Kirjoittaja Aihe: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio  (Luettu 41097 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« : 18.01.10 - klo: 22.43 »
Kun tämä keskimoottori on nyt in, olen tässä värkkäillyt omaa versiota Gv2 pohjalta. Hassua oli tässä pari päivää sitten lukea ja kotsoa noita Durangon ja Losin protoja kun niissäkin on päädytty käyttämään satulalaukku mallisia akkuja. Itse olin vaan ajatellut laittaa akut eri tavalla vs. Durango/Losi. Mutta mahdollisuus on laittaa akut myös vierekkäin pitkittäin jos painopiste menee liian eteen. Pötkö-tyylisesti akkuja ei tässä tule olemaan.







Edit. Älkää ihmetelkö ylimääräisiä reikiä pohjalevyssä, ne oli jo siinä. Alumiini pelastettu metallijätteestä :grin:
« Viimeksi muokattu: 02.05.10 - klo: 19.37 kirjoittanut mvar »

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #1 : 19.01.10 - klo: 07.01 »
ÄMvari:han pistää ranttaliksi näiden kanssa  :grin:. Aiotko enää koota gv2:sta takaisin autoksi ? Elä nyt inspiroi minua purkamaan omaa academyä, pirkule kun olisi juuri sopivasti sähkötki irti tuosta ja etuiskarit, ei tarvis ku yks ruuvi ottaa tuolta ja tuosta... :cheesy:. Oishan toi keskimoottori hyvä, kun ei tarvis aina huonon ländin takia säätää välystä takaisin.. -Sami
Jeps

Poissa juhou

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.juhou.1g.fi
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #2 : 19.01.10 - klo: 08.37 »
hyvältä näyttää matti  :tongue: jatka samaa linjaa! Ja sami kiristä ruuvit kunnolla jos alastullessa moottori liikkuu itestää !?!?  :mrgreen:
-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #3 : 19.01.10 - klo: 10.25 »
Aiotko enää koota gv2:sta takaisin autoksi ?

Eikö toi oo sitte auto?  :laugh:
Mitään osaa ei oo veistellty niin ettei voisi koota alkuperäiseen muotoon, paitsi takaiskaritornia, joka on sekin alunperin SBV2:n osa.

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #4 : 19.01.10 - klo: 13.34 »
Alumiini pelastettu metallijätteestä :grin:

Ois varmaa kannattanu jättää levy sinne metallijätteeseen, nimittäin ei varmaa taida kovin laatu matskua olla...? Jos ei ole oikeaa matskua, niin turhaa työtä, menee nimittäin banaaniksi välittömästi. Tietysti, jos haluut vaan tehä kokeilu versiota ilmaisesta aineista ja sit viimeisessä versiossa ottaa oikeat aineet käyttöön 6061 T6. :wink: Sivu jäykkäreitä kaipaisi sekä ne johdettuna boksiin. Aika raskaan näköistä tekoa...
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #5 : 19.01.10 - klo: 14.17 »
Juu en mistään purukumista ois lähteny tekemään yhtään mitään. Tämä alumiini on käsittämättömän jäykkää, noita sentin levyisiä etupään tukiakin sai taivuttaa hampaat irvessä  :grin:
Rungonsivut suunnittelin kantata, toisi taivutus jäykkyyttä. Kiertojäykkyys jo nyt on alkuperäisen tasolla ellei parempi. Mutta jos tästä toimiva tulee, pohjan voi tehdä sitten ostetusta palasta. Sen voisi tehdä myös hiilarista. Painoahan varmaan tulee lisää orkkikseen verrattuna, mutta onhan noihin ruukattu lisäpainoa pistää kuitenkin. Nyt lisäpaino on niin matalalla kuin mahdollista, eli pohjalevyssä.

Tokihan tämä on kokeilu vain, mut jos auto hyvin toimii, miksen kisaisikkin tällä.  :evil:

Edit. nuo aluosat ovat noin 30g painavammat vs. orkkis osat mitä jää pois, eli moottoripukki+runko+takarunko.
« Viimeksi muokattu: 19.01.10 - klo: 14.29 kirjoittanut mvar »

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #6 : 19.01.10 - klo: 15.15 »
Ja sami kiristä ruuvit kunnolla jos alastullessa moottori liikkuu itestää !?!?  :mrgreen:

Eipä se voi pysyä paikaltaa, jos tulet alastuloon suoraan takapää edellä  :cheesy:. Ja jos laittas kireelle, niin suattaapi mennä poikki. Nyt sä mvar inspiroit mua jatkamaan tuota mun autoprojektia. -Sami
Jeps

Poissa juhou

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.juhou.1g.fi
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #7 : 19.01.10 - klo: 16.30 »
Ja sami kiristä ruuvit kunnolla jos alastullessa moottori liikkuu itestää !?!?  :mrgreen:

Eipä se voi pysyä paikaltaa, jos tulet alastuloon suoraan takapää edellä  :cheesy:. Ja jos laittas kireelle, niin suattaapi mennä poikki. Nyt sä mvar inspiroit mua jatkamaan tuota mun autoprojektia. -Sami
OT: ei mulla kyllä academyssä oo moottori liikkunu itestää kertaakaan?  :shocked: eikä mitään ole poikki mennyt vaikka melkosta kohtelua sai opetellessa ajamaan  :mrgreen:
-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #8 : 19.01.10 - klo: 16.31 »
Vois soveltaa tuota keskimoottoria myös tähän academyn alkuperäiseen runkoon. Voiko harjattoman pyörimissuuntaa vaihtaa johtoja vaihtamalla ? -Sami
Jeps

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #9 : 19.01.10 - klo: 16.37 »
Runkoa saisit veistää siihen malliin että en suosittele. Iskarin tuenta ei myöskään onnistu helpolla. Jos se olisi ollut noin helppoa, miksi lähdin uutta runkoa tekemään  :roll:

Kahden johdon keskenään vaihtaminen kääntää suunnan, mutta toimii VAIN ilman sensoria ja ennakon ollessa nolla.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #10 : 19.01.10 - klo: 21.48 »


Siihen tulee mahdollisesti ylädekki vielä...

Sori huonot kuvat...

Poissa juhou

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.juhou.1g.fi
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #11 : 19.01.10 - klo: 21.55 »
nice matti!  :tongue:
-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #12 : 20.01.10 - klo: 15.55 »
Laitahan tuonne myynti osioon  :mrgreen:
Axial SCX 10 TR

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #13 : 20.01.10 - klo: 16.08 »
Hieno on ! Ylädekki tulee varmaan tarpeeseen, koska pitäähän ne noparit ja vastarit johonkin saada. Hitsi kun koulussa olisi tuota 2,5mm alumiinilevyä just sopiva määrä, jos tuota kröhöm, aloittelis jotain. Vai onko tää patentoitu vain mvar:ille, ja kopiointi johtaa linnatuomioon ?  :cheesy: :cheesy:. -Sami
Jeps

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #14 : 20.01.10 - klo: 16.34 »
Joo ehdotonta napsahtaa heti, minähän nämä keskimoottori-rossarit keksin  :kiss:

Ylädekki tulisi tukevoittamaan rakennetta, ei niinkään sähköjen laittoon, joskin niiden kanssa ahdasta tuleekin. Saattaapa joutua kuitenkin laittamaan akut "vierekkäin pitkittäin"...

Niikun Haze aikasemmin jo sanoi, materiaalin pitää olla Jäykkää isolla Jiillä.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #15 : 20.01.10 - klo: 17.18 »
Se alu mitä siellä oli, niin oli ihan sika jäykkää. Kokeilin taivuttaa, ja sai hampaat irvessä vääntää että edes vähän notkolle meni. Onhan tuolla sorvit yms. kanttauskoneet, niin voi runkoa vahvistaa ja osia tehrä. Pitääpä aloitella, kröhöm, jonkinlaista. Etkai sä tota nelipuokkikonetta vai oliko kolmepuokkia jätä tuohon ?  :cheesy:. -Sami
Jeps

Poissa Rairai

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #16 : 23.01.10 - klo: 23.26 »
Eräs tapa saada alumiiniin jäykkyyttä on kova-anodisoida siihen ainakin 150 mikrometrin oksidikerros. Ja tekevä mies tottakai onnistuu rakentamaan laitteiston, ohjeet löytyy. :shocked: (ja ehkä välineetkin)

Tuo 6061 vaatii anodisoinnin koska kupari herkistää korroosiolle (vrt. sähkökemiallinen jännitesarja). Muuten vaikuttaa asialliselta levyltä.

Hyvältä näyttää. Jatkakaa  :grin:
Ansmann X2 evo / CS rocket competition | -->www.rceet.net<--

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #17 : 24.01.10 - klo: 08.35 »
Pinnan anodisointi lisää ainoastaan levyn pinnan kulutuskestävyyttä, jäykkyyttä sille ei lisää saada aikaan.

Poissa Rairai

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #18 : 24.01.10 - klo: 09.09 »
Aivan, sorry JUkka-san. Muistelin, ja tosissani esittelin asiaa, että anodisoinnin jälkeisessä tiivistyksessä syntyvä bohemiitti olisikin kovempaa kuin tiivistämätön alumiinioksidi.

Se olikin toisinpäin.  :embarrassed:

Vaikka tiivistämätön alumiinioksidi olisikin kovempaa, koska korundi Al2O3 paksuna kerroksena jäykistää alumiinia, niin sen jälkeen ei saisi tehdä taivutuksia. Korundi on kovimpia tunnettuja mineraaleja, mutta sen kerrospaksuuden on oltava "suuri". Ainakin se 150 mikromeetteriä ja silti se olisi hauras. :undecided:

Matti: Mikä sulla levyn paksuus ja pinta-ala noin suurin piirtein (meneekö 300 cm2)
« Viimeksi muokattu: 24.01.10 - klo: 09.25 kirjoittanut Rairai »
Ansmann X2 evo / CS rocket competition | -->www.rceet.net<--

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #19 : 24.01.10 - klo: 10.32 »
Vastari etuiskarien väliin iskaritolpan etupuolelle, nopari servon päälle.
Turhaa painonlisää ylhäällä se ylädekki, jos levy on jäykkää.
Anodisoinnin korvaisin maalilla, suojaa sekin korroosiolta.
 :mrgreen: vasaralakkaa  :mrgreen:
Kuvan mukaan pitäisin noi akut, vaikka painoa tuleekin sitten jo melko eteen myös.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #20 : 27.01.10 - klo: 20.46 »
Matti: Mikä sulla levyn paksuus ja pinta-ala noin suurin piirtein (meneekö 300 cm2)
2,5mm ja ala ehkä sen 300cm2, alaa vaikea arvioida tarkkaan. Kuisnii?

Ps. Alumiini on jo valmiiksi anodisoitua.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #21 : 28.01.10 - klo: 21.22 »
Tein moottoripukin uusiksi ja toiselle puolelle myös tuen runkon tukipalkkeja varten. Myös keulan tuentaa mietitty pitemmälle, servon päällä olevaan dekkiin tulee kiinni takaa tulevat tukipalkit. Tukipalkit tulevat toimimaan myös akkupantoina. Etuylädekille tehty tolpat (edit.muovia) jotka toimivat myös servopukkina. Seuraavaksi tukipalkit ja eteen bulkheadien väliin tolpat.

Ps. "tukipalkki" saattaa kuulostaa raskaalta, mutta kevyt siitä tulee, en keksinyt parempaa nimitystä.  :cheesy:





« Viimeksi muokattu: 28.01.10 - klo: 21.31 kirjoittanut mvar »

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #22 : 28.01.10 - klo: 21.29 »
Hieno projekti meneillään, tsemppiä siihen. Varaudu kuitenkin siihen, että takapitoa ei tuossa protyypissä välttämättä ole riittävästi, ainakaan heikommalla pidolla. Saman ongelman ovat joutuneet kohtaamaan monet (kaikki) keskimoottoriautot, jotka on toteutettu kolmella boksin rattaalla. Moottorin pyörimissuunta tuossa kun ei tuo lisää takapitoa kiihdytyksiin, vaan vie sitä ikään kuin pois taka-akselilta.

Eli valmistaudu tekemään versio 2.0, joka on toteutettu neljällä boksin rattaalla. Silloin moottorin pyörimissuunta tuo lisäpitoa juuri kiihdytyksiin...

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #23 : 28.01.10 - klo: 21.44 »
Mietintämyssyssä kovasti prosessoin tuota 4 rattaan systeemiä, siinä vaan sellainen ongelma että boksi pitäisi tehdä itse ja siihen ei enää rahkeet taida riittää. Tarkoituksena on ollut myös pitää omavalmisteosien määrä pienenä, että jonkin mennessä rikki, todennäköisesti uuden saa kaupasta. Nyt joku voi kysyä että miksi en osta valmista keskimoottori autoa, minä vastaan että missä silloin tekemisen ilo? (Tai anna rahaa, niin ostan  :laugh:)

Mutta tosiaan rattaat on mietinnässä, ja testataan ensin tuo tuossa kuosissa. Jos ei toimi niin ainakin aika on kulunut mukavasti kesää odotellessa  :tongue:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #24 : 28.01.10 - klo: 21.48 »
Tässä on kiva rojekti ja kiva nähdä miten auton valmistus etenee.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #25 : 29.01.10 - klo: 07.23 »
Sivun puolenvälin tienoilla on yksi ratkaisu siihen miten neljännen hammaspyörän saa helposti lisättyä.

http://www.oople.com/rc/photos/euros2009/day3/
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #26 : 29.01.10 - klo: 08.53 »
Jos meillä mvar on 7.2 ajot, niin meinasitko tyypit ottaa tällä, vai venyykö miten pitkälle ? jval:in linkin puolessa välissä oleva ratastsydeemi ei varmasti ole vaikea toteuttaa. Tsemppiä  :wink:. -Sami
Jeps

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #27 : 29.01.10 - klo: 09.15 »
Sivun puolenvälin tienoilla on yksi ratkaisu siihen miten neljännen hammaspyörän saa helposti lisättyä.

http://www.oople.com/rc/photos/euros2009/day3/

Voi pyhä yksinkertaisuus... Onneksi joku aina keksii nää helpoimmatkin ratkaisut, veikkaan että monen rakentelijan laatikkojen liimaukset etc olis jäänyt tekemättä jos tämä olis nähty aiemmin:

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #28 : 29.01.10 - klo: 09.17 »
Tuonkin voisi mvar toteuttaa niin, että sopiva pultti ja sopivat laakerit gv2:en omaan mid geariin, oliko se 5mm sisähalkaisia niissä laakereissa. En mie ainakaa oo tuommosta tekemässä  :roll:. -Sami
Jeps

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Team Academy Gv2 Pro keskimoottori versio
« Vastaus #29 : 29.01.10 - klo: 09.57 »
Eli valmistaudu tekemään versio 2.0, joka on toteutettu neljällä boksin rattaalla. Silloin moottorin pyörimissuunta tuo lisäpitoa juuri kiihdytyksiin...
Tai toinen vaihtoehto: Onko tämän akateemin boxi symmetrinen? Eli olisiko mahdollista kääntää isorattaan akseli tulemaan ulos toiselta puolelta puhkaisemalla reikä boxin vasempaan puoliskoon ja saako tällöin moottorilevyn kiinni boxin vasempaan puoliskoon?

Ajatus vain  :roll:
Old fart