Kirjoittaja Aihe: HPI Blitz  (Luettu 184424 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #330 : 09.11.11 - klo: 18.31 »
Moro
oisko mitään hyviä säätö vinkkejä sisä radalle ?
enimmäkseen ois mattoa 
vakio auto alustaltaan , harjattomalla varusteltu.
axial jeep
tamiya m05

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #331 : 09.11.11 - klo: 18.39 »
Hei pojat! Tässä kaverille kattelen sopivaa autoa ja alko tämä hpi blitz viemään huomiota muita enemmän. Siinähän on harjallinen vakiona käsittääkseni, kysymys teille on että toimiiko vakio säädin harjattoman moottorin kanssa? löytyykö piuhapaikka kolmannelle johdolle? Jos ei niin osaisko kukaan saqnoa minkälainen säädin toimis team orionin buggy harjattoman moottorin kans, sensorittomalta vaikuttaa. Itselläni on slashi ja sen mukana tuli tuo moottori.
Ei se RTR nopari toimi harjattoman moottorin kanssa. Ainakin minulla on toiminut HobbyWing 60A nopari hyvin erilaisten moottorien kanssa, mutta ei ole kokemusta tuosta, joka teillä on.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #332 : 09.11.11 - klo: 18.45 »
Moro
oisko mitään hyviä säätö vinkkejä sisä radalle ?
enimmäkseen ois mattoa 
vakio auto alustaltaan , harjattomalla varusteltu.
Tarkoittaako sisärata jyrkkiä käännöksiä ja ahdasta vääntöä? Itse tuunasin autooni kääntyvyyttä lisää rcshortcoursen ohjeilla, vaikutus oli todella huomattava:
http://www.rcshortcourse.com/forum/hpi-blitz/25452-steering-mod.html

Jos sinulla on edelleen HPIn muovinen ohjauspala, niin sen vaihtaminen alumiiniseen olisi varmaankin viisasta.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #333 : 09.11.11 - klo: 19.46 »
Onkos tää: http://www.hpieurope.com/kit-info.php?lang=en&partNo=107105 uusi blitz nelivetoisena? vai onko tästä jo ollut jossain juttua.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #334 : 09.11.11 - klo: 19.56 »
Ei oo tuo neliveto blitzi, koska skaalakin on 1:8
Ei oo suurempaa juttua tosta vielä, oman keskustelun kaipaisi silti.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #335 : 10.11.11 - klo: 15.25 »
kiitti vinkistä.... :grin:
just semmosta se meno olis siellä sisäradalla.
mistä tommosia alu osia kannattais lähtee metsästämään  :shocked:
axial jeep
tamiya m05

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #336 : 10.11.11 - klo: 15.34 »
kiitti vinkistä.... :grin:
just semmosta se meno olis siellä sisäradalla.
mistä tommosia alu osia kannattais lähtee metsästämään  :shocked:

Amain hobbies
Kyosho, elämäni auto.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #337 : 10.11.11 - klo: 15.49 »
kiitti vinkistä.... :grin:
just semmosta se meno olis siellä sisäradalla.
mistä tommosia alu osia kannattais lähtee metsästämään  :shocked:
On olemassa HPIn oma alumiininen ohjaus:
http://www.hobbylinna.com/high-performance-alum-steering-rack-brown-p-24827.html
(Ja se on kallis kaikkialla, tuo on ihan hyvä hinta sille.)
Sitten on harrastajaystävällisempi STRC:n ohjaus:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1459_1283/products_id/171653/n/ST-Racing-Concepts-CNC-Machined-Aluminum-Steering-Bellcrank-Set-Orange

