Kirjoittaja Aihe: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle  (Luettu 350437 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #30 : 13.01.10 - klo: 10.09 »
Ymmärrän kyllä modejankin siinä mielessä kun sieltä hoken suunnalta tulee sitä tekstiä ja tekstiä. Toki yrittää puuttua yhteiskunnan epäkohtiin, mutta ei se kamelin selkä kaikkea kestä. Hyvä kun johonkin kerkiää vastaamaan niin siellä on jo uusi romaani kommentoitavana.

30p banaanit oli kyllä aika avokätinen lomautus, että siellä lienee ollut hampaankolossa vähän taaempaakin tarinaa.

Näin asian olen minäkin kokenut.... malja ikäänkuin täyttyi ja alkoi valumaan yli.

Epäkohtien korjaamiseen riittää yleensä se, että ne ottaa esille.... väsytystaktiikka liittyy enemmänkin kalastuksen piiriin.

On siinä modeilla tekemistä, kun kilpailukutsutkin muuttuvat keskustelupalstoiksi ja "huutoäänestyksiksi".
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #31 : 13.01.10 - klo: 15.06 »
Kaiken vääntämisestä vääntämisen jälkeen ehdotan keskittymistä olennaiseen. Ja jotta siihen olennaiseen tälläkin foorumilla voitaisiin keskittyä, ehdotan sellaisen "Showroom" tyyppisen alueen perustamista tänne forumille, jossa vois esitellä (rc-auto)kalustoaan ja projektejaan. Ei oo väliä onko kyseessä kisa-, näyttely- vai pihasuttausvehje. Eli tehdään siis aina yksi säie per auto jossa sit pitää tehdä esittely autosta ja kertoa mitkä on jatkosuunnitelmat jne. ja tietysti hyvillä kuvilla höystettynä.

Tämmösiä on paljon noilla 1:1 autofoorumeilla... Vois ehkä olla toimiva täällä pienoisautofoorumillakin..? Ajatuksia?
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #32 : 13.01.10 - klo: 18.32 »
Valoitetaan tätä banniasiaa kun siitä on noin paljon arvailuja.

Rikoksia tehdessä yleensä ensikertalaiset pääsevät lyhyemmällä tuomiolla, niin täälläkin. Kuukausi on toki pitkä aika ja parikin viikkoa olisi varmaan riittänyt rauhoittamaan tilannetta, mutta paria päivää aikaisemmin tuolla vääntötopikissa varoitin sekä Mika R:ää että Hokea "foorumittomasta tammikuusta" jos vääntö jatkuu.

No sehän jatkui ja ensimmäisenä lähti ulos Mika R provoamisesta. Näitäkin banneja edesauttoi mahtava palautetulva ylläpidolle. Vastaavasti seuraavana päivänä Hoke jatkoi vääntöä ja palautetta tuli taas ovista ja ikkunoista. Näyttää aika vahvasti siltä että Helsingin seudulla on selkeät ryhmittymät molempien käyttäjien takana, koska aina samat henkilöt ovat yhteydessä ylläpitoon jomman kumman ollessa banneilla tai kun halutaan toinen bannille.

Hoken bannien syynä lukee tuolla bannilistalla "näppisralli" ja sääntökohta mihin viittaan on "Foorumissa yllä mainittujen lisäksi kiellettyä on toisen tahallinen ärsyttäminen, riidan lietsominen, hyökkäävä ja solvaava keskustelutyyli". Hoke osaa kyllä kirjoittaa hyvin, mutta jostain syystä niissä on aina kovin *****mainen ja agressiivinen sävy mistä muut käyttäjät vetävät herneet nenäänsä. Asiaa ei paranna kyllästymiseen asti jatkuva saman asian toisto ja pitkät romaanit.
« Viimeksi muokattu: 13.01.10 - klo: 18.37 kirjoittanut Heuli »

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #33 : 13.01.10 - klo: 19.58 »
Kovasti olen Heulin kanssa samaa mieltä joidenkin henkilöiden hieman liian agressiivisesta kirjoitustyylistä.

Väitellä ja intää asioista saa, -ja mielestäni pitääkin, mutta sillai sopivan rennolla asenteella hieman kieli poskessa.
Pikku nälviminenkään ei mielestäni haittaa yhtään jos asianomaiset varmasti ymmärtävät että nyt ei olla sitten ehkä ihan tosissaan.

Valitettavasti se vain joskus on kirjoitetusta tekstistä erinomaisen vaikea päätellä, millämielin se todellisuudessa on näytölle nappuloitu.

Sopivasti huumorilla höystettyä, pitkääkin asiasta inttämistä on kiva lukea ja erittäin mielelläni itsekkin sellaisiin osallistun jos aihealue on riittävän tuttu.




Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #34 : 17.01.10 - klo: 19.50 »
Jos ylläpidon resurssit eivät ole riittävät, muutamalle aktiiville vastuu osion ylläpidosta.

SamiHi ja Casull toimivat nyt uusina moderaattoreita ilmoitukset-alueilla!

Poissa IgNIs

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #35 : 03.02.10 - klo: 23.42 »
Eikö Topicin aloittajalle voi antaa oikeuksia itse poistaa topickia tai lukita sitä jos näkee sen parhaaksi?

Myynti-ilmoituksista olen sitä mieltä,
Myyjänä että ei ole kiva hukata omaa ilmoitustaan myytyjen ilmoitusten joukkoon, lisäksi myyjän on osattava itse arvioida myymänsä tuotteen hinta.
Ostajana ei ole mukava etsiä tuotteita tuhansien joukosta ja pettyä puoliin sillä ne onkin jo myyty mutta myyjä ei ole viitsinyt siitä ilmoittaa.

Itseäni myös raivostuttaa suuresti se että jokaiselle kysymykselle on luotava oma topic, ei edes yritetä etsiä mahdollista paikkaa jossa asiansa voisi esittää. Onko mahdollista laittaa joku esto ettei uudet jäsenet (huom itsekkin lukeudun heihin) voisi aloittaa uutta topickia?

Itse olen valmis ryhtymään tälle foorumille vaikka valvojaksi sillä käytän kyseistä palvelua päivittäin.

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #36 : 04.02.10 - klo: 16.46 »
Eikö Topicin aloittajalle voi antaa oikeuksia itse poistaa topickia tai lukita sitä jos näkee sen parhaaksi?

Myynti-ilmoituksista olen sitä mieltä,
Myyjänä että ei ole kiva hukata omaa ilmoitustaan myytyjen ilmoitusten joukkoon, lisäksi myyjän on osattava itse arvioida myymänsä tuotteen hinta.
Ostajana ei ole mukava etsiä tuotteita tuhansien joukosta ja pettyä puoliin sillä ne onkin jo myyty mutta myyjä ei ole viitsinyt siitä ilmoittaa.

Itseäni myös raivostuttaa suuresti se että jokaiselle kysymykselle on luotava oma topic, ei edes yritetä etsiä mahdollista paikkaa jossa asiansa voisi esittää. Onko mahdollista laittaa joku esto ettei uudet jäsenet (huom itsekkin lukeudun heihin) voisi aloittaa uutta topickia?

Itse olen valmis ryhtymään tälle foorumille vaikka valvojaksi sillä käytän kyseistä palvelua päivittäin.

Kommentoisin hiukan:

Kovasti olen yrittänyt omalta osaltani poistella ilmoitukset joiden otsikossa lukee "myyty", "pois", tms.
Myös sellaisia ilmoituksia olen muutaman poistanut, joissa on pitkä selostus tavarasta, kuvia, yms erittäin hyödyllistä tietoa ja lopussa hinnan tilalla lukee "myyty"

Joskus täällä toivottiin vanhojen ilmoitusten säilyttämistä myyntiosion jatkona jotta uudet tai ei-niin-hintatietoiset harrastajat voisivat paremmin seurata käytetyn tavaran yleistä hintatasoa ja ehkä osaisivat paremmin hinnoitella omat myynnissä olevat tavaransa.

Mielestäni kuitenkaan mainitsemani tapa editoida hintapyynnön tilalle teksti " myyty", ei palvele tätä hintaseurantatarkoitusta ollenkaan.

Nämä ilmoitukset, joita myyjä ei ole viitsinyt muokata myydyksi, ovat aiheuttaneet minullekkin varsin monta ärsyttävää pikkupettymystä.

