Kirjoittaja Aihe: HPI Blitz  (Luettu 184435 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #420 : 20.07.12 - klo: 00.48 »
Just! Hieno paikka kyllä noparille! Harmi vain, minun Sidewinder SCT nopari ei passaa tuonne. Onhan siihen viritelmänsä, mutta  olen vielä pitänyt kumminkin tuolla laidassa, kun ei se painojakauma minulle nyt niin tärkeä ole.  :tongue:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #421 : 20.07.12 - klo: 09.42 »
Noparinostajille tiedoksi: HobbyWing Xerun 2.1 nopari ei myöskään mahdu tuohon koloon. Muuten kyllä hyvä.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #422 : 20.07.12 - klo: 20.30 »
On ehkä hyvä, että suurin osa nopareista ei mahdu tohon koloon. Perän pohjatessa saa nopari tosi kovan tällin tossa paikassa. Sivulla edempänä shokki on paljon miedompi. Kokeiltu juttu, teoriakin on samaa mieltä.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #423 : 20.07.12 - klo: 20.53 »
Aha, että semmoista ongelmaa.. No sitten eittei mahdu.  :azn:
Mutta en saa millään pysymään noparia kiinni. Aluksi oli tarranauhalla, mutta heilui niin kauhiasti, että otin pois. Laitoin kakspuoleista teippiä siihen. Pysy hyvin tietynaikaa, kunnes taas alkoi heilua. Käytättekö mitä kiinnitystapaa?

Ja huomasin että auto on todella vaikea saada pysymään suorassa. Pienikin kaasu saa sladiin. Onko kuljettajassa vika, vai säädöissä? Laitoin just 50 000wt losin öljyt diffiin, onhan se pikkasen jäykkää toki..
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #424 : 20.07.12 - klo: 21.24 »
Kunnollisella kaksipuolisella teipillä pysyy kiinni, vaikkapa tällä teipillä jos ei Muchmoren teippiä ole lähikaupassa: http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Teipit/Maalarin--ja-Asennusteipit/Asennusteippi-29505/

Turha sitä noparia on sinne koloon änkeä, laittaa noparin sivulle ja pyhittää kolon lisäpainoille.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #425 : 20.07.12 - klo: 21.30 »
renkailla on erittäin suuri merkitys tuupissa riippuen missä ajetaan
ajeletko savella / hiekalla / asfaltilla ?
jos ei mitkään renkaat  rupee pitämään , niin slipperiä 1/4 tai 1/2 kierrosta auki
niin rupee pitoja löytymään .


 
axial jeep
tamiya m05

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #426 : 20.07.12 - klo: 21.32 »
Aha, että semmoista ongelmaa.. No sitten eittei mahdu.  :azn:
Mutta en saa millään pysymään noparia kiinni. Aluksi oli tarranauhalla, mutta heilui niin kauhiasti, että otin pois. Laitoin kakspuoleista teippiä siihen. Pysy hyvin tietynaikaa, kunnes taas alkoi heilua. Käytättekö mitä kiinnitystapaa?
Nyt minulla on ihan Bilteman kaksipuolista teippiä, koska oli puhdas nopari ja auto, niin on pysynyt. Mutta olen käyttänyt nippusiteitäkin.

Ja huomasin että auto on todella vaikea saada pysymään suorassa. Pienikin kaasu saa sladiin. Onko kuljettajassa vika, vai säädöissä? Laitoin just 50 000wt losin öljyt diffiin, onhan se pikkasen jäykkää toki..
Itse olin ennen Blitziä ajanut vain nelivedoilla ja sain aika kauan harjoitella kaasun käyttöä. Renkailla on todella suuri merkitys, mutta toki se on myös auton säädöistä kiinni. Selkeimmin tuohon vaikuttaa rear toe, jota voi lisätä ainakin 3 asteeseen. Ainakin itse olen myös kokenut, että takarenkaiden laittaminen mahdollisimman taakse auttaa.