Kun se ohjaus on aluosilla jäykistetty, voi siirtää ohjausvantit siinä ohjauspalassa etummaiseen reikään. Sen jälkeen pitää tarkastaa, etteivät iskarit ota kiinni vanttiruuviin lisäämällä iskariin sopiva prikka. Lisäksi minun piti ruuvata servo saver tiukkaan, mikä ei tietenkään ole hyväksi servon kestävyydelle. Lopuksi vielä sorvasin palan pois muovisesta servovarresta, jotta servo pääsee vääntämään ohjauksen kunnolla linkkuun. Tästä kaikesta on juuri tuossa rcshortcoursen threadissä.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #338 : 10.11.11 - klo: 16.14 »
Pärjääkö miten noilla vakio iskareilla ?
tuntuu aika heiveröisiltä ...
etupäätä kun löystää ohjauksen takia, niin
pohjaa hyppyreissä, ja vuotaa nesteet pihalle, jonka takia on jo kahdesti täytetty iskarit... :shocked:
axial jeep
tamiya m05

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #339 : 10.11.11 - klo: 17.32 »
Pärjääkö miten noilla vakio iskareilla ?
tuntuu aika heiveröisiltä ...
etupäätä kun löystää ohjauksen takia, niin
pohjaa hyppyreissä, ja vuotaa nesteet pihalle, jonka takia on jo kahdesti täytetty iskarit... :shocked:
No, niissä on juuri tuo ongelma, että ne vuotavat mönjät pihalle ja ovat sen jälkeen huonot. Muuten ne olisivat hyvät. Eli en minä ainakaan niillä oikeasti pärjännyt. HPI:n alumiiniset iskarit eivät vuoda, mutta ovat aika arvokkaita.

Säätönä voisit ehkä kokeilla jäykempää vaimennusta yhdistettynä iskarin sisällä olevaan rajoituspalaan, joka estää keulan nousua ylöspäin. Ehkä siten saisit pohjaamista ja iskareiden vuotamista vähennettyä.  :roll:

EDIT: Niin ja siis noilla aikaisemmilla ohjeilla nimenomaan laitetaan se ohjaus kuntoon ilman löysempää iskunvaimennusta.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #340 : 10.11.11 - klo: 17.33 »
Mitäs oljyä sinne amuliini iskariin pitäisi heittää, valittavissa olisi losin 35,45, ja 60, mikä toiminee parhaiten?
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #341 : 10.11.11 - klo: 17.52 »
kiitos vinkeistä
onpahan taas seuraavalle ajokerralle säädettävää ja mikä hauskinta kokeiltavaa.... :wink:
axial jeep
tamiya m05

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #342 : 11.11.11 - klo: 15.24 »
vaihdoin hpi:n rtr paketin inline ohjauspalikat ... ja muutos oli huomattavasti parempi
ainoastaan mutkan jälkeen jää keskittäminen kesken ja auto jää vähän kaartamaan
mutta pieni murhe , kunhan mutkista selviää kunnolla....

onkohan noi hpi:n alu ohjauspalikat inline vai steering sarjaa
http://www.hobbylinna.com/high-performance-alum-steering-rack-brown-p-24827.html
jokatapauksessa aluosia hankkimaan ... saapahan ohjausta jämäkämmäks
axial jeep
tamiya m05

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #343 : 11.11.11 - klo: 16.30 »
vaihdoin hpi:n rtr paketin inline ohjauspalikat ... ja muutos oli huomattavasti parempi
ainoastaan mutkan jälkeen jää keskittäminen kesken ja auto jää vähän kaartamaan
mutta pieni murhe , kunhan mutkista selviää kunnolla....

onkohan noi hpi:n alu ohjauspalikat inline vai steering sarjaa
http://www.hobbylinna.com/high-performance-alum-steering-rack-brown-p-24827.html
jokatapauksessa aluosia hankkimaan ... saapahan ohjausta jämäkämmäks
Tuo ohjaustanko, jossa on servosaver kiinni on sama riippumatta siitä, onko akselit inline vai trailing blockeilla kiinni. Niiden inline blockien ongelma nimenomaan on se, ettei ohjaus keskitä koska eteenpäin menevä liike ei suorista ohjausta vaan se jää kokonaan servon ongelmaksi.

Servo taas ei saa ohjausta keskittymään kovin hyvin, koska siinä muovisessa ohjaustangossa on klappia aika paljon. Tuo keskittäminen on muutenkin Blitzissä hiukan heikkoa, koska se servon kiinnitys servosaveriin on hiukan klonksuva. Itse asiassa tuo huono keskittäminen oli se syy, miksi aloin itse ohjausta tuunaamaan ja ei se täydelliseksi muuttunut, vaikka jonkin verran paranikin.

Hyvä, että tilanne on parantunut - pitäisi varmaan itsekin kokeilla inline steering blockeja.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #344 : 11.11.11 - klo: 16.40 »
eli nopeisiin mutkiin paras vaihtoehto olis
inline ohjauspalikat , ja alu ohjaus osat.
alu ohjaus osissa näytti olevan niin paljon reikiä että
oikein hirvittää , mut kokeilemalla siitä selviää  :roll:

oisko mitään muita iskari vaihtoehtoja ku noi hpi:n omat.
meinaan että jos hommataan ohjaus kuntoon ja uudet iskarit plus
kaikkea muuta kivaa, niin ollaan jo aika lähellä blitz:n ese mallia
ainakin käytettynä , uudesta ei hintatietoa
jossa ois kaikki vakiona ?

ja muuten noi blitz:n vakio renkaat toimii tosi hyvin matolla ja "puhdistetulla"
betonilla 
axial jeep
tamiya m05

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #345 : 13.11.11 - klo: 21.57 »
...meinaan että jos hommataan ohjaus kuntoon ja uudet iskarit plus
kaikkea muuta kivaa, niin ollaan jo aika lähellä blitz:n ese mallia...
Hyvät iskarit on kalliita... sen sijaan ESE:ssä ei ole ohjaus kunnossa:
HPI Blitz aluminum performance steering rack mini-review

Eli ESE prossa on se sama muovinen ohjaus kuin RTR Blitzissäkin.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #346 : 13.11.11 - klo: 22.06 »
Mites muuten tämän rtr malli kestää bashailua?Vai onko tämä enemmän rata ajokki ja lässykkä sitten basheri.Koppiauto ruenu kiinnostamaan jonku verra.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #347 : 13.11.11 - klo: 22.11 »
Mites muuten tämän rtr malli kestää bashailua?Vai onko tämä enemmän rata ajokki ja lässykkä sitten basheri.Koppiauto ruenu kiinnostamaan jonku verra.
Sen varmaan tiedätkin, että ESEn muovit ovat kovemmat ja hauraammat, eli se musta RTR Blitz kestää Blitzeistä paremmin. Mitä olen katsellut kahden naapurinpojan Slashillä ajelua ja verrannut omiin Blitzikokemuksiini, niin aika samoissa mennään: Aina joskus hajoaa joku muoviosa, mutta ne ovat halpoja.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #348 : 13.11.11 - klo: 22.13 »
Ok.Tämä on tällähetellä ykkösvaihtoehto koppiautoista jotka kiinnostaa.Moottoriksi ajattelin jotain 4000kv ezrunia esimerkiksi.Ja tuuppi kopin varmaan hankin sen yksinkertaisuuden ja huoltohelppouden takia.

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #349 : 13.11.11 - klo: 22.16 »
Eikös kuplan kori ole paljon hienompi ja helpompi huoltaa? Sen saa kiinnitettyä helposti, jos se miellyttää.
Itse olen ''hauraalla'' esella bäshäillyt kauhiasti, takacamberin kiinnitys levy on mennyt minulta, ja vanhalta omistajalta rikki, sen vaihdoin strc:n alumiiniseen, joka kestää ja kestää.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #350 : 13.11.11 - klo: 22.17 »
Siis tarkotan tuuppikopilal takavetosta short coursea.
E:Jos tämmötteen laittaa vaikkapa 4500kv tai 5200kv ezrunin ja 2s lipon ja pitoa on vaikkapa sen verrankun vakionakeilla soralla saa niin keuliiko?Se mua ton peden kanssa just ärsyttääkun pihassa huono ajaa ja ei käänny kun keulii koko ajan vaikka on vaan velineoni 2s lipolla.
« Viimeksi muokattu: 14.11.11 - klo: 20.55 kirjoittanut nestori »

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #351 : 15.11.11 - klo: 01.34 »
Itsellä ei koskaan vuotanut nämä vakioiskarit, itellä oli vaan firestrom mutta näissä on samat iskarit, ihmettelen miten muut ovat saaneet nämä vuotamaan.

 markus
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #352 : 15.11.11 - klo: 20.37 »
Itsellä ei koskaan vuotanut nämä vakioiskarit, itellä oli vaan firestrom mutta näissä on samat iskarit, ihmettelen miten muut ovat saaneet nämä vuotamaan.

 markus
Mitä sinulla on siellä iskarin alapäässä tiivistämässä? Sieltä ne ainakin minulla vuotaa. En sitten tiedä, onko tuo Blitz jotenkin erilainen, niin että vuoto lisääntyy - onhan se aika samanlainen kuin firestorm. Itse olen ostanut firestormin aluiskarit ja ne ei vuoda ja ovat hyvät Blitzissä.  :smiley:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #353 : 15.11.11 - klo: 23.47 »
Mulla ei ole ollut sielä mitään tiivistämässä, mutta polttis savagessani kun on vähänki iskarinvarsi vääntynyt niin öljyt tuli pihalle, blizissä ja firessä on samat iskarit.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #354 : 16.11.11 - klo: 16.44 »
terve vielä siitä ohjauksesta ....
nyt kun on inline steering osat kiinni , niin vaikuttais että vakioservo ei jaksa tai kerkeä kääntää renkaita tarpeeksi, jää vähän puolitiehen toi kääntyvyys .
jos pienten hyppyjen jälkeen on mutka ja sattuu kääntämään vähän ennakkoon , niin kääntyvyys on tosi hyvä
 ja välillä auto jopa kaatuilee
niin että käviskö tommonen vakioservon tilalle ?

http://www.hobbylinna.com/futaba-s3305-p-10305.html
axial jeep
tamiya m05

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #355 : 16.11.11 - klo: 21.48 »
terve vielä siitä ohjauksesta ....
nyt kun on inline steering osat kiinni , niin vaikuttais että vakioservo ei jaksa tai kerkeä kääntää renkaita tarpeeksi, jää vähän puolitiehen toi kääntyvyys .
jos pienten hyppyjen jälkeen on mutka ja sattuu kääntämään vähän ennakkoon , niin kääntyvyys on tosi hyvä
 ja välillä auto jopa kaatuilee
niin että käviskö tommonen vakioservon tilalle ?

http://www.hobbylinna.com/futaba-s3305-p-10305.html
Käyhän se ja on varmaan jonkin verran voimakkaampi, mutta ei taida olla paljoa nopeampi. Toisaalta: jos se auto kääntyi trailing steering blockeilla, niin kai se sitten on voiman puutetta.

Minulla on Blitzissä ihan kohtuuttoman hyvä Sanwan servo, kun sellaisen käytettynä sain ostettua.  :azn: Mutta muutenkin olen tullut siihen tulokseen, ettei hyviä ja halpoja servoja oikein ole. Jos sinulla on mahdollisuus, niin harkitse noin 70€ hintaisia Savöxin servoja:

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/lennokit-servot-ja-tarvikkeet/savox-sc-1257tg-10kg-007-digital-servo-sc-1257tg

Toisaalta tuo Futaba on varmasti parempi kuin se Blitzin mukana tullut servo. En muuten ole ihan varma, mikä hammastus Blitzin alkuperäisessä servovarressa on, joten varmista, että sinulla on varsi siihen Futabaan. Tulee niissä kyllä yleensä mukanakin jotain.

EDIT: Niin onhan täällä hobbylinnassakin tällainen spekseiltään parempi ja samanhintainen servo:
http://www.hobbylinna.com/king-digital-servo-5510md-p-25638.html
Mutta pitäisi saada joltain tietää, onko tuo oikeasti hyvä vai ei. Itse olen ostanut yhten kiinanromun ja olen nähnyt muitakin, jotka toimivat ehkä puolella spekseissä luvatuista arvoista ja ovat kaikin puolin epäluotettavia.  :roll:
« Viimeksi muokattu: 16.11.11 - klo: 21.52 kirjoittanut pijokela »
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #356 : 17.11.11 - klo: 16.19 »
valitettavasti ei ole niin paljoa laittaa rahaa  :embarrassed:
tilasin sen servon ja strc ohjaus alu setin , jospa se ohjaus nyt vähän paranis.
tossa selailin noita muita ohjaus vinkkejä , edestä holkkien siirto ok
mut se ohjauslinkkien siirto ?? :shocked: miten se tehdään...
axial jeep
tamiya m05

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #357 : 17.11.11 - klo: 19.18 »
tilasin sen servon ja strc ohjaus alu setin , jospa se ohjaus nyt vähän paranis.
tossa selailin noita muita ohjaus vinkkejä , edestä holkkien siirto ok
mut se ohjauslinkkien siirto ?? :shocked: miten se tehdään...
Nyt en ihan taida tajuta, mitä tarkoitat. Minä ainakin olen saattanut noissa teksteissä sotkea jotain ... ajattelisin niin, että saadaksesi kääntymisnopeuden kasvamaan:
- Kun saat sen STRC rackin, niin laita se servosaver niin tiukalle kuin uskallat. Ei ehkä ihan jumiin, mutta melkein.
- Sitten laita siihen STRC steering rackkiin renkailta tulevat linkit etummaiseen reikään.
- Tästä seuraa, että se ohjauslinkki koskettaa ääriasennoissa etuiskareita. Korota etuiskareita pienillä prikoilla, joita tuli auton mukana, kuten tässä ylimmässä kuvassa:
http://www.rcshortcourse.com/forum/hpi-blitz/25452-steering-mod.html#post217298
- Seuraavaksi voi olla, että servovartesi ei väännä renkaita kunnolla linkkuun tai että ohjauspalasi ei käänny tarpeeksi C palan sisällä tai että servosaverin varsi ei mahdu kääntymään kunnolla. Kääntele auton renkaita ilmassa ja varmistu siitä, että servo saa ne kunnolla käännettyä niin laitoihin kuin mahdollista. Jos ohjauksessa on ääriasennoissa klappia, se ottaa johonkin kiinni ja sitä jotain pitää viilata niin kauan, että servo saa ohjauksen tiukaksi ääriasennoissa.

EDIT: Niin ja sitten on se juttu, joka ainakin minulle oli uutta, kun aloin tuuppi SC:llä ajella: mutkiin kannattaa jarruttaa. Jos ihan hiukankin painaa jarrua ennen mutkaan tuloa lisääntyy kääntyvyys todella paljon, painon siirtyessä eteenpäin.
« Viimeksi muokattu: 17.11.11 - klo: 19.22 kirjoittanut pijokela »
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #358 : 20.11.11 - klo: 16.45 »
Note to self: Blitzi ei tykkää pakkasesta.
- Alumiinisesta ohjauksesta lähti kierteet.
- muutaman metrin korkuinen hyppy yhdelle takarenkaalle = totaali tuhoutuminen :D
tukivarsi, iskarin alakiinnike tuhoutui ja koiranluu vääntyi.

Mitenkäs blitziin vaihdetaan taka hubit?
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #359 : 21.11.11 - klo: 16.46 »
Note to self: Blitzi ei tykkää pakkasesta.
- Alumiinisesta ohjauksesta lähti kierteet.
- muutaman metrin korkuinen hyppy yhdelle takarenkaalle = totaali tuhoutuminen :D
tukivarsi, iskarin alakiinnike tuhoutui ja koiranluu vääntyi.

Mitenkäs blitziin vaihdetaan taka hubit?

Itsekkin koin saman Firellä. Hiljaisella vauhdilla puiseen kukkalaatikkoon ja ohjauspala sano naps.
Ei siinä kamalasti tarvitse hubin kanssa tehdä, tappi ulos ja kuppi yläpäästä irti.
Passiivista harrastelua