Kirjoittaja Aihe: Hong Nor SCRT10 Short Course  (Luettu 247161 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #330 : 26.07.10 - klo: 12.49 »
ot: On se tosiaan. No pitää ostaa pojalle leluja ja kun kasvaa niin saa lietsoa naapurin kakarat harrastuksen pariin. Tossa tonttien välissä on n.900m2 'puisto' mikä on puistotettu näin kesäsin heinällä.

Jotta jos muitakin kiinnostuneita olis niin eiköhän siihen sais kaupungilta jotain poikkeus lupaa harrastetoiminnalle hakea. Nuo nykyajan taaperot kun istuu vaan sisällä tapittamassa päätettä niin eiköhän tuo onnistuisi. Ei ihan ole kyllä lähivuosien rojekti tuokaan, mutta visioita on aina hyvä olla vaikka toteutus jäisikin päähän :).

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #331 : 26.07.10 - klo: 12.51 »
Joo. Sai tosta jotain kuvaa. Kiitos.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #332 : 04.08.10 - klo: 23.04 »
Noniin alkaa muoviämpäriki näyttään kisaselta peliltä ku vähän rakentelin.   :afro:
Autohan on siis Honkkarin SCRT10.


MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #333 : 06.08.10 - klo: 20.53 »
Noniin nyt on auto testattu ja hyvin toimi mutta originaali renkaat on aivan syvältä joten vähän kysymystä että mitkä renkaat/vanteet on tässä autossa parhaat ja sallitut kisakäytössä?
Proline Caliber valmiiks liimattuna?
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #334 : 06.08.10 - klo: 20.56 »
/\Renkaista ei mitään hajua.

Mitäs sulla on sähköinä?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #335 : 06.08.10 - klo: 21.10 »
Prolinen Caliberit ja BowTiet on hyvät renkaat, kilpailukelpoisuudesta ei mitään hajua kun kilpailut on sen verran harvassa. Vanteita saa JConceptsilta ja toki Prolinelta.

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #336 : 06.08.10 - klo: 21.13 »
Hyperin orginaalit on täydelliset sekakäyttö kumit, kestää kovaa ajoalustaa loistavasti vaikka seos onkin pehmeähkö ja pitoa riittää keulimiseen asti. 12 euron pari hintaan en edes harkitse muita kumeja pihasuditteluun
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #337 : 06.08.10 - klo: 21.25 »
AKA Enduro SC supersoft, hyvä kulutuskestävä rengas.
SC10 4x4

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #338 : 06.08.10 - klo: 21.47 »
Käytiin eilen kylvämässä kaverille hieman Honkkari-kuumetta:



Tuolla muuan näpsy lisää. Tuli kyllä sisäkoppa ekan kerran tarpeeseen! Jos huomenna koittais uusilla akuilla ja laparenkailla...  :wink:

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #339 : 06.08.10 - klo: 22.31 »
AKA Enduro SC supersoft, hyvä kulutuskestävä rengas.
Joo kuulin muualtakin että tämä olisi hyvä rengas kisaamiseen, mites vanteet jotka menee sääntöihin eli että ofset on oikea vakio kopalla?
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #340 : 06.08.10 - klo: 22.45 »
slashin taka off-set menee hyvin kun nostaa koritolpat ylös ja vähän avaa kaaria lisää
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #341 : 08.08.10 - klo: 23.04 »
Piti oikein kurkata Hazardin kuvat ja samaa näköä oleva etujäykkäri sielläkin on. Mulle tullut STRC:n etujäykkäri ei nimittäin ilman dremeliä sovi, on reikäjako hieman pielessä. Oliko Hazard sulla ihan suoraan sopiva? Täytynee kirjotella viestiä Amain & STRC suuntaan...  :roll:

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #342 : 08.08.10 - klo: 23.11 »
Kuinkas CS Super Sport Brushless 9,5t soveltuisi honkkariin?? mietityttää nuo kannun jäähy reiät?
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #343 : 09.08.10 - klo: 07.13 »
alumiiniteippi on hyvää noihin ylimääräisiin reikiin
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #344 : 09.08.10 - klo: 09.19 »
Piti oikein kurkata Hazardin kuvat ja samaa näköä oleva etujäykkäri sielläkin on. Mulle tullut STRC:n etujäykkäri ei nimittäin ilman dremeliä sovi, on reikäjako hieman pielessä. Oliko Hazard sulla ihan suoraan sopiva? Täytynee kirjotella viestiä Amain & STRC suuntaan...  :roll:

Kirosin samaa, mutta päädyin johto päätökseen että pohjalevyni oli jo hieman mutkalla koska sain ruuvit menemään paikalleen kun taivuttelin pohjalevyä polvea vasten samalla. Oikeesti levy vaati melkoisesti vääntöä, mutta osat kyllä sopi. Enpä huomannut tarkistaa vatupassilla tuota pohjalevyä ennen "oikaisua".

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #345 : 19.08.10 - klo: 19.28 »
Nyt on ensitestit takana tällä koneella http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_221_222/products_id/174477/n/Novak-Ballistic-550-Brushless-Short-Course-Motor-55T-3700Kv
ja ihan hyvin toimii, kaksi akullista ajoin ja kone lämpesi 57c ja noppa 44c pinskuna oli 11t. Kaipa tuossa siis uskaltaa hieman isompaa pinskua kokeilla.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #346 : 19.08.10 - klo: 19.37 »
Mä ajan sillä 6.5T HV:lla ja 18T pinionilla. Tilasin talveks lisää ruutia eli 4.5T käämit tohon vanhaan moottoriin. Sisällä varmaan se 11-13T pinjoni on sopiva.

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #347 : 19.08.10 - klo: 19.43 »
Missäspäin ajelette näillä laitteilla? vois joskus tulla kokeilemaan kuinka tuo rata-ajo sujuu(HUONOSTI)
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #348 : 19.08.10 - klo: 20.51 »
Lahdesjärvellä olen käynyt, mutta ajot on jäänyt vähiin kun joka kerta siellä hajoo auto. Rata olisi hyvä jos ei olisi pakko hypätä niitä metrin korkeita ja neljä metriä pitkiä hyppyjä jotka epäonnistuessaan rikkovat vähintään puskurit. Totta kai voisi ajaa kaikki hyppyrit pohjan kauttakin mutta se jatkuva jarruttelukaan hääviä ole? Talvella toivottavasti on parempi rata Nokialla.

Keväällä puhuttiin että oikein kilpailuita järjestettäisiin mutta vähiin jäivät. Pitäisi kuulua johonkin kultapossukerhoon että voisi kilpailla ja se nyt vaan ei kuulu mun harrastukseen.

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #349 : 19.08.10 - klo: 21.02 »
Tuo lahdesjärvi on hieman liian kaukana minulle kun asun helsingissä, mutta eikös espoossa ollu jokin rata????
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa PaavoNokkava

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #350 : 19.08.10 - klo: 21.20 »
Pitäisi kuulua johonkin kultapossukerhoon että voisi kilpailla ja se nyt vaan ei kuulu mun harrastukseen.

Selvennätkö hieman?

Ja kisoja on juuri niin paljon kun jäsenet niitä järjestävät, itse en ole Pirkanmaan Short Course auton omaavien kuskien suusta ainakaan aloitetta kuullut..?
[PRCA] [TamUa]

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #351 : 20.08.10 - klo: 06.16 »
Pitäisi kuulua johonkin kultapossukerhoon että voisi kilpailla ja se nyt vaan ei kuulu mun harrastukseen.

Selvennätkö hieman?

Ja kisoja on juuri niin paljon kun jäsenet niitä järjestävät, itse en ole Pirkanmaan Short Course auton omaavien kuskien suusta ainakaan aloitetta kuullut..?

Eiköhän tästä ole väännetty ihan tarpeeksi. Tarjonta ei vastaa kysyntää jne. Pirkanmaalla ei edes ole rataa jossa kilpailut haluaisi kukaan järjestää joten aktiivisuutta voi laskea sekin kun pitäisi lähteä 100km päähän järjestelemään? Eipä niitä kilpailuja tosin ole ruuhkasuomessakaan käsittääkseni ollut?

Kesän ajot jäivät siihen 10-12 akulliseen mutta talvella ajetaan toivottavasti enemmän.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #352 : 20.08.10 - klo: 08.46 »
Tuo lahdesjärvi on hieman liian kaukana minulle kun asun helsingissä, mutta eikös espoossa ollu jokin rata????

Espoon SC rata on kavereiden itse tekemä rata omalle "pihalle" (tai siis maa-alueelle). Täytyy jutella onko kisojen pitäminen mahdollista esim. ensi kesänä. Ponderilinja pitäs kaivaa rataan jne.

Mitä tulee kisoihin, niin monissa tapauksissa (kaikissa tapauksissa) se on seurojen jäsenet eli harrastajat itse jotka aktivoituvat pitämään kisoja ja hoitavat homman. Pitää vaan lähteä ottamaan yhteysksiä ja puskemaan asiaa. Useimmat ovat kuitenkin valmiita tukemaan kisoja. Kierroslaskennan järjestäminenhän on se olennaisin eli osallistumismaksuilla hoidetaan kierroslaskijan työn korvaus ja jos seuralta saa ponderit niin se on plussaa koska kaikilla harrastajilla ei ole omaa.
« Viimeksi muokattu: 20.08.10 - klo: 08.54 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #353 : 20.08.10 - klo: 09.20 »
Eipä niitä kilpailuja tosin ole ruuhkasuomessakaan käsittääkseni ollut?
´

Mahdollisuuksia kilpailla on tarjottu alkukesästä Finnish Openin sekä Maastosarjan kansallisen luokan yhteydessä. Kummassakaan ei ole juurikaan ollut kisaajia joten on turha osoitella kisanjärjestäjiä, peilin edestä löytyy suurin syy miksi kisoja ei juurikaan ole järjestetty.

Niina kauan kun SC harrastajia on kourallinen ympäri Suomea, on ainoa mahdollisuus lähteä kotipihalta hieman pidemmälle kisaamaan. Tämä ei ole porukkaa innostanut joten on melko turhaa alkaa ihmettelemään miksi kisoja ei ole, eikä tällä menolla tule.
Kylätason RC-kuski.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #354 : 20.08.10 - klo: 09.26 »
Toi on totta, että kunnon kisoihin pitäisi saada se puolisentoistakymmentä autoa ennen kuin kannattaa rupee ajattajaa skaboja ajanottoineen. Turun PM Warm-upissa / FOssa meitä oli 3 tai 4 hehe.. ei oikein kisaksi asti. Mutta ei este yrittää järjestää, se on siitä kiinni myös.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #355 : 20.08.10 - klo: 09.33 »
Niina kauan kun SC harrastajia on kourallinen ympäri Suomea, on ainoa mahdollisuus lähteä kotipihalta hieman pidemmälle kisaamaan. Tämä ei ole porukkaa innostanut joten on melko turhaa alkaa ihmettelemään miksi kisoja ei ole, eikä tällä menolla tule.

Menee OT:ksi mutta kuitenkin...

Kuten tiedämme kilpailuja olisi ollut mutta ei osallistujia.

Kilpaileminen vaatisi (ainakin minulta) ihan eri tason panostusta harrastukseen kuin mihin minulla on resursseja (aikaa, osaamista, pääomaa). Eli pitäisi testata renkaita, säätää auto toimimaan radalla jolla kisat ajetaan... Kerhokisoihin jotka pidetään tutulla radalla on paljon helpompi lähteä mukaan kun ei tarvitse lisenssiä, hyväksyttyjä akkuja eikä auton sääntöjenmukaisuuskaan ole niin tarkkaa.

Poissa PaavoNokkava

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #356 : 20.08.10 - klo: 11.57 »
Pitäisi kuulua johonkin kultapossukerhoon että voisi kilpailla ja se nyt vaan ei kuulu mun harrastukseen.

Selvennätkö hieman?

Ja kisoja on juuri niin paljon kun jäsenet niitä järjestävät, itse en ole Pirkanmaan Short Course auton omaavien kuskien suusta ainakaan aloitetta kuullut..?

Eiköhän tästä ole väännetty ihan tarpeeksi. Tarjonta ei vastaa kysyntää jne. Pirkanmaalla ei edes ole rataa jossa kilpailut haluaisi kukaan järjestää joten aktiivisuutta voi laskea sekin kun pitäisi lähteä 100km päähän järjestelemään? Eipä niitä kilpailuja tosin ole ruuhkasuomessakaan käsittääkseni ollut?

Kesän ajot jäivät siihen 10-12 akulliseen mutta talvella ajetaan toivottavasti enemmän.

Ei ollut tarkoitus jatkaa/aloittaa vääntöä, en vaan ymmätänyt pointtiasi.

En usko että kukaan PRCA:n jäsen on vastaan että Lahdesjärvellä kisa järjetettäisiin, se vaan tarvii sen aktiivisen SC-vetomiehen joka asian ottaa omakseen. Radassa ei kai mitään estettä sille ole? Ja varmasti kerhon kokeneemmatkin kisajärjestäjät auttavat, jos vaan heitä pyydetään..?

Ja toi SM-kisojen vieroksuminen/pelkääminen on mun mielestä aivan turhaa. Mitä Salossa katsoin sitä muutaman SC-auton "näytöskisaa", niin ei siellä testaamisella ja rengasvalinna hirveästi päätä vaivattu, hauskanpidolta se enemmän näytti, sekä hyvässä että pahassa. Ja ~50€ vuodessa lisessi- ja kerhomaksuihin ei ihan kauhea summa ole henkilöiltä jotka RC-autoilla kilpaa haluaa ajaa.
[PRCA] [TamUa]

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #357 : 20.08.10 - klo: 14.33 »
Pitäisi kuulua johonkin kultapossukerhoon että voisi kilpailla ja se nyt vaan ei kuulu mun harrastukseen.

Selvennätkö hieman?

Ja kisoja on juuri niin paljon kun jäsenet niitä järjestävät, itse en ole Pirkanmaan Short Course auton omaavien kuskien suusta ainakaan aloitetta kuullut..?

Eiköhän tästä ole väännetty ihan tarpeeksi. Tarjonta ei vastaa kysyntää jne. Pirkanmaalla ei edes ole rataa jossa kilpailut haluaisi kukaan järjestää joten aktiivisuutta voi laskea sekin kun pitäisi lähteä 100km päähän järjestelemään? Eipä niitä kilpailuja tosin ole ruuhkasuomessakaan käsittääkseni ollut?

Kesän ajot jäivät siihen 10-12 akulliseen mutta talvella ajetaan toivottavasti enemmän.

Ei ollut tarkoitus jatkaa/aloittaa vääntöä, en vaan ymmätänyt pointtiasi.

En usko että kukaan PRCA:n jäsen on vastaan että Lahdesjärvellä kisa järjetettäisiin, se vaan tarvii sen aktiivisen SC-vetomiehen joka asian ottaa omakseen. Radassa ei kai mitään estettä sille ole? Ja varmasti kerhon kokeneemmatkin kisajärjestäjät auttavat, jos vaan heitä pyydetään..?

Ja toi SM-kisojen vieroksuminen/pelkääminen on mun mielestä aivan turhaa. Mitä Salossa katsoin sitä muutaman SC-auton "näytöskisaa", niin ei siellä testaamisella ja rengasvalinna hirveästi päätä vaivattu, hauskanpidolta se enemmän näytti, sekä hyvässä että pahassa. Ja ~50€ vuodessa lisessi- ja kerhomaksuihin ei ihan kauhea summa ole henkilöiltä jotka RC-autoilla kilpaa haluaa ajaa.

Se 50€ vuodessa ei ole mitenkään luotaantyöntävää, vaan se että miksi mun pitäisi kuulua johonkin jokkiskerhoon että voisin ajaa sähköleluilla? Olen viidessä kilpailussa tänä kesänä käynyt, pisin yhdensuuntainen matka oli noin 400km joten matkakaan ei ole este jos tiedossa on hyvät kisat. Keväällä parit kilpailut meni päällekäin ja toinen silloin aina kärsii.

Rengaspuolikin on kunnossa, pakissa on 5 sarjaa valmiina.

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #358 : 20.08.10 - klo: 14.38 »
Se 50€ vuodessa ei ole mitenkään luotaantyöntävää, vaan se että miksi mun pitäisi kuulua johonkin jokkiskerhoon että voisin ajaa sähköleluilla?
Liity sähkölelu kerhoon niin tiedät että rahat menevät harrastustoiminnan tukemiseen.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #359 : 20.08.10 - klo: 15.06 »
Se 50€ vuodessa ei ole mitenkään luotaantyöntävää, vaan se että miksi mun pitäisi kuulua johonkin jokkiskerhoon että voisin ajaa sähköleluilla?
Liity sähkölelu kerhoon niin tiedät että rahat menevät harrastustoiminnan tukemiseen.

Kyllä mä kuulun paikalliseen seuraan ja tuen vapaaehtoisesti kesänajan talven harrastuspaikan pysyvyyttä. Tuohon seuraan kuuluminen vaan ei auta tässä tapauksessa.