Kirjoittaja Aihe: Schumacher Cougar SV / SV2 / SVR  (Luettu 169596 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Schumacher Cougar SV / SV2 / SVR
« : 13.01.10 - klo: 16.39 »
Tulossa takatuuppiin.... :)

Itse ainakin odotan kovin, jos vaikka jostain jo saisi...  :mrgreen:
« Viimeksi muokattu: 12.10.12 - klo: 17.25 kirjoittanut Heuli »
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #1 : 13.01.10 - klo: 17.01 »
Vahvasti voisin epäillä että tuo on keskimoottorinen.

Edit. Milloin Schumacher on viimeksi tuonut takapotkurossia markkinoille? Ei ainakaan mun silmiini ole sattunut kenenkään kuskaavan puumaa ihan viimeaikoina...
« Viimeksi muokattu: 13.01.10 - klo: 17.09 kirjoittanut mvar »

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #2 : 13.01.10 - klo: 18.28 »
Tätä on kyllä osattu jo odottaa, taitaa olla ensi kesän menopeli tämä  :grin:
Old fart

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #3 : 13.01.10 - klo: 23.57 »
Kone takaakselin etu puolella :huh:
Nämä ovat aina olleet laatu pelejä, siis puhun yleisesti tästä merkistä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #4 : 14.01.10 - klo: 06.16 »
Viimeisin Schumin takavetoinen kisa-auto taisi olla Fireblade ja siitä eri versiot (ainakin USA ja EVO). Firebladessa etuiskarit makasivat melko lappeellaan, USA-versiossa ne nostettiin jenkkikuskeja varten pystyyn. He kun eivät voineet sulattaa sitä, että iskunvaimennin voisi toimia muussakin asennossa kuin pystyasennossa. =)



Taisin itse ulkoiluttaa Hazen vanhaa Firebladea n. 5-6 vuotta sitten jossain Vaasan kisassa, mitä lie tapahtunut autolle sen jälkeen...

Ongelmana Schumin kisapelissä oli tuolloin se, että Asson B4:n oli tullut markkinoille, eikä Shumilla nähty sillä hetkellä takatuuppareilla riittävästi menekkiä, joten kehitystyö tyssäsi niihin aikoihin (1990-luvun loppupuolella). Ei siis jaksettu vastata jenkkien hyökkäyksiin. Muistan itsekin, että ainakaan takapään jousitusgeometria ei ollut valmis suuriin hyppyihin, toisin kuin B4:ssa. Silloin 1990-luvulla Schumin autoja tosin kuskailivat ja kehittivät pari monille tuttua kuskia, Leino ja Steenari (taisipa siinä jokunen menestysmitalikin pojille tulla).

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #5 : 14.01.10 - klo: 10.08 »
Taisin itse ulkoiluttaa Hazen vanhaa Firebladea n. 5-6 vuotta sitten jossain Vaasan kisassa, mitä lie tapahtunut autolle sen jälkeen...

Auton myin  2002 tai 2003 jonnekkin Suomeen. En muista enää minne ja kelle. Aikaa tuosta on tarkennettuna 8-9 vuotta, kusa Masa kävi keulittelemassa Vaasassa  :lol:
« Viimeksi muokattu: 14.01.10 - klo: 13.31 kirjoittanut Haze »
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #6 : 14.01.10 - klo: 15.27 »
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #7 : 14.01.10 - klo: 15.39 »
^ Hyppää jotenkin rauhattomasti, mutta maassa menee kivan näkösesti.

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #8 : 14.01.10 - klo: 16.12 »
Siinä se auto nyt on joka siirtänee talvisarja"tuuppini" kesälomalle keväällä...
Auton meno tosiaan näyttää siltä että painopiste voisi olla jopa edempänä kuin esim X-6:ssa. Kovasti tutun näköistä menoa tekonurtsilla ja hypyissä kun vertaan sitä siihen millä itse kurvailen.

Voisiko olla että auton suunnittelussa on ihan lähdettykin siitä että se toimisi jollain muulla eturenkaalla paremmin kuin sillä perinteisimmällä urarenkaalla? Spekulointi on aina yhtä mukavaa..  :grin:

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #9 : 14.01.10 - klo: 17.38 »
Millos tämmönen vehje tulee myyntiin.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #10 : 14.01.10 - klo: 17.44 »
^ Hyppää jotenkin rauhattomasti, mutta maassa menee kivan näkösesti.

Katoin ihan samaa, venkuloi hypyissä hassusti. Heräsi jopa epäilys että oisko moottori pitkittäin keppinelkku tyyliin  :shocked:
No, ei kai nyt sentään...

Edit. Videoon oli valittu suomalaista tuotantoa musaksi :grin:

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #11 : 14.01.10 - klo: 17.45 »
^ Hyppää jotenkin rauhattomasti, mutta maassa menee kivan näkösesti.
Ton rauhattoman hyppimisen aiheuttaa ilmeisesti se että painopiste on hyvin lähellä auton keskikohtaa ja ilmeisesti motti on hyvin lähellä tätä pistettä koska tuo kaasuun reagointi on noin rakaa.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #12 : 14.01.10 - klo: 18.03 »
Videosta ei selviä myöskään kuinka paljon tuolla tuulee...
Old fart

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #13 : 14.01.10 - klo: 21.36 »
Eikä toi ratakaan huonolta näyttänyt...

Kesällä jo sanoin että tuuppi tulee siinä vaiheessa kun keskimoottorista peliä saa valmiina, voi olla että pitää laittaa harkintaan kunhan näkee minkälaisesta pelistä on kyse.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #14 : 14.01.10 - klo: 21.48 »
Eikä toi ratakaan huonolta näyttänyt...

Kesällä jo sanoin että tuuppi tulee siinä vaiheessa kun keskimoottorista peliä saa valmiina, voi olla että pitää laittaa harkintaan kunhan näkee minkälaisesta pelistä on kyse.
Jos linja jatkuu samana kuin firman muissa nykyautoissa niin hyvähän tuosta tulee ja hintakin on todella kohdallaan (vrt. Cat SX S1 299,-)
Old fart

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #15 : 15.01.10 - klo: 20.55 »
Laittelin kyselyä tehtaan suuntaan, informoidaan heti, kun saadaan lisätietoa aikataulusta.

"I wondered that how soon you could deliver here at least some sample cars because I suppose it will be success here. Many drivers are really waiting for 2wd car from Schumacher as they have seen how well 4wd Cat works. And as they know that we have all the spare parts in every race here."

Mutta odotellaan vielä...

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #16 : 27.01.10 - klo: 13.45 »
Kovia juttuja:

"The new mid-motor 2WD Cougar SV will come with the new PTFE coated 13mm 'big bore' dampers which have been tested on the CAT SX over recent months. The car can use stick or saddle-type lipo batteries. A 'reversed' motor position and multi-gear gearbox help put the power down. The car also features what Schumacher are calling a 'constant radius steering system'."  :shocked: -> http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=38773

Kaipais lisä detailee! No reilun viikon päästä tulee.  :grin:

Edit:

Tuo keula on todella härskin näköinen.  :lol:
« Viimeksi muokattu: 27.01.10 - klo: 13.54 kirjoittanut Haze »
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #17 : 27.01.10 - klo: 14.35 »
Laitellaanpas kuvat tähänkin, nam nam..!

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #19 : 02.02.10 - klo: 09.38 »
Tuota kuvaa, kun katsoo niin näyttäisi siltä että akku on B4 mäisesti. Varmasti kyllä hieman edempänä, liekkö tarvii matala profiili servon. Tämä ratkaisu on kyllä paljon parempi, kuin x6:n poikittainen.

http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2010/02/MossCougarSV.jpg

Edit:

Olipa tuo akku homma näköjään varmistettu tuolla uutisessa: "centrally weighted lipo layout" -> http://www.redrc.net/2010/02/simon-moss-wins-on-schumacher-cougar-sv-debut/#more-27125
« Viimeksi muokattu: 02.02.10 - klo: 10.07 kirjoittanut Haze »
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #20 : 02.02.10 - klo: 17.51 »


Eikö näyttäs siltä, että ovat suunnitelleet takaapään siten, että iskarit voi sijoittaa kuten kuvassa tai vaihtoehtoisesti tukivarsien takapuolelle  :shocked: Reijät löytyy tukivarsista ja iskaritorni näyttäisi myös kääntyvän toiselle puolelle boxia... Tai sitten ei...
Old fart

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #21 : 02.02.10 - klo: 19.03 »
Tai sitten tukivarret vaan käy molemmin puolin. Ei tarvii ostaa 10 paria vasenta tukivartta, kun oikea paukkuu joka vedolla  :roll:

Jotenki turhalta kullostaa iskarin kääntö tukivarren toiselle puolelle  :tongue:
-Goldi

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #22 : 02.02.10 - klo: 19.33 »
Kuvan perusteella näyttää vahvasti siltä, että tukivarsi käy molemmin puolin ja siitä reijät.
Axial SCX 10 TR

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #23 : 02.02.10 - klo: 19.43 »
Niin, enemmän mä katoinkin tota iskaritukea ja nyt takana olevaa pientä hiilaripalaa - ja siitä sitten keksin noi tukivarretkin. Tätä ajatusta tukisi se, että vastaava muutos on tehtävissä myös Cattiin. Muutoksella on palstojen mukaan selkeä vaikutus perän pitoon esim liukkaalla ja räykkyisellä radalla, jos siis Catissa vaihtaa iskarit taakse.

