Kirjoittaja Aihe: Kyosho DRX Subaru -08  (Luettu 65278 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jlade

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #90 : 02.03.10 - klo: 21.41 »
Oletkos justiinsa ajellut sillä? Kaverilla fazerissa samantyylinen ongelma, mutta se vain ottaa huonommin mm. liikkeet (eli kauempana ei ottanut heti käskyjä). Voi olla että jokin on sitten väärin auton elektroniikassa.

E: Niin ja siis auto kuivauksen jälkeen toimi moitteettomasti.

Autolla ei ole ajettu vielä metriäkään. Huomenna piti aloitttaa sisäänajo, mutta jos kaasu seilaa noin pahasti, niin en usko että kannattaa.

Onkos kiteet ja antenni kunnolla?

Tarkistin sekä kiteet että antennin, mutta apua niistä ei ollut.

Hämmästyttää erityisesti tuo että jos lähettimen vie kauas niin tilanne pahenee. Aivan vieressä ei häiriöitä ole kuten ei myöskään jos lähetin on pois päältä. Täytyy vaihtaa vielä lähettimen paristot ja katsoa jos siitä olisi apua.
Xray XB9
Kyosho DRX Citroën WRC 2008

Poissa jlade

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #91 : 02.03.10 - klo: 22.24 »
Pattereiden vaihto ei muuttanut tilanetta suuntaan tai toiseen.

Testasin pojan Traxxas-ohjaimella käyttäen kuitenkin omia kiteitä ja tuo ohjaimenvaihdos paransi tilannetta merkittävästi. Tuolla "lainaohjaimella" voi kävellä hyvin 20 metrin päähän ja vaikka häiriöitä onkin, ovat ne todella pientä nykimstä eikä mitään ääriasennosta toiseen tapahtuvia kuten tuon Kyoshon kanssa. Samanlaista häiriötä mitä tulee tuolla Traxxas:n ohjaimella 20 metrin päästä tulee tuolla Kyoshon ohjaimella jo 2 metrin päästä.

Ainoa asia joka tuossa vaihtui oli siis radio. Voiko todellakin olla noin paljon eroa eri radioiden välilä, vai onko tuossa Kyoshon radiossa joku vika? Ei tuo nyt kuitenkaan ihan normaalia varmasti ole?

Täytyy yrittää käydä huomenna Suutarilassa ihmettelemässä myyjän kanssa tilannetta.
Xray XB9
Kyosho DRX Citroën WRC 2008

Poissa Joel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #92 : 02.03.10 - klo: 22.30 »
Mul oli sama juttu mun DRT:een kaa, kaasuservo hyppi koko ajan, vein suutarilaan, ne katto sen, testas eri servoja ja vastaanottimia, mut sit ne testas ohjainta ja siin oli vika,ei tullu maksaa mitään ku oli jo valmiiks Kyosho Perfex KT-3 ohjain himassa.  :lol:
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #93 : 03.03.10 - klo: 20.29 »


Eli takavalot kyseessä :)
Voimaa ja valtaa.

Poissa jlade

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #94 : 04.03.10 - klo: 07.13 »
Palaan vielä tuohon outoon lähettimen häiriöongelmaan. Otin auton mukaan työpaikalle koska tarkoituksena oli viedä se suoraan töiden jälkeen Pro Shopiin tarkistettavaksi. Tietysti auto piti työpaikalla purkaa paketista ja näyttää uteliaille. Kokeilin samalla näyttää tuota häiriöongelmaa koska täällä on töissä ihmisiä jotka tuosta radiotekniikasta jotain ymmärtävät, mutta vikaa ei enää ilmennyt lainkaan! Yritin kävellä kauemmas autosta mutta minkäänlaisia häiriöitä ei ilmaantunut.

Voisiko olla että kotona on joku laite joka nyt sattumalta toimii lähes samalla taajuudella ja näin häiritsee tuota yhteyttä? Työpaikalla ei tuollaista laitetta ole ja siksi siellä kaikki toimii ok. Toisaalta kotona Traxxasin radiolla ongelma pieneni huomattavasti, mutta sekin saataa johtua esimerkiksi suuremmasta lähettimen lähetystehosta jolloin tuo häiritsevä signaali "peityy" sen alle. Vähän kaukaa haettu, mutta käsittääkseni kuitenkin mahdollista.

Vein auton kuitenkin töiden jälkeen Pro Shopiin ja siellä lupasivat tarkistaa että tuo toimii niin kuin sen pitäisi. Huomenna saa auton takaisin ja samalla selviää onko jotain vikaa vai ei.
Xray XB9
Kyosho DRX Citroën WRC 2008

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #95 : 04.03.10 - klo: 08.02 »
Luultavasti joku häiriölähde löytyy kotonta. Noi RTR radiot ei mitään kummoisia ole ja jos se on AM tai FM radio, niin ei mikään kovinkaan suuri yllätys ole, jos ottaa häiriötä.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa jlade

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #96 : 04.03.10 - klo: 20.44 »
No niin. Kävin noutamassa auton takaisin Pro Shopista eikä siinä kuulemma ollut minkäänlaista vikaa. Kotiin päästyäni vapisevin käsin kokeilin laittaa lähettimen ja auton päälle tarkistaakseni olisiko vika tosiaan poissa. Ei ollut. Siis liikkeen huoltotiloissa ja työpaikalla toimii ok, mutta kotona ei. Kävin jopa ulkona kokeilemassa ja sen lisäksi vielä autotallin puolella, mutta servot alkavat vinkua heti kun etäisyys on yli 5 metriä.

Vähän tietysti jännittää kun autolla sitten lumien sulettua ajaa ensimmäisen kerran ja jos tosiaan noita häiriöitä tulee, niin mihinköhän suuntaan auto lähtee ja millähän nopeudella...
Xray XB9
Kyosho DRX Citroën WRC 2008

Poissa jlade

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #97 : 04.03.10 - klo: 22.22 »
Hermot meni ja ropelsin kaikki piuhat uudelleen autoon niputtaen ne siisti omiin nippuihinsa. Pidin huolta että virtajohdot ja servojen johdot jäävät erilleen antennista. Lopuksi pakkasin kaikki vermeet henkilöautoon ja ajoin peltoaukealle jossa ei ollut taloja tai mitään sähköön liittyvää lähelläkään. Jätin radion pystyyn takakontin päälle ja nappasin auton kainaloon ja lähdin kävelemään poispäin autosta. Nyt mitään häiriöitä ei tullut ja servot olivat aivan hiljaa. Jotakuinkin 100 metriä kun olin kävellyt, failsafe veti jarrun päälle. Kaikki siis toimi niinkuin pitikin!

Kotona on siis jotain häiriötä aiheuttavaa, en vain tiedä mitä. Joka tapauksessa se häiriö on myös pihalla talon läheisyydessä ja myös autotallissa. Oli mikä oli, homma tuntuu nyt olevan selvitetty ja tiedossa. Ajaminen täytyy vain hoitaa vähän sivumalla jotta häiröiltä vältytään.
Xray XB9
Kyosho DRX Citroën WRC 2008

Poissa jlade

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #98 : 05.03.10 - klo: 12.37 »
Mitenkäs olette hoitaneet moottorin tuuletuksen? Ohjeissa on kuva missä kehotetaan leikkaamaan reikä suoraan tuulilasiin, mutta missään ei kuitenkaan sanota minkä kokoinen tuon reiän tulisi olla. Youtubesta kun noita videoita katselee, niin kaikilla ei edes tuota reikää ole tehty.

Mites on, onko tuuletusreikä edes pakollinen? Riitäisikö jos avaisi esim "konepellissä" olevat tuuletusaukot ja katolla olevan skuupin? Jotenkin haluaisi että nuo tuuletusaukot saisi jotenkin siistimmin toteutettua kuin tekemällä ison reiän tuulilasiin.
Xray XB9
Kyosho DRX Citroën WRC 2008

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #99 : 05.03.10 - klo: 12.42 »
Normaalisti tuulilasiin reikä ja sivuikkunan poisto tehdään tuuletuksen lisäksi siksi, että auto on nopea tankata lennosta.
-> auto pukille, etuikkunasta toisella kädellä polttoainetankin luukku auki ja toisella kädellä etuikkunasta pullolla tankki täyteen.
Ei siis tartte ajaa kunnes tankki on tyhjä. Tankkia ei kannata periaatteessa edes ihan tyhjäksi ajaa, koska polttoaineen loppuessa käy moottori aina muutaman sekunnin piikillä ennen sammumista, joka ei pidemmän päälle ole hyvä moottorin iän kannalta.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #100 : 05.03.10 - klo: 12.57 »
Jos kone on säädöissä niin eipä tuosta polttoaineen loppumisesta juuri haittaa ole.

Poissa Joel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #101 : 05.03.10 - klo: 15.14 »
Eiks se ollu niin et kun kone huutaa sikana kun autosta loppuu bensa, nii alaneula on liian rikkaalla? Vaikka normaalisti jos kone huutaa, nii sehän on laihal. En oo varma asiasta, mut korjatkaa jos oon vääräs. :wink:
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Poissa Bensamurrukka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #102 : 05.03.10 - klo: 16.17 »

Mites on, onko tuuletusreikä edes pakollinen? Riitäisikö jos avaisi esim "konepellissä" olevat tuuletusaukot ja katolla olevan skuupin? Jotenkin haluaisi että nuo tuuletusaukot saisi jotenkin siistimmin toteutettua kuin tekemällä ison reiän tuulilasiin.
Juu tätä mäki pohdin ku näin noita Youtube klippei. Miten on? (Jos ei ole haittaa nii jättäsin leikkaamatta, mut en kyllä halua et auto levähtää käsiin kesäl)
Vruum, Vrööm, Bruum, Brööm
Kyosho DRX videoni

Poissa Snowfox

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #103 : 07.03.10 - klo: 08.40 »
Onko teillä kestäneet noi ohjauspalat?(knuckle hubs) Mulla hajonnut jo pari alapallonivelen kohdilta.. Ne on jotain komposiittia ne osat. Johonkin jäiseen töyssyyn ajanut niin ohjauspala haljennut.
Ja alumiinisia ohjauspaloja en ole tuohon löytänyt.
Tosin mielummin hajoaa noi, kun pari maksaa muistaakseni 7e :)

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #104 : 07.03.10 - klo: 09.24 »
Ei ole hajonnut ei. Ohjaukseen liittyvää "vikaa" on ainoastaan kun ohjaus jäätyy :D
Voimaa ja valtaa.

Poissa jlade

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #105 : 07.03.10 - klo: 21.15 »
Vieläkään ei ole selvillä tarvitaanko kuinka paljon noita jäähdytysreikiä tuohon koriin vai tarvitaanko niitä ollenkaan. Moottorin pitäisi kuitenkin saada ilmaa ettei se pääse ylikuumenemaan. No, riitävän ilman määrä selviää myöhemmin kun pääsee kunnolla ajelemaan kesäkeleissä. Tein kuitenkin jo nyt koriin pari aukkoa: katolta avasin skuupin ja konepellistä molemmat ilmanottoaukot.

Tuollainen siitä tuli, saapa nähdä miten toimii todellisuudessa. Vähän jäi purua auton päälle työstämisen jälkeen...

Xray XB9
Kyosho DRX Citroën WRC 2008

Poissa Bensamurrukka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #106 : 08.03.10 - klo: 07.48 »
Citikastahan saa vielä ton "etusäleikön" auki siitä merkin ympäriltä.  :laugh:
Vruum, Vrööm, Bruum, Brööm
Kyosho DRX videoni

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #107 : 08.03.10 - klo: 08.15 »
Polttiksiin laitetaan reikä etu- ja takaikkunaan takaamaan jäähdytys moottorille.

Poissa jlade

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #108 : 08.03.10 - klo: 09.58 »
Polttiksiin laitetaan reikä etu- ja takaikkunaan takaamaan jäähdytys moottorille.


Saattaa mennä nyt vähän inttämisen puolelle, mutta edelleenkin ihmettelen sitä, että näissä Youtube videoissa ei läheskään kaikissa tuota reikää ole. Jos katsoo Kyoshon omaa demovideota tuosta autosta, niin siinäkään ei mitään reikiä näy. Ohjekirja kyllä kehoittaa sellaisen tekemään, mutta vain tuulilasiin. Liikkeellä on siis sellaisia versioita jossa ei mitään tuuletusta ole tehty (esim. Kyoshon oma video), sitten on sellaisia joissa on tuo reikä tuulilasisissa (lähinnä näyttävät jotain kisaa ajavan) ja sitten vielä täälläkin on jo useamman kerran todettu, että reikä pitäisi olla sekä etu- että takalasissa. Aika monta eri variaatiota periaatteessa yksinkertaisesta hommasta?

