Kirjoittaja Aihe: Semisuuri Puutaheinää keskustelu  (Luettu 27224 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #90 : 08.01.10 - klo: 12.25 »
Vaikka jo lupasin etten enää hommaan sotkeutuisi, niin muutamaan kohtaan kuitenkin kommentoin.  :grin:

Tyhjäkäyntiruuvin kääntäminen todellakin vaikuttaa seoksiin. Miksi ? Koska kun luistia liikutetaan muutetaan koneeseen menevän ilman määrää SEKÄ alaneulaa suhteessa runkoon.
Voidaan toki olettaa, että x määrä luistin liikettä kompensoidaan sillä lisääntyneellä fuilin määrällä joka mahtuu kaasariin kun neula liikkuu enemmän auki. Lopputulos kuitenkin on, että hommassa on niin monta variaabelia että käytännössä se seossuhde muuttuu enemmän tai vähemmän. Sen takia jos säädön lopussa joutuu muuttamaan kurkun asentoa eli kääntämään tyhjäkäyntiruuvia on syytä tarkastaa että alaneulaa ei joudu uudestaan muuttamaan. Kuten jo todettiin, niin polttomoottori toimii ilman ja polttoaineen seoksella jossa ilmaa on huomattavasti enemmän (bensakoneissa 15:1..12:1 tms) eli pieni absoluuttinen fuilimäärä muuttaa koneen käyttäytymistä enemmän kuin vastaava absoluuttinen määrä ilmaa -> 1mm neulassa on enemmän kuin 1mm kurkussa. Idea kun on että kone pelaa kunnolla ja se siis kertoo käynnillään onko alaneula kohdillaan.

Sitten Nicke89

Mites tilanne kun tyhjäkäynti on turhan korkea/matala, mutta alaneula säädöissä? Eipäs olekkaan enää jos säädetään tyhjäkäynti kohdilleen alaneulasta.
>>
Se luisti säädetään lopuksi jos on tarve. Tossa systeemissä kuitenki alaneula asettuu aika kohdilleen "automaattisesti" joten toi sun tilanne harvemmin tulee eteen niin selkeänä että käyntiä tarvitsisi johonkin rustata. Jos taas puhutaan koneen käyttäytymisestä esim. seuraavana päivänä ja oletetaan että kone on käyntilämmin, johtuu muutos seoksen muuttumisesta eli ilman lämpötila tai kosteus on muuttunut jolloin jos halutaan että pannu toimii optimaalisesti täytyy seoksia muuttaa -> tyhjäkin asettuu taas hollille. Toki jos ero on itikan pelivehkeen olonen, niin sitten sen voi kääntää luistista mutta täytyy muistaa tarkastaa miten kone pelaa erän jälkeen ja miettiä muutettiinko oikeaa asiaa.
>>

Tai entä jos alaneula on valmiiks vähän rikkaalla, mutta tyhjäkäynti silti turhan korkeella? Ruuvataan vielä alhaalta rikkaammalle?
>>
Jos se alaneulan säätö vaikuttaa selkeästi koneen käyttäytymiseen (lataa paikallaan, röpeltelee osakaasulla tms.) se kertoo että luisti liikaa auki koska koneen ei pitäisi käydä edes tasaisesti tyhjää. Toinen vaihtoehto on, että jos alaneula on liian rikkaalla ja tiputat luistia pienemmälle kone sammuu vaikka "tyhjäkynti" ei tunnukkaan olevan matala -> taas indikoidaan että alaneula on metässä. Ko tapauksessa myös on todennäköistä että yläneula on ihan liian laihalla koska liian rikas alaneula maskaa sen yläneulan -> kone toimii mitenkuten mutta käy yleensä kuumana. Eli edelleen tarkastellaan sen koneen käyttäytymistä ei vaan yksisilmäisesti käänetä jotain ruuvia kun niin on käsketty tekemään.

Itselle alunperin tuotti ongelmia ratkaista näitä ongelmatilanteita kun missään ei selkeästi neuvottu mitkä on todennäköisimmät oireet jos joku tietty säätö on pielessä. Aina vaan tuputettiin että yläneula(savua)-alaneula(ei röpellä)-tyhjäkäynti(pysyy paikallaan/käynnissä). Toimii kyllä jos lähtökohtaisesti ollaan hollilla, kaikki on kunnossa ja mennään loogisesti ekä käänetä mitään liikaa. Mites sitten jos ko. homman jälkeen ollaankin tilanteessa josssa pannu ei pelaa kunnolla, mistä lähdetään hakemaan vikaa ?Edelleen jos ajatellaan tilannettä jossa kelin muutos aiheuttaa muutoksen koneen käyntiin. Jos sitä kompensoidaan pelkästään tyhjäkäyntiruuvilla säädetään väärää asiaa. Jos ko. tiellä jatketaan pidempään ollaan jo tilanteessa jossa kurkku on liikaa auki / kiinni ja alkaa vaikuttamaan isommasti koneen käyttäytymiseen ja sitä kautta mennään vaan enemmän mettään. Samaten jos kisassa erän lämmittelyssä kone muuttaa käyttäytymistään / alussa se ei meinaa käydä kunolla ja sitä mennään säätämään -> kone ei olekkaan käyntilämmin -> kylmä lohko muuttaa säätöjä -> lohko lämpiää erän aikana ja erän jälkeen ollaan säätöjen osalla metässä -> hommaa jatketaan ja kohta ihmetellään missä vika kun kone käyttäytyy sekavasti. Taas päästään siihen että "käännä tyhjäkäyntiä" ei olekkaan se oikea vastaus asiaan vaikka hetkellisesti saattaa pannua auttaa käymään.

Mutta niille kaikille aloittelijoille, säätäkää tyhjäkäynti siitä tyhjäkäynti ruuvista jos se tuntuu helpommalta niin teillä on enemmistön tuki takana. Neuvoksi kuitenkin jos se kone jatkossa käyttäytyy omituisesti (esim. yllä kuvailemillani tavoilla), tarkastakaa kuinka paljon luisti on auki, jos se olennaisesti poikkeaa siitä 1mm niin säätäkää se siihen, säätäkää alaneulaa kunnes käy nätisti tyhjää ja ihmetelkää siitä sitten eteenpäin. Nyt tän voi lopullisesti sulkea mun osalta.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Mika R

  • Vieras
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #91 : 08.01.10 - klo: 12.54 »
Erinomaista työtä poinakselta! Lukemisen arvoista kamaa.

Erityisesti pidän miten olet vastannut Nicken kysymyksiin. Love it man!!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #92 : 08.01.10 - klo: 13.05 »
Sorry mutta edeleen pieniä epäkohtia...

Alaneula EI automaattisesti asetu kohdalleen.

Se asettuu kohdalleen VAIN mikäli yläpää on kohdallaan.
Jos koko kone ei ole säädöissään kun tuo tehdään niin...
Alaneula on kohdallaan joo, mutta vain sillä pielessä olevalla yläneulasäädöllä.
Eli heti kun käännät yläneulaa enemmän kohdalleen, vaikutat samalla alapään seokseen joka siis muuttuu pieleen.

Tuo taas että luistin liikkuminen muuttaa seosta, on lähinnä pilkun viilaamista.
Kaasun pienoinen painaminenkaan kun ei muuta ilman ja polttoaineen seossuhdetta kuin vain marginaalisesti.
Siihenhän aina pyritään että kone toimisi koko kaasun alueella mahdollisimman lineaarisesti...

Ja vaikka tästä kuinka väännetään niiiiiiiin...

Tyhjäkäyntiruuvin tarkoitus ei ole muuttaa mitään muuta kuin tyhjäkäyntikierroksia.
Alaneulan tehtävä ei ole muuta kuin muuttaa alakierrosten SEOSTA.

Näin se vaan on vaikka asiaa kuinka veivais ja kiertäis.
Se nyt vaan on eri asia että seoksen säätäminen vaikuttaa myös kierroksiin jne.
Se ei silti muuta ruuvejen toimintaperiaatteita, eikä siis myöskään niiden termejä.

Tuo on vain yksi kikka millä saat täysin metsässä olevaan koneeseen edes jonkun perus asian kohdalleen..
Eli säädät kurkun tyhjäkäyntiruuvilla noin millin auki....
Tämän jälkeen on aivan sama mitenpäin koneesi säädät... Voit saavuttaa optimaalisen lopputuloksen jos tiedät mitä olet tekemässä.
Jos taas olet aloittelija, etkä tiedä mitä olet tekemässä niin koneessa on silloin vain ja ainostaan se luisti NOIN kohdallaan.
Mikään muu kun ei sillon vieläkään ole OIKEASTI kohdallaan... Eli kone ei ole säädöissään.
Ei siellä päinkään.

Helpoin ja suorin tie omasta mielestäni on tässä vaiheessa pistää auto käyntiin vaikka väkisin... ajaa ja säätää yläpää kohdalleen ja sen jälkeen alapää...

Turhaa vääntää konetta käyntiin, ruuvata alapäätä niin että kone käy tyhjää...
Lähteä säätämään yläpäätä ja tässä välissä taas alapäätä... yläpäätä... alapäätä.
Ja vielä sitten se TYHJÄKÄYNNIN HIENOSÄÄTÖ TYHJÄKÄYNTIRUUVISTA.
« Viimeksi muokattu: 08.01.10 - klo: 13.09 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Makeclick

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #93 : 08.01.10 - klo: 17.04 »
En koskaan sanonut niin että mun tapa on ainoa.

Jos katsot keskustelun läpi alusta asti, niin en ole yhdessäkään kohtaa sanonut että hoken tai jonku muun tapa olisi väärä. En juurikaan niihin ottanut kantaa, paitsi sanomalla jos joku oli kanssani periaatetasolla samaa mieltä.

Puolustin vain omaa näkökantaani, joka tuomittiin heti alkuun.

Se on helppoa hyökätä yhdessä muiden kanssa. Odota Make sitä päivää kun joskus haluat tuoda oman näkökantasi esille ja joudut sitä puolustamaan. Tietenkään ei ole pakko ja voit alistua ikäänkuin yleisön painostuksesta ("Mika R on terveestä, kirjoittaa mitä tahansa")

Hieno homma jos asia on sinulle helppo ja yksinkertainen.

Ei siis millään pahalla ollut ja jopa puolustin sinua tuossa säätila vaihtelussa. Mutta ei tuo ole oikea tyyli säätää tyhjäkäyntiä.
Kaikesta oppii ja ihmisuhreilta vältyttiin, joten kaikki on okei :). Tuo sinun ohje toimii kyllä jos auto käy "tukkoisen oloisesti" (eli rikkaalla), mutta siltikin.. Kun alaruuvi on kohdillaan se tyhjäkäynti hienosäädetään tyhjäkäyntiruuvista. Ei siihen koskemista kannata suoranaisesti mennä kieltämään, koska se ei autolle mitään pahaa voi tehdä. Liian laiha alaruuvi toisinaan voi.

Mika R

  • Vieras
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #94 : 09.01.10 - klo: 08.30 »
Google analytics kertoo että 25 kaveria on käynyt lukemassa nitro moottorin säätöohjeet tuolta http://snrt.nettisivu.org :sta
Keskimääräinen ohjeissa vietetty aika noin 3 minuuttia.
Ei yhtään palautetta ainakaan vielä..  :cheesy:

Harastajia seuraavilta paikkakunnilta:
Ylivieska,Vantaa,Vammala,Turku,Tampere,Seinajoki,Salo,Ruukki,Rovaniemi,Raisio,
Raahe,Pori,Pirkkala,Paimio,Oulu,Nurmijarvi,Nokia,Mikkeli,Mantta,Lohja,Littoinen,
Laitila,Lahti,Kuusankoski,Kuopio,Kotka,Kokkola,Kerava,Kemi,Kauniainen,Kajaani,
Jyvaskyla,Joensuu,Ilmajoki,Helsinki,Hameenlinna ja tietenkin Espoo

Kiitoos  :cool:

Poissa mikkolah

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #95 : 09.01.10 - klo: 08.38 »
Loistava sivusto! Asiallisen näköinen ja sisältöakin löytyy  :smiley:
Kyosho :: HPI :: Asso + muuta aiheeseen liittyvää..

Mika R

  • Vieras
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #96 : 09.01.10 - klo: 08.42 »
Suuret kiitokset!

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #97 : 09.01.10 - klo: 08.48 »
Harastajia seuraavilta paikkakunnilta:

Kiitoos  :cool:

Kärkölä puuttuu listalta.  :police:

Ihahan se oli luettavaa tekstiä, ja pitäisi aloittelevallekkin rc nistille olla kelpo ohjeita.

Jatka samaa rataa.. hyvin sä vedät..  :grin:
son loppu ny.

Mika R

  • Vieras
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #98 : 09.01.10 - klo: 08.52 »
Hmm.. ehkä analytics ei osaa yhdistää oikein kaikkia paikkakuntia IP:n perusteella. tai sitten joku proxy välissä tekee tepposia? Oli siellä yksi osoitteetonkin - ehkä sinä? hehe

RC nisti.. hyvin sanottu

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #99 : 09.01.10 - klo: 10.12 »
Ihan sama mutta, HOKE on kuitenkin oikeessa tuon tyhjäkäynnin suhteen!!
Ei seosruuvilla mitään tyhjäkäynti kierroksia säädetä.
Racers Group Finland Team

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #100 : 09.01.10 - klo: 10.17 »
Yritin kirjoittaa sivustolle ja näin se vastas.

Tämä kommentti poistettiin spämminä. Ole hyvä ja salli javascript kommentoidaksesi

Jerzi

PS Kirjoitin vain että hienot sivut.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #101 : 09.01.10 - klo: 10.18 »
joo, ihan sama, mut nää Suomen talvet on LIIAN pitkiä polttisharrastajille näköjään.. :grin:

Ostakaa bensanorsuja, ni ei tartte vääntää vaan pääsee ajelemaan talvellakin.
Vaikkakin samat säätämiset koskee niitäkin.
son loppu ny.

Poissa P.M

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #102 : 09.01.10 - klo: 10.44 »
Ihan sama mutta, HOKE on kuitenkin oikeessa tuon tyhjäkäynnin suhteen!!
Ei seosruuvilla mitään tyhjäkäynti kierroksia säädetä.
Oikeastaan kun luetaan kunnolla viestit läpi huomataan ettei kukaan näin väitäkkään.
Mika R kertoi miten alaneulan seos säädetään alkuun sopivaksi.

Hyvä ohje muuten sivuilla.

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #103 : 09.01.10 - klo: 11.18 »
Ihan sama mutta, HOKE on kuitenkin oikeessa tuon tyhjäkäynnin suhteen!!
Ei seosruuvilla mitään tyhjäkäynti kierroksia säädetä.
Oikeastaan kun luetaan kunnolla viestit läpi huomataan ettei kukaan näin väitäkkään.
Mika R kertoi miten alaneulan seos säädetään alkuun sopivaksi.

Hyvä ohje muuten sivuilla.

Joo en oo viettämässä lauantaipäivää lukemalla kaikkee ***aa ku ruvetaan perusasiosta vääntämään tolla tavalla. Ei pysty ymmärtää.

edit: Lukeehan nää kaikki jo moottoreiden sisäänajo ohjeissa.
edit2: on tässä ollut paljon tietoakin kuten jo moni on sanonut mutta, ne oikeet on vaikee poimii kun on niin paljon ***aakin Vaikeaksi sen poimimisen tekee se että, jos ei tiedä mikä on oikein. 
« Viimeksi muokattu: 09.01.10 - klo: 11.22 kirjoittanut juska »
Racers Group Finland Team

Mika R

  • Vieras
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #104 : 09.01.10 - klo: 13.20 »
Kiitos P.M ja Jerzi palautteesta!

(Mä tiedän Juska että Hoke on sun hyvä kaveri joten tohon edellä en ota kantaa)

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #105 : 09.01.10 - klo: 13.40 »
Kiitos P.M ja Jerzi palautteesta!

(Mä tiedän Juska että Hoke on sun hyvä kaveri joten tohon edellä en ota kantaa)

Seiso nyt mika ees kerran sanojes takana ja anna niitten tekstien olla mitä ekaks kirjotat(kuten jo kerkesit tätäkin modata ennen mun lainausta!!!).
Se että Hoke ois mun frendi niin se ei vaikuta pätkääkään tähän kirjoitukseen jonka aiemmin laitoin.

Ensinnäkin, syy miksi työnsin nokkani tähän niin on se että koneita on jokunen sata tullut säädettyä viimesen 18 vuoden aikana(bensa sekä nitro) ja tämä Hoken mainitsema tapa on niistä helpoin ja nopein päästä sisäänajamaan moottoria sekä sen jälkeen säätämään seos oikeaksi!

Toinen syy... En tiedä montaakaan kertaa jolloin Hokella oisi ollut moottori huolia kisoissa (tietääkseni myös ajanut aika monta pääfinaalia). Tiedätkö sinä? Tämä jos joku kertoo ko. jannusta ja sen säätö taidoista jotain.

Piste ja punkt slut
Racers Group Finland Team

Mika R

  • Vieras
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #106 : 09.01.10 - klo: 13.51 »
Olisit sanonut sen heti, miksi piti taas jostain ***skasta.

Jokaisella on oikeus mielipiteeseen Peitsamoa lainatakseni. Kiitos.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #107 : 09.01.10 - klo: 23.44 »
Ihan sama mutta, HOKE on kuitenkin oikeessa tuon tyhjäkäynnin suhteen!!
Ei seosruuvilla mitään tyhjäkäynti kierroksia säädetä.
Oikeastaan kun luetaan kunnolla viestit läpi huomataan ettei kukaan näin väitäkkään.
Mika R kertoi miten alaneulan seos säädetään alkuun sopivaksi.

Hyvä ohje muuten sivuilla.

Ihan muuten jos tosissaan sinäkin lukisit ne viestit oikeesti niin huomaisit että mika nimenomaan sanoi että alaneulasta säädetään tyhjäkäynti...

En nyt jaksanut kylläkään vilkaista että joko hän nekin viestit meni muokkaamaan toisenlaisiksi.

Tässä koko viestiketjussa ei olis ollut ensimmäistäkään vääntöä ja kitinää mikäli hän ei olisi näin väittäny.

JÄLLEEN KERRAN KERTAUKSENA.

Kysyjä kysyi mistä hän säätää tyhjäkäyntinsä...
Mikan vastaukset olivat aivan suoraan että ALANEULASTA...
Hän on myös moneen kertaan kesinyt pyörän uudestaan ja tehnyt siitä kolmion...
Eli kertonut ruuvejen toimintaperiaatteet suoraan sanottuna päin sitä itseään.

Turha on Mikan mihinkään kaveruuteen saati mihinkään mielipiteeseen vedota.

Faktat on sentään faktoja...
Alaneulasta säädetään alakierrosten SEOS...
Tyhjäkäyntiruuvista säädetään TYHJÄKÄYNTI.

Näillä asioilla ei ole mitään tekemistä kenenkään näkemysten, mielipiteiden tai kaveruuksien kanssa.

Mika R

  • Vieras
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #108 : 10.01.10 - klo: 00.42 »
jep.. Jatkoin mihin peitsamo jäi. Hän aloitti keskustelun mainitsemalla ns. Tyhjäkäyntineulan muistaakseni.

Poissa Vesa-Ratti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #109 : 10.01.10 - klo: 00.46 »
Alkaa jo järsimään näiden hemmojen uskottavuutta, metri tolkulla vääntäminen siis, pelottaa ajatus vaikeammasta polttis kysymyksestä.......eiku oota :police:
Ei tuu mittään, vaikka polovillaan kirroilis.

Mika R

  • Vieras
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #110 : 10.01.10 - klo: 00.50 »
joo eikö olekin aika säälittävää. Mä en oikein tajua miksi toi hönö eiku hoke jaksaa vääntää jo metritolkulla läpikäytyä aihetta. Antais vidu jo olla.

Poissa Vesa-Ratti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #111 : 10.01.10 - klo: 01.18 »
No niin, aikonaan ku alotin rc:n pidin teitä guruina. Nyt ketuttaa teidän vääntö aiheesta, joka on melko simppeli (pihasuddajalle).

T:Kylläjollakintyökalullasaadaan SuolakurkkusinunperCtäpois
« Viimeksi muokattu: 10.01.10 - klo: 01.23 kirjoittanut Vesa-Ratti »
Ei tuu mittään, vaikka polovillaan kirroilis.

Poissa IgNIs

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #112 : 10.01.10 - klo: 03.32 »
Joo o, Kyllä pojat tai ainakin osa jaksaa vääntää tätä asiaa. Toisaalta ei voi vain syyttää HOKE:a tai Mika R:aa.

Täällä kun hetkenkin aikaa on liikunut ja lueskellut porukan kysymyksiä niin voi vaan ihmetellä miksi ihmiset ei voi itse edes yrittää ottaa asioista selvää. Aloittelijat kyselee ihan typeriä kysymyksiä, typerillä nikeillä ja epäselvillä ja käsittämättömillä tavoilla ja jokaiselle kysymykselle on luotava oma topikki. Eihän kukaan voi toki aloittelevana tietää joitain teknisiä nimityksiä, enkä sitä vaadi, mutta oma-aloitteisuus puuttuu porukalta kokonaan. Missä on "Tee Se Itse" meininki?

On hyvä että täältä foorumeilta löytyy useita innokkaita ja kokeneita auttajia, jotka vastaavat nopeasti ja reippaasti typeriinkin kysymyksiin ja arvostan auttamis halukkuuttanne. Mutta eikö porukka voisi tukea toistensa vastauksia ja korjata virheet asiallisesti, virheeseen selkeästi viitaten, eikä haukkumalla toiset lyttyyn väärän tiedon vuoksi.

En voi muuta sanoa kuin että vähän oma-aloitteisuutta peliin ja hakukone hyrräämään sillä ne pienimmät ongelmat ratkeaa ja suuremmille ongelmille löytyy sopivat topikit.

Sori OT

- Lauri -

PS. Joku varmaan tulee väittämään ettei ole tyhmiä kysymyksiä, mutta hän onkin tyhmä itse.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: tyhjäkäynti
« Vastaus #113 : 10.01.10 - klo: 10.45 »
jep.. Jatkoin mihin peitsamo jäi. Hän aloitti keskustelun mainitsemalla ns. Tyhjäkäyntineulan muistaakseni.

Moottorin sivussa on ns. tyhjäkäyntiruuvi, jota kiertämällä voit säätää kaasuttimen kurkun avoimuutta, säädä se vaikka noin 1 mm suuruiseksi.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #114 : 10.01.10 - klo: 10.46 »
Vesa-Ratti: Eli kääntäen jos ei olis vastannut mitään tai vastannut "tyhjäkäyntiruuvista" niin ei olis menettänyt guru statusta? No tietty silloin on pienempi riski paljastaa tietämättömyytensä. Toisaalta eipä mulla asian suhteen mitään menetettävää.

Laurin postaus on hyvä! Asiaa.

Peitsamo: Joo, tyhjäkäyntiruuvi, eikä "neula". Enkä mitenkään moittinut Sinua, vaan täsmensin että olit jo tuon osalta vastannut.

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #115 : 10.01.10 - klo: 11.19 »
joo eikö olekin aika säälittävää. Mä en oikein tajua miksi toi hönö eiku hoke jaksaa vääntää jo metritolkulla läpikäytyä aihetta. Antais vidu jo olla.

Vesa-Ratti: Eli kääntäen jos ei olis vastannut mitään tai vastannut "tyhjäkäyntiruuvista" niin ei olis menettänyt guru statusta? No tietty silloin on pienempi riski paljastaa tietämättömyytensä. Toisaalta eipä mulla asian suhteen mitään menetettävää.

Niin, kuka jaksaa ja ilmeisesti haluaa vielä vääntää?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #116 : 10.01.10 - klo: 12.58 »
joo eikö olekin aika säälittävää. Mä en oikein tajua miksi toi hönö eiku hoke jaksaa vääntää jo metritolkulla läpikäytyä aihetta. Antais vidu jo olla.

Nyt alkaa sitten menemään senverran henkilökohtaiseks että moderointilinja on menettänyt täysin uskottavuutensa jos ei tähän aleta puuttumaan.

Sen verran alkaa jo jurpimaan kun ei iso mies pysy omien sanojensa takana että toivottavasti ei kasvotuste nähdä.

Säälittävää kun iso mies jauhaa sontaa ja sen jälkeen alkaa kääntämään asiaa täysin päälaelleen jopa viestejä jälkikäteen muokkaillen.
Ja sen päälle vielä puhdasta vattuilu provoilua.
Nyt alkaa riittämään.

Vesa-Ratti...
Erittäin harmin jos mikan esailu on saanut sinut epäilemään meidän osaamista...
No muutama on jo todennut että mun koneet on toiminut erittäin hienosti... Olen säätänyt useiden koneet toimimaan...
Mika on onnistunut säätämään kavereiden koneita pahasti metsään... Ja hänen oma koneensakin on ollut rajusti piikillä alapäästä.
Uskomatonta mikäli se mielestäsi heikentää minun uskottavuutta tämän asian suhteen.
No eipä siinä mitään.
Onneksi sentään porukka näkee touhut livenä miten asiat oikeasti on.
Tehkööt mika nettisivujaan jossa on jopa mainoastanut olleensa GT8 luokan mestari... Vaikka mitään sarjaa ei oltu edes ajettukaan.

Tässä topikissa alko mainostus mistä koneen tyhjäkäynti säädetään, ja kuinka jokainen polttiskoneista tajuava onkin väärässä jopa ruuvejen toiminnasta.

Sorry, mutta nyt mika on niin pahasti väärässä että oikein risoo miten kehtaakin vääntää.
Ja huom... vain asiasta... mistä säädetään tyhjäkäynti.

Zissös.

Ja kun lienee tajunnut jo itsekin olevansa pihalla niin jaksetaan vetää marttyyriviittaa päälle ja piipittää kuinka minä olen hönö ja jaksan väittää vastaan...
Faktoihin en väitä vastaan.
Mikan sekoilulle kyllä.
Ja vain siksi ettei aloittelevat menisi säätämään tyhjäkäyntiä alaneulasta.

Poissa mad

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #117 : 10.01.10 - klo: 13.13 »
En tiedä meneekö tämä oikeelle alueelle.

Eli nyt olen ollu puoltoista vuotta pois harrastuksen parissa,kun tänne tuli käymään niin ihan pienen pieni kipinä iski taas. Mulla olisi Giga jossain varaston pohjalla tosin siitä on vetonaru poikki, mutta tuli simmonen olo vaan,että vois kattoo sen vetokäynistimen kuntoon ja kattoo lähtiskö pannu käyntii, mutta muistaakseni siellä oli,joku ilmavuoto jossain kohtaa moottoria, ehkä siinä kaasarin kaulan kohdalla. Pelottaa vaan saisinko edes pannua enää käymään. Entä ajotaidot en osaisi varmaan ohjata edes oikeaan suuntaan :D
Giga  crusher ( RB Concept TM728)

Mika R

  • Vieras
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #118 : 10.01.10 - klo: 13.52 »
No en olisi huolissani, noi readyset moottorit on aika helppoja ja mitä väliä kun pihasuttauksessa riittää säädöt vähän sinnepäinkin
Ymmärrän kyllä että yo taisi olla enemmän vitsiksi tarkoitettu?

Nyyh, en mäkään leiki sun kaa Hoke  :grin:

Ja sen päälle vielä puhdasta vattuilu provoilua.
Nyt alkaa riittämään.

Mitä sä aiot tehdä asian hyväksi?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Semisuuri Puutaheinää keskustelu
« Vastaus #119 : 10.01.10 - klo: 14.34 »
Päiväkoti meininki.

Juuri tällä hetkellä en ihmeempiä kuin suullisen mussutuksen.

Mutta älä hyvä mies julkisesti viitsi tuollaista käytöstä pitää.
Se alkaa menemään riman ali hyvin nopeasti.
« Viimeksi muokattu: 10.01.10 - klo: 14.46 kirjoittanut *HOKE* »