Kirjoittaja Aihe: Stanu luokka sähkökrossiin  (Luettu 204659 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #90 : 12.01.10 - klo: 13.33 »
Jos niitä junnuja oikeasti halutaan mukaan niin annetaan heille enemmän tunnustusta menestyksestä ja ajatetaan heidät muiden kuskien kanssa samassa luokassa ja lähdöissä mutta he saavat yleisen pisteet ja junnusarjan pisteet.
Tämäkin olisi jo hyvä lisä ja varmasti antaisi monelle junnulle lisää motivaatiota taistella niistä viimeisistäkin sijoista.

Mutta se ei edelleenkään poistaisi sitä kynnystä, mistä Koheltajakin aiemmin kirjoitti. Lisäksi rehellisessä stanuluokassa vauhtia rajoitettaisiin pakolla jollain moottorirajoituksella, jolloin kuskien olisi oikeasti keskityttävä ajamiseen ja auton säätämiseen enemmän, eikä tarvitsisi pohtia pääsisikö jollain vielä kovempaa, kaikki olisi vauhdin suhteen samalla viivalla.

Kustannuksista nyt on mun mielestä turha puhua, kisaaminen maksaa aina. Toki stanuokassa jotkut kustannukset olisi pienemmät, mutta toiset saattaisi olla sitten myös suuremmat +/- 0 mene ja tiedä.

Joka tapauksessa tässä asiassa lienee se ydin kysymys on että riittääkö kuskit, nykyisellään ei ehkä. Mutta kuinka moni joka esim viime kesänä ajoi maastosarjaa jatkaisi ensi kesänä stanussa? Itse ainakin näkisin stanuluokan mahdollisuutena saada lisää uusia kuskeja, mutta jos niitä ei tule ei stanussakaan ole näillä harrastajamäärillä järkeä.
Old fart

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #91 : 12.01.10 - klo: 13.44 »
Tuossa kun nyt on puhuttu niistä koneista, niin se ei ole kauheen yksinkertainen asia, että rajoitetaan tietty lukema, koska koneet ja säätimet poikkea toisistaan niin paljon. Loppupelissä se tarkoittaa sitä, että on 1-2 konetta/säädintä joilla saa parhaat tehot ja taas jos puhutaan 17,5 lankaisista, niin silloin kaikki teho on plussaa. Vastaavat säätimet ja koneet ei ole todellakaan halvimmasta päästä. Näin pienissä jutuissa mennään helposti väärään suuntaan. No sit kun pitää siirtyy viriin 1-2 kautta, et välttämättä tee edes sillä säätimellä mitään, koska huono ajaa virikoneilla krossia.

Säätimistä voidaan myös tehdä lista hyväksytyistä säätimistä näin voidaan rajata kalliit säätimet pois ja pitää kulut kohtuullisina. Tietty huonopuoli on se että kohta ollaan ykstyyppi sarjassa jos tuota viedeään pidemälle.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #92 : 12.01.10 - klo: 13.51 »
Hazelle ja Janne A:lle tarvii kyllä ihmetellä puusilmäisyyttä katsoa lajin tulevaisuuteen. Junioreita tarvitaan lajin pariin, toki se voi luonnon päälle ottaa kun viistoistaset painaa molemmilta puolilta ohi parin kauden päästä. Kärjistetysti ei Rallin MM-sarjaankaan suoraan pääse ajamaan, kuten ei myöskään F1-sarjaan. Pohjat luodaan muualla, pienemmillä tehoilla ja halvemmilla kustannuksilla.  

Ei nyt tehdä tästä henkilökohtaista. Mitä nyt olen pienen hetken tätä lajia harrastanut, niin olen tehnyt johtopäätöksen, että pikkuautoilussa ei ole iällä mitään tekemistä menestymisen kanssa. Ne ketkä treenaa paljon ja mieluusti oikein, menestyy.

Ehkä kirjoitin vähän turhan jyrkästi edellisellä sivulla, mutta mun mielestä on aika erikoista jakaa porukkaa pienempiin ryhmiin, kun nykyiselläänkin pääsee C-finaaliin, kun vaan ilmestymällä paikalle.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #93 : 12.01.10 - klo: 13.53 »

Vastataan sulle yhtä järkevästi kuin itse vastasit...  :wink:

Ootko Jerzi ajellu sharkilla? Mites tuliko tänä vuonna mestaruus? Tai käytitkö myös tänä vuonna luomasi pitoainekielto säännön ohitse renkaan puhdistus ainetta, jota ei luokitella pitoaineeksi, mutta pehmentää kumia?

