Kirjoittaja Aihe: HPI Blitz  (Luettu 149289 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #360 : 21.11.11 - klo: 17.58 »
tätä hubia en ymmärrä lainkaan, en tiedä onko jäänyt vanhalta omistajalta jumiin, vai olenko vain avuton (noh, juu  :laugh:)
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #361 : 15.12.11 - klo: 18.32 »
se moro kaikki blitz kuskit

minkälaisilla renkailla olette ajellu sisäradoilla ?

axial jeep
tamiya m05

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #362 : 15.12.11 - klo: 20.01 »
Suosituimpia on kyoshon sc, losi strike, shumi minipin. Tosta voi valita oman maun mukaan. Team-c ja fastrax on kanssa ihan ok, tosin jälkimmäisistä vaan kokemusta yhen illan verran itsellä mutta mielestäni  fastrax hinta/laatusuhde yksi parhaista sc renkaissa.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #363 : 22.01.12 - klo: 10.11 »
Tietäisikö kukaan, miten blitzistä saisi sivuttaispitoa lisättyä, koska laparenkailla auto usein pyörii vaan donitsia starteissa.
Laparenkaina on Panther 2.2 paddlet ja edessä on Prooline sc mohawq
Jousitusta pehmeämmäksi? Camberia?
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #364 : 07.03.12 - klo: 19.42 »
Moi
mulla oli toi sama ongelma sisäradalla
eiku vaa tiukempaa rasva diffiin niin rupee molemmat pöyrät pyörimään  :azn:

mites on sisärata ajot onnistunu muilla blitzi kuskeilla ? :shocked:

itellä meni kyl talveks parkkiin auto ku toi meidän sisärata on turhan tiukka
isolle ja kompelölle autolle ... pari kuukautta vielä niin päästään ulkoradalle
pärräämään  :laugh:
axial jeep
tamiya m05

Poissa Leo14

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #365 : 12.04.12 - klo: 15.38 »
kulkeeko toi blitzi vakiona mihinkää? :huh:
Team Durango desc210, Ansmann x2

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #366 : 12.04.12 - klo: 16.24 »
etee npäin ja taakse päin :huh:
« Viimeksi muokattu: 12.04.12 - klo: 16.49 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa Leo14

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #367 : 12.04.12 - klo: 18.35 »
Kulkeeko se sitte kovaa eteenpäin?  :shocked:
Team Durango desc210, Ansmann x2

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #368 : 12.04.12 - klo: 19.09 »
kaasu pohjassa täysii
Kylätason RC-kuski.

Poissa Leo14

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #369 : 12.04.12 - klo: 20.12 »
No kulkeeko se kaasu pohjassa lujempaa kuin esim. traxxas slash vakiona?
Team Durango desc210, Ansmann x2

Paikalla jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #370 : 12.04.12 - klo: 22.10 »
Tuskin. Et kuitenkaan pysy radalla jos ajat kaasu pohjassa yli sekunnin. Huippunopeudella ei ole näissä kovin suurta merkitystä, välityksiä vaihtamalla saadaan lisää vauhtia jos on tarve.

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #371 : 13.04.12 - klo: 20.43 »
ihmettelen vaan et miten tää uus blitzi on niin paljon kalliimpi ku toi vanha versio

vanhan sai hobbylinnasta 185 euroa....

aika kallis toi runko ... ku noi sähköt menee joka tapauksessa vaihtoon  :shocked:

muuten oisko mitään vaihtoehto alu iskareita eteen ...? :roll: ku noi orkkis iskarit on aika tyyriit :angry:


axial jeep
tamiya m05

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #372 : 13.04.12 - klo: 21.29 »
no ei rtr blitzii ja rtr slashii pysty vertaamaan toisiinsa...

axial jeep
tamiya m05

Paikalla jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #373 : 13.04.12 - klo: 21.38 »
no ei rtr blitzii ja rtr slashii pysty vertaamaan toisiinsa...
No mikä ettei? Listaa vaan erot.
Molemmilla pärjää pihalla ja radalla jos osaa ajaa.