Se miksi tästä haluan tästä edelleen vääntää on se, että tarkoitus on käyttää tuota omaa autoa ihan vain pihasudittelussa eikä mitään kisarasitusta synny ihan samallla tavalla kuin jollain kisavehkeellä. Lisäksi tuo on esteettinen asia, koska iso reikä keskellä tuulilasia ei näytä hyvältä ja siksi yritänkin keksimällä keksiä noita tuuletusmenetelmiä "luonnollisiin" kohtiin auton korissa. Auto on muuten takapäästään aika hyvin alhaalta auki, joten vähän epäilyttää tuon takaikkunan reiän todellinen tarpeellisuus vain uuletuskäyttöön. Saahan siitä tietysi vaikka hehkun paikalleen kätävästi. Uskoisin että ilma kyllä poistuu tuolta alakautta jos sitä vain tulee riittävästi koppaan sisään jäähdytystä ajatelleen.
Xray XB9
Kyosho DRX Citroën WRC 2008

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #109 : 08.03.10 - klo: 10.02 »
Siinähän sitten porailet vaihtoehtoisia reikiä, tuo tuuli- ja takalasi on nopein ja paras tapa jäähdyttää nitromoottori niin että se pelaa. Voithan toki yrittää laittaa vaikka elektronisen puhaltimen mutta tiedä riittääkö teho.

Ihan yhtälailla se moottori kuumenee, riippumatta siitä suttaatko vai ajatko "kilpaa", 5 minuuttia ja sitten se on jo yli 120 astetta jos jäähdytys ei pelaa. Vaihtoehtoisesti ajat rikkaalla mutta se kuluttaa PA:ta eikä moottori pääse tehoiltaan optimiin.

Huomaako sitä tuulilasin reikää esteettisesti ajaessa, enpä usko.

Poissa jlade

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #110 : 08.03.10 - klo: 10.37 »
Siinähän sitten porailet vaihtoehtoisia reikiä, tuo tuuli- ja takalasi on nopein ja paras tapa jäähdyttää nitromoottori niin että se pelaa. Voithan toki yrittää laittaa vaikka elektronisen puhaltimen mutta tiedä riittääkö teho.

Ihan yhtälailla se moottori kuumenee, riippumatta siitä suttaatko vai ajatko "kilpaa", 5 minuuttia ja sitten se on jo yli 120 astetta jos jäähdytys ei pelaa. Vaihtoehtoisesti ajat rikkaalla mutta se kuluttaa PA:ta eikä moottori pääse tehoiltaan optimiin.

Huomaako sitä tuulilasin reikää esteettisesti ajaessa, enpä usko.

Ymmärän kyllä, että tässä(kin) asiassa kokemus varmasti kertoo sen, että olisi järkevintä tehdä noin niin kuin tuossa kerrot. Itselläni ei ole mitään tarvetta yrittää kumota näitä kokeneempien ohjeita/keinoja ja varmasti tuolla tavoin jäähdytys toimii hyvin ja luotettavasti. Joskus on kuitenkin ihan tervettä kyseenalaistaa asioita jos sille on vain jotakuinkin järkevä peruste, sillä niistä ne keskustelut ja uudet ideat sitten lopulta syntyvät.

No niin, en nyt lyö päätäni seinään enää tämän enempää, vaan kuunnellaan viisaampien neuvoja ja katsotaan sitten todellisessa ajossa mihin ne lämmöt nousee. Jos tarvetta on lisäjäähdytykselle, niin tehdään sitten reikä tuulilasiin, ei tässä varmaan kannata kuitenkaan riskeerata moottoria moisen pikkuasian vuoksi.

Kiitoksia neuvoista ja kommenteista.
Xray XB9
Kyosho DRX Citroën WRC 2008

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #111 : 08.03.10 - klo: 11.14 »
Ei mitään. Oikeista asioistahan tässä keskustellaan.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #112 : 08.03.10 - klo: 11.59 »
Ja kun muutaman kerran oot auton tankannut silleen että koppa on pois paikoiltaan ja auto stumppaa muutamaan kertaan ennenkuin koppa on takaisin kiinni ja ajossa niin varmaan huomaat ,että ne aukot kikkunoihin kannattaa tehdä. Ja kun muutaman tankillisen jälkeen koppa on pakoputken roiskeista täynnä ja sottainen + parit kolhut ja katollaan ajettu niin eipä niillä reijillä siinä vaiheessa ole enää mitään väliä...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Bensamurrukka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #113 : 08.03.10 - klo: 14.30 »
Eli johtopäätös: suositeltavaa ellei peräti pakollista tehdä reikä etu- ja takaikkunaan.
Aattelin että tuuletusaukot vois peittää hyttysverkolla niin ei tuu roskat sisään.
Vruum, Vrööm, Bruum, Brööm
Kyosho DRX videoni

Poissa jlade

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #114 : 08.03.10 - klo: 14.54 »
Eli johtopäätös: suositeltavaa ellei peräti pakollista tehdä reikä etu- ja takaikkunaan.
Aattelin että tuuletusaukot vois peittää hyttysverkolla niin ei tuu roskat sisään.

Sen verran taitaa sisään lentää tavaraa jo ihan renkaidenkin kautta että moinen hyttysverkko voi olla kyllä aika turha. Saahan sen laittaa, tuskin mitään haittaa siitä kuitenkaan on.
Xray XB9
Kyosho DRX Citroën WRC 2008

Poissa Bensamurrukka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #115 : 08.03.10 - klo: 16.32 »
Eli johtopäätös: suositeltavaa ellei peräti pakollista tehdä reikä etu- ja takaikkunaan.
Aattelin että tuuletusaukot vois peittää hyttysverkolla niin ei tuu roskat sisään.

Sen verran taitaa sisään lentää tavaraa jo ihan renkaidenkin kautta että moinen hyttysverkko voi olla kyllä aika turha. Saahan sen laittaa, tuskin mitään haittaa siitä kuitenkaan on.
Onhan se näin mutta jos ajaa porukalla, niin ainoastaan omat kurat päätyy sisälle :laugh:
Vruum, Vrööm, Bruum, Brööm
Kyosho DRX videoni

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #116 : 15.03.10 - klo: 21.32 »
Haha, autolla pistin kahtasataa ja meikä istu alapuolella, näet junassa. Teinpähän yksinkertaisen matka-alustan autolle. Antenni taipui kun kassiin piti ängätä kaikenlaista.
Voimaa ja valtaa.

Poissa jlade

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #117 : 16.03.10 - klo: 20.38 »
Tässä vielä kommentit Kyosho Europelta liittyen tuohon moottorin tuuletukseen:

Dear Customer,

I am sorry to say that it is very important to drill the hole in the windscreen.

The size really depends on what you need for the conditions you are running. I guess if you was in sub zero temps then no hole would be needed but for normal conditions about a 40mm hole in line with the engine head is about right to start. Its important to monitor the engine temp and make the hole big enough to keep it running cool.


Tämä vahvistaa sen mitä kokeneemmat tuossa aiemmin ovatkin jo kommentoineet. Itse päädyin kuvassa näkyvään ratkaisuun. Tarkoitus on vielä tehdä sivuikkunaan aukko mistä saa tankkauspullon putken sisään tankkausta varten. Tuo kuvassa näkyvä reikä on sellainen että siitä saa helposti työnnettyä vasemman käden etusormen sisään ja avaamaan tankin korkin. Oikealla kädellä voi sitten hoitaa tankkauksen tankkauspullon kanssa.

Xray XB9
Kyosho DRX Citroën WRC 2008

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #118 : 18.03.10 - klo: 20.28 »
Väsäsin pienen hyppyrin kaaralle. 20cm korkeutta, ihan hyvin hyppää. Seuraava ongelma olikin kytkinkello. Löystyi ihan yhtäkkiä :F
Voimaa ja valtaa.

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #119 : 19.03.10 - klo: 09.20 »
Laita tankin korkkiin nippuside jossa fuililetkua. Saa avattua ja tankattua vielä paremmin :)

Kuva kertoo paremmin. Koppiautossa vielä kätevämpi.
JQ