Kirjoittaja Aihe: Stanu luokka sähkökrossiin  (Luettu 204743 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Stanu luokka sähkökrossiin
« : 11.01.10 - klo: 19.05 »
Onko ollut suunnitteilla että stanu luokka saataisi taas pystyyn vai mennäänkö noilla kahdella luokalla missä on koneet vapaat.
Nythän eletään näitä uusia aikoja jolloin kukaan ei vissiin enää aja noilla hiillellisillä tai peltikennoilla enää joten luokka olis varmasti helppo saada pystyyn. Esim fintrackin koneita on nyt hyvin saatavilla ja huomattu että kone on laadukas (en tiedä miten toimii krossiautossa viellä).
Mitäs muut sanovat.
En usko että se syö muilta luokilta pois vaan uskoisin että kisoihin tulee enemmän kuskeja.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #1 : 11.01.10 - klo: 19.14 »
Kannatan ajatusta, mutta riittääkö osallistuja? Voiko olla, että potentiaaliset "stanukuskit" eivät vain uskalla osallistua nykyisiin avoimiin luokkiin? Eli siis voisiko olla, että luokkien jako viriin ja stanuun ei vähentäisikään virikuskeja merkittävästi vaan lisäisi uusia stanuluokkaan.
Old fart

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #2 : 11.01.10 - klo: 19.21 »
Mitä jos ne ajettas sekaisin ja lopputuloksista poimittas erikseen ja myös palkittas erikseen? Ajatus vaan :roll:
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #3 : 11.01.10 - klo: 19.26 »
Short Course -luokka sopisi omasta mielestä "stanuluokaksi" maastosarjaan, olettaen että se tuosta saa suosiota...

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #4 : 11.01.10 - klo: 19.48 »
Oliskos tuo Corri sitten pilkulleen tuon Roarin mukainen?

Varmaan siinä vaiheessa jos siitä stanuluokka tehtäisiin, tosin yksityyppikoneet voisi olla järkevä vaihtoehto siinä.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #5 : 11.01.10 - klo: 19.51 »
Mitä jos ne ajettas sekaisin ja lopputuloksista poimittas erikseen ja myös palkittas erikseen? Ajatus vaan :roll:

Vuonna 2005 ajettiin tuolla tavalla.
Älkää nyt hyvät ihmiset sekoittako corria tähän krossi luokkaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #6 : 11.01.10 - klo: 20.00 »
Mitä jos ne ajettas sekaisin ja lopputuloksista poimittas erikseen ja myös palkittas erikseen? Ajatus vaan :roll:

Vuonna 2005 ajettiin tuolla tavalla.
Älkää nyt hyvät ihmiset sekoittako corria tähän krossi luokkaan.
Jerzi

Tai Corria SC-luokkaan  :roll:

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #7 : 11.01.10 - klo: 20.10 »
Onko ollut suunnitteilla että stanu luokka saataisi taas pystyyn vai mennäänkö noilla kahdella luokalla missä on koneet vapaat...
Ja minkä ihmeen takia pitäs se stanu luokka saada krossia sotkeen? Nyt homma toimii kun on selkeesti kaks luokkaa tuupit ja nelkut ajaa jokainen niillä koneilla ja akuilla mitkä omaan käteen sopii. Rengas ja radan pinta tekevät sen että ajotaidolla ne tulokset tehdään eikä koneilla. Säännöt kun säilyy niin porukka saa ajaa sillä mitä kaapista löytyy ja mitä kokeneemmat harrastajat edullisesti myyvät foorumilla. Missään nimessä ei saa siirtyä siihen pelleilyyn kuin jenkissä että luokkia on miljoona ja jokaisessa 1-3 kuskia, eihän siinä ole mitään järkeä kun missään luokassa ei tule kunnon tiukkaa kilpailua.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #8 : 11.01.10 - klo: 20.20 »
Olen ajanut ensimmäisen kerhokilpailuni viime syksynä. Ensimmäinen "oikea" kisani oli VJ3 Espoon RC-Centterissä. Ajan M2-10 luokkaa ja tuskin ajaisin yhtään tehottomammalla autolla kuin nyt vaikka stanuluokka olisikin olemassa. Krossiradalla on hyppyjä ja jos niistä ei pääse yli on ajo ihan tuskaa. Nykyisellä kalustolla hypyt onnistuu juuri, mutta huippujen tehoihin on vielä matkaa... Eli en usko stanuluokkaan riittävän edes aloittelevia kuskeja.

OT, mutta yksityyppiluokka krossissa voisi sopivasti hinnoiteltuna saada kannatusta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #9 : 11.01.10 - klo: 20.22 »
Onko ollut suunnitteilla että stanu luokka saataisi taas pystyyn vai mennäänkö noilla kahdella luokalla missä on koneet vapaat...
Ja minkä ihmeen takia pitäs se stanu luokka saada krossia sotkeen? Nyt homma toimii kun on selkeesti kaks luokkaa tuupit ja nelkut ajaa jokainen niillä koneilla ja akuilla mitkä omaan käteen sopii. Rengas ja radan pinta tekevät sen että ajotaidolla ne tulokset tehdään eikä koneilla. Säännöt kun säilyy niin porukka saa ajaa sillä mitä kaapista löytyy ja mitä kokeneemmat harrastajat edullisesti myyvät foorumilla. Missään nimessä ei saa siirtyä siihen pelleilyyn kuin jenkissä että luokkia on miljoona ja jokaisessa 1-3 kuskia, eihän siinä ole mitään järkeä kun missään luokassa ei tule kunnon tiukkaa kilpailua.

Nyt on ajettu muutama vuosi ilman stanua ja ennen sitä ajettiin stanuluokka jostain vuodesta -84 joka ei missään nimessä ollut huono asia.
Mitäs sitten kuin se 9vuotias Ville tulee ekoihin kisoihin ja jää F-finaalin vikaksi kuin että olis vaikka stanu luokan B-finaalin vika, tulee kyllä pojalle parempi fiilis. Sillä on eroja. Itse olen ajannut stanua jo vuonna -86 ja se toimi jo silloin hienosti ja klubbenilla oli varmasti kerhokisoissa niin paljon kuskeja että ei mahtunut mekkaamaan.
Kyllä olen vahvasti sitä mieltä että stanuluokka kuuluu sähkökrossi luokkaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #10 : 11.01.10 - klo: 20.24 »
Onko ollut suunnitteilla että stanu luokka saataisi taas pystyyn vai mennäänkö noilla kahdella luokalla missä on koneet vapaat...
Ja minkä ihmeen takia pitäs se stanu luokka saada krossia sotkeen? Nyt homma toimii kun on selkeesti kaks luokkaa tuupit ja nelkut ajaa jokainen niillä koneilla ja akuilla mitkä omaan käteen sopii. Rengas ja radan pinta tekevät sen että ajotaidolla ne tulokset tehdään eikä koneilla. Säännöt kun säilyy niin porukka saa ajaa sillä mitä kaapista löytyy ja mitä kokeneemmat harrastajat edullisesti myyvät foorumilla. Missään nimessä ei saa siirtyä siihen pelleilyyn kuin jenkissä että luokkia on miljoona ja jokaisessa 1-3 kuskia, eihän siinä ole mitään järkeä kun missään luokassa ei tule kunnon tiukkaa kilpailua.

Nyt on ajettu muutama vuosi ilman stanua ja ennen sitä ajettiin stanuluokka jostain vuodesta -84 joka ei missään nimessä ollut huono asia.
Mitäs sitten kuin se 9vuotias Ville tulee ekoihin kisoihin ja jää F-finaalin vikaksi kuin että olis vaikka stanu luokan B-finaalin vika, tulee kyllä pojalle parempi fiilis. Sillä on eroja. Itse olen ajannut stanua jo vuonna -86 ja se toimi jo silloin hienosti ja klubbenilla oli varmasti kerhokisoissa niin paljon kuskeja että ei mahtunut mekkaamaan.
Kyllä olen vahvasti sitä mieltä että stanuluokka kuuluu sähkökrossi luokkaan.
Jerzi

Ville voi toki osallistua vaikka SC-luokkaan.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #11 : 11.01.10 - klo: 20.27 »
Onko ollut suunnitteilla että stanu luokka saataisi taas pystyyn vai mennäänkö noilla kahdella luokalla missä on koneet vapaat...
Ja minkä ihmeen takia pitäs se stanu luokka saada krossia sotkeen? Nyt homma toimii kun on selkeesti kaks luokkaa tuupit ja nelkut ajaa jokainen niillä koneilla ja akuilla mitkä omaan käteen sopii. Rengas ja radan pinta tekevät sen että ajotaidolla ne tulokset tehdään eikä koneilla. Säännöt kun säilyy niin porukka saa ajaa sillä mitä kaapista löytyy ja mitä kokeneemmat harrastajat edullisesti myyvät foorumilla. Missään nimessä ei saa siirtyä siihen pelleilyyn kuin jenkissä että luokkia on miljoona ja jokaisessa 1-3 kuskia, eihän siinä ole mitään järkeä kun missään luokassa ei tule kunnon tiukkaa kilpailua.

Nyt on ajettu muutama vuosi ilman stanua ja ennen sitä ajettiin stanuluokka jostain vuodesta -84 joka ei missään nimessä ollut huono asia.
Mitäs sitten kuin se 9vuotias Ville tulee ekoihin kisoihin ja jää F-finaalin vikaksi kuin että olis vaikka stanu luokan B-finaalin vika, tulee kyllä pojalle parempi fiilis. Sillä on eroja. Itse olen ajannut stanua jo vuonna -86 ja se toimi jo silloin hienosti ja klubbenilla oli varmasti kerhokisoissa niin paljon kuskeja että ei mahtunut mekkaamaan.
Kyllä olen vahvasti sitä mieltä että stanuluokka kuuluu sähkökrossi luokkaan.
Jerzi

Ville voi toki osallistua vaikka SC-luokkaan.

Tai M2-10. hitain finaali, tai se mihin nopeus riittää, on ihan hyvä paikka ensikertalaiselle. Joku on kilpailussa aina hitain.

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #12 : 11.01.10 - klo: 20.40 »
Älkää nyt sekoittako niitä CORR:eja ja SC:tä joka asiaan, eihän Jerry niistä puhunut.
Stanuluokka (S2-10) on helppo järjestää kisojen yhteyteen, ajavat omana alkueränään ja joko omana finaalinaan tai jos osallistujia on vähän, tuloksen perusteella M2-10 finaaleissa.

Mutta se miksi stanuluokkaa ei ole ajettu johtuu siitä, ettei ole ollut kuljettajia. Luokkaa ei kisojen yhteydessä enää erillisenä järjestetty, koska ilmoittautumisia tuli 2-4 kpl/kisa. Halukkaat stanuluokkaan osallistuvat voisivat ilmoittaa tässä topicissa itsestään, saisipa sitten jotenkin kartoitettua onko luokan ajattaminen perusteltua.
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #13 : 11.01.10 - klo: 20.48 »
Komppaan Jerryä stanun tarpeellisuudesta siinä vaiheessa kun harrastajamäärät saadaan lukemiin jossa ne olivat -90 luvun alussa sähköcrossin ollessa selkeästi suosituin rc-luokka. Eiköhän stanu pudonnut kyydistä siinä vaiheessa kun sähköcrossi teki kuolemaa ja jollain oli tekohengitettävä (yhdistettävä luokkia) lajia että säilyi SM-arvot kilpailuilla.

Tuolloin muinoin oli pakko aloittaa stanusta ja kerätä nousupisteitä, jotta nousit viriin. Sinne ei todellakaan ollut asiaa suoraan ja sähköcrossin taso Suomessa olikin kohtuu kova. Jos ja kun lipojen ja harjattomien ansiosta kilpailijamäärät saadaan nousemaan, on lajiryhmällä mielestäni mietinnän paikka miten saadaan laji palvelemaan ja opettamaan lähinnä nuoria, mutta myös uusia vanhemmalla iällä aloittaneita harrastajia. Siihen vastaus on Stanun paluu 2011??

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #14 : 11.01.10 - klo: 20.55 »
Älkää nyt sekoittako niitä CORR:eja ja SC:tä joka asiaan, eihän Jerry niistä puhunut.
Stanuluokka (S2-10) on helppo järjestää kisojen yhteyteen, ajavat omana alkueränään ja joko omana finaalinaan tai jos osallistujia on vähän, tuloksen perusteella M2-10 finaaleissa.

Mutta se miksi stanuluokkaa ei ole ajettu johtuu siitä, ettei ole ollut kuljettajia. Luokkaa ei kisojen yhteydessä enää erillisenä järjestetty, koska ilmoittautumisia tuli 2-4 kpl/kisa. Halukkaat stanuluokkaan osallistuvat voisivat ilmoittaa tässä topicissa itsestään, saisipa sitten jotenkin kartoitettua onko luokan ajattaminen perusteltua.

Sitä tässä vain ajoin takaa, että SC-luokkaa nyt yritetään saada toimimaan, ja tuskin tässä on kovin monelle uudelle maastosarjalle kysyntää. SC-autot nyt ovat kuitenkin jokatapauksessa selvästi krossiautoja hitaampia, ja sen suhteen sopisi maastosarjan stanuluokaksi. Ja tulevaisuudessa tätä voi toki mahdollisesti esimerkiksi moottorirajoituksilla korostaa.

Mutta JOS krossiautoille tulisi erillinen stanuluokka, niin sen idea varmaankin olisi saada uusia/"hitaita" kuljettajia lajiin mukaan. Uusille RTR-paketit ovat helppoja teitä aloittaa ajaminen. Millaiset sitten olisi stanuluokan säännöt? Pääseekö siihen kilpailemaan kaikilla RTR-paketeilla? 4wd, 2wd vai molempia?

Vai olisiko stanuluokan syytä olla nimenomaan RTR-luokka, jossa ajettaisiin vain tietyillä RTR-autoilla, esim Asso B4.1?

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #15 : 11.01.10 - klo: 21.00 »
Joo ehkä stanu voisi olla hyvä opetella ennen viriin nousua, ikään katsomatta.

Ja mof:fin mielipide tuon SC:n osalta varsin hyvä. RTR crossiin taas en lähtisi niiden autojen toimivuuden tietäen.

Mihin sähköcrossi sitten "kuoli" silloin aikanaan?.
Multi surfase on hanurista

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #16 : 11.01.10 - klo: 21.08 »
Sitä tässä vain ajoin takaa, että SC-luokkaa nyt yritetään saada toimimaan, ja tuskin tässä on kovin monelle uudelle maastosarjalle kysyntää. SC-autot nyt ovat kuitenkin jokatapauksessa selvästi krossiautoja hitaampia, ja sen suhteen sopisi maastosarjan stanuluokaksi. Ja tulevaisuudessa tätä voi toki mahdollisesti esimerkiksi moottorirajoituksilla korostaa.

Tekstistäni ei ehkä käynyt selvästi ilmi että kyseessä ei nimen omaan ole mikään uusi luokka. Tätä erilaisten autoluokkien jatkuvaa lisäämistä en kannata.

Mikolle en osaa vastata muuta kuin että, en tiedä kun lopetin 1989. Se oli vielä elossa mun lähtiessä, joku muu sen tappoi...vai oisko ne huomannu että Samin Corolla kiinnosti tyttöjä enemmän kuin RC-autot :mrgreen:
 
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #17 : 11.01.10 - klo: 21.16 »
Sitä tässä vain ajoin takaa, että SC-luokkaa nyt yritetään saada toimimaan, ja tuskin tässä on kovin monelle uudelle maastosarjalle kysyntää. SC-autot nyt ovat kuitenkin jokatapauksessa selvästi krossiautoja hitaampia, ja sen suhteen sopisi maastosarjan stanuluokaksi. Ja tulevaisuudessa tätä voi toki mahdollisesti esimerkiksi moottorirajoituksilla korostaa.

Tekstistäni ei ehkä käynyt selvästi ilmi että kyseessä ei nimen omaan ole mikään uusi luokka. Tätä erilaisten autoluokkien jatkuvaa lisäämistä en kannata.

Tiedän, että tuollainen luokka oli aikanaan, sen luokan koneilla itsekin ajoin.

Mutta se vaatii edelleen ne uudet kuskit (tuskin monikaan nykyisistä haluaisi stanuun vaihtaa). Ja uudet tuntuu haluavan, ainakin tällä hetkellä, SC-luokkaa.

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #18 : 11.01.10 - klo: 21.19 »
SC-autot nyt ovat kuitenkin jokatapauksessa selvästi krossiautoja hitaampia, ja sen suhteen sopisi maastosarjan stanuluokaksi.