No jos ei tuo tee tästä henkilökohtaista niin mikä?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #94 : 12.01.10 - klo: 13.57 »
Ehkä kirjoitin vähän turhan jyrkästi edellisellä sivulla, mutta mun mielestä on aika erikoista jakaa porukkaa pienempiin ryhmiin, kun nykyiselläänkin pääsee C-finaaliin, kun vaan ilmestymällä paikalle.
Yksi tuon stanuluokan pointti onkin saada enemmän kisaajia ilmestymään paikalle, sellaisia jotka ei nyt ilmestyisi.
Old fart

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #95 : 12.01.10 - klo: 13.59 »
Mitä nyt olen pienen hetken tätä lajia harrastanut, niin olen tehnyt johtopäätöksen, että pikkuautoilussa ei ole iällä mitään tekemistä menestymisen kanssa. Ne ketkä treenaa paljon ja mieluusti oikein, menestyy.
Olen samaa mieltä että nuori tai vanha voi pärjätä jos treenaa, mutta tuossa on toinenkin puoli jonka mm. MikkoL toi jo aiemmin esille. Aikuisilla yleensä riittää kärsivällisyyttä treenata vaikka aluksi on vaikeeta, mutta 5-10 vuotiailla lapsilla se innostus saattaa lopahtaa ihan just siihen paikkaan kun ekan kerran vie auton radalle ja siitä ei tulekkaan mitään, tai muut suhaa tuplavauhtia molemminpuolin ohi.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #96 : 12.01.10 - klo: 14.02 »
Jos stanuluokka ei olisi se juttu millä saataisiin meidän ukkojen sekaan uusia nuoria junnuja niin mikä se sitten olisi - millä maastosarjaa voisi kehittää, että junnujen kynnys osallistua kilpailuihin matalenisi?
Old fart

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #97 : 12.01.10 - klo: 14.05 »
Olisiko se sitten enemmän kerhokisojen hommaa luoda tota stokkikulttuuria? Kuulostaa hassulta, että joku isä lähtisi viemään poikaansa toiselle paikkakunnalle kisoihin, jos eivät viitsi käydä paria kertaa viikossa ennen sitä harjoittelemassa.

Luultavasti kuitenkin näitäkin löytyy...

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #98 : 12.01.10 - klo: 14.22 »
Olisiko se sitten enemmän kerhokisojen hommaa luoda tota stokkikulttuuria? Kuulostaa hassulta, että joku isä lähtisi viemään poikaansa toiselle paikkakunnalle kisoihin, jos eivät viitsi käydä paria kertaa viikossa ennen sitä harjoittelemassa.

Luultavasti kuitenkin näitäkin löytyy...
No, mun isä kuskas aikoinaan ympäri Suomea oikein mielellään.
Old fart

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #99 : 12.01.10 - klo: 14.28 »
Olisiko se sitten enemmän kerhokisojen hommaa luoda tota stokkikulttuuria? Kuulostaa hassulta, että joku isä lähtisi viemään poikaansa toiselle paikkakunnalle kisoihin, jos eivät viitsi käydä paria kertaa viikossa ennen sitä harjoittelemassa.

Luultavasti kuitenkin näitäkin löytyy...
No, mun isä kuskas aikoinaan ympäri Suomea oikein mielellään.

mutta kävit varmaan ahkerasti treenaamassa paikalliselal radalla?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #100 : 12.01.10 - klo: 14.35 »
mutta kävit varmaan ahkerasti treenaamassa paikalliselal radalla?
Ahkerasti ja ahkerasti... Silloin lähinnä taisi olla Kaivokselassa amiksen vieressä yksi suht huono rata ja seuraavaksi lähin oli Karkkilassa. Karkkilassa tuli kavereiden kanssa käytyä, vanhempien joilla oli ajokortti.
Old fart

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #101 : 12.01.10 - klo: 15.10 »
Topicin aiheeseen mielipiteeni: EI stanuluokkaa. Pelkästään M2-10 ja M4-10 ja sieltä poimitaan sitten junnumestarit.

Muuten samaa mieltä Hazen kanssa, mutta ei se TSP-10 nyt ihan ehdottamasi syyn takia tullut.  :mrgreen:
---

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #102 : 12.01.10 - klo: 15.12 »
Muuten samaa mieltä Hazen kanssa, mutta ei se TSP-10 nyt ihan ehdottamasi syyn takia tullut.  :mrgreen:

Vähän kärjistin.  :wink: Totuuden siemen kuitenkin...  :mrgreen:
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #103 : 12.01.10 - klo: 15.14 »
Muuten samaa mieltä Hazen kanssa, mutta ei se TSP-10 nyt ihan ehdottamasi syyn takia tullut.  :mrgreen:

Vähän kärjistin.  :wink:

Otin SAMANTIEN itteeni, vaikka en juuri viriä ollut silloin kokeillutkaan.  :p
---

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #104 : 12.01.10 - klo: 15.37 »
Rakentavassa hengessä mä haluaisin tietää mitä se on pois SM:n kärjeltä M2-10 luokassa jos aloittelijoille olisi tasonsa mukainen luokka eli stanu?

Kalliisiin säätimiin ja koneisiin pitää kyllä ottaa sen verran kantaa, esim. Speed Passionin 2.0 säätimiin (LPF & Pro) on saatavissa "säätyvä ajoitus" kunhan vaan imuroi sen SP:n sivuilta ja tumppaa säätimeen. Säätimen pystyy myös palauttamaan tehdasasetuksiin, joten säätimestä ei tule kuluja pätkääkään lisää. Eiköhän muut merkit joudu seuraamaan tuota kuluttajaystävällistä esimerkkiä perässä. Lisäksi SP:n säätimet ovat nykymittapuulla halpoja. Toisekseen samoja säätimiä eri merkillä saa maailmalta vielä halvemmalla...

Koneissa tietenkin pieniä eroja on, vaikka sama käämilukema päällä lukisikin. Silti stanussa erot tehdään ajamalla...

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #105 : 12.01.10 - klo: 15.46 »
Rakentavassa hengessä mä haluaisin tietää mitä se on pois SM:n kärjeltä M2-10 luokassa jos aloittelijoille olisi tasonsa mukainen luokka eli stanu?

Jos siitä tehdään junnujen ponnahduslauta nousipisteineen, niin silloin se ei ole keneltäkään pois ja se on ihan hyvä asia. Mutta jos siitä tulee taas poro luokka minne mennään menestyksen toivossa jumittamaan, niin se on krossista pois! Turisti on hyvä esimerkki, viri on lähes kuollut, eikä siellä ole samanlaista fiilistä ja arvostusta kuin kultavuosina...
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #106 : 12.01.10 - klo: 16.00 »
Ei missään nimessä mitään poroa, vaan selkeä stanu nousuineen viriin, jolloin virinkin arvostus luulisi nousevan.

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #107 : 12.01.10 - klo: 16.11 »
Turisti on hyvä esimerkki, viri on lähes kuollut, eikä siellä ole samanlaista fiilistä ja arvostusta kuin kultavuosina...
En minäkään mitään "prostock" luokkaa sähkökrossiin haluaisi, vaan nimenomaan aloittelijaluokan kuten turistin TSS-10.
Ja munmielestä turistissa nämä kolme nykyistä luokkaa on hyvä järjestely. Ainoa ongelma on että turistissa saa ajaa sitä luokkaa mitä tahtoo, joka ei ole kuskin kehittymisen eikä myöskään tasapuolisen kilpailun etujen mukaista. Niin kauan kuin stanukoneella pystyy ajamaan kovempaa kuin prostock koneella, kuskin tulisi kilpailla stanussa. Ja sama koskee prostock vs. viri. Itse mietin syksyllä että olisin siirtynyt prostockista viriin, mutta EM warm-up Mäntsälässä palautti maanpinnalle ja prostockissa jatketaan, siitä virillä ajamisesta ei vaan yksinkertaisesti tullut mitään vaikka ei edes ollut kireimmät vehkeet (6.5 SP).
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #108 : 12.01.10 - klo: 16.33 »
Kalliisiin säätimiin ja koneisiin pitää kyllä ottaa sen verran kantaa, esim. Speed Passionin 2.0 säätimiin (LPF & Pro) on saatavissa "säätyvä ajoitus" kunhan vaan imuroi sen SP:n sivuilta ja tumppaa säätimeen. Säätimen pystyy myös palauttamaan tehdasasetuksiin, joten säätimestä ei tule kuluja pätkääkään lisää. Eiköhän muut merkit joudu seuraamaan tuota kuluttajaystävällistä esimerkkiä perässä. Lisäksi SP:n säätimet ovat nykymittapuulla halpoja. Toisekseen samoja säätimiä eri merkillä saa maailmalta vielä halvemmalla...

Jos nyt jatketaan tätä suoraa turisti analogiaa niin se että säätimessä on dynaaminen ennakko (ei siis säätyvä kiintee ennakko) ei tee siitä säätimestä vielä nopeeta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että tällä hetkellä on markkinoilla 3 nopeeta säädintä, tekin RS, AE ja mamba. Muilla valmistajilla ei vaan ole säädintä joka osaisi säätää ennakkoa tarpeeksi hyvin.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #109 : 12.01.10 - klo: 16.58 »

Jos siitä tehdään junnujen ponnahduslauta nousipisteineen, niin silloin se ei ole keneltäkään pois ja se on ihan hyvä asia. Mutta jos siitä tulee taas poro luokka minne mennään menestyksen toivossa jumittamaan, niin se on krossista pois! Turisti on hyvä esimerkki, viri on lähes kuollut, eikä siellä ole samanlaista fiilistä ja arvostusta kuin kultavuosina...

Touringista: TSM-10 luokassa on "numeroitu" 45 kisaajaa, TSP-10 luokassa 53 ja TSS-10 39. Yhteensä 137 kisaajaa. (on siellä päällekkäisyyksiä)
En sanoisi, että tourinki voi huonosti luokkajaon takia. Se joka virissä ajaa A- tai B-finaalissa täytyy mennä kovaa. Ja se taito tulee vain kokemuksella ja ajamalla tarpeeksi paljon tehottomimmilla laitteilla.
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #110 : 12.01.10 - klo: 17.07 »
Viime vuosina SM-sarjassa kun on ajettu kansallista nelkkua lauantaisin niin kisat ovat olleet todella mukavia ja rentoja, näitä ehdottomasti myös jatkossakin! Takavedon kansalliset kisat sunnuntaisin ovat keränneet yleensä vain muutaman kuskin, joten eikö tuo S2-10 sopisi sen tilalle paremmin kuin suositun nelkun? Samalla junnut saisivat tuplamäärän ajokokemusta kun ensin voisi lauantaina ajaa M2-10:ssä ja sitten sunnuntaina S2-10:ssä.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #111 : 12.01.10 - klo: 17.15 »

Jos siitä tehdään junnujen ponnahduslauta nousipisteineen, niin silloin se ei ole keneltäkään pois ja se on ihan hyvä asia. Mutta jos siitä tulee taas poro luokka minne mennään menestyksen toivossa jumittamaan, niin se on krossista pois! Turisti on hyvä esimerkki, viri on lähes kuollut, eikä siellä ole samanlaista fiilistä ja arvostusta kuin kultavuosina...

Kenen mielissä viri touring ei ansaitse arvostusta - muutaman sähkökrossaajanko?

Mistä se arvostus luokalle yleensä rakentuu? Yksi tekijä lienee taso ja menestyminen kansainvälisesti. Viime viikonlopun DHI Cupin kisasta puuttui vain ihan muutama maailman huipuista, ja silti suomalaisia viritouring kuskeja oli top16 porukassa 5. Saksalaisia myös 5, mutta maa ja harrastajapohja onkin hieman suurempi kuin meillä.

...ei herneitä...  :azn:
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #112 : 12.01.10 - klo: 18.28 »

Jos siitä tehdään junnujen ponnahduslauta nousipisteineen, niin silloin se ei ole keneltäkään pois ja se on ihan hyvä asia. Mutta jos siitä tulee taas poro luokka minne mennään menestyksen toivossa jumittamaan, niin se on krossista pois! Turisti on hyvä esimerkki, viri on lähes kuollut, eikä siellä ole samanlaista fiilistä ja arvostusta kuin kultavuosina...

Kenen mielissä viri touring ei ansaitse arvostusta - muutaman sähkökrossaajanko?

Mistä se arvostus luokalle yleensä rakentuu? Yksi tekijä lienee taso ja menestyminen kansainvälisesti. Viime viikonlopun DHI Cupin kisasta puuttui vain ihan muutama maailman huipuista, ja silti suomalaisia viritouring kuskeja oli top16 porukassa 5. Saksalaisia myös 5, mutta maa ja harrastajapohja onkin hieman suurempi kuin meillä.

