Kirjoittaja Aihe: Starttiboksi  (Luettu 112928 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Starttiboksi
« Vastaus #60 : 05.10.04 - klo: 13.31 »
Lainaus käyttäjältä: "SLem"
Itsellä oli aikoinaan Unistart 2000 ja oli Italialaisen Radiosistemin tuotantoa. Päästi sitten uutta konetta startatessa savut ulos ja nykyinen laite onkin sitten pari pykälää järeämpi. Voimaa löytyy kuin vähän suuremmassakin kylässä. Ja moottorin voi helposti kääntää pitkittäin tai poikittain, eli sopii useammalle autolle -> on/off-road.
Tämän uuden boxin joskus RC-Pisteestä ostin...

edit: Anteeksi kämmäykseni. Omani olikin Unistart 2000 eikä Universal 2000 mitä ensin väitin. Korjattu...


Joo, Unistart taisi olla tosiaankin, mutta samasta laitteesta on kyse(?) Radiosistemi eli samasta osoitteesta tulee kuin Cronon autot. Mulla toi on toiminut ihan ok, myös tiukkojen koneiden kanssa kun ekaks vähän lämmittää ja avaa tulppaa kun kone on sisäänajamatta. Minusta hinta/laatu ihan ok.

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #61 : 05.10.04 - klo: 14.11 »
Kyllä löytyy Universaali boxi, mutta yhdellä moottorilla aika kesy, laitoin siihen 2kpl wyrtin akkuporakoneen moottoria. Ja nyt on pelkona, että jos tulee mahdollinen pensalukko niin kiertokanki saattaa korkata. Meinaan voimaa on.

T:Rami

mut,mut Tomssonilla joku pieni 1/10 touring boxi kahdella 550 motilla ja se on HYVÄ. Merkkiä en muista
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa SLem

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #62 : 05.10.04 - klo: 17.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"


Joo, Unistart taisi olla tosiaankin, mutta samasta laitteesta on kyse(?) Radiosistemi eli samasta osoitteesta tulee kuin Cronon autot. Mulla toi on toiminut ihan ok, myös tiukkojen koneiden kanssa kun ekaks vähän lämmittää ja avaa tulppaa kun kone on sisäänajamatta. Minusta hinta/laatu ihan ok.

Lainaus käyttäjältä: "Jöördis"
Kenelläkään tällaista boxia?
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXNL62&P=0

Kyllä vaan kyse on samasta laitteesta. Ainakin saman näköinen.
Oli kanssa moottori lämmitetty ja tulppa auki mutta silti laski boxi savut pihalle. :?

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
Apuva....
« Vastaus #63 : 05.10.04 - klo: 18.48 »
ja sit se boxi johon eurot voi laittaa kiinni ilman että tunkee lapasensa p****an...???
Toi moottori juttu jäi mietityttämään...  kumpi on parempi ratkaisu,2x550 vai 1x770 motti?

Miten tuon boxin toiminta menee....  kun autoa painaa kumipyörää vasten niin lähteekö boxin fillari pyörimään ennen ku vauhtipyörä osuu siihen,vai vasta kun osuma on tullut?  jälkimmäisellä luulis saavan savut helpostikin boxista ulos...  
Kertokaapas viisaammat kumpi on se ihan oikea tapa säätää boxin kytkin?
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Re: Apuva....
« Vastaus #64 : 05.10.04 - klo: 18.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Jöördis"
ja sit se boxi johon eurot voi laittaa kiinni ilman että tunkee lapasensa p****an...???
Toi moottori juttu jäi mietityttämään...  kumpi on parempi ratkaisu,2x550 vai 1x770 motti?

Miten tuon boxin toiminta menee....  kun autoa painaa kumipyörää vasten niin lähteekö boxin fillari pyörimään ennen ku vauhtipyörä osuu siihen,vai vasta kun osuma on tullut?  jälkimmäisellä luulis saavan savut helpostikin boxista ulos...  
Kertokaapas viisaammat kumpi on se ihan oikea tapa säätää boxin kytkin?


Ennenku vauhtipyörä osuu.

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #65 : 05.10.04 - klo: 18.54 »
Monetkohan savut on otettu väärällä säädöllä.....

Viisasta lienee antaa kumifillarin kelata vauhti ensin ja sit vasta pelit pärisemään..  ??
Hyrrävoima taitaa säästää boxin moottoreita :D  :lol:
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa screed

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #66 : 03.08.05 - klo: 14.02 »
waaaanha topic, mutta kumminkin.. suositelkaas jotain gs stormiin sopivaa starttiboksia!!? vetostartti meni jo ekana päivänä rikki :( (yks suunta laakeri)
mugen mbx-4 / hobao 21 8port / sanwa / hitec

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #67 : 03.08.05 - klo: 14.04 »
HoBaon isomoottorinen boxi... Sanderssonasta tai Iso-Hepasta.