Tästä aiheesta kyllä mielelläni kuulisin itsekin lisää protipsejä.  :undecided:

edit: minusta se paksu diffiöljy on melkein parempi tuohon kuin ohut. Jos diffissä on ohut öljy alkaa vain toinen takarengas sutia ja silloin auto pyörähtää aina. Molempien sutiminen antaa hiukan enemmän aikaa ottaa kaasua pois.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #427 : 20.07.12 - klo: 21.56 »
jos on varoja, niin vähän isompaa pinjonia :shocked: ,  se rauhoittaa kummasti autoa
kunhan kiihtyvyys vaan riittää hyppyihin
axial jeep
tamiya m05

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #428 : 20.07.12 - klo: 22.18 »
No pitää näin ensalkuun slipperiä löysätä.
Pinioni taisi olla joku 23t... Että suht iso. Tästä voi muuten johtua lämmötkin sähköissä mistä aikasemmin kyselin.  :roll:
Minulta löytyy Blitzin vakio renkaat ja LRP Blast Buggyn renkaat (Kuluneet kauheasti) sitten GRP Block takarenkaat. Käytin tänään takana ks. GRP:n Block renkaita ja Blastin renkaita edessä. Alustana isosora/asfaltti.

Perskuta! Olisin tiennyt tuosta Bilteman teipistä niin olisin napannut maktaan kun käväsin siellä. Kun ei tuo Biltema niin lähellä ole. Pitää vain yrittää uudestaan tuolla omalla.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #429 : 20.07.12 - klo: 22.44 »
itse olen ajellu 10,5 t moottorilla 17 - 19 pinjoneilla
hyvin riittää vauhti , kaasua saa käytellä hillitysti , mut hyvin on kulkenu
ulkona ja sisällä.

blitzin vakiorenkaat ei pidä juuri millään alustalla kestävyyttä on senki verran ,että ei kulu millään.
savelle / hiekalle nappula rengasta aka / minipin / JConcept
asfaltille / kovalle pinnalle ehdottaisin kyosho sc renkaita

tuommosta kun laitat niin helpottaa kummasti
axial jeep
tamiya m05

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #430 : 20.07.12 - klo: 22.48 »
Nooh, nuilla kumminkin päästelee vaikka ei radalla ajais? Kun enemmän bashailen, kuin radalla ajelen, sen puutteen vuoksi.
Pitävätkö minipinnit enään jos on enemmän hiekkaa?
Ja ole kokeillut Ultima SC:tä hyvä pitä oli kyllä, vaikka olikin kuluneet renkaat jo.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Loomis

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #431 : 21.07.12 - klo: 16.44 »
On ehkä hyvä, että suurin osa nopareista ei mahdu tohon koloon. Perän pohjatessa saa nopari tosi kovan tällin tossa paikassa. Sivulla edempänä shokki on paljon miedompi. Kokeiltu juttu, teoriakin on samaa mieltä.

En oo tullut tuollaista ajatelleeksi, isokin ongelma? vanha harjalinen nopari oli tuossa kolossa muutaman kuukauden. en tiedä kuinka paljon painojakauma vaikuttaa ajettavuuteen, mutta ainakin näyttää eptasapainoiselta kun keskellä kaukalossa on tilaa ja nopari sivussa.

Entäs jos vähän dremelöisi koria ja siirtäisi akkua taakse ja noparin sen eteen?