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #374 : 13.04.12 - klo: 21.44 »
siis tarkoitin noita rtr paketteja .... :wink:

axial jeep
tamiya m05

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #375 : 13.04.12 - klo: 21.56 »
jep jep   
blitz
sähköt , niillä ei tee mitään servo , nopari , moottori .... vaihtoon ...
uuden taitaa saada gigasilla joten radiota ei tarvii , ehkä vaihtaa ..  :roll:

alustasta ... iskarit ois hyvä päivittää samantien ....
servosta eteenpäin kaikki osat vois vaihtaa , vakio osissa liikaa välystä / klappia , vaikka servosaverin kiristäis tosi kireelle  . alu osaa ohjauspaloihin....

itse ajan blitzillä ja olen erittäin tyytyväinen auton luonnolliseen käyttäytymiseen radalla
pienillä päivityksillä...  :shocked:

slashistä en osaa sanoa muuta ku et sitä taitaa saada vai ultimate rtr pakettina
johon kuuluu kaikki plig plig osat jo vakiona ....

joten sitä hinnan puolesta rtr pakettien vertaaminen voi olla hankalaa ... :shocked:
axial jeep
tamiya m05

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #376 : 14.04.12 - klo: 17.25 »
jep jep   
blitz
sähköt , niillä ei tee mitään servo , nopari , moottori .... vaihtoon ...
uuden taitaa saada gigasilla joten radiota ei tarvii , ehkä vaihtaa ..  :roll:

alustasta ... iskarit ois hyvä päivittää samantien ....
servosta eteenpäin kaikki osat vois vaihtaa , vakio osissa liikaa välystä / klappia , vaikka servosaverin kiristäis tosi kireelle  . alu osaa ohjauspaloihin....

itse ajan blitzillä ja olen erittäin tyytyväinen auton luonnolliseen käyttäytymiseen radalla
pienillä päivityksillä...  :shocked:

Ja tästä listasta itse asiassa päästään siihen, että en kyllä ehkä ihan suosittelisi Blitziä enää autoksi. Siihen pitää ihan liikaa ostaa kaikkea lisäpalaa ennen kuin se alkaa toimia. Lisäksi autoa pitää helposti modata, että ohjauksesta saa hyvän... ei sekään mahdotonta, mutta ehkä kannattaisi ostaa joku auto, jossa niin ei tarvitse tehdä.  :sad:

(Mutta mitä olen noita Slashejä katsonut, niin en kyllä suosittelisi sellaistakaan.  :grin:)
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #377 : 14.04.12 - klo: 18.53 »
On tuossa auton rakentamisessa ainakin se hyvä puoli
mitä nyt itse huomasin kun rupesin rtr blitziä rakentelemaan , että aina jonkun osan jälkeen ajettavuus parani
 ja voi sitä riemun määrää kun osia vaihdettiin vähän enemmän ...  :grin:

siinä sivussa oppii kummasti autostakin uusia asioita ja auton korjaaminen helpottuu.

blitzi on erittäin hyvä auto , jos jostain saa halvalla rungon , josta lähteä rakentelemaan   
axial jeep
tamiya m05

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #378 : 14.04.12 - klo: 21.02 »
blitzi on erittäin hyvä auto , jos jostain saa halvalla rungon , josta lähteä rakentelemaan

Siinähän se just on, että jos jostain saisi halpaa kittiä  tai ese versiota, niin Blitz olisi ihan ok, mutta kun tästä lähdetään:
http://www.hobbylinna.com/blitz-24ghz-waterproof-p-25532.html

Niin siihen saa ostaa ihan liikaa osia ja tehdä ihan liikaa modauksia ennen kuin se sitten on todella hyvä auto. Onhan minullakin tuo Blitz ja en ole aikeissa vaihtaa, koska olen jo kaikki tuunaukset tehnyt... mutta silti ei kehtaa neuvoa ihmisiä ostamaan tuota RTR versiota.

Olisi HPI:n aika tehdä uusi kisailuun sopiva SC auto, mutta kun se suunnittelijakin taisi vaihtaa firmaa, niin jaa'a.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Loomis

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #379 : 15.04.12 - klo: 20.41 »
Siinähän se just on, että jos jostain saisi halpaa kittiä  tai ese versiota, niin Blitz olisi ihan ok, mutta kun tästä lähdetään:
http://www.hobbylinna.com/blitz-24ghz-waterproof-p-25532.html

No jos sanotaan että tuosta lähdetään niin mikä olisi se tuunauksen kohde josta kannattaisi aloittaa? :) Nopeutta on ihan riittävästi näin kokemattomalle kuskille.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #380 : 15.04.12 - klo: 21.44 »
No jos sanotaan että tuosta lähdetään niin mikä olisi se tuunauksen kohde josta kannattaisi aloittaa? :) Nopeutta on ihan riittävästi näin kokemattomalle kuskille.

