Kirjoittaja Aihe: Kyosho DRX Subaru -08  (Luettu 65156 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #150 : 08.06.10 - klo: 12.40 »
Nohnoh... Mitäpä teen kun moottorista (kiinnitys) on mennyt kierteet jo kerran, mutta nyt meni toisenkin kerran. Eli aluksi oli 3mm(?) kokoinen ruuvi, nyt olisi seuraavaksi laitettava 5mm. Mitenkä siis teen, kun ei kone pysy kiinni (ruuvit eivät mene kiinni). Eli nyt on ongelma siinä, että kehtaako suurentaa sitä moottorin kiinnityskohtaa mihinkä ne ruuvit kieritetään.

PS. Olen käyttänyt myös ruuvilukitetta, mutta ei se mene kireälle.
Voimaa ja valtaa.

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #151 : 08.06.10 - klo: 13.01 »
Nohnoh... Mitäpä teen kun moottorista (kiinnitys) on mennyt kierteet jo kerran, mutta nyt meni toisenkin kerran. Eli aluksi oli 3mm(?) kokoinen ruuvi, nyt olisi seuraavaksi laitettava 5mm. Mitenkä siis teen, kun ei kone pysy kiinni (ruuvit eivät mene kiinni). Eli nyt on ongelma siinä, että kehtaako suurentaa sitä moottorin kiinnityskohtaa mihinkä ne ruuvit kieritetään.

PS. Olen käyttänyt myös ruuvilukitetta, mutta ei se mene kireälle.
Osta moottoripukit (jos niitä näihin koneisiin saa?)
Ei tarvi tehä uusia kierteitä.
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #152 : 08.06.10 - klo: 13.28 »
Nohnoh... Mitäpä teen kun moottorista (kiinnitys) on mennyt kierteet jo kerran, mutta nyt meni toisenkin kerran. Eli aluksi oli 3mm(?) kokoinen ruuvi, nyt olisi seuraavaksi laitettava 5mm. Mitenkä siis teen, kun ei kone pysy kiinni (ruuvit eivät mene kiinni). Eli nyt on ongelma siinä, että kehtaako suurentaa sitä moottorin kiinnityskohtaa mihinkä ne ruuvit kieritetään.

PS. Olen käyttänyt myös ruuvilukitetta, mutta ei se mene kireälle.
Osta moottoripukit (jos niitä näihin koneisiin saa?)
Ei tarvi tehä uusia kierteitä.
En  valitettavasti löytänyt kyoshon sivuilta, ja paljonko tulisi maksamaan suunnilleen?
Voimaa ja valtaa.

Poissa jlade

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #153 : 08.06.10 - klo: 13.48 »
Tuolla on jonkunlainen moottoripukki: http://www.kyosho.fi/optionparts.aspx?ArtNr=01.31043&OptTyp=OpChStat. En tiedö onko se miten sopiva tuohon tarkoitukseesi, mutta kannattaa ainakin katsastaa.

Oma auto ollut telakalla jo pari viikkoa, mutta tarkoitus olisi saada ajokuntoon vielä tämän viikon aikana. Tuota vapaa-aikaa kun tuppaa olemaan aina liian vähän.
Xray XB9
Kyosho DRX Citroën WRC 2008

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #154 : 08.06.10 - klo: 14.26 »
Tuolla on jonkunlainen moottoripukki: http://www.kyosho.fi/optionparts.aspx?ArtNr=01.31043&OptTyp=OpChStat. En tiedö onko se miten sopiva tuohon tarkoitukseesi, mutta kannattaa ainakin katsastaa.
Kiitos todella paljon! Olen nyt helsingissä siskon luona, joten taidankin ostaa! Jepajee! Pääsenpähän ajamaan :)
Voimaa ja valtaa.

Poissa Bensamurrukka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #155 : 27.07.10 - klo: 15.10 »
Kumma juttu. Viime kerroilla kun olen ajanut niin auto kiihtyy kauheen laiskasti. Painaa kaasun pohjaan niin kierrokset nousee ja savua tulee mutta ei tahdo liikkua. Vähän kun auttaa kengällä niin sit se lähtee liikkeelle ja kulkee eteenpäin, mutta jotenkin väsyneesti. Viivalta identtinen auto lähti ku hauki rannasta, mutta tää jäi. Mitä lähen säätämään

tässä saattaa hiuman kuulua mistä on kyse.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P5UA35NpCQ0[/youtube]
« Viimeksi muokattu: 27.07.10 - klo: 15.59 kirjoittanut Bensamurrukka »
Vruum, Vrööm, Bruum, Brööm
Kyosho DRX videoni

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #156 : 27.07.10 - klo: 16.25 »
yläneulan säädät siten että lämmöt on 120-130 astetta ja alaneula silleen että 15 sek tyhjäkäynnin jälkeen lähtee viel pirteästi kaasupohjassa mutta 30 sek jälkeen hieman röpöttää kun pistää kaasun pohjaan

kuulosti olevan aika rikkaalla

http://www.youtube.com/watch?v=fWvlEAWVBEM&feature=fvsr   yläneulan säätö

http://www.youtube.com/watch?v=HhowthBKYNU&feature=channel  alaneula

siinä on kans yhet ohjeet säätelyyn

ja tyhjäkäynti lopuksi silleen ettei kytkin ota kiinni tyhjäkäynnillä
pöö

Poissa Bensamurrukka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #157 : 27.07.10 - klo: 17.47 »
No lämpömittarii mulla ei ole, mutta täytynee siis laihentaa yläneulasta. Miltä se tyhjäkäynti kuulosti?
Vruum, Vrööm, Bruum, Brööm
Kyosho DRX videoni

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #158 : 27.07.10 - klo: 19.08 »
joo kannattaa hommata se lämpömittari koska se vaan helpottaa säätämistä aikalailla

joo eli yläneulaa säädetään 1/8 osa kierrosta kerralla koska nämä koneet ovat erittäin herkkiä säädöille.

likimääräisen koneen lämmön "mittauksen" voi tehdä tiputtamalla vesitipan tulpan juureen jos se haihtuu heti kone on liian laihalla jos se haihtuu muutamassa sekunnissa lämpötila on likimain oikea (2-4 sekuntia) ja jos kestää pitkään ehkä lähelle kymmentäkin sekuntia niin kone on liian rikkaalla.

kun yläneula on saatu säädettyä niin sitten alaneula ja lopuksi tyhjäkäynti

mutta kannattaa tosiaan hankkia se lämpömittari niin saa tarkasti säädettyä
pöö

Poissa Bensamurrukka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #159 : 28.07.10 - klo: 08.45 »
Kiitos neuvoista :angel:, tällä kertaa niitä ei tarvittu koska syynä oli päärattaaseen uponnu pikkukivi joka hidasti sen pyörimistä. Nyt toimii taas :laugh:
Vruum, Vrööm, Bruum, Brööm
Kyosho DRX videoni

Poissa Bensamurrukka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #160 : 03.09.10 - klo: 18.09 »
Ja mitähän nyt mahto tapahtua. Ajoin täyden tankin vailla ongelmia. Tokalla auto ei oikeen halunnu liikkua ja kun sen nosti ilmaan ja anto kaasua niin moottori pätki ja poksahteli oudosti. Myös työntäessä auto rahisee ja tuntuu vastusta. Pesin sen puutarhaletkulla mutta ei ollu oikeen vaikutusta.
Vruum, Vrööm, Bruum, Brööm
Kyosho DRX videoni

Poissa Toronen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #161 : 27.09.10 - klo: 13.41 »
Onko ohjekirjan perussäätö 2,5 kierrosta auki ala- ja yläneulalle kuinka lähellä oikeeta? Siksi kysyn, että kaasarin kanssa on hirmu ongelmia, ei käynnisty, tai jos käynnistyy niin sammuu 5 - 15 sek kuluttua. Tuntuu olevan alhaalta tosi laihalla ja ylhäältä paksulla. Varttikierroksen muutos yleensä aiheuttaa se, ettei enää käynnisty ja näistä ongelmista johtuen tyhjäkäynnion säätö on ihan mahdotonta.