itsellä myös aluksi paljonkin ongelmia pyörähteyn kanssa, vaihdoin paremmat renkaat, suurimman "toe" palan taakse, diffiin jäykemmät öljyt ja känsin vielä "REAR SUSPENSION ARM"it. Nyt ongelmana on jo liikakin aliohjaus, mutta mieluummin vedän mutkan pitkäksi ja menetän vähän aikaa kuin pyörähdän.
Kunhan tulevaisuudessa ajotaidot karttuvat niin voi alkaa säätämään lisää kääntyvyyttä.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #432 : 22.07.12 - klo: 17.46 »
Mikäs tämä suurempi "toe" pala on? Onko tullut vakiona jo mukana?
Mutta. Nuo lämmöt huolestuttaa. Mietin, että jos repisi ylimääräisistä tietokoneista jonkun suht sopivan tuulettimen ja virittelisi jotenkin kiinni? Mutta mistä saisin siihen virran? Tai että miten.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #433 : 22.07.12 - klo: 18.25 »
Mikäs tämä suurempi "toe" pala on? Onko tullut vakiona jo mukana?
Mutta. Nuo lämmöt huolestuttaa. Mietin, että jos repisi ylimääräisistä tietokoneista jonkun suht sopivan tuulettimen ja virittelisi jotenkin kiinni? Mutta mistä saisin siihen virran? Tai että miten.

Vaiha suosiolla se pienempi pinioni. Se auto liikkuu senkin jälkeen ihan tarpeeks.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #434 : 22.07.12 - klo: 18.52 »
Mikäs tämä suurempi "toe" pala on? Onko tullut vakiona jo mukana?

On tullut mukana, tai saa sen varaosanakin. Se on siis pala, jolla säädetään takarenkaiden toe-in kulmaa. Vaihtoehdot ovat 2, 3 ja 4 astetta. Ainakin 3 kannattaa laittaa, jos on yhtään ongelmia mennä suoraan. Isommalla kulmalla menettää hiukan vauhtia, mutta perä siis tulee paremmin suoraan.

Saitko auton mukana ohjekirjaa? Minusta tuo on selostettu ihan siinä.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #435 : 22.07.12 - klo: 19.25 »
Annoin suuren pinionin olla vain siksi ettei spinnaa heti lähdössä, koska semmoien pikku neuvokin oli. Voin kokeilla pienemmällä. Tulee oleen aikapaljon pienempi, mutta kokeillaan.

Selvä. Ohjekirja tuli mukana, mutta en ollut huomaavinani ks. kohtaa siellä. Tarkistan senkin sitten vielä. En tiedä, kun ostin käytettynä, että onko ks. paloja edes mukana.  :tongue:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #436 : 22.07.12 - klo: 20.04 »
Selvä. Ohjekirja tuli mukana, mutta en ollut huomaavinani ks. kohtaa siellä. Tarkistan senkin sitten vielä. En tiedä, kun ostin käytettynä, että onko ks. paloja edes mukana.  :tongue:

No, katsoin sitten ja eihän siinä ohjeessa tuosta mitään sanota. Auton mukana (uutena) kuitenkin tulee ne kaikki kolme erilaista toe palaa. Tuossa on ESE:n kokoamisohjeesta kuva, jossa toe pala laitetaan paikoilleen.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi


Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #438 : 27.09.12 - klo: 20.22 »
Mites teillä? Minulla näyttää kuluvan pallonivelkupit hirveän helposti. Onko ne tosiaankin nuin heikkoja vai joitain maanantai versioita?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #439 : 27.09.12 - klo: 22.53 »
Mites teillä? Minulla näyttää kuluvan pallonivelkupit hirveän helposti. Onko ne tosiaankin nuin heikkoja vai joitain maanantai versioita?