Varmaan se olisi joko vuotavat iskarit tai ohjaus. Tietenkin ihan sen mukaan, mikä sinua häiritsee eniten. Vuotavat iskarit on ihan rahaongelma: esen alumiiniset ei vuoda.

Esim. täältä:
http://www.hobbylinna.com/rcautojen-optioosia-blitz-optioosat-c-735_868_917.html
Hyviä iskareita valmistaa kyllä muutkin merkit.

Sitten on ohjaus, siitä on tämän keskustelun edellisellä sivulla (katso koko sivu):
http://rc10.fi/index.php?topic=42643.msg563023#msg563023
Ja rcshorcourse foorumilla:
http://www.rcshortcourse.com/forum/hpi-blitz/25452-steering-mod.html
(Tuolla kirjoittava Eric Shauver on se kaveri, joka suunnitteli Blitzin HPI:llä.)
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Loomis

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #381 : 15.04.12 - klo: 23.41 »
Varmaan se olisi joko vuotavat iskarit tai ohjaus. Tietenkin ihan sen mukaan, mikä sinua häiritsee eniten. Vuotavat iskarit on ihan rahaongelma: esen alumiiniset ei vuoda.
....
Alkuperäinen suunnitelma oli ostaa alumiinia rikkoutuneiden osien tilalle, mutta auto on osoittautumassa vähän liian kestäväksi, seitsemänvuotias kakkoskuski on jo rakentanut mökinpihan täyteen hyppyreitä eikä ole saanut kuin toisen roiskeläpän irti  :azn: kova hinku olisi jo radalle.

Jos yrittäisi ensin säätää vanhoista osista kaiken irti. +4 auraus taakse, iskarit enemmän vinoon ja servosaverin kiristys. olisiko jotain muuta mitä voisi koittaa? olisi tarkoitus saada autosta aloittelija ystävällisempi. kisakireitä säätöjä voi hakea joskus sitten kun ajotaidot vähän karttuvat.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #382 : 16.04.12 - klo: 22.20 »
Jos yrittäisi ensin säätää vanhoista osista kaiken irti. +4 auraus taakse, iskarit enemmän vinoon ja servosaverin kiristys. olisiko jotain muuta mitä voisi koittaa? olisi tarkoitus saada autosta aloittelija ystävällisempi. kisakireitä säätöjä voi hakea joskus sitten kun ajotaidot vähän karttuvat.
Jos auton perä heittää koko ajan, niin melkein ennen +4 aurausta kokeilisin jäykempää diffiöljyä. Itse ajoin viime kesänä 40000cst öljyllä. Sillä sai takarenkaat sutimaan yhdessä, jolloin autolla sai kiihdytettyä ilman pyörähdystä.

Onhan se kestävä kuin panssarivaunu. :D Ja bashauksessa vuotavat iskarit ei ole ongelma: ajaa vaan tyhjillä iskareilla. Radalla hypyissä alkaa sitten kaivata sitä vaimennusta niihin iskareihin.

Ohjauksen voi säätää kuntoon muoviosillakin. Luitko edellisen sivun tästä keskustelusta? Mitään ei ole pakko ostaa.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Loomis

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #383 : 17.04.12 - klo: 23.20 »
Ohjauksen voi säätää kuntoon muoviosillakin. Luitko edellisen sivun tästä keskustelusta? Mitään ei ole pakko ostaa.
Luin ja ymmärsin ehkä puolet... jätetään ohjaus toistaiseksi ja keskitytään takarenkaisiin. diffiöljyn vaihdos vaituttaa sopivan yksinkertaiselta säädöltä. kiitos neuvosta :)

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #384 : 18.04.12 - klo: 18.11 »
Toi rtr paketti blitzistä on vakiona verraton aloittelian paketti

muistaa vaan tarkistaa renkaiden kulmat ....
rtr autojen renkaat tahtoo vähän harittaa sinne sun tänne
ja siitä servo saveristä ... ei kannata kiristää hirveen tiukkaan
rupee hajoamaan osia muualtakin kun tullaan hyppyristä alas eturenkaat edellä ...

ja sinne diffiin käy mikä vaan tosi jäykkä rasva ....
liian ohut tuuppaa tulee "diffin huonoista tiivisteistä läpi
vuodon tunnistaa siitä kun vetarit rupeaa kostumaan laatikon päästä ....
eli keräämään likaa .

itse huomasin vakioiskareiden käytössä sen , että jätä suosiolla
pikkuisen vajaaksi kun täytät , ei tee niin kovaa painetta iskarin sisälle ja litkut pysyy
kauemmin sisällä .... " tämä vaan oma mielipiteeni " 
vakio iskareiden säädöt aika tiukalle , ettei pääsis niin helposti pohjaamaan .
axial jeep
tamiya m05

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #385 : 18.04.12 - klo: 21.30 »
itse huomasin vakioiskareiden käytössä sen , että jätä suosiolla
pikkuisen vajaaksi kun täytät , ei tee niin kovaa painetta iskarin sisälle ja litkut pysyy
kauemmin sisällä .... " tämä vaan oma mielipiteeni " 
vakio iskareiden säädöt aika tiukalle , ettei pääsis niin helposti pohjaamaan .

Ei näin.

Iskarit ilmataan oikein niin sinne ei jää painetta.

Iskareista pyritään aina tekemään ilmattomat ja se onnistuu kun tekee homman oikein... Eikä nimenomaan jää painetta.

Poissa Loomis

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #386 : 24.04.12 - klo: 23.10 »
Diffioljyn vaihtaminen oli yllättävän helppo operaatio. Ensin koko moottori pöydälle (http://www.rcshortcourse.com/forum/hpi-blitz/2698-erik-shauver-s-blitz-tech-teardown-thread.html#post23849) ja siitä vaihdelaatikon poski auki. Ilmeisesti jotain päivitystä on jossain kohdassa tapahtunut, paljon parjattujen x-tiivisteiden tilalla oli vakiona silikoni o-renkaat.

Poissa tpahula

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #387 : 14.05.12 - klo: 20.07 »
Innostuin RC-autoista 20 vuoden tauon jälkeen, kun asuinpaikkakunnallani on aktiivista SC-toimintaa.  Olen etsinyt kittimallista autoa, kun haluan rakentaa auton itse. HPI:ltä on tullut uusi ESE kitti, jossa on harjaton moottori ja säädin valmiina.

http://www.hpiracing.com/kitinfo/108699/

Eurooppaan kyseistä autoa ei tule myyntiin, joten auto on tilattava Jenkeistä. Radioksi valitsin Sanwa MT-4:n ja servoksi aion ostaa SAVOX SC-1258TG.

Mitä varaosia tai päivitysosia kannattaa autoon laittaa suoraan kiinni ? Auto tulee lähinnä radalla ajoon, kun pihasuditusta tuli harrastettua aivan tarpeeksi aikoinaan.
Durango DESC210R / DESC410v2 / HPI Blitz ESE Pro

Poissa tomppa80

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #388 : 14.05.12 - klo: 23.11 »
Pallot vaihdat teräksisiin ja pallokuppeja+ tukivarsia varalle niin pääsee jo aika pitkälle.  Ite vaihtasin säätimen + koneen kunnollisiin. Nuilla vaan ei tee mitään. Kierros renkaita ei lienee pahasta myöskää (aka enduro tms)

Mulla ois just sopivat sensorikamat jouten.
 
Traxxas TRX-4 Traxx/ Arrma Kraton 6s/
 Kyosho Big Brute x2

Poissa tpahula

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #389 : 17.05.12 - klo: 00.05 »
Sain viimein tilattua uuden Blitz kitin. Tässä vielä koottuna osalista tämän viestiketjun perusteella, josta saattaa olla apuja muillekin.

1 x     HPI108699    HPI Blitz ESE Pro Flux 1/10 Scale Electric 2WD Short Course Truck Kit
1 x     HPI106211    HPI Waterproof Receiver Box
1 x     HPI86897    HPI 4.8x15mm Ball Stud (10)
1 x   HPI86896     HPI 4.8x12mm Ball Stud (10)    
1 x     HPI104651    HPI High Performance Ball End Set (White) (Blitz ESE)    
1 x     JCI2057    JConcepts Chassis Over Tray (Clear) (Blitz)    
1 x     SPTSTH103325O    ST Racing Concepts CNC Machined Aluminum Steering Bellcrank Set (Orange)

Näiden lisäksi tilasin pari koria, kun A Main Hobbiesin postikulut eivät nousseet juuri ollenkaan korien takia. 

   
Durango DESC210R / DESC410v2 / HPI Blitz ESE Pro