Kirjoittaja Aihe: Schumacher Mi4, Mi5 ja Mi6 -touring-autot  (Luettu 81014 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Schumacher Mi4, Mi5 ja Mi6 -touring-autot
« : 29.12.09 - klo: 18.55 »


Olen ajanut kuvan mukaisella kiesillä nyt yhden kaksipäiväisen kerhokisan ja yhden treenipäivän joten kerrotaanpa hieman kokemuksia.

Auton kasaaminen oli helppoa ja osien tarkkuus kiitettävää luokkaa. Ainoa hieman enemmän työtä ja järeämpiä työkaluja vaatinut työvaihe oli hihnapyöriin sivulevyjen asennus. Kasattaessa huomasin että osien laatu on parantunut huimasti siitä mitä se oli Axiksen ja Missionin aikaan jolloin autot piti oikeasti rakentamalla rakentaa.

Iskarit on Tamiya-mallia mutta sillä erolla että ylähatussa on päällä reikä jolloin nännin ja hatun väliin ei jää kasattaessa painetta ja reboundin saa helposti haluamakseen.

Setupit on luonnollisesti edelleen hieman hakusessa ja auto on vielä lähellä ohjekirjanmukaisia säätöjä. Pieniä eroja toki on mm. iskarit olen asentanut toistaiseksi makaavimpaan asentoon ohjausherkkyyden rauhoittamiseksi koska auto vaihtaa kapeasta painonjakaumasta johtuen todella nopeasti suuntaa.

Pohjalevyyn olen laittanut kakspuoliteipillä muutaman suikaleen hiilikuitulevyä estämään akun liikkumista sivusuunnassa keskilinjaa kohti.

Tähän mennessä on rikkoutunut muutama muovinen tukivarren kiinnityspala mutta ne on onneksi halpoja ja helppo vaihtaa. Niiden tilalle saa alumiiniset palatkin mutta niitä en ole vielä harkinnut.

Autosta on esittely redrc:ssä ja tietenkin tehtaan kotisivuilla.

Täältä löytyy keskustelua edellisestä Mi3.5 mallista jonka muutamat kasausvinkit toimii tässäkin mallissa. Alla kuitenkin lainaus Olevilta.

Ainoat paikat jossa tässä autossa kannattaa käyttää lukitetta on nuo pikkuruuvit alatukivarsien kiinnityksissä, spoolin ulostulot ja ehkä rattitolpan yläruuvi.
Erityisesti kannattaa välttää lukitetta noissa 20mm ruuveissa, jolla tukivarsien kiinnitykset pultataan runkopuoliskoihin, ne tuppaa jumittumaan muutenkin ja pultinpäät pyöristyy irroituksessa. Kannattaa ehdottomasti laittaa prikka pultin ja kiinnityspalan väliin, se vähän helpottaa hommia, muistaakseni manuaalissa neuvotaan näin tekemäänkin, mutta kuvassa niitä ei näy.

-Janne
« Viimeksi muokattu: 17.09.16 - klo: 03.25 kirjoittanut jval »
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #1 : 28.01.10 - klo: 15.47 »
Jaahas laitoimpa setuppeja ylös viime reenikerralta (24.1.2010) Korian Casino Circuitilla.
http://koti.mbnet.fi/sjp/setup/2010124_mi4-lp_casino.pdf
Sain auton toimimaan Xenoneilla jo kohtuu hyvin joten se oli helppo ajaa ilman että tuli pidosta johtuvia kaatoja, vaikka pito radalla oli todella kova.
Näillä säädöillä ajattelin lähteä koittamaan tulevaan FTT kisaan koska matot ovat samat kuin reenipaikalla. Alkupäivästä auto on varmaan liian aliohjaava mutta auto toimii varmasti loppupäivästä kovemmalla pidolla. Huomioitavaa on myös välitys joka on syytä muutta perus noparilla jonneki 4-5 pintaan.
Viikonlopun kisoissahan se nähdään tuliko reeneissä tehtyä hyvää työtä.  :laugh:
Hyvä fiilis kuitenkin jäi reenikerrasta kun sain auton siihen malliin että sillä kerkeää jos kuski ei tupeksi.  :mrgreen:
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Henkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #2 : 19.08.10 - klo: 09.22 »
Hei,

Nyt kun on tuo kesäkausi ajettu päätökseen, ja edessä olisi talvikausi - kiinnostaisi, kuinka monta Mi4 autoa tullaan näkemään talvikaudella FT-sarjassa ja muissa kapinoissa? Onko krossikuskeista moni siirtymässä talveksi turistin pariin, ainakin tuo 2wd krossi Cougar taisi tehdä aika hyvän comebackin, mitä seuraa suomen & maailman tuloksia - eli jos merkkiuskollisia on, nii turistihan on oltava Mi4 ;)

Itse jouduin työkiireiden takia tyytymään tuohon yhteen Kuusankosken kisaan, johon en osannut säätää autoa Laukaan radalla tarpeeksi nopeaksi, ja myöskin treeni vs. kisapidon ero oli huikea. Silti autossa on huomattava määrä potentiaalia, kun katsoo maailmalle Grainger yms. tuloksia, ettei tässä auta muuta kuin peiliin kurkistaa ja yrittää löytää niitä säätöjä.Itse ainakin huomasin sen, että mitä jämäkämmäksi alustaa teki jousien osalta, sitä nopeammaksi se muuttui kun pito oli riittävä - tietenkin tämä on kovin yleistä rata-autoilussa, mutta MI4LP ei ole kovinkaan nopea pehmeällä setupilla, koska itse runko flexaa aika paljon. Onko muilla kokemusta, miten tuo uusi Schumin ohjaus-setti toimii ??

Nyt tässä tuumailenkin, että onko talvikaudella nähtävissä millainen määrä Schumachereita tuolla Asso, Tamiya ja Xray-viidakossa?Tärkeintähän on, että tiimi toimii ja palautetta tulee..
« Viimeksi muokattu: 19.08.10 - klo: 09.25 kirjoittanut Henkka »
Schumacher MI4LP / Cougar SV / RCM.fi / JyvSrk

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #3 : 20.08.10 - klo: 12.55 »
Nyt tässä tuumailenkin, että onko talvikaudella nähtävissä millainen määrä Schumachereita tuolla Asso, Tamiya ja Xray-viidakossa?Tärkeintähän on, että tiimi toimii ja palautetta tulee..
Moi,
ne kisat mitä kerkiän ajamaan niin tulen ajamaan hyväksi todetulla viimekauden autolla :)
Nyt kun rengaslottokin helpottaa niin auton säätämisestäkin on jotain iloa...
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa LasHi

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #4 : 25.11.10 - klo: 09.15 »
Alkaakohan tästä turistien Big Bore villitys :

http://forums.radiocontrolzone.com/showthread.php?p=2451924

Huom. jouset on myös karion muotoiset ...  ;)
RAISION SEURAKUNNAN RC-AUTOKERHO
Rc on kivaa. LRP Areena Cupin Turisti ohjeistus: http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=40980.0;attach=14957

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #5 : 03.12.10 - klo: 17.56 »
joo tuli hommattua kyseinen auto. Ensimmäinen sähkövehje tosi pitkään aikaan. Tilasin myös alumiiniset tukivarsien kiinnitys palikat. Hinta n.60e koko autoon. Pitäisi kestää ainakin minun käytössä vähän pidempään. Olisiko jollain minua viisaammalla vinkkejä moottorin ja säätimen suhteen. Siis olisiko viisasta näin alkuun hankkia stanu kone ja nolla ennakko säädin? Ja sitten akku? Siis 7.4v 5400mah lipo oli suunitelmissa hankkia. Olisin todella kiitollinen neuvoista.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #6 : 03.12.10 - klo: 18.50 »
Stanukone ja nollaennakko säädin riittää hyvin ensi touringiksi. Kannattaa ostaa suoraan kisalailliset vehkeet, niin pääsee sitten kisoihin kun on sen aika. Tuo 5400mAh riittää hyvin.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #7 : 07.12.10 - klo: 10.38 »
kiitokset kommentista. täytyypä mennä ostoksille jotta pääsee joulu lomilla iso myyriin ensi tyypeille. pinjoni mulla on muuten 28 ja 31 ja spurri 85. onkohan noi sopivat?
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #8 : 07.12.10 - klo: 12.49 »
Kyseisellä kiesillä on nyt vuoden verran kurvailtu.

