Kirjoittaja Aihe: Kyosho DRX Subaru -08  (Luettu 65290 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #120 : 20.03.10 - klo: 17.39 »
Vikahan oli päärattaassa kun rupes ihmeellisesti huutamaan kone.
Voimaa ja valtaa.

Poissa jlade

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #121 : 20.03.10 - klo: 19.00 »
Tänään oli sitten ensimmäisen käynnistyksen ja sisäänajon aika. Eipä mennyt homma ihan niin kuin elokuvissa.

Aluksi lämmitin moottoria kuumailmapuhaltimella ja tankkasin auton. Ryypytin ohjeiden mukaisesti tukkimalla pakoputken pään ja avaamalla kaasun kunnes polttoainetta meni kaasarille asti. Tämän jälkeen yritin käynnistää narusta kiskomalla mutta mitään ei tapahtunut. Ei edes luvannut.  Tarkistin kaikki kaasarin ruuvit ja ne oli niin kuin piti ollakin. Otin tulpan irti ja katsoin että se on ehjä ja hehku toimii. Kaikki oli mielestäni kunnossa mutta auto ei vain käynnistynyt.

Pari tuntia siinä yritin nykiä autoa käyntiin, mutta sain ainoastaan auton käymään sen pienen hetken kun suoraan kaasariin laitettu polttoaine paloi. Hehkustakin loppui akku.

Lopulta kaiken tämän tutkimiseen ja päättelyn jälkeen tajusin että kaasarille ei itse asiassa mene lainkaan polttoainetta kun auto on tyhjäkäynnillä vaan ainoastaan silloin kun kaasu on lähes kokonaan auki. Ei muuta kuin letkut irti ja tutkimaan missä vika mahtaa piillä. Käytin injektioruiskua ja sen avulla lopulta vika löytyi alaneulan säädöistä. Niiden piti olla ohjekirjaan mukaan asetettu, mutta niillä asetuksilla ei polttoainetta kaasarille mennyt tyhjäkäyntiasennossa. Ehkä en vain osaa. Etsin ruiskun kanssa sopivan säädön ja laitoin letkut paikoilleen. Ja kuin taikaiskusta auto käynnistyi ja kävi nätisti tyhjäkäyntiä noin 20 sekuntia kunnes sammutin sen. Ja tulihan se hymy viimein kasvoille!

Lopputuloksena en sitten saanut sisäänajettua edes tankillista, vaan koko päivä meni tämän yhden pienen ongelman tutkimiseen. Taas ymmärsi kokemuksen merkityksen näissä hommissa.

Tänään opittiin paljon, huomenna sitten uudemman kerran yrittämään sisäänajoa.
Xray XB9
Kyosho DRX Citroën WRC 2008

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #122 : 28.03.10 - klo: 14.22 »
Tämähän ei mitenkään tähän tämänhetkiseen keskusteluun liity, mutta siitä puhuttiin keskustelussa aiemmin.

 Talviajossa ja ylipäätään kostealla auttaa huomattavasti kun kyöstin elektroniikat (servon ja radioboxin) silikoonaa vesitiiviiks.
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #123 : 31.03.10 - klo: 19.51 »
Kytkinkellosta hajos sitten yksi kuulalaakeri :/ Pitäis tilata sitten uusi.
Voimaa ja valtaa.

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #124 : 31.03.10 - klo: 22.34 »
Kytkinkellosta hajos sitten yksi kuulalaakeri :/ Pitäis tilata sitten uusi.
Kuula? Eikös siellä ole neulalaakeri? Vai onko DRX malleissa kuulat?

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #125 : 01.04.10 - klo: 12.54 »
Kytkinkellosta hajos sitten yksi kuulalaakeri :/ Pitäis tilata sitten uusi.
Kuula? Eikös siellä ole neulalaakeri? Vai onko DRX malleissa kuulat?
Hmm. Uskoisin kyllä olevan ihan kuula, mutta ei nyt ole hajuakaan siitä :D
Voimaa ja valtaa.

Poissa Joel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #126 : 01.04.10 - klo: 14.19 »
Kyllä siellä on ihan neulalaakeri  :wink:
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Poissa jlade

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #127 : 07.04.10 - klo: 09.54 »
Laitetaanpas vähän kokemuksia nyt kun autolla on ajettu enemmän.

Moottori on nyt suhteellisen hyvin säädetty ja lämmöt nousee noin 110 asteeseen ajossa. Alaneula taitaa olla vielä hieman liian rikkaalla ja vaati pientä hienosäätöä. Listaan tähän vähän havaintoja:

-Tavaraa tulee radiokoteloiden sisään yllättävän paljon. Tukin muutaman potentiaalisen reiän, mutta vesitiivistä tuosta ei kyllä saa ainakaan ihan helposti. Vastaanotin on niin iso koteloonsa että sen ja kaasuservon väliä ei pysty oikein millään saamaan tiiviksi.
 
-Virtakytkin kesti muutaman ajokerran kunnes hiekkaa, roskaa ja vettä meni kytkimen sisään niin paljon, että se ei enää liikkunut. Vaihdoin tilalle vesitiiviin vipukytkimen ja se toimii hienosti.

-Jarrujen kanssa on ollut pientä ongelmaa. Hiekkaa kertyy palojen taakse ja jarrut jäävät lahaamaan. Avaamalla palojen väläystä pari milliä ongelma poistui ja nyt hiekka ei jää enää jumiin.
-Hiekkaa ja kiviä lentää myös ohjausjärjestelmään ja pari kertaa on kivi mennyt sellaiseen paikkaan että auto ei ole kääntynyt kumpaankaan suuntaan.
-Voimansiirtoon on myös jäänyt kerran kivi joka söi muovirattaaseen ihan kauniin uran :-)
-Vanteen sisään jää myös kiviä jotka lukitsevat renkaan.

Noista ylläolevista on joten kuten selvitty ja seuraavaksi pitäisi ihmetellä auton vaikeaa hallittavuutta suurilla nopeuksilla. Jouset ovat tällä hetkellä lähes pehmeimmillään joten katsotaan miten etu- ja takapään kiristäminen vaikuttaa ohjattavuuteen. Myös jotain "lokasuojan" tapaista on jo suunniteltu ja testattu, mutta mitään valmista ei vielä ole.

Jarrujen tasapainoituksessa riittää myös ihmeteltävää, sillä hyvää tasapainoa ei meinaa löytytyä. Etupainoiset jarrut heittävät perän heti ohi ja takapainoiset tekevät samoin. Ehkä jostain puolenvälin paikkeilta löytyy hyvä kompromissi kunhan tuo jusitus on ensin kohdalaan.

Ihan hauska pelihän tämä on, vähän ehkä turhan altis hiekalle ja kiville.

Vinkkejä perussäätöihin tai muihin virityksiin saa kertoa.
Xray XB9
Kyosho DRX Citroën WRC 2008

Poissa Bensamurrukka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #128 : 07.04.10 - klo: 11.06 »
Joo kosteus on pienoinen ongelma. Joko autost menee jarru pohjaan 2 metrin ajon jälkeen (ehkä failsafe) tai kaasu menee ittekseen pohjaan. Tuli vähän kiire että sai kiinni ennen tietä...
Pitäs varmaanki avaa kaikki servot ja kuivattaa, ja ajaa vasta kun on kunnolla kevät kuivat mestat :angry:
Vruum, Vrööm, Bruum, Brööm
Kyosho DRX videoni

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #129 : 07.04.10 - klo: 17.41 »
Joo piti eilen ajaa autolla, mutta olikin takapyörät jumissa. Avasin sitten tasauspyörästön ja joku laakeri oli jumissa :| Ei kerennyt sitten ajaa yhtään.

Muuten, toimiiko laakereissa yms mitenkään ihan tavallinen pienkone voiteluaineet?
Voimaa ja valtaa.

Poissa Baret

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #130 : 07.04.10 - klo: 21.17 »
Kyosho Drx tuntuu helposti jumittavan takajarruja,myöskin avasin jarrupaloja hivenen,auttoi vähän,radiolaitteiden suojaus ilmapalloilla auttoi kosteuden poissa pitämiseen ja siitä aiheutuviin häiriöihin,vakiopilli on tehollisesti aika surkea,johtunee sisältä löytyvään suoraan putkeen,asensin Infernon .28 pillin ja vaikutus oli hyvä,vääntö ja kierroalue laajeni ihan mukavasti,konetta GXR-18 en uskaltaisi lähteä modaamaan(kampiakselilla oleva kiertokangen laakerikaula ei tunnu kestävän kuten kiertokankikaan),kaverilla hajosi muutama kone..mutta Werksin 25% kisanitrometanoli antoi mukavan lisäpotkun omaan DRX:ään,mutta lämpöjä saa varoa aluksi!!!,kevyt alkulämmittely ajo antoi mittarilla 127 astetta ja se annettiin olla säädöittä,sitten kaasu pohjaan asfaltilla ei pitoa tuntunut olevan,etupyörät olivat about 15cm korkeat ja leveydeltään 1.5cm,keskidiffi tuntuu jakavan tuota voimaa sinne missä on huonompi pito,eli eteen..seuraava mittaus näyttikin jo 146 astetta ja käänsin alakierrosruuvia vähän aukipäin että kone jäähtyisi alakierroksilla,myöskin pääseosruuvia avattiin ja taas lutu pohjaan..vielä kerran sai pääruuvia avata että sain lämmöt laskemaan 125 asteeseen, eikä tehot siitä laskeneet,jarrutusmatka vaan piteni järjettömäksi,sai oikeasti varoa lyhtypylväitä yms..tämä ei ole ohje käyttämään 25%,oma kone sen on tuntunut kestävän,eikä tätä alkuperäistä GXR-18 moottoria ole vielä tarvinnut edes avata ja puristukset on vielä ok...radiolaitteiden lyhyt kantomatka vaan tuntuu riivavan,siihen ei ole ratkaisua vielä löytynyt..

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #131 : 09.04.10 - klo: 20.41 »
Vähän hatarilla perusteilla, mutta kuitenkin joudun moittimaan autoa, vaikka ihan hyvä minun mielestä on ollut tähän mennessä. Ruuvit nimittäin alkaa irtoilla omia aikojaan, kesken ajelun. Aikaisemmin on irronnut koneesta yksi ruuvi (siis kiinnityksestä) ja sitten nytten irtosi käyrän ruuvi.
Voimaa ja valtaa.

Poissa Joel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #132 : 09.04.10 - klo: 21.14 »
Mul ei oo irronnu viel mitään osii iteksee :smiley:
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #133 : 09.04.10 - klo: 22.23 »
Vähän hatarilla perusteilla, mutta kuitenkin joudun moittimaan autoa, vaikka ihan hyvä minun mielestä on ollut tähän mennessä. Ruuvit nimittäin alkaa irtoilla omia aikojaan, kesken ajelun. Aikaisemmin on irronnut koneesta yksi ruuvi (siis kiinnityksestä) ja sitten nytten irtosi käyrän ruuvi.

Käytä ruuvilukitetta.

Poissa skodakuski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #134 : 10.04.10 - klo: 08.16 »
Ruuvilukitetta kannattaa käyttää,manuaalissa on jopa kuvia mihin sitä tulisi pistää.

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #135 : 10.04.10 - klo: 08.58 »
Joo onhan siinäkin yksi virhe tullut, mutta kun tuo käyrän ruuvi on irronnut ennenkin itsestään, ja en ole ottanut irti kertaakaan.
Voimaa ja valtaa.

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #136 : 10.04.10 - klo: 10.41 »
Joo onhan siinäkin yksi virhe tullut, mutta kun tuo käyrän ruuvi on irronnut ennenkin itsestään, ja en ole ottanut irti kertaakaan.
Ihan normaalia, että ne irtoilee tehtaankin jäljiltä tärinän vaikutuksesta.

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #137 : 13.04.10 - klo: 19.45 »
Mjoo. Nyt on alkanut ihan urakalla irrota noita ruuveja koneesta. Kiristin ihan kunnolla, mutta ei kestänyt viittä minuuttia kiinni koneessa. Pitää ostaa ehkä sittenkin sitä ruuvilukitetta :p
Voimaa ja valtaa.

Poissa Bensamurrukka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #138 : 27.04.10 - klo: 18.26 »
Huoh! Sunnuntaina koitin ajaa. Lopputulos: pääsin 15 metriä ennenku auto pysähty ja sit kaasu ei tehny mitään. No tänään koitin tossa pihalla josko vikaa sais paikallistettua. Pihahan on hiukan muhkurainen niin tietysti moottorin ruuvit löysty. Ja kun ne löysty moottori pääs heilumaan. Ja kun se heilu, isoimmasta rattaasta 3 hammasta muruina :angry:
(Juujuu tiedetään: käytä ruuvilukitetta)
Vruum, Vrööm, Bruum, Brööm
Kyosho DRX videoni

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #139 : 27.04.10 - klo: 20.05 »
Joo se ruuvilukite on melekosen hyödyllinen :D

Tulin tilanneeks uudet kytkinpalat ja lisäksi sisko pistää postissa muutamat kytkimen laakerit ja päärattaan.
Voimaa ja valtaa.

Poissa Jala

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #140 : 01.05.10 - klo: 23.26 »
Tänään piti uuden auton sisäänajo suorittaa, mutta sama ongelma tuli eteen kuin jladella tuossa muutama viesti aiemmin. Kone ei edes lupaa vaikka hehku toimii ja besaakin ilmeisesti tulee koska tihkuu ulos tulpan juuresta (yritin käynnistää ohjekirjan mukaan hieman löysätyllä  tulpalla). Kaasari oli säädettynä 2,5 kierroksen ohjeen mukaan. Pitäisikö tässä jatkaa kaasarin säätelyä vai mikä neuvoksi? Voiko tuo saada niinpaljon liikaa bensaa että ei edes lupaa?

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #141 : 02.05.10 - klo: 09.03 »
Tänään piti uuden auton sisäänajo suorittaa, mutta sama ongelma tuli eteen kuin jladella tuossa muutama viesti aiemmin. Kone ei edes lupaa vaikka hehku toimii ja besaakin ilmeisesti tulee koska tihkuu ulos tulpan juuresta (yritin käynnistää ohjekirjan mukaan hieman löysätyllä  tulpalla). Kaasari oli säädettynä 2,5 kierroksen ohjeen mukaan. Pitäisikö tässä jatkaa kaasarin säätelyä vai mikä neuvoksi? Voiko tuo saada niinpaljon liikaa bensaa että ei edes lupaa?
Minä kun tein kaverin kanssa perussäädön autoon, ei inahtanutkaan, tulppa hehkui jne. Kannattaa laittaa ihan niihin tehdasasetuksiin. Sitten siitä varovasti säätämään.

Ittellä ilmeni pienoinen ongelma. Auto pyöri suht pienillä kierroksilla, ei röpeltänyt kuitenkaan. Polttoaine näyttää olevan melkosen punertavaa, ei oranssia.
Voimaa ja valtaa.

Poissa Jala

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #142 : 02.05.10 - klo: 20.48 »
Unohtu kertoa että tehtaan säädöillä yritin ensin käyntiin, yhtä laihoin tuloksin...

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #143 : 06.05.10 - klo: 21.15 »
Jees, maanantaina pääsee rälläämään ihan kunnolla! Karting rataa, speedway rataa ja sen sellasta autolla, kun on luokan ajopäivä 8) Katsotaan tuleeko mitään spesiaalia autoon tjsp :p
Voimaa ja valtaa.

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #144 : 06.05.10 - klo: 21.18 »
Muista sitten, että Kyoshon radiot ei kovin pitkälle kanna...  :p
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #145 : 07.05.10 - klo: 08.15 »
Muistan muistan  :mrgreen:
Voimaa ja valtaa.

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #146 : 10.05.10 - klo: 13.47 »
Perhana kun ohjauksen johot katkes ja ajoin alle minuutin  :angry:

Noh, siitä korjaamaan ->
Voimaa ja valtaa.

Poissa Bensamurrukka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #147 : 10.05.10 - klo: 16.59 »
Perhana ku eilisen ajon jälkeen joka rako täynnä hiekkaa. No, täytyy keksii jotai...
Vruum, Vrööm, Bruum, Brööm
Kyosho DRX videoni

Poissa Bensamurrukka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #148 : 17.05.10 - klo: 07.45 »
Eilen meni ajaminen vähän vaikeeks kun auto kulki hirveen laiskasti eikä kierrokset ollu kovin korkeella. Oonko oikeilla jäljillä jos veikkaan että ilmanputsari on vähän turhan likanen?
Vruum, Vrööm, Bruum, Brööm
Kyosho DRX videoni

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #149 : 17.05.10 - klo: 08.19 »
Eilen meni ajaminen vähän vaikeeks kun auto kulki hirveen laiskasti eikä kierrokset ollu kovin korkeella. Oonko oikeilla jäljillä jos veikkaan että ilmanputsari on vähän turhan likanen?
Ilmanputsari kannattaa putsata joka ajon jälkeen.
Yläneulaa vähän kiinnipäi ni rupee ottaa kierroksii.
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!