Halpa ja vahvempi kuin monet mukamas paremmat ja kalliit boxit.

Poissa ppkujala

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.kolumbus.fi/pasi.kujala
Starttiboksi
« Vastaus #68 : 04.08.05 - klo: 09.29 »
GS:llä on ihan omakin boksi jota saa näppärästi Hobbylinnasta.
Ihan toimiva peli on olut kun perheen kolmea autoa sillä olen käynnistellyt.
Kyosho Inferno MP777 SP1 - MP7.5 Sports - DX II - GS Storm
Futaba - JR - Hitec  Lasten kanssa radalla = iltalenkki isille :-)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #69 : 04.08.05 - klo: 09.44 »
Ei vääntöä paljon mitään.
Mainitsemani boksi on yksi vahvimmista ja silti todella halpa.

Ja sillä ei ole mitään väliä onko se boxi samaa merkkiä kuin auto.

Omalla boxilla on starttailtu ties kuinka montaa autoa ja erittäin moni kone on sisäänajettu tuolla käynnistäen.
Esim Salon kisoissa tartti ekaan erään lainata kaverilta boxia... Ei paljo jaksanu pyörittää vaikka on suht paljon ajettu Novarossi.

Heti kun oman boxin sai niin johan pyöräthi ilosesti.

Poissa ppkujala

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.kolumbus.fi/pasi.kujala
Starttiboksi
« Vastaus #70 : 04.08.05 - klo: 09.50 »
Totta toinen puoli...
Itse olen käynnistellyt paria Kyöstiä ja yhtä Stormia tuolla GS:n boxilla.
Ei se mikään älytön voimapesä ole - vaikka tosin henkilökohtaisia kokemuksia muista starttilaatikoista ei olekkaan.
Riittää se kuitenkin perus Stormin käynnistelyyn vetostartin sijasta.
Kyosho Inferno MP777 SP1 - MP7.5 Sports - DX II - GS Storm
Futaba - JR - Hitec  Lasten kanssa radalla = iltalenkki isille :-)

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #71 : 04.08.05 - klo: 10.43 »
minä käytän LRP:n boxia, siinä on ruutia ihan älyttömästi , pieni kokoinen ja halpa.

niitä myy esim. power racing
Racers Group Finland Team

Mika R

  • Vieras
Starttiboksi
« Vastaus #72 : 04.08.05 - klo: 10.50 »
Radiosistemi.it :n (=Crono) starttiboxia olen käyttänyt viim 4 vuotta eikä edes kiekkoa ole tarvinnut vaihtaa (ostettu Tieto-Nikkarista 115e) . En väitä että ja halvin ja paras mutta ainakin kestää kovaa käyttöä ja olen nähnyt näitä oransseja laatikoita muillakin, olikohan se Jerrylläkin sama.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #73 : 04.08.05 - klo: 11.39 »
Lainaus käyttäjältä: "juska"
minä käytän LRP:n boxia, siinä on ruutia ihan älyttömästi , pieni kokoinen ja halpa.

niitä myy esim. power racing


Oli meinaan LRP: boxi jolla ei meinattu saada mun konetta käyntiin... Ei jaksanu pal pyöritellä.

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #74 : 04.08.05 - klo: 11.42 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "juska"
minä käytän LRP:n boxia, siinä on ruutia ihan älyttömästi , pieni kokoinen ja halpa.

niitä myy esim. power racing


Oli meinaan LRP: boxi jolla ei meinattu saada mun konetta käyntiin... Ei jaksanu pal pyöritellä.


sit on kyl pyörä ottanu pohjalevyyn kiinni, meinaan sillä mun boxi kyl lähtee mikä vaan käymään eikä sit oo ees viritelty
Racers Group Finland Team

Poissa screed

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #75 : 04.08.05 - klo: 12.29 »
Lainaus käyttäjältä: "ppkujala"
GS:llä on ihan omakin boksi jota saa näppärästi Hobbylinnasta.
Ihan toimiva peli on olut kun perheen kolmea autoa sillä olen käynnistellyt.


mitä hintaa hobbylinna pitää sillä? oon mailannu sinne, mutta eihän ne vastaa.. en oo saanu aikaseks soittaakkaa, ku ei ole niin tulenpalava hätä..

e: no vastashan ne.. hinta tais olla 89e.. pian lähtee tilaus hobbylinnasta, mutta starttiboksia en vielä ainakaa tilaa..
mugen mbx-4 / hobao 21 8port / sanwa / hitec

Poissa JES

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #76 : 08.08.05 - klo: 22.19 »
Niinpä niin.
Itse tein boksin lennokkistartterista, vanerista ja 7aH hyytelöakusta kolme vuotta sitten ja siihen loppui ongelmat. Vääntöä on kuin pienessä kylässä, eikä rämise ja on suoraveto, joten ei ole huoltokohteita. Sen kun vaan pitää ja päästää! Hintakaan ei päätä huimaa kun jäi alle viiden kympin. Kooltaan boksi on hieman pienempi kuin useimmat tehdastekoiset, vaikka sisältääkin akun.

Ei muuta kuin pieni sisäinen puuseppä esiin ja boksin tekoon. takaan ettette kadu.

Poissa JES

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #77 : 08.08.05 - klo: 22.20 »
Niinpä niin.
Itse tein boksin lennokkistartterista, vanerista ja 7aH hyytelöakusta kolme vuotta sitten ja siihen loppui ongelmat. Vääntöä on kuin pienessä kylässä, eikä rämise ja on suoraveto, joten ei ole huoltokohteita. Sen kun vaan pitää ja päästää! Hintakaan ei päätä huimaa kun jäi alle viiden kympin. Kooltaan boksi on hieman pienempi kuin useimmat tehdastekoiset, vaikka sisältääkin akun.

Ei muuta kuin pieni sisäinen puuseppä esiin ja boksin tekoon. takaan ettette kadu.

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #78 : 09.08.05 - klo: 10.13 »
Lainaus käyttäjältä: "JES"
Niinpä niin.
Itse tein boksin lennokkistartterista, vanerista ja 7aH hyytelöakusta kolme vuotta sitten ja siihen loppui ongelmat. Vääntöä on kuin pienessä kylässä, eikä rämise ja on suoraveto, joten ei ole huoltokohteita. Sen kun vaan pitää ja päästää! Hintakaan ei päätä huimaa kun jäi alle viiden kympin. Kooltaan boksi on hieman pienempi kuin useimmat tehdastekoiset, vaikka sisältääkin akun.

Ei muuta kuin pieni sisäinen puuseppä esiin ja boksin tekoon. takaan ettette kadu.


ja lukeeko siinä kyljessä novarossi :mrgreen:
Racers Group Finland Team

Mika R

  • Vieras
Starttiboksi
« Vastaus #79 : 09.08.05 - klo: 10.23 »
niin, jos ei lue novarossi niin sitä ei voi käyttää kisoissa  :mrgreen:  :mrgreen:

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #80 : 09.08.05 - klo: 10.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
niin, jos ei lue novarossi niin sitä ei voi käyttää kisoissa  :mrgreen:  :mrgreen:

lähinnä miestä jäljitin :roll:
Racers Group Finland Team

Mika R

  • Vieras
Starttiboksi
« Vastaus #81 : 09.08.05 - klo: 12.38 »
aha.. toi olikin vaan hölmö läppä kuten arvaat, sorry vaan

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #82 : 09.08.05 - klo: 13.38 »
no eikä ollut, sehän on totta :wink:
Racers Group Finland Team

Poissa JES

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #83 : 09.08.05 - klo: 20.05 »
joo.
lukee siinä njova rjossi.
arvasit oikein juska.

Mika R

  • Vieras
Starttiboksi
« Vastaus #84 : 09.08.05 - klo: 20.58 »
hah hah, ai tollanen homma  8)

Poissa kristian

  • Jäsen
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #85 : 12.08.05 - klo: 23.14 »
http://www.hobao.fi/fi/main.php?mod=prod&prod_id=240
no onkos toi hobaon "mini"-starttiboksi sitte ollenkaan hyvä boksi.. akkuina käyttäis mieluiten jotai pötkö-akkuja, minkälaisia?
jep jep

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #86 : 12.08.05 - klo: 23.27 »
No se saattaa pyörittää moottoria kauan, ennenkuin auto lähtee käyntiin :wink: .
- Tapsa

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #87 : 12.08.05 - klo: 23.55 »
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
No se saattaa pyörittää moottoria kauan, ennenkuin auto lähtee käyntiin :wink: .


No se saattaa olla pyörittämättä moottoria lainkaan, ennenkuin ostaa isommalla moottorilla varustetun ja auto lähtee käymään.

No sisäänajo ainakin voi olla kireimmillä moteilla aika itkun takana tolla pienemmällä moottorilla varustetulla.

 - Hount

Poissa Jussi_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #88 : 13.08.05 - klo: 11.05 »
Eihän tolle uudelle supercool-boksille ole eri moottorivaihtoehtoja.
Pikkuautot myyty:(

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #89 : 13.08.05 - klo: 12.52 »
Mä ostin itelleni kyöstin boksin ja siinä on kaksi moottoria :wink: . Mistä sais tohon boksiin suhteellisen edullisen akun :?:  :? .
- Tapsa