Mulla ei ole blitzistä mitenkään mainittavan nopeasti kulunut noi kupit. Mä olen omassa blitzissä korvannut mustat kupit esen valkoisilla kupeilla jotka ovat kovempaa muovia kun mustat kupit.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #440 : 13.10.12 - klo: 11.45 »
Saattaapi ongelma johtua myös yksistä vanteista. Meinaan kupin ja vanteen jäliin vää aika pieni rako ja tuo sitten kuluttanut kupit.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #441 : 14.10.12 - klo: 20.40 »
Saattaapi ongelma johtua myös yksistä vanteista. Meinaan kupin ja vanteen jäliin vää aika pieni rako ja tuo sitten kuluttanut kupit.
Minulla on HPI:n omienkin vanteiden kanssa tuota ongelmaa, että kuppi hinkkaa vanteeseen. Olen askarteluveitsellä veistänyt siitä pallokupista palan pois, jolloin ne ei enää osu. (Ja pallokuppien kestämisen kanssa ei minulla ole mitään ongelmaa.)
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #442 : 25.10.12 - klo: 19.27 »
Täällä ilmoittautuu yksi uusi blitz esen omistaja ja heti oli hieman kysyttävää, minkälaisia lipoja käytätte? tiedän että 2S ja noin 5000mah mutta lähinnä se että tarviiko olla joku todella laadukas lipo vai pärjääkö hobbyking laadulla? törmäsin voltz merkkisiin lipoihin, ovatko mistään kotoisin?
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #443 : 25.10.12 - klo: 20.34 »
Täällä ilmoittautuu yksi uusi blitz esen omistaja ja heti oli hieman kysyttävää, minkälaisia lipoja käytätte? tiedän että 2S ja noin 5000mah mutta lähinnä se että tarviiko olla joku todella laadukas lipo vai pärjääkö hobbyking laadulla? törmäsin voltz merkkisiin lipoihin, ovatko mistään kotoisin?
Hyvillä HK lipoilla pärjää ihan hyvin - huonoilla ei. Itse ehkä lähtisin siitä, että pitää olla ainakin 40C purku, jos HK:lta ostaa. Minulla oli 25C purulla ostettuja ja ne toimivat stanuturistissa (17.5T), mutta eivät oikein Blitzissä (10.5T). Nykyäänhän niissä on monissa mainostetut purkuvirrat tosi hurjia - varmaan toimivat hienosti, jos vaan on ehjä akku.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #444 : 27.10.12 - klo: 09.22 »
Täällä ilmoittautuu yksi uusi blitz esen omistaja ja heti oli hieman kysyttävää, minkälaisia lipoja käytätte? tiedän että 2S ja noin 5000mah mutta lähinnä se että tarviiko olla joku todella laadukas lipo vai pärjääkö hobbyking laadulla? törmäsin voltz merkkisiin lipoihin, ovatko mistään kotoisin?

Viime talven SC Winter Cupissa ja kesän Summer Cupissa moni kärkikuski ajoi HK:n nanotecheillä; myös nelivedossa missä purkuvirrat on isoja kun autot on painavia ja ajetaan pitkäkannuisillä 550 koneilla. Eli kyllä noilla pärjää.
Wacky Stack Racing Team

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #445 : 29.10.12 - klo: 17.43 »
Loppuviikosta olisi tarkoitus tilailla blitziin noppa ja kone, nopaksi ajattelin tätä http://fi.eurorc.com/product/2148/hobbywing-xtreme-stock-esc-60a-black-ftt ja olisi pari kone vaihtoehtoa kumpis näistä olisi järkevämpi valinta tämä http://fi.eurorc.com/product/483/hobbywing-xerun-sensored-brushless-motor-105t vai tämä http://fi.eurorc.com/product/2503/hobbywing-xerun-3656sd-3400kv-sct. Minkäslaisilla välityksillä ajelette? autossa on kiinni 83T spurri mutta pinsku uupuu.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #446 : 29.10.12 - klo: 19.40 »
Loppuviikosta olisi tarkoitus tilailla blitziin noppa ja kone, nopaksi ajattelin tätä http://fi.eurorc.com/product/2148/hobbywing-xtreme-stock-esc-60a-black-ftt ja olisi pari kone vaihtoehtoa kumpis näistä olisi järkevämpi valinta tämä http://fi.eurorc.com/product/483/hobbywing-xerun-sensored-brushless-motor-105t vai tämä http://fi.eurorc.com/product/2503/hobbywing-xerun-3656sd-3400kv-sct. Minkäslaisilla välityksillä ajelette? autossa on kiinni 83T spurri mutta pinsku uupuu.

Noilla Blitzi kulkee hienosti, mutta esittäisin kuitenkin pari pointtia:
- Xtreme stock nopari on kevennetty versio Xerun 60A noparista (http://fi.eurorc.com/product/131/hobbywing-xerun-60a-esc-v21-ftt). Maksat 30€ painoerosta, jolla ei ole merkitystä Blitzissä.
- Tuo toinen moottori on "4-pole" moottori. En ole ollenkaan varma, voiko sitä käyttää noiden nopeudensäätimien kanssa - voi olla, että sen maksimivirta on yli tuon 60A. Tämä kannattaa varmistaa Eurorc:stä sähköpostilla. Sinänsä 3400kv olisi ihan hyvä pyörimisnopeus Blitziin.
- Perus Xerun 10.5T moottorilla Blitz kulkee ihan kivasti. 10.5T - 8.5T moottoreilla noita kai eniten ajetaan.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #447 : 30.10.12 - klo: 08.33 »
Loppuviikosta olisi tarkoitus tilailla blitziin noppa ja kone, nopaksi ajattelin tätä http://fi.eurorc.com/product/2148/hobbywing-xtreme-stock-esc-60a-black-ftt ja olisi pari kone vaihtoehtoa kumpis näistä olisi järkevämpi valinta tämä http://fi.eurorc.com/product/483/hobbywing-xerun-sensored-brushless-motor-105t vai tämä http://fi.eurorc.com/product/2503/hobbywing-xerun-3656sd-3400kv-sct. Minkäslaisilla välityksillä ajelette? autossa on kiinni 83T spurri mutta pinsku uupuu.

Noilla Blitzi kulkee hienosti, mutta esittäisin kuitenkin pari pointtia:
- Xtreme stock nopari on kevennetty versio Xerun 60A noparista (http://fi.eurorc.com/product/131/hobbywing-xerun-60a-esc-v21-ftt). Maksat 30€ painoerosta, jolla ei ole merkitystä Blitzissä.
- Tuo toinen moottori on "4-pole" moottori. En ole ollenkaan varma, voiko sitä käyttää noiden nopeudensäätimien kanssa - voi olla, että sen maksimivirta on yli tuon 60A. Tämä kannattaa varmistaa Eurorc:stä sähköpostilla. Sinänsä 3400kv olisi ihan hyvä pyörimisnopeus Blitziin.
- Perus Xerun 10.5T moottorilla Blitz kulkee ihan kivasti. 10.5T - 8.5T moottoreilla noita kai eniten ajetaan.

Kiitoksia hyvistä neuvoista. Täytyy sitten tuo sinikannuinen xerun tilailla, vai olisiko arvon blitz guruilla suositella jotain toistakin vaihtoehtoa :smiley:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #448 : 30.10.12 - klo: 09.04 »
60a xerun ja tuo 10.5 kone on hyvä yhdistelmä blitziin eli hanki ne. Ainut mikä tossa sinikannuisessa hw moottorissa itseäni arveluttaa on noi johtojen liitokset jotka on ilmeisesti liittimillä ja aika hyvin koneen perässä "esillä". Itse suosin enempi juotettavia liitoksia koneen perässä, mutta tämä on melko varmasti vain omia ennakkoluuloja.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #449 : 30.10.12 - klo: 11.38 »
60a xerun ja tuo 10.5 kone on hyvä yhdistelmä blitziin eli hanki ne. Ainut mikä tossa sinikannuisessa hw moottorissa itseäni arveluttaa on noi johtojen liitokset jotka on ilmeisesti liittimillä ja aika hyvin koneen perässä "esillä". Itse suosin enempi juotettavia liitoksia koneen perässä, mutta tämä on melko varmasti vain omia ennakkoluuloja.

Luulen että ne liittimet on ihan vaan kolvaamalla kiinni koneessa eli jos niistä koituu haittaa niin juottaa liittimet irti ja laittaa johdot kolvaamalla kiinni. Mitenkäs nuo välitykset? minkälaisia kannattasi käyttää?
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,