Kirjoittaja Aihe: Mikä 4WD SC (CORR) auto?  (Luettu 49172 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #60 : 11.04.10 - klo: 23.03 »
slash 415€
-hinta
-ei saa ite kasata

Auto on paketista valmis neliveto ajoon, joten hinta ei ole ainakaan kovin pitkä miinus. Toki joidenkin mielestä kitti opettaa autosta enemmän, mutta omasta mielestäni noita saa kyllä purkaa ja kasata aivan tarpeeksi, jos autoja vaan käytetään.

hobao 249€
+hinta
-saako varaosia????

Saa. Huomaa että tämä auto on rullaava ilman sähköjä (nopeudensäädin, moottori, servo, akku), joten siihen menee hyvinkin toiset 250 € ennenkuin se on ajovalmis. Silti varmasti hintansa arvoinen ja kestävä auto.

hongnor 249€
+hinta
-aika leluisen näkönen
-vissiin pienemmät renkaat(jos ajaa normi sc10 renkailla pitää vaihtaa kori????)

Sama kuin edellä eli tämä on rullaava auto ilman sähköjä. Ei todellakaan ole mikään lelu, vaan erittäin asiallisesti tehty ja kestävä auto. Nokian SC-sisäratasarjan voittaja ajoi tällä autolla ja eilisen kisan finaalista taisi puolella olla tämä, loput olivat Hobaon ja Traxxasin SC-autoja. Vakiokorista voi ehkä vähän valittaa, mutta näkyi varsin monessa autossa olevan vakiokori eilisessä kisassa. Vakiorenkaat on SC-sääntöjen mukaiset, mutta ei kukaan kisaa tai vakavasti radalla aja näistä minkään auton vakiorenkailla.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #61 : 11.04.10 - klo: 23.10 »
Pikkuinen tarkennus.

Ari on ajanut slashin vakio renkailla joka kisan mihin on osallistunut.
Jokaisen kisan on myös voittanut, eli ainakin on hyvin toimivat renkaat slashissa jo vakiona...
Noiden kahden muun merkin vakio renkaista en tiedä yhtään...

Niin ja ari on tosiaan ajanut vakio nopeudensäätimellä ja moottorilla.
Vaihtanut täysin vakio autoon ainoastaan radion, vastaanottimen ja servon.
Ja tietysti on käyttänyt myös LiPo akkua.
Tehoja kuulema ja näköjään todella runsaasti... monelle jopa liikaa.

Eli siis noita hintoja ei tosiaan voi suoraan keskenään verrata.
Ne muutkin merkit kun tulevat todella nopeasti vähintään samanhintaisiksi kun hankkii radiot, servon, moottorin, säätimen, akun... jne

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #62 : 12.04.10 - klo: 00.20 »
Pikkuinen tarkennus.

Ari on ajanut slashin vakio renkailla joka kisan mihin on osallistunut.
Jokaisen kisan on myös voittanut, eli ainakin on hyvin toimivat renkaat slashissa jo vakiona...
Noiden kahden muun merkin vakio renkaista en tiedä yhtään...

Niin ja ari on tosiaan ajanut vakio nopeudensäätimellä ja moottorilla.
Vaihtanut täysin vakio autoon ainoastaan radion, vastaanottimen ja servon.
Ja tietysti on käyttänyt myös LiPo akkua.
Tehoja kuulema ja näköjään todella runsaasti... monelle jopa liikaa.

Eli siis noita hintoja ei tosiaan voi suoraan keskenään verrata.
Ne muutkin merkit kun tulevat todella nopeasti vähintään samanhintaisiksi kun hankkii radiot, servon, moottorin, säätimen, akun... jne

toki täytyy myös muistaa tuo kuljettaja joka on aika isossa osassa auton nbopeuteen vaikuttava tekiä. tuo kyseinen kuski ajaa todella kovaa vaikka sille ruuvais renkaat noiden autojan laatikoihin kiinni niin se menis silläkin kovaa
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #63 : 12.04.10 - klo: 00.21 »
Kiitos tuo tieto Slashin vakiorenkaista säästi taas muutaman kympin. Enpä sitten tilaakaan pojan Slashiin mitään muita renkaita näin alkuun. Ei sillä ajattelin kyllä ajaa noi honkkarin renkaatkin sileäksi ja katsoa sitten mitä siihen laittaisi alle. Jos näet ensin opettelisi ajamaan vaikka vaan ihan vähän ja sitten ihmettelisi parempia renkaita.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #64 : 12.04.10 - klo: 00.51 »
toki täytyy myös muistaa tuo kuljettaja joka on aika isossa osassa auton nbopeuteen vaikuttava tekiä. tuo kyseinen kuski ajaa todella kovaa vaikka sille ruuvais renkaat noiden autojan laatikoihin kiinni niin se menis silläkin kovaa

Ei se ihan puhtaasti noinkaan mene.
Tietenkin kuski vaikuttaa auton etenemisvauhtiin paljon, mutta jos on oikeasti huono kalusto niin ei sillä kovinkaan rattimies touhua vie.
No mutta siis... Totuus on että slässin vakio renkaat ovat hyvät.
Ei ehkä parhaat, mutta liukkaalla pinnalla pitoa on ja pitävällä pinnalla toimii johdonmukaisesti.
Saman on huomannut porukka espoossa...
Slässin renkaat toimii hienosti.
Joskin suurin osa ajaa asson gummeilla ainakin takapotkuisilla correilla.
Ovat kuulema paremmat.
Mutta siis slässin vakioilla pärjää oikein hyvin.
Ja myös nelkku slässin harjattomalla setillä myös.
Tehoa todellakin on riittämiin ainakin lipo akulla.
Arin kommentti on että tehoa on poskettomasti... aivan öykkäri... ei pysty sisällä edes hyödyntämään... kulkee ihan poskettomasti.... järkyttävä vääntö.

Nämä asiat mainitsin lähinnä juuri siksi että kun noita hintoja lähdetään vertailemaan niin ei sitä hintaeroa oikeastaan ole kun otetaan tosiaan huomioon auton mukana tuleva elektroniikka ja muut sälät.

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #65 : 12.04.10 - klo: 09.54 »
Honkkarin, Hobaon ja ilmeisesti Traxxasin hintaan saa lisätä sen satasen hyvään ohjausservoon, toisen satasen akkuun. Sitten kahteen ensin mainittuun lähemmäs 200€ kohtuulliseen nopari+moottori comboon. Radio on mukana vain TRX:lla, jos sitä ei ennestään ole se lisää hintaa 1-300 kolikkoa. Laturi ja toinen akku on käytännön vaatimus, ei kukaan kauaa jaksa yhdellä akulla pörrätä.

Ulkona toimivista renkaista on vain arvailuja, toimiiko sama rengas näissä kuin kilon kevyemmissä autoissa? Sisällä toimii kaikkien autojen vakiorenkaat, paitsi ehkä ne HN jotka on todella liukkaat.

Autoista eniten varmasti myydään Slashia joten jälkimarkkinat ja kolmansien osapuolten varaosat on parhaiten varmistettu tälle.

Poissa kaitsu82

  • EPUArc
    • Profiili
    • Kerhokisat
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #66 : 12.04.10 - klo: 13.24 »
kiitoksia vastauksista ja anteeksi huono alku selostus. itellä olis 2wd slashista jääneet harjattomat sähköt ja lisäksi ohjaimeen on vastari valmiina. joten siksi moitin tota slashin hintaa. mutta toisalta hyvä että tuli kattavia vastauksia kysymykseeni niin niistä voi hyötyä myös ensimmäistä autoa foorumilta katselevat. eli kommenttien perusteella kaikki on hyviä, mutta hieman erinlaisia  :grin:

T:kaitsu
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

Poissa Tomy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #67 : 30.07.13 - klo: 20.22 »
Mikä auto on tällä hetkellä kova sana 4wd corrissa? Harkitsen mahdollisen 2013-2014 talvisarjan ajamista.

Toivomuslistalla on ratasdiffit, kardaanit, kohtuuhintaiset varaosat ja niiden hyvä saatavuus kotimaasta tai ulkomailta ja hyvä ajettavuus. Mitä autoja kannattaisi ensisijaisesti katsella?

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Re: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #68 : 30.07.13 - klo: 20.26 »
Durango desc410r...täyttää kaikki kriteerit ja taitaapa olla viime talvisarjan voittaja autokin.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #69 : 30.07.13 - klo: 20.31 »
Tuo sama kysymys kiinnostaa minuakin. Mitä olen ulkomaalaisia foorumeita lukenut, niin taitaa olla Losi, Durango ja Tekno eniten kehuttuja.

Losissa sen kestävyys, durangossa ajettavuus (joidenkin mukaan ei olisi niin kestävä) ja teknossa ilmeisesti on molemmat hyvät puolet (mutta suomesta ei saa autoa/varaosia?).

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Re: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #70 : 30.07.13 - klo: 21.44 »
Durango desc410r...täyttää kaikki kriteerit ja taitaapa olla viime talvisarjan voittaja autokin.
myös kesäsarjan voittaja!
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Hanski82

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #71 : 30.07.13 - klo: 22.22 »
Ei voi kyllä millään kehua durangon varaosia halvoiksi. Edelliseen autooni noin 3 kertaa halvempaa miltein palikka kuin palikka. Tai sitten katselen vääriltä sivuilta noita durangon osia.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Re: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #72 : 30.07.13 - klo: 22.33 »
En lähe puolusteleen sen kummemmi kun en edes ko. autoa omista, mutta ei ne törky hintasia oo.  Ja aika kestäviähän noi kaikki on, että imo. ei kannata pelkkiä osien hintoja tuijottaa ku autoa .ostaa
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #73 : 31.07.13 - klo: 01.07 »
Jos nyt haluaisi hankkia kisa4wd corrin niin varteenotettavia autoja on mielestäni 3. Durango desc410 v2, tekno sct410 ja losi scte 2.0. Losilla on kuulema vielä monta ongelmakohtaa jotka oli tunnnettu jo v1 jäänyyt korjaamatta ja se on myös selkeästi kallein autoista. Tekno on tosi kestävä ja vaikuttaa ihan pätevältä autolta. Auto on kuten losi painava ja luulen että varsinkin sisällä autot kärsii lisäpainosta. Durango on kevyt ja osaavissa käsissä erittäin nopea. Durango ei ole ihan yhtä kestävä kuin tekno, mutta rpm etutukivarsilla auto on kyllä kestävämpi kuin kaikki 10-krossarit ja 2wd sc:t, eli ei se kestävyys mikään huono ole. Durango on vähän tarkempi säädöistä kuin losi ja tekno ja osaamaton säätäjä saa autosta helposti todella vaikean ajaa.

Jos nyt hankkisin 4veto corrin niin hankkisin ehdottomasti durangon tai teknon. Itse valitsen näistä kahdesta durangon koska se on vain mielestäni niin nopea, ja suomessa on erittäin hyvä varaosa saatavuus, ja säätöapua saa varmasti tosi kovilta kuskeilta. Joku valitsee teknon koska se on hieman kestävämpi ja oletuksena vähän helpompi ajaa.

Varaosien hinnat on kyllä kaikilla laatumerkeillä lähellä toisiaan, tuntuu että tekno olisii ehkä nelkkucorreista kalliimmat varaosat, mutta tästä en ole varma eikä se vaikuttaisi minun ostopäätökseen merkittävästi koska ero ei ole iso.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #74 : 31.07.13 - klo: 10.44 »
Jos nyt haluaisi hankkia kisa4wd corrin niin varteenotettavia autoja on mielestäni 3. Durango desc410 v2, tekno sct410 ja losi scte 2.0. Losilla on kuulema vielä monta ongelmakohtaa jotka oli tunnnettu jo v1 jäänyyt korjaamatta ja se on myös selkeästi kallein autoista. Tekno on tosi kestävä ja vaikuttaa ihan pätevältä autolta. Auto on kuten losi painava ja luulen että varsinkin sisällä autot kärsii lisäpainosta. Durango on kevyt ja osaavissa käsissä erittäin nopea. Durango ei ole ihan yhtä kestävä kuin tekno, mutta rpm etutukivarsilla auto on kyllä kestävämpi kuin kaikki 10-krossarit ja 2wd sc:t, eli ei se kestävyys mikään huono ole. Durango on vähän tarkempi säädöistä kuin losi ja tekno ja osaamaton säätäjä saa autosta helposti todella vaikean ajaa.

Jos nyt hankkisin 4veto corrin niin hankkisin ehdottomasti durangon tai teknon. Itse valitsen näistä kahdesta durangon koska se on vain mielestäni niin nopea, ja suomessa on erittäin hyvä varaosa saatavuus, ja säätöapua saa varmasti tosi kovilta kuskeilta. Joku valitsee teknon koska se on hieman kestävämpi ja oletuksena vähän helpompi ajaa.

Varaosien hinnat on kyllä kaikilla laatumerkeillä lähellä toisiaan, tuntuu että tekno olisii ehkä nelkkucorreista kalliimmat varaosat, mutta tästä en ole varma eikä se vaikuttaisi minun ostopäätökseen merkittävästi koska ero ei ole iso.

Hyvää Durango hehkutusta.
Losi 2.0 on suht kallis, mutta siihen tulee kori+2 kierrosta vanteita mukaan, joiden arvo on n. 90€
Durangoissa on hajonnut tukivarsia ja iskaritorneja joten hyvä, että varaosia on saatavilla :)

Losissa heikkous saattaa olla puskurit, jotka saattavat antaa periksi, mutta toisaalta jengi vaihtaa myös durangoon RPM:n puskureita...

Teknossa joutuu vaihtamaan servoarmin ja hexit, jotta kestävyys on hyvä.

Sitten on vielä hyväksi todettu Losi SCTE 1.0 saatavilla todella edulliseen hintaan valmiiksi koottuna. Silläkin kerkiää ihan hyvin suomen SC kisoissa.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Tomppeli84

  • Vieras
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #75 : 31.07.13 - klo: 10.51 »
Sitten on vielä hyväksi todettu Losi SCTE 1.0 saatavilla todella edulliseen hintaan valmiiksi koottuna. Silläkin kerkiää ihan hyvin suomen SC kisoissa.


Saisko linkkiä mistä ja halvalla  :tongue:

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #76 : 31.07.13 - klo: 11.07 »
Samilla on kalliit korit kyllä, suomesta PL kori 35e ja vanteet 18e kierros   :grin:
Taka metallitorni on durangoon hyvä päivitysosa, durangon threadissä löytyy infoa mitä kantsii päivittää. Ajaako kukaan losi 1.0 vakiopohjalla? Käsittääkseni se vääntyy aina ja siinä on heti 100e investointi uuteen, silloin ollaan jo tosi lähellä teknon ja duran hintoja?
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #77 : 31.07.13 - klo: 11.21 »
Laatu maksaa... Käsittääkseni kori on maalattu valmiiksi Losissa. En ole ihan varma asiasta. Mulla on edelleen losin vakiopohja :D . Kaiken saa rikki hipo pohja voi maksaa satasen mutta ei originaali.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #78 : 31.07.13 - klo: 11.30 »
Onko laatu yhtä hyvä kun sun viime losi valmiiksi maalattu kori?  :grin: Valmiiksi maalattu kori maksaa suomessa 34,9 :wink: Onko sun vakipohjalevy suora? Ja onko se kiinni sun autossa? Vai olikohan sun autossa kiinni 105 dollarin mip pohja?  :grin:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Tomppeli84

  • Vieras
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #79 : 31.07.13 - klo: 11.41 »
Sitten on vielä hyväksi todettu Losi SCTE 1.0 saatavilla todella edulliseen hintaan valmiiksi koottuna. Silläkin kerkiää ihan hyvin suomen SC kisoissa.


Saisko linkkiä mistä ja halvalla  :tongue:

Ei vaan linkkiä näy?

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #80 : 31.07.13 - klo: 11.49 »
Onko laatu yhtä hyvä kun sun viime losi valmiiksi maalattu kori?  :grin: Valmiiksi maalattu kori maksaa suomessa 34,9 :wink: Onko sun vakipohjalevy suora? Ja onko se kiinni sun autossa? Vai olikohan sun autossa kiinni 105 dollarin mip pohja?  :grin:

Juu polttis koria ei kannata ostaa ja sitten pommittaa. Korin laatu on hyvä ja varsinkin vanteet ovat erittäin kestävät.

Mulla on MIP pohjalevy ja orkkis on suora ;)

Ajoin mä ekan sisäkauden vakiopohjalla ja vaihdoin sen uuteen vaan vaihtamisen ilosta kun säästyi muutama gramma..

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #81 : 31.07.13 - klo: 11.49 »
Sitten on vielä hyväksi todettu Losi SCTE 1.0 saatavilla todella edulliseen hintaan valmiiksi koottuna. Silläkin kerkiää ihan hyvin suomen SC kisoissa.


Saisko linkkiä mistä ja halvalla  :tongue:

Ei vaan linkkiä näy?

KVG

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1785_2599_2600/products_id/197795/n/Losi-TEN-SCTE-4WD-Short-Course-Rolling-Chassis
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #82 : 31.07.13 - klo: 12.03 »
Kun on seurannut miten jengi ostaa varaosia ja tilaa upgrade palikkaa, niin vaikka auton saisi ilmaiseksi tulee harrastaminen kuitenkin maksamaan aikalailla. Eli pidemmässä juoksussa auton ostohinnalla ei ole mitään merkitystä kokonaiskustannuksien kannalta.
Jos itse nyt päätyisin Losi SCTE 1.0 ja MIP päivityksen jälkeen ostamaan uuden Corrin, niin luultavasti ostaisin Teknon sen oletetun kestävyyden takia.

Mielenkiinnolla odotan, miten Tekno kuljettajat pärjää sisäkaudella eri radoilla. Auton nopeuteen kun suurin vaikutus on kuskilla joten, kaikki autot on varmasti nopeita osaavan kuljettajan käsissä.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Tomppeli84

  • Vieras
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #83 : 31.07.13 - klo: 12.14 »
Eipä tuo losi mikään ilmainen ole! Itse pitäisin parhaana vaihtoehtona durangoa jota itse pidän laadukkaana!
Myös durangon varaosien saatavuus on hyvä suomessa mitä ei voine sanoa teknosta?

Poissa LorenttioRC

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #84 : 31.07.13 - klo: 12.15 »
SCTE 2.0:n mukana tulee maalaamaton, suurimmaksi osaksi (ei ilmankiertoa parantavia aukkoja) leikattu TLR Hi-Performance sct kori.

Taidan olla ainoita, jolla 1.0 vakio pohjalevy ja iskaritornit ovat edelleen suoria reilun 1.5 vuoden käytön jälkeen (ei siis ole ollut hyllyssä, kuten Bigbearilla) . En tosin ole kisannut.

En kuitenkaan väittäisi 1.0 halvaksi, koska se vaatii heti uutena diffipäivityksen. Jos diffirattaatkin vaihtaa, päivitys tulee maksamaan noin 90e. Jo mainitun pohjalevyn ja iskaritornien vääntymisen lisäksi auton osat kuluvat suhteellisen nopeasti, esim. ohjauslinkkien pallot. Näin ollen itse suosittelisin sijoittamista suoraan SCTE 2.0 tai Teknoon tai Durangoon, jos on hyvä  kuski. Mun taidoilla ei kannata Durangoa ostaa.
TLR SCTE 2.0/ Losi SCTE 1.0/Traxxas Stampede vxl

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #85 : 31.07.13 - klo: 12.33 »
Mikään paketti ei ole täydellinen.

Autojahan kannattaa koeajaa vaikka Lavangossa, jossa se saattaa olla mahdollista tai sitten jossain SC kisapaikalla.
Losi 1.0:ssa tulee kori ja renkaat mukana arvo vaikka 90€, josta varmaan Max on taas eri mieltä :)
Paljon durangoon joutuu laittamaan rahaa kiinni, jotta se kestää? Mitä RPM tukivarret ja paremipi iskaritorni maksaa? ehkä 30-50€? + kori 35€

Miten Akut? Onko pötkö halvempi kuin vastaava saddle packinä?

Teknoon sitten alumiini servovarsi ja hexit ehkä 30€?


Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #86 : 31.07.13 - klo: 12.47 »
Eipä tuo losi mikään ilmainen ole! Itse pitäisin parhaana vaihtoehtona durangoa jota itse pidän laadukkaana!
Myös durangon varaosien saatavuus on hyvä suomessa mitä ei voine sanoa teknosta?

Sama on käynyt myös itsellä mielessä. Jos suomessa olisi Teknon jälleenmyyjä ja josta saisi noita varaosia kattavasti niin päätyisin kyllä varmaan siihen. Tällä hetkellä kuitenkin minusta (täysin mutu kun en ole yhdelläkään noista ajanut) paras hinta/laatu/varaosa on Durangossa.

BTW ne kestävämmät RPM tukivarret maksaa ~30€ kierros ainakin racersrcshopista

EDIT: Ei ole kova hinta enää kyllä Durangollakaan tuolla amainhobbiesissa:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1785_2599_2600/products_id/236516/n/Team-Durango-DESC410-V2-Pro-1-10-Electric-4WD-Short-Course-Truck-Kit
« Viimeksi muokattu: 31.07.13 - klo: 13.19 kirjoittanut MiG-77 »

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #87 : 31.07.13 - klo: 13.13 »
Mikään paketti ei ole täydellinen.

Autojahan kannattaa koeajaa vaikka Lavangossa, jossa se saattaa olla mahdollista tai sitten jossain SC kisapaikalla.
Losi 1.0:ssa tulee kori ja renkaat mukana arvo vaikka 90€, josta varmaan Max on taas eri mieltä :)
Paljon durangoon joutuu laittamaan rahaa kiinni, jotta se kestää? Mitä RPM tukivarret ja paremipi iskaritorni maksaa? ehkä 30-50€? + kori 35€

Miten Akut? Onko pötkö halvempi kuin vastaava saddle packinä?

Teknoon sitten alumiini servovarsi ja hexit ehkä 30€?
Mun autoa saa kokeilla lavangossa tai vaasassa, rohkeasti vaan kysymään. Toki mun auto on vaikeampi ajaa kuin moni muu dura mutta ainakin sillä saa kuvan mitä tarkoittaa ketterä auto :D

Duraan "pakolliset" päivitykset on mielestäni rpm etutukivarret n. 15e ja alu takatorni n. 23 e. Ei pakolliset, mutta kestävyyttä lisäävät viriosat ovat rpm takatukivarret 15e, xray hingepinnit 5e/pari, metallinen takabulkin tuki n. 20e x2 trasrey tai durangon osa n. 25e x2 rpm etupuskuri, hinta varmaan joku 15e, en ole varma. Pidemmät linkinpäät, tulee paketissa mukana.

Satulaakut maksoi minulle 58e, 5600mah 70c roar hyväksytyt. Durangon kevyemmän painon vuoksi niillä ajaa suunnilleen yhtä pitkään kun 7200mah akut losissa tai teknossa.
Mun taidoilla ei kannata Durangoa ostaa.
Minä ostin duran kun olin ajanut puoli vuotta, eikä todellakaan ole kaduttanut. Lauri meidän kerhosta osti myös noin puolen vuoden harrastaneena duran ja ajoi kaksi kuukautta myöhemmin meidän tiimissä endurance kisan voittoon. Ainakin pääkaupunkiseudulla saa aloittelija duraan varmasti säätöapua.


Anyway, duralla, teknolla tai losilla pääsee tosi hyvin luokkaan sisään ja kaikki ovat kuitenkin suht kilpailukykyisiä. Itse nostaisin duran ja teknon losin yläpuolelle, mutta joku muu voi olla erimieltä.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Tomppeli84

  • Vieras
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #88 : 31.07.13 - klo: 13.22 »
Minkäslaiset sähköt Maxilla on autossa?

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« Vastaus #89 : 31.07.13 - klo: 13.23 »
Durangon puolesta puhuu myös sähköt. Eli Durangossa toimii varsin hyvin tavalliset 1/10 sähköt, ei tarvitse painavia isokannuisia koneita tai corrisäätimiä edes miettiä.

Kilpaa jos meinaa ajaa niin näkisin että durango on aika pitkään ollut se edelläkävijä minkä vauhtiin muut yrittävät päästä, tietysti hieman radasta ja olosuhteista riippuen. Suomen oloissa ainakin, autohan on tosiaan talvisarjan kaksoismestari sekä kesäsarjan mestari.

Durango on kevyt, painoa voi lisäillä sinne minne sitä haluaa ja keskittyä alustan toimivuuteen, muut vaihtoehdot kun taistelevat enemmän tai vähemmän ylipainoa vastaan. Tässäkin kohtaa on varmasti eriäviä mielipiteitä, mutta mielestäni on hyvä että voi itse päättää missä painopiste on, jos jostain syystä haluaa ajaa painavalla autolla.