Kirjoittaja Aihe: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle  (Luettu 350403 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1110 : 20.06.15 - klo: 10.44 »
+1

Ja sitten vielä mieluiten niin ettei olisi ilmoitusta:
"Tämän viestin lähetti nimimerkki, joka on ignorelistallasi"

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1111 : 20.06.15 - klo: 11.02 »
Monissa aiheissa tuntuu olevan turhanpäiväistä jauhantaa, jota tuskin kukaan jää kaipaamaan. Esimerkkinä Aloittelijan opas, jossa pari kolme viestiä asiaa ja loput jotain ihan muuta. Helpottaisi olennaisen löytämistä, jos kylmästi siivottaisi pois myös offtopiccia, eikä ainoastaan asiattomuuksia.
Liikaa Kyoshoja

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1112 : 20.06.15 - klo: 11.20 »
Minun ehdotukseni on että tulee "siivottujen asiattomuuksien osasto", jonne ylläpito varoitukseksi kasaa nuo höpöhöpö inputit. Silloin myös näkee nämä"ammattimaiset" mollaajat, jotka järjestelmälliseti hyökkäävät joka juonteeseen häiritäkseen ja ärsyttääkseen tahallaan nimimerkkiä jonka kokee ärsyttäväksi. Nimimerkillä: "Kokemusta on" ... Siinä sitten jokainen voi ottaa opikseen ja myös ratkaista kuinka asiallista jonkun nettikäytäytyminen on.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1113 : 21.06.15 - klo: 08.33 »
Minun ehdotukseni on että tulee "siivottujen asiattomuuksien osasto", jonne ylläpito varoitukseksi kasaa nuo höpöhöpö inputit. Silloin myös näkee nämä"ammattimaiset" mollaajat, jotka järjestelmälliseti hyökkäävät joka juonteeseen häiritäkseen ja ärsyttääkseen tahallaan nimimerkkiä jonka kokee ärsyttäväksi. Nimimerkillä: "Kokemusta on" ... Siinä sitten jokainen voi ottaa opikseen ja myös ratkaista kuinka asiallista jonkun nettikäytäytyminen on.

Voithan myös itse poistaa viestisi, ei siihen ylläpitoa tarvita. Kun olet poistanut viestisi siivoutuu todella paljon keskustelu. Ylläpito voi sitten siivota lainaukset mitä muut ovat käyttäneet.

Tämän jälkeen vähän (todella paljon) itsekriittisyyttä peliin ja mietit pari kertaa mitä kirjoitat. Mielellään tarkistuta jollakin joka tuntee alaa jos jotain nykypäivän jutuista aiot kirjoittaa.
Jouko Hyvärinen

Poissa Redi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1114 : 24.06.15 - klo: 09.08 »
Miten tuohon nickin alle saa esim. edustamansa seuran nimen?

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1115 : 24.06.15 - klo: 10.10 »
Minun teksti tuli boonuksena yhdeltä moderaattorilta.
Jos joku luulee että lesoilen tuolla niin voin kertoa että EN.
Kiitokset vaan sille kaverille. Minkäs teet kuin olet jotain joskus voittanut.
Nuo ansaitaan jos on jotain erikoista. Tuskin niitä pyydetään sinne laittamaan esille.
Seurat tulevat aika helposti pyytämällä..
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Redi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1116 : 24.06.15 - klo: 10.28 »
Selvä homma, kiitos vastauksesta!

Pitää kysellä ylläpidolta, ellei joku ystävällinen moderaattori lue tätä ensin ja lähesty esim. yv:llä...  :cool:

Ihan seura riittää tässä vaihessa.

Ja joo, lesoiluhan tässä on mielessä, mutta hypätään nyt ensin...

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1117 : 24.06.15 - klo: 10.29 »
Selvä homma, kiitos vastauksesta!

Pitää kysellä ylläpidolta, ellei joku ystävällinen moderaattori lue tätä ensin ja lähesty esim. yv:llä...  :cool:

Ihan seura riittää tässä vaihessa.

Ja joo, lesoiluhan tässä on mielessä, mutta hypätään nyt ensin...
Onko kyseisellä seuralla täällä oma saitti ?

-Ylläpito
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa pikimoolssi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1118 : 10.07.15 - klo: 18.13 »
Monissa aiheissa tuntuu olevan turhanpäiväistä jauhantaa, jota tuskin kukaan jää kaipaamaan. Esimerkkinä Aloittelijan opas, jossa pari kolme viestiä asiaa ja loput jotain ihan muuta. Helpottaisi olennaisen löytämistä, jos kylmästi siivottaisi pois myös offtopiccia, eikä ainoastaan asiattomuuksia.

