Kirjoittaja Aihe: HPI Bullet ST ja MT  (Luettu 18459 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #30 : 02.03.10 - klo: 22.58 »
Niin, itse en ole yli 10 asteen pakkasessa hypyyttänyt niin on kestänyt tukivarret, yli 10 asteen pakkasessa jo varmasti alkaa helposti paukkua muovit.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa jesse112

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #31 : 06.04.10 - klo: 12.06 »
Onkos jollain tietoja koska näitä autoja tulee suomeen?
Trx E-Maxx Toro, Kyosho Fazer Ve, Axial scx10 dingo, axial scx10 sherokee.

Poissa jesse112

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #32 : 06.04.10 - klo: 13.01 »
Onkos jollain tietoja koska näitä autoja tulee suomeen?
Vastaan itselleni hobbylinnan arvio on että toukokussa olisi suomessa:)
Trx E-Maxx Toro, Kyosho Fazer Ve, Axial scx10 dingo, axial scx10 sherokee.

Poissa Rusakka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #33 : 06.04.10 - klo: 16.10 »
En oikein ole saanut noista alun jutuista selkoa, GT10 alusta, täh? Mutta minua ainakin kiinostaa tämä uutuus, kun saa vialä polttiksenakin. Ei taida vielä kellään olla tätä, vai?
Traxxas Slash
Losi CC

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #34 : 07.04.10 - klo: 08.47 »
Niin, siis auto perustuu Hot Bodies GT10 pohjalle. Itseasiassa polttisversio on täysin identtinen. Kyseessä siis tämä auto: http://www.hbeurope.com/kit.php?partNo=66776&lang=en
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #35 : 27.06.10 - klo: 10.35 »
Onko jollain fakta tietoa tai tietääkö muuten ulkonäön perusteella kuka on tämän otsikon mukaisten autojen noparin ja moottorin valmistaja?
Ei taida ainakaan Castle olla syyllinen niihin tässä.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #36 : 27.06.10 - klo: 10.49 »
Ai eikö Castle olekkaan tehnyt nuita... Nopari näytti minusta Sidewinderiltä...  :huh:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #37 : 27.06.10 - klo: 10.50 »
Ai eikö Castle olekkaan tehnyt nuita... Nopari näytti minusta Sidewinderiltä...  :huh:
No ei tuo oo kyllä sidewinderiä nähnykkään!  :shocked:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #38 : 27.06.10 - klo: 11.42 »
Hehe...  :grin:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #39 : 27.06.10 - klo: 12.00 »
Ai eikö Castle olekkaan tehnyt nuita... Nopari näytti minusta Sidewinderiltä...  :huh:
No ei tuo oo kyllä sidewinderiä nähnykkään!  :shocked:
Vitsi? Katos nyt vielä: http://www.msuk-forum.co.uk/topic/70790-hpi-bullet-st-and-mt/
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #40 : 27.06.10 - klo: 12.05 »
Näistä kuvista näkee ehkä vähän paremmin: http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=101402&lang=fi

Näyttää kyllä joltain 60A ezrun combolta vielä sillä 380 motilla...

Joku muukin arvellut samaa: "the esc/motor setup, that to me looks like a rebranded EZ-Run setup."

Ei kai siinä esc:ssä mitään vikaa, mutta olis kai sitä voinut edes investoida siihen aitoon 540 ez-run mottiin...
« Viimeksi muokattu: 27.06.10 - klo: 12.12 kirjoittanut OV »

Poissa rautalapio

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #41 : 27.06.10 - klo: 12.05 »
no kattokaa nyt hpi:n omilta sivuilta ne kuvat... http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=101403&lang=en
tuolla foorumilla joku vanha kuva, jolukuussa postattu.

jaa OV ehti ensin prkl

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #42 : 27.06.10 - klo: 12.08 »
Joo niinpä näkyy.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #43 : 27.06.10 - klo: 12.30 »
No joo vitsihän tuo on aika pitkälti ainakin tuon cloonaamisen ja sähköjenkin osalta.
Olisin vaan halunnut tietää jos jollain olis ollut faktaa tarjota tuosta noparista ja moottorista.Mut eipä taida olla.
Epätoivoista rahan keruuta HPI:ltä kaiken kaikkiaan.. :lol:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #44 : 27.06.10 - klo: 12.33 »
Epätoivoista rahan keruuta HPI:ltä kaiken kaikkiaan.. :lol:

Todellakin kun kattoo mikä noitten prissien hinta on. Paljon halvempaa mottia ei olis autoon voinut edes valita. Lievästi epäilyttää kyllä miten tollanen edes voi kestää nelkussa olkoon sitten pieni sellanen, mutta kuitenkin.

