Kirjoittaja Aihe: Hong Nor SCRT10 Short Course  (Luettu 245164 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #840 : 02.05.11 - klo: 22.08 »
Kyllä tolla Tero voi tulla Lahdesjärvelle ajeleen, ei se niin paljon ole vääntyny. Rata on hyvä mutta oma rukki on särki vielä hetken.

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #841 : 02.05.11 - klo: 22.31 »
ei mulla kyllä ole ikinä ollut etutolppa 90° kulmassa muuhun pohjalevyyn verrattuna, johan toi keulan kickuppi vääntää sitä taaksepäin sen 7° pystysuorasta ? ruuvaa huviksesi irti toi alsalevy servoseiverin päältä, jos se menee kiukuttelematta takaisin niin vika on jossain muualla :huh:
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #842 : 02.05.11 - klo: 22.39 »
Taite löytyy pohjalevystä myös täältä, kyllä se vaan kuuluu olla siinä.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Tonitop

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #843 : 02.05.11 - klo: 22.54 »
Kyllä mullakin taite on mutta koritolpat on silti 90 asteen kulmassa. Iskaritorni tosiaan ei oo suorassa. Toiki auto on saanu aika palio sikaa joten ei paras esimerkki
Hongnor SCRT - Axial Wraith - Tamiya M03

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #844 : 02.05.11 - klo: 22.57 »
Voishan Tommi sitä tulla, mutta en raaski ajella pihalla enää :/ Sitä putsaamisen määrää.
Jos olis vaikka 4x4 Slashi, niin sillä voisin huoletta ajella pihalla. Se kun on valmiiksi jo harmaa :)

Kyllä siinä taitaa se taite kuulua. Alsalevy meni ihan moitteetta paikoilleen. Nyt taisi vika löytyä, kun pöydän pintaa vasten tutkaili hieman alemmasta näkökulmasta.

Jos tuosta selvää nyt saa, mutta keskidiffin kohdalla näyttäisi olevan pieni taitos. Runkojäykkärit menee silti mukisematta paikoilleen.. Oli miten oli, huomenna tarkempaan syyniin. Nyt katsomaan lätkää..


Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #845 : 02.05.11 - klo: 23.24 »
No ei kyllä ole etuiskaritorni suoraan pystyssä. Ei ainakaan suoraan paketista otetussa uudessa autossa, eikä omassa tallissa yhdessäkään käytetyssäkään. Etudiffin takapuolella on pieni taitos pohjalevyssä, muuten pohjalevyn pitäisi olla suora. Jos tuo on vääntynyt taitoksen kohdalta lisää/liikaa, niin sen huomaa kun irroittaa ohjausvivuston tolpat pohjalevystä ja katsoo mihin kohtaan ne haluavat asettua. Muuten pohja voi tarkistaa mitä tahansa suoraa pintaa vasten, ettei se ole kaarella.

Ja tuosta kuvastahan sen näkeekin mistä kohtaa tuo on vääntynyt. Muutaman olen vääntänyt vaan takaisin ja hyvin on ajoa kestänyt sen jälkeenkin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #846 : 03.05.11 - klo: 01.43 »
Tulipa tilattua uusi Sidewinder SV2 4600kv-combo tähän, jospa jaksais kuljettaa tätä laivaa vähän paremmin kuin edeltäjämallinsa.
Käsittääkseni nuo 4-pole motit on hieman vääntävämpiä kuin nuo vanhat CM36-motit ja SV2:n tuoman 40% tehonlisäys niin alkaa varmaan vähän helpottamaan.
Meinasin ensin jotain 1/8-kokoluokan comboa, MMM/Tekin RX8 mutta opiskelijabudjetti on opiskelijabudjetti..  :roll:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #847 : 16.05.11 - klo: 13.41 »
Pakko varmaan hommata noi alumiiniset alatukivarret eteen, ei nuo perhana vaan kestä. Eilen napsahti hypyn jälkeen taas yksi poikki ja tällä kertaa siististi keskeltä poikki. Nyt on menny 3 alatukivartta poikki ja alkaa jo riittämään. Noita kun ei myydä edes kun kaikki kerralla ja nyt onkin sitten taakse loppuiäksi alatukivarsia, ne kun taitaa olla hieman kestävämmät jostain syystä.
Melko masentavaa että osa joka joutuu kovalle rasitukselle valmistetaan noin surkeasti.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #848 : 17.05.11 - klo: 00.31 »
Millaisia pommeja oikein hypit? Tulee mieleen, että mahtaako olla jokin "nippeli tai nappeli" väärin kasattu, jos ei kestä. Tuo kun tuntuu olevan aika herkkä sille, että kaikki on oikein, muuten linkit irtoilee tai jotain menee rikki. Ensimmäisena tarkistaisin että tukivarsia kiinni pitävät alumiinipalikat on molemmat oikein päin.

