Kirjoittaja Aihe: Short Course -sääntökeskustelu  (Luettu 114229 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #480 : 18.02.10 - klo: 22.50 »
Eikös se ole parasta että jokainen ajaa sillä koneella millä haluaa, tai sillä mikä parhaalta tuntuu tai mikä on jo. Minä ajan sillä mikä on  :cool:

Jos menee liian lujaa niin höllää vähän kaasua. Ei se sen ihmeellisempää kai ole?

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #481 : 18.02.10 - klo: 22.54 »
tuosta kone säännöstä on veivattu ja väännetty jo ihan riittämiin, eiköhän se tullut jo siellä selväksi. Jos jenkit ja aussit on niin tupeloita että vaativat kone rajotukset niin se on niiden hemmetti..

Suomestahan ne nopeimmat kuskit tulee 1:1 autoissakin, eikä nekään olis oppinu jos olis pitäny ajaa 1L vakio moottorilla.   :shock:


muutenkin mukavasta ja rennosta luokasta koitetaan väkisellä puristaa ihan vääränlaista, parasta on että pääsee ajamaan, ne jotka haluu vaan ajaa ne ajaa ja ne jotka haluu panostaa vimpan päälle ne panostaa. jos on pakko jakaa luokkia niin sitten on se rajotettu ns. vakio luokka ja sit vapaa mod luokka (ajetaan samoissa lähöissä)

vakioluokassa saa käyttää vaan valmistajan omia osia ja viriosia=kallista
mod luokassa asaa ajaa sillä isoäidin rikkaimurilla jos sen akseliväli, leveys, paino, renkaat ja koppa natsaa sc luokkaan
« Viimeksi muokattu: 18.02.10 - klo: 22.58 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #482 : 18.02.10 - klo: 22.57 »
Tuota maailmalla olevaa konepolitiikkaa vastaan Speed Passion on tehnyt Short Course combon missä on 3600kv kone, eikä ole ilmoitettu lankamäärää. Se on tehoiltaan just sitä luokkaa millä porukat keskimäärin käyttää joten on hyvä että edullista comboakin pukkaa markkinoille.

Konesääntöjä voi miettiä siinä vaiheessa kun autoja alkaa olla useampaan kuin kahteen erään, jos silloinkaan on tarvetta, sen aika näyttää.
Kylätason RC-kuski.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #483 : 18.02.10 - klo: 23.00 »
Tuota maailmalla olevaa konepolitiikkaa vastaan Speed Passion on tehnyt Short Course combon missä on 3600kv kone, eikä ole ilmoitettu lankamäärää. Se on tehoiltaan just sitä luokkaa millä porukat keskimäärin käyttää joten on hyvä että edullista comboakin pukkaa markkinoille.

tarvittava tehohan määräytyy radan mukaan, keinonurtsilla kun voi työntää 5.5t koneella ja slipperi kiinni, auto nostaa keulaa kun pitoo on niin kerpeleesti. Savella samalla konella ja slipperillä on niiiin hukassa.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #484 : 18.02.10 - klo: 23.02 »
tuosta kone säännöstä on veivattu ja väännetty jo ihan riittämiin, eiköhän se tullut jo siellä selväksi. Jos jenkit ja aussit on niin tupeloita että vaativat kone rajotukset niin se on niiden hemmetti..

Suomestahan ne nopeimmat kuskit tulee 1:1 autoissakin, eikä nekään olis oppinu jos olis pitäny ajaa 1L vakio moottorilla.   :shock:

Caramba...
Juuri näin.

Uusi nouseva luokka, joka on noussut juuri siitä syystä että siihen on ollut erittäin helppo ja myös edullista tulla mukaan.
Ottaa kaapista ne sähköt mitkä löytyy.
Jos on liian lusmut niin joku halpa combo ja sillä mennään jo riittävää tahtia.

Naurettavat jenkkiuunojen keksimät moottorispedeilyt voi työntää sinne hyvin pimeään paikkaan.
Ajakoot vatipäät millä lystää.

Vielä kun otetaan huomioon harrastajamäärä joka on suomeen verrattuna Suomi x 3.000.000
Kyllähän siellä löytyy porukkaa oli säännöt ihan mitkä tahansa.

Meillä suomen naurettavan pienellä harrastajamäärällä ei todellakaan.

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #485 : 19.02.10 - klo: 09.00 »
2WD rinnastetaan aloittelija luokaksi niin siitähän se sääntövääntö saa tulta alleen

4WD:ssä kun on vaan muutama auto ja kuljettaja niin sitä vääntöä ei vielä ole - pääseeko M8e konversiolla mukaan? mmrc mitä mieltä ?

ja minusta hieman typerää että 4WD:ssä määritellään jälleen automerkit (3 autoa) eikä auton speksejä. 2WD:ssä voitas tehdä sama mutta jengi ei siihen suostua?? autoja tulee kuin sieniä sateella muutenkin ko. luokkaan ja kuskeja kans.... joten ei säännöt pysyis mukana muutenkaan, luulen
Joo 2wd aloittelija luokaksi tarpeeksi hitaalla koneella.

4WD luokaan sitten onkin lähes pakko antaa vapaus moottoreille, siihen kun ehkä paras vaihtoehto on M-8e sähköt 2S akulla.
 
Ei taida olla tarvetta päästä M-8e:llä mukaan, tai ei ainakaan minulla ole kiinnostusta enään niin paljoa että  poraisin ylimääräiset reijät tukivarsiin että saisin auton kavennettua sopivan levyiseksi, vanne adapteritkin pitäis hommata, ja tietenkin kori (sellainen jo olikin, mutta myin pois tiukkojen SC sääntöjen takia). Helppo homma, mutta treenaan mielummin samalla autolla kesät talvet, vaikka talvella ei kisoja olekaan.
Ehkä luokan jatkuvuuden kannalta olis järkevää sallia nuo modatut M-8e autotkin mukaan, niitä polttiscrossi aihioita kun on jopa Suomessa paljon talvisin käyttämättöminä.

Totta tuokin, jos säännöt sidotaan valmistajiin mennään taas perä edellä puuhun. Sääntöjen suunnittelu on vaikea homma, näyttääkin että keskustelujen perusteella mahdoton tehtävä. 
 
Multi surfase on hanurista

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #486 : 19.02.10 - klo: 09.29 »
Joo 2wd aloittelija luokaksi tarpeeksi hitaalla koneella.
´

Miksi 2wd luokkaa ollaan leimaamassa aloittelijaluokaksi ja miksi siihen pitää saada lussut koneet?

Onko lussujen koneiden tarkoitus pitää 2wd luokka selkeästi hitaampana kuin 4wd luokka? Ottaako luonnon päälle kun tuupit takoo samoja aikoja sisäpaanalla kuin nelikot? :evil:
Kylätason RC-kuski.

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #487 : 19.02.10 - klo: 09.37 »
Joo 2wd aloittelija luokaksi tarpeeksi hitaalla koneella.
´

Miksi 2wd luokkaa ollaan leimaamassa aloittelijaluokaksi ja miksi siihen pitää saada lussut koneet?

Onko lussujen koneiden tarkoitus pitää 2wd luokka selkeästi hitaampana kuin 4wd luokka? Ottaako luonnon päälle kun tuupit takoo samoja aikoja sisäpaanalla kuin nelikot? :evil:

eipä taida ainakaan nokialla olla monikaan tuuppi muuttolaatikko mennä alle 16s aikoja
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #488 : 19.02.10 - klo: 09.39 »
Ei ehkä Nokialla mutta Espoossa erot nelkun ja tuupin välillä ei ole järin suuret, kierrosajat ei aina kerro kaikkea vaan kisoissa ajetut kierrosmäärät.

Mutta, se ei ole oleellista tämän keskustelun kannalta. Se vaan häiritsee että tuuppeja ollaan mieltämässä aloittelijaluokaksi ja nelkku sopivammaksi hardcore kisaajalle.
Kylätason RC-kuski.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #489 : 19.02.10 - klo: 09.47 »
eipä taida ainakaan nokialla olla monikaan tuuppi muuttolaatikko mennä alle 16s aikoja

Noo eipä mene ei, Ari tais olla ainoo joka ajo alle 16 4wd:llä kun tuupilla tultiin pikkasen yli 17sek

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #490 : 19.02.10 - klo: 09.58 »
Sanoisin, että tuppista olisi hyväksi aloittelijaluokaksi, mutta en missään nimessä, että tuuppi olisi aloittelijaluokka  :shock:

Eli jos kuskeja olisi P A A A L J O N, niin tuupit voisi jakaa satanuun moottorirajoineen ja viriin ilman rajoja. On, paljon, kuskeja jotka ei muuta kuin tuuppia haluakkaan ajaa ja silloin ei varmasti kiinnosta ajaa ns. stanuluokkaa.
Old fart

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #491 : 19.02.10 - klo: 11.24 »
Ei ehkä Nokialla mutta Espoossa erot nelkun ja tuupin välillä ei ole järin suuret, kierrosajat ei aina kerro kaikkea vaan kisoissa ajetut kierrosmäärät.