Muistanko väärin vai oliko noiden hinta jossain 400usd?

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #45 : 27.06.10 - klo: 12.55 »
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa wilmo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #46 : 23.07.10 - klo: 08.33 »
Joko porukat on omansa hankkineet? Itelle heräsi ajatus ST-mallista bashaus / Formula off-road -ajokiksi. "Kokemusta" autosta on jo sen verran, että HB Lightning GT10 löytyi jossain vaiheessa tallista :) Jos joku on jo ko. pirssin hommannut, oli kiva saada tänne plussaa ja miinusta.
| HoBao Hyper 10SC | Mamba Max Pro |

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #47 : 23.07.10 - klo: 10.25 »
Jos rullaavana saisi... Liikkeessä tollasta kattelin ja kyllä siellä on re bränded ez-run combo sisällä.

Poissa Illusmare

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #48 : 27.04.11 - klo: 18.56 »
Tänää tuli sitte brittien saarilta tämmöinen kapistus.

RC autoilla ei oikeastaa oo tullu leikittyä noin kymmeneen vuoteen ja silloinki vaa Nikoilla ja jollain ikivanhalla nelikolla jossa huiput huimat 25km/h (laatikon tekstin mukaan)  :wink:

Tästä voikin sitten jo vetää sen verran johtopäätöksiä että leluilla vaan tähän asti ollaan menty ja kunhan saan akut ja laturin nii hyvä jos pysyy hanskassa edes ekat 5 min.

Kokemuksia ei vielä ole mutta lisään kunhan pääsen vähän kokeilee.

Ja tosiaankin kysessä on Flux (brushless).

Kuva:

HPI Bullet Flux ST

Poissa Illusmare

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #49 : 03.05.11 - klo: 22.42 »
No nyt on sit eka kokeilu takana. noin 10min kesti ja ajo loppui siihen.
Akkuna LRPn 2s 4600mah lipo.
En tiedä loppuiko vaa akku vai hajosko autossa jo jotain.

Näin käyttäytyi:
Noin 10min ajon jälkeen onnistuin saamaan auton katolleen.
Käänsin takas pyörilleen jonka jälkeen pääsin noin 10m ja sit hyytyi selvästi.
Muutama sekunti jälkeenpäin pysähtyi kokonaan ja ESCssä vilkkui punainen valo.
Sammutin ja laitoin takas päälle jolloin pääsin noin 5m etenpäin, hitaasti, ja sen jälkeen taas hyytyi.
Menin sisälle ja putsasin auton jonka jälkeen laitoin akun takas paikoilleen ja päälle.
ESCssä vilkkui vihreä valo 2 kertaa, sit tauko ja taas 2 kertaa jne. Ohjaimesta vääntämällä ei tapahtunut mitään.

Auto on täysin vakio ja lipo safety cut on päällä.
HPI Bullet Flux ST

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #50 : 03.05.11 - klo: 22.48 »
Latasitko akun???
Saattoi vaan akku loppua ja lipo cut offi puttui peliin.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Illusmare

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #51 : 03.05.11 - klo: 22.54 »
Latasitko akun???
Saattoi vaan akku loppua ja lipo cut offi puttui peliin.

Toni

Juu, LRPn oma laturi väitti että tuli täyteen. Kokeilen ladata uudestaan.
Just ku testasin nii auto heräs taas henkiin pienen latauksen jälkeen, ehkä vaa akku loppu. Tosin luulis et saa enemmän ku 10min ajoaikaa.  :shocked:
HPI Bullet Flux ST

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #52 : 03.05.11 - klo: 23.04 »
Enemmän kun 10 min ajoaikaa 4600mah akulla?

No ei.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Illusmare

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #53 : 03.05.11 - klo: 23.27 »
Enemmän kun 10 min ajoaikaa 4600mah akulla?

No ei.

Ihme ku muilla tuntuu liikkuvan kauemmin.

