Kirjoittaja Aihe: HPI Blitz  (Luettu 185390 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #300 : 06.06.11 - klo: 21.51 »
On tuo Blitz vaan hauska vekotin! Kyllä se tuosta polttisradasta sen verran hyvin selviää, että kivaa on. Ajoa kertyy hyvää vauhtia. Hiukan yllättäen savirata syö muuten aika vähän renkaita. :azn:

Olen pari kertaa nyt täyttänyt ne RTR Blitzin muovi-iskarit uudelleen. Täynnä ne ovat ihan hyvät, mutta muutaman akun jälkeen ne eivät enää ole täynnä. :angry: Osaisiko joku sanoa, mistä tuohon autoon saisi iskarit, joita ei tarvitse parin päivän välein täyttää? Saako nuo korjattua tai mitkä kannattaa osta...
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #301 : 12.06.11 - klo: 17.41 »
Mutta, mutta. Nyt kun minulla on tuo 4 asteen levy autossa, niin aloin katsoa, että voisin vain kääntää ne takatukivarret vastakkaisille puolille. Siitä näyttäisi tulevan 11mm akseliväliä, mutta kun siirrän ne prikat toiselle puolelle rengasta, niin se tasoittuu lähelle suoraa linjaa diffistä ulospäin. Onkohan tällaista kokeillut joku?
Nonnii. Nyt sain innostusta sen verran, että vaihdoin takatukivarret päittäin ja tulihan siitä autosta pitempi. Ainakin pikaisen kokeilun mukaan ei huonontunut. Pitää vaan säädellä painoja autoon ja varmaan takajousitusta myös, että saa pidon palaamaan takarenkaille.



Sen verran takana renkaat on, ettei tämä varmaan toimisi muilla kuin 4 asteen aurauspalalla.



Uutta koppaa kyllä kaipaa jo, mutta kun ne on vaan aika tyyriitä.  :roll:

edit: Kävin toisen akun ajamassa radalla ja kyllä se auto minusta paremmaksi muuttui. Paino on nyt niin edessä, että hypyissä saa painaa kunnolla kaasua nokan pitämiseksi ilmassa, mutta se on ihan hyvä. Perä lentää hiukan rauhallisemmin kuin ennen ja se on mielestäni kaikkein tärkeintä. On tätä kyllä vaikea arvioida, kun rata on ihan erilainen eri vuorokauden aikoina, että mikä osa muutoksesta on sitten sitä auton pituuden muutosta... mutta on se minusta tälle radalle parempi pidempänä.
« Viimeksi muokattu: 13.06.11 - klo: 00.25 kirjoittanut pijokela »
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa salkku00

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #302 : 15.06.11 - klo: 16.14 »
Nyky rc autoilijan viimeiset sanat: Jos kaikki olis mekaanista...  Traxxas Stampede 4x4 vxl

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #303 : 16.06.11 - klo: 21.26 »
Mitkä nivelvetarit Blitziin kannattaa ostaa?

STRC:n
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1459_1283/products_id/199018/n/ST-Racing-Concepts-Heat-Treated-Carbon-Steel-Big-Bone-Universal-Driveshaft-Set-2

HPI:n
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1459_1283/products_id/157670/n/HPI-Universal-Drive-Shaft-2

vai MIPin
http://miponline.com/store/mip10143.html

RTR Blitzi ja ratasdiffi, jos sillä on väliä. MIPistä olen lukenut niin paljon pahaa, että joko STRC tai HPI versioon olen taipumassa. Olisi kiva kuulla kokemuksia.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #304 : 29.06.11 - klo: 21.43 »
Olen pari kertaa nyt täyttänyt ne RTR Blitzin muovi-iskarit uudelleen. Täynnä ne ovat ihan hyvät, mutta muutaman akun jälkeen ne eivät enää ole täynnä. :angry: Osaisiko joku sanoa, mistä tuohon autoon saisi iskarit, joita ei tarvitse parin päivän välein täyttää? Saako nuo korjattua tai mitkä kannattaa osta...
No, kaikkien muiden iskarit vissiin toimii, mutta minullakin toimii nyt. Sain HPI:n alumiini-iskarit taakse Hobbylinnasta puoleen hintaan ja 3Racingin 1/10 Buggy-takaiskarit eteen. HPI:n iskarit olleet käytössä on yli kymmenen akkua ja silti täynnä. 3Racing iskarit ovat nyt ekan korjauksen jälkeen pysyneet hyvin täynnä.

