EuroRC

Kirjoittaja Aihe: HPI Blitz  (Luettu 112254 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
HPI Blitz
« : 21.12.09 - klo: 14.26 »
Hämmästyttävää, ettei tästä uutuudesta ole vielä keskustelua avattu. Muutenkin laitteen tiimoilta on ollut hiljaista, vaikka CORR-hypetys on kiivaimmillaan! Kyseessähän on HPI E-Firestormin pohjalle perustuva RTR-kampe, erona Firestormiin lähinnä jatkettu pohjalevy. Myös todella moni pieni yksityiskohta on kokenut muutoksia verrattuna vanhaan Fireastormin disainiin.

Autot saapuivat virallisen maahantuojan kautta maahan viime viikolla, saatavuudesta ulkomailta ei ole tietoa. Itse sain laitteen käsiini perjantaina. Illan / yön aikana vaihdoin vakiotekniikan harjattomaan ja lauantaina pääsi maistelemaan laitetta Ulappatorille.

En ajanut vakioalustalla metriäkään, koska halusin kokeilla hierotun Firen alustan sopivuuden. Suoraan Firestä lainattu alusta kaipasi muutoksia, lähinnä jäykennystä joka kulmaan. Nyt alla on uudella näkemyksellä tehty alusta, parin tunnin päästä näkee, kuinka se pelaa!  :wink:

Tomi

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #1 : 22.12.09 - klo: 09.43 »
Jatkan yksinpuhelua... Eilinen setuppi tuntui ihan ajettavalta, mutta edelleenkin jäykempään suuntaan voisi mennä. Testit jatkuu uusilla öljyillä ja jousiakin täytyy kokeilla vaihtaa.

Tuolla mielenkiintoinen foorumi, josta löytyy paljon tietoa aiheesta!  :wink:

Tomi

Poissa mof

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #2 : 22.12.09 - klo: 12.35 »
Jconceptsilta löytyy Slashin ja SC10:n lisäksi myös tähän suojakori sellaista haluavalle.


Poissa prmc

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #3 : 22.12.09 - klo: 12.38 »
 Kyseustä foorumia lueskellut kans jo tovin ja tietoa löytyy myös muista merkeistä ( itse hyper sc:tä oottelen  :roll:). Ilmeisesti pätevä peli toi Blitz .
 Tässä vielä toinen tiedonlähde http://www.rctech.net/forum/electric-off-road-4/

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #4 : 22.12.09 - klo: 12.50 »
Jconceptsilta löytyy Slashin ja SC10:n lisäksi myös tähän suojakori sellaista haluavalle.

Suuri kiitos vinkistä! Mistähän noita kannattaa tilailla? Vai saako kotimaisilta toimittajilta?

Poissa HuoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #5 : 22.12.09 - klo: 12.59 »
Kannattaa varmaan kysäistä RC-Garagesta,kerran jconseptsin maahantuoja.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #6 : 27.12.09 - klo: 20.54 »
Taas hieman tutustumisajelua takana. Alustaa jäykennetty aiemmasta ja jatkan samaa rataa. Kiinnostaa nähdä, vieläkö käytös paranee ja missä vaiheessa käytös menee huonompaan. Tilasin orkkis jousisarjat molempiin päihin, vaikka vanhat Firestormin jouset olivat myös passelit (samat iskarit). Myös Asso T4:n jouset ja Durgan takajouset passaavat yhtälailla, jenkkivoorumeilla kehuvat vuolaasti Asson jousia. Samoin tilasin kokeeksi ATTK-renkaat, vaikkei noissa vakiorenkaissa olekaan valittamista Ulappatorin radalla.

Jenkkifoorumeilla kaverit ajavat kopat selvästi alempana, taitaa radatkin olla hieman kevyemmillä hypyilä. Niin ja alustasetupit vaikuttavat speksien mukaan jäykemmiltä. Itellä vaan koppa kolisee joka kohdassa, vaikka on kaksi pykälää korkeammalla. Toisaalta, taitaapa lexanin iloinen pärinä kuulua tähän luokkaan lähtemättömästi...  :grin:

Uskomatonta löylytystä tämä laite kyllä kestää, sopii erinomaisesti itseni kaltaiselle aloittelijalle, jolla mopo ei pysy käsissä! Tänäänkin tuli monta tahatonta pannutusta, kun vauhtia ja intoa on liikaa ja hypyn alastulo menee pieleen. Etutukivarsien rungon puoleisessa päässä on ehkä hieman väljentymistä havaittavissa, mutta mitään ei ole mennyt rikki! Eli näyttää olevan yhtä kestävää tekoa, kuin vanha Firestomikin!

Tästäpä on hyvä jatkaa. Haetaan vielä jäykempää alustaa ja koitetaan jälleen uudelleen!

Tomi

PS: Jon voisi myös nakata pienet fiilistelyt ja pikavertailun Slashiin?!

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #7 : 28.12.09 - klo: 09.43 »
Hyvät fiilikset muutamasta kierroksesta  :grin:
Tomin auto on nopea ja helppo ajaa jo nyt, jos se tuosta vielä paranee (tai kuski kehittyy  :tongue: ) tulee kärjessä tungosta. Matala painopiste helpottaa ajamista sisäradalla ja autoa voi ohjata kaasulla ilmassa.
Hieno peli, jos en jo Slashia omistaisi olisi tämä todennäköinen hankinta.

Jonne

Poissa hpi racing

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #8 : 28.12.09 - klo: 14.46 »
Käykö tämä blitzin koppa firestromiin.  :huh:
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa mof

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #9 : 28.12.09 - klo: 15.01 »
Käykö tämä blitzin koppa firestromiin.  :huh:

Olettaisin, että tämä on aivan liian pitkä siihen.

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #10 : 28.12.09 - klo: 15.10 »
En ole mallannut, mutta äkkiseltään väittäisin ettei sovi. Eroa akseliväleissä lienee jokunen sentti. Tietty Firen takatukivarret kääntämällä voisi päästä lähelle.

Tomi

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #11 : 28.12.09 - klo: 16.08 »
Voevoe..

Ja kun vielä pari viikkoa sitten olin ihan varma, etten TÄHÄN leikkiin lähde, niin siitäkin huolimatta tuossa viereisellä pöydällä pötköttelee Blitz-paketti. Uskoisin, että sen sisällä on myös auto..
Flying Calacucco

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #12 : 28.12.09 - klo: 16.29 »
Voevoe..

Ja kun vielä pari viikkoa sitten olin ihan varma, etten TÄHÄN leikkiin lähde, niin siitäkin huolimatta tuossa viereisellä pöydällä pötköttelee Blitz-paketti. Uskoisin, että sen sisällä on myös auto..

Ja mistä me just pari päevee sitten puhuttiin... en taida noihin..., en edes kokeile, just hukkasin ison kasan romppeita pois, ei tule mitään tilalle . Tai jotain sinnepäin :mrgreen:
Kylätason RC-kuski.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #13 : 28.12.09 - klo: 20.10 »
Joopa joo, onhan ihmisellä oikeus muutta mielipidettään.. :cheesy:

Oikeassa oli, auto siellä paketissa oli.





RTR-pakettihan tuo, ei siinä mitään ihmeellistä.

Laitoin jäykemmän soossit iskareihin, noin hatusta vetämällä 55 eteen ja 70 taakse. Korin pyörän aukkoja piti hieman suurentaa. Radiolaitteet ja servon vaihdoin parempaan. Vakiomoottorilla ja -noparilla mennään. Noparin liittimet vaihdoin bullet-tyyppisiksi.

Huomenissa ensitestit, katsotaan sitten lisää.
Flying Calacucco

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #14 : 28.12.09 - klo: 20.32 »
Hyvä valinta! Ja minkäs sitä ittelleen voi, jos on tuulella käyvää sorttia... Heti on sponssitarrat näyttävästi paikallaan, se on heti eka kymppi pois kierrosajasta!  :grin:

Onko tuo servon kiinnityslevy väärtepäin? Ohjurireiät paistaa ylöspäin...? Mielenkiintoista kuulla, miltä tuon paksuuden ölppä tuntuu!

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #15 : 28.12.09 - klo: 20.59 »
Onko tuo servon kiinnityslevy väärtepäin? Ohjurireiät paistaa ylöspäin...?

On se. Jätin ne ruuvattavat tolpat kokonaan veks, kun oli hieman ahtaat tuon toisen servon kanssa. Kiinnitin servon pelkästään kaksipuoliteipillä ylä- ja alapuolelta, kiinnityslevyn sileämpi pinta oli parempi kiinnitysalusta teipille.
Flying Calacucco

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #16 : 30.12.09 - klo: 09.23 »
Ensimmäiset akulliset takana. Autoa sai laittaa reilusti matalammaksi, että sillä oli hyvä ajaa, porasin iskarin alapään kiinnityksille uudet reijät, jotta ulosjoustoa sai pienemmäksi ja samalla maavaraa alemmaksi. Laitoin 60 öljyt eteen ja taakse, ihan hyvä, muita en kerennyt kokeilla, olisi saanut olla hieman jäykemmät jousetkin. Renkaan kaaria, etenkin edestä sai leikellä aika reilusti pois, takana renkaat alkaa jo hiomaan koria, joten paljon alemmaksi sitä ei enää voi laittaa, ehkä myös sisäänjoustoa voisi rajoittaa.

Servosaverin kiristys, ohjauspalojen siirto taakse ja aavistus drmelointiä ohjauspalasta, niin kääntyvyyttä tuli huimasti lisää, edelleenkään veto päällä kääntyvyys ei ole kovin hyvä. Akku kannattaa laittaa "eteen".

Orkkis kone on aika kesy. Toisaalta se kuuluu "ajatukseen", mutta hieman enemmän tehoja kaipaisin. Kokeilen Stanu/poro- turistin sähköjä, katsotaan tuleeko vaan vaikeempi ajaa. vakio koneen "kulutus" tuntui myös aika ihmeelliseltä, 5000 LiPo:lla ei kovin pitkää ajoaikaa tullut ja akut kävi jo lämpöisenä, vaikka koneessa ei kummoisia tehoja ole?
Flying Calacucco

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #17 : 06.01.10 - klo: 21.28 »
Tilitin päivän tuntemuksiani tuonne.

Ilmainen lisävihje: Vaikka ne renkaat on ainakin näennäisesti liimattu kiinni vanteisiin jo tehtaalla, ottaa ne irti, puhdistaa ja liimaa uudelleen huoellisesti. Eipähän tule yllärinä sitten kisassa.
Flying Calacucco

Poissa veijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #18 : 24.01.10 - klo: 11.30 »
HPI E-Firestorm Flux on nyt autona mutta alkaa toi corr luokka kiinnostamaan. Mikä auto näistä kannattaa hankkia HPI Blitz, ASSo SC10 , Losilla oli jokin ja Traxxas Slash.
E-Firestormin olen ollut erittän tyytyväinen, pitäiskö pysyä vielä merkki uskollisena.
Voimansiirto näyttää Blitzissa olevan samanlainen kuin firessä. Oisko Blizin omistajilla kovia propaganda puheita autonpuolesta.

Poissa MirosHima

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #19 : 24.01.10 - klo: 11.48 »
mites tuon kikottimen diffissä pysyy öljyt vakiona? onko tiivist vai jotain sinnepäin

djaa

A bulletproof, brushless ready, full-metal gear transmision comes stock in the truck, and is made to handle all the power you can throw at it. Silicone oil is also pre-filed in the diff for an enjoyable, easy-to-drive experience.
« Viimeksi muokattu: 24.01.10 - klo: 12.04 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #20 : 24.01.10 - klo: 12.03 »
HPI E-Firestorm Flux on nyt autona mutta alkaa toi corr luokka kiinnostamaan. Mikä auto näistä kannattaa hankkia HPI Blitz, ASSo SC10 , Losilla oli jokin ja Traxxas Slash.
E-Firestormin olen ollut erittän tyytyväinen, pitäiskö pysyä vielä merkki uskollisena.
Voimansiirto näyttää Blitzissa olevan samanlainen kuin firessä. Oisko Blizin omistajilla kovia propaganda puheita autonpuolesta.

Sisäradalle Bliz tai SC10 malalamman painopisteen vuoksi. Ulkoradoilta ei taida kellään olla kisakokemusta Suomessa, ulkolaisilta foorumeilta voisi infoa löytyä.

Poissa Juize

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #21 : 24.01.10 - klo: 12.36 »
Diffistä kannatta vaihtaa ne X-tiivisteet O-renkaisiin, niin pysyy liemet sisällä.

Mitä nyt Blitzillä olen tähän mennessä ajanut, niin ei sillä vauhdissa ole SC10:lle jäänyt. Kestävyyskin tuntuu olevan kohdallaan, mitään ei ole vielä hajonnut.

Poissa Rusakka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #22 : 24.01.10 - klo: 14.37 »
No olihan tälle sittenkin oma topic! Eipä näytä ihmisillä kovin paljon Suomessa näitä Blitzejä olevan? Jotenkin kuvottavan näköinen tuo keula, kun se on näyttää ottavan koriin renkaat kiinni? Mutta leikkelemällähän siitä selviää? Varmaan paljon parempi auto radalle, kuin Slashi, koska Slashiä ei saa millään kovin matalaksi, painopiste ylhäällä epätasaisen pohjalevynsä takia. Kaikissa muissa Short Course autoissa mitä olen nyt nähnyt, on kaikissa tasainen pohja, ja parempia ovat ajaa radalla. Ulkona taas mielestäni alkaa Slashi pääsemään oikeuksiinsa, joten sekalaiselle ajajalle on varmaan parempi kuin nämä "matalat" autot. Mutta jokin 4WD auto tulossa kesäksi, vielä avoinna että mikä.
Traxxas Slash
Losi CC

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #23 : 24.01.10 - klo: 14.51 »
Oisko Blizin omistajilla kovia propaganda puheita autonpuolesta.

Ei voi muuta sanoa, kuin että hiton tyytyväinen olen ollut autoon, kestävyyteen ja kulkuun erityisesti. Takana taitaa olla noin 20 akullista rata-ajoa, Ulappatorilla ja Nokialla. Bonuksena tuossa on suuri määrä osia, jotka ovat samoja, kuin E-Firestormissa. Siispä varaosissa moneen kohtaan samat kamppeet sopivat suoraan. Vannepuolella ei vielä löydy montaa vaihtoehtoa (HPI omia), mutta on hyvä tietää, että Slashin takavanne on lähes samalla offsetilla ja tarvikkeena löytyvät vanteet menevät alle hienosti "heittämällä".

Moittimisen arvoista on vuotava diffi, johon löytyy o-renkailla korjaus. Lisäksi radalla haittaava piirre on löysä servosaver, jonka korjasin riittävästi kiristämällä ja epoksilla liimaamalla.

Hyvinä puolina, alun viesteissä mainitsemaltani jenkkifoorumilta löytyy paljon hyviä vinkkejä auton säätöön, kylläkin täytyy pitää mielessä millä alustalla kukin ajaa.

Mutta se myyntipuheista, huomenna taas ajamaan!

Tomi

Poissa HuoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #24 : 24.01.10 - klo: 14.56 »
Onkos tässä blitzissä sama diffi,mikä on e-firestorm fluxissa?
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #25 : 24.01.10 - klo: 19.32 »
Onkos tässä blitzissä sama diffi,mikä on e-firestorm fluxissa?

Minulla vanhan Firestormin (ei flux) diffin sisukset on hitusen erilaiset, siellä on jousi joka levittää pieniä rattaita reunoille. Blitzissä tuota ei ollut ja rattaatkin on mielestäni hitusen erilaisella profiililla. Mutta ulkoisesti kuoret ovat samat jne.

Niin ja kun diffistä tuli puhetta, niin maailmalla ovat saaneet noita diffikoteloita rikki. Suomessa ei käsittääkseni ole vielä ainuttakaan takuutapausta (ei ainakaan ääneen huudeltu) mutta sitä odotellessa...  :roll: Varadiffi tulossa Liquidista just in case... :grin:

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #26 : 24.01.10 - klo: 22.15 »
Hommaan toden näköisesti tuon Blitzin,juurikin varaosa syistä,koska omistan e-firestorm fluxin ja jotain osia siihen.
Onko Blitzissä 48pitch hampaistus?


On.

Lisätietoja löytyy tuolta.
Flying Calacucco

Poissa veijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #27 : 28.01.10 - klo: 21.49 »
Minkälaista moottori systeemiä tuohon vehkeeseen suosittelette. E-Firestorm Fluxin moottori 5700kv taitaa olla liian tehokas. Jos tässä alkaa kesällä kiertelemään kisoja niin pakko vissii hankkia sensorillinen paketti ja olen harkinnut jotain 4000kv moottoria vai pitäiskö olla vielä miedompi. Saahan kulkupuolta kuristettua ohjaimen säädöllä. 

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #28 : 28.01.10 - klo: 23.34 »
Olen ollut oikein tyytyväinen GM:n 10,5T / 3600kv Pro Stock-koneeseen. Seuraavaksi kokeiluun tulee wattien perusteella about saman tehoinen Nosram 8,5T-kone.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #29 : 29.01.10 - klo: 14.39 »
Aika yleinen kone noissa takatuupeissa on 8.5-10.5, kv luku jonnekkin 3500-4000 kantturoille niin kone on oikein mukava ajella eikä reuhaa liikaa.
Kylätason RC-kuski.