Ei ihan oikeesti ole järkevää tehä stanuluokkaa josta sitten SM luokkaan siirtyäkseen tarvii vaihtaa mm. autoa ja kaikki siihen mennessä autosta opitut asiat tarvii keksiä uusiksi. Ja vaihtaa kaikki renkaat yms.

Ja miksi sähkökrossiin edes tarvii saada stanuluokka kun esimerkiksi M-8 luokkassa sijoitukset ovat vielä tylympiä aloitteleville. Ekaan kisaan menevä junnu löytää itsensä parin alkueräajon jälkeen jostain keräilyfinaalista ja ajo loppuu siihen ja sijotus on +70 ja pääsee loppupäivän katsomaan kuinka kovat jätkät ajaa monta tuntia vielä kisaa.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #19 : 11.01.10 - klo: 21.21 »
SC-autot nyt ovat kuitenkin jokatapauksessa selvästi krossiautoja hitaampia, ja sen suhteen sopisi maastosarjan stanuluokaksi.


Ei ihan oikeesti ole järkevää tehä stanuluokkaa josta sitten SM luokkaan siirtyäkseen tarvii vaihtaa mm. autoa ja kaikki siihen mennessä autosta opitut asiat tarvii keksiä uusiksi. Ja vaihtaa kaikki renkaat yms.

Ja miksi sähkökrossiin edes tarvii saada stanuluokka kun esimerkiksi M-8 luokkassa sijoitukset ovat vielä tylympiä aloitteleville. Ekaan kisaan menevä junnu löytää itsensä parin alkueräajon jälkeen jostain keräilyfinaalista ja ajo loppuu siihen ja sijotus on +70 ja pääsee loppupäivän katsomaan kuinka kovat jätkät ajaa monta tuntia vielä kisaa.

Tarkoitankin sitä, että krossiluokkiin ei tarvittaisi stanuluokkaa, ja että SC-luokka sopisi aivan hyvin ns. hidastempoisemmaksi maastosarjan luokaksi.

PS. Ei SC:stä sen enempää...

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #20 : 11.01.10 - klo: 21.22 »
Joo ehkä stanu voisi olla hyvä opetella ennen viriin nousua, ikään katsomatta.

Ja mof:fin mielipide tuon SC:n osalta varsin hyvä. RTR crossiin taas en lähtisi niiden autojen toimivuuden tietäen.

Mihin sähköcrossi sitten "kuoli" silloin aikanaan?.

Onko nyt jotain faktatietoa esimerkiksi Asso B4 RTR:n kestävyydestä/toimivuudesta?

B4.1 RTR pitäisi harjattomana olla ihan pätevä paketti, ja vieläpä kohtuuhintainen sellainen.

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #21 : 11.01.10 - klo: 21.25 »
Tarkoitankin sitä, että krossiluokkiin ei tarvittaisi stanuluokkaa, ja että SC-luokka sopisi aivan hyvin ns. hidastempoisemmaksi maastosarjan luokaksi.

Miksi sinne tarvittaisiin se hidastempoisempi luokka joka ei palvele stanuluokan tarkoitusta, koska eikös ne hidastempoiset luokat juuri ole tarkoitettu aloittelijoille? Ja nyt peräänkuulutettiin parempaa kehityskaarta SM luokkiin.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #22 : 11.01.10 - klo: 21.29 »
Tarkoitankin sitä, että krossiluokkiin ei tarvittaisi stanuluokkaa, ja että SC-luokka sopisi aivan hyvin ns. hidastempoisemmaksi maastosarjan luokaksi.

Miksi sinne tarvittaisiin se hidastempoisempi luokka joka ei palvele stanuluokan tarkoitusta, koska eikös ne hidastempoiset luokat juuri ole tarkoitettu aloittelijoille? Ja nyt peräänkuulutettiin parempaa kehityskaarta SM luokkiin.

Riittääkö kuskit krossiluokissa jos jaetaan useampaan luokkaan?

Olisiko tuo stanuluokka 4wd vai 2wd?

Yksityyppikone?

Jos itse haluaisin stanuluokkaa ajaa, niin mielenkiintoisin se olisi siinä vaiheessa, jos voisin kaupasta hakea vaikkapa B4 RTR:n ja osallistua sillä suoraan kilpailuun ilman lisäinvestointeja (akun, laturin ja mahdollisten varaosien lisäksi). Eli mahdolliset konerajat ainakin pitäisi olla sen mukaan, että noilla RTR-paketeilla saisi osallistua.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #23 : 11.01.10 - klo: 21.46 »
Ja jos ei joku osaa lukea rivien välistä, niin itse olen sitä mieltä, että ei kannata jakaa krossia useampaan luokkaan, 2wd + 4wd on sopiva (niissäkin on paljon samoja kuskeja jo...).

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #24 : 11.01.10 - klo: 21.53 »
Joo ehkä stanu voisi olla hyvä opetella ennen viriin nousua, ikään katsomatta.

Ja mof:fin mielipide tuon SC:n osalta varsin hyvä. RTR crossiin taas en lähtisi niiden autojen toimivuuden tietäen.

Mihin sähköcrossi sitten "kuoli" silloin aikanaan?.

Onko nyt jotain faktatietoa esimerkiksi Asso B4 RTR:n kestävyydestä/toimivuudesta?

B4.1 RTR pitäisi harjattomana olla ihan pätevä paketti, ja vieläpä kohtuuhintainen sellainen.
Hieman ot.
Viime talvena ajoin n.100-200 akullista Asson B4 ja sen perustellaa sanoin mielipiteeni kestävyydestä, tuosta B4.1 en siis sano mitään. Ajolleen varmasti hyvä auto se B4 on.
 
Kestävyydestä minulla saattaa olla aikalailla erilainen kuva kun muilla sähköcrossi harrastajilla, tänä talvena on tullut ajeltua M-8e:llä se 100 akkua ilman yhtään rikki mennyttä osaa. Aika erilainen talvi tämä, kun viime talvi senkin takia kun mekkaamiseen ei ole treeneissä mennyt aikaa.
Multi surfase on hanurista

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #25 : 11.01.10 - klo: 21.55 »
Joo ehkä stanu voisi olla hyvä opetella ennen viriin nousua, ikään katsomatta.

Ja mof:fin mielipide tuon SC:n osalta varsin hyvä. RTR crossiin taas en lähtisi niiden autojen toimivuuden tietäen.

Mihin sähköcrossi sitten "kuoli" silloin aikanaan?.

Onko nyt jotain faktatietoa esimerkiksi Asso B4 RTR:n kestävyydestä/toimivuudesta?

B4.1 RTR pitäisi harjattomana olla ihan pätevä paketti, ja vieläpä kohtuuhintainen sellainen.
Hieman ot.
Viime talvena ajoin n.100-200 akullista Asson B4 ja sen perustellaa sanoin mielipiteeni kestävyydestä, tuosta B4.1 en siis sano mitään. Ajolleen varmasti hyvä auto se B4 on.
 
Kestävyydestä minulla saattaa olla aikalailla erilainen kuva kun muilla sähköcrossi harrastajilla, tänä talvena on tullut ajeltua M-8e:llä se 100 akkua ilman yhtään rikki mennyttä osaa. Aika erilainen talvi tämä, kun viime talvi senkin takia kun mekkaamiseen ei ole treeneissä mennyt aikaa.
Ei nyt kuitenkaan kannata M8 autoihin verrata kestävyydessä...

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #26 : 11.01.10 - klo: 21.56 »
Mitäs sitten kuin se 9vuotias Ville tulee ekoihin kisoihin ja jää F-finaalin vikaksi kuin että olis vaikka stanu luokan B-finaalin vika, tulee kyllä pojalle parempi fiilis.
Jos ois ees joka kisassa se f-finaali täynnä niin vois tollasta stanu luokkaa harkita :) mutta nyt kun ei riitä kuskeja joka kisassa ees c-finaaliin ei ole mitään järkeä niitä vähiäkin kuskeja jakaa useampaan luokkaan. Ja moni kuski ajaa nykyään molemmissa luokissa joten kisailija määrät eivät missään nimessä tue sitä että jaettaisiin vielä usempaan luokkaan porukkaa. Ja ohan se ihan selvä että ei kisoissa tulekaan pärjätä ellei ole kiertänyt muutamaa kisaa ja tosissaan reenannut.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #27 : 11.01.10 - klo: 22.17 »
Joo ehkä stanu voisi olla hyvä opetella ennen viriin nousua, ikään katsomatta.

Ja mof:fin mielipide tuon SC:n osalta varsin hyvä. RTR crossiin taas en lähtisi niiden autojen toimivuuden tietäen.

Mihin sähköcrossi sitten "kuoli" silloin aikanaan?.

Onko nyt jotain faktatietoa esimerkiksi Asso B4 RTR:n kestävyydestä/toimivuudesta?

B4.1 RTR pitäisi harjattomana olla ihan pätevä paketti, ja vieläpä kohtuuhintainen sellainen.
Hieman ot.
Viime talvena ajoin n.100-200 akullista Asson B4 ja sen perustellaa sanoin mielipiteeni kestävyydestä, tuosta B4.1 en siis sano mitään. Ajolleen varmasti hyvä auto se B4 on.
 
Kestävyydestä minulla saattaa olla aikalailla erilainen kuva kun muilla sähköcrossi harrastajilla, tänä talvena on tullut ajeltua M-8e:llä se 100 akkua ilman yhtään rikki mennyttä osaa. Aika erilainen talvi tämä, kun viime talvi senkin takia kun mekkaamiseen ei ole treeneissä mennyt aikaa.
Ei nyt kuitenkaan kannata M8 autoihin verrata kestävyydessä...
Totta tuokin 1/10 autot vaikuttaa lähinnä leluilta keston suhteen, aivan kuten viime talvena 1/18 autot sai nimen lelulelu. Mutta ei nyt jatketa siitä enempää se on vain minun mielipide auton kestosta ja ajettavuudesta.

Takasin aiheeseen. Se että joutuu vaihtamaan kalustoa siirryttäessä seuraavaan luokkaan on varmaan aika normaalia. Jos porukkaa ei mukaan saada ilman luokkien lisäämistä niin kai se olis se oikein tie, toisaalta jos lisäluokka vie nykyisiä kuskeja vaan lisäluokkiin ei sekään vaikuta hyvältä. Nythän kaikkea on jo yritetty noiden kahden luokan kiinnostavuuden suhteen.
Multi surfase on hanurista

Poissa Ekkuli

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #28 : 11.01.10 - klo: 22.29 »
Mielestä sähkökrossi ei tarvitse stanu luokkaa.
Kaikkien pitäisi saada ajaa kolme finaalia kisassa,koska
finaalit opettaa ajamaan.
Jos aloittelija saa ajaa vain yhden finaalin,
niin häneltä loppuu kiinostus yhden kauden jälkeen.
...ku ny vaa ei sattus mitää....

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #29 : 11.01.10 - klo: 22.34 »
Kaikki tuntuu olettavan, että jos stanuluokka otettaisiin takaisin olisi sen luokan kisaajat pois nykyisistä kilpailijoista - mihin tämä olettamus perustuu?

Eikö voisi olettaa, että stanuluokka houkuttelisi uusia kuskeja mukaan?

Voin sanoa omasta kokemuksesta, että oma poika on ajanut 10-autolla yhden kisan ja se oli toistaiseksi siinä. Jotta mukana pysyisi edes jotenkin niin auto menee liian lujaa. Ja ei en ole tunkenut pojalle valmiiksi kisakireetä settiä vaan poika ajoi ihan samoilla vehkeillä kun on tykännyt muuten vaan ajella - se oli vaan liikaa kisaamiseen. Ja erityisesti se, että enhän mä voi pärjätä noille (koville kuskeille)

Kertokaa nyt joku kokemuksia kuinka nämä eri luokkajaot toimii touringissa - niitä on kuitenkin kolme, eikö? Miksi stanu ei siis voisi toimia krossissa?

Edit: Vielä siis, että asia on varmaan myös psykologinen, eli kun nuori uusi kuski tietää jo lähtökohtaisesti ettei rahkeet millään riitä lähellekkään B- edes C-finaalia niin se masentaa. Stanuluokassa aloittelijat olisivat kuitenkin jotakuinkin samalla tasolla ja menestymiseen olisi mahdollisuuksia.
« Viimeksi muokattu: 11.01.10 - klo: 22.39 kirjoittanut Mikko L »
Old fart