...ei herneitä...  :azn:

Ansaitsee, mutta siinä ei ole ihan sitä samaa fiilistä mitä ennen. Silloin virin viivalla oli keskimäärin 40 kuskia per kisa. Nyt jos kattoo tulos liuskia, niin taitaa 1:llä alkaa aika monesti osallistujamäärä. Tottakai ne kaikki menee lujaa, mutta siinä ei oo sitä samaa. Itse en ainakaan taipuisi ajamaan mihinkään "poro" luokkaan, koska ei olisi parhaita vastassa ja enkä arvosta siellä menestystä. Mut jokainen makunsa mukaan...  :wink:

Taitaa alkaa menemään hieman ohi aiheeen ja mun näkemys on varmaa jo tullut jo aika selväksi  :lol: Jatketaan...  :wink:
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Stanuluokka sähkökrossiin
« Vastaus #113 : 12.01.10 - klo: 18.39 »
Työnnetääs lusikka tähän soppaan kun kuitenkin joudun sen syömään viran puolesta  :mrgreen

Alun perin ajattelin antaa järjestäjän päätettäväksi, mitä luokkaa ajetaan kansallisina kisoina Maastosarjan yhteydessä, mutta tämä stanukeskustelu pistää miettimään uudestaan tilannetta.
Toissa vuonnahan stanua yritettiin ajaa sunnuntain kansallisena kisana, mutta osallistujamäärät olivat olemattomat. Ehkä aika ei vielä silloin ollut otollinen. Nyt tilanne voi olla hyvinkin erilainen WJ-sarjan suosion myötä. Osallistumisrajoituis olisi pakko laittaa ja luulenpa, että sama sääntö kuin FTT-sarjassa touringin puolella toimisi myös krossissa. Nousupisteet eivät itseäni tällä hetkellä juurikaan houkuttele, mutta mietitään asiaa ennen kuin tyrmätään lopullisesti. Jollain tapaa kuitenkin täytyisin "pakottaa" ainakin menestyneimmät kuskit siirtymään viriin.

Olen miettinyt sääntöasioita ensi kaudelle jonkin verran ja pitkälti se on ollut samaa arpomista kuin mitä täällä on kirjoiteltu. Annetaas vielä tunnustusta siitä, että toistaiseksi kirjoittelu on pysynyt hyvin asialinjalla ja toivonkin hartaasti, että se sellaisena myöskin pysyy, sillä se on yksi asia millä junnuja saadaan mukaan harrastukseen. Kovin moni isä tai tuskin haluaa tuoda jälkikasvuaan harrastuksen pariin, jossa aikuiset ihmiset kinaavat turhasta.

Jatketaan tästä

T: Jukka
Luokkayhteyshenkilö






Tiim Lahti | S-grafix

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #114 : 12.01.10 - klo: 18.46 »
Jaa, mää ajoin ekan krossikisani ever tuolla Ulappatorilla viime viikonloppuna ja ihan kivasti sain kiksejä siellä d-finaalissa koohottaessani kyllä...

Selkeesti enemmän kyllä kiinnostaisi kisata tasaväkisemmässä porukassa, esim tietyllä koneella etc, ilman piponkiristelyä.

Mitenkäs noiden kansallisten kisojen kanssa tuo lisenssikäytäntö muuten, tarvitaanko?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #115 : 12.01.10 - klo: 18.52 »
Lisenssit tarvitaan koska ne ovat AKK:n alaisia kisoja. Hinta 26 euroa niin ei pitäisi siitä olla osallistuminen kiinni.

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #116 : 12.01.10 - klo: 19.12 »
Ansaitsee, mutta siinä ei ole ihan sitä samaa fiilistä mitä ennen. Silloin virin viivalla oli keskimäärin 40 kuskia per kisa. Nyt jos kattoo tulos liuskia, niin taitaa 1:llä alkaa aika monesti osallistujamäärä.
Toivottavasti et ennustanut tulevan kauden osallistujamääriä :wink:, koska viimetalven osallistujamääriin toi ei päde.
FTT1 Kuusankoski: TSS-10: 14, TSP-10: 36, TSM-10: 33
FTT2 Oulu: TSS-10: 6, TSP-10: 23, TSM-10: 16
FTT3 Riihimäki: TSS-10: 14, TSP-10: 36, TSM-10: 30
FTT4 Laukaa: TSS-10: 19, TSP-10: 27, TSM-10: 23
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #117 : 12.01.10 - klo: 21.27 »
Kylläpäs oli hyvin sanottu.
Jerzi

Vastataan sulle yhtä järkevästi kuin itse vastasit...  :wink:

Ootko Jerzi ajellu sharkilla? Mites tuliko tänä vuonna mestaruus? Tai käytitkö myös tänä vuonna luomasi pitoainekielto säännön ohitse renkaan puhdistus ainetta, jota ei luokitella pitoaineeksi, mutta pehmentää kumia?

Vastaan sinulle noihin kysymyksiin vaikka kysymys ei ollut varmastikaan minulle tarkoitettukaan.
Eli
-Olen ajellut sharkilla torpassa, ja kivaa oli :p

-Valitan, ei tullut tänä vuonna mestaruutta, tulikos se kenties sinulle :huh:

-En käyttänyt :wink:

-Ei kuulema pehmennä sen enempää kuin mikä muu pitoaine :wink:

Olis kiva jos jokin järjestävä taho ottaisi myös osaa keskusteluun koska nehän kisat järjestää ja olisko heillä mielenkiintoa/resursseja ottaa mukaan ylimääräinen luokka.
Ollaan kokoajan phuttu että junioreita pitää saada mukaan mutta kaipa hiukan vanhemmat uudet kuskit otetaan myös mukaan stanuluokkaan jos sellainen tulee.
Jerzi

PS Kuka tuo HAZE on, tunnenko kaverin :huh: en usko.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #118 : 12.01.10 - klo: 21.50 »
- maastosarjaan ranking
- lauantaille M2-10 ja S2-10
- sunnuntaille M4-10 ja SC2-10

Näillä uudistuksilla parannettaisiin M2-10 ja M4-10 tasoa ja arvostusta. Madallettaisiin aloittelevien kuskien osallistumiskynnystä kisoihin. Annettaisiin junnuille/ junnumielisille oma tasaisempi ja rauhallisempi pelikenttä. Ja SC2-10 toisi myös täysin uusia harrastajia kilpailemiseen, sekä jotain aivan uutta koko maastosarjaan.

Tarkennukseksi vielä, että S2-10 olisi oikea stanuluokka nousupisteineen ja moottorirajoituksineen joko 17.5 (synergiaa turistien kanssa) tai 13.5.

Ja SC2-10 on nouseva luokka ja vielä pienoinen riski, mutta on jo osoittanut suurta potentiaalia. Mikäli SC2-10 luokka olisi virallisesti mukana kilpailukalenterissa voisi kauppiaat myös ohjata uusia harrastajia ostamaan SC-auton muiden tyypillisten "ensimmäisten" autojen sijaan. Tästä olisi hyötyä toki kauppiaille, myös harrastajille. Kauppiaat voisi sanoa asiakkaalle, että kun ovat kyllästyneet pihalla suttailuun niin SC-auto toimii myös radalla ja kun tämä asiakas on tutustunut radalla ajamiseen hän varmasti myös hyvin pian ajautuu ensimmäisiin kilpailuihin ja sitä kautta sitten myös muihin luokkiin (S2-10) jos kilpailukärpänen puraisee oikein tosissaan. Niin ja mahdollisesti SC2-10 luokassakin voitaisiin jakaa nousupisteitä, mutta ne ei kuitenkaan velvoittaisin siirtymään pois SC2-10 luokasta vaan, estäisi osallistumisen S2-10 luokkaan.
Old fart

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« Vastaus #119 : 12.01.10 - klo: 22.36 »
- maastosarjaan ranking
- lauantaille M2-10 ja S2-10
- sunnuntaille M4-10 ja SC2-10
Näillä uudistuksilla parannettaisiin M2-10 ja M4-10 tasoa ja arvostusta...
Tuota en ihan heti allekirjottas että taso nousee jos nelkun kansallinen tiputetaan pois koska se on suosittu luokka ollut ja toiminut testipäivänä sunnuntain finaaleille. Tuollainen aikataulu tarkottas että nelkku kuskien ois tultava perjantaina reenaamaan ja sitte ihmetellä päivä mitä tehdä ja sen jälestä sit sunnuntaina kisaamaan. Mutta toivottavasti saataisiin joku järkevä ratkaisu. Tuo sc-10 voi olla melkoinen riski. Kuinkahan mineillä ja muilla "merkkiluokilla" nykyään menee  :huh:
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC