Kirjoittaja Aihe: Team Durango DEX210  (Luettu 156421 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

meritane

  • Vieras
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #211 : 17.03.14 - klo: 16.21 »

Lainaus
Käyttäkää sitä Hydy rasvaa... Viimeksi tänään näytin vuoden ajetut (erittäin paljon akkuja nähneet) vetarini parille jampalle... Ovat edelleen paremmassa kunnossa kuin suurella osalla kuukauden ajon jälkeen.

Joka vetarin ja kardaanin pää rasvaten ennen jokaista ajopäivää vie aikaa korkeintaan muutaman minuutin, mutta vaikuttaa radikaalisti auton toimivuuteen ja käyttöikään.

Minulla on V-Dezing Anti Wear Greasea http://www.v-dezign.net/accessories . Se ei tosin ole mustaa vaan ruskeaa, ja rasvankoostumuksesta ei ole mitään tietoa koska valmistaja ei tiedota siitä kovinkaan tarkasti... Joten kannattaako sitä laittaa vetarien päihin Hudyn rasvan tilalle?

Tarkennuksena: minulla ei ole tällä hetkellä muuta rasvaa saatavilla (pois lukien diffirasva, musta painelaakerirasva sekä tavallinen likaisenkeltainen grafiittipohjainen laakerirasva jota myydään rautakaupoissa) ja toisekseen Racing Factoryltä on kyseinen Hudyn rasva loppu...
« Viimeksi muokattu: 17.03.14 - klo: 16.35 kirjoittanut meritane »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #212 : 17.03.14 - klo: 16.29 »
Miksi.
Eikö Hoke jo kertonut mitäs sinne laitetaan ja kertoi lopputuloksenkin vielä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #213 : 17.03.14 - klo: 17.11 »
Käynee. Tärkeintä on laittaa jotain rasvaa sinne. Kuivana kuluu pirun nopeasti.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #214 : 17.03.14 - klo: 23.14 »
Juju onv juuri siinä että moni rasva kerää lian itseensä ja niveleen jää hiomatahnan omainen mönjä pyörimään.
Sehän ei tietenkään ole hyvästä sekään.
Hudy ei tuota tee.

Saa sitä hudyä muualtakin ja löytyy hyllystä.

meritane

  • Vieras
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #215 : 18.03.14 - klo: 07.21 »
Sitä itsekin juuri mietin että mattonöyhtä, savi ja muu ainehan tarttuu moniin rasvoihin kiinni...

Pitää kokeilla tuota V:n rasvaa että tarttuuko siihen... ja jos tarttuu niin voisi hommata tuota Hudyä..

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #216 : 21.03.14 - klo: 18.55 »
Moi,

Mahdollisesti uuden auton osto edessä ja mielessä pari kysymystä koskien tätä autoa.
Kannattaako odottaa tuon DEX210V2 mallin tuloa vai kannattaako ostaa tämä alkuperäinen ja päivittää mahdollisesti tulevaisuudessa? Mitenkäs tämä auto kestää? Onko tämän auton kuuladiffi tosiaan niin surkea kuin muutama sivu taaksepäin väitetään?

-Juuso
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #217 : 24.03.14 - klo: 15.13 »
Moi,

Mahdollisesti uuden auton osto edessä ja mielessä pari kysymystä koskien tätä autoa.
Kannattaako odottaa tuon DEX210V2 mallin tuloa vai kannattaako ostaa tämä alkuperäinen ja päivittää mahdollisesti tulevaisuudessa? Mitenkäs tämä auto kestää? Onko tämän auton kuuladiffi tosiaan niin surkea kuin muutama sivu taaksepäin väitetään?

-Juuso

Riippuu vähän käyttötarkoituksesta. V2 saapuu 1-2vko sisään, joten odotus ei ole pitkä. Vanhallakin kerkiää kisoissa ja sen pystyy päivittämään, normi pyörittelyyn ei ole merkitystä kumman ottaa. Durango on kestävyydeltään hyvä, kun vertaa mihin tahansa markkinolla olevaan 1/10 vehkeeseen. Toki eroja autojen välillä on, mutta lopputulos on se että ei se auto itsekseen hajoa, vaan kuski sen yleensä vetää johonkin jonkkaan. :) Kuuladiffi ei ole surkea ja se toimii kyllä, kunhan malttaa kasata sen oikein. Tietyillä päivityksillä sen toimintaa/huoltoväliä voi toki parantaa kuten monessa muussakin. Toisaalta ratasdiffi on huoltovapaampi ja helppo öljyllä säätää, mutta se vaatii kaasunkäytöltä muutakin kuin On-Off moodia. Hyvä peli, oli sitten V2 tai originaali
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #218 : 24.03.14 - klo: 15.29 »
Joo, YV:nä sain paljon apua uuden auton hankintaan!
Kiitos sullekkin vastauksesta!

-Juuso
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #219 : 28.08.14 - klo: 08.57 »
Onko kellää laittaa jakoon Tiksiin matolle sopivaa setuppia?

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #220 : 01.09.14 - klo: 09.11 »
Itse itselleni vastaten...
Muutaman keskustelun jälkeen Potskin viimeinen setuppi WJ5-13 on kait hyvä lähtökohta.

Jos jollain on keväisiä lappuja tallella voisiko ne laittaa jakoon?

Olen käynyt nyt molemmat autot läpi ja laatupeleiltä vaikuttavat. Kunhan saisi sähköt paikalleen ja ehtisi vielä testaamaan...

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #221 : 13.09.14 - klo: 20.30 »
Jatkan yksinpuhelua... Kai näillä vielä joku muukin ajaa?

Ensitesti Tiksissä tehty ja hienoja laitteita!
Välityksiä ja noparin asetuksia hakiessa päivä sujahti kuin siivillä. Autot toimivat todella hyvin ja kun näihin vielä saa edes vähän tuntumaa ja oppii taas ajamaan tuupparilla... Taitaa nelkkulässykät jäädä hieman vähemmälle ajolle...
Setuppia en oikeastaan muuttanut kun ei ollut tarvetta. Preloadia ruuvasin lisää kun oli jäänyt matalaksi... Auto on tälläisenään johdonmukainen ajettava. Lisää treeniä vaan :smiley:

Poissa Alakerta

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #222 : 14.09.14 - klo: 12.14 »
Jatkan yksinpuhelua... Kai näillä vielä joku muukin ajaa?

Ensitesti Tiksissä tehty ja hienoja laitteita!
Välityksiä ja noparin asetuksia hakiessa päivä sujahti kuin siivillä. Autot toimivat todella hyvin ja kun näihin vielä saa edes vähän tuntumaa ja oppii taas ajamaan tuupparilla... Taitaa nelkkulässykät jäädä hieman vähemmälle ajolle...
Setuppia en oikeastaan muuttanut kun ei ollut tarvetta. Preloadia ruuvasin lisää kun oli jäänyt matalaksi... Auto on tälläisenään johdonmukainen ajettava. Lisää treeniä vaan :smiley:

Välyksiin lisää vaihtoehtoja tällä:
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-muu-voimansiirto/slipper-hub-lay-shaft-set-for-generic-spur-gear-dex210-tytd071

Varsinkin jos stanukoneella ajelee. Durangon spurreissa kun ei tarpeeksi pieniä löydy. En tosin ole pitkään aikaan asiaa tutkinu, kun mulla itellä tuo ko. akselihärpäke on.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #224 : 25.09.14 - klo: 17.02 »
Jos muistaisi huomenna spurrin... Pitää varmaan kirjoittaa kauppalista.

Laitoin taakse jäykemmän jousen ja auto hyppää nyt hyvin. Ja on helppo ja nopea ajaa.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #225 : 19.10.14 - klo: 11.37 »
Ekat kisat näillä autoilla takana. 44 autoa tuli paikalle ja meillä molemmilla vauhti riitti B-finaaliin mikä oli todella positiivinen yllätys. Oletus oli C-finaali.
Tuomaksen ajo sujui hyvin, pientä haparointia ja hermostuneisuutta oli mutta tulosta tuli. Oma ajo oli mitä oli taas, autossa oli pientä ongelmaa jo kolmannessa aika-ajossa mutta en osannut etsiä vikaa sieltä vaan luulin sen olevan omaa kädettömyyttä.

Tein ratasdiffit kahdella metallirattaalla ja kuukauden ajon jälkeen ristitappeihin oli kulunut kuopat jotka päästivät pikkurattaat vinoon. Veto katosi välillä kokonaan toiselle puolelle ja muutenkin ajotuntuma oli tahmainen. Jos olisin ollut huollisempi diffiä kootessani olisi kuluma ollut havaittavissa jo silloin. Nyt on muovirattaat paikallaan (kaikki neljä) ja pöydällä tuntuu hyvältä.

Vähillä ongelmilla on saanut ajaa. Erittäin hyvä auto :smiley:

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #226 : 21.11.14 - klo: 23.35 »
Pientä päivitystä tehty autoon.
-Shorty-akut
-Tappered-männät, edessä 4x1.3 ja takana 4x1.2. Ehdottomasti kannattava päivitys, auto parani todella paljon.
Jousikokeilut jatkuvat... Nyt on tummanvihreät edessä ja takana. Ensikerralla ehkä jotain muuta :smiley:

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #227 : 22.11.14 - klo: 08.21 »
Pientä päivitystä tehty autoon.
-Shorty-akut
-Tappered-männät, edessä 4x1.3 ja takana 4x1.2. Ehdottomasti kannattava päivitys, auto parani todella paljon.
Jousikokeilut jatkuvat... Nyt on tummanvihreät edessä ja takana. Ensikerralla ehkä jotain muuta :smiley:

Taitaa dexi kuskit olla aika vähissä tätä nykyä, itellä moinen on vielä. Ajatus oli jos nokialle lähtis WJ:tä ajaan.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #228 : 22.11.14 - klo: 08.26 »
On näitä ainakin Tiksissä. "Nopeat" kuskit ovat jo ehtineet vaihtamaan kalustoa.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #229 : 30.04.15 - klo: 12.12 »
Exotek on tehnyt 12mm hexillä olevat etuakselit:
http://www.exotekracing.com/dex210-12mm-hex-titanium-front-axles-1-pair/

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #230 : 14.12.15 - klo: 12.40 »
Löytyykö joltain hyväksi testattua setuppia DEX210:iin Bunkkerin EOS-matolle tai vastaavalla kovapitoiselle alustalle?

Kävin viime viikolla testailemassa omaa DEXiä Bunkkerissa, ja tuskaista oli. Kaatuu, kaatuu, kaatuu voisi olla tiivistelmä ongelmista.

Muutamia havaintoja:
- Esijännitys nollaan ruuvattuna, iskarit suht pystyssä, shortyakulla auton maavara jää noin 20 milliin, joka on ehdottomasti liikaa kovalle pidolle
- Isolla akulla (6Ah) auto laskeutuu lisäpainon ansiosta pari milliä alemmas, jolloin ajettavuus paranee
- Slipperi saa olla aika löysällä, muuten auto tuntuu keulivan herkästi esim. pääsuoran alun "portaiden" jälkeen
Wacky Stack Racing Team

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #231 : 14.12.15 - klo: 23.55 »
3x1,5mm männät on aika pitkälti ehdoton.
Eteen UR550 taakse UR350
3 rattainen boksi.

Iskarit edessä alhaalta leveälle.
Akku aivan eteen.
Säädin akun taakse.
Takalinkki sisäpäässä 3-4 milliä prikkaa.

Matalammat jousilautaset tiputtaa auton reilusti. (tulossa)

Noilla kun alotat niin pääset alkuun.
V2 etutukivarret aikalailla ehdottomat.

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #232 : 15.12.15 - klo: 08.43 »
En tiedä auttaako tähän, mutta itse laitoin tuuppicorriin vakioetujouset taakse joilla saa maavaran 10 milliin, ja eteen rakensin tukivarteen iskarinkiinnitykset leveämmälle ja alemmas jolloin jäykimmillä jousilla saa maavaran siihen samaan 10 milliin.

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #233 : 15.12.15 - klo: 13.10 »
3x1,5mm männät on aika pitkälti ehdoton.
Eteen UR550 taakse UR350
3 rattainen boksi.

Iskarit edessä alhaalta leveälle.
Akku aivan eteen.
Säädin akun taakse.
Takalinkki sisäpäässä 3-4 milliä prikkaa.

Matalammat jousilautaset tiputtaa auton reilusti. (tulossa)

Noilla kun alotat niin pääset alkuun.
V2 etutukivarret aikalailla ehdottomat.

Kiitokset HOKE! Muutama tarkentava kysymys:

- maavara suurinpiirtein?
- ilmeisesti akuksi shorty kun nopari mahtuu taakse akkukaukaloon?
- lisäpainoja?
- onko noi matalammat jousilautaset siis v2 vai vielä matalammat?
- ei takavakaajaa?
Wacky Stack Racing Team

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #234 : 15.12.15 - klo: 22.18 »
Maavara suurinpiirtein jossain 10-15millin huitamilla.
Shorty.
Lisäpainoja tais jämsässä olla servon päällä parikymmentä grammaa.
Type B jousilautaset
Ei vakaajaa takana, tosin bunkkerista en ole varma kun tullut niin vähän siellä kokeiltua.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #235 : 15.07.16 - klo: 21.47 »
Herätellään tätäkin.
Kokeilin autoa savella ja ei, ei... Ratasdiffi ja keskimoottori, ei toimi. Tänäkään vuonna. Ei mun käsillä.
Huolsin diffin ja herkistelin sitä vähän. Tuntuu paremmalta mutta todelisuus voi olla toista kun ei pääse vertaamaan rinnakkain. Jos pärjäisi ilman kuuladiffiä.

Radalla oli mielenkiintoinen modi jota ehkä pitäisi kokeilla. Pienellä työllä saisi akun käännettyä poikittain jolloin peräpidon pitäisi parantua. Pikainen googlaus toi useita projekteja ja onhan sitä käytetty tehdaskuskinkin autossa: http://events.redrc.net/2016/01/chassis-focus-travis-amezcua-2/
Ainut mikä vielä mietityttää on akun vaihto. Miten tehdä se helpoksi. Pari ideaa on mutta katsotaan...

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #236 : 18.07.16 - klo: 07.22 »
Eilinen ilta menikin sitten akun asennon muuttamiseen mutta nyt olen aika tyytyväinen. Aina jää jotain parannettavaa  kun itse tekee, pari osaa pitää tehdä paremmasta materiaalista uudelleen.
Tänään olisi ratatesti, pihassa auto toimi hyvin.

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #237 : 07.03.17 - klo: 15.51 »
Tällainen kitti tuli ostettua kun sai 60€ :) viikonlopuksi rakentamista. Jos jotain vinkkejä tai ehdotuksia kasaamisen suhteen niin saa laittaa.
Tiger II

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #238 : 07.03.17 - klo: 18.48 »
Tällainen kitti tuli ostettua kun sai 60€ :) viikonlopuksi rakentamista. Jos jotain vinkkejä tai ehdotuksia kasaamisen suhteen niin saa laittaa.

Ainakin MM-3 ja siniset renkaat iskareihin.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DEX210
« Vastaus #239 : 07.03.17 - klo: 18.56 »
Tällainen kitti tuli ostettua kun sai 60€ :) viikonlopuksi rakentamista. Jos jotain vinkkejä tai ehdotuksia kasaamisen suhteen niin saa laittaa.

Ainakin MM-3 ja siniset renkaat iskareihin.

Moottori suosituksia ? 8.5T olisiko sellainen että löytyy puhtia viemään peliä ?
Tiger II