Kirjoittaja Aihe: HPI Blitz  (Luettu 185077 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #450 : 30.10.12 - klo: 11.42 »
Luulen että ne liittimet on ihan vaan kolvaamalla kiinni koneessa eli jos niistä koituu haittaa niin juottaa liittimet irti ja laittaa johdot kolvaamalla kiinni. Mitenkäs nuo välitykset? minkälaisia kannattasi käyttää?

Juuri näin. Ne liittimet voi juottaa irti. Tosin minulla on ollut aina liittimillä ja ei siitä ole seurannut mitään pahaa. Ne HW:n liittimet on aika tiukkoja.

Välityksen olen itse katsonut ohjekirjasta.. siellä on sellainen taulukko.
edit: liitteenä. Jos ostat yhden pinionin, niin minä arvaisin 22 piikkisen.
« Viimeksi muokattu: 30.10.12 - klo: 12.10 kirjoittanut pijokela »
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #451 : 30.10.12 - klo: 13.33 »
Luulen että ne liittimet on ihan vaan kolvaamalla kiinni koneessa eli jos niistä koituu haittaa niin juottaa liittimet irti ja laittaa johdot kolvaamalla kiinni. Mitenkäs nuo välitykset? minkälaisia kannattasi käyttää?

Juuri näin. Ne liittimet voi juottaa irti. Tosin minulla on ollut aina liittimillä ja ei siitä ole seurannut mitään pahaa. Ne HW:n liittimet on aika tiukkoja.

Välityksen olen itse katsonut ohjekirjasta.. siellä on sellainen taulukko.
edit: liitteenä. Jos ostat yhden pinionin, niin minä arvaisin 22 piikkisen.

Juu olen tuon taulukon jo huomannut mutta siinä melko monta vaihtoehtoa 10.5 koneelle niin ajettelin että onko olemassa joku mikä on todettu parhaaksi vaihtoehdoksi.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #452 : 30.10.12 - klo: 17.27 »
Juu olen tuon taulukon jo huomannut mutta siinä melko monta vaihtoehtoa 10.5 koneelle niin ajettelin että onko olemassa joku mikä on todettu parhaaksi vaihtoehdoksi.
Hmm... tuosta on aika vaikea sanoa, mikä olisi sinulle paras. Se on paljon radastakin kiinni. Jos on yhtään rahaa, niin pari eri kokoista pinionia (esim. 22 ja 24) ei mene hukkaan. Parempi joka tapauksessa on ostaa joku sieltä alapäästä (22 tai 23), koska muuten sinulle voi käydä niin, että moottori kuumenee koko ajan ja et pääse ajamaan kokonaisia akkuja.

Pidemmällä tähtäimellä sanoisin itse, että se 88 hampainen spurri on niistä kaikkein käyttökelpoisin. Silla saa eniten käyttökelpoisia pinion vaihtoehtoja tuolla koneella. 83 hampaisella on pakko käyttää sitä alapäätä, mikä on mahdollinen.

Jos pienellä pinionilla vauhti ei tunnu tarpeeksi kovalta, voit lisätä siihen nopariin ennakkoa vauhdin kasvattamiseksi. Kannattaa lukea noista Xerun nopareista niiden omasta aiheesta.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #453 : 31.10.12 - klo: 16.55 »
Sain halvalla vähän ajetut team powers akut ja turnigy trackstar 10.5 koneen niillä nyt mennään aluksi.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #454 : 10.11.12 - klo: 15.39 »
nyt on blitz ese kasassa ja ensi tiistaina tiksiin kokeilemaan. Renkaina on nyt schumacherin mini pinnit mutta onko kokeneilla kuskeilla kokemuksia fastraxin Bullseye renkaista??
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #455 : 10.11.12 - klo: 15.59 »
Fastrax  Bullseye ei toimi Tiksissä. Koeiltu on. Keinonurmella rengas on kotonaan. Varsinkin kun pinta on kostea.

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #456 : 10.11.12 - klo: 19.42 »
Noista välityksistä sen verran ,että ne on aivan liian pitkäksi mitoitettu HPI:n omissa ohjeissa.
Itse testasin 10,5 t moottorilla 23 pinjonia ohjeiden mukan ja kamat lämpeni reilusti
kannattaa aloittaa välityksien hakeminen 10,5 t moottorille
vakio välityksistä eli 88/18 ja siitä vaan pinjonia suurentamaan ihan miten vehkeet sallii
axial jeep
tamiya m05

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #457 : 10.11.12 - klo: 20.18 »
Noista välityksistä sen verran ,että ne on aivan liian pitkäksi mitoitettu HPI:n omissa ohjeissa.
Itse testasin 10,5 t moottorilla 23 pinjonia ohjeiden mukan ja kamat lämpeni reilusti
kannattaa aloittaa välityksien hakeminen 10,5 t moottorille
vakio välityksistä eli 88/18 ja siitä vaan pinjonia suurentamaan ihan miten vehkeet sallii

Tällä hetkellä on kiinni 88/22 välitykset mutta jos rupeaa lämpenemään niin täytyypä pienentää pinskua sitten vaan :-)
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #458 : 10.11.12 - klo: 20.28 »
itse ajelin viime talven 88/17 välityksillä sisällä
normi lämmöt ja hyvin riitti vauhdit hypyille
axial jeep
tamiya m05

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #459 : 18.11.12 - klo: 20.14 »
Nyt on viikonloppu ajeltu esellä tiksissä ja on kyllä todella mukava laite ajella. Lauantaina aloitin 88/22 välityksillä ja kone lämpeni mutta ei ollut lainkaan kuuma, vaihdoin 88/17 välit  ja auto oli hyvä ajella noillakin väleillä mutta mielestäni koneen lämmöt ei mitenkään merkittävästi tippuneen. Sunnuntaina vaihdoin takaisin 88/22 välit kun jotenkin noilla pidemmillä väleillä oli kivemmin potkua. Yksi esen ohjauspala hajosi ja korvasin sen normi blitz palalla. Autossa on tällähetkellä kiinni strceen alu ohjaus mutta korvaan sen hpiin omalla alu ohjauksella. Oletteko kokeillee RPMän ohjauspaloja ja takahubeja?? ajattelin selaisia tilailla jossakin vaiheessa.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #460 : 19.11.12 - klo: 10.06 »
Lauantaina aloitin 88/22 välityksillä ja kone lämpeni mutta ei ollut lainkaan kuuma, vaihdoin 88/17 välit  ja auto oli hyvä ajella noillakin väleillä mutta mielestäni koneen lämmöt ei mitenkään merkittävästi tippuneen.

Hienoa kuulla - noita 10.5T koneitakin on niin erilaisia, ettei noista välityksistä voi olla ihan varma, kun vaan nettiiin kirjoittelee.

Autossa on tällähetkellä kiinni strceen alu ohjaus mutta korvaan sen hpiin omalla alu ohjauksella. Oletteko kokeillee RPMän ohjauspaloja ja takahubeja?? ajattelin selaisia tilailla jossakin vaiheessa.

Minulla on edessä STRC:n alumiinipalat - lähinnä siksi, että käytetyn auton mukana sellaiset tuli. Takana olen käyttänyt Blitzin omia ja en ole tajunnut muuta kaivata.

Tuosta ohjauksesta on kirjoitettu tässäkin keskustelussa aika lailla. Oman kokemukseni mukaan tärkeintä on varmistaa, ettei ohjaus ota kiinni etuiskareihin. Itse olen varmistanut tämän käyttämällä etuiskareissa todella pitkiä alakiinnityspaloja. Eli se jousiosuus alkaa ylempää kuin normaalisti ja siten ohjaus ei ota siihen kiinni.

Se HPI:n ohjaus on niin kallis, ettei siihen ole ollut varaa. Kovasti sitä on keskustelupalstoilla kehuttu. Jos se ottaa kiinni alatukivarsiin, on Eric neuvonut yksinkertaisesti veistämään alatukivarresta sen verran pois, että ohjauspala mahtuu liikkumaan.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #461 : 19.11.12 - klo: 10.51 »
Lauantaina aloitin 88/22 välityksillä ja kone lämpeni mutta ei ollut lainkaan kuuma, vaihdoin 88/17 välit  ja auto oli hyvä ajella noillakin väleillä mutta mielestäni koneen lämmöt ei mitenkään merkittävästi tippuneen.

Hienoa kuulla - noita 10.5T koneitakin on niin erilaisia, ettei noista välityksistä voi olla ihan varma, kun vaan nettiiin kirjoittelee.

Autossa on tällähetkellä kiinni strceen alu ohjaus mutta korvaan sen hpiin omalla alu ohjauksella. Oletteko kokeillee RPMän ohjauspaloja ja takahubeja?? ajattelin selaisia tilailla jossakin vaiheessa.



Se HPI:n ohjaus on niin kallis, ettei siihen ole ollut varaa. Kovasti sitä on keskustelupalstoilla kehuttu. Jos se ottaa kiinni alatukivarsiin, on Eric neuvonut yksinkertaisesti veistämään alatukivarresta sen verran pois, että ohjauspala mahtuu liikkumaan.

Omasta kokemuksesta voin sanoa että hpi:n oman optio servosaver blitziin on varmasti sen 60e arvoinen mitä se maksaa. Mä sen strc:n "hipo" saverin kanssa tuskailin kun se pitää vetää lähes täysin kiinni jos meinaa joten saada sen edes jotenkuten toimimaan ja sen jälkeen ai ole enää saver ominaisuus käytössä eli se on vaan jäykkä vipu.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #462 : 19.11.12 - klo: 12.02 »
Omasta kokemuksesta voin sanoa että hpi:n oman optio servosaver blitziin on varmasti sen 60e arvoinen mitä se maksaa. Mä sen strc:n "hipo" saverin kanssa tuskailin kun se pitää vetää lähes täysin kiinni jos meinaa joten saada sen edes jotenkuten toimimaan ja sen jälkeen ai ole enää saver ominaisuus käytössä eli se on vaan jäykkä vipu.
Sinä siis ostit sen ja sen kanssa saver toimi?

Myönnän heti, että minulla on se STRC saver ihan kiinni ruuvattuna - vielä ei ole servo hajonnut, sen takia ei kauheasti harmita. Jos sillä HPI:n omalla saa toimivan saverin, niin se on kyllä iso etu.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #463 : 19.11.12 - klo: 12.19 »
Omasta kokemuksesta voin sanoa että hpi:n oman optio servosaver blitziin on varmasti sen 60e arvoinen mitä se maksaa. Mä sen strc:n "hipo" saverin kanssa tuskailin kun se pitää vetää lähes täysin kiinni jos meinaa joten saada sen edes jotenkuten toimimaan ja sen jälkeen ai ole enää saver ominaisuus käytössä eli se on vaan jäykkä vipu.
Sinä siis ostit sen ja sen kanssa saver toimi?

Myönnän heti, että minulla on se STRC saver ihan kiinni ruuvattuna - vielä ei ole servo hajonnut, sen takia ei kauheasti harmita. Jos sillä HPI:n omalla saa toimivan saverin, niin se on kyllä iso etu.

Juu kyllä löytyy omasta blitzistä sellainen ja kertaakaan ei ole tarvinnut säätää eli ohjeiden mukaiseen tiukkuuteen ja se on sitte siinä. Saver antaa periksi vain ääritilanteissa missä on käsittääkseni tarkoituskin. Ton hpi:n oman saverin kun laittaa strc:n saverin viereen niin silloin viimeistään huomaa että kura vs hipo on selviö. Vahva servo kyllä kestää melko varmasti tuon rääkin strc saverillä mutta varmasti servo luovuttaa/väljistyy nopeammin kuin toimivalla saverillä.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #464 : 15.12.12 - klo: 10.09 »
Blitzistä tulossa Fluxi. Onkohan tuosta alustavaa tietoa milloin suomeen?

Poissa ana100

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #465 : 15.12.12 - klo: 10.45 »
Blitzistä tulossa Fluxi. Onkohan tuosta alustavaa tietoa milloin suomeen?
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?lang=en&partNo=109326
E-Savage, E-firestorm, Baja 5t, TLR 2.0 sc

Poissa O_O

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #466 : 17.12.12 - klo: 15.29 »
Moro, onko tietoa et kuika hyvin pitoo mahtaa olla tässä pelissä lumi kelillä ja ootteko tehny pikkirenkaita tai jotain muuta vastaavia :roll: mietiskelen blitzin hankintaa...

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #467 : 17.12.12 - klo: 15.36 »
Moro!
Vaki renkailla ei tuupilla paljon pitoa irtoa. Piikki/lapa renkaat on välttämättömät jos lumessa ajatteli ajella.

