Kirjoittaja Aihe: Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R  (Luettu 14391 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« : 07.01.10 - klo: 11.03 »
En nyt halua että tästä taas lähtee jotain vääntöä ja siis painotan että joo... erälistat näyttää hyvältä...

Mutta...
Kun kerta oli vaikea alunperin mahduttaa kaikki aikatauluun niin...

Meidän radalla kyllä mahtuu oikein helposti ajamaan 10 kuskin hiittejä... Jopa isompia... kuten on jo edellisissä kisoissa nähty.

No jos aika on ollut ongelma niin miksi sitten erät on jätetty noin väljiksi?
Kymmenellä kuskilla per hiitti olis tippunu heti yks erä sekä nelkuista että takatuupeista...
Aikamoinen ajan säästö olis lopulta tullut.
Sillä olis saatu vaikka alkuerien loppuun pitkä ruokatauko aikasiks.

No mutta...kuten alkuun sanoin niin tämä ei ollut mikään purnaus, vaan olen tähänkin täysin tyytyväinen... Onpahan omien erien välissä enemmän ilmaa.

Lähinnä vain ihmettelin että eikö se aika nyt sitten ollutkaan ongelma.

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #1 : 07.01.10 - klo: 20.34 »
Minkä perusteella erälistat on tehty?  Ilmeisesti ei ainakaan WJ:n sarjapisteiden mukaan, jos kuskit jotka eivät ole ajanut yhtään WJ kisaa ovat "nopeammassa erässä"
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #2 : 07.01.10 - klo: 22.18 »
Minkä perusteella erälistat on tehty?  Ilmeisesti ei ainakaan WJ:n sarjapisteiden mukaan, jos kuskit jotka eivät ole ajanut yhtään WJ kisaa ovat "nopeammassa erässä"
Missä erässä on sellaisia kuskeja jotka eivät nopeutensa takia sinne kuulu?
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #3 : 07.01.10 - klo: 23.14 »
Minkä perusteella erälistat on tehty?  Ilmeisesti ei ainakaan WJ:n sarjapisteiden mukaan, jos kuskit jotka eivät ole ajanut yhtään WJ kisaa ovat "nopeammassa erässä"
Missä erässä on sellaisia kuskeja jotka eivät nopeutensa takia sinne kuulu?

nopeimmat on kyllä minunmielestä tuolla viimessä heatissa aina.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #4 : 07.01.10 - klo: 23.58 »
Nää erälistathan pitäis tehdä sarjapisteiden mukaan.

Ja siis niiden mukaanhan yleensä nää erät pitäis tehdä.
Varsinkin kun sarjan osakilpailuista on ajettu jo puolet.

Turha näitä listoja on alkaa listan tekijän näkemysten mukaan tekemään.

Jos siis katsotte tämänhetkisiä sarjapisteitä ja vertaatte niitä noihin erälistoihin niin kyllä sieltä näitä juttuja löytyy että esim kaveri jolla ei ole sarjapisteitä ollenkaan, löytyy hyvin korkeasta erästä...
Ja kun taas muuten sijat on aika pitkälti laitettu suoraan sarjapisteiden mukaan niin ihmetyttää kyllä ettei jokaista kohdella samalla tavoin.
Jotku laitetaan sarjapisteiden mukaan paikalleen ja toiset sitten fiilispohjalta.

Ihme ettei sentään käynyt kuten talven ekassa espoon kisassa...
Olin surkeimmassa nelkku alkuerässä... Vaikka edellisen vuoden vikassa kisassa taistelin voitosta vikoihin mutkiin.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #5 : 08.01.10 - klo: 00.07 »
Nää erälistathan pitäis tehdä sarjapisteiden mukaan.

Ja siis niiden mukaanhan yleensä nää erät pitäis tehdä.
Varsinkin kun sarjan osakilpailuista on ajettu jo puolet.

Turha näitä listoja on alkaa listan tekijän näkemysten mukaan tekemään.

