Kirjoittaja Aihe: Schumacher Mi4, Mi5 ja Mi6 -touring-autot  (Luettu 80931 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP & Mi4CX touring-autot
« Vastaus #60 : 25.01.12 - klo: 21.26 »
Oliko tuossa uusimmassa versiossa öljyratas diffi vakiona ?

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP & Mi4CX touring-autot
« Vastaus #61 : 26.01.12 - klo: 06.26 »
Oliko tuossa uusimmassa versiossa ratasdiffi vakiona ?

Toni

Auto toimitetaan kuuladiffillä.
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #62 : 20.02.12 - klo: 21.49 »
Kasasin perjantai-iltana uuden CXL-mallin ja ajoin sillä viikonloppuna ensikierrokset.

Ajoin vain muutaman testiakullisen joten kerron nyt hieman uudesta mallista ja tulevana viikonloppuna ajettavien kisojen jälkeen tarkemmin ajamisesta ja käyttämistäni setupeista.

Yksi tärkeimmistä uudistuksista on uudet pukit joissa tukivarren kiinnityspisteet on 0.5mm alempana jolla on suuri vaikutus roll-centeriin. Uudessa mallissa on ilahduttavasti jo vakiona Soft Weave-materiaalista tehdyt pohjalevy ja pitkä ylädekki. Edellinen CX käyttäytyi lyhyellä dekillä siten että auto reagoi ohjausliikkeisiin aluksi aggressiivisesti, puski sitten hieman ja lähti taas kääntymään. Pitkällä dekillä käytös ei muutu mutkan aikana.

Toinen tärkeä uutuus on uudet kallistuksenvakaajat kiinnityksineen sisältäen uudet tukivarret joihin lisätty valetut pallot pallokupin kiinnitystä varten.

Huomion arvoinen on myös se että akkua pystyy siirtämään 11mm pituussuunnassa ja kun moottori on kiinni pannalla niin sitä voi siirtää akselinsuuntaisesti portaattomasti niin painonjakauman saa tosi hyvin balanssiin painavimpia komponentteja siirtämällä.

Ohjaus on myöskin uudistunut. Raidetankojen sisäpään pallokupit on lähempänä toisiaan kuin aiemmin jonka ansiosta ohjausvaste on rauhallisempi.

Kerron vielä hieman Camber-linkin kiinnityslevyistä. Kun vertailee eri kuskien käyttämiä levyjä ja niiden, tai pallopään alla, olevien prikkojen määrää niin kannattaa ottaa huomioon että auton mukana tulevassa levyssä (39mm, 3-uraa) ja optio-osana saatavassa neliuraisessa (37mm) camberlinkin kiinnitysreikä on pituussuunnassa hieman eri kohdissa. 3-uraisen levyn alle täytyy laittaa 0.5mm prikka enemmän jotta pallo on samalla korkeudella kuin 4-uraisessa.   
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #63 : 29.02.12 - klo: 19.11 »
Ensimmäinen kisa takana uudella autolla eikä paremmin olisi voinut mennäkkään.
Tuloksena FTT-sarjan Oulun osakilpailussa paalupaikka ja voitto TSP-luokassa.

Viikko ennen kisaa ajetussa ensitestissä auto oli aika puskeva joten tarkastin etupään pyöränripustukset jotka olikin hieman jumissa. Myös etuvakaajan toiminta hieman takerteli ja se tuntui hieman liian jäykältä joten tein CX:n takavakaajasta muotoilemalla uuden hieman alkuperäistä löysemmän vakaajan. Kisassa auto toimikin sitten loistavasti eikä puskemista enään esiintynyt.

Olisin liittänyt setuppisheetin pdf:nä mutta se olikin liian iso tiedosto.
Setuppi on kuitenkin pohjiltaan hyvin lähellä ohjekirjassa olevaan Chrisin testisetuppia. Itselläni on  paikallaan vakio ylädekki sekä Twin Point Steering modattuna siten että servo on käännetty 90 eli se on kiinnitetty pitkittäin jolloin sähkökamoille on enemmän tilaa.

Tulokset ja keskustelua kisasta: http://rc10.fi/index.php?topic=64675.0
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #64 : 14.03.12 - klo: 21.25 »
Jälleen menestystä Schumille ETS-kisassa jonka viimeisin osakilpailu ajettiin Gran Canarialla.

Martin Hofer ajoi Prostock-luokassa toiseksi ja moninkertainen Britannian mestari Chris Grainger oli virissä seisemäs.

Tarinaa poikien seikkailusta sekä käytetystä setupista, joka oli molemmilla sama, löytyy tuolta: http://hofaaa.wordpress.com/

Kuten olen aiemminkin maininnut niin minun setupit perustuu pitkälti Hoferin setuppiin. Suurimmat erot on iskareissa. Käytän hieman löysempiä jousia koska suomessa ajetaan yleisesti heikommalla pidolla kuin ulkomaan isoissa kisoissa.

Ohessa kuva omasta autostani josta näkyy mm. ohjauksen muutokset.
« Viimeksi muokattu: 03.12.12 - klo: 12.05 kirjoittanut jval »
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #65 : 16.04.12 - klo: 21.37 »
Laukaan Pro-Stock kauden päätös kisa ajettu. jvalin nopeaksi koulutettu prototyyppi schumacher toimi jopa meikäläisen käsissä hienosti. Omaan makuun auto oli loistava... ainoastaan kuskin kämellykset olivat menestyksen tiellä =) Välityksiä hieman säädettiin päivän mittaan mutta muuten paketti pysyi Jannen setupissa. Jannelle onnittelut kilpailun ja sarjan toisesta sijasta! Hienosti vedetty :smiley: Kiitokset myös muille kilpakumppaneille tasokkaista väännöistä.
-Goldi

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #66 : 18.04.12 - klo: 18.05 »
Prostock kausi on nyt takana ja tuloksena kisoista sijoitukset 4.+1.+2. joilla lopputuloksissa heltisi sarjan toinen tila.

Setupeissa luotettiin sekä minun että Kisaajan autoissa Martin Hoferin nopeaksi osoittamiin ratkaisuihin, hyvin pienilä eroilla.
Petrillä oli kiinni auton mukana tulleet jouset sekä iskariöljyt. Omassa kiesissäni oli edessä tamiyan siniset ja takana tamian keltaiset jouset sekä AR 550cps öljyt.

Autot oli helppoja ajaa joten tulosta oli helppo tehdä.
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa Pitts

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #67 : 15.11.12 - klo: 14.22 »
Mikä on Schumacher Mi4LP/CX:n akseliväli? Mietin ko. runkoa mahdolliseksi VTR-alustaksi ja tarvitsisin ko tiedon.

Kiitelllen,

Otto
Associated SC10 4x4
VTR Tamiya 417

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #68 : 15.11.12 - klo: 14.27 »
Laitoin sulle yv:n. mut tässä vielä oman mi4lp:n 260mm. Säädettävissä n.4mm.
« Viimeksi muokattu: 15.11.12 - klo: 14.31 kirjoittanut Riku.F »
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa Pitts

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #69 : 15.11.12 - klo: 14.46 »
Kiitos, joo huomasin yv:n. Onko säätövara 260mm +/-4 mm vai jotenkin toisin?
Associated SC10 4x4
VTR Tamiya 417

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #70 : 15.11.12 - klo: 15.15 »
Nyt kun tarkemmin tossa asiaa katselin niin homma menee näin: akseliväli  258mm siitä voi etu ja tapäätä säätää 2mm molempiin suuntiin. tämä säätö siis tukivarsien pinneistä. sitten vielä takahubissa on 1mm säätö.  em akselivälimitta on mitattu 1mm säätö hubin etu puolella.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #71 : 22.11.12 - klo: 11.05 »
Millä välityksellä tällä kannattaisi aloittaa prostock, kone cs 10.5?
Vastaheitolla voittoon.

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #72 : 22.11.12 - klo: 12.03 »
Abaut 5,4 eli 28 pinjoni vakio vetorattaalla (85) voisi olla hyvä aloitusvälitys kun en tiedä millaisella baanalla ajelet.
Jos tuntuu että kone huutaa pääsuoralla maksimi kierroksilla liian aikaisessa vaiheessa niin kokeile 1-2 piikkiä isompaa pinjonia.
Sisäinen välitys on 1,8 (36/20)
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #73 : 22.11.12 - klo: 12.45 »
Kiitoksia vastauksesta! Täytyy hommata jokunen pinjoni, jotta voi kokeilla. En tiedä vielä itsekään missä ajelen, mutta kai sitä johonkin pitäs tormata, ettei tarvii ihan kylymiltään kisaamaan lähteä  :cool:
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Mika A

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • OSPA Ry
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #74 : 22.11.12 - klo: 23.11 »
Tervetuloa Ouluun/Kiiminkiin. Jval:n lisäksi myös minä kurvailen Schumilla poroa tulevan kauden. Meistä on yleensä vähintään toinen paikalla lauantain treeneissä.

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #75 : 24.11.12 - klo: 00.58 »
Katotaan jos jaksais sinne asti ajella reenaamaan. Olen aina dissannut kengäntekijän autoja, mutta nyt menetettyyn rahaan nähden tämä cxl on eirttäin hieno ja hiottu laite. Suorastaan hieno kasata!
Vastaheitolla voittoon.

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #76 : 24.11.12 - klo: 14.45 »
No tämmönen siitä tuli, kulmien ja korkeuden säädössä meneekin sitten loppuviikko....
Vastaheitolla voittoon.

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #77 : 30.11.12 - klo: 11.22 »
Huomenna jos pääsis vihdoin ajamaan.....Mutta mitenkä olette saaneet tämä laitteen painot per puoli kohilleen? Tahtoo jäädä vasemmalle (moottorin) puolelle enemmän painoa. Ilmeisesti teen jotain väärin. Vaihdoin tuon KO RSX:n tilalle jo One10 pikkuservon ja se helpotti vähän tilannetta. Onko tämä kuinka tärkeää näissä vehkeissä. Miten akun kohta sivusuunnassa, mikä on oikea lähtökohtana?
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #78 : 30.11.12 - klo: 11.33 »
Mulla on lp versio ja siinä akku niissä ainoissa valmiissa paikoissaan.  Ja balanssin olen saanut kohdilleen moottorin poikittais säädöllä. 
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #79 : 30.11.12 - klo: 11.44 »
Äkkiseltään katottuna tuo MI4LP eroaa siten, että siinä ratas on akun puolella. Mulla on tämä cxl kasattu siten, että siinä on ratas koneen puolella, elikkä kone on ulompana kuin tuossa LP:ssä. Ja akku painaa 263 grammaa. Varmaankin tuosta tulee se, että motorin puoli painaa enemmän. Täytynee laittaa puntteja.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #80 : 30.11.12 - klo: 12.17 »
Ohhoh, onpa kevyt akku.

Painojakaumaa voi toisiaankin säätää enemmän kun kääntää voimansiirtokamat toisinpäin jolloin moottorin saa huomattavasti sisemmäksi. Tarkastaa vain ettei se ota hihnapyörään kiinni. Siitä ei toisin ole pelkoa prostockki koneella vakio vetorattaalla.

Itselläni vetoratas on moottorin puolella ja kone niin lähellä kuin saa. Akkua siirtämällä sitten balanssiin, voihan se olla vaikka hieman poikittain eli edestä lähempänä keskilinjaa.

En käytä schumin omia alustaan ruuvattavia akun tukilevyjä vaan liimaan pohjalevyyn kaksipuoliteipillä palikan kiinni sopivaan kohtaan että akku asettuu aina samaan kohtaan.
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #81 : 30.11.12 - klo: 17.19 »
Sain auton balanssiin, siirsin akkua ulommaksi ja moottori niin sisään kuin mahd. Sitten 15g painoa akun puolelle.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #82 : 30.11.12 - klo: 21.01 »
Voi video. Mitä tarkoittaa schumacherin droop 10mm block 5.5mm? jos mulla on 10mm palikat auton alla, niin mistä mittaan 5.5mm mihin?
Vastaheitolla voittoon.

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #83 : 30.11.12 - klo: 21.50 »
alatukivarren ulkopäästä alapuolelta casterpalan tai hubin vierestä
« Viimeksi muokattu: 01.12.12 - klo: 20.27 kirjoittanut jval »
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #84 : 01.12.12 - klo: 19.53 »
Nyt tuli kurvattu ekat akut. Schumin ohjekirjasta setuppi ja Kuopion rata. Alku oli aika varovaista. Aluksi auto meinas työntää perää sivulle nopeissa mutkissa, mutta vika oli kuskissa. Loppua kohden alkoi olla ihan kiva ajaa. Ainoat muutokset autoon oli eturenkaiden kääntösäteen rajoitus, taka droopin suurennus ja etu camberin vähentäminen, sekä eturenkaiden pidotuksen vähentäminen. Hieno laite suoraan paketista! Koria joutui vähän hieromaan tietty, ja takasiipi on kuulemma liian iso :)
Vastaheitolla voittoon.

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #85 : 03.12.12 - klo: 12.20 »
Tuolta Petit RC:n sivulta voi hieman vakoilla muiden kuskien setuppeja erilasilla pidolla ajettaessa. Mikään ei tosin ole oikeille Sweepin renkaille
mutta voi käyttää vertailukohtana kun miettii minkälaisia säätöjä voisi kokeilla.

Pakettisetuppiin verrattuna suurin eroavaisuus on Screw Block Spaceriden ja pukin välissä oleva prikkamäärä + 4mm hexa edessä sekä neliuraiset Link Mountit edessä/takana ja niiden alla olevat prikat.
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #86 : 03.12.12 - klo: 12.49 »
Täytyypä tsiikailla. Ei vaan taida olla noita osia kaikkia mitä tarviaa, täytyy tilailla. Tosin auto oli pirun hyvä ajaa, se setuppi jota käytin oli se Chris Graignerin carpet setuppi ohjekirjasta.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #87 : 06.12.12 - klo: 22.18 »
Kuopiossa käytiin taas kurvailemassa jokunen sata kierrosta. Pito oli parantunut ja vähän oli "traction roll" ongelmaa. Sen kanssa pystyi kuitenkin elämään, täytyy seuraavalla kerralla yrittää muuttaa autoa..enemmän kuin tällä kertaa.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #88 : 12.12.12 - klo: 14.33 »
Kauden ensimmäinen kilpailu takana. Finaaleissa lähtöruutu oli 7. kuten myös sijoitus lopputuloksissa.
Parempaankin olisi ollut mahdollisuudet mutta edessä olleet kolarisumat verotti tulosta.
Osan tapahtumista näkee hyvin toisen finaalin videolta ajassa 1:10-1:40 ja myös Napen ottamasta kuvasta:

http://rc10.fi/index.php?topic=72031.msg649994#msg649994

http://wormhole.pictures.fi/kuvat/RC-racing/FTT+I+2013/N4110357.jpg


Itselleni aiheutti hieman päänvaivaa radan älytön pito, vastaavissa olosuhteissa en ole ennen ajanut. En kuitenkaan muuttanut autoa paljoakaan, yritin vain muuttaa ajotyyliä. Suurin muutos oli kun vaihdoin ohuemmat iskariöljyt.

Setup sheetti liitteenä.
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa pakona

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Mi4LP, Mi4CX & Mi4CXL touring-autot
« Vastaus #89 : 21.03.13 - klo: 08.35 »
Hei,

Olen aikeissa ostaa tuollaista Mi4CX käytettynä. Onko tuossa automallissa jotain selkeetä heikkoutta joka kannattaisi heti katsoa että se on kunnossa, niin ei tule ensimmäisellä ajolla tulisi suurempia murheita. Muutoinkin kokemus asvaltista ja sisärädoista on hyvin vähäinen niin mitkä osat ovat tälläisissä autoissa eniten kuluvia eli mitä osia kannattaa tuonne pakkiin hankkia. Olen aikaisemmin ajanut muutamaa truggya ja bajaa ja sen puolen heikkodet tiedän mutta asvalti autot on tosiaan uutta.