Sikäli hyvä, että hyppiessä ja epätasaisella radalla, iskunvaimennus on todella tarpeeseen ja vuotaminen pilasi ajo-ominaisuuksia todella tehokkaasti.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa muppe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #305 : 03.08.11 - klo: 12.03 »
kulkeeko tuo blitz maastopoluilla, nurmikolla, hiekkamontulla, vedessä:) ym. Ei muuten vakiona taida olla harjaton, korjatkaa jos väärässä. Ja käykö ensimmäiseksi autoksi?
kyosho ultima sc

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #306 : 03.08.11 - klo: 21.35 »
kulkeeko tuo blitz maastopoluilla, nurmikolla, hiekkamontulla, vedessä:) ym. Ei muuten vakiona taida olla harjaton, korjatkaa jos väärässä. Ja käykö ensimmäiseksi autoksi?
Joo, joo, joo, ei. Ei ole harjaton. Käy se.

Se on SC auto, kuten Slashkin, mutta Blitz on enemmän kilpavehje kuin Slash: se sopii paremmin radalle ja huonommin metsään tai kivikkoon. Ero ei kuitenkaan ole mullistava, samoissa maastoissa mennään.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #307 : 06.08.11 - klo: 19.15 »
Olen tässä kesän aikana koittanut säätää tuota Blitziä saviradalle ja suurin ongelma on etujousituksen toiminta. Toisaalta olisi hienoa laittaa eteen aika löysä jousitus ja iskarit, jotta olisi pitoa ja auto kääntyisi. Toisaalta taas tarvitaan aika kovat iskarit ja jouset, jotta auto ei pohjaisi hyppyreille ajettaessa. Löysillä jousilla Blitzi lentää hyppyreistä paljon arvaamattomammin kuin kovilla.

Ehkä parhaan kokonaisuuden olen saanut punaisilla (jäykimmillä) jousilla on 600 cST öljyllä; mutta ohjattavuus on kyllä jo aika heikkoa.

Olisiko tämä etupidon ja hyppyreiden välinen ristiriita hoidettavissa tällaisella:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1459_1192/products_id/182906/n/HPI-Aluminum-Front-Suspension-Arm-Mount-Silver

Jos nyt oikein ymmärsin, niin tuo vähentää etutukivarren valtavaa kulmaa 5 astetta. Eikös tämä tarkoittaisi sitä, että hyppyriä päin ajaminen ei enää niin paljoa painaisi etuiskareita? Ja se taas tarkoittaisi, että voisin ajaa hiukan löysemmällä etupään jousituksella ja öljyillä hyppyreihin ja röykkyihin...
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa hades

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #308 : 16.09.11 - klo: 13.20 »
Alkaa olla tuo alkuperäinen Blitzin koppa aika riekaleina joten uutta olen ostamassa. Onko joku tietty koppa tai tietyn valmistajan kopat todettu muita kestävemmiksi?
Speed-T | Matrix | Stampede | Blitz

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho, elämäni auto.

Poissa hades

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #310 : 19.09.11 - klo: 10.33 »
Tosta firmasta on turha lähtä koppaa ostamaan kun postikulut on 30$. Parempaa linkkiä kiitos :D
Speed-T | Matrix | Stampede | Blitz

Poissa jimipee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #311 : 19.09.11 - klo: 10.47 »
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
« Viimeksi muokattu: 19.09.11 - klo: 14.46 kirjoittanut pijokela »
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Tapsa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #313 : 16.10.11 - klo: 23.43 »
Olen kanssa miettiny keinoja saada Blitz kääntymään paremmin. Alusta toimii nyt hypyissä ihan loistavasti, mutta puskee niin pirusti hitaissa ja tiukoissa mutkissa vaikka olis pitoakin..

Taitaa olla sama ongelma, olisiko tuo palikka ratkaisu ongelmaan?