Tälläkin hetkellä myyntiosion loppupäässä on ainakin viisi ilmoitusta, joiden tavaroiden tiedän takuuvarmasti menneen kaupaksi jo aikaa sitten.
Mutta koska niissä ei lue että myyty, en ole niitä poistanut, sillä voihan ihan hyvin olla niinkin että myyjä haluaa niiden siellä säilyvän juurikin hintatilastotarkoituksessa.


Tämä uusien jäsenten kirjoitusoikeuden rajoittaminen onkin sitten ainakin kaksipiippuinen juttu.
Ymmärrän ihan hyvin jos joskus jotakuta foorumia jo vuosia seurannutta hiukan harmittaa ns "turhat viestiketjut".
Aika iso osa meistä on saattanut joskus ollut tietämätön yleisistä käytännöistä ja siitä mikä saattaa toisten mielestä olla ärsyttävää, ja vieläpä ihan tahattomasti.

Minä olen tietämätön ja ärsyttävä varsin usein vielä nykyäänkin vaikka rippikoulusta on jo kauemmin aikaa mitä on isolla osalla uusista jäsenistä ikävuosia.
Enkä edelleenkään tee sitä tahallani.

Joku myös saattaa kirjautua foorumille vain kysyäkseen jotain itselleen tärkeää/kiireellistä asiaa, josta ei ehkä välttämättä ole ollut koskaan edes kunnolla puhetta.

Tai kysyäkseen asiaa josta on puhuttu paljonkin, mutta ei vaan ole osannut oikeilla hakusanoilla tietoa etsiä.



Palaute, keskustelu ja mielipiteiden julkituonti foorumin asioista on edelleen tervetullutta.

Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa IgNIs

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #37 : 04.02.10 - klo: 17.17 »
Casull:

Ymmärrän kyllä että kaikkeen ei ole vastauksia tai topickeja valmiina vaan niille on luotava omansa, jotta asia tulee esille.

Jos olisi mahdollista voisi uusille käyttäjille pakko luettaa topickin ohjeet (lyhyet ja ytimekkäät) vaikka tunnuksen luomisen yhteydessä. Niin taitaa ollakkin mutta pelkkä rasti ruutuun ei toimi. Ikävä kyllä en osaa kertoa ratkaisua miten kaikki saataisiin lukemaan edes lyhennelmä säännöistä, saati koko sääntölitaniaa.

Myynti-ilmoituksista sen verran, että ilmoitukset voisi poistaa kuukauden päästä ilmoituksen luomisesta, jos olisi mahdollista voisi vielä myyjälle pakko luettaa myyntipalstan säännöt ja säännöissä tiukasti vaatia "Myyty"- tunnuksen käyttöä jo myydyissä tuotteissa.

Ei missään nimessä tule säästää vanhoja ilmoituksia käyttäjille sen takia että voisi hintoja seurata, tavaran arvo kun laskee vaikka olisi uuttakin kun tuote vanhenee.

Tässä lainaus erittäin järkevästä kaavasta millä voisi ohjata käyttäjiä myymään tuotteitaan myyntipalstalla.

Juu voishan ne automaattisesti siirtyä myyntiroskiin.

Itse en kyllä tuollaista tarvitse.
Ei niin paljon kiinnosta mitä joku on mistäkin saanut.
Kyllähän myyjän on tiedettävä mihin hintaan mistäkin luopuu :wink:

Uusi = 90-100% kaupan hinnasta
Vähän käytetty = 70-90%
Enemmän käytetty = 40-70%
Paljon käytetty = alle 40%

Lisäys:
Miten on pystyykö topicin aloittajalle antamaan oikeuksia topikin lukitsemiseen tai poistoon?
« Viimeksi muokattu: 04.02.10 - klo: 21.39 kirjoittanut IgNIs »

Poissa trax.xas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #38 : 12.02.10 - klo: 02.57 »
Tuli mieleen sellainen juttu kun myydään osiota selailin. Viikossa hukkui oma ilmoitukseni viidennelle sivulle ja kun rupesin selailemaan niin jotkut laittavat tavaraa myyntiin niin he eivät voi laittaa niitä samaan ilmoitukseen. Tässä nyt vain esimerkki.

M: Sukka kokoa 42

Sitten alla lukee

M: kokoa 42 olevan sukan pari.

Onko tässä mitään järkeä? Myydään lista pitenee ja pitenee ja joutuisi joka päivä itsekkin tekemään uuden ilmoituksen että pysyisi edes kahdella ekalla sivulla? Eli olisiko mahdollista että modet pystyisi jotenkin "siirtämään" vaikka jos jollakin on 5 ilmoitusta perä kanaa niin yhteen samaan ilmoitukseen , tai edes laittaa viestiä ilmoituksen tekijälle että supistaa samaan ilmoitukseen , tai kahteen jos tavaraa on aivan julmetusti ( jollakin pienellä banaani "uhkauksella"?)

On vain niin rasittavaa kun oma ilmoituskin hukkuu samantien. Ei kovin moni jaksa vaivautua tuonne viiden kuuden sivun pintaan ( Esim. minä  :roll: )
Spede EzRun 60A , Sp 5,5R 2s 25c Lipo
Projekti Ansmann Racing Vapor 1:8 Brushless

Poissa IgNIs

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #39 : 12.02.10 - klo: 09.39 »
Erittäin hyvä pointti, olen trax.xas:n kanssa täysin samaa mieltä asiasta. On erittäin rasittavaa kun ensimmäisen päivän aikana oma ilmoitus on kadonnut ilmoitus vyöryn alle.

Katsoo vaikka minun ilmoitustani, siellä on kaikki myymäni tavarat, tarvittavat yksytyiskohdat ja selkeät yhteystiedot, kaikki yhdessä ilmoituksessa, vain katko viivalla jaoiteltuna, ei luulisi olevan liian vaikeaa.

Ylipäätään myyntipalstalle pitäisi luoda kunnollinen sääntökirja, vertaa RC-Harrastus
-sivujen säntöjä.

Niin ja sitten vielä yksi asia. Mikseivät ylläpidon jäsenet käy lukemassa täällä tätä topickia? Onhan toki muutakin tekemistä, mutta suurin osa täällä kirjoitetusta on kuitenkin sellaista asiaa mikä vähentäisi sen "muun" tekemisen määrää ja helpottaisi osaltaan yläpidon työtä. Mikäli täällä käytte vastatkaa edes lyhyesti, että luettu on.

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #40 : 12.02.10 - klo: 09.49 »
Kyllä näitä luetaan ja parannuksia mietitään.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa IgNIs

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #41 : 12.02.10 - klo: 10.27 »
Kyllä näitä luetaan ja parannuksia mietitään.
Kiitos tiedosta!

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #42 : 12.02.10 - klo: 16.11 »
Täällä luetaan myös palauteosiota aina kun tänne uutta asiaa tulee.

Vasaus on sama kuin Heulillakin, mietitään mitä voisi mahdollisesti tehdä.

Tuosta saman ilmoittajan useasta peräkkäisestä myynti-ilmoituksesta:
Nähdäkseni niiden yhdisteleminen ylläpidon toimesta on ihan mahdollista, mutta valitettavsti aika työlästä.
Suuri vaara on myös sille että ilmoituksen laatija pahastuu pahemman kerran jos näin mennään tekemään ihan ominpäin.


Vanhempien ilmoitusten lukemisesta:
Suosittelen tekemään noin aina silloin tällöin.
Minä olen tehnyt monia onnistuneita kauppoja vanhemmistakin ilmoituksista.  :wink:

Jos aina luettuaan uusimmat, painaa sitä merkitse luetuksi-nappia, seuraavalla kerralla päivitetyt ilmoitukset erottuvat hyvinkin selvästi.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa IgNIs

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #43 : 13.02.10 - klo: 00.45 »
On se kyllä kumma juttu, vaikka en ole edes asianomainen tälläinen pistää vihaksi.

http://rc10.fi/index.php?topic=44364.msg412738#msg412738

Ylläpito puuttuu aivan mitättömiin juttuihin kun paljon muutakin tapahtuu, liekö ihme jos joutuu uppimaan useasti ilmoitustaan, kun väki ilmoittaa kaikki myymänsä osat erikseen tai jättää merkitsemättä "myydyksi" jo myydyt tavarat, jotta ylläpito voisi viestit poistaa. Mikä tämäkin on aivan typerää ja ylläpidon aikaa haaskaava asia.

Casull:
Ehdotuksesi on kyllä toimiva, mutta silti viestiketjun aloittajalle (lue myynti-ilmoituksen tekijälle) tulisi antaa oikeudet postaa itse jo myymänsä tuote. Ainakin itse vastuullisena käyttäjänä poistaisin omat "turhat" aiheet ja antaisin muille tilaa.

Myyjien tulisi tehdä vain yksi palsta myymilleen osille.
Autojen myymiseen voisi kuitenkin tehdä jokaiselle oman aiheen, sillä yleensä juttua pitäisi autosta riittää, niin paljon ettei kannata sekoittaa ostajaa yhdistämällä useampi autoilmoitus samaan.

Mitä Foorumi pohjaa kyseinen foorumi käyttää. Ainakin ulkoasun ja muun perusteella luulisi että olisi mahdollisuus lisätä foorumille ominausuuksi kuten:

-Käyttäjälle oikeus poistaa, omia viestejä tai luomiaan viestiketjuja (topickeja)

-Luoda kunnolliset ja selkeät säännöt ja ohjeistukset foorumilla käyttäytymiseen
   *Ei riitä että rekisteröityessään käyttäjä laittaa rastin ruutuun, jolla ylläpito ja moderaattorit vapautuvat käyttäjän kirjoittaman sisällön vastuusta.
     On eriteltävä asiat jotka on kielletty yleisen sovun ja tasapainon säilymiseksi, kuten moraalisen tai lain vastaiset julkaisut.
     Olisi myös hyvä muistuttaa käyttäjän todellisesta vastuusta.
   *Myynti- ja ostopalsta ovat täysin ilman ohjeistusta, myyjän/ostajan olisi hyvä tietää kuinka otsikoida ilmoitus,
     mitä tietoja ilmoituksen tulisi sisältää ja mitkä asiat ovat myyjän/ostajan vastuulla,
     mitä tehdä kun myyjä/ostaja ei tarvitse enää ilmoitusta.

Eivät nykyihmeset paljon ajettee omilla aivoillaan vaan heitä tulee opastaa ja valvoa, eivät he pärjää ilman isoveljen opastusta. Pelkät bannit eivät asiaa auta, vaan on muistutettava sääntörikomuksista julkisesti aina kun sellasita ilmenee.
Lisäksi ihmiset eivät taida aina ymmärtää että heillä on vastuu puhumisistaan vaikka luulevatkin voivansa kirjoittaa tunnustensa takaa mitä ikinä tahtovat, IP-osoitteet ja rekisteröitymis tiedot ovat aina saatavilla ja luovutettavissa viranomaisille, heidän sitä vaatiessa.
Loppujen lopuksi, jos foorumin säännöt ovat noin hatarat, jota ne nyt ovat, on ylläpito vastuussa käyttäjien kirjoituksista, sillä heillä ei ole mitään (kunnon sääntöjä) mihin nojata kun tositilanne syntyy.

Ja mun puolesta saa vetää herneen nenään. Itse menisin kuitenkin itseeni ja foorumin ylläpitäjän miettisin että miksi en tosissani etsi vaihtoehtoja kehittää foorumeja parempaan ja toimivampaan suuntaan

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #44 : 13.02.10 - klo: 01.09 »
-Käyttäjälle oikeus poistaa, omia viestejä tai luomiaan viestiketjuja (topickeja)

Tästä seuraa taas ilmiö mikä aikaisemminkin lähti lapasesta, eli että suurinpiirtein joka päivä poistetaan vanha ilmoitus ja pastetaan uuteen, että saadaan oma ilmoitus siihen ekan sivun kärkeen.

Sinänsä on positiivinen asia että tällä foorumilla on pyörii tarjonta ja kysyntä vilkkaasti, mutta siitä toki varjopuolena edellä mainittuja asioita, eli esim ilmoitusten luettavuus ihan niiden silkasta määrästä heikkenee.
Yksi mahdollinen toimenpide mikä äkkisältään tuli mieleen että jos jaettaisiin ilmoitukset ala-osioihin, vaikkapa keskustelujen tyyliin: sähkö, polttis ja radiolaitteet.
Joidenkin myynti-ilmoitusten laatimisessa voi kyllä aiheuttaa hieman ongelmaa, mutta tällöin yhdessä osiossa ei se tavaran/ilmoitusten kierto ole niin nopeaa niin ne pysyisivät paremmin 'pinnalla'.
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Poissa IgNIs

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #45 : 13.02.10 - klo: 01.20 »
ripa_k:
Erittäin hyvä idea, jakaa myynti/osto ilmoitukset alakategorioihin. Miksi en itse keksinyt.

En ole ollut tällä foorumilla vielä pitkään, enkä tiedä onko aikaisemmin täällä ollut oikeuksia poistaa viestejä, mutta mielestäni se on toimiva ja hyvä tapa poistaa ylimääräistä materiaalia foorumilta.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #46 : 13.02.10 - klo: 08.34 »
Minustakin tuo kategorisointi olisi hyvä systeemi. Ehdotin tuon tapaista jo jonkin aikaa sitten mutta asia ei ottanut tuulta alle. Idea oli sama mutta ratkaisulla oli lähestytty eri ongelmaa.

http://rc10.fi/index.php?topic=27649.msg376787#msg376787

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #47 : 13.02.10 - klo: 10.06 »
Se ilmoitukseen vastaaminen ja "uppaus" olis mielestäni paras. Silloin ylläpidonkin on helpompi seurata kahden viikon uusimis("uppaus") väliä. Nythän tuo kontrollointi perustuu vaan hyvään mustiin(eli ei toimi)...
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #48 : 13.02.10 - klo: 15.01 »
Tuollainen järjestely oli täällä ennen käytössä, mutta se ei toiminut kovinkaan hyvin. Myynti-ilmoituksiin saatiin mitä ihmeellisimpiä keskusteluja aikaan myyjän ja "tuttujen" toimesta jolloin ilmoitus pysyi myyntiosion ensimmäisellä sivulla jatkuvasti.

Poissa IgNIs

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #49 : 13.02.10 - klo: 15.17 »
Tuollainen järjestely oli täällä ennen käytössä, mutta se ei toiminut kovinkaan hyvin. Myynti-ilmoituksiin saatiin mitä ihmeellisimpiä keskusteluja aikaan myyjän ja "tuttujen" toimesta jolloin ilmoitus pysyi myyntiosion ensimmäisellä sivulla jatkuvasti.

Mitä ihmettä tää nyt on? Ylläpito tulee ja lukee uusimman viestin, kun viestissä ei ole mitään häntä miellyttävää vastaa hän kieltävästi ja lähtee pois. Etkö lukenut ollenkaan ylempia ajatuksia tai ehdotuksia. Voisitte hieman panostaa tähän hommaan.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #50 : 13.02.10 - klo: 15.34 »
IgNis: Olen lukenut kyllä palautteesi mutta jos haluat vastauksia niin kannattaa kirjoitella mahdollisimman asiallisesti. Vajaa pari kuukautta foorumille kirjoittaneella käyttäjällä ei välttämättä ole sitä samaa näkemystä miten asioita on hoidettu ja foorumia kehitetty kymmenen vuoden aikana.

Poissa IgNIs

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #51 : 13.02.10 - klo: 15.50 »
Heuli: Vaikka minulla ei olisi näkemystä tämän foorumin toiminta mallista, ei se tarkoita etten olisi ikinä pyörinyt millään muulla foorumilla, toiminut ylläpitäjänä tai muuta. Vaikka olenkin kiinnostunut RC-autoilusta vasta hetki sitten se ei tarkoita ettenkö tietäisi yleisiä hyviä tapoja toimia erilaisilla foorumeila. Olen ehkä kirjoittanut hieman provosoimaan sävyyn, mutta ei sekään tunnu painuvan teidän ylläpitonne kalloon. Otatteko kaikki ehdotukset kiukutteluna mitä teille annetaa. Jos ette kestä palautetta ei kannata varmaan toimia ylläpidossa.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #52 : 13.02.10 - klo: 15.56 »
IgNIs: Maxximon ehdotus kuulostaa kyllä ihan hyvältä teoriassa, mutta ei ainakaan toiminut täällä ennen enkä usko että toimisi jatkossakaan. Sen sijaan tuota myyntialueen jakoa useampaan alakategoriaan voin selvittää onko se mahdollista toteuttaa. Copter vastaa tekniikkapuolesta niin juttelen hänen kanssaan asiasta.

Rakentavaa palautetta saa antaa kyllä jatkossakin, provopalaute menee suoraan roskiin.


Poissa IgNIs

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #53 : 13.02.10 - klo: 16.07 »
Heuli:
Kiitos, pyrin hieman hillitsemään.

Miten on pystyisikö sitten antamaan oikeuksia poistaa omia viestejä?

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #54 : 13.02.10 - klo: 16.19 »
Tuollainen järjestely oli täällä ennen käytössä, mutta se ei toiminut kovinkaan hyvin. Myynti-ilmoituksiin saatiin mitä ihmeellisimpiä keskusteluja aikaan myyjän ja "tuttujen" toimesta jolloin ilmoitus pysyi myyntiosion ensimmäisellä sivulla jatkuvasti.

No tietenki sinne vastaus-/"uppaus"oikeus annetaan vain kyseisen ilmoituksen tekijälle. Vai eikö tämä foorumisofta tue tollasta asetusta? Vai onko täällä niin paljon multipersoonallisuuksia että keskustelua syntyy siitä huolimatta? :grin:

Kyllä tollanen järjestely toimii monessa muussa paikassa. Toimii jos valvotaan. Sitä sentään pystyy valvomaan mitä nykyisellään ei pysty koska joka kerta tehdään uus ilmoitus ja vanha editoidaan pois. Eli ylläpitäjien/valvojien pitäisi muistaa parin viikon puskurilla mitä ilmoituksia on ollu = mahdottomuus.
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #55 : 13.02.10 - klo: 16.47 »
IgNIs: Tuo viestien poisto-ominaisuus on sallittu vain moderaattoreille. Jos joku kirjoittaa vahingossa väärään paikkaan viestin tai uuden aiheen niin niitä kyllä poistellaan.

Maxximo: Noin toteutettuna tuo olisi kyllä varmasti toimiva järjestelmä, mutta tietääkseni se ei onnistu tällä foorumisoftalla.

btw. Kokeillaan jakaa tuo tuo myyntiosio kahteen osaan: http://rc10.fi/index.php?topic=44389.0

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #56 : 13.02.10 - klo: 16.58 »
Maxximo: Noin toteutettuna tuo olisi kyllä varmasti toimiva järjestelmä, mutta tietääkseni se ei onnistu tällä foorumisoftalla.

Ok, siinä tapauksessa tämä nykyinen on parempi.
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #57 : 13.02.10 - klo: 18.16 »
"Miten on pystyisikö sitten antamaan oikeuksia poistaa omia viestejä?"

IgNIs Tarkoitatko että kysyt jotain foorumilla, 25 kaveria vastaa/keskustelee asiasta. Että sulle annettais oikeus poistaa keskustelu kysymättä näiltä 25:tä kaverilta mitään.

Edit. Vai tarkoitiko pelkkiä viestejä ei aiheita.
« Viimeksi muokattu: 13.02.10 - klo: 18.22 kirjoittanut koivistonkylä »
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa IgNIs

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #58 : 13.02.10 - klo: 19.01 »
Jos lukisit yllemmäksi keskustelua voisi ymmärtää asiani. Mutta voin selittää uudelleenkin.

Tarkoitus olisi että kaikille käyttäjille annetaan oikeus poistaa heidän omia viestejään ja aloittamiaan aiheita.

Viestit jäisivät kuitenkin foorumille muistiin mahdollisten rikostapausten varalle.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #59 : 13.02.10 - klo: 19.09 »
Minkä takia käyttäjien pitäisi pystyä poistamaan vanhoja viestejään itse? Joskus näkee keskusteluita joissa esim. ongelmaan on saatu ratkaisu ja alkuperäinen kysyjä on muokannut kaikki viestinsä muotoon "pois" tai "...". Keskustelufoorumi ei ole mikään chätti vaan viestit jäävät tänne vuosiksi, jotta niistä voisi olla apua myös tulevaisuudessa. Jos viestien poistaminen sallitaan niin vanhoista keskusteluista tulee vieläkin sekavampia jos osa viestiketjusta katoaa.