4wdkanootti kertoi jokin aika sitten, että hänellä ei kestä takatukivarret, että sieltä löytyy ainakin kohtalotoveri, mutta ongelma on toisessa päässä autoa. Taisi tosin olla CRT.5, mutta samat tukivarret ne on siinäkin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #849 : 17.05.11 - klo: 11.18 »
Ihan normaaleja 5-metrisiä leiskautuksia..  :grin:
Losin Strike kesti viime kesänä samanlaisia lentoja vain parilla katkenneella vanttiruuvilla ja nekin alko kestämään kun vaihdoin Traxxasin vantteihin.

Rcshortcourselta on saanu lukea enemmänkin noista alatukivarsiongelmista joten tiedän että kuskissa ei ole vika, vaan nuo on oikeasti valmistettu todella heikoiksi. Tokihan sitä välillä tullaan hieman enemmän keulallaan alas, mutta verrokkina tosiaan tuo Strike joka kesti aivan tolkutonta mättöä eikä ainuttakaan tukivartta menny poikki.
Ja nimenomaan etualatukivarret on ne ongelma, takavarret on osottautunu rcshortcoursen mukaan paljon kestävämmäksi.

Pitänee laittaa tilaten ne alumiiniset alatukivarret..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #850 : 18.05.11 - klo: 10.15 »
No juu, tämähän on alkuperäisesti CRT.5, joka on aika reippaasti kevyempi auto. Oma CRT.5 painaa 2,0 - 2,1 kg ajokunnossa riippuen akusta jota tulee käytettyä, kun taas noi meidän SCRT10:t ei meinaa mahtua 3 kg:aan. Jos vielä akuksi laittaa jotain järeämpää 3S:ää tai 4S:ää, mitä joillakin näkee niin painoa tulee vaan lisää, enkä yhtään ihmettele jos paikat on kovilla.

Mistä kohdasta se alatukivarsi katkeaa tai olisko peräti jossain kuvaa sellaista joka on katkennut?

Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen. Ei kyllä ole tuota ongelmaa ollut ja meidän poikien SCRT10:it on kyllä kyytiä saaneet, niin sisällä kuin ulkonakin. Sisällä kiskopidon kanssa oli koko talven ongelmana irtoilevat etutukivarret, erityisesti ylempi, ja katkeileva ylätukivarren vantti.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #851 : 18.05.11 - klo: 11.22 »
Ei ole kuvia laittaa, mutta jokainen tukivarsi on hajonnu eri tavalla ja se vahvistaa sen ettei tukivarsissa ole vain yhtä heikkoa kohtaa vaan se on kokonaisuudessaan tehty huonosta muovista.
Eka varsi meni sieltä rungon kiinnitystapin holkkien kohdalta, toinen katkesi c-palan juuresta ja tämä kolmas meni siististi keskeltä poikki, niinkun ois saksilla leikattu.
Ja tuon kehotuksesi jälkeen katoin niin koko keula on oikein kasattu vaikka olen sitä purkanu muutamaan otteeseen putsauksen takia.

Rcshortcourselta lukemani perusteella heikoin kohta olis nuo runkokiinnitystapin reiät, mutta kyllä näitä näköjään saa muutenkin hajalle..  :grin:

En ole omaa autoani punninnu mutta voisin kuvitella että paino liikkuu varmaan siellä 3kg:n pinnassa ajokuntosena.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #852 : 19.05.11 - klo: 01.56 »
Rungon puolella tukivartta olevat tapithan on muoviholkin sisällä. Sen holkin tarkoitus on mahdollistaa caster-kulman säätö ja ainakin meillä on jonkin verran hajoillut noita holkkeja. Sitten kun se hajoaa, niin lähtee koko tukivarsi irti sieltä välistä.

Aika mielenkiintoiselta tuo ongelmasi vaikuttaa, mutta ei kyllä aikaan itselle ole tuttu ongelma, muuten kuin tosiaan tapauksissa, joissa jotain on kasattu väärin. Silloinkaan en muista että olisi itse tukivarsi mennyt poikki. Erilaiset törmäilyt on sitten toinen juttu, mutta siitä ei nyt kai ollut kyse.

Onko sulla vakio ylätukivarsi, vai onko vaihdettu linkkimalliseen? Jos nimittäin näin, niin siitä saattaa tulla niin paljon vääntöä tukivarrelle, että voisi hajottaakin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #853 : 19.05.11 - klo: 09.37 »
Vakio ylätukivarret on joo enkä niitä meinannu vaihtaakaan.

No, tämä ongelma ratkeaa kun tilaan nuo alumiiniset tuolta ssclg:ltä.

http://cgi.ebay.com/Jammin-SCRT10-Front-Aluminum-A-arms-/140532474550

Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #854 : 19.05.11 - klo: 09.48 »
Se auto repeää jostain muualta noiden jälkeen.

Onko kuvia niistä katkenneista tukivarsista?

Vakio ylätukivarret on joo enkä niitä meinannu vaihtaakaan.
No, tämä ongelma ratkeaa kun tilaan nuo alumiiniset tuolta ssclg:ltä.
http://cgi.ebay.com/Jammin-SCRT10-Front-Aluminum-A-arms-/140532474550
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #855 : 19.05.11 - klo: 10.06 »
Tässä nyt pari kännykuvaa tästä viimeisimmästä potilaasta:



Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #856 : 19.05.11 - klo: 22.07 »
Näyttäs tossa kuvassa siltä että iskarin alapään pultti on kiristetty hiukan liian tiukkaan kun kanta on uponnut noin paljon.
Koitappa jatkossa kiristää vähemmän tai käytä isompi kantasia ruuveja sillä itse en ole saanut yhtäkään vartta poikki tuosta kohalta.
Tässä nyt pari kännykuvaa tästä viimeisimmästä potilaasta:
[url width=640 height=480]http://i64.photobucket.com/albums/h186/Henkka77/DSC00199-1.jpg[/url]
[url width=640 height=480]http://i64.photobucket.com/albums/h186/Henkka77/DSC00198.jpg[/url]
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #857 : 19.05.11 - klo: 22.42 »
Mä olen saanu poikki noin seitsemän etualatukivartta. Suurin osa meni sieltä saranapisteestä mutta muutama toki tuon kuvan osoittamalla tavalla ja jokunen kallistuksenvakaajan ruuvinreiän kohdalta jne. Takatukivarsia taisi mennä kaksi joten niitä oli varastossa aika kasa.

Keittelin myös niitä varsia mutta aiheesta ei ole enempää todisteita kun myin sitten auton melko pian tän jälkeen. Omat tukivarret meni pääasiassa törmäyksissä joissa koko paino tuli yhdelle kulmalle. Ulkoradalla osia hajosi paljon vähemmän kun ei tullut törmäiltyä niin paljoa.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #858 : 19.05.11 - klo: 23.08 »
Ei tuota ruuvia nyt hirveästi liikaa pysty kiristämään, kun reiästä korkkaa kierteet, jos sitä kiristää liikaa. Kun tuota kuvaa katsoo, niin kyllähän tuosta väkisin tulee mieleen, että kyseessä on materiaalivika, jos tuo menee kerralla tuolla tavalla poikki. Toki tietty nuo paikat on niitä heikkoja kohtia, missä iskari kiinnittyy tukivarteen, c-pala kiinnittyy tukivarteen ja missä tukivarsi kiinnittyy diffin kuoriin. Erityisesti jos isku tukivarteen tulee auton pitkittäissuunnassa, on tukivarsi kovilla.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #859 : 19.05.11 - klo: 23.41 »
Katkeamiseen iskarikiinnityksen kohdalta voisi myös vaikuttaa esim aivan liian jäykät iskarit.

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #860 : 20.05.11 - klo: 00.21 »
Katkeamiseen iskarikiinnityksen kohdalta voisi myös vaikuttaa esim aivan liian jäykät iskarit.

Enemmän tuo mun mielestä viittaa siihen että sisäänjousto olisi jotenkin sillain rajoittunu että iskarit pohjaa tms kun tullaan isoista hypyista alas ja kaikki voima tulee sitten iskuna tuohon tukivarren keskiosaan. Eli siis iskarit pohjaa kun tullaan hypyistä alas sen sijaan että pohja ottais maahan kiinni.

Eli jos on vaikka laittanut iskareihin jotain polttoaineletkun palasia rajaamaan joustoja niin sisäänjouston puolelta niitä kannattaa ainakin lyhentää... Tietty jos on 1:8 krossin renkaat alla niin pohja ei niin helpolla yllä maahan asti korkeammista renkaista johtuen. Itsellä on buggy badlands renkaat omassa autossa ja vaikka sisäänjoustoa en ole rajoittanut niin ei taida pohja yltää maahan kun jouset on pohjassa...

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #861 : 20.05.11 - klo: 00.56 »
Laitoin uudet sähköt kiinni Honkkariin ja testasin, on kyllä ajettavuus kohdallaan tässä autossa, kun monsuilla tottunut keulimaan. :laugh:

Videon pätkä suttailusta:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wuaBIpCFvPQ[/youtube]
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #862 : 20.05.11 - klo: 01.03 »
Näyttäs kulkevan melkoisen sairaasti myös tuolla 3800kv-mosalla ja 3S-lipolla..  :grin:
Sulla arvatenkin on tuossa orkkispinjoni kiinni?

Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #863 : 20.05.11 - klo: 01.18 »
Kyllähän toi hyvin liikkuu noilla sähköillä, Jep välitykset on vakiot.

Oliskohan Pro Line SC Trencherit hyvät kumit tässä soralle/asfaltille/nurmikolle?
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #864 : 20.05.11 - klo: 15.04 »
Katkeamiseen iskarikiinnityksen kohdalta voisi myös vaikuttaa esim aivan liian jäykät iskarit.

Enemmän tuo mun mielestä viittaa siihen että sisäänjousto olisi jotenkin sillain rajoittunu että iskarit pohjaa tms kun tullaan isoista hypyista alas ja kaikki voima tulee sitten iskuna tuohon tukivarren keskiosaan. Eli siis iskarit pohjaa kun tullaan hypyistä alas sen sijaan että pohja ottais maahan kiinni.

Eli jos on vaikka laittanut iskareihin jotain polttoaineletkun palasia rajaamaan joustoja niin sisäänjouston puolelta niitä kannattaa ainakin lyhentää... Tietty jos on 1:8 krossin renkaat alla niin pohja ei niin helpolla yllä maahan asti korkeammista renkaista johtuen. Itsellä on buggy badlands renkaat omassa autossa ja vaikka sisäänjoustoa en ole rajoittanut niin ei taida pohja yltää maahan kun jouset on pohjassa...

Niin no sama lopputuloshan siinä on että onko iskarit niin jäykät, ettei ne jousta alastulossa, vai pohjaako ne, jonka jälkeen ne ei jousta.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #865 : 20.05.11 - klo: 21.36 »
Luulis olevan iskarinkin rikki, ainakin varsi mutkalla, jos niin kovan tällin saa että iskarin pohjaamisesta johtuen tukivarsi katkeaa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #866 : 22.05.11 - klo: 20.54 »
Oliskohan Pro Line SC Trencherit hyvät kumit tässä soralle/asfaltille/nurmikolle?

Pihasudittelussa varmaan kaikki ei kisa renkaat on OK, itse tykkään edelleen Hobaon orginaaleista. vakio foami on ehkä turhan pehmeä mutta asfaltti/sora alustalla ne on mukavat ajaa eikä kulu silmissä, SCRT:n vakio renkaisiin verrattuna mitään "hallittuja" vinoiluja niillä ei voi harrastaa asfaltilla jos renkaat on puhtaat ja kärry tuppaa kaatumaan herkemmin kun sivuttaispitoa on enemmän mutta muuten on kyllä hinta/laatu suhde kohdallaan. jäykempi foami tai vyöttäminen voisi auttaa liian kovaan sivuttaispitoon ?
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #867 : 23.05.11 - klo: 01.16 »
Jep, kiitti vastauksesta. Noi vakio renkaat on hauskat tosiaan asfaltilla kun voi vetää sladia enemmänkin, mutta soralle/hiekalle tarvis jotain pitävämpää kumia.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa goudha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #868 : 19.06.11 - klo: 00.59 »
Tää on kyllä melko kestävä :shocked: Kaverin kanssa bashailtiin 5 testiakullista, käytettiin puun kantoa hyppyrinä (:grin:) ja muutenkin auto sai suht kovaa osumaa, eikä mitään hajonnu. Pari kertaa lähti ohjauspalan alaruuvi irti ja oltiin jo et nytkö se vihdoin hajos :laugh:

Kannattaako tähän mitään kestävämpiä palikoita edes ostaa? Ketjun luettuani... ohjauspalat, etualatukivarret, koritolpat ja etupuskuri olis heikoimmat. Meneekö esim. alutukivarret helposti mutkalle, kukaan saanu hajalle? Melko kalliilta vaikuttaa kun noita muovisia saa melkeen ilmaseks...

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« Vastaus #869 : 19.06.11 - klo: 01.12 »
Ei taida monella olla vielä alumiinisia alatukivarsia, niitä kun ei varsinaisesti valmista mikään iso firma, vaan jenkeissä eräs yksityinen tyyppi tekee niitä tilauksesta.
Ite kyllä laitan tilaten alumiiniset heti kun rahatilanne antaa periks, mulla on kuitenki menny noita etualatukivarsia jo 4 kpl joka on ajomäärään nähden aivan liikaa.

Etupuskuri on kyllä toinen sellanen mitä en enää aio laittaa kiinni, se kun ei vaan kestä joten turha enää ostaa uutta.

Tän auton suurin miinus on laadukkaiden hop-up osien puute, niitä kun ei kukaan valmista tähän autoon.
STRC joo joitain osia, mutta senkin laatu on luetun mukaan melko heikkoa.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4