun saan sen pois, niin LiPo lla ei voisi silloin ajaa. Taitaa aina akkua vaihdettaessa mennä tuo pätkivä "asetus" päälle.
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #268 : 25.08.11 - klo: 20.32 »
Eli aina kun ajan autolla ja kaasu pätkii, niin säädin on LiPo lle soveltuvalla asetuksella? Mutta kun saan sen pois, niin LiPo lla ei voisi silloin ajaa. Taitaa aina akkua vaihdettaessa mennä tuo pätkivä "asetus" päälle.

Ei, vaan se asetus pysyy siellä nopeudensäätimessä kunnes asetat sen itse käsin toiseen asentoon.

Automaattiasento tarkoittaa sitä että nopeudensäädin yrittää arvailla virtojen kytkemishetkellä autossa kiinni olevan akun sen hetkisestä jännitteestä että mimmoinen akku sinulla on siellä kiinni. Ja nyt kun käytät 8,4 V nimellisjännitteellä olevaa NiMh akkua (todellisuudessa akun jännite on täytenä ja kuormaamattomana hieman yli 10 V) niin nopeudensäätimesi luulee että siellä on 3 S lipo (nimellisjännite 11,1 V todellisuudessa täytenä ja kuormaamattomana 12,6 V, ja tyhjänä n. 9,3)

Nyt kun ajat tuosta NiMh akustasi hieman pois, niin nopari vetää lipo cuttoffin päälle koska se ei halua tuhota 3S lipo akkua.

Kun asetat nopeudensäätimeen NiMh moodin, niin se ei liiemmin katko alhaisen jännitteen takia, vaan sinun pitää itse arvioida milloin akku on tyhjä (heti kun huomaat hiipumista niin hommat seis!)

Mutta jos unohdat nopeudensäätimesi NiMh moodiin ja laitat kiinni lipottimet, niin todennäköisesti tulet ensimmäisellä ajokerralla ajaneeksi akut liian tyhjiksi ja tuhonneesi kertaheitolla uudet lipot.

Suosittelen että heivaat tuon NiMh- akun tuon auton luota ja ajat vain lipoilla joiden virranantokyky on tuon auton painolle ja tehoille paaljon paremmin sopiva.

 - Hount

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: inferno ve/mp9e
« Vastaus #269 : 25.08.11 - klo: 20.43 »
Ok. Luulin että LiPot tuhoutuu sen takia, että ajaa väärällä asetuksella. Eipä ole paljon tietoa näistä nykysäätimistä, kun pelkästään polttisten parissa olen ollut useamman vuoden ennen VE:tä
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5