Lainaus
Jos nyt oikein ymmärsin, niin tuo vähentää etutukivarren valtavaa kulmaa 5 astetta. Eikös tämä tarkoittaisi sitä, että hyppyriä päin ajaminen ei enää niin paljoa painaisi etuiskareita? Ja se taas tarkoittaisi, että voisin ajaa hiukan löysemmällä etupään jousituksella ja öljyillä hyppyreihin ja röykkyihin.../quote]
Hpi Savage 25, Nitro RS4 evo3, E-Savage,  Switch

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #314 : 17.10.11 - klo: 10.14 »
Olen kanssa miettiny keinoja saada Blitz kääntymään paremmin. Alusta toimii nyt hypyissä ihan loistavasti, mutta puskee niin pirusti hitaissa ja tiukoissa mutkissa vaikka olis pitoakin..

Taitaa olla sama ongelma, olisiko tuo palikka ratkaisu ongelmaan?

Oletko kokeillut siirtää painoa enemmän eteen?

Tuo palikka kasvattaa aika paljon auton pienintä mahdollista kääntösädettä. Toisaalta sen ansiosta olen vaihtanut löysempään öljyyn edessä ja minusta etupään puskeminen on vähentynyt. Saviradalla suurempi kääntösäde ei ole ongelma, koska kaasulla saa auton yliohjautumaan ja kääntymään jyrkemmin.

Sen lisäksi olen itse huomannut, että auton ratin ollessa kokonaan käännetty ei servon asento juurikaan vaikuta renkaisiin ja renkaat voivat heilua jonkin verran vapaasti. Ajattelin kokeilla pidempää servovartta jotta sen liikerata ei päätyisi asentoihin, joissa on paljon vapaata liikettä.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #315 : 17.10.11 - klo: 19.16 »
Olen netistä etsiskellut kaikkea huonoa, mitä tästä löytäisi, eikä oikein onnistanut.
Onko autossa mitään vikaa, joka on vakava, tai osia jotka hajoavat helposti rata ja bäshäily ajossa?
ESE:ä eniten olen katsellut, jotain matalampaa ja kisaisempaa slässin kaveriksi.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa tomppa80

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #316 : 18.10.11 - klo: 00.14 »
Kyllä se kestävä peli on. Koritolppia oon särkeny 2 ja 1 takapuskurin.
Traxxas TRX-4 Traxx/ Arrma Kraton 6s/
 Kyosho Big Brute x2

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #317 : 18.10.11 - klo: 12.46 »
Olen netistä etsiskellut kaikkea huonoa, mitä tästä löytäisi, eikä oikein onnistanut.
RTR mallin harjalliset sähköt eivät ole kovin ihmeelliset ja ESE on kai hiukan mustaa Blitziä heikompi, koska muoviosat ovat kovemmat. Mustan Blitzin iskarit vuotavat. Siinä se taitaa olla.

Käytettyä Blitziä irtoaa sellaisella hinnalla, ettei siinä paljon tarvitse päätä vaivata.  :wink:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #318 : 21.10.11 - klo: 18.51 »
Tänään sainkin jo ekan osan tavallaan rikki. Takacamberin metallinen ruuvi/pallo härdellin ruuvi katkesi voimansiirtolootan puolelta. Siihen jäi vähän kierrettä jolla sen sai vielä liimailtua paikoilleen. Auto tippui kylelleen, ja ruuvi oli sattumoisin muita heikompi?
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #319 : 21.10.11 - klo: 20.43 »
Siis linkkipallo poikki juuresta? ESE:ssä ihan normaalia ja ne alumiinipallot kannattaa suosiolla vaihtaa teräksisiin että kestää muutakin kun ihastelua :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #320 : 21.10.11 - klo: 21.33 »
Teräkseltä se metalli kyllä näyttää..
Eikä tarkalleen juurestakaan lähtenyt, vain keskeltä ruuvia, koska välissa oli muutama prikka.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #321 : 21.10.11 - klo: 21.53 »
RTR:ssä on pallot jostain burmalaisesta halpateräksestä ja ESE:ssä alumiinia.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #322 : 21.10.11 - klo: 23.35 »
Kun varaosan vaihtoon tulee aikaa, niin kumpaa kannattaa sitten suosia?
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #323 : 21.10.11 - klo: 23.43 »
Kun varaosan vaihtoon tulee aikaa, niin kumpaa kannattaa sitten suosia?

En itse Blitziä omista, mutta kaverit on suosinut niitä burmalaisia osia. Taipuvat enemmän.

Itse ostaisin parhaat osat mihin rahat riittää.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #324 : 22.10.11 - klo: 07.20 »
Jos alumiinipallot katkeilee niin kannattaako sellaisia rikkoontuvia osia ostaa tilalle kun kestäviäkin on olemassa? :wink:

Mä taisin käyttää Tamiyan teräspalloja rikkoontuneiden tilalla mutta käytännössä lähes mikä tahansa teräspallo on kestävämpi kun ESE:n alumiiniset pallot.
Kylätason RC-kuski.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #325 : 29.10.11 - klo: 21.03 »
Säädin Blitziin lisää kääntyvyyttä näillä ohjeilla ja se toimi todella hyvin: hitaalla vauhdilla auto kääntyy hiukan yli metrin halkaisijalla olevaa ympyrää. (Ja muuten: Erik Shauver on tullut takaisin tuonne RC Short Course foorumille!)

Säädön jälkeenkin ohjauksen keskittäminen on kuitenkin aika kehnoa. Ohjaus jää aika paljon sille puolelle, kummalta se on palaamassa. Olen katsonut servon liikettä ja minusta servo keskittää ihan hyvin - ohjauksessa vain on klappia, jonka takia se ei keskitä, vaikka servo keskittääkin. Autossa on STRC ohjaus, joka muuten tuntuu hyvältä.

Mites muilla, onko kaikki Blitzit tuollaisia vai olisiko tuohon joku kikka?  :smiley:

Edit: Linkki kuntoon.
« Viimeksi muokattu: 29.10.11 - klo: 21.46 kirjoittanut pijokela »
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #326 : 29.10.11 - klo: 21.21 »
Tänään paukkui blitzista: rear camber link holder (lohkesi reunasta)
+ kierteet monista kohdista, koska uutta palloa en ollut hommannut.
---> strc amuliininen rear camber holder ja burmalaiset pallot.
Kauniisti blitzi muuten etenee, uusilla badlands sc renkailla kulki hiekalla ja mullalla mahtavasti, melko paljolti samanlainen pito kuin laparenkailla.
Tuossa vielä pikainen kuva autosta: (kuva vääristää, auto + vanteet viinipunaiset, ei pinkit)
« Viimeksi muokattu: 29.10.11 - klo: 21.27 kirjoittanut Chili »
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #327 : 29.10.11 - klo: 21.53 »
+ kierteet monista kohdista, koska uutta palloa en ollut hommannut.
En ole ihan varma, miten iskarit ja muut on normiblitzissä kiinni. Omani olen jo kauan kiinnittänyt pidemmillä ruuveilla, jotka menevät kunnolla läpi, niin että toiselle puolelle saa 5.5mm mutterin. Kaikkeen tuota ei voi soveltaa, mutta se kyllä estää ruuvien irtirepeämisen tehokkaasti. Pallokupit ovat musta blitzin alkuperäiset ja niitä ei ole kai yhtään mennyt rikki.

Missä ajat autolla, kun se saa pataan noin paljon?

Edit: Ahh... jep, jep.  :grin: Ei ihme, jos jotain hiukan hajoaa - mutta varmaan se on sen arvoista!
« Viimeksi muokattu: 29.10.11 - klo: 22.55 kirjoittanut pijokela »
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #328 : 30.10.11 - klo: 00.21 »
Juu, auto kuopalle/krossiradalla  :grin: Paitsi tämmöinen kuiteski ottaa ilmaa kopan alleen, niin ei hyppää aina kovin kauniisti, vaan meinaa tulla takamukselleen. Tekisin reikiä koriin, mutta se heikentynee liikaa siitä.
Huomasin itsekin, että kun saa mutterin sinne ruuvin toiselle puolelle, niin ei hyppää poiskaan. Vaihdoin linkit sisempään reikään, pitää katsoa joko sillä kestäisi.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #329 : 07.11.11 - klo: 11.56 »
Hei pojat! Tässä kaverille kattelen sopivaa autoa ja alko tämä hpi blitz viemään huomiota muita enemmän. Siinähän on harjallinen vakiona käsittääkseni, kysymys teille on että toimiiko vakio säädin harjattoman moottorin kanssa? löytyykö piuhapaikka kolmannelle johdolle? Jos ei niin osaisko kukaan saqnoa minkälainen säädin toimis team orionin buggy harjattoman moottorin kans, sensorittomalta vaikuttaa. Itselläni on slashi ja sen mukana tuli tuo moottori.
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,