Jos siis katsotte tämänhetkisiä sarjapisteitä ja vertaatte niitä noihin erälistoihin niin kyllä sieltä näitä juttuja löytyy että esim kaveri jolla ei ole sarjapisteitä ollenkaan, löytyy hyvin korkeasta erästä...
Ja kun taas muuten sijat on aika pitkälti laitettu suoraan sarjapisteiden mukaan niin ihmetyttää kyllä ettei jokaista kohdella samalla tavoin.
Jotku laitetaan sarjapisteiden mukaan paikalleen ja toiset sitten fiilispohjalta.

Ihme ettei sentään käynyt kuten talven ekassa espoon kisassa...
Olin surkeimmassa nelkku alkuerässä... Vaikka edellisen vuoden vikassa kisassa taistelin voitosta vikoihin mutkiin.

Itse olet sijalla 18 takavedossa, eikö lähtöruutusi olekin hieman liian korkea sarjapisteisiin verrattuna?

Mä en vaan enää käsitä tätä yleistä itkua kaikesta mahdollisesta. Luulis, että jengi on tyytyväisiä, kun kisoja on ja varsinkin, kun niissä on osanottajia.



 
« Viimeksi muokattu: 08.01.10 - klo: 00.29 kirjoittanut jarkkom »
---

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #6 : 08.01.10 - klo: 00.09 »
Ainiin...

Ilmoitukseksi kisoja varten huomenna (perjantaina) treenaamaan tuleville, että tulen valvojaksi hieman ennen klo 15 ja olen sen minkä jaksan... ja minut tietäen olen siis jonnekin ilta yhdeksään ellen jopa pidempään.

Tervetuloa treenailemaan.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #7 : 08.01.10 - klo: 00.19 »
Jarkko...
Enhän mä itkenyt.
Mutta kun ihmeteltiin että miten niin jotku on liian korkeella niin kuhan lätisin.
Ja siis ihmettelen että miksi kaikkia sitten ei kohdella samalla tavalla.
Niin ja tuliko tarkistettua että osallistuuko kisaan jokainen listalla minua edellä oleva???

Itse en ole niin tarkkaan tutkinut, eikä kiinnostakaan.

Mutta aivan samahan tuo mulle on miten nuo nyt on duunattu...

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #8 : 08.01.10 - klo: 06.08 »
Yks epäkohta pistää silmään.. Miro Simonen laitettu Corrin viimeseen ja heti perään tuupin ensimmäiseen erään. Miro ajo nokialla A-finaalissa, että olisko sillä ansaittu paikka tuupin toiseen erään, mene ja tiedä.. :azn:

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #9 : 08.01.10 - klo: 07.53 »
Vaikka edellisen vuoden vikassa kisassa taistelin voitosta vikoihin mutkiin.

Mulla on vähän eri muistikuva tuosta kisasta... Kyseisen kisan tulokset: http://rc10.fi/index.php?topic=34211.0 Aika kultaa muistot  :lol:
« Viimeksi muokattu: 08.01.10 - klo: 08.30 kirjoittanut Haze »
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Mika R

  • Vieras
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #10 : 08.01.10 - klo: 08.19 »
ISO LOLLERO  :laugh:  :laugh:

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #11 : 08.01.10 - klo: 08.22 »
En ala erälistoista sen enempää vääntämään, mutta niihin on tehty pari muutosta tuuppieriin julkaisun jälkeen.

Joka tapauksessa erät voisi varmasti tehdä täysin sarjapisteiden mukaan mutta tulisiko silloin tasaiset erät? Jos tarkkoja ollaan pitäisi listoihin huomioida sarjapisteiden keskiarvot ja oltaisi lähempänä. Silti jäisi huomioimatta seikka, että eri osakilpailuissa on ollut eri määrä kilpailijoita ja siten toisessa kisassa olisi Tarja Halonen voinut saada X-pistettä ajamalla kolme kierrosta kun sitten taas toisessa kisassa näistäkin pisteistä olisi pitänyt kiivaasti taistella. Ja vielä jos koittaa arvioida muiden, jotka eivät ole sarjaa ajaneet, sijoittelun eriin voitte kuvitella ettei erälistoihin ole yksiselitteistä ratkaisua ja varmasti löytyy aina JOKU joka ei ole tyytyväinen. Tarkoitus on saada tasaiset erät, eikä eräsijoittelulla vielä voiteta, eikä hävitä kilpailua.
Old fart

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #12 : 08.01.10 - klo: 11.08 »
En ala erälistoista sen enempää vääntämään...
Noihan näyttää ihan siltä miltä pitääkin porukka jaettu hyvin nopeutensa mukaan. Turha sinne on jotain tunnetusti nopeeta jamppaa tunkea hitaimpaan erään vaikka ei omistaiskaan sarjapisteitä. Eikös se oo niin että järjenkäyttö sallitaan kun pipo ei liikaa kiristä.  :mrgreen:
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #13 : 08.01.10 - klo: 11.35 »
Vaikka edellisen vuoden vikassa kisassa taistelin voitosta vikoihin mutkiin.

Mulla on vähän eri muistikuva tuosta kisasta... Kyseisen kisan tulokset: http://rc10.fi/index.php?topic=34211.0 Aika kultaa muistot  :lol:

Hei... Puhuinko WJ kisoista???

En...
Puhuin tämän talven ekasta espoon kisasta.
Eli kerhokisasta...
Ja edellisessä espoon kerhokisassa kämmäsin voittoni tokavikalla kierroksella kahteen peräkkäiseen kädetykseen... Niinistö tuli ja kuittas.
Maalissa ero metrin-kahden luokkaa.

Tuo WJ osakilpailu oli muuten elämäni ensimmäinen kisa nelkkukrossarilla...

Kuten jo sanoin erälistoista...
Aivan samahan tuo mulle on.

Itseä vaan ihmetyttää että jos porukka kuitenkin ajaa sarjavoitosta niin sitten samoihin hiitteihin lätkästään hemmoja jotka eivät aja sarjavoitosta...
Tai no pieni asia tuokin on...
Mutta eniten ihmetyttää kun joidenkin kuskejen pitää väkisillä lähteä sieltä pohjamudista rämpimään saavuttaakseen paremman alkueräpaikan ettei tartte reilusti hitaampien seassa yrittää edetä... ovat saavuttaneet esim noin 20 nopeimman paikan listalla... ollen kisoissa aina joko A tai vähintään B finaalissa...
Ja silti heitä näkee yhtäkkiä alempana kuin jamppoja jotka eivät ole edes yhtä osakilpailua ajaneet.

Kuten sanoin jo olikohan ennen ekaa espoon kisaa... Eihän mua haittaa lähteä uuteen luokkaan alimmasta alkuerästä.
Sehän on oikeutettua.
Ylemmissä erissä olevat ovat paikkansa ansainneet itse joskus itsensä ylemmäs taistellen.

Muutenhan näillä jutuilla ei olis mitään merkitystä, mutta aina kun ruvetaan fiiliksen mukaan laittamaan porukkaa listoille... Se on jonkun näkemys asiasta... Ei välttämättä ollenkaan se oikea, koska listojen tekijä ei kuitenkaan ole nähnyt kaikkien ajoa tai tiedä oikeasti heidän nopeuttaan.
Eli täysin mahdotonta sillon kohdella kaikkia tasapuolisesti.

Karu sarjapisteiden mukaan vetästy lista on jokaiselle niin oikeudenmukainen ja tasapuolinen ettei kenelläkään vaan ole mitään narinaa siitä miten joku on nyt fiilistellyt homman pieleen.
Sillon ei voi tulla avautumista jne.

Esim... Oon yhden ainoan virallisen turistikisan eläissäni ajanut.
Mäntsälän rebellion reissin...
Suoraan A finaaliin porossa.
No päättäisin mennä ajamaan jonkun turistikisan kesken kautta... pisteet puhtaasti nolla jne.
Joku tekee listat oman näkemyksensä mukaan... Heittää mut kovimpaan/toisiks kovimpaan hiittiin (eniveis kovaan)...  MIKS???
No hänen näkemyksensä on että mä oon nopee ollu muissakin luokissa ja turististakin se ainoa vetäsy on ollut A finaali paikka...
Jahas... selvä...

No entäs kun listojen tekijä oliskin joku toinen...
Lätkäsee mut heti ekana suoraan surkeimpaan erään...
Aivan oikeutettua jos sanotaan että listat tehdään suoraan tulosten mukaan.
Mutta jos sanotaan että käytetään harkintaa ja katsellaan muita näyttöjä/saavutuksia...
Sillonhan mun näytöillä ei ole ollut mitään virkaa vaan listojen tekijän näkemyksen mukaan mä oon niin hidas että kuulunkin tuohon alimpaan listaan... Ja sanomista tulee... (tottakai kuten minut tiedätte)

Ja toistaakseni itseäni... Jos listat tehdään suoraviivaisesti pistetilanteen mukaan... sillon mä olen ansainnut olla alimmassa hiitissä... Muuten en.
« Viimeksi muokattu: 08.01.10 - klo: 11.40 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #14 : 08.01.10 - klo: 12.13 »
eikä eräsijoittelulla vielä voiteta, eikä hävitä kilpailua.

Ei voiteta ei... 100% totta...

Mutta hävitä voi...
Tosin aikalailla kaukaa haettua, mutta mahdollista silti.
Jos siellä matalimmassa erässä jampat eivät noudata sääntöjä, antamalla tietä nopeemmalle, vaan jopa tönivät nopeemman tarpeeksi monta kertaa katolleen, tai jopa seinään sen verran että auto on palasina niin tässä vaiheessa kisa on kyllä HÄVITTY!
Sähköluokissa kun ei tunnetusti nousemaan pääse, eli jos jäät A finaalin ulkopuolelle niin peli on kyllä puhtaasti pelattu.

Tähänkin itseasiassa sopii esimerkkitapauksena tuo talven eka kisa.
Kahdessa hiitissä hitaampi kuski ajeli mut niin rajusti kumoon että pelit levis.

Kerran hyppyrissä kyljestä sisään ja kerran suoralla niin että sinkosin seinään.
Onneksi sain myös kohtalaisen puhtaita vetoja, ja pääsin A finaaliin.
Nopeemmassa erässä ei tällaista olisi tapahtunut, vaan nopeissa hiiteissä suurimmaksi osaksi tilan antaminen edes suurilta osin menee kuten pitää.
Harvoin varsinkaan kovimmassa hiitissä joku ajele sua päin 3 kertaa peräkkäin.

Sähköluokissa tällä siis voi olla suurikin merkitys lopputulokseen.


Mutta... kuten jo mainitsin... hyvin harvinaisia tapauksia että jonkun kisa olisi täysin pilalle mennyt väärän erän takia.

Ja kuten sanoin... aivan sama se mulle on tälläkin kertaa...
Samahan se oli ekassakin kisassa, kuten sanoin...
Närkästyin silloin vain siitä että jos kerta sanotaan että on käytetty harkintaa ja katsottu muita edesottamuksia ym... ja alkueräni on se huonoin niin sillon ei kyllä oikeus ole toteutunut...
Jos olis sanottu että raaka vetäsy esim maastosarjan tai edellisen vuoden WJ taulukosta ja uudet kuskit puhtaasti arvalla niin mitään ihmeteltävää tai purnaamista ei olis voinutkaan olla. (tai no tässä tapauksessa kyllä, koska en ollut uusi)

Siis eniveis...
Puhdas pointtini on:
Mikäli erälistat tehdään suoraan sarjapisteistä kopioimalla niin se on selkeä ja oikeudenmukainen ratkaisu.
Tämä on myös se helpoin...
Suoraviivainen ja yhtenäinen tyyli on kaikkein yksinkertaisinta perustella.

Mikäli käytetään harkintaa, siitä tulee AINA joltain jotain purnattavaa...
Kenen kohdalla harkinta on hänen mielestään pettänyt... kenen kohdalla ei...
Ja jälleen ne MIELIPITEET tulee esille.

Karu ja suoraviivanen toimintatapa... Erälistat suoraan tilaston mukaan... uudet kuskit listan hännille...
Vaikka tästä joku purnais niin perustelu voi olla jokakerta aivan sama... senkun vaikka copypastee sen jostain... Aina sama ja toimiva.
« Viimeksi muokattu: 08.01.10 - klo: 12.19 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #15 : 08.01.10 - klo: 12.21 »
ISO LOLLERO  :laugh:  :laugh:

Vielä isompi lollero tästä suunnasta kun lukemisen ymmärtäminen ei näytä luonnistuvan.
In joor feis...

Antisquat

Mika R

  • Vieras
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #16 : 08.01.10 - klo: 12.24 »
On se herkkää....

Valvoisit vähemmän öisin. Ja kävisit töissä.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #17 : 08.01.10 - klo: 12.25 »
Lopettakaa nyt :D
XRAY 808 2009 Spec |

Mika R

  • Vieras
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #18 : 08.01.10 - klo: 12.25 »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #19 : 08.01.10 - klo: 12.28 »
Kas kas...
Mikalta vain pelkkää provoamista ja täysin turhaa chattailua.
Asiapohjainen keskustelu puuttuu täysin.

Montaako foorumin sääntöä rikotaan?

Mika R

  • Vieras
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #20 : 08.01.10 - klo: 12.29 »
Kas kas...
Mikalta vain pelkkää provoamista ja täysin turhaa chattailua.
Asiapohjainen keskustelu puuttuu täysin.

Montaako foorumin sääntöä rikotaan?

Polliisi paikalle  :police: Hokea on loukattu. Ja sääntöjä. Voi voi.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #21 : 08.01.10 - klo: 12.29 »
Kas kas...
Mikalta vain pelkkää provoamista ja täysin turhaa chattailua.
Asiapohjainen keskustelu puuttuu täysin.

Montaako foorumin sääntöä rikotaan?

No paljonko sitä asiaa on tässä sitten?

:)

Eiköhän molemmat pidä pienen paussin näppiksen ääreltä, menkää vaikka lumitöihin välillä...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #22 : 08.01.10 - klo: 12.30 »

Polliisi paikalle  :police: Hokea on loukattu. Ja sääntöjä. Voi voi.

Ja ihan samaa shaissea se on kyllä tuokin..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Mika R

  • Vieras
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #23 : 08.01.10 - klo: 12.33 »
Näin on. Lupaan pitää suuni kiinni just nyt  :lipsrsealed:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #24 : 08.01.10 - klo: 12.35 »
Kas kas...
Mikalta vain pelkkää provoamista ja täysin turhaa chattailua.
Asiapohjainen keskustelu puuttuu täysin.

Montaako foorumin sääntöä rikotaan?

No paljonko sitä asiaa on tässä sitten?

:)

Eiköhän molemmat pidä pienen paussin näppiksen ääreltä, menkää vaikka lumitöihin välillä...


hmmm...
Eipä itseasiassa asiaan liittyen yhtään.
Silti kyseinen viesti ei sisältänyt tippaakaan provoa... Mitä taas mikan viestit ovat tähänmennessä käytännössä jokainen.

Turha provota nukkumaanmenoajoista/töistä...
Tuo oli sitä aivan puhdasta itseään.

Tekis itse edes joskus niitä töitä eikä floodaisi työaikana "JEP" viesteillään foorumia!

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #25 : 08.01.10 - klo: 13.00 »
Nyt jätkät ne turvat tukkoon ja näppikset piiloon, kattokaa mikä on topicin nimi. Aivan, Kilpailukutsu eikä mikään näppisralli chatti.
Kylätason RC-kuski.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #26 : 08.01.10 - klo: 13.10 »
Ja heti kun tästä Mikalle vihjasin niin ei... syyllistyin samaan.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #27 : 08.01.10 - klo: 16.47 »
Hei pojat oikeesti ei näin!!!  :police:

Pitäis olla nähtävästi valvomassa täällä 24/7 kun pari henkilöö ei osaa keskustella asiallisesti vaan aina ollaan vääntämässä. Jos sama meno jatkuu niin Hoke ja Mika R voi viettää foorumittoman tammikuun.

Mika R

  • Vieras
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #28 : 08.01.10 - klo: 16.59 »
No eikö täällä ole?  :wink:

Mä ruveta taas 5 vuoden tauon jälkeen   :wink:  :wink:

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Perjantaivääntötopic II - HOKE vs MIKA R
« Vastaus #29 : 08.01.10 - klo: 18.45 »
heuli mitä väliä sillä on? Miks pitää valvoa ja poistella viestejä tai antaa banneja torsteille, ihan tyhmää. Sensuuri on p erseestä
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net