Mutta, se ei ole oleellista tämän keskustelun kannalta. Se vaan häiritsee että tuuppeja ollaan mieltämässä aloittelijaluokaksi ja nelkku sopivammaksi hardcore kisaajalle.

Jep.

Antaa nyt olla jo ton moottorimussutuksen.
Espoossa takatuupit näyttäis menevän jopa nätimmin ja koko meininki näyttää muutenkin hienommalta.

En millään käsitä miksi pitäisi tehoja rajoittaa ja sitäkautta tosiaan vähentää harrastajakuntaa jne.

Moottorirajoitus niin loppuu takatuuppareilta ainakin espoossa se nätti meno... sitten kun ei pääse enää hypyistä yli jos rajoituksia laitellaan.

Tai eiku joo... laitetaan molempiin luokkiin moottorirajoitus.
Takatuuppiin 17.5T ja nelkkuun 10.5T
Joooooo... hei hyvä idea... loistavaa...

Mites olis radio sääntö????
Oltava auton mukana tuleva radio...
Se on sitten voivoi jos jonkun auton mukana ei tule radioita...
Sit sillä ei saa ajaa.

Eiku jooooo....
RTR luokka.
Ennen kisapäivää autot katsastetaan.
Auton pitää olla alkuperäisessä myyntipakkauksessaan muovit päällä.
Eli sen pitää olla täysin uusi tehtaan paketissa oleva.
Mikäli pahvilaatikon päältä on poistettu muovi niin olet välittömästi ulkona kisasta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #492 : 19.02.10 - klo: 12.16 »
+1 Koheltaja, Hoke ja Mikko L

2WD CORR, se aito ja alkuperäinen

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #493 : 19.02.10 - klo: 13.16 »
Eikös nelkkucrossin (M10-4) sääntöä vois viilata sen verran että 4wd corrilla saa ajaa sielläkin (eli samaan luokkaan)ja sama tietysti 2wd osalle. Niin sais hieman kestävämpää kalustoa radalle ja corrithan on jo nyt lähes yhtä nopeita ainakin puheissa.

Tuloksissa tais olla vajaa sekunnin ero Nokialla Arin SC:llä ja siellä muuten kovaa ajaneiden nelkkucrossi (M10-4) kuskien välillä.

Sitä vauhtia jos haetaan, olen käsittänyt hieman erilailla nuo jenkkien säännöt ja ideat.

Edit. hieman korjasin selkeämpään muotoon.
« Viimeksi muokattu: 19.02.10 - klo: 15.18 kirjoittanut mmrc »
Multi surfase on hanurista

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #494 : 19.02.10 - klo: 13.30 »
Eikös nelkkucrossin sääntöä vois viilata sen verran että 4wd corrilla saa ajaa sielläkin ja sama tietysti 2wd osalle.

Nyt meni kyllä meikäläisellä ohi...

Saa ajaa missä???

Mika R

  • Vieras
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #495 : 19.02.10 - klo: 13.31 »
corr on lähempänä trukkia kuin krossia -

ja ei ainakaan yleisön mieleen, tuskin kuskienkaan, tämä luokkien sekoittaminen mielestäni olisi, jos sitä tarkoitat (aika sekava viesti tosiaan)

monen uuden kasvon, myös ikäiseni, olen tavannut ulappatorilla katsomassa ajoja ja kisoja ja nimen omaan se on 2WD corr (tai SC) joka miellyttää katsojia. moni on kysnyt mistä noita saa ("no kyosholta tietysti" haha)

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #496 : 19.02.10 - klo: 22.09 »
Osta Kyösti ja anna Visasi naapurille :p Yhtä kannattavaa.

Kauan olen lueskellut tätä SC vääntöä, mutta jos sen yhden viestin sit näin "alkuun" laittais.

M8 ja SC auto ovat aivan eri kaupungista. Kuka nyt oikeesti edes miettii, että jos/kun tulee sarja 4wd SC autoille niin M8e kuulus siihen millään tavalla?

Tai lähinnä tuo monen itkeminen yleensä, kun just se oma viritelmä ei täytä vaatimuksia.
Saa ainakin maha kippurassa nauraa kun jotkut niin "kovana" jätkänä sanoo lopettavansa ajot jos ei säännöt ole omaan mieleen.
Ehkä kannattais harkita harrastuksen vaihtoa, jos ei yleinen mielipide ja säännöt mene jakeluun.

Eihän tämän pitäne olla mikään omaviritelmä,modi,super,extreme,luokka vaan Short Course autoille tarkoitettu.

Saahan siellä soramontulla ajella millä lystää, mutta "viralliset" kisat on aina kisat.

Ja olen täysin sillä kannalla, että virallisen firman tehdas osat on sallittu eikä mitään oma viritelmiä, koska muuten homma karkaa juuri tuolle yyber,hyyber hommalle ja siellä on kohta kaikki voittaja sakissa olevat muunneltuja jostain ihan muusta kuin orkkis SC autosta.
Axial SCX 10 TR

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #497 : 19.02.10 - klo: 22.25 »
Osta Kyösti ja anna Visasi naapurille :p Yhtä kannattavaa.

Kauan olen lueskellut tätä SC vääntöä, mutta jos sen yhden viestin sit näin "alkuun" laittais.

M8 ja SC auto ovat aivan eri kaupungista. Kuka nyt oikeesti edes miettii, että jos/kun tulee sarja 4wd SC autoille niin M8e kuulus siihen millään tavalla?

Tai lähinnä tuo monen itkeminen yleensä, kun just se oma viritelmä ei täytä vaatimuksia.
Saa ainakin maha kippurassa nauraa kun jotkut niin "kovana" jätkänä sanoo lopettavansa ajot jos ei säännöt ole omaan mieleen.
Ehkä kannattais harkita harrastuksen vaihtoa, jos ei yleinen mielipide ja säännöt mene jakeluun.

Eihän tämän pitäne olla mikään omaviritelmä,modi,super,extreme,luokka vaan Short Course autoille tarkoitettu.

Saahan siellä soramontulla ajella millä lystää, mutta "viralliset" kisat on aina kisat.

Ja olen täysin sillä kannalla, että virallisen firman tehdas osat on sallittu eikä mitään oma viritelmiä, koska muuten homma karkaa juuri tuolle yyber,hyyber hommalle ja siellä on kohta kaikki voittaja sakissa olevat muunneltuja jostain ihan muusta kuin orkkis SC autosta.
Perusteleppa hieman mitä eroa on M-8e autolla ja 4wd SC autolla kun ne kerran niin erimailmasta on mielestäsi ?. Minulla kyllä on molemmat ollut tuossa pöydällä eli tiedän hyvin tarkasti erot mutta minulla ne siis sopi hyvin jopa samalle pöydälle ja sinulla ei edes samaan mailmaan ?.
Miksi ei muissa luokissa ole tarvinnut kieltää omavalmiste osia ?.
Multi surfase on hanurista

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #498 : 19.02.10 - klo: 22.43 »
jeps ja m8e autosta putoo painokin aika lähelle 4wd sc auton painoa kun ajetaan 2s akuilla. nopareidenkin painot tippunu aika paljon. ja kyllä se 8 autokin liikahtaa 2s akulla ihan riittävästi kunhan nopari ja akku vaan kykenee tuuppaamaan virtaa riittävästi piikkeihin sekä jatkuvana esim novakin 4.5 hv 890w jatkuvaa tehoa ja samalla koneella pojat ajaa sc autoja nyt jo sisällä tehot rajoitettuina. ja tossa mallailin hobaon ja slayerin koppaa niin hyvin istuu 8e päälle ja jää renkaatkin vielä kopan sisälle. ja todellisuudessa erot sc 4wd:n ja m8e rakennetun auton välillä on aika olemattomat m8e osat on vaan hitusen järeämpää tekoa. ja veikkaampa että toi m8e autosta rakennettu sc on jopa hitaampi kuin rehti sc auto vai mitä mmrc oot mieltä sullahan on rakennetusta sc autosta kokemus
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #499 : 19.02.10 - klo: 22.52 »
Tai lähinnä tuo monen itkeminen yleensä, kun just se oma viritelmä ei täytä vaatimuksia.
Saa ainakin maha kippurassa nauraa kun jotkut niin "kovana" jätkänä sanoo lopettavansa ajot jos ei säännöt ole omaan mieleen.
Ehkä kannattais harkita harrastuksen vaihtoa, jos ei yleinen mielipide ja säännöt mene jakeluun.

Tämän voisin melkeen ottaa suoraan kohistettuna itelleni, juu "kovana" jätkänä en ole ajamassa vakio slashillä kisaa.. ei vaan ole mitään mieltä, koska sillä ajaminen ei ole mielekästä sisäradoilla,  enkä osta uutta autoa koska luokka on niin alussa vielä.  Ja mitkäs ne säännöt olikaan ja se yleinen mielipide?

Eihän tämän pitäne olla mikään omaviritelmä,modi,super,extreme,luokka vaan Short Course autoille tarkoitettu.
Ja olen täysin sillä kannalla, että virallisen firman tehdas osat on sallittu eikä mitään oma viritelmiä, koska muuten homma karkaa juuri tuolle yyber,hyyber hommalle ja siellä on kohta kaikki voittaja sakissa olevat muunneltuja jostain ihan muusta kuin orkkis SC autosta.

Kun sieltä taustalta kerta tulit huutelemaan niin kerroppas mikä on ns. virallinen firma?

tätä asiaa on nyt vängätty jo monta sivua turhaan ja pitää sitten keskustelun vähän rauhotuttua vetää ässä hihasta?

edit: ite en niinkään puollusta rakentelua nopeuden hakemisen vaan sen harrastamisen vuoksi.. moni ottaa tuon auton rakentamisen harrastamisena! ei puhtaana kilpailuna.

Ite jos haluais maximaalisen nopeen sc auton tehä niin empä pitäs alustana slashiä, tai montaa muutakaan olemassa olevaa 2wd autoa.
« Viimeksi muokattu: 19.02.10 - klo: 22.58 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Mika R

  • Vieras
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #500 : 19.02.10 - klo: 23.09 »
Uloskirjottaudun tästä topikista ja keskityn jatkossa olennaiseen sen minkä aikataulut sallii eli:
http://rc10.fi/index.php?topic=44626.0

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #501 : 19.02.10 - klo: 23.13 »
Uloskirjottaudun tästä topikista ja keskityn jatkossa olennaiseen sen minkä aikataulut sallii eli:
http://rc10.fi/index.php?topic=44626.0


varmaan pitäs tehä itekin vastaava operaatio, ite olen vaan niin hanakasti puollustanut diy aatetta että kaadun saappaat jalassa tässä keskustelussa, jos olen kaatuakseni.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #502 : 19.02.10 - klo: 23.58 »
Uloskirjottaudun tästä topikista ja keskityn jatkossa olennaiseen sen minkä aikataulut sallii eli:
http://rc10.fi/index.php?topic=44626.0


Tuossa miehen puhetta! Ottakaa esimerkkiä!

Ja loppuun itseäni vielä lainaten..

Tosikko ajattelumaailma pilaa harrastuksen / luokan välittömästi, vaikka tärkeintä olisi keskittyä ihan itse toimintaan ja luoda harrastusmahdollisuuksia. Tarkoitan tällä ratoja ja järjestöjä, missä harrastajat alueellisesti tapaavat. 



Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #503 : 20.02.10 - klo: 02.03 »
Tai lähinnä tuo monen itkeminen yleensä, kun just se oma viritelmä ei täytä vaatimuksia.
Saa ainakin maha kippurassa nauraa kun jotkut niin "kovana" jätkänä sanoo lopettavansa ajot jos ei säännöt ole omaan mieleen.
Ehkä kannattais harkita harrastuksen vaihtoa, jos ei yleinen mielipide ja säännöt mene jakeluun.

Tämän voisin melkeen ottaa suoraan kohistettuna itelleni, juu "kovana" jätkänä en ole ajamassa vakio slashillä kisaa.. ei vaan ole mitään mieltä, koska sillä ajaminen ei ole mielekästä sisäradoilla,  enkä osta uutta autoa koska luokka on niin alussa vielä.  Ja mitkäs ne säännöt olikaan ja se yleinen mielipide?

Eihän tämän pitäne olla mikään omaviritelmä,modi,super,extreme,luokka vaan Short Course autoille tarkoitettu.
Ja olen täysin sillä kannalla, että virallisen firman tehdas osat on sallittu eikä mitään oma viritelmiä, koska muuten homma karkaa juuri tuolle yyber,hyyber hommalle ja siellä on kohta kaikki voittaja sakissa olevat muunneltuja jostain ihan muusta kuin orkkis SC autosta.

Kun sieltä taustalta kerta tulit huutelemaan niin kerroppas mikä on ns. virallinen firma?

tätä asiaa on nyt vängätty jo monta sivua turhaan ja pitää sitten keskustelun vähän rauhotuttua vetää ässä hihasta?

edit: ite en niinkään puollusta rakentelua nopeuden hakemisen vaan sen harrastamisen vuoksi.. moni ottaa tuon auton rakentamisen harrastamisena! ei puhtaana kilpailuna.

Ite jos haluais maximaalisen nopeen sc auton tehä niin empä pitäs alustana slashiä, tai montaa muutakaan olemassa olevaa 2wd autoa.

Ja tänne se toinen puolikas. Ei kai täällä muut ole niin paljon liputtaneet vielä tuon diy:n puolesta kuin ne pari slash nistiä kutka tulis mielellään lgc:llä ajelemaan.

Yleinen mielipide ja säännöt... Jees jos nyt mutulla pitäs heittää niin se olis 60/40 diy puolesta ainakin tässä ketjussa. Ja ne säännöt? Öh... Mitkä säännöt? Meitä viisaammat niitä juuri veistelee.

Toistaseksi diy:tä vastaan puhuvat liputtaa sen puolesta JOS joku vääntää sen killeri asson ja JOS sillä sattuu viellä rattimies ajamaan niin on se aika epäreilua kun muidenkin pitäisi tehdä sama, että pärjää. Onhan täällä muutama muutamaan kertaan uhonnut modaavansa assoa... paperille on tainnu nekin suunnitelmat jäädä. Tai sitten niitä tehdään jossain eduskuntatalon kellarissa.

Tällä hetkellä kysymys on lähinnä muutaman slashin modaamisesta lähemmäs muita luokan autoja.

Ja mitä nyt itse olen alusta asti ymmärtänyt niin ei edes ollut tarkoitus vielä veistää mitään sääntöjä rautakirjaan vaan vetää vapaammalla kädellä kesän yli. Että saisi sinne kisoihin sitä porukkaa. Tuskin olisi lähtenyt tämä luokka mihinkään jos ne moottorit olisi rajattu. Hyvä kun luokka ehti saamaan ensi hönkäyksiä siipiensä alle niin seuraava vääntö diy osista. Ja siitähän se soppa synty kun kellään ei ole enää mitään mahdollisuuskia kun diy sallitaan. Sieltä tulee tourinki assot miljoonan euron cnc bling bling osineen valtaamaan podiumin. Naapurin 12v esat ja jormat jää Ö-finaaliin itkemään kun ei ole varaa ostaa bling blingiä.

Kesän jälkeen jos ja kun tässä luokassa olisi porukkaa kiinni sen verran, että voi pistää osan pois sääntöjen avulla niin tehkää se. Turha sitä on vielä suorittaa kun ei ole faktaa pöydässä.

Uloskirjottaudun tästä topikista ja keskityn jatkossa olennaiseen sen minkä aikataulut sallii eli:
http://rc10.fi/index.php?topic=44626.0


varmaan pitäs tehä itekin vastaava operaatio, ite olen vaan niin hanakasti puollustanut diy aatetta että kaadun saappaat jalassa tässä keskustelussa, jos olen kaatuakseni.

Jees saappat jalassa tässä mennään loppuun asti. Vaikka 'piti' lopettaa se vääntäminen jo, mutta kun...:



« Viimeksi muokattu: 20.02.10 - klo: 02.09 kirjoittanut OV »

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #504 : 20.02.10 - klo: 09.47 »
Eiköhän se suurin innostus lopu kun kesällä pääsee tuupilla ajamaan M8 rataa, siitä on hauskuus kaukana. Suurin syy miksi hankin nelkun itselleni, kisaamista en edes miettinyt tätä valintaa tehdessä. Ne krossiratojen irtokivet ja kymmenmetriset hyppyrit ei vaan ole SC-autoille tehtyjä.

Siellä missä itse viimekesänä Assoa hajotin, ei muita SC autoja näkynyt ja tuskin tulee kauemmaksi lähdettyä autoa ajamaan, jollei todella hienoa hiekkarataa jostain löydy. Kesällä tulee vielä vääntö noista kopistakin kun tuulisella säällä ei SC:tä paljon hypyytetä ja pian kopeissa on enemmän reikiä kuin maalia. Se vaan on vähän eri juttu ajaa ulkona kuin järjettömän tiukkapitoisella sisäradalla.

Sääntöjä ei voi tehdä kokeilematta ensin kisaamista pihalla.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #505 : 20.02.10 - klo: 10.11 »
Eiköhän se suurin innostus lopu kun kesällä pääsee tuupilla ajamaan M8 rataa, siitä on hauskuus kaukana. Suurin syy miksi hankin nelkun itselleni, kisaamista en edes miettinyt tätä valintaa tehdessä. Ne krossiratojen irtokivet ja kymmenmetriset hyppyrit ei vaan ole SC-autoille tehtyjä.

Siellä missä itse viimekesänä Assoa hajotin, ei muita SC autoja näkynyt ja tuskin tulee kauemmaksi lähdettyä autoa ajamaan, jollei todella hienoa hiekkarataa jostain löydy. Kesällä tulee vielä vääntö noista kopistakin kun tuulisella säällä ei SC:tä paljon hypyytetä ja pian kopeissa on enemmän reikiä kuin maalia. Se vaan on vähän eri juttu ajaa ulkona kuin järjettömän tiukkapitoisella sisäradalla.

Sääntöjä ei voi tehdä kokeilematta ensin kisaamista pihalla.

17.5 koneet että pääsuoran aikana voi yleisö käydä kahvilla.

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #506 : 20.02.10 - klo: 10.51 »
Se vaan on vähän eri juttu ajaa ulkona kuin järjettömän tiukkapitoisella sisäradalla.

 :cheesy:

Hyvä että muutkin herää talvihorroksesta ja kommentoivat ulkona ajamisesta.



Hassua. Olen Hoken kanssa samaa mieltä :mrgreen:
Samalla suoralla olevat kuskit voivat vaikka jatkaa spekulointia säännöistä..


Ei kannata jäädä piereskelemään sinne koneen viereen, vaan tekemään niitä ratoja kun lumet sulaa :cool:
Monen harrastajan lähialueelta löytyy varmasti jonkinlainen rata (Esim. M8, jollei suoraan uutta tee)
Tuskinpa siellä torjutaan auttava käsi radan kunnostuksen osalta ja järjestää jonkinlaisia oikaisuja pahoihin kohtiin. Aina kannattaa kysyä, ei se kysyminen mitään maksa.

Kuitenkin luokka on jo saanut niin suuren suosion tällä hetkellä, joten asian käsittelyä
tuskin torjutaan välittömästi.
Samalla seurat saavat hyvällä tuurilla uusia jäseniä ja kaikkihan on kotiin päin...

Tätä lausetta ei kaikki välttämättä ymmärrä, mutta jos vastaus on negatiivinen! Pistäkää viestiä niin sponsoroin halpoja partakoneita jaettavaksi vanhoille parroille :lol:
Huom. Kertakäyttöisiä, ettei mene oma rc budjetti poskelleen tänä vuonna... 


Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #507 : 20.02.10 - klo: 10.55 »
Eiköhän se suurin innostus lopu kun kesällä pääsee tuupilla ajamaan M8 rataa, siitä on hauskuus kaukana. Suurin syy miksi hankin nelkun itselleni, kisaamista en edes miettinyt tätä valintaa tehdessä. Ne krossiratojen irtokivet ja kymmenmetriset hyppyrit ei vaan ole SC-autoille tehtyjä.

Slassille Lavangon rata sopi ihan hyvin. Nelosia ei saanut hypättyä 2+2 eikä muitakaan tuplia mutta se varmaan muuttuu kun kuski on hieman kehittynyt viime kesästä.
Jyrkkälä sopi paremmin kun hypyt olivat pienempiä.
Irtokiviä ei radoilla juuri ole, ne rikkovat M8:n pohjalevyn.

Siellä missä itse viimekesänä Assoa hajotin, ei muita SC autoja näkynyt ja tuskin tulee kauemmaksi lähdettyä autoa ajamaan, jollei todella hienoa hiekkarataa jostain löydy. Kesällä tulee vielä vääntö noista kopistakin kun tuulisella säällä ei SC:tä paljon hypyytetä ja pian kopeissa on enemmän reikiä kuin maalia. Se vaan on vähän eri juttu ajaa ulkona kuin järjettömän tiukkapitoisella sisäradalla.

Sääntöjä ei voi tehdä kokeilematta ensin kisaamista pihalla.

Lavangossa kävi useampikin Slashi pyörähtelemässä. Osia meni huomattavasti vähemmän kuin sisäradalla. Ehkä Asso ei ulkoradalle sovi linnunluisine tukivarsineen.
Ei näitä autoja ole hyppimään tehty, ei ainakaan isoon ilmaan. Pitää sovittaa oma ajaminen auton mukaan tai vaihtaa autoa ja luokkaa.

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #508 : 20.02.10 - klo: 11.08 »
Eiköhän se suurin innostus lopu kun kesällä pääsee tuupilla ajamaan M8 rataa, siitä on hauskuus kaukana. Suurin syy miksi hankin nelkun itselleni, kisaamista en edes miettinyt tätä valintaa tehdessä. Ne krossiratojen irtokivet ja kymmenmetriset hyppyrit ei vaan ole SC-autoille tehtyjä.

Slassille Lavangon rata sopi ihan hyvin. Nelosia ei saanut hypättyä 2+2 eikä muitakaan tuplia mutta se varmaan muuttuu kun kuski on hieman kehittynyt viime kesästä.
Jyrkkälä sopi paremmin kun hypyt olivat pienempiä.
Irtokiviä ei radoilla juuri ole, ne rikkovat M8:n pohjalevyn.

Siellä missä itse viimekesänä Assoa hajotin, ei muita SC autoja näkynyt ja tuskin tulee kauemmaksi lähdettyä autoa ajamaan, jollei todella hienoa hiekkarataa jostain löydy. Kesällä tulee vielä vääntö noista kopistakin kun tuulisella säällä ei SC:tä paljon hypyytetä ja pian kopeissa on enemmän reikiä kuin maalia. Se vaan on vähän eri juttu ajaa ulkona kuin järjettömän tiukkapitoisella sisäradalla.

Sääntöjä ei voi tehdä kokeilematta ensin kisaamista pihalla.

Lavangossa kävi useampikin Slashi pyörähtelemässä. Osia meni huomattavasti vähemmän kuin sisäradalla. Ehkä Asso ei ulkoradalle sovi linnunluisine tukivarsineen.
Ei näitä autoja ole hyppimään tehty, ei ainakaan isoon ilmaan. Pitää sovittaa oma ajaminen auton mukaan tai vaihtaa autoa ja luokkaa.

Oma kokemukseni perustuu vain ja ainoastaan Tampereen Lahdesjärven rataan jossa kyllä riitti isojakin kiviä ja pitkiä/korkeita hyppyjä. Luulen että ihan helpolla näistä ei luovuta, rata kun on pääsääntoisesti pärinäkuskien käytössä.

Pienillä muutoksilla isoimmat hyppyrit voisi halutessaan kiertää jos rata näin suunnitellaan. Lajin suosion lisäännyttyä tälläkin seudulla luulen että ensi kesä on parempi.

Perään vielä pätkä Australiasta ja 13.5T luokasta. Videolta näkyy kaikki ulkona ajamisen riemut, käsijarrutukset pääsuoran päässä ja hyppyrisuorien röykytys.

http://www.youtube.com/watch?v=LnxjTSWqFhE

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« Vastaus #509 : 20.02.10 - klo: 12.34 »
Eiköhän se suurin innostus lopu kun kesällä pääsee tuupilla ajamaan M8 rataa, siitä on hauskuus kaukana. Suurin syy miksi hankin nelkun itselleni, kisaamista en edes miettinyt tätä valintaa tehdessä. Ne krossiratojen irtokivet ja kymmenmetriset hyppyrit ei vaan ole SC-autoille tehtyjä.

Siellä missä itse viimekesänä Assoa hajotin, ei muita SC autoja näkynyt ja tuskin tulee kauemmaksi lähdettyä autoa ajamaan, jollei todella hienoa hiekkarataa jostain löydy. Kesällä tulee vielä vääntö noista kopistakin kun tuulisella säällä ei SC:tä paljon hypyytetä ja pian kopeissa on enemmän reikiä kuin maalia. Se vaan on vähän eri juttu ajaa ulkona kuin järjettömän tiukkapitoisella sisäradalla.

Sääntöjä ei voi tehdä kokeilematta ensin kisaamista pihalla.

17.5 koneet että pääsuoran aikana voi yleisö käydä kahvilla.
Stanuturisti kulkee yhtäkovaa kuin prostockit tänäpäivänä joten ei siinä ehdi kyllä mitään kaffea ottaa kuin ne ovat pääsuoralla ellei se suora ole 2kilometriä pitkä  :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