Tervehdys vain kaikille, pitkään olen lueskellut, nyt päätin jo rekisteröityä ja alkaa kirjoittelemaan :grin:

Mutta tosiaan, tuohon törmäsin itsekin kun rupesin lueskelemaan "Aloittelijan opasta", paljon on asiaa luettavana ja harmillisesti osa uppoutuu offtopicin sekaan.

Muilla foorumeilla joissa itse olen, niin ko. osioita kun pidetään puhtaana, on myös vähentynyt huomattavasti ns. turhien topiccien luominen. Aloittelijoilla kun tiedon tarve on suuri, niin ei kauheasti lämmitä jos joutuu 50 sivua pläräämään ennen kuin tietoa löytyy. Kynnys uuden kysymyksen avaamiselle on tällöin hyvin pieni, johon vastauksena (parin kuukauden lukemisen ja havainnoinnin perusteella) on pääsääntöisesti ohjaavaa ja neuvovaa palautetta, mutta myös harmillisen usein piikittelyä ja pilkun viilaamista. Onpa näihin "kaikki löytyy aloittelijan oppaasta" vastauksiin yleensä lisätty myös linkki ko. topicin ensimmäiselle sivulle.

Mutta tämä vain omana havaintona, eikä pahalla ketään kohtaan  :wink:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1119 : 12.08.15 - klo: 16.02 »
Nyt olis kiva saada sellainen toiminto että pystyosin blokkaamaan tiettyjä hemkilöitä kirjoittaa minun topikeihin.
Esim tuo xxxx alkaa pikku hiljaa vxxxxtaa :evil:
Onko mahdollista.
Jerzi

Muokattu ylläpidon toimesta.
« Viimeksi muokattu: 14.08.15 - klo: 18.52 kirjoittanut mcly »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1120 : 12.08.15 - klo: 17.28 »
Eikös copter ehdottanut sinulle omaa topickia johon voit laittaa projekteja?  :smiley: Voihan sen tehdä sellaiseksi ettei siihen muut pysty kirjoittelemaan. Mutta se tuskin on mahdollista (jo tasapuolisuuden nimissä) että voi halutessaan mielivaltaisesti rajoittaa vain tiettyjä henkilöitä kommentoimasta jotain aihetta.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1121 : 12.08.15 - klo: 23.17 »
Miksi ei tee aihetta minkä itse näkee tärkeäksi ja sitten ilmoittaa joidenkin urpoilusta ylläpidolle vaikka "ilmoita valvojalle" napista ja selittää syyn. Kyllä niihin puututaan. Mutta se että jonkun kommenti ei nyt vaan miellytä niin se on vähän eri juttu. Ei meillä ole sellaista aikaa/taitoa vahtia että seurataan jokaisen käyttäjän kaikkia kirjoituksia ja poistetaan ne kristallipallon avulla jotka nyt jotain ei sitten vaan miellytä ?  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1122 : 15.08.15 - klo: 00.28 »
Kiitos tämänkin pakko lukitsemisesta.

-Ylläpito
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1123 : 04.09.15 - klo: 07.19 »
Miksei Tapatalk-kirjautuminen onnistu? Kirjauduin äsken ulos koska en pystynyt vastaamaan mihinkään viesteihin ja tuumasin että vanha kunnon ulos-sisään kirjaus auttaa, mutta nyt en pääse edes kirjautumaan sisään.

Edit: ei enää mtn, puhelin teki temppujaan..
« Viimeksi muokattu: 04.09.15 - klo: 08.05 kirjoittanut HMS77 »
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Jupero

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1124 : 04.10.15 - klo: 10.39 »
Miksei Tapatalk-kirjautuminen onnistu? Kirjauduin äsken ulos koska en pystynyt vastaamaan mihinkään viesteihin ja tuumasin että vanha kunnon ulos-sisään kirjaus auttaa, mutta nyt en pääse edes kirjautumaan sisään.

Edit: ei enää mtn, puhelin teki temppujaan..

Minulla tapatalk ei löydä ollenkaan rc10:tä?! Vaihdoin puhelimen niin sen jälkeen kävi näin. Mikähän neuvoksi? Kiitos etukäteen jos joku osaa auttaa! Niin kaikki muut foorumit joihin olen tapatalkkia käyttänyt toimivat sillä!? 😯

Edit. Tekniikka on ihmeellistä! Pariin kertaan kun asentaa sovellukset uudelleen niin taas toimii.. 😊
« Viimeksi muokattu: 04.10.15 - klo: 20.38 kirjoittanut Jupero »
Slash 4x4 LCG, Slash 2wd, Summit 1/10, Wraith.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1125 : 30.01.16 - klo: 07.55 »
Kun moderaattoreila on kova into editoida ja siirrellä ihmisten kirjoituksia, ehdottaisin että tälle foorumille sijoitettaisiin uusi osasto " kootut vittuilut". Minulla olisi alkajaisiksi aika hyvä kokoelma talteen printattua matskua tällaiseen osioon.
Kyseinen palsta taitaa olla jo eri foorumilla. Tänne tuollainen ei mielestäni sovi.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1126 : 31.01.16 - klo: 10.37 »
Kuinka usein bannilistaa päivitetään?
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1127 : 31.01.16 - klo: 12.13 »
Vastaan ylläpidon puolesta:
Bännilista on ajantasalla.

Iippo - mode

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1128 : 31.01.16 - klo: 16.04 »
Vastaan ylläpidon puolesta:
Bännilista on ajantasalla.

Iippo - mode

Tilaa siis on listalle haluaville.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1129 : 31.01.16 - klo: 16.18 »
Vastaan ylläpidon puolesta:
Bännilista on ajantasalla.

Iippo - mode

Tilaa siis on listalle haluaville.
Kyllä.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1130 : 31.01.16 - klo: 19.29 »
Banni-listaa on tänään päivitetty.

Sopuisaa keskustelua odottaen harrastuksemme parissa.

Yt. Iippo - mode

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1131 : 08.02.16 - klo: 21.27 »
Mielenkiinnosta kyselen, miksi kaupallinen rata saa ilmoittaa toiminnastaan kauppiasalueen ulkopuolella?
Verrataan vaikka autolle kuskia kisaan hakevan ilmoituksen poistoon... Tai auton säikeessä hintakyselyyn vastanneen kauppiaan viestin poistoon.

Ettei kenenkään tarvitse kysyä, minulla EI ole kaupallisia sitoumuksia yhteenkään alan toimijaan.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1132 : 09.02.16 - klo: 08.23 »
Mielenkiinnosta kyselen, miksi kaupallinen rata saa ilmoittaa toiminnastaan kauppiasalueen ulkopuolella?
Verrataan vaikka autolle kuskia kisaan hakevan ilmoituksen poistoon... Tai auton säikeessä hintakyselyyn vastanneen kauppiaan viestin poistoon.

Ettei kenenkään tarvitse kysyä, minulla EI ole kaupallisia sitoumuksia yhteenkään alan toimijaan.
Asia on ollut meillä käsittelyssä. Valitettavasti tähän on mennyt aikaa. Poistamme kyllä mainostuksen kyseisestä aiheesta. Aihe pysyy sen jälkeen vastaavanlaisena muiden aiheiden kanssa. "Kuka menee milloinkin minne ajelemaan" ja keskustellaan itse radoista.

Pahoitteluni että kyseisen aiheen käsittely on meillä kestänyt.

-Ylläpito
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1133 : 09.02.16 - klo: 11.24 »

Pahoitteluni että kyseisen aiheen käsittely on meillä kestänyt.

-Ylläpito

Ei tarvitse pahoitella. Vapaaehtoisvoimin toimittaessa kaikki ei tapahdu heti.
Valvojakin tarvitsee valvojan, siksi otin asian esille. Ei pahalla ketään kohtaan vaan tasapuolisuuden vuoksi.

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1134 : 12.03.16 - klo: 14.20 »
On mahdollisesti aihetta päivittää foorumin sääntöjä, eli toivoisin tähän alle kommetteja ja perusteluita. Te KAIKKI käyttäjät teette foorumin. Ylläpito ja modet hieman avittaa keskustelun aisoissa pysymistä. En kannata tarkkoja sääntöjä ja pykäliä lisättävän, mutta jossain asioissa selvät säännöt helpottavat.

Itse ehdotan seuraavaa päivitystä sääntöihin:

Ehdotan kaiken Suomen voimassa olevassa k-18 ikärajoitetut uudet aiheet kielletyksi, jotka otsikon tai sisällön osalta on pääasiassa k-18 aihetta käsitteleviä.
esim. Sähkötupakka-threadi, alkoholi-threadi tai paras Ravintola Suomessa, jonka sisältö taas liittyy alkoholin nauttimiseen, hintatasoon jne.

Vastaavasti mikäli käyttäjä kertoo:
Mitä join tänään threadissa: juoneensa oluen. Mun mielestä OK
kisaraportissa kirjoittaa: vauhdin jääneen yöhön. Mun mielestä OK
Katsoneensa esim. K-18 elokuvan niin ok.

Perustelu yllä olevalle:
1. Pidetään foorumi kaiken ikäisille sopivana ja miellyttävänä.
2. Täällä on kaikenikäisiä käyttäjiä ja olen saanut mm. Erään äidiltä viestin muuhun asiaan liittyen.
...
Nää on mun omaa yksityishenkilö jorinaa:
Eli mikäli kerrot elämästäsi jne. Niin mikäs siinä, mutta muista, että täällä on aika paljon käyttäjiä. Itse en postaa mihinkää asioita, kuvia tms joita en toivoisi puolisoni tai lapsieni näkevän. Mun nikki (ilman numeroita) on mun lempinimi vuodelta 1992 alkaen johon mut joku varmaankin yhdistääkin.


Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1135 : 12.03.16 - klo: 17.22 »
Ok ,ymmärrän tuon sähkötupakan jotenkin.
Silti jos joku vanhempi uskoo rajoituksen auttavan tuohon, pidän sitä samana kuin aavikon kastelua pissimällä.
Joka Jannulla on Suuri tietolähde taskussa  ja osaaminen sen käyttöön.
Pitäisikö nettin käyttöön pistää k18 ikäraja?
  Jos Jani hakee tietoa asiasta ,niin sitä löytyy.
Olihan meillä vanhoilla pieruilla naapurin jallu käytössä jo 80 luvulla.sekin tietenkin kaverilta saatu.
Nuuskan kieltämisen jälkeen tapahtui räjähdys käyttäjämäärässä. Yhdessä yössä siitä tuli kielletty tabu. Ennen se oli vain markinaali tavaraa ja ärrältä sai usein vanhaa kamaa :afro:
Eiköhän tuon kasvattamisen sysääminen kouluille ynnä muille  tahoille pitäisi lopettaa ja tehdä tuo itse?
Kaiken nykyisen sääntöviidakon mukaan, ei yhdenkään kakaran olisi pitänyt selvitä hengissä 70-80 luvulla. Jotenkin meitä vaan on pirullinen määrä :cool:
Olisko oikeesti peiliin katsomisen paikka? Jos olen väärässä katson itse.

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1136 : 12.03.16 - klo: 17.29 »
On se kuulkaa kurja homma jos foorumilta saa kiksit alkaa röökaamaan vs omilta kavereilta.

Kersat oppii hiukka muualta kuin täältä. Netistä löytyy kikki ja pippelivideoitakin kun osaa vain hakusanoja käyttää.

Toki, sensuroimalla saa pahempaa kuin valistamalla. Eikä ne niitä sähkötupakkeja saa hankittua ilman kortteja.

Poissa Honkkari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1137 : 12.03.16 - klo: 17.43 »
Eli jaskamyrskyhän tästä alkoi. Itse aiheen aloittajana ei minua nyt aiheen lukitseminen ketuta. Mutta faktahan se on mitä zufee sanoi. Kyllä ne junnut etsii tiedon/aiheen oikeilla hakusanoilla ja lukee varmasti esim. sähkötupakeista jostain aivan muualta kuin täältä. Ja loppujen lopuksi se valvonta jää vanhempien käsiin mitä se junnu siellä netissä katselee ja tilailee.
Mielestäni tämän aiheen voisi jo unohtaa ja keskittyä olennaiseen , eli rc-harrastukseen.
No peas please
« Viimeksi muokattu: 12.03.16 - klo: 17.50 kirjoittanut Honkkari »
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Poissa Jukka J.

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1138 : 06.07.16 - klo: 17.36 »
Olisiko mahdollista saada Uusi Aihealue "Kuvia kisoista ja tapahtumista" ETUSIVU:lle KILPAILUT osion jatkeeksi? Perusteluna tälle olisi että kuvat ja linkit kuva gallerioihin "kisoista ja tapahtumista" olisi kaikki samassa paikkaa ja niitä olisi helppo selata...itse juuri raavin päätä että mihin muutaman linkin jakaisin kun ei ole sellaista keskitettyä paikkaa ja lisää käyn aina vapaanajan sattuessa räpsimässä. Miltäs tällainen kuulostaisi? Lisää ideasta saa kysyä jos joku jäi epäselväksi...

T. Jukka

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« Vastaus #1139 : 05.08.16 - klo: 11.58 »
Tee ilman muuta tuollainen aihe. Jos kiinnostusta löytyy niin lukitaan se sitten sinne ylös  :azn:

-Ylläpito
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG