Kirjoittaja Aihe: Kyosho Ultima DB  (Luettu 161666 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gti1

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #60 : 28.06.10 - klo: 18.45 »
onko siinä metalli rattaat? eihän niitten pitäs mennä rikki vakio autolla. ellei sitten ollut valmistus vika.

Poissa sanppa75

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #61 : 28.06.10 - klo: 19.18 »
kyseisen auton kävin tänään kyosho jumbon liikkeestä ostamassa, tuntu mukavalta ajaa kunnes puolen akun kohdalla vaihteiston rattaat sileeks :D se siitä sitten....

Tarkastitko vaihteiston ennenkuin aloitit ajon?
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

Poissa ekiz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #62 : 28.06.10 - klo: 20.10 »
en sen kummemmin tarkastanut vaihteistoa, muutakun laitoin harjattoman combon kiinni shimmasin pinjonin ja spurrin oikeeseen kohtaan ja lähdin ajamaan 5min kesti vaihtesto ajoa eikä ole mitkään 3s lipot kiinni. itekki kyllä yllätyin että kun vaihteiston avasin, oli keksimmäinen muoviratas mennyt ihan sileeksi.
[hpi baja 5t 2.4ghz] [kyosho ultima db] [team associated tc5] [corally]

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #63 : 28.06.10 - klo: 20.21 »
kyseisen auton kävin tänään kyosho jumbon liikkeestä ostamassa, tuntu mukavalta ajaa kunnes puolen akun kohdalla vaihteiston rattaat sileeks :D se siitä sitten....

Tarkastitko vaihteiston ennenkuin aloitit ajon?

Mitä sieltä olis voinnut löytyä :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #64 : 28.06.10 - klo: 22.08 »
Tuo vaihteiston ratas on mielenkiintoinen... Jenkitkin niitä kuulemma rikkoneet, mutta minulla on kestänyt 8.5T harjattomalla kiinakombolla ihan hyvin. Pakissa on kyllä ollut jo hyvän aikaa alumiininen SP-ratas, vaan ei ole tarvinnut vaihtaa.
Liikaa Kyoshoja

Poissa Joel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #65 : 28.06.10 - klo: 22.23 »
Mun autosta meni kans spurri. :sad: Kävin ostamassa uuden ja sekin on jo luultavasti sileä. Oon kattonu et myytäiskö jossain alumiinista spurria joka sopisi tähän autoon, mutten löytänyt. Tietäiskö joku missä myytäis semmosia. :smiley:
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #66 : 29.06.10 - klo: 05.12 »
Mun autosta meni kans spurri. :sad: Kävin ostamassa uuden ja sekin on jo luultavasti sileä. Oon kattonu et myytäiskö jossain alumiinista spurria joka sopisi tähän autoon, mutten löytänyt. Tietäiskö joku missä myytäis semmosia. :smiley:

Jos spurrit menee, niin kannattaa tarkistaa pinjonin ja spurrin välys nyt ihan alkuun...

Poissa Joel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #67 : 29.06.10 - klo: 11.01 »
Eiks se oo sillei et sen liikkuvuus pitää olla pehmeää ja sopiva väljys katsotaan esim paperin palalla. :smiley:
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Poissa ekiz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #68 : 29.06.10 - klo: 12.34 »
Tuo vaihteiston ratas on mielenkiintoinen... Jenkitkin niitä kuulemma rikkoneet, mutta minulla on kestänyt 8.5T harjattomalla kiinakombolla ihan hyvin. Pakissa on kyllä ollut jo hyvän aikaa alumiininen SP-ratas, vaan ei ole tarvinnut vaihtaa.

ootko mistä tuon alumiinisen sp-rattaan ostanut? käyköhän tuonne esim asson vaihteistorattaat kun kyoshon liike tänään suljettu ja himottas lähtee ajamaan :)
[hpi baja 5t 2.4ghz] [kyosho ultima db] [team associated tc5] [corally]

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #69 : 29.06.10 - klo: 12.49 »
Tuo vaihteiston ratas on mielenkiintoinen... Jenkitkin niitä kuulemma rikkoneet, mutta minulla on kestänyt 8.5T harjattomalla kiinakombolla ihan hyvin. Pakissa on kyllä ollut jo hyvän aikaa alumiininen SP-ratas, vaan ei ole tarvinnut vaihtaa.

ootko mistä tuon alumiinisen sp-rattaan ostanut? käyköhän tuonne esim asson vaihteistorattaat kun kyoshon liike tänään suljettu ja himottas lähtee ajamaan :)

Ei käy Asson sisäiset rattaat.
SC10 4x4

Poissa ekiz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #70 : 29.06.10 - klo: 12.51 »
näin vähän epäilin, täytyy lähtee kysymään jumbon liikkeestä jos niillä olis jotain varaosia siellä mitä kyllä epäilen...
[hpi baja 5t 2.4ghz] [kyosho ultima db] [team associated tc5] [corally]

Poissa Pete_69

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #71 : 29.06.10 - klo: 13.44 »
Eiks se oo sillei et sen liikkuvuus pitää olla pehmeää ja sopiva väljys katsotaan esim paperin palalla. :smiley:
Mitä mahdat tarkoittaa pehmeällä? itse ainakin laitan sen välyksen sopivaksi niin, että paperin pala pinjonin ja spurrin väliin jonka jälkeen säädän sen välin niin tiukaksi kuin mahdollista. Paperia siis en saa pois sieltä välistä muutakuin moottoria pyörittämällä, yhtään spurria en ole vielä tähän mennessä tuolla tyylillä välyksen takia saanut sileäksi  :smiley:
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Poissa Joel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #72 : 29.06.10 - klo: 13.50 »
Eiks se oo sillei et sen liikkuvuus pitää olla pehmeää ja sopiva väljys katsotaan esim paperin palalla. :smiley:
Mitä mahdat tarkoittaa pehmeällä? itse ainakin laitan sen välyksen sopivaksi niin, että paperin pala pinjonin ja spurrin väliin jonka jälkeen säädän sen välin niin tiukaksi kuin mahdollista. Paperia siis en saa pois sieltä välistä muutakuin moottoria pyörittämällä, yhtään spurria en ole vielä tähän mennessä tuolla tyylillä välyksen takia saanut sileäksi  :smiley:

Nii tarkotan et rattaat ei nahnita.
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Poissa Joel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #73 : 29.07.10 - klo: 23.54 »
Pientä hiekkarinnettä ylös :wink:
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Poissa Joel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #74 : 17.10.10 - klo: 08.48 »
Ensilumi :smiley:
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Poissa juu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #75 : 10.11.10 - klo: 17.47 »
 :lol: :grin:

Poissa leeman2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #76 : 10.11.10 - klo: 19.16 »
Tuo vaihteiston ratas on mielenkiintoinen... Jenkitkin niitä kuulemma rikkoneet, mutta minulla on kestänyt 8.5T harjattomalla kiinakombolla ihan hyvin. Pakissa on kyllä ollut jo hyvän aikaa alumiininen SP-ratas, vaan ei ole tarvinnut vaihtaa.

Itse sain kanssa kyseisen rattaan sileeks 8,5 koneella. Mutta luulisin että hajoaminen johtuu liian kireästä slipperystä. Itsellä oli ainakin  edellisen edellisen väännöttömämmän koneen vuoksi jäänyt slippery liian kireelle. (siis lukkoon käytännössä)
Paljon on hetkessä kaikenlaista kalustoa kerääntyny, jostain päin alettava luopumaan...

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #77 : 10.11.10 - klo: 20.51 »
mulla ei ole hajonnut yhtään spurria koko aikana (vuosi?), moottoreina vakion ohella 13.5T ja 17.5T harjaton. ajettu on sisällä ja ulkona, pihalla ja radalla..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa leeman2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #78 : 10.11.10 - klo: 23.03 »
mulla ei ole hajonnut yhtään spurria koko aikana (vuosi?), moottoreina vakion ohella 13.5T ja 17.5T harjaton. ajettu on sisällä ja ulkona, pihalla ja radalla..

Spurrista ei tässäkään ollut alunperin kyse, vaan vaihteiston pienestä välirattaasta (idler gear) Tuo tuntuu olevan heikoin lenkki, varsinkin jos slippery on liian tiukka, eikä vaimenna kovimpia vääntöjä.

Spurreja en ole itsekään saanut sileeksi vuosiin ;)
Paljon on hetkessä kaikenlaista kalustoa kerääntyny, jostain päin alettava luopumaan...

Poissa bastor

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #79 : 11.11.10 - klo: 11.10 »
Mulla meni spurri sileäksi, kun en moottorin vaihdon yhteydessä tajunnut tarkistaa moottoripukin kiristysruuvien kireyttä.
Moottori eli sen verran että lopulta myös pukki oli mutkalla...
Uusi spurri ja pukki on asennettu, joten auto alkaa olemaan myyntikunnossa.
Tamiya TT-01E & TT-01DE  *** Hong Nor SCRT10 & 2 x CRT.5 Pro-E & X2 CRT-E *** Kyosho Mini-Z AWD
2 x Acoms Technisport 2.4GHz + 6 vastaria

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #80 : 11.11.10 - klo: 12.16 »
mulla ei ole hajonnut yhtään spurria koko aikana (vuosi?), moottoreina vakion ohella 13.5T ja 17.5T harjaton. ajettu on sisällä ja ulkona, pihalla ja radalla..

Spurrista ei tässäkään ollut alunperin kyse, vaan vaihteiston pienestä välirattaasta (idler gear) Tuo tuntuu olevan heikoin lenkki, varsinkin jos slippery on liian tiukka, eikä vaimenna kovimpia vääntöjä.

Spurreja en ole itsekään saanut sileeksi vuosiin ;)

Totta - nyt kun sanot niin idle gear on mennyt 2 kertaa.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #81 : 11.11.10 - klo: 13.06 »
Alkuperäinen idler vieläkin. Kop kop... :grin:

edit.. Nyt se sitten porsi  :laugh: Tuo SP Idler gear on näköjään muovia, mutta musta ja ilmeisesti kestävämpi..
« Viimeksi muokattu: 12.11.10 - klo: 00.21 kirjoittanut InfernoGT »
Liikaa Kyoshoja

Poissa lolimsoasd

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #82 : 10.01.11 - klo: 16.49 »
Kyseinen kaara tuli just tilattua :)

Nytte odotellessa: millasta tavaraa muuta kannattaa tilata? LiPo vaiko NiMh akku? Ja miten mahdollisen LiPon saa toimimaan?

Mulla on vielä noin 120€ budjetti siihen että sais harjattoman koneenki kiinni :) :evil: millasta suosittelette ekaks harjattomaks ja ekaa kertaa asentavalle?

Myös jokamiehen vinkit ois kivoja (:
Kyosho Ultima DB
Tarvitko palvelintilaa videoillesi/kuvillesi? Pistä yksityisviestiä, kaikille riittää tilaa! 100mb netti joten ei jää liian tahmaiseksi.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #83 : 10.01.11 - klo: 17.15 »
Nopari on lipo "yhteensopiva" eli siinä lipo cutoff -asetus. Liitin tosin on tamiya -tyyppinen jonka itse vaihdoin Ultima SC:ssä deans tyyppiseen, joka on lipo akussa. Vakio G20 moottori on lipollakin ihan pätevä joten harjatonta ei tarvii heti lähtee vaihtamaan tilalle.

Myöhemmin sitten voi harkita esim. tätä joka on todella laadukas setti ja passeli sekä pihasuttaukseen että kisaamiseenkin. Ollaan ajeltu tyytyväisenä tällä käytännössä siitä asti kun SC rediset tuli markkinoille sisällä ja ulkona.
http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=07.66027&BildLopNr=01



Kiitos 20 vuodesta!

Poissa lolimsoasd

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #84 : 10.01.11 - klo: 17.23 »
Erittäin hyvältä näyttää :)

Voisikko viellä oinkata yhteensopivan lipo-akun ja mahdollisesti laturinkin? :) kun ei ketjussa tainnut vielä olla
Kyosho Ultima DB
Tarvitko palvelintilaa videoillesi/kuvillesi? Pistä yksityisviestiä, kaikille riittää tilaa! 100mb netti joten ei jää liian tahmaiseksi.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #86 : 10.01.11 - klo: 20.21 »
Erittäin hyvältä näyttää :)

Voisikko viellä oinkata yhteensopivan lipo-akun ja mahdollisesti laturinkin? :) kun ei ketjussa tainnut vielä olla

jos et ole ennemmin käyttäny lipoja niin LUE TUO

http://rc10.fi/index.php?topic=35315.0

- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa lolimsoasd

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #87 : 10.01.11 - klo: 21.19 »
Joo. Pitää tollanen kyllä tilata. Mulla nyt varastossa 1,5 vuotta vanha NiMh akku ja samaa sorttia laturi. En vaan usko että akusta on enää mihinkään. Pistän tilaukseen samanlaiset, mutten kyoshon sivuilta (ylihintaa) :)
Kyosho Ultima DB
Tarvitko palvelintilaa videoillesi/kuvillesi? Pistä yksityisviestiä, kaikille riittää tilaa! 100mb netti joten ei jää liian tahmaiseksi.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #88 : 10.01.11 - klo: 21.24 »
Jees, suosittelen niin saat enemmän autostasi irti.

Noiden yllä olevien käyttö on ihan yhtä helppoa kuin nimh akkujenkin, kunhan vaan laitat laturiin asetukset 2S ja 5400 mAh ja sitten balancerin johdon kiinni virtajohdon lisäksi. Se on todella iisiä. Sitten vaan lataamaan.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa lolimsoasd

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Ultima DB
« Vastaus #89 : 10.01.11 - klo: 21.32 »
Juu. Kiitti avuista :) aika kalliikshan toi tulee ku menee 200€ yli melkee. Mut kaippa lipot sen arvosia onkin :D

Edittiä: löytyi vanha kauko-ohjattavan lentsikan LiPo laturi. Nimellä DC 1-3 cell LiPo microprocessor charger.

Cell- mahdollisuudet on 1-3 ja min. Ampeerimäärä 250mA ja max. taasen 2.0A
Tosta ei kuitenkaan tehot riitä? Oonko oikeessa?

Edit vol2: kyyllähän sen teoriassa pitäiski akku ladata! Haluaako joku ko. vempeleestä kuvaa? Ihan vaa että jos se sittenkään ei toimi nii sais samaan tilaukseen laturin.
« Viimeksi muokattu: 10.01.11 - klo: 22.08 kirjoittanut lolimsoasd »
Kyosho Ultima DB
Tarvitko palvelintilaa videoillesi/kuvillesi? Pistä yksityisviestiä, kaikille riittää tilaa! 100mb netti joten ei jää liian tahmaiseksi.