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #162 : 27.09.10 - klo: 17.59 »
No pistä ihmeessä niihin tehdas säätöihin, niillä sen pistäis lähteä.
Passiivista harrastelua

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #163 : 28.09.10 - klo: 21.27 »
Ei pirussa kannata laittaa ohjeiden mukaan säätöjä, koska ne ei aina kerro sitä oikeaa. Itte laitoin tehdassäätöihin -> auto ei startannukkaan. Piti laittaa tehdassäätöihin ja lähtee uudestaan kattomaan niitä säätöjä koneelle, ja sitten oli aika iso ero verrattuna ohjeiden mukaiseen ja ite haettuihin.
Voimaa ja valtaa.

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #164 : 27.12.10 - klo: 12.13 »
Huh, kukaan ei oo postaillu tänne :s no, pumppaillaas hituc!

Autossa on siis piikkirenkaat. Pito on jumalattoman hyvä kovalla lumella. Jäällä ei kovinkaan parempi kuin normirenkailla.

Ens kesälle suunnittelua hieman: ajelua asvaltilla ja jotain aika-ajon henkeä kavereiden kanssa jotka sillä hetkellä sattuis olemaan siellä. Myös jotain metalliosia muovisten tilalle olisi tarkoitus saada :p

Auto on toiminut tähän mennessä aika hyvin. Tosin, päärattaat on kuluneet helposti, koska koneen kiinnitys oli jotenkuten huono joskus, nyt on uudenlainen kiinnitys. Autossa on nyt myös sähköstartti, ei tarvi hermoja raastaa autoo käyntiin vetäessä. Ja pirun hyvin se starttas toissapäivänä -24c pakkasessa :D Tosin, hyyty itse kone kun en pahemmin muistanut lämmitellä :s
Voimaa ja valtaa.

Poissa Sami_80

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #165 : 27.07.11 - klo: 19.41 »
...
« Viimeksi muokattu: 01.08.11 - klo: 14.34 kirjoittanut Sami_80 »

Poissa rcjkl.fi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #166 : 26.08.11 - klo: 20.21 »
Kyosho:lta pukkaa uutta Ford Fiestaa markkinoille. Suomen puolella uskoisin, että ensi keväänä.


http://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=107744


rcjkl.fi / Teemu
Suomen virallinen Kyosho maahantuoja ja jälleenmyyjä. Traxxas -tuotteet, varaosat ja tarvikkeet Jyväskylästä. RC Play OutdooR ulkorata. www.rcjkl.fi / www.rcplay.

Poissa sampo1770

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #167 : 29.11.11 - klo: 20.47 »
onko tää joku jyväskylän köpiliikkeen mainos paikka?

Poissa gary82

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #168 : 29.12.11 - klo: 21.28 »
Paljonkos, eli montako kierrosta, teillä on ollu tyhjäkäynti ruuvi auki, kun olette ihka ekan kerran tuota käynnistelleet, eli sisään-ajo vaiheessa? En ole koskenut mihinkään muihin ruuveihin kuin tuohon tyhjäkäyntiä säätävään. Lähti kerran käymään ja kierrokset oli ihan törkeen korkeella, sammutin ja säädin pienemälle, mutta nyt ei sano enää mitään. Kaikki pitäisi muuten olla kunnossa ja tehdasasetuksissa. Johtuuko vain tuosta tyhjäkäynti hässäkästä vai pitääkö noi muutkin saada noin asetuksiin, ennen ku lähtee käymään? Kiitos.

Poissa Bensamurrukka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #169 : 14.06.12 - klo: 13.45 »
Mitenkäs noi pyörien laakeroinnit olis tarkotus irrottaa niistä muovihärpäkkeistä? Rohisee aika pahasti eikä pyöri ihan niin hyvin kun pitäis niin tekis mieli vaihtaa tai ainakin putsata ne renkaiden välit.
Vruum, Vrööm, Bruum, Brööm
Kyosho DRX videoni

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #170 : 20.06.12 - klo: 15.01 »
Paljonkos, eli montako kierrosta, teillä on ollu tyhjäkäynti ruuvi auki, kun olette ihka ekan kerran tuota käynnistelleet, eli sisään-ajo vaiheessa? En ole koskenut mihinkään muihin ruuveihin kuin tuohon tyhjäkäyntiä säätävään. Lähti kerran käymään ja kierrokset oli ihan törkeen korkeella, sammutin ja säädin pienemälle, mutta nyt ei sano enää mitään. Kaikki pitäisi muuten olla kunnossa ja tehdasasetuksissa. Johtuuko vain tuosta tyhjäkäynti hässäkästä vai pitääkö noi muutkin saada noin asetuksiin, ennen ku lähtee käymään? Kiitos.
Varovaista säätelyä suosittelisin. Ei itellä ainakaa pitäny paikkaansa vuosia sit toi DRX:än "säätöohjeet" kun koitin säätää. Säädin sit pikkuhiljaa oman mieleni mukaan ja ihan hyvin toiminu vuosia.

Tosin nyt on koko laitteen käyttö jääny lähes nollaan. Pari kertaa oon kyllä jaksanu herätellä ja rällätä tankin pihassa. On toi ihan mukava harrastus mutta oma aika jää niin vähälle ettei kerkeä ajamaan niin paljoo.
Voimaa ja valtaa.

Poissa Tapsa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #171 : 01.02.13 - klo: 18.35 »
Kyosho:lta pukkaa uutta Ford Fiestaa markkinoille. Suomen puolella uskoisin, että ensi keväänä.


http://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=107744


rcjkl.fi / Teemu

Osaako kyoshokauppiaat sanoa miten sitä Lancia Stratoksen koria ja tarrasarjaa olis saatavana DRX:n?
Amainin sivuilta näyttäisi löytyvän mut mieluummin ostaisi Suomesta..
Hpi Savage 25, Nitro RS4 evo3, E-Savage,  Switch

Poissa Tapsa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #172 : 11.02.13 - klo: 10.00 »
Onko kukaan sovittanut .21 kokoista crossipannua näihin köpin D-sarjan alustoihin?
Hpi Savage 25, Nitro RS4 evo3, E-Savage,  Switch

Poissa Maxpaine

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #173 : 11.02.13 - klo: 17.49 »
Onko kukaan sovittanut .21 kokoista crossipannua näihin köpin D-sarjan alustoihin?
Menee aika sorvaamiseks toi 21. Ite hommasin omaani 12grp:n ja liikkuu sillä aivan riittävästi. Toi 12 motti käy suoraan kyoshon virimotille tarkoitettuun moottoripukkiin. Vaatii ainoastaan starttiboxin ja se pitää laittaa ns. nurinpäin pyörimään. Eli joku 10 touring motti ja 17hexit+grp:n renkaat alle, niin toimii myös asfaltilla.
Kaiken kokoista menopeliä

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #174 : 12.02.13 - klo: 07.16 »
Mulla oli D-sarjalaisessa HPI 18SS moottori ja siinä oli kyllä jo melkein liikaakin tehoa. Eli et tee mitään 21 kokoisella moottorilla!
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa Tapsa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DRX Subaru -08
« Vastaus #175 : 12.02.13 - klo: 10.11 »
Lähinnä tuota käyntivarmuutta ja toimivia säätöjä tuolla koneswapilla tavoittelisin.
Tosin ei toi köpin oma GXR18 taida ihan toivoton ollakaan. Laitoin yhden moottorin palasiks ja annoin sylinterille Dremeliä näiden ohjeiden mukaan: http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html#moottorin%20viritys
Nyt tuntuis pysyvän käynnissä paremmin ja vastaa nopeammin kaasuun.
Vielä vois vielä etsiä kunnollisen pillin tuohon.
Hpi Savage 25, Nitro RS4 evo3, E-Savage,  Switch