Mutta joo, tuosta kuultanee lisää ihan lähipäivinä, eikös messut ala torstaina?
Old fart

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #24 : 02.02.10 - klo: 20.02 »
Mutta joo, tuosta kuultanee lisää ihan lähipäivinä, eikös messut ala torstaina?


Torstaina alkaa, mutta luultavasti lauantaille menee noi suuremmat julkaisut. Eskelisen Matti tuonne lähtee, joten häneltä ainakin saa tarkkoja tietoja tuosta autosta ja sen julkaisuaikataulusta, kuten varmaan muistakin uusista tuotteista tuolta messuilta!

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #25 : 02.02.10 - klo: 20.13 »
Niin, enemmän mä katoinkin tota iskaritukea ja nyt takana olevaa pientä hiilaripalaa - ja siitä sitten keksin noi tukivarretkin. Tätä ajatusta tukisi se, että vastaava muutos on tehtävissä myös Cattiin. Muutoksella on palstojen mukaan selkeä vaikutus perän pitoon esim liukkaalla ja räykkyisellä radalla, jos siis Catissa vaihtaa iskarit taakse.

Mutta joo, tuosta kuultanee lisää ihan lähipäivinä, eikös messut ala torstaina?
eikös ymmärtääkseni catti sx toi iskari muutos vaikutus perustu siihen että akseliväli lyhenee näin ainakin itse olen ymmärtäny
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #26 : 02.02.10 - klo: 21.02 »
eikös ymmärtääkseni catti sx toi iskari muutos vaikutus perustu siihen että akseliväli lyhenee näin ainakin itse olen ymmärtäny
Pitenee (muistaakseni), mutta akselivälimuutos on vain osa kokonaisuutta
Old fart

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #27 : 02.02.10 - klo: 21.55 »
lyhenee ja tukivarret käännetään puolelta toiselle ton palikan kanssa näin siis cat sx
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #28 : 03.02.10 - klo: 17.16 »
Ou jeah, sweet  :grin:



Satulat kyydissä ja takaiskarit tukivarsien takapuolella  :wink:



Copy pastea ooplesta:

Along with the full-on competition carbon car shown above that won the BRCA Winter Open Championship in the hands of Simon Moss - Schumacher have announced a more affordable 'S1' composite chassis version of the car at a very keen price of £189.99, whilst the carbon car is priced at £269.99


Accepts either stick or saddle (with optional tray) lipo batteries - For superb versatility.
Unique constant radius steering system - Offers ultimate ackerman and linear steering response.
Mid-motor position - Delivers awesome balance on the track and when jumping.
Pro spec 13mm big bore shocks with titanium nitride shafts, CNC machined pistons with recessed ‘e’clips, threaded collars, twin O ring sealing and diaphragm volume compensation.
PTFE coated shock bodies - Hard, and super smooth shock action.
Quick release topdeck system - For optimised rigidity, yet fast, easy battery removal.
Multi position rear shock layout, in front or behind the drive axle - Offers improved suspension tuning for both smooth and heavily rutted track types. <- Höhöö arvasimpas  :wink:
Industry standard wheel fitment, with medium width front wheels as standard.
Ultra compact transmission design - Minimal weight, with maximum strength.
Interchangeable, internal gear ratios - Optimise your gear ratios for all track conditions.
All CNC machined geared transmission - Super quiet and efficient.
Motor rotates the same direction as the wheels creating a car with superb jumping responsiveness.
Perfect centre line balance - Great control for all track surfaces.
Adjustable height differential, with zero geometry change - Allows for optimised driveshaft plunge angle.
Multi adjustable bushed pivot control system - Super smooth, multi position suspension action.
Fully optimised suspension geometry - Fast, consistent handling.
Maximum dimension rear wing - Superb airflow control, offering maximum down force.
Aerodynamic body and undertray design - Cool look and great functionality with minimum dirt pick up.
Competition pro differential - Small diameter, lightweight unit offering low rotating mass.
Purple 7075 T6 alloy motor plate, lower diff mounts, rear suspension pivot straps and front axles. - Strong yet lightweight.
26 piece ball bearing set - Gives silky steering and transmission.
High tensile steel, titanium nitride coated shock shafts - Strong with ultimate long life action.
Available also in the popular S1 version for racers with an eye on cost. Great performance, strength and great price!!
S1 Specification includes;

-Tough S1 composite chassis and top deck with optimised flex.
-Tough S1 composite shock towers.
-Simplified shock design for ease of use.
-S1 spec carbon chrome diff balls & thrust bearing.
« Viimeksi muokattu: 03.02.10 - klo: 17.24 kirjoittanut Mikko L »
Old fart

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #29 : 03.02.10 - klo: 18.21 »
Nopean ja laadukkaan näköinen peli. Mielenkiintoinen tuo keulan "möykky".
-Goldi