Muutama lainaus:

"I run on 2s 7.4v 4000mah 35c Bionic lipo's and i get a runtime between 20 and 24 minutes on each battery depending on how fast i push the truck."
 - Anda Inc. // http://www.msuk-forum.co.uk/

"hpi bullet mt flux first run on 2s lipo (turnigy 5000mah) awsome 1/10 truck,
around 30 mins runtime of this battery,seems to handle the rough stuff well."
 - jabbaovbd4 // Youtube
HPI Bullet Flux ST

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #54 : 03.05.11 - klo: 23.31 »
Niin, se kun riippuu niin täysin ajotyylistä. Jollain syheröisellä radalla akun saa kestämään kauankin, mutta jos silkkaa bashausta ja kaahausta niin kyllä se isokin akku tyhjenee nopsaan.
Ite en kyllä ole koskaa päässy 5000mah akuilla yli 15 minuutin ajoaikoihin..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Illusmare

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #55 : 03.05.11 - klo: 23.36 »
Niin, se kun riippuu niin täysin ajotyylistä. Jollain syheröisellä radalla akun saa kestämään kauankin, mutta jos silkkaa bashausta ja kaahausta niin kyllä se isokin akku tyhjenee nopsaan.
Ite en kyllä ole koskaa päässy 5000mah akuilla yli 15 minuutin ajoaikoihin..

Joo no, ajotyyli oli aikalailla kaasu pohjassa hiekkakentällä sutimista.  :roll:
Ehkä pitäis ostaa järeemmät akut/muutama lisää.
HPI Bullet Flux ST

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #56 : 04.05.11 - klo: 00.14 »
Onko lipossasi nyt voltit kunnossa???

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Illusmare

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #57 : 04.05.11 - klo: 21.03 »
Ensinnäkin: Autossa ei tainnu olla mitään vikaa. Akku vaa loppu.  :roll:

Ja sit asiaan.

Nyt on toinen ajo takana. Tällä kertaa 95% asfaltilla ja 5% hiekalla.

Ajoaikaa oli noin 15min (unohdin kattoa tarkan ajan)  :sad: ja kaasun käyttö oli aikalailla puolet ajasta kaasu pohjassa ja puolet noin puol kaasulla. (Akkuna siis tuo LPR 2s 4600mah 30C, täytenä volttimittari näytti 8.4V ja siinä vaiheessa kun auton oma lipo cutoff löi päälle niin akkua oli noin 5.6V mikä taitaa olla hieman liian alhainen)

Kulkupuoli oli ihan kunnossa. 2s lipo tuntuu kyllä liikuttavan Bullettia ihan mukavasti.
Täyskaasulla liikkeelle lähdettäessä pari kertaa nokittamalla katolleen "Punch" mode 5:lla (Range 1-9 vertaukseksi).
Muutamassa hypyssä myös aika rajun näköisesti katolleen ja ääni oli kauhea. Näistä jäi muistoksi pari nirhaumaa maalipinnassa, muttei mitään pahempaa.
Mikään ei hajonnut mikä hieman yllätti kun muita kirjoituksia Bulletista on lukenut mutta ens kerralla sitten.  :wink:

Ohjaus on huono täydessä vauhdissa mutta eiköhän se ole ihan normaalia noin 50km/h vauhdissa. Muuten auto on tukeva ja liikkeet hyvin ennakoitavissa.

Haukkuja saaneet 8 iskariakin tuntuivat toimivan ihan hyvin. Epätasaisuudet eivät vaikuttaneet ajosuuntan mitenkään ja renkaatkin pysyivät tiessä ihan hyvin. Autossa tosin tehty "Bump stop mod" (http://www.youtube.com/watch?v=SIcXGK0RaAk).

Yritän ens kerraksi saada jotain videota kuvattua niille joita kiinnostaa.  :azn:
HPI Bullet Flux ST

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #58 : 04.05.11 - klo: 21.07 »
Aijaijai... ei sais mennä tuo lipon jännite alle 3 voltin per kenno minkä varmaan tiesitkin. Ei muuta kun cut-offia rutkasti ylöspäin.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Bullet ST ja MT
« Vastaus #59 : 06.05.11 - klo: 21.15 »
3,4 - 3,2 kenno kohtaiseksi cut offiksi, niin ei mene liian tyhjäksi.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...