Kirjoittaja Aihe: Team Durango DEX210  (Luettu 156428 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jonkka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #60 : 21.01.12 - klo: 22.38 »
Toi vakaaja voi olla kokeilemisen arvonen juttu varsinkin turun wj:tä silmällä pitäen.
Tänään vielä kerkes ilmankin mut täytyy myöntää et tuuriakin oli matkassa ku onnistuin kaikki kasat kiertää.

Täytyy kyllä sanoa että todella helpon tuntuinen ja looginen auto ajaa.
Tulee vähän semmonen fiilis et ei tää mee mihinkään mut kello kuitenkin tykkää.
Jared

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #61 : 20.02.12 - klo: 13.29 »
Vakaaja on vaihteeksi irti ja nyt koikeilussa on durangon oma ratasdiffi.

Ajossa tonnisilla öljyillä diffi tuntuu varsin hyvältä, merkittävää eroa kuuladiffiin ei tunnu oleva. Heikommalla pidolla saattaisi jopa löysempi öljy olla paikallaan.

Itse diffistä sen verran, että kasauksessa kannattaa olla varovainen. Muoviset kuoret saa erittäin helposti rikottua. Pitkähköt kannen ruuvit ovat tiukahkot ja siten täysin tunnottomat milloin kansi on kireällä. Tästä seuraa se, että kannessa olevat ruuvien senkkaukset saa rikki. Ruuvit ovat aivan kannen reunalla ja kannas varsin ohut. Lisäksi kun ruuvit menevät ylikireälle kannas puskee kotelon (rattaan) soikeaksi ja siten muutoinkin varsin tiukka välys muuttuu ahdistuksesksi peräkotelossa.

Tuli myös punnittua molemmat diffit ja ehkä jopa yllättäen ratasdiffi oli kevyempi 32 vs 39 g.



Tässä ohje diffin kasaukseen, kuten ohjeessa neuvotaan kannattaa alkuperäisten x-tiivisteiden sijaan käyttää 1/8 krossarin iskarin tiivisteitä (TD330099). Itsellä nyt alkuperäiset ja peräkotelon tuorevoitelu toimii   :laugh:

Edit: Niin ja vielä jäi mainitsematta, että kasauksen jälkeen uutena diffi tuntui varsin rouhealta. Mutta jo akullisen jälkeen diffi oli ajautunut sisään, eikä tuntunut ollenkaan kankealta.

Niin ja kokeilin myös autoa keskimoottorisena kolmella rattaalla ja tuli todettua, että tätä setuppia varten tarvitaan enemmän pitoa. Peräpito katosi hyvin pitkälti kokonaan, joten palautin neljännen rattaan takaisin.
« Viimeksi muokattu: 20.02.12 - klo: 13.38 kirjoittanut Mikko L »
Old fart

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #62 : 20.02.12 - klo: 22.13 »
Pienenä nyassina, kuvassa clipsi on laitettu terävät reunat alas- eli prikkaa vasten. Tämä syö prikan aika nopeasti ja diffin välykset kasvaa ja alkaa jumittamaan. Clipsi niin päin että terävät reunat on ratasta vasten niin kuluminen on vähäisempää. Havainto tehty 410 diffeissä ja näyttäisi kuvien perusteella pätevän myös 210 diffeihin.



Kylätason RC-kuski.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #63 : 21.02.12 - klo: 08.47 »
Pienenä nyassina, kuvassa clipsi on laitettu terävät reunat alas- eli prikkaa vasten. Tämä syö prikan aika nopeasti ja diffin välykset kasvaa ja alkaa jumittamaan.
Jep ja lukkoprikat yleisestikin pitää aina laittaa terävä reuna "ulospäin". Mikäli kannas/ ura on pieni, lukkoprikan reuna on kovin pyöreä ja voima suuri on erittäin todennäköistä, että prikka irtoaa. Tämä on havaittavissa esim. kuuladiffissä painelaakeria pitävässä lukkoprikassa.
Old fart

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #64 : 21.02.12 - klo: 10.24 »
Se painelaakerin prikka kannnattaa vaihrtaa esim Xrayn jousiteräksiseen siihen asti kunnes Durangolta tulee oma. Tämä sentakia, että se durangon oma ei kestä kuin kerran laittaa paikalleen koska se ei jousta.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #65 : 21.02.12 - klo: 11.00 »
Se painelaakerin prikka kannnattaa vaihrtaa esim Xrayn jousiteräksiseen siihen asti kunnes Durangolta tulee oma. Tämä sentakia, että se durangon oma ei kestä kuin kerran laittaa paikalleen koska se ei jousta.
Aiheesta oli jo edellisellä sivulla, kuten myös jos haluaa keraamisen painelaakerin niin xrayn sopii suoraan.

xrayn jousiteräksinen lukkorengas, osanro: 966080
keraaminen painelaakeri, osanro: 930238
« Viimeksi muokattu: 21.02.12 - klo: 11.03 kirjoittanut Mikko L »
Old fart

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #66 : 23.02.12 - klo: 09.27 »
Korivaihtoehto...



Valmistajan nettisivut, josta löytyy lisää tuotteita ja kuvia: http://www.bugleboyracing.com/index.php?pageid=1

Lisää kuvia ja juttua ooplen keskustelusäikeessä, linkki

Ajattelin tilata itselleni korit tuuppiin ja nelkkuun jos haluat osallistua tilaukseen ja jakaa postikuluja ole yhteydessä YV:llä
Old fart

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #67 : 23.02.12 - klo: 11.20 »
Mikko: Olethan tietoinen, että ProLine julkaisi juuri Bulldog-korit 210:aan ja 410:aan?
http://www.redrc.net/2012/02/pro-line-2012-bulldog-for-dex410-dex210/

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #68 : 23.02.12 - klo: 11.28 »
Mikko: Olethan tietoinen, että ProLine julkaisi juuri Bulldog-korit 210:aan ja 410:aan?
http://www.redrc.net/2012/02/pro-line-2012-bulldog-for-dex410-dex210/
Noi on jo niin rumia, että niiden on oltava taidetta  :tongue:
Old fart

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #69 : 14.03.12 - klo: 15.48 »
Se painelaakerin prikka kannnattaa vaihrtaa esim Xrayn jousiteräksiseen siihen asti kunnes Durangolta tulee oma. Tämä sentakia, että se durangon oma ei kestä kuin kerran laittaa paikalleen koska se ei jousta.
Aiheesta oli jo edellisellä sivulla, kuten myös jos haluaa keraamisen painelaakerin niin xrayn sopii suoraan.

xrayn jousiteräksinen lukkorengas, osanro: 966080
keraaminen painelaakeri, osanro: 930238

Yllättävän edukas toi keraaminen painelaakeri: $ 30 amainissa. :D

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #70 : 14.03.12 - klo: 17.39 »
RF:llä vähäsen halvempi: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-Hardware/930238-CERAMIC-BALL-BEARING-AXIAL-F3-8-3x8x35-108938  Mut hintaa on tuollakin ihan kiitettävästi...
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #71 : 14.03.12 - klo: 17.57 »
Se painelaakerin prikka kannnattaa vaihrtaa esim Xrayn jousiteräksiseen siihen asti kunnes Durangolta tulee oma. Tämä sentakia, että se durangon oma ei kestä kuin kerran laittaa paikalleen koska se ei jousta.
Aiheesta oli jo edellisellä sivulla, kuten myös jos haluaa keraamisen painelaakerin niin xrayn sopii suoraan.

xrayn jousiteräksinen lukkorengas, osanro: 966080
keraaminen painelaakeri, osanro: 930238

Yllättävän edukas toi keraaminen painelaakeri: $ 30 amainissa. :D

Tuo on jo pelkästään hyvä syy ajaa öljydiffillä..
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #72 : 14.03.12 - klo: 19.59 »
Se painelaakerin prikka kannnattaa vaihrtaa esim Xrayn jousiteräksiseen siihen asti kunnes Durangolta tulee oma. Tämä sentakia, että se durangon oma ei kestä kuin kerran laittaa paikalleen koska se ei jousta.
Aiheesta oli jo edellisellä sivulla, kuten myös jos haluaa keraamisen painelaakerin niin xrayn sopii suoraan.

xrayn jousiteräksinen lukkorengas, osanro: 966080
keraaminen painelaakeri, osanro: 930238


Yllättävän edukas toi keraaminen painelaakeri: $ 30 amainissa. :D

Tuo on jo pelkästään hyvä syy ajaa öljydiffillä..
Ja tuo ratasdiffi on lähes saman hintainen ton pelkän painelaakerin kanssa - eli siis yllättävän edullinen...
Old fart

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #73 : 16.03.12 - klo: 15.05 »
Kerkesikö joku ajella näillä savella?
Lienee 3 rattaan takamoottori on se valinta, miten tää kannattaa rakentaa?

Oletteko saaneet etu- tai takatorneja rikki? Useammalta aftermarket-valmistajalta näyttäs olevan saatavilla hiilarisia iskaritorneja ja painosarjoja. Onko nämä tarpeellisia upgreidejä?

EDIT: steering linkkikin on kai aika fleksaava ja hajonnut joillain. Lienee järkevin päivittää se hiilari-/alu-versioon.
« Viimeksi muokattu: 16.03.12 - klo: 15.09 kirjoittanut Janne A »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #74 : 16.03.12 - klo: 15.18 »
Halosen autolla on tulitettu Tikkurilassa ziljoona kilometriä.
Rymistelty välillä niin että pahaa tekee...
Kilpailtu jarnon kanssa bestläppi kuninkuudesta jne.
Eli sikaa on saanut isolla kädellä.

Ainoa hajonnut osa on takahubi ja takatukivarsi.
Etuiskaritornin sai hajalle kun tarpeeksi kovaa rysäytteli katollaan pitkin tolppia jne.
Naurettavan kestävä auto.

Ja nopeuttakin on ollut, kuten on saanut iso osa nelkkukuskeistakin todeta  :wink:

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #75 : 16.03.12 - klo: 17.39 »
Mahtaakohan tuota ratasdiffiä saada mistään juur nyt... Auton laitoin hf:ltä tilaten, mutta diffiä ei ollu edes listalla :/ Amainissakaan ei ole?
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #76 : 16.03.12 - klo: 18.05 »
Takaiskaritorni antaa aika helpolla periksi. Takatukivarsi on myös hajonnut, ei mun mielestä muuta. Sisäkurvin eturengas lärpättää kurvissa kovalla pidolla se on pistänyt silmään.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #77 : 16.03.12 - klo: 23.47 »
Ja taas meidän kokemukset takaiskaritornin periksiantamisesta on täysin päinvastaiset.

Ei hajoa vaikka miten paiskoo.
Korvat kyllä kuluneet katolla vietettyjen ajokilometrien myötä, mutta ei edes pienintä halkeamaa havaittavissa.

Poissa Potski

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #78 : 17.03.12 - klo: 11.39 »
Moi,

 Itse olen myöskin havainnut auton varsin kestäväksi laitteeksi. Toki ajoa on alla varmasti vähemmän kuin kokeneemmilla kuskeilla, mutta muutamia pahempia mällejä olen kuitenkin jo ajanut.
 Ainoa osa, mitä on rikki mennyt on yksi etutukivarsi, joka hajosi, kun ajoin lähes täydestä vauhdista tolppaan Tikkurilan baanalla. Lisäksi pyöränheksien pinnit ovat omassa autossani vääntyneet, kun olen käyttänyt muovisia heksejä - tästä ei toki haittaa ole käytännössä ollut.

 Säätömahdollisuuksiahan autossa on ihan mielettömästi ja vähemmällä ajokokemuksella olen välillä ollut vähän hukassa niiden kanssa, mutta onneksi olen apua saanut tarvittaessa ja kokeilemallahan sitä oppii. Kaikkiaan kuitenkin todella helppo auto ajaa ja etenkin hypätä ja ainakin omassa kovassa vauhdissani auto tuntuu varsin anteeksi antavalta verrattuna vanhaan Assooni.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #79 : 17.03.12 - klo: 14.46 »
Oletteko saaneet etu- tai takatorneja rikki? Useammalta aftermarket-valmistajalta näyttäs olevan saatavilla hiilarisia iskaritorneja ja painosarjoja. Onko nämä tarpeellisia upgreidejä?

EDIT: steering linkkikin on kai aika fleksaava ja hajonnut joillain. Lienee järkevin päivittää se hiilari-/alu-versioon.

Tresreyn hiilarinen ackerman:
http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1931

Revolution Design alutorneja saa kohta meidän kautta, tosin en ole vielä täysin vakuuttunut että niitä tarvii.

Tresreyltä tulee myös RR ja RF hangereita alumiinisina joissa on lisää tuning-optiota. Etummainen lisää painoa ja on vakiota kestävämpi, vaikka vakion kanssakaan ei ole ongelmaa. Tresreyltä tulee myös takapaino 24g ja hiilarinen upper link mount. Eli blingiä ainakin saa   
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #80 : 20.03.12 - klo: 21.14 »
Pikkuhiljaa kasautuu auto, joitakin ongelmia on ollut kasatessa. Lähinnät vetareiden kasaamisessa. Osat oli pikkasen liian tiukkoja sovitteeltaa.

Tuon slipperin suunnittelussa on kyllä insinööri raapinu hetken päätään, sen verran nurinkurinen on rakenteeltaan..

muuten vaikuttaa vallan lupaavalle auto, uskosin tuon kestävän jo tämänkin "leilen" käsissä.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #81 : 21.03.12 - klo: 12.47 »
Sopii muuten titskut keulalle suoraan, takapää vähän auki, että miten ton nyt voi oikee tehä... http://fi.eurorc.com/product/1532/lunsford-punisher-associated-b4-titanium-turnbuckle-kit-6
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #82 : 22.03.12 - klo: 00.35 »
Tuon slipperin suunnittelussa on kyllä insinööri raapinu hetken päätään, sen verran nurinkurinen on rakenteeltaan..

Ihmettelin rakennetta kun ekan kerran kyseisen virityksen livenä näin.
Ekan kerran kun purin perän, huomasin miten nerokas systeemi onkaan.
Slipperiä ei tarvitse purkaa vaikka lootan avaakin, ja keskimoottorisena slipperin akseli on myös kivemmin auton sisällä.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #84 : 22.03.12 - klo: 09.40 »
Sopii muuten titskut keulalle suoraan, takapää vähän auki, että miten ton nyt voi oikee tehä... http://fi.eurorc.com/product/1532/lunsford-punisher-associated-b4-titanium-turnbuckle-kit-6

eikös tämä kävis taakse suoraan

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_24_366/products_id/161542/n/Lunsford-3x25mm-Punisher-Titanium-Turnbuckles-2

Vähä lyhkäne taitaa olla... Tuossa eilen just kahtelin, että eihän tuo välttämättä ees tarvii mutka pallokuppia, joten kaikki näin ollen sopisi suoraan... Asia jäi kyllä loppuun asti varmistamatta, kun kello löi jo aika paljon siinä vaiheessa ja piti kömpiä peiton alle.  :embarrassed:
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #85 : 22.03.12 - klo: 11.43 »
Mitähän tuonne iskareihin tuuppais näin alkuunsa, lähtökohtana  Eteen 30w ja taakse 25w, öljy on shumacherin tekelettä.

auto on ihan ohjekirjan setupilla tehty, eli edessä 6x1.3mm ja takana 6.1x2mm männät.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #86 : 22.03.12 - klo: 11.57 »
Mitähän tuonne iskareihin tuuppais näin alkuunsa, lähtökohtana  Eteen 30w ja taakse 25w, öljy on shumacherin tekelettä.

auto on ihan ohjekirjan setupilla tehty, eli edessä 6x1.3mm ja takana 6.1x2mm männät.

Männät molempiin päihin 4*1,3mm sekä eteen öljyt 35 Losi ja taakse 30 Losi. Losi suht lähelle Schumin kanssa... Älä tarjoo noita kuus reikäsiä!
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #87 : 22.03.12 - klo: 12.21 »
Mitähän tuonne iskareihin tuuppais näin alkuunsa, lähtökohtana  Eteen 30w ja taakse 25w, öljy on shumacherin tekelettä.

auto on ihan ohjekirjan setupilla tehty, eli edessä 6x1.3mm ja takana 6.1x2mm männät.

Männät molempiin päihin 4*1,3mm sekä eteen öljyt 35 Losi ja taakse 30 Losi. Losi suht lähelle Schumin kanssa... Älä tarjoo noita kuus reikäsiä!

Auto on kasassa jo noilla, testataan ja lähetään sit tekee muutoksia.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #88 : 23.03.12 - klo: 23.49 »
Mikäs vakio männissä on olevinaan pielessä?

Aika ylivoimasta tahtia on vakio männillä päässyt tiksin radalla.  :wink:

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #89 : 24.03.12 - klo: 08.09 »
Mikäs vakio männissä on olevinaan pielessä?

Aika ylivoimasta tahtia on vakio männillä päässyt tiksin radalla.  :wink:

Kuus reikäsiähän ei oo käytetty nelkussa eikä tuupissa... Tein ite tolla Jörnin Reedy Race setupilla ja perä on kyllä jäykkä ja tahmea, jotta ei se kyllä varmaan tollasena toimi...

Mitäs ölppää tuolla iskareissa on ollut ja mitkä on iskarien kiinnityspisteet tiksin radalla? Sekä millane radan pito vs. savi?
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |