Kirjoittaja Aihe: Starttiboksi  (Luettu 112941 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jussi_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #90 : 13.08.05 - klo: 13.13 »
Bilteemasta.
Pikkuautot myyty:(

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #91 : 13.08.05 - klo: 13.14 »
Okei :) .
- Tapsa

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #92 : 13.08.05 - klo: 20.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Jussi_"
Eihän tolle uudelle supercool-boksille ole eri moottorivaihtoehtoja.


Eh... Sori, katsoin väsyneenä että puhuttiin HoBaon pikkumoottorisesta vs isomoottorisesta. Tuosta ministarttiboksista ei ole mitään kokemuksia, joten pidän pääni kiinni.

 - Hount

Poissa kristian

  • Jäsen
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #93 : 16.08.05 - klo: 18.23 »
No löysitkö tapsa92 biltemasta hyvän akun.. jos oot sen jo hommannu, niin minkälaisen/hintasen
täytyis itsekkin varmaa hankkia samanlainen starttiboksi.. tai jos joku haluis ehdottomasti suositella jotain parempaa :wink:
jep jep

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #94 : 16.08.05 - klo: 18.43 »
En ole kerennyt vielä käydä biltemassa, mutta oon menossa lähiaikoina käymään siellä :wink: . Minkäköhänlaiset liitokset niissä moottoripyörän akuissa on :?: .
- Tapsa

Poissa Dustbin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/dustbin/kuvat/
Starttiboksi
« Vastaus #95 : 16.08.05 - klo: 19.54 »
Oli pakko pistää boksiin vähän tuninkia.. Siniset ledivalot =)

http://koti.mbnet.fi/dustbin/starttiboksi1.JPG
http://koti.mbnet.fi/dustbin/starttiboksi2.JPG

Vasemmanpuoleinen ledi palaa aina virran ollessa päällä, oikealla oleva taas ainoastaan moottorin ollessa päällä. Ledien lisäksi laitoin moottoriin häiriönpoistajat ja korvasin originaalin johdon paljon paksummalla 4mm2 piuhalla.
XRAY T1FK'05 + SS8.5 PRO, HoBao Hyper 7 + V-spec

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #96 : 16.08.05 - klo: 20.20 »
Onko muilla Asson tai thunderin starttiboksia?

Ne on ilmeisesti identtisiä... Mulla on asson boksi ja
mun mielestä se on tosi hyvä, renkaankin saa
kolmeen eri asentoon ja voi käyttää 12V autonakusta
tai laittaa kaks pötköakkua.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #97 : 16.08.05 - klo: 22.49 »
Voiko tuota "mini starttiboxia" käyttää hyvin Hyperissä koska sen hinta houkuttelee?  :)

Poissa kristian

  • Jäsen
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #98 : 17.08.05 - klo: 19.03 »
Siinä ei ole kuulemma paljoo voimaa..(lue aikaisemmat viestit)
jep jep

Poissa kristian

  • Jäsen
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #99 : 25.08.05 - klo: 18.57 »
Oliskos jollain neuvoja tohon boksilla käynnistämiseen. Ite oon ehtiny vasta parit ajot käynnistää, mutta eipä käynnistyny nii nopeesti ku vetämällä..
syitä voi olla monia.,ryyppyäki saatto tulla liikaa, ku se niin kovaa pyörii se moottori sillo.. kannattaisko kaasua painaa käynnistäessä tai jotai?
jep jep

Poissa Jari10

  • Tulokas
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #100 : 25.08.05 - klo: 19.51 »
Tuosta mini startti boksista on näköjään ollu puhetta, itse voin kokemuksesta sanoa että jaksaa käynnistää.

aluks kokeilin ihan sisätiloissa miten se jaksaa pyöritellä tuota juuri sisäänajettua hobaon rtr konetta, boksi hyyty samantien kun yritti käynnistää.
No vikahan oli käyttäjässä niinkun yleensä, olin sen olevinaan säätäny että otti just hyvästi vauhtipyörään kiinni.

Tosiasiassa otti hiukan kiinni pohjalevyyn ja siitä syystä ei jaksanu pyörittää kunnolla.

Pienen säätelyn jälkeen tuntuu että poweria on jo liiankin kanssa, eli pyörittää 12v auton akulla todella hyvin konetta.

pakettiin kuuluu

750 motti
piuhat 12v akkuun liittämiseen
piuhat ja paikat boksin pohjassa kahdelle 7.2v akulle
(akkuja ei tosin tule mukana,joten niitä en ole testannu)

Taka ohjureissa ei riittäny oikein säätö että saisi kumin kohdistettua hvin vauhtipyörään.
Hyvin kohdistuu pelkillä etu ohjureillakin , joten en ole vielä poraillu taka ohjureille parempia paikkoja.

Mitä tuohon boksilla käynnistämiseen tulee niin itse olen huomannu hyväksi että ensin ottaa pakoputkeen menevän letkun irti, ja puhaltaa paineta tankkiin sen verran että näkee polttoaineen menevän kaasariin.
Tähän ois varmaan hyvä käyttää jotain apuvälinettä kuten jotain ruuttaa tms  :D
syy miksi puhaltelen on että,melko usein ei jaksa lähteä nostamaan ainetta kaasariin kuivalla koneella. ja kuivan koneen pyörityshän ei tee ikinä hyvää koneelle.

Melkoista myrkkyähän tuo metanoli on että en suosittele ketään sitä yrittämään ilman apuvermeitä vahinkojen välttämiseksi.

No kuitenkin kun on polttoaine saatu kaasariin , niin hehku kiinni antaa sen jonkun sekkunnin hehkuttaa ja eikun starttia pikkasen ohjaimesta kaasua ja yleensä lähtee heti käyntiin.

Tapoja on varmasti yhtä monta kuin käyttäjiäkin, mutta tämän olen itselläni huomannu toimivaks.

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #101 : 28.08.05 - klo: 17.14 »
Lainaus käyttäjältä: "kristian"
Oliskos jollain neuvoja tohon boksilla käynnistämiseen. Ite oon ehtiny vasta parit ajot käynnistää, mutta eipä käynnistyny nii nopeesti ku vetämällä..
syitä voi olla monia.,ryyppyäki saatto tulla liikaa, ku se niin kovaa pyörii se moottori sillo.. kannattaisko kaasua painaa käynnistäessä tai jotai?

Mikä starttiboxi sulla on ja mitä akkuu käytät ja mitä akku+boxi tuli maksamaan?

Mika R

  • Vieras
Starttiboksi
« Vastaus #102 : 28.08.05 - klo: 18.07 »
ehdottomasti..kaasua pumpataan siinä käynnistäessä .. auttaa lähtemään.. tällöin ei haittaa vaikka vähän ryypyttäis liikaakin... riittävän pitkään vaan ja antaa kaasua samalla..hehku pitää olla latingissa tietty (suosittelen virtapaneelia) .. sitku ton oppii niin lähtee ekalla..tekniikkalaji

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #103 : 28.08.05 - klo: 18.24 »
Mistä sais tollasen (edullisen) hehkupaneelin, joka käy kyöstin boksiin :?: . Kun käyn lähipäivinä  tuolla bilteemassa, niin kun ostan boksiin akun, niin mistä tiedän kuinka paljon pitää olla amppeereita ja mitkä liitokset siinä akussa pitää olla, että saisin sen iskettyä sen boksiin :?  :?: . Onko niitä akkuja tietynkokosia, tohon boksiin :?: .
- Tapsa

Poissa Pinkki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #104 : 28.08.05 - klo: 18.58 »
Omassa boksissa on partcosta ostettu lyijyhyytelöakku jossa on 7ah ja hyvin toimii. Biltemasta löytyy





hintaan 12,90.
 Mittasin oman akun ja oli samankokoinen,niin olettaisin tuonkin sopivan vaikkakin mulla on eri boksi. Suosittelen silti mittaamaan sen tilan mihin se akku tulee ennen sen ostamista.

Siihen  tarvii sit oikeanlaisen laturin viel lisäks luonnollisesti.
Diipa daapa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #105 : 28.08.05 - klo: 19.00 »
Paljos sellanen laturi maksaa, bilteemasta kai saa :?  :?: .
- Tapsa

Poissa Pinkki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #106 : 28.08.05 - klo: 19.17 »
7,90e on tää  

Ton pitäis sopia,mut kysy kuitenkin henkilökunnalta varmistus että sopii.

Tässä vielä sen akun mitat: mm: 151 x 65 x 94 (PxLxK)
Diipa daapa

Poissa J-P

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #107 : 28.08.05 - klo: 19.23 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Onko muilla Asson tai thunderin starttiboksia?

Ne on ilmeisesti identtisiä... Mulla on asson boksi ja
mun mielestä se on tosi hyvä, renkaankin saa
kolmeen eri asentoon ja voi käyttää 12V autonakusta
tai laittaa kaks pötköakkua.


Jep jep, käyttöön on tulossa tuo TT:n rosterirunkoinen boxi. Kahdella 6-kennosella pötköakulla pyörittelee oikein kivasti. Ihan käyttökokemuksia tulee ensiviikolla kun saan 1:1 autoon nokkaremmin vaihdettua(meni hampaat taasen, onneksi mahtuu kone pyörimään), liikkumin kaluston kanssa on muilla tavoilla "vähän" hankalaa.

Ohessa kuva ko. värkistä.

http://img374.imageshack.us/img374/2576/ttstarttiboxi1zq.jpg
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #108 : 28.08.05 - klo: 19.31 »
Tuo TT:n poksi on ihan hyvä/nätti peli ja autokin istuu siihen ihan sairaan nätisti/helposti!
Kannattaa vaan varoa, ettei polta siitä moottoreita.
Olemme tuollaisita niitä poltelleet kun ei oiken poksista riitä isollakaan akulla voima ja sitten kun väkisin yrittää niin kone palaa...  :(
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Mika R

  • Vieras
Starttiboksi
« Vastaus #109 : 28.08.05 - klo: 20.15 »
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Mistä sais tollasen (edullisen) hehkupaneelin, joka käy kyöstin boksiin :?:

Paneeleita saa R/C liikkeistä kympilla kahdella riippuen paneelista niitä on monenlaisia.

Poissa J-P

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #110 : 28.08.05 - klo: 21.10 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Tuo TT:n poksi on ihan hyvä/nätti peli ja autokin istuu siihen ihan sairaan nätisti/helposti!
Kannattaa vaan varoa, ettei polta siitä moottoreita.
Olemme tuollaisita niitä poltelleet kun ei oiken poksista riitä isollakaan akulla voima ja sitten kun väkisin yrittää niin kone palaa...  :(


Ainakin tuossa pöydällä olevassa on yksi Mabuchi 775-koon moottori.
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #111 : 29.08.05 - klo: 02.11 »
Lainaus käyttäjältä: "J-P"
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Tuo TT:n poksi on ihan hyvä/nätti peli ja autokin istuu siihen ihan sairaan nätisti/helposti!
Kannattaa vaan varoa, ettei polta siitä moottoreita.
Olemme tuollaisita niitä poltelleet kun ei oiken poksista riitä isollakaan akulla voima ja sitten kun väkisin yrittää niin kone palaa...  :(


Ainakin tuossa pöydällä olevassa on yksi Mabuchi 775-koon moottori.

Joo iso kone on, mutta munki omassa oli kone palanu kun hommasin
sen käytettynä ja uus kone +hihnapyörä paketti maksoi n.30e, hassua
kun pussin etiketissä oli asson logo ja koneen päällä tarra jossa luki
"thunder tiger" :lol:

Ps. Asson omasta puuttuu toi hehkun "lovi" kyljestä ja kantokahvassa
on asson logo, muuten ilmeisesti täysin identtinen!
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa kristian

  • Jäsen
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #112 : 29.08.05 - klo: 17.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Lainaus käyttäjältä: "kristian"
Oliskos jollain neuvoja tohon boksilla käynnistämiseen. Ite oon ehtiny vasta parit ajot käynnistää, mutta eipä käynnistyny nii nopeesti ku vetämällä..
syitä voi olla monia.,ryyppyäki saatto tulla liikaa, ku se niin kovaa pyörii se moottori sillo.. kannattaisko kaasua painaa käynnistäessä tai jotai?

Mikä starttiboxi sulla on ja mitä akkuu käytät ja mitä akku+boxi tuli maksamaan?


no mulla on se kyostin boksi, joka makso 79 egee ja akkuna/laturina käytän tota mitkä toi pinkki näytti,.

Itseasiassa en ole varma, et onko se kyosho-merkkinen se boksi, mut ainaki ostin sen sielt kyoshokaupasta turusta..
jep jep

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #113 : 04.09.05 - klo: 19.06 »
Kristian, se on kyöstin boksi, jos siinä on sellanen vihree ty1, tarra :wink: . Mullakin on tollanen boksi :) .
- Tapsa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #114 : 21.09.05 - klo: 20.54 »
Juu, nyt mulla on se tyhmä akku, niin kysyisin: voiko akku olla sivuttain boksissa :?: .
- Tapsa

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Starttiboksi
« Vastaus #115 : 21.09.05 - klo: 21.02 »
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Juu, nyt mulla on se tyhmä akku, niin kysyisin: voiko akku olla sivuttain boksissa :?: .


Jos se on ns. hyytelöakku tai nicd/nimh niin voi olla, tavallinen "nesteakku" täytyy olla aina pystyssä. Esim: Tuo Bilteman esimerkki on ns. hyytelöakku.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #116 : 21.09.05 - klo: 21.19 »
No se on hyytelöakku, mutta se ei mahdu boksin sisään pystyssä, niin pitääkö mun laittaa se boksin ulkopuolelle ja tehdä jotain johto-virityksii :(  :?: .
- Tapsa

Poissa Olbe

  • Veteraani
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #117 : 21.09.05 - klo: 21.23 »
no lueppa nyt ajatuksella toi edellinen viesti  :wink:
Junnumestari 2007

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #118 : 21.09.05 - klo: 21.23 »
no eikö se mene sitten kyljelleenkään:

"niin kysyisin: voiko akku olla sivuttain boksissa"
"Jos se on ns. hyytelöakku tai nicd/nimh niin voi olla"

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Starttiboksi
« Vastaus #119 : 21.09.05 - klo: 21.33 »
Okei, en lukenu kunnolla kun oli kiire, sori :lol: .
- Tapsa