Tälle syksylle ruuvasin pakettisetupin joka toimii hyvin koska auto on suunniteltu tulevan kauden renkaille. Muutamia muutoksia olen tietenkin tehnyt mm. autosta löytyy twin point steering-systeemi ja camber-linkin kiinnityspisteissä on eroa.


Auto on nyt hyvässä iskussa talven kisoihin. Siitä todisteena BCR-kisaa voitto AP:n tarjotessa kovan vastuksen sekä kolmannessa finaalissa ajettu toinen sija vaikka itse olin katsomossa  :wink:

kiitokset kommentista. täytyypä mennä ostoksille jotta pääsee joulu lomilla iso myyriin ensi tyypeille. pinjoni mulla on muuten 28 ja 31 ja spurri 85. onkohan noi sopivat?
Stanun välityksistä en osaa neuvoa mutta tuolla 85/31 kokonaisvälitykseksi tulee 4.94 jolla lienee hyvä aloittaa ajaminen. Kysele myyrissa konkareilta tarkemmin välityksistä.
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #9 : 12.12.10 - klo: 15.36 »
no niin nyt on moottorina lrp x12 vector säätimenä lrp spx zero ja akkuina lrp lipo 5900 competition. Nyt pitäis sitten tehdä juotos työt. Olisko jotain vinkkejä tuohon hommaan. On nimittäin ensimmäiset mitä tälläisiin laitteisiin teen. Joku kuva olis kans tosi kova juttu. Mistäs muuten ton ohjaus linkistön oot hankkinu. En nyt varmaan ihan heti kyl sitä ole ostamassa mut kiinnostaa. :cool:
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #10 : 12.12.10 - klo: 18.27 »
Asennuskuvia voi katsella vaikkapa tuolta:

http://ets.redrc.net/gallery/

Johtoihin ei sitten tarvi jättää paljoa ylimääräistä, sentti tai pari riittää.
Eikä teippiä eristeeksi tai niputtamiseen vaan kutistesukkaa.

Tuota ohjaussysteemiä saa ostettua maahantuojalta eli RCM:ltä.
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #11 : 13.12.10 - klo: 09.05 »
joo kiitoksia neuvoista. täytyy lähteä ostamaan hyvä kolvi. :wink:
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa samae

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #12 : 13.12.10 - klo: 09.42 »
80 vattia ja termostaatti vähintään. Mielellään vielä säädettävällä lämpötilalla.

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #13 : 13.12.10 - klo: 10.15 »
Sekä hyvää noin 1mm paksua tinaa
80 vattia ja termostaatti vähintään. Mielellään vielä säädettävällä lämpötilalla.

Sekä hyvää noin 1mm paksua tinaa
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #14 : 13.12.10 - klo: 20.17 »
no niin hankin tommosen juotos aseman missä pystyy säätää lämpötilan. Eli 400c asetta ja mahd nopea juotos. Ettei kuumenna osia liikaa. Ja sitten noi akuun tulevat liittimet niin ettei yletä laittamaan väärin päin. En vastaavia liittimiä ole kyl ennen nähnyt mut luulisin että johto tulee sivusta reijästä sisään ja sit vaikka vähän kutiste sukkaa päälle. Siis noi "kisa mallin" liittimet. 
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #15 : 20.12.10 - klo: 20.09 »
pieniä vastoin käymisiä auton kokoamisessa oli puuttuvien osien takia. Mut hyvitys mm. Titaaniset vanttiruuvit poisti harmituksen.. Nyt on sitten ensi tyyppien aika. Myyrmäen radalle olen menossa. :roll:
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #16 : 27.12.10 - klo: 15.20 »

Hyvältä näyttää tämä viimeisin MI4 malli. Tällä viikolla pääsee Suomessakin vielä kasaamaan tätä!
Linkistä löytyy kuvia kasauksesta. http://www.car69.me.uk/follow-the-build-of-my-mi4cx.html

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #17 : 27.12.10 - klo: 19.49 »
tällainen tuli maalattua..
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #18 : 27.12.10 - klo: 20.09 »
Pahoittelen kuvan laatua..  kännykällä pikaisesti mut oli pakko :roll:
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa Grasshopper

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #19 : 27.12.10 - klo: 20.40 »

Hyvältä näyttää tämä viimeisin MI4 malli. Tällä viikolla pääsee Suomessakin vielä kasaamaan tätä!
Linkistä löytyy kuvia kasauksesta. http://www.car69.me.uk/follow-the-build-of-my-mi4cx.html

Diffi on näköjään laitettu uusiksi, toivottavasti ovat tehneet pikasäädettävän diffin jota ei tarvitse irrottaa joka kerta kun diffin kireys ei ole sopiva. Pikkusen ärsyttävää on laittaa auto radalle ja huomata että diffi on löysällä ja eikus muutama ruuvi irti ja säätämään ja takaisin. Monissa muissa autoissa säätö on hoidettu paljon kätevämmin.
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #20 : 29.12.10 - klo: 22.26 »
no niin olis ensi tyypit otettu. Vähän jäi ihmetyttämään lievä rutina kännöksissä ilman kaasua.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa Henkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #21 : 01.01.11 - klo: 11.44 »
Vähän jäi ihmetyttämään lievä rutina kännöksissä ilman kaasua.

Ainakin omassa MI4LP:ssä huomasin vastaavaa, että veto päällä - veto pois vaihteluilla tiukoissa mutkissa alkoi rutinaa kuulua. Tämä johtui etuvetareista, jotka rallattivat kääntäessä renkaat ääriasentoon. Ajoin testinä Jannen suunnittelemilla ulostuloilla ja Xray:n kaksi-osaisilla vetareilla -> ongelma poistui, ja autosta tuli enemmän kääntyvä, koska renkaat pystyi kääntämään ääriasentoon asti ongelmitta.

Toki, jos auto on vasta kasattu niin kannattaa tarkistaa ohjeesta että kaikki on oikein, eikä mikään osa / ruuvi ole päässyt irtoamaan.
Schumacher MI4LP / Cougar SV / RCM.fi / JyvSrk

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #22 : 01.01.11 - klo: 12.11 »
Ainakin omassa MI4LP:ssä huomasin vastaavaa, että veto päällä - veto pois vaihteluilla tiukoissa mutkissa alkoi rutinaa kuulua.
Toki, jos auto on vasta kasattu niin kannattaa tarkistaa ohjeesta että kaikki on oikein, eikä mikään osa / ruuvi ole päässyt irtoamaan.

Täällä ei vastaavaa ilmiötä ole havaittu, joten tsekkaus lienee paikallaan.
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #23 : 03.01.11 - klo: 18.02 »
no se oli sitten ainoa paikka mistä jätin kierrelukitteen.. eli spoolin ulostulot :tongue:
muuten auto tuntuu erittäin kyvykkäältä peliltä. on tosin niin vähän kokemusta sähköturisteista et en pysty mihinkään verrata. eniten totuttelua vaatii auton järjetömän
hyvä kääntyvyys. moottorista mittasin 90c asteen lämmöt 15minuutin ajon jälkeen. pitäisikö asialle tehdä jotain? kuten hankkia moottoriin jonkinlainen jäähdytin. onko tuohon autoon sellaista saatavilla. kun pitäisi olla suht kapea, moottoripukin mallin vuoksi. siis moottorina lrp x12 vector 17.5 välitys 4.37 0 ennakko säädin.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #24 : 03.01.11 - klo: 19.08 »
Ajaa lyhyempiä stinttejä...?

Kisoissa kun ei paljon yli 5 minuutin eriä tunneta, paitti VTR-luokassa 8 minuutin finaalit.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4 LP & Mi4CX touring-autot
« Vastaus #25 : 15.01.11 - klo: 19.55 »
Nyt on itsellenikin tulossa uusin CX-malli.

Hieman kyllä jänskättää lähteä Kuusankoskelle kilpailemaan uudella mallilla testaamatta mutta kun ruuvaan viimeisimmät LP-mallini setupit kiesiin kiinni niin eiköhän se tunnu omalta autolta.

Uudessa CX-mallissa suurimmat erot on diffin ja spoolin ulostulot sekä vetoakselit, muutenhan auto on hyvin pitkälti sama kuin edeltäjänsä.

Auto on hypisteltävissä kisapaikalla, luokkana TSP ja kilpailunumero on 4.
« Viimeksi muokattu: 19.01.11 - klo: 13.07 kirjoittanut jval »
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa zippola

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4 LP & Mi4CX touring-autot
« Vastaus #26 : 19.01.11 - klo: 07.57 »
Hieman kyllä jänskättää lähteä Kuusankoskelle kilpailemaan uudella mallilla testaamatta

Yhdyn tuohon lauseeseen :D Minulla nyt siis tämä jval:in entinen LP, ekaa kertaa radalla sitten kuusankoskella. Jannen autolla olen kerholla kyllä ajanut ja tykästyin auton toimintaan kyllä, pitää suurinpiirtein sama setuppi ruuvailla itsellekkin ja lähteä siitä sitten säätämään eteenpäin. Hieman vaatii totuttelua mekata tätä xrayn jälkeen, mutta kyllähän sen omaksuu kun tottuu kiesiin.
Capricorn Reedy Futaba

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #27 : 19.01.11 - klo: 13.27 »
Diffi on näköjään laitettu uusiksi, toivottavasti ovat tehneet pikasäädettävän diffin jota ei tarvitse irrottaa joka kerta kun diffin kireys ei ole sopiva. Pikkusen ärsyttävää on laittaa auto radalle ja huomata että diffi on löysällä ja eikus muutama ruuvi irti ja säätämään ja takaisin. Monissa muissa autoissa säätö on hoidettu paljon kätevämmin.

Diffin perusrakenne on sama kuin ennenkin, ulostulojen materiaali vain on vaihtunut alumiiniksi sekä pientä hienosäätöä difffilevyn sovitteessa oli havaittavissa.

Eihän sitä diffiä tarvi silti irti autosta ottaa säätö varten. Irroittaa vaan takarenkaat ja camber-linkit niin diffin kiristysruuveihin pääsee helposti käsiksi.
Myönnän että säätö on hieman työläämpi kuin parissa muussa autossa mutta eipä sitä diffiä tarvi jatkuvasti ruuvaillakaan.

 
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa Grasshopper

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP Pro touring car
« Vastaus #28 : 19.01.11 - klo: 13.29 »
Diffi on näköjään laitettu uusiksi, toivottavasti ovat tehneet pikasäädettävän diffin jota ei tarvitse irrottaa joka kerta kun diffin kireys ei ole sopiva. Pikkusen ärsyttävää on laittaa auto radalle ja huomata että diffi on löysällä ja eikus muutama ruuvi irti ja säätämään ja takaisin. Monissa muissa autoissa säätö on hoidettu paljon kätevämmin.

Diffin perusrakenne on sama kuin ennenkin, ulostulojen materiaali vain on vaihtunut alumiiniksi sekä pientä hienosäätöä difffilevyn sovitteessa oli havaittavissa.

Eihän sitä diffiä tarvi silti irti autosta ottaa säätö varten. Irroittaa vaan takarenkaat ja camber-linkit niin diffin kiristysruuveihin pääsee helposti käsiksi.
Myönnän että säätö on hieman työläämpi kuin parissa muussa autossa mutta eipä sitä diffiä tarvi jatkuvasti ruuvaillakaan.

 

Totta, ei se mikään iso juttu ole, mutta aloittelijalla saattaa olla toi diffin kireys vähän hakusessa ja silloin saattaa hieman korveta kun vieressä kaveri pyörittää rengasta ja diffi on säädöissä. Hyvä ja kestävä auto toi Schumacher on ja varmaan nyt Sorexeilla nopea.
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4 LP & Mi4CX touring-autot
« Vastaus #29 : 22.01.11 - klo: 18.49 »
oliskos jollain ehdotuksii millaiset ulos joustot olisivat hyväksi havaitut.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..