EDIT : Ihan wink wink,että tästä on tulossa harjaton rtr versio jossa vakiona enämpi tehoja...
« Viimeksi muokattu: 17.12.12 - klo: 17.42 kirjoittanut Joo »

Poissa O_O

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #468 : 26.12.12 - klo: 09.40 »
Juu niin mä vähän aattelinki  :roll: toi harjaton versio olis kyl kiinnostava masiina, millonkohan olis tulossa myyntiin ja paljonkohan tarvii maksaa siitä huvista  :laugh:

edit: onko siihen tuleva harjaton moottori miten tehokas et pärjääkö kaverin Velineon harjattomalle lässykälle  :grin:
« Viimeksi muokattu: 26.12.12 - klo: 10.42 kirjoittanut O_O »

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #469 : 26.12.12 - klo: 09.42 »
En oo varma milloin tulossa,mutta Englannin Modelsportista saa siihen 400e pintaan + postit ja akut/laturit jos ei niitä ennestään ole.

Poissa O_O

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #470 : 28.12.12 - klo: 11.51 »
Okei, löysin rtr fluxin täältä, mutta onko ese versiossa tehokkaampi moottori kuin rtr?   :undecided: hintaolis näköjään se 350 us dollaria. Tässä vielä linkki http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDBMP&P=7

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #471 : 28.12.12 - klo: 11.59 »
Ne ESE:t on kittejä eli rakennus sarjoja. Ja jos en ihan väärää infoa ole saanut,niin niissä ESE Blitzeissä on hiukan heikompi laatuset muovit.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #472 : 28.12.12 - klo: 12.21 »
ESE:n osat ei jousta yhtä paljon kuin vakio mustat. Eli auto on tarkempi ajaa mutta ei kestä törmäilyjä yhtä hyvin.

Poissa O_O

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #473 : 28.12.12 - klo: 13.07 »
Jep, tossa ese:ssä näyttäis olevan 4800 kv moottori kun taas rtr:ssä 4300 kv, eli oonko ymmärtäny oikein että esessä on tehokkaampi moottori

Poissa andy98

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #474 : 28.12.12 - klo: 14.43 »
Nopeakierroksisempi moottori.
hong nor x1

Poissa O_O

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #475 : 13.01.13 - klo: 22.52 »
Onko kukaan kokeillu tota flux rtr:rrää m8 radoilla, riittääkö potkua ja onko ihan mahdoton ajaa. Ei nimittäin oo tässä kotiseudulla mitää muita rc krossi ratoja  :cheesy:

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #476 : 14.01.13 - klo: 07.25 »
Onko kukaan kokeillu tota flux rtr:rrää m8 radoilla, riittääkö potkua ja onko ihan mahdoton ajaa. Ei nimittäin oo tässä kotiseudulla mitää muita rc krossi ratoja  :cheesy:

Pari kesää sitten ajelin Blitzillä Tampereen Lahdesjärven polttiskrossareille tehdyllä radalla. Radan kiertäminen oli välillä melkoista selviytymiskamppailua: pitoa oli todella vähän (rataa oltiin jo silloin lopettelemassa), aina tuulee ja radalla oli pari hyppyriä, joista ei voinut mennä hiljaa. Aluksi osia hajosi, mutta ne oli niitä perus tukivarsia jne. ei mitään kallista.

Kuitenkin ajaminen oli minusta kyllä tosi kivaa ja muutaman illam opeteltuani oli hauska ohitella aloittelevia polttiskuskeja, joilla oli liikaa tehoa taitoon nähden. :wink: Mitään mahdollisuuksia oikeasti kisata polttis tai sähkä M8 krossareiden kanssa ei kuitenkaan ollut.

Neliveto autot toimi tuolla radalla kyllä paljon paremmin. Jos on tarkoitus ajaa M8 krossareiden radalla, niin neliveto SC auto on ihan ok. Ainakin ne meni tuolla radalla hienosti.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #477 : 12.04.13 - klo: 21.50 »
Terve! Tänne Oulun seudulle muutti yks blitzi etelästä tänään, asiaan.
Minkäs laisia renkaita suosittelette savi pintaiselle radalle ja soralle?? :undecided:
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta


Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Blitz
« Vastaus #479 : 13.04.13 - klo: 14.02 »
Pittääpä muistaa laittaa nuo renkaat tilaukseen. :smiley:
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta